eitaa logo
گام دوم انقلاب
3هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
🔖 ری استارت(بازآغاز) حجاب خواهی! • هفته اخیر تحرکاتی -بخصوص از سوی بانوان- برای بازآغاز مقابله با کشف حجاب نمود یافت؛ از پلاکارد دست گرفتن و تذکر لسانی، تا حمایت از منع خدمات بانکی به بی حجاب و تحصن اعتراضی برای عدم برخورد با کشف حجاب و...! • قطعا نمی شود در حکومت اسلامی دغدغه های ایمانی و اسلامی را سرکوب کرد، نسبت به عادی شدن کشف حجاب بی موضع بود، یا از وظایف همگانی مثل تذکر لسانی منع کرد. • همه سخن در این است که بازآغاز و شروع مجدد باید با آسیب شناسی رویه قبل باشد. ارزشهای الهی با همراهی(اقلا همراه کردن) مردم حرف نوی انقلاب اسلامی بوده است و این ایده مرکزی سر همه راه حلهای مساله های ما چتر می اندازد. • شهید بهشتی در ص۶۲تا۶۷ نکاتی را توجه می دهد: - تحقق نسبت حجاب و احترام زن. - تحقق نسبت حجاب و عزت و شخصیت محجبه. - تحقق نسبت حجاب و فعالیت های موثر اجتماعی زن. - تحقق نسبت دعوت به این فضایل و پذیرفتن حق انتقاد متقابل برای طرف مورد دعوت. [رسمیت شماری ولاء طرفینی] • بنده به قدر بضاعت اندک خود به کرات قدم اول برای این باز آغاز را همان رسمیت شماری ولاء طرفینی و تهیه بسته سیاستی و اقدامی برای آن شمرده ام؛ و الا قفل شدگی موجود دوباره گره کور می شود! ✍ محسن قنبریان +
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمرانی مردمی در نظام تربیت رسمی و عمومی-01.08.pdf
1.16M
🔆 حکمرانی مردمی در نظام تربیت رسمی و عمومی @gamedovomenghelab 💫برگزیده رویداد ملی نوآیند 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
مدرسه تعالی برگزار می کند : ✅ دوره جدید مبحث « از غرب چه خبر» این بار بررسی وضعیت زنان در آمریکا 🔶 با حضور خانم دکتر اسدی، دانشمند نخبه مقیم آمریکا ⬇️ از ایشان بشنوید : _ توضیح شرایط سالهایی که به آمریکا وارد شده اند _ تغییراتی که این سالها در آمریکا پدید آمده _ تفاوت شرایط کاری به نسبت زمان، منطقه و نوع کار _ انتخاب های بعضاً سخت!! ✳️ فرصت ویژه برای تمام افرادی که می‌خواهند واقعیت آمریکا را از زبان یک هم وطن که سالهاست در آنجا زندگی می‌کند، بشنوند 🔷 هزینه دوره: صد هزار تومان ( به مناسبت ولادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها از تخفیف 100 درصدی بهرمند شوید) برای شرکت در این دوره از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید. https://taalei-edu.ir/event/139
✅خانوادگی رایگان فیلم ببینیم! ✴️اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم رشد ویژه خانواده‌های محترم. 📆۸ الی ۱۲ آذر از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در سینما فلسطین. ✔️ برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جشنواره مراجعه کنید: eff.roshd.ir @gamedovomenghelab
