هرچه قدرتتان بیشتر باشد، باید بیشتر تواضع و ترحّم کنید. «اقتدار» با «زبان خوش» و «رفتار مهربانانه» هیچ منافاتی ندارد؛ با زبان نرم، گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. البتّه یک جاهایی لازم است انسان جور دیگری عمل کند؛ هر جایی یک اقتضائی دارد.
بیانات در دیدار فعالان دفاع مقدس، ۲۹/۶/۱۴۰۲.
https://khl.ink/f/5388
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات
🖌حسین مهدیزاده
1️⃣ از 2️⃣
سال گذشته و در ایام اغتشاشات این سخنرانی از استاد میرباقری را باز نشر کردم و توضیح دادم که چطور ایشان معتقد است که هیات های مذهبی، فعلا تنها نهادی است که ظرفیت میزبانی توامان اعتراض و امید به نفع دین و انقلاب اسلامی را با دارد. ما باید به فکر پایان دادن به گسل هایی که غربگراها مدام تولید و بازتولید می کنند هم باشیم و هیات ها می توانند با پذیرش این مسئولیت، یک ماموریت جدید و بزرگ و متفاوت را به نفع مکتب اهلبیت بر عهده بگیرند. واضح است که این تغییر، نیاز به افزایش دانش و کمی تغییر و تحول در هیاتها خواهد داشت (چنانچه در دهه 70 و 80 که هیات ها به کمک سیاست ورزی نیروهای انقلابی آمدند، هیات ها را کمی تغییر دادند تا بتوانند سیاست را در ساختار هیات جا بدهند) اما این مساله مهم است و باید به سمت آن حرکت کرد و نباید از این حرکت ترسید.
اما امسال محرم و صفر، عده ای که اهمیت وحدت کلمه در ساخت یک جامعه را نمی فهمند، موفق شدند که خلاف این طرح را جا بیندازند، به نحوی که گویی هیات های حسینی نمی خواهند میزبان ضعیف الایمانهای علاقه مند به امام حسین(ع) باشند.
یادم هست که من همیشه وقتی بحث نظریه اجتماعی را در کلاسها مطرح می کردم، وقتی به نظریه اجتماعی امت اسلامی می رسیدم، وقتی می خواستم از قدرت این نظریه بگویم، از مخاطبین سوال می کردم که کدام نهاد همین الان در جامعه ما هست که اگر آدم بی دین، سگ باز و عرق خور و بی حجاب وارد آن بشود، شما نگران نمی شوید که نهاد شما متلاشی شود، بلکه مطمئن هستید که آن نهاد، اجازه نمی دهد که آن انسان بی دین، با مناسبات و قدرتهای اجتماعی اش وارد شود، بلکه پیچ و مهره های اجتماعی او را باز می کند و به درون خود می برد و به مرور هضم می کند؟ بعد با آنها یک به یک این ساختارهایی که می شناختیم را بررسی می کردیم: خانه مسکونی ویلایی یا آپارتمانی که کاربری آن زندگی خانوادگی است، اداره های دولتی، بسیج ادارات، مدارس آموزش و پرورش، مساجد و بسیج آنها، یک فروشگاه هایپرمارکت، یک فروشگاه لباس سبک زندگی ایرانی اسلامی، یک مال، یک مجتمع آپارتمانی مثل اکباتان و بهجت آباد تهران و....
انگاه از هیات(چه در حسینه باشد و چه در یک سوله باشد و چه خانگی) و مشایه اربعین می گفتیم. گویی این ساختارها، جذابیتشان اصلا در نقطه مقابل روابط انسان عرق خور و بی دین است. اخلاق هیات، در درون آن جذاب است و نداشتن آن بی کلاسی است، اگر درونش بیایی افت دارد که اخلاق بازاری و اخلاق تند و عصبی و... داشته باشی. افت دارد که اختلاط داشته باشی. افت دارد که به نامحرم نگاه کنی. و جالب اینکه مخاطبین هم این را درک میکردند و تایید می کرد و به وجد می آمدند که ما برای ساخت نهادی برای نظریه اجتماعی امت، چیزهایی داریم که می توانند الگوی ما باشند.
