💌 نامهای از موشک فلسطینی🚀 به موشک اسرائیلی🕎
نمی دانم که حرف هایم آیا تاثیری بر قلب آهنینت دارد یا خیر؛ البته بعید میدانم...
چگونه دلت می آید که از بالا بازی کودکان کشورم را تماشا کنی و چند لحظه بعد با سنگدلی تمام، ترکش های سهمگینت را بر قلب نازنینشان بنشانی و حق حیات را از ایشان سلب کنی؟
آیا این رسم مردانگی است که محل برخورد من پادگان و پایگاه و میان تانک ها باشد و محل برخورد تو بیمارستان و پناهگاه و میان بچه ها؟
ای کاش قدری عاطفه در وجودت بود. ای کاش...
یکی از آثار ارسالی دانشآموزان کوثر در مسابقۀ «دوست فلسطینیِ من»
احسنت به خلاقیت آقا محمد امین معتمدیان از اعضای پایه نهم که این نامه رو فیالبداهه در جلسه ای نوشتند👏
💬 «حزباللهی» فدایی ملت و مملکت
👈هدف و مطلوب #نیروهای_مؤمن و انقلابی حقیقی، #منفعت است یا #مسوولیت و خدمت؟
🔹عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند...
یکی از اقدامات موفق انقلاباسلامی «مفهومسازی»، «واژهپردازی» و تولید ادبیات مخصوص به خود بود: «وقتی یک فکر جدید - مثل فکر حکومت اسلامی و نظام اسلامی و بیداری اسلامی - مطرح میشود، مفاهیم جدیدی را در جامعه القاء میکند؛ لذا این حرکت و این نهضت باید واژههای متناسب خودش را دارا باشد.» ۱۳۹۰/۷/۲۲موضوعی که دقیقا در مقابل رویکرد استفاده از «ادبیات دشمن» قرار میگیرد: «از ادبیّات دشمن استفاده نکنید. دشمنان انقلاب از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات تندرو و میانهرو را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانهرو است.» ۱۳۹۴/۱۲/۵یکی از مفاهیم و کلیدواژههایی که در جریان حرکت انقلابیِ ملت ایران به عرصهی عمومی وارد شد «حزب الله» و «حزباللهی» بود.اما به راستی معنای حقیقی این مفاهیم چیست؟ و حزباللهی کیست؟
🔸در منظومهی فکری و معارفیِ انقلاب اسلامی حزباللهی بهعنوان تعبیری برآمده از آموزههای قرآنی، معنای روشنی دارد: «حزباللهی، یعنی آنکه در خدمت خداست و هیچ وابستگی تشکیلاتىِ سیاسی، جز وابستگی به انقلاب و اساس انقلاب - که ارادهی الهی است - ندارد.» ۱۳۶۹/۸/۱در این نگاه «یک فرد فقط متدین را حزباللهی نمیگویند؛ حزب اللهی آن کسی است که برای حرکت در جهات دینی انگیزه دارد.» ۱۳۶۹/۱۰/۴
🔹براساس نگاه اصیل برآمده از معارف انقلاب اسلامی، انسانِ حزباللهی، انسانِ آماده و پای کارِ انجام وظیفه است: «حزبالّلهی بودن، یعنی آماده کار بودن برای انجام تکلیف الهی.»۱۳۷۱/۵/۷ براساس این تفکر و جهتگیری است که فرد حزباللهی و بسیجی برای انجام وظیفه خدمت به کشور و مردم هزینه میدهد بدون آنکه چشمداشت مادی و دنیایی داشته باشد: «بسیج یعنى چه کسى؟ یعنى آن کسى که تا فهمید در مملکت حادثهاى است و تا فهمید دشمن حمله کرده است، نگاه نکرد که زراعت دارد، دکان دارد، کار ادارى دارد، امتحان دارد، کنکور دارد و ترم دانشکدهاش عقب افتاده است. همه اینها را گذاشت و به جبهه رفت.