✅ روزنامه به بهانه آغاز پنجاه‌ و دومین جشنواره فیلم رشد گزارش می دهد 💢 «رشد» چه راهی را باید طی کند؟ ✴️ روزنامه ایران در گزارشی مفصل به پیشواز پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد رفت: «مهم‌ترین شاخصه جشنواره فیلم رشد، گردهم آوردن فیلم‌هایی است که محتوای آنها به نوعی به مسائل علمی، آموزشی و تربیتی مرتبط هستند اما در کنار این شاخصه مهم ویژگی ممتاز و منحصر به فرد این جشنواره ایجاد امکان رقابت میان فیلمسازان حرفه‌ای با فیلمسازان آماتور است. از دوره سی‌وسوم، برگزارکنندگان این رویداد تصمیم گرفتند تا به دانش‌آموزان و معلمان علاقه‌مند به فیلمسازی نیز این فرصت را بدهند تا با سایر فیلمسازان وارد رقابت شوند. معلمان و دانش‌آموزانی که در برخی از موارد از منظر نگاه هنری و خلاقیت‌های ذاتی دست‌کمی از هنرمندان شاخص سینمای ایران ندارند. از این‌رو فراهم کردن فرصتی برای درخشیدن این افراد، اتفاق مهمی است که نباید از کنار آن براحتی گذشت.» 🌐 گزارش کامل: http://www.irannewspaper.ir/newspaper/page/8064/5/634854/0 ✔️ برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی جشنواره مراجعه کنید: eff.roshd.ir @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1577066242_-213054_221124_105242.pdf
2M
♨️ کتابچه *"بهار انقلاب در خزان غرب"* (بخش اول: کالبد‌شکافی و ماهیت‌شناسی فتنه ترکیبی امروز) 🖊آقای هانی ایران‌منش @gamedovomenghelab 📌...ما با یک جنــگ ترکیبی هوشمندانه طرف هستیم که بنیانش بر جنگ شناختی گذاشته شده است. جنگ شناختی اصل این اتفاقات است، نه فرع آن. دوستان ما هنوز با نگاههای سنتی، رســانه را تبلیغگر این اتفاقات میبینند و اصالت را به اتفاقات میدهند. درحالی که در جنگهای شــناختی اساســا رســانه، افکار عمومی و تصویرسازی اصالت و واقعیت دارد و واقعیت بیرونی فرع او قرار میگیرد. پس ما یک واقعه داریم که بخشی از آن فتنه است، هیبریدی اســت، فرهنگی- اجتماعی است، بلندمدت و دامنه‌دار اســت، جنبشی است، شــبکهای است، شناختی اســت، فرآیند محور و بین‌المللی است. ما با پدیده جدیدی طرف هســتیم که ترکیب و معجون و برآیندی از مولفه ها و ابعاد متنوع اســت. *این پدیده از 2-3 ســال پیش شروع شــده و حداقل تا یک دهه آینده ادامه پیدا خواهد کرد. بنابراین نمی‌توان گفت که تنها با یک اغتشاش طرف هســتیم. متأســفانه متفکرین ما، نیروهای امنیتی و برنامه‌ریزان فرهنگی، خیلی وقت بــرای فهم ماهیــت این واقعــه نمی‌گذارند، به همین علــت نیز دچار تدابیر اشتباه میشوند.* 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
امنیت خیابان به جای خود؛بحران ابعاد اجتماعی دارد.pdf
1.42M
📚 " امنیت خیابان به جای خود؛بحران ابعاد اجتماعی دارد! " 📌 این نوشتار که در موسسه‌ی بینا تولید شده است سعی دارد پس از سطح بندی و تحلیل کنشگران وقایع اخیر، به پیشنهادات موثر دست پیدا کند. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ ؛ ذهن‌هایی که یخ‌ زده‌اند در جنگ سرد‼️ ⭕️ در کشوری که همه از پیر و جوان در تاکسی و اتوبوس گرفته تا میهمانی‌ها، از سیاست صحبت می‌کنند و فکت سیاسی می‌دهند، شاید دانشجوی رشته «علوم سیاسی» بودن آنچنان که در نگاه عام می‌بینیم فضیلت محسوب نشود... 🎥 این مستند با محوریت آسیب‌شناسی «علوم انسانی» در دانشگاه‌ها در رشته «علوم سیاسی»، تلاش کرده به تحلیلی از چرایی وضع بغرنج علوم انسانی و ناکارآمدی خروجی آن ها در جامعه امروز بپردازد... 🔻 دانلود و تماشا: 🌐 b2n.ir/mgh-yz
