eitaa logo
بسوی گام دوم
180 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
1.6هزار ویدیو
44 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام آیه شریفه؛ 🍂🍂🍂🍂🍂🍂 1⃣- وظيفه ى مردم، براى يادگيرى مسائل و احكام دينى، رجوع به رهبران دينى است. «يستفتونك» 2⃣- دين براى دنياى مردم برنامه دارد. موضوع ارث از يك جهت موضوعى اقتصادى و از جهتى موضوعى خانوادگى است و دين به لحاظ هر دو جهت، براى آن احكامى مقرّر داشته است. «قل اللّه يفتيكم» 3⃣- رعايت اولويّت ها در تقسيم ارث، بيانگر اولويّت ها در رسيدگى به اعضاى فاميل است. پدر ومادر و فرزندان در يك رديف اند، امّا خواهران و برادران در مرحله ى بعدى. «ليس له ولد و له اخت» 4⃣- دو برابر بودن سهم ارث مرد نسبت به زن، بر پايه علم الهى است، نه شرايط خاص اجتماعىِ زمان پيامبر كه زنان ضعيف شمرده مى شدند. «واللّه بكل شى ء عليم» پايان سوره نساء 🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠 @gamedovoom
باید به کسانی که در مجلس شورای اسلامی نشستند(البته اگه بخوام درست تر بگم گاهی نشسته اند چون گاهی خوابند گاهی سرگرم سلفی باموگرینی اند گاهی درگمرگ دنبال واردات شاسی بلندند گاهی دنبال یک رانت در وزارتخانه هاهستن گاهی خارجند گاهی ....اند) گفت که شما درکدام مکتب رشد کرده اید که اینهمه مخفی کاری ومنافقانه عمل میکنید؟!؟ اگر قرارنیست رای شما را ندانیم حضورتان!درآمدتان و... سری باشد پس نماینده ی مردم نیستید ونماینده جیب خودتان هستید در کرسی ها راپس می گیریم!!!! چراکه یا بانماینده تاپای جان شمشیر میزنیم یااگر شمشیر زن نباشیم چون سلام اله باعث ترس دشمن ایم حتی اگر سوار بر شتر بی جهازمان کنند❗ باخونی کردن پیشانی به دشمن میفهمانیم هنوز سر زینب روی تن است وترس از شهادت نداریم @gamedovoom
پلان اول : مختار: میخواهم فرماندهی سپاه را در جنگ با زبیریان خود بر عهده بگیرم. کیان: این کار را نکنید امیر مختار: برای چه؟ کیان: چون وقتی شما وارد عرصه ی نبرد شوید، دشمن میفهمد که ما برای مقابله با او با تمام قوا به میدان آمده ایم و این روحیه آنها را بالا میبرد[و ضعف ما را نشان میدهد] پلان دو : عمار در میانه های جنگ صفین به شهادت میرسد . علی علیه اسلام تنها شده ، در میان لشکریان قدم میزند ، اشک میریزد و ندا میدهد : «أین عمار؟ ...... أین عمار؟» عمار کجاست؟ عمار کجاست تا تنهایی علی را در بین این همه حیله و نیرنگ معاویه و عمروعاص از بین ببرد . تا وقتی عمار بود ، با خطبه ها و روشنگری هایش راه را بر گزافه گویی های سپاه نفاق میبست ، اما حالا .. پلان سه : چند سال قبل حضرت آقا حمله دشمن را اعلام میکنند ؛ 💥حمله فرهنگی ، 💥ناتو فرهنگی ، 💥شبیخون فرهنگی ، همه را میگوید اما ما فقط نگاه میکنیم . ⚡کار به جایی میرسد که ندای «أین عمار» شان به آسمان میرود ، اما باز هم فقط نگاه میکنیم . حالا خودش یک تنه به میدان می آید ، حرف های اشتباه همه را بیان میکند و پاسخ میدهد ، برجام دو و سه و چهار ، دنیای گفتمان . همه را رد میکند ، ما هم کلی ذوق میکنیم که آقا دارد روشن گری میکند . اما .... حواسمان نیست ، که وقتی «ولی» خودش به میدان آمده یعنی دیگر از وجود «عمار» در بین ما ناامید شده . تنها شده ، خودش یک تنه به جنگ میرود . خودش میگوید من سالهاست دارم شمشیر میکشم . میدانی وقتی فرمانده ، ولی ، خودش به میدان می آید یعنی چه ؟ یعنی حال و اوضاع لشکر خرااب است . کاش به جای خوشحالی از حرف های این چند مدت حضرت آقا ، کمی گریه میکردیم که به خاطر بی حالی و بی عرضگی ما و تنها شدن رهبر ، دیگر خودش مجبور است جواب اراجیف نااهلان را بدهد ... أين عَمّار ؟ تکرار تاریخ* *معلم تاریخمان میگفت:* *که امیرالمومنین (ع) جنگ را در صفین برده بود ...* ❗❗در دقیقه 90 برخی شعار تعامل و اعتدال سر دادند و اصلا یادشان رفت معاویه همان فرزند هند جگرخوار است !!! ❗❗علی (ع) را به پای میز "مذاکره" کشاندند !!! ❗❗و جنگ برده اش را ناتمام گذاشتند !!! ❗👈هر چه علی (ع) گفت "مذاکره" خدعه دشمن است، اینها میخواهند جنگ باخته را دوباره ببرند ... کسی گوش نکرد !! ❗📌تازه حاضر نشدند ابن عباس و حتی مالک را که نماینده علی (ع) بود به مذاکره بفرستند !!! ❗👈گفتند مالک جنگ طلب، خشن و غیر منعطف است !!! ❗👈بلاخره پایشان را در یک کفش کردند که حتما باید ابوموسی اشعری !!! برای مذاکره برود ... 📌علی (ع) گفت من به ابوموسی مطمئن نیستم... ❗👈آنها گفتند شما بدبین هستی. ابوموسی خوب و انقلابی ست !!! 📌علی (ع) گفت:من به نتیجه این مذاکرات خوشبین نیستم. شما به هدفی که از این مذاکرات دارید نمیرسید. ❗👈گفتند در مذاکرات خوشبینی و بدبینی معنا ندارد !!! 📌علی (ع) گفت باشد ... مذاکره کنید، این هم تجربه ای میشود برای مردم ... که بفهمند به ترسوها و آنها که پای مقاومت ندارند نباید اعتماد کرد ... 👈مذاکره ابوموسی و عمر و عاص شروع شد ❗👈تا مدتها متن مذاکرات محرمانه بود !!! علی (ع) مالک را فرستاد تا به ابوموسی بگوید ما پشتیبان توایم، مبادا به عمرو عاص اعتماد کنی، او شیطان بزرگ است... ❗👈ابوموسی ابرو در هم کشید و به مالک گفت: شما توهم توطئه دارید !!! عمروعاص مودب و باهوش است. اگر او به من قولی دهد به او اعتماد میکنم !!! ❌⭕👈روز اعلام نتیجه مذاکرات حکمیت فرا رسید 👈در مذاکرات محرمانه البته به طور شفاهی تعهد کرده بودند که هر دو نفرشان ، علی (ع) و معاویه را عزل کنند و امر را به رای عمومی بگذارند. ❗👈در مسجد عمروعاص اول به ابوموسی تعارف زد. گفت تو بزرگ مایی !!!! ❗👈ابوموسی خندید و بالای منبر رفت ❗❗و گفت: چنانکه این انگشتر را از دست در می آورم علی ع را از خلافت عزل میکنم !!!! بعد پایین آمد و با لبخند به عمروعاص بفرما زد ❗👈عمروعاص بالا رفت و گفت چنانچه این انگشتر را از دست در میآورم علی ع را خلع و چنانچه دوباره این انگشتر را به دست میکنم معاویه را نصب مینمایم !!! ❗❗ابوموسی خشکش زده بود ...فایده ای هم نداشت ... خود کرده را تدبیر نیست .... 🌑🌑 👇👇👇👇👇 📌امام علی (ع) از همان ابتدا خوشبین نبود ... چون دشمن شناس بود ... . . ❗❗👈 اینچنین بود که معاویه جنگ باخته نظامی را تبدیل به پیروزی سیاسی کرد...... *باشد که از تاریخ درس گیریم*