🔸این را مىگوییم «حزباللهى». امروز هم اگر بفهمد دشمن به هر شکلى درصدد تعرض است، دیگر خواب راحت به چشمش نمىآید و نمىتواند آرام بگیرد. این، «حزباللهى» است.» ۱۳۷۱/۷/۱۶ لذا «حزبالّلهی یعنی آن عنصری که در مقابل مشکلات سینه سپر میکند و احساس مسئولیّت میکند.» ۱۳۷۲/۵/۸درست در نقطهی مقابل این تفکر و روحیه، فردی است که «هیچ مسئولیّتی در مقابل مسائل کشور خودش و جامعهی خودش قائل نیست و تنها همین - را - بلد است که به شکم خود و لذائذ خود و جیب خود برسد و بپردازد.» ۱۳۷۲/۵/۸براساس این چارچوب است که حزب اللهی برای منفعت شخصی خود کار نمیکند: «عدّهای هم هستند که اینها حرفی هم ندارند که برای اسلام و انقلاب، یکوقت یک کاری هم بکنند، امّا برایشان در درجهی اوّل، مسائل شخصی خودشان است یا چهره شدنشان؛ اینها حزباللهی نیستند.» ۱۳۶۲/۶/۸
@gamedovomenghelab
🔍 ادامه را در بله | ایتا خط حزبالله بخوانید
🔴 مستند وداع با اسلحه جدید ترین اثر تولید شده در مورد جنگ اسرائیل و فلسطین رایگان شد
🔸️ رایگان عرضه کردن این مستند کوچک ترین کاری است که میتوان برای کمک به کودکان و مردم غزه انجام دادو کوچک ترین کار شما نیز میتواند انتشار و معرفی این اثر باشد.
تماشای رایگان مستند از طریق لینک زیر 👇🏻
B2n.ir/veda.ba.aslaheh
@gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ارتباط «توحید» با مسئلهی فلسطین
«لاالهالّاالله» صرفاً یک مسئلهی اعتقادی و ذهنی محض نیست؛ بلکه منشأ اثر و عمل است. ...برای همین هم بهمجرّدی که پیغمبر فرمود: قولوا لا اِلٰهَ اِلَّا اللهُ تُفلِحوا، صاحبان زر و زور در همان محیط محدود و کوچک مکّه در مقابل او صفآرایی کردند.
این صفآرایی از روز اوّل تا امروز وجود داشته است و از روز اوّل تا امروز، عقبنشینی در این مصاف، سرنوشت باطل بوده است و پیشروی، سرنوشت حق بوده است.
ما اگر چنانچه به توحید اعتقاد داریم، نمیتوانیم زیر بار زور و ظلم برویم، نمیتوانیم در مقابل ظالم نَایستیم، این طبیعتِ توحید است. اینکه جمهوری اسلامی اعلام میکند که هر جا مظلومی هست و نصرتی لازم است، ما آنجا حاضریم، بهخاطر این است.
اینکه ما روی مسئلهی فلسطین اینجور اصرار داریم، بهخاطر این است. چون لازمهی توحید این است که انسان در مقابل زورگویی ظالم به مظلوم بِایستد؛ حقیقت توحید این است؛ و این مطمئنّاً پیشرفت هم دارد.
حالا البتّه فشارها بر روی مردم فلسطین در این ایّام و ایّام گذشته -در این هفتاد سال- فراوان بوده است امّا شما ملاحظه کنید که همان جمعیّت مظلوم محدودی که صهیونیستها توانستند بهآسانی برآنها غلبه پیدا کنند، امروز تبدیل شده است به یک فلسطین قدرتمند که حکومت صهیونیستی را تهدید میکند وحکومت صهیونیستی در مواجههی با آن احساس عجز میکند؛ وبدون تردید فلسطینیها بر صهیونیستها غالب خواهند شد و فلسطین به دست فلسطینیها برخواهد گشت.
ایستادن ما درکنار گروههای مقاومت در منطقهی غرب آسیا [هم] به همین دلیل است.
۱۳۹۷/۰۱/۲۵
@gamedovomenghelab
#توحید_حقیقی
📣 #انعکاس| رویداد هاوری
🔸 رویداد مردمیسازی دولت در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه
🔻 آشنایی مسئولان و کارگزاران با تشکلها و ظرفیتهای مردمی
🔹 به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان
➖کردستان➖ بهمن ۱۴۰۲➖
#فرهنگ
#مردمی_سازی
📣 #خبر | رونمایی از پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
📌 «نظم جدید جهانی» با رنگوبوی فلسطین در عمار چهاردهم / مهلت ارسال آثار تا 10 آذر ماه تمدید شد.
📌پوستر فراخوان چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در منزل پدر شهید مصطفی احمدی روشن رونمایی شد. مهلت ارسال آثار به جشنواره تا 10 آذر تمدید شد و عمار 14 رنگوبوی مقاومت و فلسطین به خود گرفت.
