eitaa logo
گام دوم انقلاب
3.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
702 فایل
ارتباط با خادمین کانال @h_azizi @ryas68 💥 کانال جامع و تخصصی گام دوم انقلاب به #تبیین_نظام_مسائل و #تحلیل نخبگان و #اخبار مربوط به گام دوم می پردازد. راستی کاملا خودجوش هستیم. کاملا کانال در ایتا 👉 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 یک نکته‌‌ى دیگرى که من بایستى حتماً بگویم، این است: یک عدّه‌‌اى و دورو و خبیث ممکن است در داخل کشور پیدا بشوند و تبلیغات خارجى هم به آنها کمک بکند و دامن بزند که بخواهند ما را بشکنند؛ [یعنى] این‌‌ جور تفهیم کنند به ملّت ما که با قبول قطعنامه غرور ملّى ما جریحه‌‌دار شده، و بخواهند جریحه‌‌دار بکنند با حرف خودشان و با کار خودشان غرور این ملّت مقاوم و بزرگ را. 🔵 من به شما عرض میکنم، ما به مذاکره‌‌کننده‌‌هاى خارجى هم در این چندروزه این را با قاطعیّت و قدرت گفتیم؛ غرور ملّت ما امروز از همیشه باصلابت‌‌تر و عظیم‌‌تر و درخشان‌‌تر است. ملّت ما آن ملّتى است که هشت سال تمام بدون کمک گرفتن از هیچ دولت و قدرتى و بدون تکیه بر هیچ تکیه‌‌گاهى غیر از شخصیّت خودش و خداى خودش، توانسته در مقابل یک رژیمى که شرق و غرب او را کمک کردند و به او کمک تزریق کردند، ایستادگى کند و مقاومت کند و توانسته جلوى حملات ویرانگرانه‌‌ى آن دشمن را سد کند و از کشور خودش و ملّت خودش و از مرزهاى خودش و انقلاب خودش دفاع کند؛ چه غرورى بالاتر از این؟ آنچه شما ملّت بزرگ در این هشت سال انجام دادید، پایه‌‌گذار یک غرور ملّىِ تمام‌‌نشدنى و پایان‌‌ناپذیر است؛
🔴 یک نکته‌‌ى دیگرى که من باید اضافه کنم، این است: بعضى از این و بددل که هیچ‌‌ وقت با انقلاب و با اسلام آشتى نکردند، آنها از این فرصتها خیلى استفاده میکنند براى سم‌‌پاشى؛ اینها کسانى هستند که از اوّل با جنگ مخالف بودند، حالا مؤمنینِ حزب‌‌اللّه‌‌ و رزمندگان و پاک‌‌باختگان صادق عاشق را مورد خطاب قرار میدهند، میگویند دیدید شما حالا رسیدید به آن حرف ما! 🔵 این بسیار ابلهانه است. این مثل این است که کسانى که در جنگ اُحد خیانت کردند و در جنگ احزاب با پیغمبر در میدان جنگ شرکت نکردند، اینها بیایند در صلح حدیبیّه بگویند دیدید که ما آنجا نیامدیم، حق با ما بود! این قضیّه غیر از آن قضیّه است. آن کسانى که در این چند‌ساله در بزرگ‌‌ترین حماسه‌‌ى تاریخ این ملّت شرکت نکردند، تا ابد سرشکسته‌‌اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 میان داری با شور و شعور حسینی
همرزمان حسین.pdf
34.74M
🗂 | مجموعه گرافیکی همرزمان‌حسین+ PDF 🏴 با فرارسیدن ایام عزای حسینی مجموعه‌ای گرافیکی همرزمان حسین برگرفته از کتاب همرزمان حسین رهبرانقلاب جهت بهره مندی کانون های فرهنگی، هیئات مذهبی، مساجد و مبلغین عزیز منتشر شد. 📂 📌 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
💢 هوشمندی فیلسوفان انقلاب اسلامی در شناسایی عقبه فکری دشمن ببینید، یک روز در این کشور ــ... صحبتِ پنجاه شصت سال قبل است ــ توده‌ای‌ها فعّالیّت میکردند؛ فعّالیّت تبلیغی و غیره. ظاهر مطلب این بود که این یک جوانِ توده‌ای است، به منِ جوانِ آخوند یا غیرآخوند رسیده و مثلاً میخواهد حرف خودش را بر ذهن من غالب کند؛ این ظاهر قضیّه بود، امّا باطن قضیّه این نبود. باطن قضیّه این بود که حزب توده اساساً متّکی بود به یک دستگاه فکری و سیاسیِ گسترده‌ای به نام «شوروی»؛ توده‌ای‌ها اصلاً از آنجا تغذیه می شدند، ارتزاق مادّی و فکری میکردند؛ با منبع مارکسیسم مواجهید. لذا اینجا دانشمندان هوشمند آن روز ما، مثل مرحوم علّامه‌ نرفتند سراغ اینکه جواب این‌ها (جوان توده‌ای) را بدهند، جواب مارکسیسم [را دادند]؛ این [کتاب] «روش رئالیسم» جواب مبانی فکری مارکسیستی است؛ مبنای فکری نقطه مقابل را پیدا کنند، آن را هدف قرار بدهند. بسیاری از کارهای مرحوم شهید از این قبیل است؛ یعنی صحنه را بشناسیم، بدانیم چه کسی با ما طرف است. بیانات رهبری در دیدار طلاب؛ ۱۴۰۲/۴/۲۱ ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🏴 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
🏴 | قیام حسین (علیه السلام) برای پیشرفت 📕با محوریت کتاب‌های «خون‌آورد» و «امام حسین و جاهلیت نو» 👤با ارائه: استاد حمیدرضا شب‌بویی 📆دهه اول ⏰ساعت ۱۸:۳۰ الی ۱۹:۳۰ 🖇 شروع از روز پنجشنبه ۲۹ تیر به مدت ده روز 👈برای ثبت نام، مشخصات خود را به آیدی @majaziiha در پیام‌رسان ایتا ارسال بفرمایید. مؤسسه فرهنگی رسانه‌ای استاد محمدحسین فرج‌نژاد
💥 «اللَّه اللَّه فی الجهاد باموالکم و انفسکم و السنتکم فی سبیل‌اللَّه.» یعنی اللَّه اللَّه در جهاد. @gamedovomenghelab مبادا جهاد در راه خدا را با مال و جان و زبانْ ترک کنید. این جهاد، همان جهادی است که تا آن را داشت، بود و وقتی آن را از دست داد، ذلیل شد. 🔶 نویسندگان مسیحی که در انجیلشان از قول مسیح نقل کرده‌اند که «اگر کسی به این طرف صورتت سیلی زد، آن طرف را جلو بیار»، یعنی که «ما اصلاً اهل جنگ نیستیم و اهل صلح و سازش مطلق و مهربانی هستیم» اینها شعارهایشان است. هنوز هم می‌گویند. 🔷 هنوز هم از رو نرفته‌اند شروع کردند به مسلمانان طعن‌زدن که «شما اهل جهادید. شما اهل جنگید. شما اهل شمشیرید. شما اهل خونریزی هستید.» آن‌قدر گفتند و گفتند که مسلمانان را از رو بردند! 🔴 آن‌وقت نویسندگان و دانشمندان مسلمان گفتند که «ما جهاد نداریم! در حقیقت جهاد ما، دفاع است!» خدای متعال می‌گوید: «جهاد کن!» دانشمند مسلمان می‌گوید: «جهاد، دفاع است!» 🔵خدا می‌گوید: «...اذا لقیتم الذین کفروا زحفاً فلا تولوهم الادبار.»؛ به اینها پشت نکنید. با اینها مقاتله کنید: «قاتلوا الذین یلونکم من الکفار.» 🔴 نویسنده‌ی مسلمان می‌گوید: «جهاد فی‌سبیل‌اللَّه، جهاد نیست. تهاجمی نیست؛ تدافعی است!» این همه، است که از بس اسم « و سازش» را آوردند و گفتند «جنگ و شمشیرکشی بد است و به کسی حمله نکنید»، مسلمانان اهل جهاد و عزّتمند از جهاد را خانه‌نشین کردند. @gamedovomenghelab 🔶 آن‌وقت خودِ آن آقایانِ ، هرجا توانستند دمار از روزگار مسلمانان درآوردند! کسانی که امروز در بوسنی هرزگوین و در حرم ابراهیمی مسجد خلیل الرّحمن در فلسطین اشغالی، به کشتار مسلمانان کمر بسته‌اند، همانها هستند که از امریکا و اروپا آمدند. همین اروپاییها و امریکاییها و غربیهایی هستند که یک عمر با مسلمانان سروکلّه زدند که «شما اهل جهادید. جهاد بد است.» 🔷 آن‌وقت از جنگهای صلیبی به این طرف، مسیحیان به یک نحو، آنهای دیگر هم نحوی، هرچه توانستند با مسلمانان مبارزه کردند و جنگیدند و کشتند. ⚫️ داستان این وقایع را ما نباید این‌جا بگوییم. خلاصه، داستان عجیبی است! کسی که بخواند و کسی که تاریخ را بداند، از شرح چنین وقایعی . هم به خاطر ظلمها، هم به خاطر دو روییها. این همه دم از صلح بزنند و این همه شمشیر و خنجر پنهان و آشکار داشته باشند؟! ⚪️ با همان شکل که البته حدودی دارد, . در جهاد، تعدّی و تجاوز به حقوق انسانها نیست. در جهاد، بهانه‌گیری و کشتن این و آن نیست. در جهاد، از بین بردن هرکسی که مسلمان نیست دیده نمی‌شود. جهاد، یک حکم الهی است که بسیار هم با عظمت است. اگر جهاد باشد، ملتها سربلند خواهند شد. ۱۳۷۲/۱۲/۱۳ 🔺بیانات در خطبه‌های نمازجمعه @gamedovomenghelab
نهضت حسینی و دولت مهدوی.pdf
3.74M
🔰 متن کامل کتاب سلسله گفتارهای تبلیغی « واکاوی هویت مردمی نهضت حسینی و حکومت مهدوی » 💠 جلسه اول : رفتارشناسی مردم در کلام امام حسین (۱) 💠 جلسه دوم : رفتارشناسی مردم در کلام امام حسین (۲) 💠 جلسه سوم : نقش مردم در به حکومت رسیدن امامان 💠 جلسه چهارم : هدایتگری اهل بیت (علیهم السلام) 💠 جلسه پنجم : جایگاه مردم در حکومت اسلامی 💠 جلسه ششم : از قیام حسینی تا انقلاب خمینی 💠 جلسه هفتم : جلوه های حضور مردم در انقلاب اسلامی 💠 جلسه هشتم : اقتصاد قوی یعنی اقتصاد مردمی 💠 جلسه نهم : مهم ترین عامل زمینه ساز ظهور 💠 جلسه دهم : مدل حکمرانی در دولت مهدوی 📚بسته فرهنگی (سامانه انتشار محتوای تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب) @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏕 یه اردوی طلبگی متفاوت 🏕 طلبگی چه فرقی با بقیه شغل ها داره⁉️ چطوری درس بخونم که مفید باشم⁉️ چرا مکتب امام (ره) برای طلبه مهمه⁉️ قراره درباره این سؤال ها در "مثل خمینی" گفتگو کنیم 🗓زمان اردو ۱۵ تا ۲۰ مردادِ 🛖 اردو در مدرسه علمیه‌ سجادیه‌ی دستجرد قم برگزار میشه ‼️ فقط دو روز فرصت باقی مونده برای ثبت نام ‼️ 🤝 هم حجره ای و هم مدرسه ای خودتون رو هم دعوت کنید 🖥 برای ثبت نام اینجا کلیک کنید یا از طریق سایتهای زیر اقدام کنید: خانه‌طلاب: khanetolab.ir نجاح: login.ismc.ir اگه اطلاعات بیشتر هم لازم داری با آیدی @mesle_komeini ارتباط برقرار کن
🚩 نقش عاشورا در علم و عمل اجتماعی شیعیان 💠 واقعه عاشورا به عنوان عنصری محوری در فرهنگ، تاریخ و دانش اسلامی است که در علم و عمل اجتماعی شیعیان انعکاس یافته و تاثیرگذار است. اولین لایه این تأثیرگذاری که عمیق‌ترین سطح آن نیز هست، آن بخش از تحلیل‌هایی است که نسبت به عاشورا در احادیث وجود دارد و در بخشی از معارف و دانش‌های شیعیان بازتاب آن یافته است. ❇️ بر این مبنا عاشورا به صورت واقعه‌ای الهی دیده می‌شود که از آدم تا خاتم وجود داشته و تا روز قیامت نقش آفرینی خواهد کرد. در چنین رویکردی، عاشورا ناظر به یک واقعه در مقطعی تاریخی و موقعیتی نیست، بلکه اتفاقی است که رخ داده، تمام نشده و ازلی و ابدی است. بر این اساس، عاشورا به حسبِ ظاهری در مقطعی از زمان به وقوع پیوسته ولی به لحاظِ حقیقتِ آن، سرمدی و جاویدان بوده و با همه عالم و اهل عالم گره خورده است. ✴️ از این منظر، هیچ یک از کنشگرانِ واقعه عاشورا از این مسأله مستثنی نیستند و این موضوع محدود به امام حسین علیه السلام یا اصحاب ایشان نیست و حتی کسانی که در جبهه مقابل امام نیز قرار گرفته‌اند، مشمول این حکم می‌شوند. از این رو است که بر اساس آیات، احادیث و روایات، واقعه عاشورا با فطرت الهی پیوند می خورد و در واقع، عهد و پیمانی است که خداوند با همه بندگانش بسته است. 🌀 در حادثه عاشورا همه بر شاکله وجودی خود عمل می‌کنند. ظاهر و باطن جدا نیست، حقیقت فرد ظاهر شده و تعین یافته است. باطن عرفانی و فلسفی این واقعه، جدای از رفتار اجتماعی و سیاسی شیعیان نیست و درعمل و حیات آنان نیز قابل پیگیری و تسری است و در علم اجتماعی شیعیان تاثیرگذار بوده است و در چند سطح و لایه درس متناظر با خود را دارد. ♻️ درسی که از واقعه عاشورا می توان گرفت کاملا سیاسی و اجتماعی است و از طرف دیگر با حقیقت و معنویت عالم نیز پیوند می خورد و به همین تناسب در شاکله و شخصیت شیعیان، به لحاظ نظری، فکری و رفتاری اثرگذار و متجلی است و تمسک به آن، بخشی از هویت تشیع را شکل می دهد. ♦️در کنار جلوه و تجسم عاشورا در هویت شیعی، انعکاس و بازتاب تفکر عاشورایی را در عملکرد و کنش سیاسی شیعیان نیز می توان ردگیری کرد. واقعیت این است که مقاومت‌های سیاسی شیعیان در طول تاریخ همواره ملهم از حرکت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا بوده است و یکی از شواهد این مدعا، حرکت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است که یکی از پایه‌های اساسی این حرکت سیاسی، مراسم و مناسک دهه محرم و واقعه عاشورا بوده است و حتی خود حضرت امام خمینی(ره) در حرکت سیاسی خود که مبارزه با ظلم و استبداد بود از حضرت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ملهم بود و این نگاه و نگرش را به بدنه جامعه هم تزریق می کردند. 🔻به طور کلی تشیع هر جای تاریخ که کوشیده در برابر ظلم و استبداد زمانه اش بایستد به امام حسین(ع) و حرکت ایشان اقتدا کرده است. 1️⃣ تبیین واقعه عاشورا؛ از این منظر این حادثه مشیتی الهی و رسالتی عظیم بر دوش امام حسین بوده و صحرای کربلا ظرفِ تحقق این وظیفه الهی است. 2️⃣ توصیف واقعه عاشورا؛ در اینجا در توصیفِ چگونگی زیست و رفتار امام، عملِ امام خالصانه‌ترین عمل نسبت به خداوند سبحان و تعالی و عین وجه الله و عمیق ترین مرتبه توحید و اوج شیفتگی جمال الهی قلمداد می‌شود. 3️⃣ تجویز واقعه عاشورا؛ در این سطح، به پیامدهای نهضت عاشورا پرداخته شده و امام چون اسوه‌ای تصور می‌شود که برای تمامی انسانها در همه اعصار آموزنده‌اند. در این ساحت، تاثیر عاشورا بر فقه اجتماعی شیعی، نحوه تعامل شیعیان با قدرت‌های موجود و عمل و رفتار شیعیان در ادوار تاریخ مورد توجه قرار می‌گیرد. 🎙استاد پارسانیا 🆔@parsania_net
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چرا قیام کرد؟ 1⃣ 1️⃣ : قضیه چیست؟ ⏪ سه تفسیر از قیام اباعبدالله علیه‌السلامتفاوت هدف و نتیجه قیام اباعبدالله علیه‌السلام 🗓 بخشی از خطبه‌های نمازجمعه رهبر معظم انقلاب؛ ۱۳۷۴/۰۳/۱۹ 📽️ دانلود نسخه باکیفیت ویدیو: 📽️ Aparat.com/v/sRufW 🖇 کاری از دفتر اعزام مبلغ دانشگاه امام صادق (ع) 🏴 @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣️ | ☀️ طلوع پیشرفت☀️ 🇮🇷 رویدادهای رقابتی هسته‌های پیشرفت منطقه‌ای - تابستان ١۴٠٢🇮🇷 🔰 الگوی پیشرفت متناسب با فرهنگ و ظرفیت های بوم هر منطقه با محوریت مردم چیست؟ 🔸متقاضیان حضور در رویداد می‌توانند با مراجعه به وبسایت کنشگران مردمی ایران به نشانی زیر، با تکمیل اطلاعات و ثبت رزومه گروه خود، اقدام به شرکت در این رویداد نمایند. ثبت نام و اطلاعات بیشتر در 🌐 Www.kamants.ir 📞 ۰۹۰۱۲۱۵۳۹۷۰
🚩 عاشورا، مباهله‌ای دیگر 🏴 سابقه نداشته است که در راه ، پیغمبر دست عزیزان خود را بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز به این شکل است. نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت چقدر مهم است. 🏴 همین قضیه در اتفاق افتاده است به شکل عملی؛ یعنی امام حسین (ع) هم برای بیان حقیقت، عزیزترین عزیزان خود را می‌آورد وسط میدان؛ با آنکه میدانست حادثه چه جور تمام خواهد شد. ➡️ ۱۳۸۸/۰۹/۲۲ ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
💥تحریف فرهنگ دینی و شکل گیری مدینه فاسقه 🌀 پس از ۲۵ سال؛ امیرالمؤمنین علی(ع) حدود ۵ سال در مسند قدرت قرار گرفت که در آن مدت سعی کرد ارزش‌ها و مفاهیم اسلامی و توحید را در حوزۀ فرهنگ مستقر کند. او قرآن ناطق بود و سعی می‌کرد با تمام تحریفاتی که قبل از او رخ‌داده بود تقابل کند و آن‌ها را به مسیر خود بازگرداند. ❇️ تعبیر امیرالمؤمنین علیه السلام به مالک این است که یا مالک، اشرار منافقینی هستند که در ذیل پوشش دین، آن را به‌صورت پوستین وارونه درآوردند؛ تحریفاتی که رخ می‌داد، باعث می‌شد که اسلام از عرصۀ فرهنگ حذف شود و آنچه که غیر اسلام است به اسم اسلام قرار بگیرد، پس آنچه که کفر بود و آن ارزش‌هایی که غیر از اسلام بود، با غلبۀ فرهنگ اسلام در ذیل پوشش مفاهیم اسلامی باید رخ می‌داد و امتداد این غلبه موجب می‌شد تا باز به‌تدریج این مفاهیم بازگردد و به اسم اسلام آنچه که در عصبیت و مناسبات عرب وجود داشت و به‌عنوان سلطنت می‌دیدند، بر فرهنگ جامعه مسلط شود. ♦️مغیره در جلسه‌ای درکنار معاویه حضور داشت، هنگام بازگشت به منزل به فرزند خود از معاویه شکوه و شکایت کرد که این آدم اصلاً دین ندارد، به معاویه گفتم حال که به قدرت رسیده‌ای، با فرزندان رسول خدا و با بنی‌هاشم ملاطفت کن، موقع اذان شد، معاویه آنجا اظهار کرد که هنوز از این مأذنه نام رسول‌الله در کنار نام خدا می‌آید و معاویه اصل اسلام را هم به‌عنوان رقابت قبیله‌ای می‌دید و اصلاً باور نمی‌کرد حقیقتی به‌نام توحید وجود داشته باشد و این مسأله برای او سخت و دشوار بود. ✴️ آن‌ها نتوانستند قرآن و توحید را از عرصۀ فرهنگ که آخرین سنگر برای حضور اسلام و نتیجۀ تلاش‌های نبی‌اکرم و مؤمنین صدر اسلام بود، حذف کنند و مدینه‌ای به‌وجود آمد که مبتنی بر توحید، حاکمیت روح‌القدس و عقل معرفت است و در قبال او یک مدینه با عنوان مدینۀ مُمَوهه است؛ یعنی مدینه‌ منافقان؛ چون فرهنگ آن، فرهنگ دینی است و در ذیل پوشش مفاهیم دینی، قدرت خود را حفظ می‌کنند، آب می‌بندند، تقلب می‌کنند و در این مدینه مُمَوهه عده‌ی دیگری نیز هستند که به او گاهی مدینۀ فاسقه می‌گویند، کسانی که سست ایمان‌اند، ایمان دارند؛ ولی زندگی دنیا و منافعش باعث می‌شود که همراهی نکنند، این یک مدینه است، منتها اگر این تقلب و تحریفی که در مدینه مُمَوهه است، بماند مدینۀ دیگری به‌وجود می‌آید به‌عنوان مدینۀ ضاله، جامعه‌ای که این تحریفات را باور می‌کند و خودش یک فرهنگ می‌شود و این فرهنگ وارونه به اسم آن حقیقت می‌ماند، شبیه مدینۀ فاضله است؛ اما مدینۀ فاضله نیست. 📌متن گفتگو با استاد پارسانیا
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | دو دسته خواص 🤔 چی می‌شه که مردم زمانه‌ای اینقدر اشتباه می‌کنن؟ ❌ شناخت و طرفدار حق بودن لازمه ولی کافی نیست! @gamedovomenghelab 🏴 علیه‌السلام 🏴 🏴
📣📣 سازمان هیأت و تشکل‌های دینی برگزار می‌نماید: چهارمین رویداد ایده‌پردازی هیأت سکوی حل مسئله جمعی مسائل اجتماعی مبتنی بر توان هیأت‌ها و تشکل‌های دینی 🔻🔻🔻 محورهای ایده‌پردازی نقش هیأت‌ها در: 🔸 انسجام اجتماعی؛ 🔸 همدلی؛ 🔸 نشر خوبی‌ها. 🔴اگر شما هم یک هیأت یا تشکل دینی اجتماعی هستید همین الان برای ثبت ایده خود و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر اقدام کنید: www.rah.events 🗓مهلت ارسال ایده: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ 🎁مجموعه‌های ایده‌پرداز برتر مورد تقدیر و حمایت قرار خواهند گرفت.
📍ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای ترین جهاد شماست. بدون این کلید اساسی همه قفلها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت. بیانیه گام دوم انقلاب ♦️♦️♦️ *طرحی برای امید* ♦️♦️♦️ نشست بررسی موضوع امید در برنامه هفتم توسعه 🔸مکان: مجلس شورای اسلامی، ساختمان شیخ فضل الله زمان: یکشنبه 1 مرداد ماه، ساعت 15 حضور مجازی : https://www.skyroom.online/ch/live.rc/noayand-event2 ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ ✔️ @gamedovomenghelab ☄ همراه گام دومی ها بیندیشید☝️
💠 چرا انتخاب اصحاب امام‌حسین(ع) یک انتخاب آگاهانه بود؟ 🔵 امام‌ حسین(ع) در شب عاشورا با زبان خاصی با آنها صحبت می‌کند: آنها به احدی از شما کاری ندارند. اهل بیت من در این صحرا کسی را نمی‌شناسند. هر فردی از شما با یکی از اهل بیت من خارج شود و برود. من اینجا خودم هستم تنها. 🔴 چرا؟ رهبری که می‌خواهد از ناراحتی و نارضایتی مردم استفاده کند که چنین حرفی نمی‌زند؛ همواره از تکلیف شرعی می‌گوید. البته تکلیف شرعی هم بود و امام حسین(ع) از گفتن آن نیز غفلت نکرد اما می‌خواست آن تکلیف شرعی را در نهایت آزادی و آگاهی انجام بدهند. خواست به آنها بگوید دشمن، شما را محصور نکرده، از ناحیه دشمن اجبار ندارید. اگر از تاریکی شب استفاده کنید و بروید، کسی مزاحمتان نمی‌شود. دوست هم شما را مجبور نمی‌کند. اگر فکر می‌کنید که مسئله‌ بیعت برای شما تعهد و اجبار به وجود آورده است، بیعت را هم برداشتم. یعنی فقط انتخاب و آزادی. باید در نهایت آگاهی و آزادی و بدون اینکه کوچکترین احساس اجباری از ناحیه دشمن یا دوست بکنید، مرا انتخاب کنید. 🔵 این است که به شهدای کربلا ارزش می‌دهد والّا طارق بن زیاد در جنگ اسپانیا، وقتی که اسپانیا را فتح کرد و کشتی‌های خود را از آن دماغه عبور داد، دستور داد که آذوقه به اندازه ۲۴ ساعت را نگه دارند و زیادتر از آن را هر چه هست آتش بزنند و کشتی‌ها را هم آتش بزنند. بعد سربازان و افسران را جمع کرد، اشاره کرد به دریای عظیمی که در آنجا بود، گفت: ایهاالنّاس! دشمن روبروی شما و دریا پشت سر شماست. اگر بخواهید فرار کنید جز غرق شدن در دریا راه دیگری ندارید، کشتی‏ای دیگر وجود ندارد. غذا هم جز برای ۲۴ ساعت ندارید، بعد از آن خواهید مرد. غذای شما در چنگ دشمن است. راهی جز این ندارید. یعنی برایشان اجبار به وجود آورد. این سرباز اگر تا آخرین قطره خونش نجنگد، چه بکند؟ 🔴 اما امام حسین(ع) با اصحاب خودش بر ضد طارق بن زیاد عمل کرد، نگفت: دشمن اینجاست، از این طرف بروید شما را از بین می‌برد، از آن طرف هم بروید شما را نابود می‌کند. بنابراین دیگر راهی نیست غیر از اینکه روغن چراغ ریخته را باید نذر امامزاده کرد. شما که به هر حال کشته می‌شوید؛ حالا که کشته می‌شوید، بیایید با من کشته شوید. 🔵 آن‌گونه شهادت ارزش نداشت. یک سیاستمدار این‏جور عمل می‌کند. اما امام گفت که نه دوست تو را اجبار می‌کند و نه دشمن، هر کدام را که می‌خواهی انتخاب کن؛ در نهایت آزادی. پس انقلاب امام حسین(ع) در درجه اول یک انقلاب آگاهانه است. @gamedovomenghelab ✍ شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۱۲۶-۱۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 اندیشکده حنیف در حوزه مطالعات و اجتماعی-فرهنگی، از بین برادران در شهرهای تهران و قم دعوت به همکاری می کند: 🔺دارای رزومه علمی و پژوهشی در حوزه های سیاستگذاری، مدیریت، حکمرانی، علوم اجتماعی 🔺آشنا به مباحث روش تحقیق و انجام پروژه های پژوهشی 🔺 طلاب سطح سه به بالا و دانشجویان و فارغ التحصیلان ارشد به بالا 🔺 دارای رزومه تحصیلی ممتاز 🔺 ظرفیت بالای کار گروهی و تعهد به وقت گذاری بیش از ۱۰۰ ساعت در ماه 🔺 تسلط نسبی به زبان انگلیسی در متن خوانی، درک مطلب و دایره لغات. 🔺امکان رفت و آمد هفتگی بین تهران و قم 💥جهت ارتباط، رزومه خود را به این آیدی @Hanif_ThinkTank ارسال بفرمائید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شیخ حسین انصاریان: گفتند در جلسات محرم شرکت نکنید و سیاه نپوشید اما حضور مردم چند برابر شد ▪️نور اباعبدالله با نور حق تعالی پیوند خورده و این نور را تا قیامت نمی‌توان خاموش کرد.
🔻 ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین 🖋 حضرت آیت‌الله سیّدعلی خامنه‌ای [۱]. نه می‌توانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه می‌توانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیه‌السّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را می‌طلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچ‌کدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند. [۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجام‌دادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچ‌کس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد. [۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد می‌شوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمی‌رود، امّا گاهی هم مردم، فاسد می‌شوند، هم حکومت‌ها، هم علمای دین، به‌طوری‌که حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض می‌کنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا به‌تعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمین‌کنندۀ زنده‌شدنِ اسلام» است، بعد از آن‌که مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبین‌رفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، به‌جایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟! [۴]. افزون‌بر‌این‌که باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدای‌متعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمی‌بخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهم‌بودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمی‌کند، بلکه این انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاین‎‌رو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی. [۵]. در زمانِ امام حسین - علیه‌السّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» به‌وجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمی‌کرد، چنان‌که اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون به‌عنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمی‌خواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد می‌کند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر می‌گذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسان‌ها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالی‌که اگر در زمانِ معاویه، امام حسین می‌خواست قیام کند، پیامِ او دفن می‌شد؛ زیرا سیاست‌ها به‌گونه‌ای بود که مردم نمی‌توانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاین‌رو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد. [۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» است. [۷]. آن حضرت در مناسبت‌های مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتی‌که اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد. وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي‏ عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم‌، قیام نكردم، به‌یقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و می‌خواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم على‌بن‌ابى‌طالب رفتار می‌نمایم. وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مى‌خوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند. (در خطبه‌های نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).