🔰سخن نگاشت | خروجی ۱۲ ساله آموزش و پرورش باید تربیت انسان منطبق بر تفکر اسلامی باشد
🔻رهبر انقلاب: ما در جمهوری اسلامی میخواهیم در این مجموعهی دوازدهساله انسان تربیت بشود. خصوصیّت این دوازده سال هم این است که بهترین زمانهای فراگیری است؛ از این جهت مهم است. ما میخواهیم خروجی این دستگاه عظیم، یک خروجیای باشد منطبق بر تفکّر اسلامی. ۹۹/۶/۱۱
🏷 ارتباط تصویری رهبر انقلاب با سی و چهارمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش
💻 @khamenei_ir
🏴 @gamedovomenghelab
990611-Panahian-MohafezeKareeGhatlegahEnghelab-02-18k.mp3
10.15M
🔉 #محافظه_کاری؛ قتلگاه انقلاب ، تحولخواهی؛ گام دوم انقلاب
📅 جلسه دوم | ۹۹/۰۶/۱۱
🕌 هیئت دانشگاه هنر
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/6491
🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | فردای روشن با دولت جوانان
🔻حضرت آیتالله خامنهای:«من البتّه -همچنان که قبلاً هم در سال گذشته تأکید کردم و مکرّر هم گفتهام- به دولت جوان و حزباللهی معتقدم و به آن امیدوارم و البتّه دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیس دولت جوان، آن هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه، دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ پا و بانشاط و آمادهای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛ منظور این است. بعضیها تا سنین بالا هم به یک معنا جوانند؛ حالا همین شهید عزیزی که شما از او اسم بردید -شهید سلیمانی، و بنده شب و روز به یاد او هستم- شصت و چند سال سنّش بود، ایشان که خیلی جوان نبود؛ اگر دَه سال دیگر هم زنده میماند و بنده زنده میماندم و بنا بود که من مشخّص بکنم، او را در همین جا نگه میداشتم، یعنی کنار نمیگذاشتم او را که جوان هم نبود. بنابراین بعضی اوقات افرادی که در سنین جوانی هم نیستند، کارهای جوانانهی خوبی را میتوانند انجام بدهند. به هر حال به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزباللهی و جوان مؤمن است که میتواند کشور را از راههای دشوار عبور بدهد.» ۱۳۹۶/۰۲/۲۸
💻 @khamenei_ir
🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌍تحول خواهی.
👈روحیه تحول خواهی، یعنی انقلابیگری.
👈تحول دشمن دارد و دشمنان تحول همانند کسانی هستند که به بهانه پیروی از آئین پدرانشان، در مقابل انبیا می ایستادند.
👈«غرب گرایان» و «متحجرین»، حاضر نیستند تحولی که امام (ره) در ملت پدید آورد را بپذیرند.
#تحول_خواهی
#انقلابیگری
#غرب_گرایان
#متحجرین
کاری از موکب رسانه ای تنویر
🏴 @gamedovomenghelab
💠کارگاه کاربرد روش سناریو نویسی در فضای مجازی با رویکرد دینی💠
✅توسط: حجت الاسلام دکتر غلامرضا بهروزی لک
(استاد تمام دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام)
🗓زمان:۲۰شهریور/ساعت ۹صبح الی۱۲:۳۰
مکان: دفتر مطالعات اسلامی وارتباطات حوزوی
📌جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره ۰۹۱۰۶۶۸۵۴۸۷ ارسال نمایید.
(ظرفیت ثبت نام محدود می باشد)
#کارگاه_آموزشی
دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی
@oisc_majazi
@gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ | بزرگترین حماسه تاریخ
🔰حضرت آیتالله خامنهای: اگر امام حسین این کار را نمیکرد، همچنان که در طول آن پنجاه شصت سال بعد از رحلت پیغمبر آن جور اسلام تغییر پیدا کرده بود و به آنجا رسیده بود که بتوانند جگرگوشهى پیغمبر را بیایند به قتل برسانند -خب [اوضاع] خیلى فرق کرده بود؛ این را هم من یک وقتى مفصّل تشریح کردهام؛ [اینکه] در دنیاى اسلام کار به جایی برسد که بیایند مثل امام حسینى را، مثل زینب کبرایى را، فرزندان پیغمبر را، جگرگوشگان پیغمبر را علناً، صریحاً بکُشند یا اسیر بکنند، باید خیلى اوضاع فرق کرده باشد- به فاصلهى اندکى چندین برابر آن، اوضاع فرق میکرد و بکل اسلام از بین میرفت. امام حسین در واقع مثل آن میخ عظیمى شد که این خیمهاى را که طوفان داشت [آن را] میبرد، با خون خودش نگه داشت. خب این بزرگترین حماسهى تاریخ اسلام بلکه بزرگترین حماسهى تاریخ است؛ این را باید حفظ کرد، این را باید زنده نگه داشت، این را باید به عنوان یک گرهگشا در امورِ همیشهى تاریخ مسلمین، مورد استفاده قرار داد.
۱۳۸۰/۱۲/۲۱
🏴 @gamedovomenghelab
✅ فراخوان #همکاری_پژوهشی
🔹پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع) از عموم پژوهشگران در زمینه #تجربهنگاری_فرهنگی دعوت به همکاری مینماید.
🔹تجربهنگاری فرهنگی به معنای توصیف و تحلیل یک #اقدام_فرهنگی_موثر (انجام گرفته از سوی طلاب یا سایر فعالان فرهنگی)، با استراتژی تحقیق مطالعه موردی و با روش تحقیق مطالعه #میدانی (مصاحبه و مشاهده) است و هدف آن، ارائه #الگوهای_عملیاتی برای فعالان فرهنگی در #گام_دوم_انقلاب_اسلامی است.
🔹تجربهنگاری فرهنگی شامل الگوهای موفق فعالیت در #فضایـمجازی نیز میشود
🔹امکان همکاری در قالب حمایت #پایان_نامه ای نیز وجود دارد و دانشجویان از #حمایت_مالی پژوهشکده در نگارش پایاننامه برخوردار خواهند شد.
🔹پژوهشگران میتوانند پیرامون #سوژه_مورد_علاقه خود (پس از تایید پژوهشکده) به پژوهش بپردازند و یا از میان سوژههای پیشنهادی، گزینهای را انتخاب نمایند.
🔹پژوهشگران ساکن در #غیر_شهر_قم نیز میتوانند در این همکاری پژوهشی، مشارکت داشته باشند.
🔸پرسشی دارید؟
▫️کارشناس کارگروه تجربه نگاری فرهنگی:
@majidizadi
09903538227
02537835370
▫️کانال کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
@tajrobehnegary
🏴@gamedovomenghelab
کارگروه تجربهنگاری فرهنگی و کارگروه هنر #پژوهشکده_باقرالعلوم(ع) برگزار میکنند:
✅ دوره کارگاهی آموزش #نگارش_رسانهای
🔹حضوری و مجازی
🔹برادارن و خواهران
🔸#هدف از برگزاری این دوره، آشنا شدن تجربهنگاران با چگونگی نگارش #تجربههای_فرهنگی در قالبهایی است که بتوان در خبرگزاریها و سایتهای خبری و فرهنگی منتشر نمود.
🔸#حقالزحمه تجربههای فرهنگی نگارش یافته در قالب گزارش و یادداشت مطبوعاتی، در صورت تایید ارزیابان، از سوی #پژوهشکده پرداخت خواهد شد.
🔸تجارب نگارش یافته در قالبهای رسانهای، میتواند از تجاربی باشند که طرح پژوهشی پیرامون آنها انجام شده باشد یا اینکه تاکنون پژوهشی علمی درباره آنها صورت نگرفته باشد.
🔸نفرات #گزینششده، درصورت تمایل، میتوانند دردوره #حضوری شرکت نمایند که امکان استفاده حداکثری از کارگاه و تعامل حضوری با استاد را خواهند یافت (حداکثر ۱۵ نفر)؛ سایرثبتنام کنندگان نیز درصورت کسب حدنصاب امتیاز، به عنوان مستمع مجاز به شرکت دردوره #مجازی خواهند بود. افرادی که درحال همکاری پژوهشی باکارگروه تجربهنگاری هستند، در #اولویت قرارخواهندداشت.
(دوره حضوری بارعایت #پروتکلهای_بهداشتی برگزار میشود)
🔹#ثبتنام: ارسال نام ونام خانوادگی، سطح تحصیلات، آثارقلمی به آیدی @majidizadi در ایتا
🔹#مهلت ثبتنام: تا ۲۰ شهریورماه
🔹#شروع دوره: #مهرماه ۹۹
❓پرسشی دارید؟
ارتباط با کارشناس کارگروه (آقای ایزدی):
@majidizadi
magazine@rbo.ir
09903538227
02537835370
▫️کارگروه تجربهنگاری فرهنگی پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم(ع)
@tajrobehnegary
🏴@gamedovomenghelab
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم
▫️ حضرت آیتاللهخامنهای در پیامی، اهانت اخیر یک نشریه فرانسوی به ساحت نورانی پیامبر اعظم صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم را محکوم کردند.
📝 متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمهتعالی
گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّهی فرانسوی در اهانت به چهرهی نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینهی شرارتبار دستگاههای سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعهی مسلمانان را آشکار ساخت. بهانهی آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است. سیاستهای عمیقاً ضدّ اسلامی صهیونیستها و دولتهای استکباری عامل اینگونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز مییابد. این حرکت در این برههی زمانی میتواند، نیز به انگیزهی منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشههای شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند. ملّتهای مسلمان بویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقهی حسّاس، باید هرگز دشمنیهای سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره
سیّدعلی خامنهای
۹۹/۶/۱۸
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📣 دفتر قمِ مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار میکند:
🔻 نخستین نشست از سلسلهنشستهای #هماندیشی با موضوع:
💢 "راهکارهای مردمیِ تسهیل فرزندآوری"
🔰 با حضور فعّالان عرصهی جمعیّت:
1⃣ حجّتالاسلاموالمسلمین دکتر علی ابوترابی
2⃣ حجّتالاسلاموالمسلمین محمدحسین ندیمی
3⃣ سرکار خانم دکتر اردبیلی
🌐 مکان: قم؛ خیابان شهدا؛ کوچه ۲۸ ؛ پلاک ۱۲۰
⏱ زمان: چهارشنبه ۹۹/۶/۱۹ - ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۲:۳۰
⛔️ با توجه به محدودیتی که جهت رعایت شیوهنامهی بهداشتی وجود دارد، لطفاً جهت ثبتنام حداکثر تا ساعت ۱۵ روز سهشنبه ۹۹/۶/۱۸ مشخصات خود را به شماره زیر پیامک دهید:
📞 09927738189
📹 جهت حضورِ مجازی و مشاهدهی برخطِ این نشست بر روی پیوند زیر بزنید و به عنوان «مهمان» وارد شوید:
🆔 https://bit.ly/3j2Sja1
@qom_khamenei_ir
990612-Panahian-MohafezeKareeGhatlegahEnghelab-03-18k.mp3
12.53M
🔉 #محافظه_کاری؛ قتلگاه انقلاب ، تحولخواهی؛ گام دوم انقلاب
📅 جلسه سوم | ۹۹/۰۶/۱۲
🕌 هیئت دانشگاه هنر
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/6491
🏴 @gamedovomenghelab
جلسه هفتم تربیت جوان گام دوم.mp3
36.65M
♦️ السلام علیک یا رحمة الله الواسعة و یا مصباح الهدی و سفینة النجاة
⚫️ «مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء در دهه اول محرمالحرام سال ۱۴۴۲»
🎙سخنرانی حجةالاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن وکیلی
🔖 موضوع: #تربیت_جوان_گام_دوم_انقلاب_اسلامی (#جلسه_هفتم)
🔸 این مراسم تا شب عاشورا در مکان دانشگاه امام رضا علیه السّلام (میدان فلسطین) برگزار خواهد بود.
⏰ ساعت شروع سخنرانی ساعت ۲۰
‼️ مراسم در فضای باز و با رعایت کامل نکات بهداشتی برگزار خواهد شد.