⏯ضرورت مسئولیت پذیری ✅یکی از راه هایی که انسان خود را مبرا از مسئولیت کند این است که گناه خود را به گردن دیگری بیندازد. یکی از مصادیق این مسئله، این است که پیرو و تابع، گناه خود را به گردن مسئولین خود بیندازد. هر کدام از مردم و مسئولین مسئولیت های خود را دارند و باید از زاویه ی دید خودشان به مسئله نگاه کنند نه این که برعکس نگاه کرده و خود را مبرا بدانند بلکه برای ساخته شدن جامعه، باید هر کس خود را مسئول بداند و از این زاویه نگاه کند. ❗️زاویه ی نگاه مسئول باید این باشد: «الناس علی دین ملوکهم» (منبع درستی برای این حدیث پیدا نکردم اما در بعضی کتب حدیثی به نام حدیث و ضرب المثل مشهور ذکر شده است) و « و لا يكونن المحسن و المسىء عندك بمنزلة سواء فانّ فى ذلك تزهيداً لا هل الاحسان فى الاحسان و تدريبا لااهل الاساءة على الاساءة»(مبادا نيكوكار و بدكردار در نظرت برابر باشند، زيراموجب كم شدن رغبت نيكوكار به نيكى است و بدكردار را به بدى وادار مىكند.)(نامه ی امیرالمومنین به مالک اشتر) و آیات و روایاتی از این قبیل تا این که در اشتباهاتی که در جامعه هست، خود را مقصر دانسته و سعی در برطرف کردن آن داشته باشد. ❗️زاویه ی نگاه مردم باید این باشد: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم» (خداوند حال هیچ قومی را تغییر نمی دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند) یا «کما تکونوا یولی علیکم» (هر طور که باشید بر شما حکومت می شود) (نهج الفصاحة صفحه 616) یا «اذا اراد الله بقوم سوء جعل امرهم الی مترفیهم» (هر گاه خدا برای قومی اراده کند که به سوء گرفتار کند، امر حکومت آن ها را در تجمل پرستان و مترفین (کسانی که با نعمت های خدا به خوشگذرانی مشغول اند و بدین جهت سرکشی می کنند) قرار می دهد) (نهج الفصاحة ص183) و روایات دیگری از این دست که با یک جست و جوی کوچک می توان یافت. اگر نگاه این شد، آن وقت انسان اشتباه را متوجه خودش می داند و در درجه ی اول، خودش را مقصر می داند نه دیگری را. (البته باید توجه داشت که این نباید مانع امر به معروف و نهی از منکر شود و هر واجبی در جای خودش باید انجام شود) 💯یکی از اشکالاتی که شاید به خیلی از ماها وارد باشد این است که همیشه برای مشکلات جامعه، دنبال مقصری غیر از خودمان می گردیم و برای توجیه این حرف هایمان هم فقط بخشی از تعلیمات دین را ذکر می کنیم مثل «الناس علی دین ملوکهم»، اما بخش هایی که به ضرر ماست را یا نمی بینیم یا دلمان نمی خواهد که ببینیم. 🔴اما در قیامت دیگر نمی توان این حرف ها را به خدا گفت و هر کس باید پاسخگوی عمل خودش باشد؛ هرچند در همان جا هم افراد سعی بر این دارند که گناه خود را به گردن دیگری بیندازند، اما با جواب محکم خدا روبه رو می شوند؛ از جمله آیه ی 38 و 39 سوره ی اعراف را با هم بخوانیم: ... كلُّمَا دَخَلَتْ أُمَّةٌ لَّعَنَتْ أُخْتهََا حَتىَّ إِذَا ادَّارَكُواْ فِيهَا جَمِيعًا قَالَتْ أُخْرَئهُمْ لِأُولَئهُمْ رَبَّنَا هَؤُلَاءِ أَضَلُّونَا فََاتهِِمْ عَذَابًا ضِعْفًا مِّنَ النَّارِ قَالَ لِكلٍُّ ضِعْفٌ وَ لَكِن لَّا تَعْلَمُونَ(38) وَ قَالَتْ أُولَئهُمْ لِأُخْرَئهُمْ فَمَا كاَنَ لَكمُْ عَلَيْنَا مِن فَضْلٍ فَذُوقُواْ الْعَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْسِبُونَ(39) ... هر زمان كه گروهى وارد جهنم مىشوند، گروه ديگر را لعن مىكنند؛ تا همگى با ذلّت در جهنم قرار گيرند. (در اين هنگام) گروه پيروان و تابعان درباره پيشوايان خود مىگويند: «خداوندا! اينها بودند كه ما را گمراه ساختند؛ پس كيفر آنها را از آتش دو برابر كن! (كيفرى براى گمراهيشان، و كيفرى بخاطر گمراه ساختن ما.)» مىفرمايد: «براى هر كدام (از شما) عذاب مضاعف است؛ ولى نمىدانيد! (چرا كه پيروان اگر گرد پيشوايان گمراه را نگرفته بودند، قدرتى بر اغواى مردم نداشتند.)» (38) و پيشوايان آنها به پيروان خود مىگويند: «شما امتيازى بر ما نداشتيد؛ پس بچشيد عذاب (الهى) را در برابر آنچه انجام مىداديد! (39) دو نکته: 1️⃣تفسیر المیزان: اما (مضاعف بودن عذاب) براى اولى (پیشوایان)، به جهت اين كه هم خودشان گمراه بودند و هم ديگران را در گمراهى اعانت (یاری) كردند، و اما براى شما (پیروان)، از اين جهت كه هم خودتان گمراه بوديد و هم در اين گمراهى به گمراه كردن آنان كمك كرديد و حرفهايشان را پذيرفته و دعوتشان را اجابت كرديد، و با پيوستن به آنان باعث سياهى لشكرشان شديد. 2️⃣تفسیر نور: در قیامت، همه می کوشند تا گناه خود را به گردن دیگری اندازند یا برای خود شریک جرم پیدا کنند. 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣 دومین دوره مقدماتی تربیت مربی کودک و نوجوان ✅به صورت حضوری 🔸برگزار کننده: طرح فرهنگی تربیتی کوثر مجموعه (آقایان) 🧔مخاطب:آقایان فعال در عرصه مربی گری و معلمی 📆مهلت ثبت نام: پنجشنبه ۱۷ آذر ‼️ ظرفیت محدود 📲شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر: ۰۹۱۵۲۲۴۱۱۸۹ (جعفرنیا) ✅لینک ثبت نام: https://b2n.ir/p66194
💠 حوزه علمیه خراسان برگزار می کند 💢 رقابت علمی پژوهشی نخبگانی فقهی ⭕️ ویژه طلاب برادر و خواهر سراسر کشور 🔻محورها 🔸رفاه و تامین اجتماعی 🔹قضاوت 🔸حج 🔹زنان و خانواده 📆 مهلت ثبت نام: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ ↙️ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر 🌐@reghabatelmip 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 «وَ لا تَهِنوا وَ لا تَحزَنوا وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ اِن كُنتُم مُؤمِنينَ» «لا تَهِنوا» یعنی ای مسلمانان سست نشوید، «وَ لا تَحزَنوا» و اندوهگین مگردید، «وَ اَنتُمُ الاَعلَونَ» شما بالاترید، دست شما بالاتر است، شما پیروزمند خواهید بود، شما بر دشمن غلبه خواهید کرد، فکر شما بالاخره بر اورنگ حکمرانی جهان خواهد نشست. ⁉️ شرطش چیست؟ «اِن كُنتُم مُؤمِنينَ» اگر مؤمن باشید.. 