🔻 مطالعه کامل گزارش:
🔗 ammarfilm.ir/?p=32433
📽️ جشنواره مردمی فیلم عمار
📣 #انعکاس| تجربه الگوهای مدیریتی و ایدههای حکمرانی مشارکتی تحوّل علوم انسانی
🔸 هفتمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
▫️حجتالاسلاموالمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه
دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی
▫️حجتالاسلاموالمسلمین دکتر علی مصباح یزدی
رئیس شورای اسلامیسازی علوم انسانی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
▫️حجتالاسلاموالمسلمین دکتر رمضان علیتبار فیروزجایی
مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
▫️دکتر عبدالله توکّلی
معاونت پژوهش سابق پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
▫️دکتر سیدمجتبی امامی
معاونت پژوهش دانشگاه امام صادق(ع)
▫️دکتر ابولقاسم فاتحی
ریاست پژوهشکده تحوّل علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی
▫️حجت الاسلاموالمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند
ریاست مرکز مطالعات بنیادین فرهنگستان علوم اسلامی قم
مدیرگروه مدیریت راهبردی فرهنگی دانشگاه عالی دفاع ملی
🔻ارائه مقالات
1️⃣ الگوی حکمرانی مشارکتی در تحوّل علوم انسانی: مدیریت شبکهای تحوّل علم
حجتالاسلاموالمسلمین دکتر مصطفی جمالی
2️⃣ الگوی روابط میان «حاکمیت، مردم و نهاد علم» در تحوّل علوم انسانی
حجت الاسلام احمد عابدی
3️⃣ الگوی مدیریت راهبردی دانش تراز انقلاب اسلامی
دکتر اسماعیل شاطری
➖پنجشنبه➖ ۲۵ آبان ۱۴۰۲➖ ساعت ۷:۴۵ الی ۱۴➖ قم➖ ساختمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم➖
🔗لینک مجازی
📌 هماهنگی جهت حضور: ۰۹۱۲۲۷۳۰۱۳۸
@gamedovomenghelab
#علوم_انسانی
#مشارکت
#سطور
#مسئله_فلسطین
🔹از نگاه امام گونهای از اسلام آمریکایی هست که در طرح خود هیچ تفاوتی با اسلام ناب ندارد. تنها تفاوتش یک مسئله است. اقامه دین! 🔹
یعنی آن طرح درست و کامل و اصیل دین اگر اقامه نشود خود مصداقی از اسلام آمریکایی است (حتی همان طرحی در آن بر اقامه دین هم تأکید شده باشد)
در نگاه امام، اسلام یعنی اسلام اجرا شده و برای همین اسلام را مساوی حاکمیت اسلام میداند.
«الإسلام هو الحکومة بشؤونها» اسلام در حقیقت حکومت با تمامی شؤون آن است. (کتاب البيع)
از این زاویه که نگاه کنیم به درک جدیدی از مواجهه امام با رقبای تمدنیاش میرسیم. امام مبارزه اصلی را در ایران و جهان میان مستضعفان و مستکبران میدید و راه حل را ایجاد جبهه جهانی مستضعفین.
🔸مستضعفینی که ضعیف نیستند اما آنها را به استضعاف کشیدند و به آنها باوراندهاند که ضعیفند و زورشان به مستکبرین نمیرسد.🔸
✳️اولین شرط حرکت مستضعفین احساس قدرت و حس توان برای برخاستن است. باید به مستضعفین یاد میدادیم میتوانند روی پای خود بایستند.✳️
اصلا عمده جذابیت انقلاب اسلامی برای جبهه مستضعفین بیش از اسلامیت، همین استقلال است.
این ارزیابی رهبر انقلاب است: 👇👇👇
ایستادگی، استقلال، عزت سیاسی بیشترین جذابیت را برای ملتها دارد. اینکه میبینید ملتها نسبت به ملت بزرگ ایران احساس احترام میکنند، بخش عمدهاش مربوط به این قسمت است: استقلال سیاسی
۱۳۸۹/۱۱/۱۵
💠تاکید امام بر روز قدس از کجاست؟
#مسئله_فلسطین اصلیترین نقطه برخورد است. جایی که جبهه استکبار تمام نقابها را کنار زده و وقیحانه میگوید ساکنین قبلی #فلسطین باید بروند و اینجا مال من باشد، چون زور دارم. رژیم صهیونیستی نقطه تمرکز لابیهای قدرت و ثروت و رسانه و .... صهیونیستی در جهان برای ایجاد یک کانون قدرت در جهان است.