#تحلیل_نخبگان_گام_دومی
#تربیت_جوان_گام_دومی
#نهضت_فراگیر_روشنگری
🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
🦋 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
💠دنبال #فهم_عمیق #تبیین_قوی بیانیه هستی👆
۴-کوفه؛ نهضت،نظام ؛ تاب آوری.mp3
13.76M
⭕️درس گفتارهای محرم۹۹
«کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری»
پرده چهارم: الهیات قعود و دکترین ابوموسی ۱
☑️ @m_ghanbarian
🏴 @gamedovomenghelab
⭕️درس گفتارهای محرم۹۹
«کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری»
پرده چهارم: الهیات قعود و دکترین ابوموسی ۱
🔸پس از نهضت موفق کوفی علیه عثمان، همانها امیرالمومنین را برگزیدند. نظام علوی وعده داده شد اما از اول با الهیاتی رقیب و دکترینی سیاسی اجتماعی برای کوفه مواجه شد که درک روشن از آن بسیار پراهمیت است.
"الهیات قعود و توقف" در نظر برخی صحابه نسبت به خلافت امیر(ع) یا جنگهای او با مسلمان -که برای اولین بار در اسلام رخ می داد- از سوی و "دکترین سیاسی ابوموسی اشعری برای کوفه" (بی طرفی و نوعی دولت ملی) ؛در نظام علوی به هم رسیدند وتاثیری عمیق و شگرف بر کوفه تا کربلا گذاشتند!
برای اولین بار کسانی از مشاهیر اسلام با خلیفه برگزیده (والبته منصوب الهی)یا اصلا بیعت نکردند یا بیعت جهاد نکردند: حسان بن ثابت، اسامه بن زید، سعد ابی وقاص، زید بن ثابت، ابو سعید خدری، انس بن مالک، ابودردا، ابوموسی اشعری و...
🔸طرفداران این الهیات جدید در صفین به 30000نفر رسید که در رقه و قرقیسا و...خیمه زدند و نه جانب معاویه بودند نه علی(ع)!(البته شام یک دست برای معاویه بود و این الهیات در مدینه و کوفه وبصره یار می گرفت!)
آن جریان الهیاتی در کوفه با ابوموسی اشعری تشخصی زمینی گرفت و دکترینی سرزمینی برای کوفه شد که تا کربلا ادامه یافت. در کربلا هم مقابل صف ابن زیاد و سید الشهدا(ع) عده ای زیاد بر تپه ای بیطرف مانده و فقط برای حسین(ع) دعا کردند!
✅ سیر ماجرا:
معترضین علیه عثمان همانجا با امیر(ع) بیعت کردند نمایندگان کوفه و مصر و بصره در مدینه به نمایندگی بیعت کردند.
در کوفه، مردم سراغ ابوموسی (والی ابقاء شده از عثمان) آمدند تا بیعت کنند اما او اظهار توقف کرد!
با احتجاج اصحابی مثل هاشم مرقال ، بیعت کرد. اما دوباره در تجهیز مردم برای مقابله با بیعت شکننان جمل اعلام توقف کرد!
✅ ابوموسی؟
از مهاجران حبشه بود. در زمان حکومت رسول الله(ص) معلم فقه یمن وقاری زیبا لحن کوفه واز فرماندهان موفق فتوحات بود.
لذا جمع بین خصائصی که روانشناسی اجتماعی کوفه می خواست را داشت: نظامی گری/ تظاهرمسلمانی.
عمده کوفیان هم یمنی بودند و فقه را از او آموخته بودند.به حسب نقل طبری دوره ای کوتاه بعد از عمار و قبل از مغیره هم والی کوفه بوده است.
با اخراج سعید بن عاص ؛ از سوی کوفیان او به امارت کوفه نهاده شد و عثمان رضایت داد. به نقل یعقوبی ،امیر(ع) فقط او را بخاطر مشورت مالک اشتر در کوفه ابقاء کرد.
اما دینوری و طبری از نصب والیانی بنام عماره بن حسان یاعماره بن شهاب می نویسند که ظاهرا در راه بر میگردد چون می شنود که مردم ابوموسی را می خواهند.
✅ تولد دکترین ابوموسی
امیر(ع)با 400 صحابه(70بدری)به تعقیب طلحه و زبیر و عایشه اقدام کرد . وقتی آنها به سمت بصره رفتند در چند نوبت برای ابوموسی نماینده فرستاد . در همه موارد ابو موسی بر توقفش در جنگ و فتنه خواندن این مسلمان کشی پا می فشرد.
با سخن صحابه مردم بسیج شدند و با رسیدن و مداخله مالک، ابوموسی از قصر اخراج شد و حکم عزل او ونصب قرظه بن کعب انصاری رقم خورد.
اما ابوموسی در آخرین نطق امارتش در مسجد کوفه گفت:"ای مردم کوفه از من اطاعت کنید تا پناهگاه اعراب شوید ! مظلوم به شما پناه آورد و درماندگان در پناه شما ایمن شوند..."
اینگونه "دکترین کوفه ی بی طرف" بیان شد. شهر اصلی جنگاوران مسلمان در درگیری متخاصمان با خلیفه مشروع بی طرف بماند تا خود قطبی شود که پناه دیگران گردد. وقتی مدینه وشام با جنگها تضعیف شد کوفه (با وسعت قلمرویش) پناه مسلمانان باشد.
این تئوری بی اثر نبود واز شهر نظامی کوفه برای جمل فقط 6000تا 12000 نیرو بسیج شد! کفایت پیروزی بر جمل کرد اما خبر از اثر این دکترین در حوادث بعد می دهد .
✅ اولین جنگ بی غنیمت!
کوفه نظامی و متنعم از فتوحات حالا در جنگ مسلمان حق غنیمت هم ندارد ! امیر المومنین از آن منع می کند.
این هم با آن خصائص جمعی و روان اجتماعی مشترک کوفه نمی سازد.
آن الهیات و دکترین کوفی آن و این خصوصیت ،از چالش های اصلی ای می شود که نظام علوی در کوفه تاب نیاورد.
(این پرده ادامه دارد)
☑️ @m_ghanbarian
🏴 @gamedovomenghelab
🔫 #غارت_نکنیم❗️
🔴 نقد کجا ؛ غارت کجا؟!
🖌 دکتر #پرویز_امینی، جامعهشناس و استاد دانشگاه:
🔻از اولین آشنایی ام با جناب #پناهیان به عنوان یک مخاطب دانشجو، بیش از بیست سال می گذرد. برای نسل ما پناهیان یک روحانی خوش فکر و خوش ذوق و نوآور در طرح مباحث دینی و خوش مشرب در ارتباط با نوجوانان و جوانان بود. پناهیان در طول این سال ها با نوجوانان و جوانان نسل های بعد هم همین شکل از ارتباط را داشته است. به شکلی که می توان گفت پناهیان موفق ترین و موثرترین یا دست کم از موفق تربن و موثرترین روحانیون در "عرصه عمومی" و کار میدانی در "تبلیغ دینی" است.
🔻پناهیان روحانی است که در کار تبلیغ دین "غیور" است و بر همین اساس در تلاش و مجاهدت در این عرصه بر خود سخت میگرد و خود شاهد بودم که در یکی از این سالهای محرم بر اثر شدت فعالیت و حجم زیاد منبرها در محرم در بیمارستان بستری شد و تحت مراقبت ویژه قرار گرفت. در آن روزها خود مستقیم و از نزدیک در بیمارستان، حال و احوال نزار و چهره تکیده و بی رنگ و روی او را بر اثر شدت و فشار کار دیدم.
🔻پناهیان البته گفتارها و دیدگاههای قابل نقد نیز کم نداشته و بارها با صراحت و شفافیت نقد شده است. اما نقد پناهیان کجا و به غارت بردن حیثیت و آبرویش و لجن مال کردن شخصیتش کجا؟ نقد گفتارهایش کجا و او را همپیاله سرمایه داران، اشرافی. رفاه زده و حتی با مفسدی مانند طبری هم ردیف قرار دادن کجا؟ نقد دیدگاههای او در اقتصاد و عدالت کجا و تنگ کردن عرصه بر او و خانواده اش با فشار افکار عمومی کجا؟
مخالفت با رای و نظر سیاسی یا فهم دینی او کجا و رساندن فردی مثل پناهیان که دارای مناعت طبع و عزت نفس شخصیتی است به جایی که برای رفع اتهام از خود و خانواده اش مجبور به طرح جزییات زندگی خصوصی تا ویلچری شدن فرزندش و تحقیری که پشت تلفن از سوی کسی متحمل شده است و توضیح این که چه وقت خانه ای ساخته است با چه کسی ساخته است و اساسا چرا ساخته است و کی و چه وقت خانه اش را فروخته است و از کی و چرا زندگی مستاجری داشته است و اینک در وضعیتی از نظر اقتصادی است که اگر بازگو کند، برایش اعانه جمع می شود، کجا؟ نقد نظر او درباره پایان عدالت خواهی کجا و رساندن او به نقطه ای از نظر روحی و روانی که احساس کند همفکران و همسلکان و مخاطبانش نیز تحت تاثیر فضای ساخته شده درباره اش به تردید افتاده اند یا اکاذیب دیگران را باور کرده اند کجا؟
🔻پناهیان ها را نقد کنیم یا حتی نفی کنیم، غارت نکنیم! اگر خواستیم غارت کنیم جانشان را بستانیم یا مالشان را غارت کنیم. آنها با از دست دادن جان یا با از دست دادن مال زخم نمی خورند. جان و مال آنها آبرو و عزت نفس آنهاست. اینها را غارت نکنیم!
#عدالتخواهان_بدون_معنویت
#عدالتخواهان_بدون_عقلانیت
#عدالتخواهان_بدون_اخلاق
🏴 @gamedovomenghelab
دامنگیر همه
⚡️بعد از فوت مرحوم #کردان وزیر اسبق کشور، ایت الله طبرسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ساری خبر داد که رهبری در پیامی شفاهی درباره مرحوم کردان فرمودند که «آقای کردان خدمتگزاری خوب برای انقلاب بود و ایشان #مظلوم واقع شد، سلام و تسلیت مرا در این زمینه به مردم مازندران برسانید»
⚡️بحث بر سر مدارک تحصیلی او بود و حقوقی که بر پایه آن مدارک دریافت میکرد. جملاتی که علی مطهری بعدها در این باره گفت جالب توجه است او گفت کردان قربانی لج بازی های احمدی نژاد شد. و احمدی نژاد نیز در مراسم فوت کردان او را قربانی کینه و انتقام کشی میدانست و این حرفها نشان میداد به هر حال مساله به لج و لج بازی های رئیس دولت و برخی نمایندگان مجلس اصول گرا مربوط بود.
⚡️عصبانیت رهبری از فضای عمومی و لج و لج بازی هایی که اکثرا اصولگرایان و آرمانجویان انقلابی انجام میدادند در سخنانی که با مسوولین حج انجام شد خود را نشان داد. دقیقا در بحبوحه ماجرای استیضاح مرحوم کردان توسط مجلس هشتم و اصولگرایانی که هنوز از انتخاب احمدی نژاد دلچرکین بودند. حرفهای رهبری خیلی روشن بود اما کمتر کسی به آن توجه کرد و بلکه آن حرفها را به حساب آورد. و نتیجه اینکه شد آنچه شد. کمتر از یک سال بعد شکاف سهمگین و دو قطبی در کشور شکل گرفت و در نهایت هم این اختلافات به روی کار آمدن دولت روحانی انجامید.
⚡️سخنان رهبری با مسوولین حج چه بود؟
«بارها من عرض کرده ام بنی اسرائیل همان کسانی هستند که خدای متعال در قران مکرر میفرماید انی فضلتکم علی العالمین... همین بنی اسرائیل به خاطر اینکه لوس شدند، قدر نعمت خدا را ندانستند و کفران کردند کونوا قرده خاسئین و ضربت علیهم الذله و المسکنه تبدیل شدند به این..... این فضای بی بند و باری در حرف زدن در اظهارات علیه دولت ، علیه کی به خاطر اغراض اینها چیزهایی نیست که خدای متعال از اینها به آسانی بگذرد......بله اینجوری است بعضی از ظلمها بعضی از کارها هست که نتیجه و اثر آن دامن همه نه فقط دامن آن ظالم را میگیرد. بر اثر رفتار یک عده ای که در گفتار خودشان در قضاوت خودشان ظلم میکنند. باید مراقب این چیزها بود»(15 -8-87)
⚡️رهبری در آن سخنرانی آن قدر محکم این حرفها را زد که من که میشنیدم با همه وجود احساس کردم قرار است اتفاقات سهمگینی برای کشور رخ دهد. ناشکری قوم موسی و پرستش گوساله فقط زمانی پاک شد که مردم به جان هم افتادند و یک دیگر را کشتند. و ناشکری نیروهای انقلابی که در قالب تهمتها و مته به خشخاش گذاشتن ها و سوتی جمع کردنها و در نهایت سیاه کردن چهره نظام پیش میرفت، باعث ایجاد دوقطبی و به جان هم افتادن مردم شد و در نهایت هم شد آنچه شد تا امروز. قصه پناهیان و حدادعادل و کی و کی همه نمونه است. بترسیم از این همه ظلم و بی پروایی در داوری این و آن....
@ali_mahdiyan
🏴 @gamedovomenghelab
990613-Panahian-MohafezeKareeGhatlegahEnghelab-04-18k.mp3
8.21M
🔉 #محافظه_کاری؛ قتلگاه انقلاب ، تحولخواهی؛ گام دوم انقلاب
📅 جلسه چهارم | ۹۹/۰۶/۱۳
🕌 هیئت دانشگاه هنر
👈کیفیت بهتر:
📎 Panahian.ir/post/6491
🏴 @gamedovomenghelab
۵-کوفه؛ نهضت،نظام ؛ تاب آوری.mp3
16.2M
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹
«کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری»
پرده چهارم: الهیات قعود و دکترین ابوموسی۲
☑️ @m_ghanbarian
🏴 @gamedovomenghelab
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹
«کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری»
پرده چهارم: الهیات قعود و دکترین ابوموسی۲
#بخش_اول
🔸الهیات قعود و توقف را باید در دوره نظام علوی بشکل یک طیف دید. طیفی از مشاهیر اسلام در مدینه که در اصل خلافت امیر(ع)هم توقف کردند و بیعت نکردند. طیفی که در بیعت او و حتی کار گزار او بودند اما در جنگهای او توقف کردند. مثل ابوموسی در کوفه و کعب بن سور(قاضی منصوب امام) در بصره. او هم مثل ابوموسی درباره جمل توقف کرد. رفت و خانه نشست و درب را بست!
🔸طیف دیگر شاگردانی از عبدالله بن مسعود بودند که تا جمل هم بودند، اما برای صفین دچار قعود و توقف شدند!عبیده سلمانی و ربیع بن خثیم با 400تن از قراء کوفه(که مفتیان و دین شناسان آنروز بودند) گفتند در این جنگ شبهه دارند و خواستند به مرزداری در ری و قزوین فرستاده شوند! امیرالمومنین نیز پذیرفت و حتی بقیه را هم دعوت کرد هرکه در جنگ با معاویه شبهه دارد مقرری اش محفوظ است بیاید با اینها برود. 400نفر شد 4000 نفر!
🔸بنظر بنده خوارج هم تحت تاثیر الهیات قعود قرار گرفتند اما پس از دهها هزار کشته صفین ولیله الهریر!
نقش این الهیات در خالی کردن اردوگاه علی(ع) وسست کردن بنیان کوفه آنجور که باید کاویده نشده است.
✅ حکمیت، راهبرد ابوموسی نه خوارج!
الهیات قعود در کوفه توسط ابوموسی خوانشی سرزمینی و کوفی یافت. یک کوفه بیطرف برای آینده ای که طرف های درگیر در اسلام ضعیف شوند و کوفه پناهگاه شود! این دکترین را ابوموسی بر مردم کوفه خواند.
قبل از شروع صفین اولین بار ابوموسی است که سخن از حکمیت می گوید؛نه خوارج! این راهبرد هم کاملا در راستای همان دکترین کوفه ی بیطرف و الهیات قعود اوست.می گوید:"فتنه ها پیوسته بنی اسرائیل راپایین و بالا می برد تا دو حَکم انتخاب کردندو آنها حُکمی دادندکه مورد رضایت پیروان ایشان نبود. این امت راهم پیوسته فتنه ها بالا و پایین می برد تا دو حَکم انتخاب کنند و آنها حُکمی دهند که پیروانشان از آن راضی نباشند"!
این قبل از صفین و پیدایش خوارج است. پس حکمیت تئوری خوارج نیست راهبرد اهل قعود است.
بعد از لیله الهریر در صفین که هزینه کشته ها بالا رفت این سخن ابوموسی تکرار و حالا بر زبان خوارج نهاده شد و طبعا خود او (صاحب نظریه) هم بهترین فرد برای حکمیت می شود.
☑️ @m_ghanbarian
🏴 @gamedovomenghelab
⭕️درس گفتارهای مجازی محرم۹۹
«کوفه؛نهضت،نظام؛تاب آوری»
پرده چهارم: الهیات قعود و دکترین ابوموسی۲
#بخش_دوم
✅ سیر ماجرا:
ازاولین اقدام های حکومتی امیر(ع) عزل معاویه بود. معاویه زود لباس خونین و محاسن وانگشتان بریده عثمان را علم و خود را "ولیّ دم" عثمان خواند . امیری برای انتقام خون عثمان _که از همه به او نزدیکتر است_و سودایی برای خلافت ندارد. چنین وانمود کرد که انتقام قاتلین عثمان را که گرفت تعیین خلیفه را به شورا می سپارد. شام در چنین امری با او بیعت کرد. اتهام خون عثمان به امیر المومنین زده شده و تحویل قاتلین از او خواسته شد.قاتلینی که در یک نوبت معلوم شد 20000نفر از سپاه ،خود را در خون عثمان شریک می دانند. امیر(ع) دید پرداختن به این امر فتنه داخلی است وتفرقه و تشتت می آفریند لذا از مردم مهلت خواست تا بعد(خ 168).
نامه ها و سفراء با معاویه به نتیجه نرسید و کار به جنگ کشید.
90هزار سپاه امام در مقابل 120هزار سپاه شام. 2800صحابه(87نفرش از بدریون) با امام بودند.
🔸17ماه ماجرا طول کشید که 4ماه به مذاکره گذشت . 70هزار کشته برجای نهاد (55هزار از شام 15هزار از عراق).
در شب آخر(لیله الهریر)که از صبح تا سحرگاه فردا متصل جنگ بود و پیروزی داشت رقم می خورد ؛ از کثرت کشته ها رعب در دو سپاه افتاد. اشعث در سپاه امام گفت اگر فردا هم چنین شودعرب نابود می شود.
معاویه هم گفت اشعث درست می گوید اینجور رومیان زن و کودک شامیان رانابود و ایرانیان بر کوفیان می شورند.
تیر خلاص را دسیسه عمروعاص زد . او که یکبار با کشف عورت ،خود را نجات داده بود اینبار به قرآن برای نجات تمسک کرد! ساده باوران سپاه امام تشخیص ندادند که قرآن نزد او بیش از عورت دیروزش قداست و احترامی ندارد و ابزاری برای نجات است. نیروی جنگده میدان حالا تحت تاثیر راهبرد ابوموسی و تکرار اشعث قرار گرفت و شعار حکمیت داد.
🔸طبیعی بود کوفه حَکم را ، صاحب نظریه حکمیت انتخاب کند.
ابوموسی مقابل عمرو عاص هر کدام با 400رزمنده برای 4ماه مذاکره ،جدا شدند.
محور مذاکره از اول در مسیر تعیین حق و باطل صفین و... نبود . محور این شد که رهبر امت باید کسی باشد که دستش به هیچ خونی(عثمان ،جمل، صفین) آلوده نباشد. ابوموسی حتی کاندید هم داشت: دامادش عبدالله بن عمر!
یعنی کاملا در راستای همان دکترین قبلی اش داشت جلو می آمد تا یکی از اهالی قعود _که البته دامادش بود _را خلیفه کند و کوفه را مرکز اسلام کند.
دسیسه عمرو عاص او را سرشکسته کرد که ناگزیر شد به مکه برود.
در برگشت، سپاه کوفه متشتت ودر بحث با هم بودند. خوارج اصلا به کوفه وارد نشدند و به قریه حروراء رفته شهرک ده تا 12هزار نفری خوارج را بنیان نهادند.
اما شام حالا دیگر با ابقاء معاویه توسط حَکم ، او را امیر المومنین خطاب می کرد و یک دست تر شده بود.
جنگ نهروان کوفه را ضعیف تر کرد و یورشهای فرستاده های معاویه به نواحی عراق و یمن و مصر و مکه از قلمرو کشور امیر المومنین کاست تا فقط کوفه ماند. دیگر هم کوفه از علی(ع) ملول است و هم علی(ع) از آنان.
با این بستره در جلسه بعد روشن خواهد شد چرا کوفه، نظام علوی را تاب نیاورد؟
☑️ @m_ghanbarian
🏴 @gamedovomenghelab