👈 شما می‌گویید آقا من دیدم، امام صادق صلوات‌الله‌علیه با طاغیۀ زمان خود، آن‌همه مبارزه کرد، حکومت را نتوانست بگیرد، بله؛ اما برای خاطر این بود که اطرافیانش، بسیاری از دوستانش، بسیاری از مدعیان تشیّعش، مثل بنده و شما بودند، مثل ما بودند، بی‌صبر بودند، کم‌ایمان بودند. ⁉️ شما می‌خواستید امام صادق برخلاف سنتِ تاریخِ قرار دادۀ پروردگار بتواند به حکومت برسد؟ همین خودش دلیل بر این است که مُعجِزی و دست غیبی‌ای در زمینۀ فتح‌ها و پیروزی‌ها بنا نیست ظاهر بشود. اگر قرار بود معجزی بشود، معجزی می‌شد تا امام صادق به حکومت برسد. امام صادق بالاخره به دست طاغیۀ زمان خودش کشته شد؛ موسی‌بن‌جعفر هم همین‌جور. ❗️ بر اثر این بود که دوستان و پیروان، به‌قدر کافی، آن‌قدری که لازم است صبر نداشتند، ایمان و باورِ همراه با تعهد، آن‌قدری که باید و شاید در روح آنها ذخیره نشده بود. ⭕️ امروز هم اگر آن‌جور باشد، نتیجه‌اش شکست است، شکست اسلام، شکست قرآن، محکومیت مسلمانان. ۱۳۵۳/۷/۱۶ 📚 طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن 🇮🇷✊🇮🇷🌹🇮🇷✊🇮🇷 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
▪️جلسه دوم از سلسله همایش های انقلاب اسلامی باموضوع جایگاه ایران در نظم نوین جهانی 🇮🇷اجتماع جامعه علمی و انقلابی کشور (برادر و خواهر) ✅ با حضور استاد گرامی حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رنجبر 🔉به صورت حضوری و مجازی 📲ثبت نام : ارسال "جنگ ترکیبی + حضوری/مجازی" به سامانه 30003218 🕐 زمان: پنج شنبه ۱۷ آذر | ساعت 13:00 الی 15:00 📍مکان : شهر مقدس قم 📌 ضمنا شرکت در همایش به صورت رایگان می باشد. ارتباط با مسئول برنامه: @miqat45
شبکه ملی جامعه و دانشگاه.pdf
2.51M
✅️ مساله سیاستگذاری مشارکتی از جمله آمال و آرزوهایی است که در دو دهه گذشته در کشور ما مورد توجه برخی سیاستگذاران قرار گرفته و که در صورت توفیق می توانست به چارچوبی برای مردم سالاری حقیقی و استبعاد از مدل دانای کل حاکمیتی تبدیل گردد. الگویی که در آن سیاست ها و خط مشی ها نه از طریق ستادها بلکه از طریق مشارکت دادن به ذی نفعان میدانی صورت می پذیرد. الگویی که قریب به نیم قرن است در دنیا در حال اجراست و منجر به افزایش مشارکت اجتماعی در سریان سیاست های حاکمیتی شده است. 🌀 یکی از تجربیات انقلاب اسلامی در یک دهه گذشته راه اندازی «شبکه ملی جامعه و دانشگاه» است که در دوران دولت یازدهم شروع و در دولت دوازدهم تعطیل گردید! مقاله فوق که به همت یکی از کارشناسان در میدان این طرح نگارش شده است توانسته است تا مهم‌ترین علل شکست این ایده را بررسی و صورت بندی نماید. علت هایی که در بسیاری از شبکه های مشابه در کشور قابل مشاهده است.
30.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 همه چیز تویی... ⁉️ من در این اوضاع اجتماعی کشور، چه نقشی می‌توانم داشته باشم؟ ❓چگونه می‌شود به افراد ناامید کمک کرد؟ 🎙 حجت الاسلام محسن قنبریان 🎞 در این کلیپ افراد متوجه می‌شوند که بخاطر جنس خاک (چسبندگی) و مقدار فرو رفتن اسب در مرداب به راحتی نمی‌شود اسب گرفتار را خارج کرد. راه حل را در کلیپ مشاهده کنید... *تشکر از دوستان هیات محبین الرقیه(س) امیدیه @m_ghanbarian @gamedovomenghelab