✅ از منظر اقامه دین مسئله قدس نقطه آغاز حرکت جهانی جبهه مستضعفین است. جایی که تمام توان جبهه استکبار به میان آمده و اگر این سد را بشکنیم، بند ترس را از زبان و دست مستضعفین جهان گشودهایم. و اگر تماشایش کنیم طبیعتا این غده سرطانی به سراسر دنیای مستضعفین طمع دارد!✅
مکتب امام بدون جبهه جهانی مستضعفین بیمعنا بود و جبهه جهانی مستضعفین بدون مسئله فلسطین یک پدیده ابتر بود.
🔸مکتب امام بدون توجه به مسئله فلسطین خودش یک مثال اسلام آمریکایی بود.🔸
مثل مکتب امامی که ما به صورت عملی در زندگیمان دنبال میکنیم!
فلسطین یکی از مسائل ما آن هم در یکی از زیرشاخههای سیاست خارجی است. /کانال مرکز نوآوریهای اجتماعی مبتدا
✍🏻برگرفته از متن "غربشناسی مبتنی بر دین"
حجتالاسلام حمید آقانوری✍🏻
💠 کارگاه یهودشناسی
📝 سرفصلها:
🔹 یهود در بستر تاریخ
🔸 یهود در بستر تمدن
🔹 ساختار جمعیتی رژیم صهیونیستی
🔸 نقش یهود در حکمرانی جهانی
👥 اساتید:
👤 دکتر محمدهادی همایون
👤 دکتر عطاالله بیگدلی (عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات تمدنی شهیدصدر)
📆 تاریخ: پنجشنبه ۲۵ آبان ماه | به مدت یکروز
🕣 ساعت شروع: ۸:۳۰ صبح
⏳ مهلت ثبتنام تا ۲۴ آبانماه
💵 هزینه ثبتنام: ۵۰هزار تومان
🖋️ ثبتنام از طریق پیام به @saeed_nji در بله
@gamedovomenghelab
📢 تنوع علمی مرحوم علامه طباطبائی کمنظیر است
✏️ رهبر انقلاب: مرحوم علامه طباطبائی... در تنوّع دانشی انصافاً کمنظیر است... ایشان فقیه است، اصولی است، فیلسوف است، دارای غُور شدید در عرفان نظری است، عالِم به هیئت و ریاضیات است، عالِم برجستهی تفسیر و علوم قرآنی است، شاعر است، ادیب است، در علم انساب، علم نسب، ایشان یک فرد ماهر و فعّال است... یعنی انسان یک تنوّع علمی عجیبی در ایشان مشاهده میکند. حالا مثلاً گفتم ریاضیات و هیئت؛ میدانید ــ یعنی شاید معروف است ــ که نقشهی مدرسه حجّتیّهی فعلی را ایشان کشیده؛ یعنی یک معمار به تمام معنا و یک معمار کامل است.
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
📢 اغلب شاگردان علامه طباطبائی جزو نقشآفرینان در انقلاب اسلامیاند
✏️ رهبر انقلاب: شاگردان علامه طباطبائی غالباً جزو نقشآفرینان در انقلاب اسلامیاند. در این مجلس خبرگانی که قانون اساسی را نوشت، تعداد زیادی از آن افراد شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند؛ چه در مجلس خبرگان، چه قبل از مجلس خبرگان در آن جمعی که قانون اساسی نوشته میشد که مرحوم آقای مطهّری هم جزو آنها بود، اینها شاگردهای مرحوم آقای طباطبائی هستند. و تعدادی از شهدای بنامِ انقلاب اسلامی از شاگردهای آقای طباطبائیاند؛ شهید مطهّری شاگرد ایشان است، شهید بهشتی شاگرد ایشان است، شهید قدّوسی شاگرد ایشان است، شهید آشیخ علی حیدری نهاوندی شاگرد ایشان است.
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
🖼 #سخن_نگاشت
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبائی یاد بگیریم
✏️ رهبر انقلاب: یک خصوصیّت جذاب... جهادِ فکریِ کمنظیرِ آقای طباطبائی در بحبوحهی تهاجم اندیشههای وارداتی و بیگانه است... هم با اصول فلسفه و هم با بیانات تفسیری... این کتاب المیزان سرشار است از مسائل سیاسی و اجتماعی که... اینها امروز هم مسائلِ روزِ ما است؛ اینها در اختیار افراد قرار میگرفت. این پایگاه فکری تهاجمی را مرحوم آقای طباطبائی به وجود آورد؛ این، آن کاری است که به نظر من ماها باید این کار را از آقای طباطبائی یاد بگیریم: تشکیل پایگاههای فکری پُرکنندهی خلأها و دارای جنبهی تهاجم، نه موضع انفعالی و تدافعی.
✏️ بخشی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