در پستی که به بهانه شعر اقای سهرابی درباره لاک سیاه دختران پشت دسته عزاداری (اینجا) هم نوشتم که ما قرار نیست طرفدار ضعیف الایمانها باشیم، قرار است مشفقانه، نوعی از میزبانی را تدبیر کنیم که زمینه تغییر و تحول در آنها را ایجاد کند و هیات این ظرفیت عظیم را دارد و موضع گیری که امسال درباره آمدن و نیامدن مذهبی ها به هیات ها رخ داد، بیشتر از ترس این بود که آیا هیات ها می توانند تغییر ایجاد کنند یا اینکه خودشان در این تغییر هضم خواهند شد؟! مثل این که فکر کنیم این بیماری آنقدر خطرناک است که بیمارستان را هم آلوده می کند، لذا بیمار را به بیمارستان راه ندهیم!
🆔 @social_theory
گام دوم انقلاب
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات 🖌حسین مهدیزاده 1️⃣ از 2️⃣ سال گذشته و در ایام اغ
✅🔆نکته ای درباره مرحله بعد از فروکش کردن اغتشاشات
🖌حسین مهدیزاده
2️⃣ از 2️⃣
گذاشتم محرم و صفر تمام شود، 25 شهریور بگذرد و حالا که دیگر التهابی وجود ندارد، یکبار دیگر این سوال را مطرح کنم که خب حالا مرحله بعد چیست؟ مگر مرحله بعد باز ترکیب جامعه بعد از هر گسست نیست؟ چه کسی می تواند این جوشکاری جدید را انجام بدهد؟ مسئولان؟ سلبریتی های مذهبی یا مدرن؟ یا ....
کدام نهاد اجتماعی ظرفیت این را دارد که میزبان این جوشکاری بعد از گسست باشد؟ پارک؟ دانشگاه؟ مدارس علمیه حوزه؟ خیابان؟ تلویزیون؟
قد و قواره یک سوال جامعه شناسانه واقعی حدودا این چنین است! جامعه شناسی یعنی دانش مطالعه چیزی به اسم جامعه. جامعه هم تشکیل شده از نهادهایش. جامعه شناس باید بتواند به این سوال جواب بدهد که این نهادها از طریق تجزیه و ترکیب با همدیگر، چگونه اتفاقات و رویدادها را خلق میکنند و الا پرداختن به این که جامعه اصل است یا فرد و کدام اصیل است که نقطه صفر است!
دشمن ما از این طریق حادثه خلق می کند اما ما فقط تکنولوژی راهپیمایی و شعار و جدل را بلد هستیم و کنشگری از طریق کسر و انکسار نهادها و ضرب و تقسیم آنها در همدیگر را اصلا بلد نیستم. جامعه شناس، با بلد بودن این ابزارها به رهبر و مصلح و یا طراح اجتماعی بدل می شود. بدون ورود علم به این ساحت، سخن از علوم اجتماعی اسلامی و تمدنی، اصلا چه ضرورتی دارد؟ اگر قبل از این بایستیم و یا بعد از وقایع، فقط برای تحلیل پسینی پیدایمان شود، این علم را بگذاریم در کوزه، آبش را بخوریم بهتر نیست؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 برای امام زمان(عج) دلبری کنید!
👈🏻 سفارش راهبردی امام حسن عسکری(ع) در مورد اهل سنت
#عقلانیت_دینی
#طرح_راهبردی_امام
📜وصیت #امام_حسن_عسکری(ع) به شیعیان درمورد رفتار با اهل سنت و حفظ وحدت از زبان #آیت_الله_وحید_خراسانی:
در بینشان نماز بخوانید ، در تشییع جنازه شان شرکت کنید ، بیمارانشان را عیادت کنید.
#عقلانیت_دینی
👈🏻 پیشنهاد علیرضا پناهیان برای شهادت امام حسن عسکری(ع) به زائران اربعین حسینی
⭕️ خوب است این سنت هر سال در شب شهادت امام عسکری(ع) در همۀ شهرها انجام شود.
💠 مؤمنینی که به اشارۀ امام حسن عسکری(ع) به زیارت اربعین مشرف شدهاند (عَلَامَاتُ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاةُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَةُ الْأَرْبَعِینَ وَ... ؛تهذیبالاحکام /6/52) و این حماسۀ تاریخی زیارت اربعین را شکل دادهاند، واقعاً بهجا و لازم بود که از باب تقدیر و تشکر از این امام مظلوم در شب شهادت ایشان دور هم جمع شوند.
