eitaa logo
گام دوم انقلاب
3.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کدام پیام امام (ره) باید جزو فرهنگ انقلاب شود؟! 🔰حضرت آیت الله خامنه‌ای در خطبۀ‌ اول نمازجمعۀ ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ 🔆 حقیقتاً این پیام یکى از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است. 🔆 این پیام لوحۀ زرین پاک نشدنى‌اى است که بر سردر این انقلاب و بر پیشانى و کتیبۀ این نظام عظیم اسلامى، تا ابد خواهد ماند. 🔆 حقیقتاً نشانه‌اى است از این‌که امام ما، این فرزند راستین ولى خدا و پیامبر خدا ملهم به الهامات الهى است. 🔆 افسوس که وقت کم است، والّا در ستایش این پیام ساعت‌ها باید سخن گفت و در تفسیر آن عمرى را باید صرف کرد. 🔆 این پیام باید آن قدر تکرار بشود و شرح و توضیح داده شود؛ آن در خانه‌ها به وسیلۀ پدران و مادران و جوانان بزرگ خانواده براى دیگران خوانده بشود؛ تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنى انقلاب ما بشود. 🔆 این پیام و پیام سال گذشتۀ حج یک مجموعۀ کامل است که باید از آن این ملت جان خود را سیراب کند. 🗓۶ مرداد ۱۳۶۶: پیام مهم برائت از مشرکان امام خمینی (ره) [۹ مرداد: کشتار حجاج] 📕متن کامل پیام حضرت امام 🗓۲۹ تیر ۱۳۶۷: صدور پیام مهم حضرت امام (ره) به مناسبت سالگرد حج خونین بخش عمده‌ای از پیام، مربوط به بحث پذیرش قطعنامه است. حضرت امام در این پیام، هدف و راه انقلاب را برای همیشه مشخص می‌کنند. 📕مطالعۀ متن کامل پیام مهم حضرت امام 🗓۳۱ تیر ۱۳۶۷:‌ نماز جمعۀ حضرت آیت الله خامنه‌ای و شرح مختصر پیام امام (خطبۀ اول بحث حج و خطبۀ دوم پذیرش قطعنامه) 📕متن کامل خطبۀ دوم
از بزرگواران خواهش میکنم، خطبه رهبری بخصوص خطبه دوم را مطالعه نمایند و نظرات خود رو برای ما بفرستند👇 @h_azizi
احتمالا چون فرصت نکنید، بخش هایی از خطبه دوم را که مناسبت ایام پذیرش قطعنامه نیز هست، در کانال قرار می دهیم؛ باشد که تامل و تعقل کنیم
💠 در مورد این قطعنامه مسائل متعدّد و مهمّى هست که من به ‌‌قدر کفاف وقت به ‌‌صورت فشرده به اهمّ آنها اشاره خواهم کرد. @gamedovomenghelab اوّلاً باید دانست که مسئله‌‌ى قبول قطعنامه یکى از پدیده‌‌هاى ما است؛ چه قبول قطعنامه به آتش‌‌بس و خاتمه‌‌ى جنگ منتهى بشود، و چه با خباثت دشمن و بهانه‌‌گیرى و جنگ‌‌افروزى او به خاتمه‌‌ى جنگ منتهى نشود. به هر حال این حرکت یکى از مهم‌‌ترین حوادث و مهم‌‌ترین حرکات و مهم‌‌ترین آزمایشها در تاریخ انقلاب ما بود، خیلى چیزها را و خیلى حقایق زیبا را از انقلاب ما آشکار کرد؛ چیزهایى که اگر این تجربه‌‌ها پیش نیاید، به این روشنى دیده نخواهد شد: کشور را و رهبرى انقلاب را، آن قدرت و صلابت معنوى و شجاعت روحى و اخلاقى که در یک لحظه یک موضعى را به‌‌ خاطر و مسلمین اتّخاذ میکند و اعلام میکند که دنیا در مقابل این موضع‌‌گیرى متحیّر میماند. این شجاعت از است؛ این آن شجاعت اخلاقى و روحى است که کمتر کسى از بزرگان عالم این ‌‌قدر توانسته است آن را در اعمال و رفتار خود نشان بدهد. ✨ دلبستگى رهبر و امّت دنباله‌‌رو او به اسلام و مسلمین، به مصالح اسلامى که آن ‌‌وقتى که مصلحت اسلام ایجاب میکند ــ که حالا در این باره مختصرى بعداً عرض خواهم کرد ــ ناگهان یک موضعى را در پیش میگیرد که با موضع گذشته‌‌ى او ۱۸۰ درجه اختلاف جهت دارد؛ چون اسلام این را میخواهد، چون مصلحت انقلاب و مصلحت کشور و مصلحت ملّت این را ایجاب میکند؛ 👈 یعنى فانى شدن در مصالح اسلام و مسلمین.
♨️ یکى از نکات زیبایى که باز آشکار شد، و پیوند مستحکم بین و است. به مجرّد اینکه معلوم شد رضایت امام و تصمیم امام پاى این قضیّه است، ناگهان همین ملّتى که مشتها را گره کرده بودند و فریاد جنگ سر میدادند، گفتند که اماما پیامت را شنیدیم و ما پیام تو هستیم. این، اطاعت و امّت، آن هم است؛ ملّتى که بزرگ و کوچک آن سیاسى‌‌اند........ 💢 یک چنین ملّت را مشاهده میکنیم که در مقابل رهبرشان آن ‌‌چنان با اعتقاد، با انقیاد، با قبول، برخورد میکنند که این نشان‌‌دهنده‌‌ى اتّحاد کامل بین امام و امّت است...... ⚜ حتّى ، به نظر من ما بودند؛ سپاه با آن شور و حماسه‌‌ى خودش، و ارتش با آن اقامت طولانى خودش در میدانهاى نبرد [مطیع بودند]. نیروهاى مسلّح معمولاً علاقه‌‌مندند به اینکه جنگ را ادامه بدهند؛ آنها مایلند که قدرت‌‌نمایى کنند، آنها مایلند که عظمت و قوّت خودشان را به دشمن نشان بدهند و بینى دشمن را به خاک بمالند امّا همین نیروهاى مسلّح ما، سپاه و ارتش ما هم در مقابل امام اظهار انقیاد کردند؛ چون فرمان امام است. این خیلى چیز باعظمت و باشکوهى است.
🌀 خب، یک نکته‌‌ى دیگر این است که این حادثه در دنیا را برانگیخت. بعضى‌‌ها در دنیا کردند، گفتند ضرورتهاى اقتصادى، ایران را به این موضع رساند. بعضى‌‌ها کردند، بعضى‌‌ها کردند؛ هر کسى یک حرفى زد. حقیقت این است که از اوّل انقلاب تا حالا دشمنان ما هرگز در هیچ حادثه‌‌اى، از جمله در این حادثه، نتوانسته‌‌اند یک و به دست بیاورند و ارائه بدهند. 👈 بنده عرض میکنم تحلیل‌‌هاى دنیا نسبت به آنچه اتّفاق افتاد، تحلیل‌‌هایى یا سر تا پا و است. تحلیل واقعى این نیست، مسئله این نیست.
📌 مسئله را در آن حدّ مجملى که میشود گفت، من در یک جمله عرض میکنم و آن جمله را براى شما تبیین میکنم؛ آن جمله این است که من عرض میکنم دادند و عزیز و بزرگوار بر این تشخیص گذاشتند که امروز قبول قطعنامه به صلاح اسلام و انقلاب و کشور است. حالا چطور به صلاح است؟ چه عواملى وجود دارد و چه حوادثى وجود دارد که قبول قطعنامه امروز به نفع انقلاب است؟ همه‌‌ى مردم تشنه‌‌اند، مشتاقند که این عوامل و حوادثى که امام در پیامشان اشاره کردند، اینها را بدانند. ✨ بنده این عوامل و حوادث را خیلى خوب میدانم و میتوانم براى شما بیان کنم و که به نشود گفت، در این عوامل و حوادث نیست؛ من این را قرص و محکم به شما عرض میکنم. ما اگر این عوامل و حوادثى را که امام اشاره کردند، به شما ملّت عزیز بگوییم، مطمئنّاً نیروى عظیم شما بیشتر به کار خواهد آمد تا در این مرحله آن کارى را که باید انجام بدهد، انجام بدهد. تمام ملّت ایران ــ مگر افراد معدودى که خائنند و مزدور بیگانه هستند، که بالاخره گوشه ‌‌و کنار از این قبیل پیدا میشوند ــ که به آنها این عوامل و حوادث گفته بشود. البتّه در حالى که شما این مطالب را از دهان من می‌شنوید، گوشهاى نامحرم هم متأسّفانه خواهد شنید. اگر ما میتوانستیم فضائى را پیدا کنیم یا به وجود بیاوریم که آنچه را که به شما گفته میشود و ملّت ایران محرم دانستن آن است، فقط ملّت ایران آن را بشنود و دشمن از آن اطّلاع پیدا نکند، اگر یک چنین فضائى را ما پیدا میکردیم، شک نداشته باشید بنده و دیگر مسئولین نظام مى‌‌آمدیم یکى یکى این عوامل و حوادث را میگفتیم و مطمئناً نظر موافق همه را جلب میکردیم امّا چه کنیم، هر چه به شما گفته بشود، شما هم آن را خواهد شنید. گوش نامحرم و خائن دشمن نباید بشنود. 👈 ما و اسرار کشورمان را مایل نیستیم دشمن ما بشنود، لذا نمیگوییم. یک عدّه‌‌اى ممکن است در ذهنشان خلجان کند که شاید ما محرم نبودیم؛ نخیر، شما محرمید، شما خودى هستید. قضیّه، قضیّه‌‌ى خود شما است، مربوط به خود شما است؛ ما هم که تصمیم میگیریم، کارگزار شما هستیم. شما به ما اطمینان کردید، ما داریم مسئله‌‌ى شما را آن‌‌ جور که میدهیم و طبق و وظیفه‌‌ى شرعى‌‌مان راه میبریم و حرکت میدهیم. چطور شما محرم نیستید؟ شما محرمید، دشمن شما محرم نیست. آن گوش نامحرمى که نباید بشنود، او از رموز و اسرار کار شما آگاه خواهد شد؛ لذا حالا وقتش نیست و نباید گفت!
🌱 آنکه امروز باید فهمید، این است که آن چیزى که تصمیم گرفته شد، به ‌‌هیچ ‌‌وجه برگشت از ما نیست. دشمن نمیتواند در اینجا ما را متّهم کند که ما از اصول خودمان برگشتیم؛ و . 🌿 انقلاب اسلامى و رهبرى عظیم‌‌الشّأن آن و مسئولین این انقلاب و این نظام با ذرّه‌ذرّه‌‌ى وجود خودشان و با لحظه‌لحظه‌‌ى عمر خودشان از اصول انقلاب اسلامى و از روح آشتى‌‌ناپذیرى این انقلاب با ابرقدرت‌‌ها و مستکبران عالم حراست و دفاع خواهند کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥 در تاریخ ما هم، اتّفاق افتاد، 👈 در زمان پیغمبر در سال ششم هجرت. یعنى هزار و چهارصد و دو سال قبل از این، رسول خدا با عدّه‌‌اى راه افتادند به قصد ورود به مکّه. خداى متعال به پیغمبر هم وعده داده بود، پیغمبر هم به مردم از قول خداوند گفته بود که ما خواهیم شد. آمدند مسلمانها با امید اینکه وارد مکّه خواهند شد ــ در محلّى به نام حدیبیّه ــ دشمن راه آنها را سد کرد، مانع از حرکت آنها شد؛ میخواستند حمله کنند، آنها را قتل‌‌ عام کنند، از بین ببرند. خداى متعال مسلمین و بندگان خودش را حفظ کرد و قضیّه منتهى شد به نوشتن یک ، که به «صلح حدیبیّه» معروف است.
⭐️ وقتى که را مینوشتند، پیغمبر نام خودش را که به امیرالمؤمنین فرمود نوشت، بعد از آن کلمه «رسول‌‌اللّه»‌‌ را نوشت. آنها اعتراض کردند، گفتند ما به رسول‌‌اللّه‌‌ بودن تو اعتقادى نداریم. 👈 پیغمبر گفت بسیار خوب، این کلمه را پاک کن. امیرالمؤمنین عرض کرد یا رسول‌‌اللّه!‌‌ من دلم نمى‌‌آید کلمه‌‌ى رسول‌‌اللّه‌‌ را پاک کنم. پیغمبر فرمود بده من خودم پاک کنم؛ گرفت کاغذ را از امیرالمؤمنین، آنجایى که رسول‌‌اللّه‌‌ نوشته بود، با دست مبارک خودش آن را پاک کرد. پیغمبر این صلح‌‌نامه را با کلمه‌‌ى «بسم الله الرّحمن الرّحیم» شروع کرد که شعار اسلامى است، آنها گفتند ما قبول نداریم؛ ما این رحمانى که تو میگویى، نمى‌‌شناسیم؛ بنویسید «بسمک اللّهمّ»؛ همان شعارى که مشرکین و کفّار قریش داشتند. 👈 پیغمبر فرمود بسیار خوب، «بسم‌‌اللّه‌‌» ننویسید، بنویسید «بسمک اللّهمّ». ⚡️ آن‌‌ چنان وضعیّتى پیش آمد که اوّلاً همه‌‌ى مسلمانها دچار شدند. یک عدّه از و فریادشان بلند شد که یا رسول‌‌اللّه!‌‌ چه کار دارى میکنى؟ مگر ما حق نیستیم؟ مگر اینها باطل نیستند؟ این چه جور تصمیم و روشى است که شما در پیش گرفتید؟ ⚠️ یک نفرى هم از سرشناس‌‌هاى مسلمانها گفت من حتّى در پیغمبرىِ پیغمبر در آن روز شک کردم!
☘ آن روز میدانید خداى متعال از این حادثه در قرآن به چه تعبیرى یاد کرده؟ این آیه‌‌ى معروف و آیات اوّل سوره‌‌ى «اِنّا فَتَحنا» که میفرماید: اِنّا فَتَحنا لَکَ فَتحًا مُبینًا، راجع به همین است. 🍀 این که در قرآن یادآورى شده، این فتح مبین جنگ بدر و حنین و اُحد و احزاب نیست؛ است. اِنّا فَتَحنا لَکَ فَتحًا مُبینًا؛ ما فتح آشکارى را براى تو تدارک دیدیم. آن ‌‌وقت مسلمانها نمیفهمیدند. همین آیه‌‌اى که در اوّل خطبه‌‌ى اوّل خواندم، این مطلب را بیان میکند: فَعَلِمَ مالَم تَعلَموا؛ خدا چیزى را میدانست که شما نمیدانستید. پیغمبر فرمود صبر کنید، تحمّل کنید، نتیجه معلوم خواهد شد. 🌼 در تاریخ اسلام مینویسند که بر مترتّب شد، بر هیچ جنگى از جنگهاى پیغمبر مترتّب نشده بود. شش سال پیغمبر تا آن تاریخ با کفّار قریش جنگیده بود و این صلح حدیبیّه به معناى و اُحد نبود. در جنگهاى قبل از صلح حدیبیّه یک ‌‌جا پیغمبر به‌‌طور مطلق فاتح شده بود، مثل بدر؛ یک‌‌جا پیغمبر شکست خورده بود، مثل اُحد؛ یک ‌‌جا پیغمبر مورد محاصره قرار گرفته بود، مثل احزاب؛ یک‌‌ جا به متارکه منتهى شده بود، مثل بعضى از جنگهاى دیگر؛ این جنگها سر جاى خودش بود. 🍃 صلح حدیبیّه به‌‌ هیچ ‌‌وجه شعار جنگ بدر و اُحد را تخطئه نمیکرد. پیغمبر شعار جنگ با کفّار و مشرکین را که پس نگرفته بود، موضع پیغمبر که تغییر نکرده بود امّا آن روز آن بود؛ همچنان که مصلحت جنگ بدر آن بود، مصلحت جنگ اُحد آن بود، مصلحت جنگ احزاب آن بود. این ریشه‌‌ى تاریخى این کار است؛ 👈 ببینید که همه چیز در تاریخ اسلام منطبق با یک نظام منطقى و روشن در جاى خود گذاشته شده است. مسئله این است.
🌾 خب، من حالا اصل ماجراى قطعنامه را مختصرى تشریح کنم، با اینکه شما نسبت به آن آشنا هستید. قطعنامه‌‌ى ۵۹۸ قطعنامه‌‌اى است که شوراى امنیّت در حدود یک سال پیش صادر کرده بود که چند مادّه دارد ــ شاید در حدود ده مادّه ــ که مادّه‌‌ى اوّل آن، آتش‌‌بس است. بعد از آتش‌‌بس یک ‌‌سرى کارهاى دیگر است؛ از جمله عقب‌‌نشینى تا مرزها، از جمله تضمین آرامش در مرزها، از جمله تعیین متجاوز و شروع‌‌کننده‌‌ى جنگ، از جمله بازسازى، از جمله استقرار یک آرامش در منطقه و از این حرفها. ما قبلاً به عللى که در گذشته توضیح دادیم، قطعنامه‌‌ى ۵۹۸ را و حالا به جهت همان مصالحى که اشاره شد، این را ما و قبول کردیم و قدم اوّل آن، آتش‌‌بس است؛ آتش‌بس را هم دبیر‌کلّ سازمان ملل باید متعهّد بشود و او است که این کار را انجام خواهد داد. این مسئله‌‌ى قطعنامه [است]. ما گفتیم این قطعنامه را قبول داریم. البتّه قبول قطعنامه به معناى این نیست که بمجرّد قبول، آتش‌‌بس مستقر خواهد شد؛ نه، این بسته به تلاش دبیر‌کل است که چقدر انگیزه و همّت و توانایى داشته باشد و دنبال این قضیّه را بگیرد تا اینکه آتش‌‌بس برقرار بشود و بعد از آتش‌‌بس هم کارهاى دیگرى که در آن قطعنامه پیش‌‌بینى شده. این مسئله‌‌ى قطعنامه و سر و کار این قطعنامه با سازمان ملل و با شوراى امنیّت.
🔶 نکته‌‌ى دوّمى که ما به مردممان میخواهیم مؤکّداً بگوییم، [این است که] این احتمال وجود دارد که عراق بخواهد با این بهانه‌‌جویى‌‌ها آتش‌‌افروزى را همین‌‌ طور ادامه بدهد؛ که البتّه در این صورت چهره‌‌اش افشا خواهد شد. 🔷 امّا ما مردم ایران باید هواى کار خودمان را داشته باشیم. حواس شما مردم باید کاملاً جمع باشد؛ نیروهایتان باید کاملاً آماده باشد؛ نیروهایى که در جبهه‌‌ى نبرد هستند، باید با آمادگى کامل، با مراقبت و هوشیارى کامل، با بر حذر بودن از دشمن و حیله‌‌ى دشمن، مرزها را حفظ کنند و خطوط خودشان را نگه بدارند؛ و عموم ملّت هم همین ‌‌طور. روند حرکت به جبهه‌‌ها بایستى با و قدرت ادامه داشته باشد و نیروهاى سرزنده‌‌ى ما و تازه‌‌نَفَس ما و قدرتمند ما باید آماده باشند که اگر دشمن به فکر حیله‌‌گرى افتاد، بتوانند در زمان مناسب و در سرعت لازم پاسخ او را به خودش برگردانند.
🔴 یک نکته‌‌ى دیگرى که من بایستى حتماً بگویم، این است: یک عدّه‌‌اى و دورو و خبیث ممکن است در داخل کشور پیدا بشوند و تبلیغات خارجى هم به آنها کمک بکند و دامن بزند که بخواهند ما را بشکنند؛ [یعنى] این‌‌ جور تفهیم کنند به ملّت ما که با قبول قطعنامه غرور ملّى ما جریحه‌‌دار شده، و بخواهند جریحه‌‌دار بکنند با حرف خودشان و با کار خودشان غرور این ملّت مقاوم و بزرگ را. 🔵 من به شما عرض میکنم، ما به مذاکره‌‌کننده‌‌هاى خارجى هم در این چندروزه این را با قاطعیّت و قدرت گفتیم؛ غرور ملّت ما امروز از همیشه باصلابت‌‌تر و عظیم‌‌تر و درخشان‌‌تر است. ملّت ما آن ملّتى است که هشت سال تمام بدون کمک گرفتن از هیچ دولت و قدرتى و بدون تکیه بر هیچ تکیه‌‌گاهى غیر از شخصیّت خودش و خداى خودش، توانسته در مقابل یک رژیمى که شرق و غرب او را کمک کردند و به او کمک تزریق کردند، ایستادگى کند و مقاومت کند و توانسته جلوى حملات ویرانگرانه‌‌ى آن دشمن را سد کند و از کشور خودش و ملّت خودش و از مرزهاى خودش و انقلاب خودش دفاع کند؛ چه غرورى بالاتر از این؟ آنچه شما ملّت بزرگ در این هشت سال انجام دادید، پایه‌‌گذار یک غرور ملّىِ تمام‌‌نشدنى و پایان‌‌ناپذیر است؛
🔴 یک نکته‌‌ى دیگرى که من باید اضافه کنم، این است: بعضى از این و بددل که هیچ‌‌ وقت با انقلاب و با اسلام آشتى نکردند، آنها از این فرصتها خیلى استفاده میکنند براى سم‌‌پاشى؛ اینها کسانى هستند که از اوّل با جنگ مخالف بودند، حالا مؤمنینِ حزب‌‌اللّه‌‌ و رزمندگان و پاک‌‌باختگان صادق عاشق را مورد خطاب قرار میدهند، میگویند دیدید شما حالا رسیدید به آن حرف ما! 🔵 این بسیار ابلهانه است. این مثل این است که کسانى که در جنگ اُحد خیانت کردند و در جنگ احزاب با پیغمبر در میدان جنگ شرکت نکردند، اینها بیایند در صلح حدیبیّه بگویند دیدید که ما آنجا نیامدیم، حق با ما بود! این قضیّه غیر از آن قضیّه است. آن کسانى که در این چند‌ساله در بزرگ‌‌ترین حماسه‌‌ى تاریخ این ملّت شرکت نکردند، تا ابد سرشکسته‌‌اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 میان داری با شور و شعور حسینی
همرزمان حسین.pdf
34.74M
🗂 | مجموعه گرافیکی همرزمان‌حسین+ PDF 🏴 با فرارسیدن ایام عزای حسینی مجموعه‌ای گرافیکی همرزمان حسین برگرفته از کتاب همرزمان حسین رهبرانقلاب جهت بهره مندی کانون های فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و مبلغین عزیز منتشر شد. 📂 📌 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
💢 هوشمندی فیلسوفان انقلاب اسلامی در شناسایی عقبه فکری دشمن ببینید، یک روز در این کشور ــ... صحبتِ پنجاه شصت سال قبل است ــ توده‌ای‌ها فعّالیّت میکردند؛ فعّالیّت تبلیغی و غیره. ظاهر مطلب این بود که این یک جوانِ توده‌ای است، به منِ جوانِ آخوند یا غیرآخوند رسیده و مثلاً میخواهد حرف خودش را بر ذهن من غالب کند؛ این ظاهر قضیّه بود، امّا باطن قضیّه این نبود. باطن قضیّه این بود که حزب توده اساساً متّکی بود به یک دستگاه فکری و سیاسیِ گسترده‌ای به نام «شوروی»؛ توده‌ای‌ها اصلاً از آنجا تغذیه می شدند، ارتزاق مادّی و فکری میکردند؛ با منبع مارکسیسم مواجهید. لذا اینجا دانشمندان هوشمند آن روز ما، مثل مرحوم علّامه‌ نرفتند سراغ اینکه جواب این‌ها (جوان توده‌ای) را بدهند، جواب مارکسیسم [را دادند]؛ این [کتاب] «روش رئالیسم» جواب مبانی فکری مارکسیستی است؛ مبنای فکری نقطه مقابل را پیدا کنند، آن را هدف قرار بدهند. بسیاری از کارهای مرحوم شهید از این قبیل است؛ یعنی صحنه را بشناسیم، بدانیم چه کسی با ما طرف است. بیانات رهبری در دیدار طلاب؛ ۱۴۰۲/۴/۲۱ ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
🏴 | قیام حسین (علیه السلام) برای پیشرفت 📕با محوریت کتاب‌های «خون‌آورد» و «امام حسین و جاهلیت نو» 👤با ارائه: استاد حمیدرضا شب‌بویی 📆دهه اول ⏰ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ 🖇 شروع از روز پنجشنبه ۲۹ تیر به مدت ده روز 👈برای ثبت نام، مشخصات خود را به آیدی @majaziiha در پیام‌رسان ایتا ارسال بفرمایید. مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💥 «اللَّه اللَّه فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل‌اللَّه.» یعنی اللَّه اللَّه در جهاد. @gamedovomenghelab مبادا جهاد در راه خدا را با مال و جان و زبانْ ترک کنید. این جهاد، همان جهادی است که تا آن را داشت، بود و وقتی آن را از دست داد، ذلیل شد. 🔶 نویسندگان مسیحی که در انجیلشان از قول مسیح نقل کرده‌اند که «اگر کسی به این طرف صورتت سیلی زد، آن طرف را جلو بیار»، یعنی که «ما اصلاً اهل جنگ نیستیم و اهل صلح و سازش مطلق و مهربانی هستیم» اینها شعارهایشان است. هنوز هم می‌گویند. 🔷 هنوز هم از رو نرفته‌اند شروع کردند به مسلمانان طعن‌زدن که «شما اهل جهادید. شما اهل جنگید. شما اهل شمشیرید. شما اهل خونریزی هستید.» آن‌قدر گفتند و گفتند که مسلمانان را از رو بردند! 🔴 آن‌وقت نویسندگان و دانشمندان مسلمان گفتند که «ما جهاد نداریم! در حقیقت جهاد ما، دفاع است!» خدای متعال می‌گوید: «جهاد کن!» دانشمند مسلمان می‌گوید: «جهاد، دفاع است!» 🔵خدا می‌گوید: «...اذا لقیتم الذین کفروا زحفاً فلا تولوهم الادبار.»؛ به اینها پشت نکنید. با اینها مقاتله کنید: «قاتلوا الذین یلونکم من الکفار.» 🔴 نویسنده‌ی مسلمان می‌گوید: «جهاد فی‌سبیل‌اللَّه، جهاد نیست. تهاجمی نیست؛ تدافعی است!» این همه، است که از بس اسم « و سازش» را آوردند و گفتند «جنگ و شمشیرکشی بد است و به کسی حمله نکنید»، مسلمانان اهل جهاد و عزّتمند از جهاد را خانه‌نشین کردند. @gamedovomenghelab 🔶 آن‌وقت خودِ آن آقایانِ ، هرجا توانستند دمار از روزگار مسلمانان درآوردند! کسانی که امروز در بوسنی هرزگوین و در حرم ابراهیمی مسجد خلیل الرّحمن در فلسطین اشغالی، به کشتار مسلمانان کمر بسته‌اند، همانها هستند که از امریکا و اروپا آمدند. همین اروپاییها و امریکاییها و غربیهایی هستند که یک عمر با مسلمانان سروکلّه زدند که «شما اهل جهادید. جهاد بد است.» 🔷 آن‌وقت از جنگهای صلیبی به این طرف، مسیحیان به یک نحو، آنهای دیگر هم نحوی، هرچه توانستند با مسلمانان مبارزه کردند و جنگیدند و کشتند. ⚫️ داستان این وقایع را ما نباید این‌جا بگوییم. خلاصه، داستان عجیبی است! کسی که بخواند و کسی که تاریخ را بداند، از شرح چنین وقایعی . هم به خاطر ظلمها، هم به خاطر دو روییها. این همه دم از صلح بزنند و این همه شمشیر و خنجر پنهان و آشکار داشته باشند؟! ⚪️ با همان شکل که البته حدودی دارد, . در جهاد، تعدّی و تجاوز به حقوق انسانها نیست. در جهاد، بهانه‌گیری و کشتن این و آن نیست. در جهاد، از بین بردن هرکسی که مسلمان نیست دیده نمی‌شود. جهاد، یک حکم الهی است که بسیار هم با عظمت است. اگر جهاد باشد، ملتها سربلند خواهند شد. ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ 🔺بیانات در خطبه‌های نمازجمعه @gamedovomenghelab
نهضت حسینی و دولت مهدوی.pdf
3.74M
🔰 متن کامل کتاب سلسله گفتارهای تبلیغی « واکاوی هویت مردمی نهضت حسینی و حکومت مهدوی » 💠 جلسه اول : رفتارشناسی مردم در کلام امام حسین (۱) 💠 جلسه دوم : رفتارشناسی مردم در کلام امام حسین (۲) 💠 جلسه سوم : نقش مردم در به حکومت رسیدن امامان 💠 جلسه چهارم : هدایتگری اهل بیت (علیهم السلام) 💠 جلسه پنجم : جایگاه مردم در حکومت اسلامی 💠 جلسه ششم : از قیام حسینی تا انقلاب خمینی 💠 جلسه هفتم : جلوه های حضور مردم در انقلاب اسلامی 💠 جلسه هشتم : اقتصاد قوی یعنی اقتصاد مردمی 💠 جلسه نهم : مهم ترین عامل زمینه ساز ظهور 💠 جلسه دهم : مدل حکمرانی در دولت مهدوی 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏕 یه اردوی طلبگی متفاوت 🏕 طلبگی چه فرقی با بقیه شغل ها داره⁉️ چطوری درس بخونم که مفید باشم⁉️ چرا مکتب امام (ره) برای طلبه مهمه⁉️ قراره درباره این سؤال ها در "مثل خمینی" گفتگو کنیم 🗓زمان اردو ۱۵ تا ۲۰ مردادِ 🛖 اردو در مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد قم برگزار میشه ‼️ فقط دو روز فرصت باقی مونده برای ثبت نام ‼️ 🤝 هم حجره ای و هم مدرسه ای خودتون رو هم دعوت کنید 🖥 برای ثبت نام اینجا کلیک کنید یا از طریق سایتهای زیر اقدام کنید: خانه‌طلاب: khanetolab.ir نجاح: login.ismc.ir اگه اطلاعات بیشتر هم لازم داری با آیدی @mesle_komeini ارتباط برقرار کن