عزیزان همراه سلام از امروز آیات شریفه سوره مبارکه مائده را باهم قرائت مینماییم 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَكُم بَهِيمَةُ الأَنْعَامِ إِلاَّ مَا يُتْلَي عَلَيْكُمْ غَيْرَ مُحِلِّي الصَّيْدِ وَأَنتُمْ حُرُمٌ إِنَّ اللّهَ يَحْكُمُ مَا يُرِيدُ (1) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! به عقد و پيمان ها(ى خود، با خدا و مردم) وفا كنيد. (خوردن گوشت) چهارپايان براى شما حلال گشته، مگر آنها كه (حكم حرمتش) بر شما خوانده خواهد شد، و در حال احرام شكار را حلال نشمريد، همانا خداوند به هر چه خواهد (ومصلحت بداند) حكم مى كند.‌ 🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌺🌺🍃🍃🌺🌺🍃🍃 كلمه ى «بهيمة» در اينجا به معناى چهارپا و اعم از «اَنعام» است، «اَنعام» را به گاو و شتر و گوسفند مى گويند و «بهيمة الانعام» كه سه بار در قرآن آمده به معناى حلال بودن گوشت اين چهارپايان است. (1) امام صادق عليه السلام فرمودند: مراد از «بهيمة الانعام»، جنين حيوان ذبح شده است كه تزكيه ى مادرش، تزكيه ى او نيز به شمار مى رود. (2) مرحوم فيض در تفسير صافى مى فرمايد: ممكن است اين روايت بيان مصداق پنهان آن باشد و يا اينكه از شكم مادر به آنها «بهيمة» گفته مى شود، بنابراين منافاتى با تعميم ندارد. (3) پيامبر صلى الله عليه وآله فرمود: «لادين لمَن لاعهد له» (4) ، كسى كه وفا ندارد، دين ندارد. آرى، اگر به پيمان ها عمل نشود، اساس جامعه واعتماد عمومى بهم مى ريزد وهرج ومرج پيش مى آيد. قرآن، وفاى به پيمان حتّى با مشركان را لازم مى داند، «فأتمّوا اليهم عهدهم الى مدّتهم» (5) و طبق حديثى از امام صادق عليه السلام وفا به پيمان فاجران هم لازم است. (6) بر اساس روايتى ديگر، اگر يك مسلمان حتّى با اشاره، به دشمن كافر امان داد، بر ديگر مسلمانان رعايت اين پيمان اشاره اى، الزامى است. (7) كتب آسمانى، عهد خداوند هستند و بايد به آنها وفادار بود، عهد قديم (تورات)، عهد جديد (انجيل) و عهد اخير (قرآن). در حديث مى خوانيم: «القرآن عهداللّه» (8) ----- 1) تفسير مجمع البيان. 2) كافى، ج 6، ص 234. 3) قاموس القرآن. 4) بحار، ج 16، ص 144. 5) توبه، 4. 6) كافى، ج 2، ص 162. 7) مستدرك، ج 2، ص 250. 8) كافى، ج 6، ص 198. 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂 1⃣- مسلمانان بايد به همه ى پيمان ها، (با هر كس و هر گروه،) پايبند باشند، چه قراردادهاى لفظى، چه كتبى و چه عملى ؛ پيمان هاى سياسى، اقتصادى، اجتماعى ويا خانوادگى ؛ با قوى يا ضيعف، با دوست يا دشمن، با خدا (مثل نذر و عهد) يا مردم، با فرد يا جامعه، با كوچك يا بزرگ، با كشورهاى منطقه يا قراردادهاى بين المللى. كلمه ى «العقود» داراى الف و لام است كه شامل همه ى قراردادها مى شود. «أوفوا بالعقود» 2⃣- ايمان، ضامن وفا به عهد و پيمان هاست. «يا ايّها الّذين آمنوا اوفوا بالعقود» 3⃣- آن گونه كه پيمان شكنى و ظلم، رمز محروميّت از نعمت ها و الطاف الهى است، (9) پايبندى به عهد و پيمان، عامل بهره گيرى از آنهاست. «أوفوا بالعقود احلّت لكم» (آرى، خوش قولى، رمز خوش روزى بودن است. در مَثَل است: آدم خوش حساب، شريك مال مردم است.) 4⃣- حال كه خداوند انواع نعمت ها را در اختيار ما گذاشته است، پس به پيمان هاى او وفادار باشيم. «أوفوا بالعقود احلّت لكم» 5⃣- يكى از پيمان هاى الهى، توجّه به احكام حلال وحرام در خوردنى هاست. «اوفوا بالعقود اُحلّت لكم» 6⃣- اسلام، هم به مسائل اجتماعى و هم به مسائل اقتصادى توجّه دارد. (وفاى به عهد، مسئله ى اجتماعى وبهره گيرى از حيوانات، از مسائل اقتصادى است.) «أوفوا بالعقود اُحِلّت لكم بهيمة الانعام» 7⃣- مصرف گوشت گاو، شتر و گوسفندى كه مرده يا خفّه و... شده باشند، حرام است. «الاّ ما يتلى عليكم» 8⃣- همه ى چهارپايان حلال نيستند. «الاّ ما يُتلى عليكم» (بنابر اينكه جمله، مربوط به انواع چهارپايان باشد.) 9⃣- براى حفظ حرمت احرام بايد كمى هم محروميّت چشيد و از شكار، چشم پوشيد. «غير مُحلّى الصيد و انتم حُرُم» 🔟- عمل به محرّمات احرام، از جمله موارد وفاى به عهد و پيمان با خداست. «أوفوا بالعقود... غير مُحلّى الصيد و انتم حُرُم» 1⃣1⃣- احرام، عهد و پيمان با خداوند است. «أوفوا بالعقود... و انتم حُرُم» 2⃣1⃣- احرام، حالتى خاص و ويژه و داراى احترام است. «و انتم حُرُم» ----- 9) اشاره به آيات 160 نساء و 146 انعام. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
به نظر خیلی از کارشناسان حقیقت بین این هست که؛ ‏سه گروه خون‌خواه ‎ شدن ۱. اصلاح‌طلبان که دستشون به خون میترا استاد آلوده‌ست ۲. منافقین که دستشون به خون ۱۷ هزار ایرانی آلوده‌ست ۳. پهلوی‌ها که کارنامه‌شون پُره از جنایاتی مثل ۱۷ شهریور و ۱۵ خرداد و ساواک نظرشما چیه ؟؟؟؟ @gamedovoom
اصلا لازم نیست عمیق فکرکرد !!! جدا چرا یک عده فکر میکنند مهمترین حقوق زن این هست که بره ورزشگاه!!!؟؟ وقتی زن بد سرپرست زیر شکنجه زندگی زجرآور میکنه حقوق نداره؟؟ وقتی زنی بخاطر بدسرپرستی مجبور به طلاق میشود باید نگاههای گناه آلود و.. دیگران راتحمل کنه حقوق نداره!! آیا به کارگاههای همین آقایان رفتید که زن ایرانی وافغانی بدون داشتن اولین مسائل بهداشتی درشبانه روز دوازده ساعت کار میکنند وحتی بیمه نیستند واز حداقل حقوق برخوردارند حق دیده شدن ندارند؟؟!! مسخره اینجاست دولت صداسیما مجلس وهمه دارند درمورد اینکه چرا دختران به ورزشگاه نمیرن بحث میکنند اصلا بذارید برن تا با فحش های یک دست استادیومی ی عده متعصب ورزش نکرده روبرو بشوند خانمی که شأن خودش رابداند دراین فضا نمی رود!!! https://sapp.ir/gamedovoom
⭕️ کانادا اموال مصادره‌شده ایران را فروخت گلوبال‌نیوز: 🔹دولت کانادا به بهانه حمایت از قربانیان ادعایی تروریسم در سراسر جهان، بخشی از اموال مصادره‌شده ایران در این کشور را فروخت. 🔹یکی از این اموال فروخته شده، ساختمان مرکز فرهنگی ایران در نزدیکی دانشگاه اتاوا بود به تنهایی به قیمت ۲۶.۵ میلیون دلار به یک شرکت ساختمانی از مونترال فروخته شد. 🔹ساختمان مرکز مطالعات ایران در شهر تورنتو نیز که ریاست آن برعهده یکی از مقامات سفارتخانه ایران در کانادا بود، به قیمت ۱.۸۵ میلیون دلار فروش رفت. این نتیجه دیپلماسی ضعف نیست؟! دولت بنفش و وزارت خارجه لبخندی چه تدبیری کرده؟؟؟ ی کم التماس کردن تون این هفته ها کم شده لازم دیدید وبه شرط عدم خستگی وقطع نشدن لبخند کمی التماس کنید!؟! یادم هست حدود بیست سال پیش شنیدم درآمد شصت پزشک ایرانی مقیم کانادا برابراست با درآمد نفتی ایران @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿🌹 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لاَ تُحِلُّواْ شَعَآئِرَ اللّهِ وَلاَ الشَّهْرَ الْحَرَامَ وَلاَ الْهَدْيَ وَلاَ الْقَلآئِدَ وَلا آمِّينَ الْبَيْتَ الْحَرَامَ يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِّن رَّبِّهِمْ وَرِضْوَاناً وَإِذَا حَلَلْتُمْ فَاصْطَادُواْ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ أَن صَدُّوكُمْ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ أَن تَعْتَدُواْ وَتَعَاوَنُواْ عَلَي الْبرِّ وَالتَّقْوَي وَلاَ تَعَاوَنُواْ عَلَي الإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ (2) اى كسانى كه ايمان آورده ايد! حرمت شعائر الهى، و ماه حرام، و قربانى حج و حيواناتى كه براى حج علامت گذارى شده اند و راهيان خانه خدا، كه فضل و خشنودى پروردگارشان را مى طلبند نشكنيد، و هرگاه از احرام بيرون آمديد (و اعمال عمره را به پايان رسانديد) مى توانيد شكار كنيد. و دشمنى با گروهى كه شما را از مسجدالحرام بازداشتند، شما را به بى عدالتى و تجاوز وادار نكند. و در انجام نيكى ها و دورى از ناپاكى ها يكديگر را يارى دهيد، و هرگز در گناه و ستم، به هم يارى نرسانيد، و از خداوند پروا كنيد، كه همانا خداوند، سخت كيفر است. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷 «هَدْى»، حيوان بى نشانى است كه براى قربانى در حج هديه مى شود، و «قلائِد» حيواناتى هستند كه پيش از مراسم حج، با آويختن چيزى به گردن آنها يا داغ زدن، علامت دار مى شوند تا در مناسك حج، قربانى شوند. خداوند در ابتداى اين آيه، احترام به همه شعائر را واجب و هتك حرمت آنها را حرام نموده است، ولى در ميان شعائر، چند مورد را به خصوص ذكر كرده است از جمله: چهار ماه رجب، ذيقعده، ذيحجّه و محرّم كه جنگ در آنها حرام است و ماه ذيحجّه كه حج در آن انجام مى شود، هَدْى كه قربانى بى نشان است و قلائد كه قربانى نشان دار است. در سال ششم هجرى، مسلمانان با طىّ هشتاد فرسخ راه از مدينه به مكّه آمده بودند تا حج بگذارند، ولى كافران مانع شدند و صلح حديبيه پيش آمد. اكنون كه مكّه فتح شده، نبايد دست به تجاوز بزنند. «صدّوكم عن المسجد الحرام» اگر تحصيل علم يك «بِرّ» است، زمينه هاى آن چون: تأمين مدرسه، كتاب، كتابخانه، آزمايشگاه، وسيله نقليّه و استاد و... همه «تعاون بر بِرّ» است. هميارى در نيكى و پاكى در آيه 177 سوره ى بقره، مواردى از «برّ» را بيان كرده است: «لكن البرّ مَن آمن باللّه واليوم الاخر و الملائكة والكتاب والنبيّين وآتى المال على حبّه ذوى القُربى واليتامى و... واولئك هم المتّقون» برّ، ايمان به خدا و قيامت و فرشتگان و كتاب آسمانى و انبيا و رسيدگى به محرومان جامعه و پايبندى به قراردادها و صبر در كارهاست. در روايات بسيارى به تعاون بر نيكى ها ويارى رساندن به مظلومان ومحرومان، سفارش شده واز كمك ويارى به ستمگران نهى شده است و ما در اينجا چند حديث را براى تبرّك ذكر مى كنيم: * امام صادق عليه السلام فرمود: هر كس براى يارى رساندن به ديگران گامى بردارد، پاداش مجاهد و رزمنده دارد. (10) * تا زمانى كه انسان در فكر يارى رساندن به مردم است خداوند او را يارى مى كند. (11) * يارى كردن مسلمان، از يك ماه روزه ى مستحبّى واعتكاف بهتر است. (12) * هر كس ظالمى را يارى كند خودش نيز ظالم است. (13) * حتّى در ساختن مسجد، ظالم را يارى نكنيد. (14) ----- 10) وسائل، ج 8، ص 602. 11) وسائل، ج 8، ص 586. 12) وسائل، ج 11، ص 345. 13) وسائل، ج 11، ص 345. 14) وسائل، ج 12، ص 130. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 1⃣- خداوند از مؤمنان، انتظار ويژه اى دارد. «يا ايّها الّذين آمنوا لاتحلّوا...» 2⃣- احترام گذاردن به شعائر الهى، وظيفه ى اهل ايمان است. «يا ايّها الّذين آمنوا لاتحلّوا شعائر اللّه» 3⃣- هتك حرمت و قداست شعائرالهى، حرام است. «لاتحلّوا شعائر اللّه» 4⃣- همه ى زمان ها يكسان نيستند. برخى روزها مثل ايّام اللّه و برخى ماهها مثل ماهِ حرام، احترام ويژه اى دارند. «ولا الشّهرالحرام» 5⃣- حيوانى هم كه در مسير هدف الهى قرار گيرد، احترام دارد. «و لا الهَدى و لاالقلائد» 6⃣- راهيان خانه ى خدا بايد مورد احترام قرار گيرند. «ولا آمّين البيت الحرام» (هر برنامه اى كه به احترام وامنيّت زائران خانه خدا ضربه بزند حرام است، خواه در سفر حج باشد يا عمره.) 7⃣- هدف اصلى در حج، زيارت كعبه است. «آمّين البيت» 8⃣- حج و عمره، راهى براى تحصيل دنيا وآخرت است. «يبتغون فضلاً من ربّهم و رضواناً» 9⃣- سراغ سود حلال رفتن يك ارزش است. قرآن، فضل پروردگار را كه همان سودِ كسب و كار است، در كنار رضوان وقرب الهى قرار داده است. «يبتغون فضلاً من ربّهم ورضواناً» 🔟- هر نوع فعّاليّت اقتصادى و تجارى در مكّه، براى كشورهاى اسلامى آزاد است. «يبتغون فضلاً من ربّهم» 1⃣1⃣- بهره هاى مادّى، تفضّل الهى به انسان و از شئون ربوبيّت اوست. «فضلاً من ربّهم» 2⃣1⃣- دشمنى هاى ديگران در يك زمان، مجوّز ظلم و تجاوز ما در زمانى ديگر نمى شود. «ولا يجرمنّكم... ان تعتدوا» 3⃣1⃣- بى عدالتى وتجاوز از حدّ، حرام است حتّى نسبت به دشمنان. «شنئان قوم... أن تعتدوا» (در انتقام نيز عدالت را رعايت كنيد.) 4⃣1⃣- احساسات دينى، بهانه ى ظلم نشود. «صدّوكم عن المسجد الحرام ان تعتدوا» 5⃣1⃣- وفاى به پيمان ها وحفظ حرمت و قداست شعائر الهى نياز به هميارى و تعاون دارد. «لاتحلّوا شعائراللّه... و تعاونوا» 6⃣1⃣- چشم پوشى از خطاى ديگران، يكى از راه هاى تعاون بر نيكى است. «لايجرمنّكم... تعاونوا» 7⃣1⃣- حكومت و جامعه ى اسلامى، بايد در صحنه ى بين المللى، از مظلوم و كارهاى خير حمايت و ظالم و بدى ها را محكوم كند. «تعاونوا على البرّ و التّقوى و لاتعاونوا على الاثم و العدوان» 8⃣1⃣- براى رشد همه جانبه ى فضايل بايد زمينه ها را آماده ساخت و در راه رسيدن به آن هدف، تعاون داشت. «تعاونوا على البرّ» 9⃣1⃣- به جاى حمايت از قبيله، منطقه، نژاد و زبان، بايد از «حقّ» حمايت كرد و به «بِرّ» يارى رساند. «تعاونوا على البرّ» 0⃣2⃣- در جامعه ى اسلامى، نيكوكار تنها نيست و ستمگر ياور ندارد. «تعاونوا على البرّ... ولاتعاونوا على الاثم والعدوان» 1⃣2⃣- كسانى كه قداست شعائر الهى را مى شكنند و به بدى ها كمك مى كنند، بايد خود را براى عقاب شديد الهى آماده كنند. «واتّقوا اللّه انّ اللّه شديد العقاب» 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿 @gamedovoom
واکنش شما به این خبر چیست؟ تو جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی روحانی صداشو برده بالا گفته چرا انقد به دادگاه‌های ویژه مفسدای اقتصادی توجه میشه! اصلا چه معنی میده این دادگاه‌ها واسه مردم عیان باشه! واکنش من اینه اگه مدرک دکترای حقوق مجعول به ی عده ندن اینطور نمیشه؟!؟ واگه داداش خودم وداداش معاونم برادر زاده معاون وزیرم و دختر وزیرم و داماد وزیرم همه دزد بودن اینجوری صدام در میومد !!! به نظرم نمیدونه پلیس تخصصی هم ناجا راه انداخته بنام پلیس امنیت اقتصادی که قراره به پرونده های کلان اقتصادی بپردازه!!!! قبول دارید؟؟؟ @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 حُرِّمَتْ عَلَيْكُمُ الْمَيْتَةُ وَالْدَّمُ وَلَحْمُ الْخِنْزِيرِ وَمَا أُهِلَّ لِغَيْرِ اللّهِ بِهِ وَالْمُنْخَنِقَةُ وَالْمَوْقُوذَةُ وَالْمُتَرَدِّيَةُ وَالنَّطِيحَةُ وَمَا أَكَلَ السَّبُعُ إِلاَّ مَا ذَكَّيْتُمْ وَمَا ذُبِحَ عَلَي النُّصُبِ وَأَن تَسْتَقْسِمُواْ بِالأَزْلاَمِ ذَلِكُمْ فِسْقٌ الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِن دِينِكُمْ فَلاَ تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِيناً فَمَنِ اضْطُرَّ فِي مَخْمَصَةٍ غَيْرَ مُتَجَانِفٍ لِّإِثْمٍ فَإِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ (3) بر شما، (خوردن گوشت) مردار، خون، گوشت خوك و حيوانى كه به نام غير خدا ذبح شود، و حيوانى (حلال گوشت) كه بر اثر خفه شدن، يا كتك خوردن، يا پرت شدن، يا شاخ خوردن بميرد، و نيم خورده درندگان حرام شده است مگر آنكه (قبل از كشته شدن به دست درّنده،) به طور شرعى ذبح كرده باشيد. همچنين حرام است حيوانى كه براى بت ها ذبح شده يا به وسيله ى چوبه هاى قمار تقسيم مى كنيد. همه ى اينها نافرمانى خداست. امروز، (روز هجده ذى الحجّه سال دهم هجرى كه حضرت على عليه السلام به فرمان خدا به جانشينى پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله منصوب شد) كافران از (زوال) دين شما مأيوس شدند، پس، از آنان نترسيد و از من بترسيد. امروز دينتان را براى شما كامل كردم، و نعمت خود را بر شما تمام نمودم، و اسلام را به عنوان »دين« برايتان برگزيدم. پس هر كه در گرسنگى گرفتار شود، بى آنكه ميل به گناه داشته باشد، (مى تواند از خوردنى هاى تحريم شده بهره ببرد.) همانا خداوند، بخشنده و مهربان است. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱 در آيه ى اوّل گذشت كه بهره گيرى از گوشت چهارپايان، حلال است، مگر آنچه تحريم آن بعداً بيان شود. اين آيه، ده مورد از گوشت هاى حرام را بيان كرده است. «مُنخَنِقة»، حيوانى است كه خفه شده باشد، چه به دست انسان يا حيوان، يا خود بخود. «مَوقوذَة»، حيوانى است كه با ضرب و شكنجه جان دهد. رسم عرب آن بوده كه بعضى حيوانات را به احترام بت ها آنقدر مى زدند تا جان دهد و اين كار را نوعى عبادت مى پنداشتند. (15) «متردّية»، حيوان پرت شده از بلندى و «نطيحة»، حيوانى كه بر اثر شاخ خوردن مرده باشد. تحريم آنچه كه در اين آيه مطرح شده است، در سوره هاى انعام و نحل و بقره آمده است ولى در اين آيه، نمونه هاى مردار (خفّه شده، كتك خورده، شاخ خورده و...) بيان شده است. امام باقرعليه السلام فرمودند: ولايت، آخرين فريضه الهى است سپس آيه ى «اليوم اكملت لكم دينكم» را تلاوت نمودند. (16) بت ها، مجسمه هايى بود كه شكل داشت، امّا «نُصُب»، سنگ هاى بى شكلى بود كه اطراف كعبه نصب شده بود و در برابرش قربانى مى شد و خون قربانى را بر آن مى ماليدند. غدير در قرآن دو مطلب جداى از هم در اين آيه بيان شده است، يك مطلب مربوط به تحريم گوشت هاى حرام، مگر در موارد اضطرارى و مطلب ديگر مربوط به كامل شدن دين و يأس كفّار كه اين قسمت كاملاً مستقلّ است، به چند دليل: الف: يأس كفّار از دين، به خوردن گوشت مردار يا نخوردن آن ارتباطى ندارد. ب: رواياتى كه از طريق شيعه و سنى در شأن نزول آيه آمده، در مقام بيان جمله ى «اليوم يئس الّذين كفروا» و «أليوم اكملت لكم دينكم» است، نه مربوط به جملات قبل و بعد آن، كه درباره احكام مردار است. ج: طبق روايات شيعه وسنّى، اين قسمت از آيه: «اليوم اكملت...» پس از نصب علىّ بن ابى طالب عليهما السلام به امامت در غديرخم نازل شده است. د: غير از دلائل نقلى، تحليل عقلى نيز همين را مى رساند، چون چهار ويژگى مهم براى آن روز بيان شده است: 1- روز يأس كافران، 2- روز كمال دين، 3- روز اتمام نعمت الهى بر مردم، 4- روزى كه اسلام به عنوان «دين» و يك مذهب كامل، مورد پسند خدا قرار گرفته است. حال اگر وقايع روزهاى تاريخ اسلام را بررسى كنيم، هيچ روز مهمى مانند بعثت، هجرت، فتح مكّه، پيروزى در جنگ ها و... با همه ى ارزشهايى كه داشته اند، شامل اين چهار صفت مهم مطرح شده در اين آيه نيستند. حتّى حجّةالوداع هم به اين اهميّت نيست، چون حج، جزئى از دين است نه همه ى دين. * امّا بعثت، اوّلين روز شروع رسالت پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله است كه هرگز نمى توان گفت روز اوّل بعثت، دين كامل شده است. * امّا هجرت، روز فرار پيامبرصلى الله عليه وآله به فرمان خداست، روز حمله ى كفّار به خانه پيامبر است نه روز يأس آنان. * امّا روزهاى پيروزى در جنگ بدر وخندق و... تنها كفّارى كه در صحنه ى نبرد بودند مأيوس مى شدند، نه همه كفار، در حالى كه قرآن مى فرمايد: «اليوم يئس الّذين كفروا...» همه كفار مأيوس شدند. * امّا حجّةالوداع كه مردم آداب حج را در محضر پيامبرصلى الله عليه وآله آموختند، تنها حج مردم با آموزش پيامبر كامل شد، نه همه ى دين در حالى كه قرآن مى فرمايد: «اليوم اكملت لكم دينكم» * امّا غديرخم روزى است كه خداوند فرمان نصب حضرت على را به جانشينى پيامبرصلى الله عليه وآله صادر كرد، تنها آن روز است كه چهار عنوان ذكر شده در آيه «اكملت، اتممت، رضيت، يئس الّذين كفروا» با آن منطبق است. * امّا يأس كفّار، به خاطر آن بود كه وقتى تهمت وجنگ وسوءقصد بر ضد پيامبر، نافرجام ماند، تنها اميد آنها مرگ پيامبرصلى الله عليه وآله بود. نصب علىّ بن ابى طالب عليهما السلام به همه فهماند كه اگر آن حضرت پسرى مى داشت، بهتر از على نبود وبا مرگ او دين او محو نمى شود، زيرا شخصى چون علىّ بن ابى طالب عليهما السلام جانشين پيامبرصلى الله عليه وآله و رهبر امّت اسلام خواهد بود. اينجا بود كه همه ى كفّار مأيوس شدند. * امّا كمال دين، به خاطر آن است كه اگر مقرّرات وقوانين كامل وضع شود، لكن براى امّت و جامعه، رهبرى معصوم وكامل تعيين نشود، مقرّرات ناقص مى ماند. * امّا اتمام نعمت، به خاطر آن است كه قرآن بزرگ ترين نعمت را نعمت رهبرى وهدايت معرّفى كرده است، اگر پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله از دنيا برود ومردم را بى سرپرست بگذارد، كارى كرده كه يك چوپان نسبت به گله نمى كند. چگونه بدون تعيين رهبرى الهى نعمت تمام مى شود. * امّا رضايت خداوند، براى آن است كه هرگاه قانون كامل ومجرى عادل بهم گره بخورد رضايت پروردگار حاصل مى شود. اگر هر يك از اكمال دين، اتمام نعمت، رضايت حقّ و يأس كفّار به تنهايى در روزى اتفاق افتد، كافى است كه آن روز از ايّام اللّه باشد. ادامه دارد....👇 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 @gamedovoom