💠 امیدوارم این سنت حسنه (شب خاطره پیادهروی اربعین) که شما شکل دادید در همۀ شهرها و همۀ سالها به عنوان یک میعادگاه، شب خاطره یا شب تشکر از امام حسن عسکری(ع) برای کسانی که توفیق پیادهروی اربعین را داشتند، باقی بماند. و همینجا با هم قرار بگذاریم که در سالهای آینده نیز هر سال بعد از اربعین، کسانی که در مراسم اربعین شرکت کردهاند در یکچنین مراسمی دور هم جمع شوند. ۱. هم از باب تشکر از امام حسن عسکری(ع) ۲. و هم از این جهت که این حماسه را بازنگری کنند، ۳.) خاطرات را یادآوری کنند ۴. و حتی برای سالهای بعد نیز برنامهریزی کنند.
💠 ۵. خوب است برخی از صاحبان موکبهای مسیر پیادهروی اربعین نیز در این مراسمهای شب خاطره اربعین حضور پیدا کنند و خاطرات خودشان را بیان کنند. در مسیر پیادهروی اربعین، شما از کنار آنها عبور کردهاید ولی فرصتی نداشتید که بنشینید و با آنها صحبت کنید و سخنان و خاطرات شیرین آنها را بشنوید.
🕌 مصلی تهران ۹۳.۱۰.۱۹
👈🏻 متن و صوت کامل
✅ کانال رسمی علیرضا پناهیان/ عضو شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/653459456C219897ad4f
@Panahian_ir
گام دوم انقلاب
🏴 سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری (علیه الصّلاة و السّلام) بر فعالان جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی تسلیت باد.
🔘 الگوی همۀ مؤمنان، بخصوص جوانان
«این روزها متعلق به امام عسگری (سلاماللّه علیه) است، که میتواند الگوی همهی مؤمنان، بخصوص جوانان باشد. این امامی که موافقان، شیعیان، مخالفان، غیر معتقدان، همه، شهادت دادند و اعتراف کردند به فضل او، به علم او، به تقوای او، به طهارت او، به عصمت او، به شجاعت او در مقابل دشمنان، به صبر و استقامت او در برابر سختیها، این انسان بزرگ، این شخصیت باشکوه، وقتی به شهادت رسید، فقط بیست و هشت سال داشت. در تاریخ پرافتخار شیعه، این نمونهها را کم نداریم. پدر امام زمان عزیز ما با آن همه فضیلت، با آن همه مقامات، با آن همه کرامات، وقتی با سم و جنایت دشمنان از دنیا رفت، فقط بیست و هشت سال داشت؛ این میشود الگو؛ جوان احساس میکند یک نمونهی عالی در مقابل چشم دارد. [...] این امام عسگری (سلاماللهعلیه) است که در بیست و هشت سالگی به شهادت رسیده است؛ و این همه فضیلت، این همه مکرمت، این همه عظمت، که نه فقط ما به آنها قائلیم و مترنّمیم، بلکه دشمنانشان، مخالفانشان، کسانی که اعتقاد به امامت آنها نداشتند، همه اعتراف کردند.» (1390/12/10)
🔘 ارتباط مستحکم تشکیلاتی
«امام حسن عسکری(علیهالسلام) حزب طرفدار خود را نزدیک خودش میداند و میفرماید که میان ما و شما خویشاوندی نزدیک است. یعنی قوموخویش درجۀ یک هستیم، مثل پدر و فرزند، مثل برادر؛ و مؤمن برادر مؤمن است! یعنی ارتباط میان دو مؤمن، پیوند برادریِ پدر و مادری است، نه برادریِ ناتنی. مراد از مؤمن کیست؟ آنکس که دنبال راه امام عسکری(علیهالسلام) است، این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.» (سال 1351)
#طرح_راهبردی_امام
#الگوی_جوانان
#جهاد_تبیین
🏴 @gamedovomenghelab
4_5902463376096757887.mp3
5.42M
┈┅ ❁❁ ┅┈
🎶 #پادکست_مذهبی
💥 در سایهسار #امام_عسکری (ع)
🔰 پای سخنان متفکر ژرفاندیش
مرحوم استاد #ابوالحسنی_منذر🔻
○ شامل:
1⃣ نظام وکالت و برنامه حضرت برای امروز شیعه
2⃣ استراتژی تاریخی - سیاسی برای هدایت امت در عصر غیبت
3⃣ نهادینهسازی مدیریت فقها و رهبری علمای شیعه
#امام_حسن_عسکری(ع)
🆔 کانال اسرار تاریخ | استاد ابوالحسنی
#طرح_راهبردی_امام
#الگوی_جوانان
#جهاد_تبیین
🏴 @gamedovomenghelab
📝 نامه امیدبخش #امام_حسن_عسکری علیهالسلام
✍ #رهبر_انقلاب : «عدهای از شیعیان فکر میکردند که امام عسکری (علیهالسّلام) از راه پدرانش منصرف شده.
امام عسکری(علیهالسّلام) در نامهای به آنها میفرمایند: «نیّت و عزم ما همچنان مستحکم است. ما دلمان به #خوشنیّتی و #خوشفکری شما آرام است.»؛
«ببینید چقدر این نیروبخش است برای شیعیان... این همان ارتباط مستحکم #تشکیلاتی است میان امام و پیروانش.»
#امام_حسن_عسکری
#ولایت
#تشکیلات
🦋 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
✅ توصیه من به دانشجویان و طلّاب
🔹 من کلّاً به جوانها و به خصوص #دانشجویان و #طلاّب توصیه میکنم که آگاهیهای خودشان را افزایش دهند. بسیاری از این کجرویهایی که شما ملاحظه میکنید، ناشی از کمبود آگاهی است.
🔹 نسل امروز - بهویژه نسل جوان ما - باید از #تاریخ کشورش اطّلاع داشته باشد؛ بخصوص از زمان #مشروطیت به این طرف را بداند. شما در هر رشتهای که تحصیل میکنید، چون جزو نخبگان جامعه هستید -بعد از این هم انشاءالله جزو نخبگانِ برتر خواهید بود- باید بدانید که کشور شما در چه موقعیتی قرار داشته و دارد.
۱۳۷۹/۱۲/۲۲
#جهاد_تبیین
🦋 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗 انتظار فرج
✏️ رهبر انقلاب: انتظار فرج یعنی همهی سختیها قابل برداشته شدن و برطرف شدن است. نه اینکه بنشینید انتظار بکشید؛ بلکه دل شما گوشبهزنگ باشد...۱۴۰۲/۱/۲۹
@gamedovomenghelab
🌷 #مهدویت
🌼 #انتظار_فرج
✊ #بپاخیزیم
💠 #حکومت_آینده حضرت #مهدی موعود ارواحنافداه، یک #حکومتِ_مردمىِ به #تمام_معناست.
♨️ #مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به #ایمان ها و #اراده ها و #بازوان مردم است. امام زمان (عج )، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمی کند؛ امام زمان (عج) از آحادِ مؤمنِ مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار می بخشد و یک حکومتِ صددرصد مردمی تشکیل می دهد؛
🌀 امّا این حکومت مردمی با حکومت های مدّعی مردمی بودن و #دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان #تفاوت دارد. آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردمسالاری را روی آن گذاشته اند، #همان_دیکتاتوری های قدیمی است که #لباس_جدید بر تن کرده است؛ یعنی #دیکتاتوری_گروه_ها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروه هاست و مردم در این میانه هیچکاره اند. یک گروه به قدرت دست پیدا می کند و در سایۀ قدرت سیاسی ای که همۀ زمام های امور را در کشور در اختیار او می گذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه به نفع خود گردآوری می کند و آنها را در راه به دست آوردن دوبارۀ قدرت مصرف می کند.
💥مردم سالاری امام زمان (عج )- یعنی مردم سالاری دینی - با این روش، به کلّی متفاوت است. 1381/07/30.
#حکومت_مطلوب
#حکومت_امام_زمان
#حکمرانی_مردمی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
➕ eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
☄ با گام دومی ها بیندیش☝️
☄#گام_دوم ⬅️#بعثت_جوانان
♨️ موضوع:
✊ تحلیل مسائل روز همراه با پرسش و پاسخ
🌟 استاد : سیدرضا موسوی
🌑 جمعه؛ 7مهرماه
🕰 ساعت 20
🌾🌻🌾🌻🌾🌻
💥 در گروه پشتیبان گام دوم منتظرتون هستیم👇
http://eitaa.com/joinchat/4173135889Cf3cd43a0d4
لینک گروه☝️
دوستانتون رو دعوت کنید👆
🌸☘🌸☘🌸
#نهضت_فراگیر_روشنگری
#گام_دوم_انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥هر مسئولیّتی، هر سِمَتی، هر تواناییای، در کنارش یک مسئولیّتی دارد، یک تعهّدی وجود دارد. میتوانید آن تعهّد را انجام بدهید یا نه؟ این خیلی درسِ بزرگی است.
۱۳۹۸/۰۹/۱۰
#مسئولیت_پذیری
#قیام_جوانان_انقلابی
#میدان_دار_فرهنگ
╭━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮
@gamedovomenghelab
╰━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯
☄️ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
📣 مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی - دفترقم برگزار میکند:
#سلسله_نشست_های_علمی
#تبیین_مبانی_اندیشه
▪️موضوع : منطق قدرت در اسلام از منظر رهبر معظم انقلاب مدظلهالعالی
▪️ارائه دهندگان:
حجت الاسلام و المسلمین سید سجاد ایزدهی
حجت الاسلام و المسلمین احمد رهدار
▪️دبیرعلمی:
حجتالاسلام و المسلمین مهدی گرامیپور
🗓 زمان: دوشنبه ۱۴۰۲/٧/١٠
⏱ ساعت: ١۴:٣٠
🏢 مکان: قم، خیابان شهدا، کوچه ۲۸، پلاک ۱۲۰
موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی _دفتر قم
پیوند پخش زنده در تلویزیون اینترنتی:
🆔http://B2n.ir/tab3
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ به جز دیوانسالاری چه راهی داریم؟!
▶️حجت الاسلام #قنبریان از الگوی مدیریت #پیامبر (ص) میگوید که علیرغم داشتن تشکیلات و نظم، مشکلات #دیوانسالاری را نداشت. از قضا این الگو را در گذشته تجربه کرده و پاسخ هم گرفتهایم!
🔹پیامبر در مرحله نظام سیاسی، یک تشکیلات اداری ساخت؛ کسانی را به عنوان دبیران و نویسندگان، کارشناس تخمین، عامل گرفتن صدقات و مالیات و امثال این ها قرار داد.
🔸اما دیوان سالاری نداشت. دیوانسالاری یک پدیده مدرن است؛ وقتی است که ما به این نظام دیوانی #اصالت میدهیم. دوم اینکه #تمرکز_گرایی میکنیم.
🔹شهید #بهشتی میگفت در عین حالی که به نظم نیاز داریم، تمرکز گرایی نباید باشد. در دیوانسالاری ما به نظام اداری اصالت میدهیم، بدون اینکه #خروجی واقعی را بخواهیم.
🔸اما تشکیلات، ساختاری است چابک که خروجی نهایی را محقق کند. #مدیریت_جهادی که میگوییم یعنی همین؛ حتما به نتیجه برسد. تشکیلات پیامبر بدون تمرکز بر نظام دیوانی به خروجی میانجامید. ما قطعا یکی از مشکلاتمان که باید بُعدِ نهضت آن را چابک کند همین دیوان سالاری است.
🔹این آرزو نیست جز خاطرات ماست! ما اوایل انقلاب #جهاد_سازندگی را درست کردیم که اولاً شورایی اداره میشد، ثانیاً از پایین به بالا بود. تمرکز گرا نبود؛ از بالا به شکل کارتابل همه چیز ابلاغ بشود نبود!
🔸امپراطور ژاپن به آقای رفسنجانی گفته بود برای ما حیرت انگیز است یک سازمانی (جهاد سازندگی) توانسته باشد اینقدر توسعه درست بکند!
🔹باید برگردیم تاریخ شفاهی آن دوره را بخوانیم و #بازسازی بکنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ #مرگ_کتاب؛ روایتی از تأثیرات سبک زندگی دیجیتال بر فرهنگ کتابخوانی
💢 در طول تاریخ بشر فرهنگ مکتوب در تقابل با فرهنگ شفاهی شکل گرفت و توسعه یافت، تا انسانها را از شر جعل و شبهه نجات دهد.
⬅️ در آخرین قسمت از مجموعه مستند #ضد، تاریخچهای از دلایل گسترش کتاب و کتابخوانی و تاثیرات عصر دیجیتال روی آن بازگو میشود.
🔻دانلود و تماشا:
🌐 b2n.ir/zed2-20
#کتاب
🔰 هدف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی! 1⃣
⁉️ پیغمبر سیزده سال #مبارزه کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چه نبود؟
🔻هدف مبارزه این نبود که فقط یک اعتقادى جاى خودش را به یک اعتقاد دیگرى بدهد؛ صرفاً این نبود، این مبارزه نمیخواست. قبل از پیغمبر و در دوران خود پیغمبر هم کسانى بودند که عقیدهى قریش را قبول نداشتند و قریش هم میدانستند که اینها عقیدهى آنها را قبول ندارند. مسئله این نبود که پیغمبر فقط بخواهد عقیدهى به شرک را به عقیدهى به خداى واحد تبدیل کند؛ [یعنی] صرفاً [تغییر] یک عقیده نبود.
🔻مسئله فقط این نبود که پیغمبر بخواهد قدرت را و #حکومت را از دست کفّارى که در رأس کار بودند -سران قریش- بگیرد و خودش حاکمیّت کند؛ این هم نبود؛ چون بارها به پیغمبر گفتند که تو اگر براى قدرت این کار را میکنى، خب تو مرد جوان نیرومند عاقل کریم شجاعى هستى، بیا حکومت را در دست بگیر، پیغمبر میگفت نه، من براى این مبارزه نمیکنم؛ هدف #دعوت پیغمبر اینها نبود.
🔻اینکه ما خیال کنیم پیغمبر فقط و فقط میخواست ذهن افراد را عوض بکند، این خطا است؛ در [تغییر] ذهن افراد، دعوا نبود، مبارزه نبود، کوبیدن پیغمبر از طرف کفّار و مخالفین نبود. هدف پیغمبر عبارت بود از ایجاد یک #نظام صحیح بر پایهى اسلام؛ در این نظام که نظام ایدئال نبوّت است، باید تمام #احکام_اسلامى پیاده بشود و بشر به سبک الهى اداره بشود و این یک پایگاهى بشود براى دو حرکت. درست توجّه کنید!
🔻#تشکیل_نظام_اسلامى، خودش باز هدف نیست، [بلکه] #هدفِ_میانه است؛ یک پایگاهى است، یک خاستگاهى است، یک نقطهى عزیمتى است براى دو هدف دیگر که آن دو هدف، هر دو از اصل تشکیل نظام اسلامى بالاترند.
🗓 بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۱۳۶۷/۰۷/۱۷
گام دوم انقلاب
🔰 هدف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی! 1⃣ ⁉️ پیغمبر سیزده سال #مبارزه کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چ
🔰 هدف پیامبر از تشکیل نظام اسلامی! 2⃣
⁉️ پیغمبر سیزده سال #مبارزه کرد؛ هدف از این مبارزه چه بود و چه نبود؟
🔻 یک هدف عبارت است از #تکامل_افراد_بشر؛ یعنى در سایهى نظام اسلامى، انسانها فرصت پیدا کنند که خودشان را کامل کنند، متخلّق به اخلاق الهى بشوند، معرفت خدا و عشق به خدا را در خودشان به وجود بیاورند و به خدا واصل بشوند؛ سعادت بشر و فلاح حقیقى بشر در این است و این جز در آنچنان جامعهاى و از آن سکّوى پرشى امکانپذیر نیست.
🔻 و هدف دوّم این است که جامعهى بشرى و تاریخ بشر یک قدم به سمت آن کمالى که تاریخ بشرى در جهت آن دارد حرکت میکند، نزدیکتر بشود و پیشتر برود؛ مسئله این است. یعنى با تشکیل نظام اسلامى، باز همان کاروانى که قبلاً گفتم از نَفَس افتاده و دیگر قادر به پیشروى در جهت #معنویّت نیست، یک تکانى پیدا میکند، یک خیزشى پیدا میکند، یک حرکتى پیدا میکند که در مورد بعثت رسول اکرم، این حرکت دیگر تمامنشدنى است و این دلایلى دارد که حالا انشاءالله اگر یادم ماند، به بعضى از آنها اشاره میکنم.
🔻 پس هدفِ اوّلىِ پیغمبر تشکیل نظام اسلامى است، امّا هدف از خود تشکیل نظام اسلامى، هدایت فردى انسانها و تکامل فردى انسانها و نیز تکامل عمومى جامعهى بشر، یعنى پیشرفت بشر به سمت آن نهایتى که در پایان تاریخ بشرى در انتظار او است؛ یعنى کمال. پس پیغمبر براى اینکه به این دو هدف برسد، باید نظام اسلامى و حکومت اسلامى و جامعهى اسلامى را تشکیل بدهد.
🗓 بیانات در جمع فرماندهان و کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۱۳۶۷/۰۷/۱۷
-388292864_-1356556998.pdf
282.6K
📲 نسخه PDF | رفتار نبوی
👈 مروری بر سیره فردی و اجتماعی پیامبر اعظم(ص) براساس بیانات رهبرانقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir