☑️ اگر امام حسن در جنگ با معاویه کشته میشد، دیگر «#شهید» نبود!
▪️ اگر #امام_مجتبی (ع) کشته میشد، امروز از اسلام یا نامی نبود یا اگر نامی بود، شخصیّت اوّل اسلام معاویةبن ابیسفیان بود. و شما میدانید اسلامی که شخصیّت اوّلش و مرد اوّل یا دوّمش معاویه باشد، یعنی آن اسلامی که شالودهاش کاخ سبز است؛ یعنی آن اسلامی که زیربنای فکری و فلسفیِ تبعیض نژادها و تبعیض طبقات و اختلاف طبقاتی است؛ یعنی آن اسلامی که پشتوانهی ظلم است؛ آن اسلامی که پشتوانهی قدرتهای جبّار و طاغی و غاصب است؛ آنچنان اسلامی برای بشریّت باقی میماند.
▪️ و امام مجتبی در آئینهی تاریخ همهی این مطالب را میدید؛ و البته دریغش میآمد که #دشمن را بیرقیب در این میدان باقی بگذارد؛ دشمن معاویه است، یزیدِ احمق که نیست! دشمن، معاویهی سیّاس است، معاویهی سیاستمدار، پخته، چکیده، تجربهکرده، کارآزموده، با آن روشهای عجیبی که او به کار میزند، دشمن، او است. نه یزیدِ جوانِ خامِ سادهدل.
▪️ و باز در روزگاری است که هنوز جمعیّت شیعه شکل نگرفتهاند و مجزّا نشدهاند از عامّهی مسلمانها به صورت یک گروهی که یک جهت و هدف خاصّی دارد؛ همانطوری که در زمان امام حسین (ع) اینجور شده بودند.
▪️ ... اگر چنانچه امام حسن با این وضع کشته میشد، دیگر «شهید» نبود. مردی که کشتهشدنِ او و مرگ او حیاتبخش نباشد، برای بقای مکتب مفید نباشد، دشمن را جریتر کند، میدان را برای او بلامنازع و بلامعارض بگذارد، در اسلام اسم اینچنین کشتهشدنی «#شهادت» نیست. شهادت یعنی مرگِ زندگیبخش؛ یعنی جاندادن و جانی به اجتماع دمیدن؛ نهاینکه برود در میدانی کشته بشود و بعد حتّی یک حلقوم باقی نماند که فکر او را و پیام او را به جهانیان برساند.
▪️ و امام حسن وضعش اینجوری بود و اگر کشته میشد، معاویه میماند و تُرکتازیهای بیدریغش و حتّی دشمنیاش با پیغمبر!
📖 دو امام مجاهد ؛ گفتار دوّم ؛ ص ۹۸
#نرمش_قهرمانانه
#قیام_علیه_طاغوت
#نهضت_فراگیر_روشنگری
╭━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╮
@gamedovomenghelab
╰━═━━⊰🍃🌼🍃⊱━═━╯
☄️ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
🌀 #کتاب_صوتی «صلح امام حسن "علیهالسلام"؛ پرشکوهترین نرمشِ قهرمانانهی تاریخ»
صوت کامل این کتابصوتی، ضمن #سه_جلد منتشر میشود، اکنون جلد اول را میتوانید دانلود کنید.
این کتاب تألیف آیتالله شیخ راضی آلیاسین همراه با ترجمه حضرت آیتالله العظمی خامنهای میباشد.
✅برای دانلود هر مبحث، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.
1️⃣ بخش نخست
۱- شخصیّت حسنبنعلی "عليهماالسلام"
yun.ir/e5zzn2
2️⃣ بخش دوّم: موقعیّت سیاسی
۲- پیش از بیعت
قسمت اول yun.ir/rhb1s9
قسمت دوّم yun.ir/949b63
۳- بيعت
قسمت اول yun.ir/dz4gbd
قسمت دوم yun.ir/jjr3l3
۴- كوفه در روزهای بيعت
قسمت اول yun.ir/5ll7df
قسمت دوم yun.ir/0d1r84
۵- تصميم بر جنگ
قسمت اول yun.ir/9amh03
قسمت دوم yun.ir/zy9ic7
۶- بسيج و فرماندهی yun.ir/zodtka
۷- عدد سپاه yun.ir/pnd9n1
۸- عناصر سپاه yun.ir/r4w83
۹- عبيداللهبنعباس yun.ir/v91jba
۱۰- آغاز سرنوشت
قسمت اول yun.ir/venn4f
قسمت دوم yun.ir/uchsu1
۱۱- قلمرو ترديد yun.ir/w1b092
۱۲- عقيده يا حكومت؟
قسمت اول yun.ir/1cxu47
قسمت دوم yun.ir/2m6uv2
۱۳- فداكاری
قسمت اول yun.ir/jb2vy6
قسمت دوم yun.ir/bgla42
۱۴- سيمای صلح
قسمت اول yun.ir/1moh8c
قسمت دوم yun.ir/fdaomc
قسمت سوم yun.ir/osj0f9
#تاریخ_اسلام
#پشتوانه_فهم_انقلاب
#نهضت_فراگیر_روشنگری
🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
✅ @gamedovomenghelab
💠دنبال #فهم_عمیق #تبیین_قوی بیانیه هستی👆
🎙 #تببین_و_تحلیل | قیام امام حسن علیهالسلام
🔻 بررسی قیام حسنی براساس تحلیل حضرت آیتالله خامنهای، برگرفته از کتاب دو امام مجاهد
🔹 در اذهان عامّهی مردم کمتر کسی از واژهی نهضت حسنی و قیام حسنی برای این حرکت سیاسی امام مجتبی (علیهالسّلام) استفاده میکند، ولی با دقّت در متون و اسناد تاریخی بارقههای قیام حسنی در این رویداد تاریخی چشم اندیشمندان را خیره و زوایایی از یک حقیقت نامکشوف را عیان میسازد.
🔸 رفتار سیاسی امام حسن مجتبی و تقابل ایشان با معاویه یکی از پر چالشترین و ابهام انگیزترین حرکات سیاسی امامان معصوم شیعه است. حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانیهای خود به سال ۵۱ بخشی از این زوایای پنهان را رونمایی کردهاند. ایشان براساس آیات قرآن و مدارک متقن تاریخی اولاً صلح را به آتشبس معنا میکنند، ثانیاً ماهیت این آتشبس را قیام و جهاد تحلیل میکنند.
🔹 بخش فقه و معارف پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR در این یادداشت، قرائت حضرت آیتالله خامنهای از جنبش سیاسی امام حسن (علیهالسّلام) را براساس کتاب «دو امام مجاهد» تبیین میکند.
🔍 مطالعه متن کامل یادداشت:
farsi.khamenei.ir/others-note?id=43836
#تاریخ_اسلام
#پشتوانه_فهم_انقلاب
#نهضت_فراگیر_روشنگری
🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
✅ @gamedovomenghelab
💠دنبال #فهم_عمیق #تبیین_قوی بیانیه هستی👆
🔍 تحلیل زندگی مبارزاتی امام حسن (علیهالسلام)
▪️ کتاب دو امام مجاهد مشتمل بر شش گفتار از آیتالله خامنهای در سالهای ۵۱ و ۵۲ است که دربارهی مبارزات امام حسن و امام حسین (علیهماالسلام) ایراد شده است. دو گفتار اوّل کتاب، شامل دو سخنرانی ایشان در فروردین سال ۵۱ است که در حسینیّهی ارشاد تهران انجام شده است.
🔍 گزیده گفتار اول؛ سیمای واقعی صلح امام حسن (علیهالسلام)
farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43833
🔍 گزیده گفتار دوم؛ نظریه انسان 250 ساله و پایگاه رفیع امام حسن (علیهالسلام)
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43834
#تاریخ_اسلام
#پشتوانه_فهم_انقلاب
#نهضت_فراگیر_روشنگری
🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾
☄ به گام دومی ها بپیوندید👇
✅ @gamedovomenghelab
💠دنبال #فهم_عمیق #تبیین_قوی بیانیه هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | اولین کار انبیاء جبههبندی میان مؤمنان و کافران است
🌙 مجموعه #درسها_و_عبرتها | نکات جلسات تفسیر قرآن آیتالله خامنهای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است
📥 دسترسی به نسخه قابل پخش تلویزیونی👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49990
#پوستر
📷۱۲ توصیه برای استفاده بهتر از لیالی قدر در کلام رهبر معظم انقلاب مدظله العالی
🔗پیوند دریافت تصویر با کیفیت بالا:
b2n.ir/r09924
🔗پیوند دریافت متن بیانات:
khl.ink/f/26977
🔰اطاعت جمعی مردم از خداوند، لازمه تحقق جامعه اسلامی
💠امام خامنهای (مدظله العالی):
🔸اساس نظام اسلامی بر اطاعت از خداوند است؛ این آن مایز اصلی است؛ «اطیعوا اللَّه و اطیعوا الرّسول»،(۱) «ان کنتم تحبّون اللَّه فاتّبعونی یحببکم اللَّه».(۲) بنابراین اساس نظام اسلامی، اطاعت از خدای متعال است.
🔸اطاعت از خدای متعال، چند مرتبه دارد، چند مرحله دارد: یک اطاعت، اطاعت موردی است. در مواردی خدای متعال میفرماید که این عمل را انجام دهید - ولو این مسئله، مسئلهی شخصی است - مثلاً نماز بخوانید، یا فرض کنید که صوم و زکات و بقیهی امور. این یک جور اطاعت است که انسان امر الهی را اطاعت میکند، نهی الهی را اطاعت میکند.
🔸از این مهمتر، اطاعت خطی است. یعنی روش و راه و نقشهای که خدای متعال برای زندگی معین میکند؛ این را یک مجموعهای از مردم اطاعت کنند تا این نقشه تحقق پیدا کند. این نقشه با اَعمال فردی حاصل نمیشود؛ این یک حالت دیگری است، یک مسئلهی دیگری است، مسئلهی بالاتری است؛
🔸یک کار جمعی نیاز دارد تا اینکه نقشهی الهی، هندسهی الهی در وضع جامعهی اسلامی تحقق پیدا کند. فرض بفرمائید که در مکه مسلمانها اعمال خودشان را انجام میدادند؛ اما جامعهی اسلامی در مکه با جامعهی اسلامی در مدینه که حکومت اسلامی در آن تشکیل شد، متفاوت است.
🔸یک کار جدید، یک حرکتِ فراتر از حرکات فردی به وجود آمد و لازم است؛ که اگر این تحقق پیدا کرد، آن وقت « لأکلوا من فوقهم و من تحت ارجلهم»؛(۳) زندگی، زندگی خوبی خواهد شد؛ زندگی سعادتمندانهای خواهد شد؛ آثار و برکات و نتائج مطلوبی که بر اطاعت امر الهی مترتب است، بر زندگی مترتب خواهد شد.
۱) نساء: ۵۹
۲) آل عمران: ۳۱
۳) مائده: ۶۶
✍️بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ۱۳۸۸/۱۲/۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | انسانهای تحت حاکمیت طاغوت رستگاری ندارند
🌙 مجموعه #درسها_و_عبرتها | نکات جلسات تفسیر قرآن آیتالله خامنهای که در سال ۱۳۶۱ ایراد شده است
📥 دسترسی به نسخه قابل پخش تلویزیونی👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49990
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | جهاد تا شهادت
🔺️ روایت ویژه رهبر انقلاب از شهادتطلبی حضرت امیرالمومنین علیهالسلام
📥 نسخه کیفیت اصلی👇
https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=49848
#کمی_مانده ....
میرسد آوای تیغی پشت مسجدهای شهر
قاتل مولایمان شمشیر صیقل می دهد
#یا_علی_بن_ابی_طالب_ع
#علی_ولی_الله
Shab19Ramazan139902.mp3
10.22M
🔊 زمزمه مناجات با خدا: تهدمت والله اركان الهدى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 يا اميرالمؤمنين گريه زينبت را نتوانستی تحمل کنی؟
🔖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَمیرَ الْمُؤْمِنینَ عَلیهاَلسَلام
📍سلوک سیاسی امیرالمؤمنین از سلوک معنوی و اخلاقی او جدا نیست؛ سیاست امیرالمؤمنین هم، آمیختهی با معنویت است، آمیختهی با اخلاق است، اصلاً منشأ گرفتهی از معنویت علی و اخلاق اوست. سیاست اگر از اخلاق سرچشمه بگیرد، از معنویت سیراب بشود، برای مردمی که مواجه با آن سیاستند، وسیلهی کمال است، راه بهشت است؛ اما اگر سیاست از اخلاق جدا شد، از معنویت جدا شد، آن وقت سیاستورزی میشود؛ یک وسیلهای برای کسب قدرت، به هر قیمت؛ برای کسب ثروت، برای پیش بردن کار خود در دنیا. این سیاست میشود آفت؛ برای خود سیاستورز هم آفت است، برای مردمی هم که در عرصهی زندگی آنها این سیاست ورزیده میشود هم آفت است.
امام خامنهای
۲۰ / شهریور / ۱۳۸۸
🌙 #ماه_مبارک_رمضان
🏴 #اَللّهُمَّ_الْعَنْ_قَتَلَةَ_اَميرِالْمُؤْمِنينَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | جهاد تا شهادت
🔺️ روایت ویژه امام خامنهای از شان نزول آیه شریفه «من المومنین رجال صدقوا» و شهادتطلبی حضرت امیرالمومنین علیهالسلام
🍃 سوره مبارکه احزاب آیه شریفه ۲۳ «من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه ومنهم من ینتظر وما بدلوا تبدیلا ✿
در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستادهاند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند»
🌙 #ماه_مبارک_رمضان
🏴 #اَللّهُمَّ_الْعَنْ_قَتَلَةَ_اَميرِالْمُؤْمِنينَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #تماشایی | ره صد ساله در یک شب
🔆 این همان شبی است که در آن میتوان یکشبه ره صد ساله را طی کرد
🌀 توصیههای آقا برای استفاده بهتر از این فرصت
▪️مانند شب قدر▪️
حضرت امام صادق علیه السلام
▫️صبيحة يوم ليلة القدر مثل ليلة القدر فاعمل و اجتهد.
▪️ «صبح روز قدر مانند شب قدر است؛ پس عمل كن و تلاش نما.»
📚 «بحارالانوار» ج ۹۴ ص ۱۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شهید سلیمانی: خواهش میکنم کتابهایی که حول حکومت امیرالمومنین(ع) نوشته شده را بخوانید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 توصیف استاد شهید مطهری از خصوصیات خوارج
🔸طبقه زیرک منافق همیشه از این خشکه مقدس ها (خوارج و امثالهم) برای دست یابی به اهداف خود استفاده می کنند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببينيد| رهبرانقلاب: در دعای دیشب بود «اللّهم العن قتلة امیرالمؤمنین»؛ خدايا قاتلان اميرالمؤمنين را لعنت كن
⚠️ با اينكه يک نفر فقط شمشير زد اما آن كسانی هم كه تاثير داشتند، جزو قتله اميرالمومنين هستند
14010202_42697_192k.mp3
6.53M
💥 پدر امت
🔊 بیانات آیتالله خامنهای که در این کلیپ صوتی برای نخستینبار میشنوید☝️
🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
گام دوم انقلاب
💥 پدر امت 🔊 بیانات آیتالله خامنهای که در این کلیپ صوتی برای نخستینبار میشنوید☝️ 🏴 eitaa.com/
💥بیانات آیتالله خامنهای که در این کلیپ صوتی برای نخستینبار میشنوید:
@gamedovomenghelab
🔺 علىّبنابیطالب (علیه السّلام) در سحرگاه نوزدهم، در مسجد، در حین نماز، به تیغ زهرآلود آن مسلماننماى نامسلمان مجروح شد؛ او را به خانه آوردند. مردم به وسیلهى فریادِ سروش آسمانى از خبر حادثهاى که براى علىّبنابیطالب پیش آمد مطّلع شدند؛ شهر کوفه یکپارچه ضجّه و ناله شد. در میان گریهکنندگان و ضجّهکنندگان، بیگمان، کودکان یتیم و خانوادههاى بىسرپرست بیشتر بىتابى میکردند؛ بىگمان، مردمان مستضعف بیشتر دچار رنج و ناراحتى میشدند.
🌀 علىّبنابیطالب پدر یتیمان بود و سرپرست بیوهزنان؛ علىّبنابیطالب همان کسى بود که به خانهى محرومان و مستضعفان میرفت، با آنها مىنشست، از درد دل آنان باخبر میشد. مردم دو روز را در حال نگرانى گذرانیدند؛ امّا در شب بیستویکم، در حال نگرانى و اضطرابِ ساعتافزون و لحظهافزونِ مردم، یکى از مسلمانان و از صحابه و نزدیکان على (علیه السّلام) به خاطر نگرانى زیادى که داشت، به کنار بستر على راه یافت. اصبغبننباته میگوید در کنار خانهى على (علیه السّلام) بودم ــ آن خانهى محقّر که خلیفهى مسلمین با همهى قدرتش، با همهى شکوه معنوىاش در آن خانهى محقّر زندگى میکرد ــ مردم در اطراف این خانه گرد آمده بودند، گریه میکردند، بىتابى میکردند، اظهار نگرانى میکردند، مایل بودند امیرالمؤمنین را از نزدیک ببینند و خاطرجمع بشوند. در باز شد، حسنبنعلى بیرون آمد و گفت پدرم دچار ناراحتى است؛ امکان ندارد که بتواند این جمعیّت کثیر را بپذیرد، متفرّق بشوید؛ باز در هنگامى که ممکن باشد نزد او خواهید رفت. اصبغبننباته میگوید همه رفتند، امّا دل من طاقت نیاورد، تاب نیاوردم که از درِ خانهى على دور بشوم، نگرانىِ شدیدِ من مرا در کنار این خانه میخکوب کرد، ماندم. لحظهاى بعد باز امام حسن از درِ خانه خارج شد، از من پرسید اصبغ تو چرا نرفتى؟ گفتم اى پسر پیغمبر! دل من طاقت نمىآورد که بروم؛ رفت داخل، آمد بیرون مرا صدا زد.
♨️ میگوید رفتم در کنار بستر امیرالمؤمنین، دیدم علىّبنابیطالب با رخ زرد ــ بر اثر مسمومیّت، صورت مبارک امیرالمؤمنین زرد شده بود ــ بر روى بستر افتاده، سرش را با دستمال زردرنگى بستهاند و آن چنان زهر در وجود مقدّسش اثر کرده بود که معلوم نمیشد صورت او زردتر است یا آن دستمال! در آن لحظات حسّاس که با کمال نگرانى به چهرهى بیمار على نگاه میکردم، علىّبنابیطالب چشمش را باز کرد، دست مرا گرفت، گفت اى اصبغ! میخواهى براى تو خاطرهاى از پیامبر خدا بگویم؟ گفتم یا امیرالمؤمنین! منتهاى آرزوى من است، بفرمایید. گفت اى اصبغ! در آخرین لحظات زندگى پیامبر در کنار بستر او بودم، دست مرا گرفت، به من گفت اى على! من و تو دو پدر این امّتیم، من و تو دو آزادکنندهى این امّتیم؛ حدیثى را از پیغمبر نقل کرد. در این لحظاتِ آخر هم امیرالمؤمنین از آموختن درسهاى دین، راههاى آموزش فکرى و آموزشهاى زندگى نسبت به این شاگرد وفادارش بازنمیمانَد؛ هیچ چیز ــ حتّى آن بیمارى سخت، آن درگیرى با اجل محتوم ــ او را از انجام وظیفهاش بازنمیدارد. پیشاهنگ همهى معلّمان بشر و معلّم همهى معلّمان دلسوز انسانها این چنین شخصیّتى است. اصبغبننباته میگوید در اثناى صحبتى که على با من میکرد، چند مرتبه از حال رفت؛ بالاخره من بلند شدم از خانه بیرون آمدم، امّا هنوز مقدارى از خانه دور نشده بودم که صداى شیون از آن خانه برخاست، دانستم که امیرالمؤمنین از دنیا رفت. صلى الله علیک یا امیرالمؤمنین. درود و رحمت و برکت خدا بر تو باد اى بندهی شایسته و برگزیدهى خدا! ۱۳۵۸/۰۵/۲۴
🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217