.ادامه نکته های آیه شریفه؛ 🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿 ... تا چه رسد به روزى مثل غدير، كه همه ى اين ويژگى ها را يك جا دارد. به همين دليل در روايات اهل بيت عليهم السلام عيد غدير، از بزرگ ترين اعياد به شمار آمده است. آثار اشيا، گاهى مترتّب بر جمع بودن همه اجزاى آن است، مثل روزه، كه اگر يك لحظه هم پيش از اذان، افطار كنيم، باطل مى شود، از اين جهت كلمه «تمام» به كار رفته است: «اتمّوا الصيام الى الليل» و گاهى به گونه اى است كه هر جزء، اثر خود را دارد، مثل تلاوت آيات قرآن، كه كمالش در تلاوت همه ى آن است و هر قدر هم خوانده شود، ثواب دارد. گاهى بعضى اجزا به گونه اى است كه اگر نباشد، يك مجموعه ناقص است، هر چند همه ى اجزاى ديگر هم باشد، مثل خلبان و راننده كه هواپيما و ماشين بدون آنها بى ثمر و بى فايده است. رهبرى و ولايتِ حقّ هم چنين است، چون انسان را با خدا گره مى زند و بدون آن، آفريده ها و نعمت ها به نقمت تبديل مى شود وانسان را به خدا نمى رساند. در آيه 109 بقره، تمايل كفار نسبت به انحراف مسلمانان از راه خودشان مطرح شده است. خداوند فرمان داد: شما اغماض كنيد تا امر الهى برسد. پس مسلمانان منتظر حكم قاطعى بودند كه كفّار را مأيوس سازد، تا اينكه آيه ى «اليوم اكملت...» نازل شد. نگاهى به تغذيه در اسلام اسلام مكتب عدل است، نه مثل غربى ها افراط در مصرف گوشت را توصيه مى كند، و نه مثل بودايى ها آن را حرام مى داند، و نه مثل چينى ها خوردن گوشت هر حيوانى را به هر شكلى جايز مى داند. در اسلام براى مصرف گوشت، شرايط و حدودى است، از جمله: الف: گوشت حيوانات گوشتخوار را نخوريد وداراى آلودگى هاى مختلف ميكربى وانگلى و... هستند. ب: گوشت درندگان را نخوريد، كه روح قساوت و درندگى در شما پيدا مى شود. ج: گوشت حيواناتى كه موجب تنفر عمومى است، مصرف نكنيد. د: گوشت حيوانى كه هنگام ذبح، نام مبارك خدا بر آن گفته نشده، نخوريد. ه : گوشت مردار را نخوريد. چون هنگام مرگ حيوان، خون پيش از هر چيز ديگر فاسد شده و ايجاد نوعى مسموميّت مى كند، از اين رو حيواناتى كه خفّه شده، شاخ خورده، پرت شده، كتك خورده و دريده شده كه جان دادنشان همراه با بيرون آمدن كامل خون نيست، در اسلام خوردن آنان حرام است. (17) از همه ى حيوانات حرام گوشت، فقط نام خوك در اين آيه آمده، چون مصرف آن رواج داشته است. امام صادق عليه السلام درباره ى گوشت مردار فرمود: كسى به آن نزديك نشد مگر آنكه ضعف ولاغرى وسستى وقطع نسل وسكته ومرگ ناگهانى او را گرفت. خونخوارى رسم جاهليّت بود. اين كار، سبب قساوت قلب و بى رحمى مى شود، تا حدّى كه خطر كشتن فرزند يا پدر و مادر را به همراه دارد. خونخوار، رفيق ودوست نمى شناسد. (18) لذا خوردن خون حرام است، امّا تزريق آن اشكالى ندارد. سؤال: آيا اجازه ى كشتن حيوانات براى مصرف گوشت آنها، با رحمت الهى سازگار است؟ پاسخ: اساس آفرينش بر تبديل وتحوّل است. خاك، گياه مى شود، گياه، حيوان مى گردد و حيوان به انسان تبديل مى شود ونتيجه ى اين تبديل ها، رشد است. ----- 15) تفسير قرطبى. 16) كافى، ج 1، ص 289. 17) تفسير نمونه، ج 4، ص 259. 18) تفسير الميزان. 🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴🌴 @gamedovoom
پیام های آیه شریفه؛ 🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀🥀 1⃣- اسلام، دينى جامع است و همه ى نيازهاى طبيعى و روحى انسان را مورد توجّه قرار داده و نظر صريح مى دهد. «حُرّمت» 2⃣- نقش غذا در سلامت جسم و روح، به حدّى است كه در قرآن، بارها بر آن تأكيد شده است. «حُرّمت عليكم...» 3⃣- در نظام توحيدى، ذبح حيوان هم بايد رنگ الهى داشته باشد، وگرنه حرام مى شود. «و ما اُهل لغيراللّه به» 4⃣- اگر حيوان مضروب يا شاخ خورده، يا پرت شده ودريده شده هنوز رمقى در بدن دارد و آن را ذبح كرديد حلال مى شود. «الاّ ما ذكّيتم» 5⃣- با همه ى مظاهر شرك، در هر شكل، بايد مبارزه كرد. «و ما ذبح على النصب» 6⃣- گرچه گوشتى كه از راه تيرها وچوبه هاى قمار تقسيم مى شود حرام است، ولى به نظر مى رسد نه گوشت خصوصيّتى دارد ونه وسيله تقسيم وچوبه هاى تير، بلكه هر درآمدى از راه قمار حرام است. «أن تستقسموا بالازلام» 7⃣- مهم ترين روزنه ى اميد كفّار، مرگ پيامبر بود كه با تعيين حضرت على عليه السلام به رهبرى، آن روزنه بسته شد. «اليوم يئس...» 8⃣- اگر رهبر غدير در جامعه باشد، مسلمانان نبايد ترسى داشته باشند. «فلاتخشوهم» 9⃣- اگر دشمن خارجى هم شما را رها كند، دشمن داخلى وجود دارد كه بايد با خشيت از خدا به مقابله او رفت. «فلاتخشوهم واخشونِ» 🔟- اگر مسلمانان از خط رهبرى غدير دست برنمى داشتند، هيچ خطرى، از سوى كفّار متوجّه آنان نمى شد. «فلاتخشوهم» 1⃣1⃣- كفّار، از دينِ كامل مى ترسند، نه دينى كه رهبرش تسليم، جهادش تعطيل، منابعش تاراج و مردمش متفرّق باشند. «اليوم يئس... اليوم أكملت لكم دينكم» 2⃣1⃣- اگر كفّار از شما مأيوس نشده اند، چه بسا نقصى از نظر رهبرى در دين شماست. «اليوم يئس... اليوم اكملتُ» 3⃣1⃣- دين بدون رهبر، كامل نيست. «أكملت لكم دينكم» 4⃣1⃣- قوام مكتب به رهبرى صحيح است و تنها با وجود آن، كفّار مأيوس مى شوند، نه با چيز ديگر. «اليوم يئس الّذين كفروا... اليوم اكملت لكم دينكم» 5⃣1⃣- همه ى نعمت ها بدون رهبرى الهى ناقص است. «اليوم...أتممت عليكم نعمتى» 6⃣1⃣- نصب على عليه السلام به امامت، اتمام نعمت است، «اتممت عليكم نعمتى» و رها كردن ولايت او كفران نعمت و ناسپاسى نعمت، عواقب سوئى دارد. (19) «فكفرت بأنعم اللّه فأذاقها اللّه لباس الجوع والخوف بما كانوا يصنعون» 7⃣1⃣- اسلام بى رهبر، مورد رضاى خدا نيست. «اليوم رضيتُ لكم الاسلام» 8⃣1⃣- اضطرار غير اختيارى، مجوّز مصرف حرام است، پس انسان نبايد به اختيار خود را مضطر كند. «اُضطُرّ» (فعل مجهول است.) 9⃣1⃣- قانونى كامل است كه به همه ى حالات و شرايط انسان توجّه داشته باشد، مخصوصاً حالت اضطرار و مخمصه. آرى، در احكام اسلام، بن بست نيست. «فمن اضطرّ» 0⃣2⃣- شرايط ويژه ى اضطرار، نبايد زمينه ساز گناه و آزاد سازى مطلق شود، بلكه بايد به همان مقدار رفع اضطرار اكتفا كرد. «غير متجانف لاثم» 1⃣2⃣- از تسهيلاتى كه براى افراد مضطرّ قرار داده مى شود سوء استفاده نكنيم. «غير متجانف للاثم» امام باقرعليه السلام در تفسير اين جمله فرمودند: «غير متجانف» كسى است كه عمداً به سراغ گناه نرود. (20) ----- 19) نحل، 112. 20) تفسير برهان، ج 1، ص 447. 💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
غیرت ایرانی در دنیا مثال زدنی بود والبته هست فرهنگ شیعی ما کربلاساز است!!! گوشه چادر مادران شهدا معادن طلائیست که شیر پسر تخویل انقلاب داد وبدن ها تکه تکه شد برای وطن واسلام واشک گوشه چشم فرزندان وهمسران شهدا تا ابد خشک‌نمیشود آنوقت وزارتخانه مهم ارتباطات (چون بقیه نام وزارت زیادی است وبی کاربرد ننوشتم!!،)به دست کسی است که درعرصه مهم فضای مجازی چشم رابسته وتنها به منافع مادی وسیاسی دولت بنفشش فکر میکند وگویا خبر ندارد که دستاورد خون پاک شهدای ما که حجاب وعفت وغیرتمان هست در زمین دشمن به تاراج رفته وخودش درفکر گرفتن بنزین باچهارلیتری از مردم گذاشتن دکل سیار در ویلای طالقان تبریک روزتولد وکادوو.... در#گام_دوم انقلاب معیار انتخاب مسئول صرفا مولفه های انقلابی گرایست #آذری_جهرمی @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱 وَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تُقْسِطُواْ فِي الْيَتَامَي فَانكِحُواْ مَا طَابَ لَكُم مِّنَ النِّسَاء مَثْنَي وَثُلاَثَ وَرُبَاعَ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلاَّ تَعْدِلُواْ فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ ذَلِكَ أَدْنَي أَلاَّ تَعُولُواْ (3) و اگر مى ترسيد كه عدالت را درباره ى (ازدواج با) دختران يتيم مراعات نكنيد، (از ازدواج با آنان صرف نظر نماييد و) با زنان دلخواه (ديگر) ازدواج كنيد، دوتا، سه تا، يا چهار تا. پس اگر ترسيديد كه (ميان همسران) به عدالت رفتار نكنيد، پس يك همسر (كافى است) يا (به جاى همسر دوّم از) كنيزى كه مال شماست (كام بگيريد، گرچه كنيز هم حقوقى دارد كه بايد مراعات شود) اين نزديك تر است كه ستم نكنيد. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 بعضى مردان، دختران يتيم را براى تكفّل و سرپرستى به خانه مى بردند، بعد هم با آنان، با مهريه ى كم ازدواج كرده و به آسانى هم آنان را طلاق مى دادند. آيه نازل شد كه اگر از بى عدالتى بيم داريد، با زنان ديگر ازدواج كنيد. آيه ى قبل، درباره ى رعايت عدالت در اموال يتيمان بود، اين آيه، فرمان عدالت در ازدواج با دختران يتيم است. درباره ى حكمتِ تعدّد زوجات، مى توان به موارد زير اشاره نمود: الف: تلفات مردها در جنگ ها و حوادث بيشتر است و زنانى بيوه مى شوند. ب: جوانان، كمتر حاضرند با بيوه ازدواج كنند. ج: همه ى زنان بيوه و بى همسر، تقواى كافى و قدرت كنترل خود را ندارند. د: زنان در هرماه، مدّتى عذر دارند و مسائل زناشويى تعطيل است. نتيجه آنكه براى حفظ حقوق بيوه ها طبق شرايطى مرد مى تواند همسر دوّم بگيرد تا مشكل هر دو طرف حل شود. سؤال: در اين آيه مسئله ى بى عدالتى به صورت مشكوك بيان شده است: «ان خفتم الا تقسطوا»، امّا در آيه 129 همين سوره مى فرمايد: «لن تستطيعوا» كه شما قدرت آن را نداريد، اين دو آيه را چگونه مى توان جمع نمود؟ پاسخ: در مسائل مادّى مانند لباس، مسكن، خوراك و هم خوابى بايد عادل باشيد و اگر مى ترسيد عادل نباشيد برنامه ديگرى را براى خود تنظيم كنيد، ولى در آيه 129 مى فرمايد: شما هرگز قدرت بر عدالت نداريد كه مراد عدالت در علاقه و تمايلات قلبى است چون علاقه در اختيار انسان نيست تا بتواند آن را يكسان تقسيم كند. اين پاسخ با استفاده از حديثى از امام صادق عليه السلام مى باشد.[228] ----- 228) وسائل، ج 21، ص 345. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
پیام های آیه ی شریفه؛ 🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺 1⃣- اسلام، حامى محرومان، به ويژه يتيمان و بالاخص دختران يتيم است، آن هم در مسأله ى عفّت و زناشويى و پرهيز از سوء استفاده از آنان. «...فى اليتامى» 2⃣- لازم نيست براى ترك ازدواج با يتيمان، يقين به بى عدالتى داشته باشيم، احتمال و ترس از آن هم كافى است. «ان خفتم» 3⃣- در انتخاب همسر، مى توان سراغ ايتام رفت، مگر آنكه خوف بى عدالتى باشد. «ان خفتم... فانكحوا» 4⃣- در انتخاب همسر، تمايل قلبى يك اصل است. «طاب لكم» 5⃣- اسلام، با تعدّد همسر براى مرد، فى الجمله موافق است. «فانكحوا... مثنى و ثلاث و رباع فان خفتم... فواحدة» 6⃣- تعدّد زوجات، هم محدود به چهار همسر است و هم مشروط به مراعات. ه است.[229] «فانكحوا... رباع فان خفتم... فواحدة» ----- 229) تفسير نورالثقلين، ج 1، ص 439 ؛ كافى، ج 5، ص 363. 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
حالاکه هرچه فریاد می زنیم که؛ اشتغال وازدواج ومسکن اولویت کشور است کنترل کردن نرخ تورم معظل اقتصاد است جلوگیری از اوج بیشتر گرفتن نقدینگی اولویت امور است وگوشتان بدهکار نیست.... اگر خودتان رابه خواب نزده اید گوش کنید:! ‏خانم ابتکار خانم سلحشوری خانم سیاوشی وسلبریتی های ... که میگید همه ورزشگاه ها آمادس خانما برن ورزشگاه شب گذشته یک پسر بچه ۸ ساله در بازی صنعت نفت ابادان پرسپولیس در اثر برق گرفتگی درگیت الکترونیکی کشته شد باید چند زن وکودک قربانی سیاسی کاری شما بشن تا بفهمید ورزشگاه ها آماده نیستن؟ @gamedovoom
🚨 بیانات مهم رهبر انقلاب در پی حذف نام شهدا از معابر توسط برخی شهرداری های مفسد و افسادطلب 🔰 امام خامنه‌ای: انگیزه‌های بسیار شدیدی وجود دارد برای اینکه یاد شهدا به فراموشی سپرده شود... #هوشیار_باشیم ی سوال که نیاز به تفکر عمیق دارد❗ آیا این نشان از عدم حمایت وضعف ما نیست که در تمام امور ومسائل رهبری عزیز مجبور است خود به میدان بیاید ⁉ 👈 نشر دهید @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🍂🌱🍂🌱🍂🌱🍂🌱 وَآتُواْ النَّسَاء صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنِيئاً مَّرِيئاً (4) ومهر وكابين زنان را به صورت هديه و با رغبت بدهيد و اگر با ميل و رغبت خويش چيزى از آن را به شما بخشيدند، آن را حلال وگوارا مصرف كنيد. 🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸🌷 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 كلمه ى «نِحلَة» به گفته ى راغب اصفهانى، از «نَحل» به معناى زنبور عسل است. چون زنبور عسل به مردم عسل مى بخشد و توقّعى هم ندارد، به هديه هم «نحلة» گفته مى شود. البتّه بعضى مفسّرين «نحلة» را به معناى «دَين» گرفته اند. يعنى مهريّه، دَين و بدهى قطعى مرد است. در حديث است: بهترين اموال خويش را براى سه مصرف قرار دهيد: 1- مهريّه. 2- حج. 3- كفن. اگر بهترين اموال را صرف مهريّه كنيد، فرزندان شما صالح مى شوند.[230] ----- 230) تفسير اطيب البيان ذيل آيه. 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 @gmedovoom
پیام های آیه ی شریفه؛ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺 1⃣- پرداخت مهريّه به زن حقّ او و الزامى است. «و آتوا النساء...» 2⃣- مهريّه، نرخ زن نيست، بلكه نشانه ى صداقت مرد در علاقه و دوستى به همسر است. «صدقاتهن» 3⃣- زن، مالك مهريه ى خود است. پدر و بستگان زن، حقّ گرفتن مهريه ى او را براى خود ندارند.[231] «آتوا النّساء صدقاتهن» 4⃣- مهريّه، بهاى زن نيست، بلكه هديه ى مرد به همسرش مى باشد. «نحلة» 5⃣- زن، در گرفتن يا بخشيدن مهريه، آزاد و مستقل است. «فان طبن لكم» 6⃣- مال گوارا، مالى است كه صاحبش آنرا با طيب خاطر و رضايت ببخشد. «فان طبن... هنيئاً» 7⃣- رضايت ظاهرى كافى نيست. رضايت قلبى لازم است. بخشش هاى اكراهى، اجبارى و يا رودربايستى اعتبار ندارد. «طبن... نفساً» 8⃣- مهر و هبه، از اسباب مالك شدن است. «صدقاتهنّ، فَان طبن لكم عن شى ء» 9⃣- زنان تحت تأثير عواطف همه ى مهر خود را نبخشند. «شى ء منه» ----- 231) چون در جاهليّت و بعضى اقوام، مهريه زن را پدر يا بستگان مى گرفتند، خداوند در قرآن، ابتدا نام گيرنده را برد و فرمود: «و اتوا النساء» مهريه را به خود زن بدهيد و نفرمود: «واتوا صدقات النساء» مهريه زنان را بپردازيد، تا گيرنده هر كه بتواند باشد. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
آیا میدانستیدکه؛ ‏در این 40 سال حتی یک روز هم تحریم ‎ نبوده ایم اما از سال 90 به بعد وقتی در بازار دارو اخلال شد، جریان خاصی مدعی شد این مشکل به خاطر تحریمها بوده و راهی جز توافق و امتیاز دادن نداریم‼️ دقیقا مثل سال گذشته که حتی نرخ وحشتناک پیاز وسیب زمینی وکاهو را به تحریم ها ربط دادند چه فرصت خوبی است تا با محاکمه شبنم نعمت زاده والبته شبنم های دیگه و تیم حمایت کننده دولتی آن این مجرمان مقصر کمبود دارو در این چند سال مشخص شود @gamedovoom
اجر قضیه و فیصله پیداکرده لطفامسئولان دولت بنفش بد نیست به این آمارهم دقت کنند 👇👇👇👇 ‏از هر ۴ ایرانی، یک نفر بیکار است بر اساس اطلاعات ‎، حدود ۲۳ میلیون نفر در جامعه ‎ هستند که به معنای بیکار بودن یک نفر در بین هر چهار نفر در جامعه است. چنین آماری از میزان ‎، وضعیت معیشت سرپرستان خانوار را با چالش‌های بسیاری همراه کرده است. درگام‌دوم‌انقلاب به دنبال مطالبه حق مظلومان به معنای واقعی کلمه خواهیم بو‌د فقط کافیست هشیار باشیم وبابصیرت مسئولانمان را انتخاب کنیم @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸 وَلاَ تُؤْتُواْ السُّفَهَاء أَمْوَالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللّهُ لَكُمْ قِيَاماً وَارْزُقُوهُمْ فِيهَا وَاكْسُوهُمْ وَقُولُواْ لَهُمْ قَوْلاً مَّعْرُوفاً (5) و اموال خود را كه خداوند وسيله ى برپائى زندگى شما قرار داده، به دست سفيهان ندهيد (ولى) رزق و مخارج آنان را از درآمد آن بدهيد و آنان را بپوشانيد و با آنان سخن شايسته و نيكو بگوييد. 🥀🥀🥀🥀🥀🥀 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 در روايات، افراد شرابخوار و فاسق، سفيه خوانده شده اند.[232] پس اموال عمومى نبايد در دست چنين افرادى قرار گيرد، زيرا مال، قوام جامعه است و سپردن هرگونه مقام و مسئوليتِ مالى به اين افراد، خيانت به جامعه است. امام صادق عليه السلام به شخصى فرمودند: مال خود را حفظ كن، چون مال موجب قوام دين تو است. و آنگاه اين آيه را تلاوت فرمودند. «و لاتؤتوا السفهاء اموالكم التى جعل اللّه لكم قياماً...»[233] امام باقرعليه السلام درباره ى معناى «السفهاء» فرمودند: مقصود كسى است كه به او اطمينان ندارى.[234] ----- 232) كافى، ج 5، ص 299. 233) وسائل، ج 7، ص 126. 234) وسائل، ج 16، ص 369. 🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂 @gamedovoom