eitaa logo
بسوی گام دوم
189 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.7هزار ویدیو
46 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام آیه ی شریفه؛ 🥀🌿🥀🌿🥀🌿🥀🌿 1⃣- بزرگوارى در سيماى يوسف نمايان بود. تا آنجا كه عزيز مصر سفارش او را به همسرش مى كند. «اكرمى مثواه» 2⃣- زن در خانه، نقش محورى دارد. «اكرمى مثواه»* 3⃣- اطرافيان و آشنايان را به نيكى با مردم دعوت كنيد. «اكرمى مثواه»* 4⃣- در معاملات آينده نگر باشيد. «اشتراه... عسى ان ينفعنا»* 5⃣- با احترام به مردم، مى توان انتظار كمك ويارى از آنان داشت. «اكرمى... ينفعنا» 6⃣- دلها به دست خداوند است. مهر يوسف، در دل خريدار نشست. «عسى ان ينفعنا او نتّخذه ولداً» 7⃣- تصميم هاى مهم را پس از ارزيابى و آزمايش و مرحله اى اتّخاذ كنيد. (اوّل يوسف را به عنوان كمك كار در خانه، «عسى أن ينفعنا» كم كم به عنوان فرزند قرار دهيم) «او نتّخذه ولداً»* 8⃣- فرزندخواندگى، سابقه تاريخى دارد. «نتّخذه ولداً» 9⃣- عزيز مصر فاقد فرزند بود. «نتّخذه ولداً»* 🔟- عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. (برادران او را در چاه انداختند و او امروز در كاخ مستقر شد) «كذلك مكنّا ليوسف»* 1⃣1⃣- زيردستان را دست كم نگيريد، چه بسا قدرتمندان و حاكمان آينده باشند. «مكنّا ليوسف فى الارض»* 2⃣1⃣- علم و دانش، شرطِ مسئوليّت پذيرى است. «مكّنّا... لنعلمه» 3⃣1⃣- پايان تلخى ها، شيرينى است. «شروه بثمن بخسٍ - مكّنّا ليوسف» 4⃣1⃣- اراده غالب خدا، يوسف را از چاه به جاه كشاند. «مكّنّا ليوسف» 5⃣1⃣- آنچه را ما حادثه مى پنداريم، در حقيقت طراحى الهى براى انجام يافتن اراده ى اوست. «واللّه غالب على امره» 6⃣1⃣- چه بسا حوادث ناگوار كه چهره واقعى آن خير است. (يوسف در ظاهر به چاه افتاد، ولى در واقع طرح چيز ديگرى است) «كذلك مكنّا ليوسف... اكثر النّاس لا يعلمون»* 7⃣1⃣- مردم، ظاهر حوادث را مى بينند، ولى از اهداف و برنامه هاى الهى بى خبرند. «لايعلمون» ☘🌷☘🌷☘🌷☘🌷 @gamedovoom
هدایت شده از دریا
7.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام.این کلیپ توسط اینستاحذف شدنشربدهیدبه تمام گروهها
زمزمه کلام وحی؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳 وَلَمَّا بَلَغَ أَشُدَّهُ آتَيْنَاهُ حُكْماً وَعِلْماً وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُحْسِنِينَ (22) و چون (يوسف) به رشد و قوت خود رسيد به او علم و حُكم (نبوت يا حكمت) داديم و ما اينگونه نيكوكاران را پاداش مى دهيم. 🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸 @gamedovoom
نکته آیه ی شریفه؛ 🌷🌿🌷🌿🌷🌿🌷🌿 «اشدّ» از «شدّ» به معناى «گِره محكم»، اشاره به استحكام جسمى و روحى است. اين كلمه در قرآن؛ گاهى به معناى «بلوغ» استعمال شده است، چنانكه در آيه 34 سوره اسراء آمده: «حتّى يبلغ اَشدّه» يعنى به مال يتيم نزديك نشويد تا زمانى كه به سنّ بلوغ برسد. گاهى مراد از «اشدّ» سنّ چهل سالگى است. نظير آيه 15 سوره ى احقاف كه مى فرمايد: «بلغ اشدّه و بلغ اربعين سنة» و گاهى به سن قبل از پيرى گفته مى شود، مانند آيه 67 سوره غافر: «ثم يخرجكم طفلا ثم لتبلغوا اشدّكم ثم لتكونوا شيوخا» 💐💐💐💐💐💐💐 @gamedovoom
🔰تقویت فرزندان در برابر هجوم آسیب های فضای مجازی والدین باید نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسانه‌ای، بیش‌ازپیش برعهد بگیرند و با توجه به شرایط و مزیت خاص سنین کودکی که خیلی از مطالب را با اشتیاق، شور و حافظه‌ای ماندگار می‌پذیرند، به فرزندان خود آموزش دهند و با استفاده از راه‌کارهایی چند که در ذیل مطرح می‌شود فرزندان خویش را برابر هجوم آسیب های رسانه ای تقویت کرده و به آن‌ها سواد استفاده از رسانه‌ها را بیاموزند: 1⃣) تقوای رسانه: ▫️والدین نباید به خود اجازه دیدن هر برنامه و استفاده از هر رسانه‌ای را بدهند. همچنان که در بالا ذکر شد، کودکان دائماً درحال تقلید از اولیا و بزرگترها هستند و در نتیجه اگر آنها از برنامه‌ای با محتوای نامناسب استفاده کردند، به نوعی قبح و زشتی این دست برنامه‌ها را نزد کودک و فرزند خود شکسته‌اند و این اجازه را به کودکان خود برای استفاده از این برنامه داده‌اند. ▫️بدون تردید اگر نتوانیم ضرورت حرکت به سمت اخلاق و ارزش های اخلاقی و عملیاتی کردن این ارزش ها در زندگی امروزی را به درستی برای فرزندان و حتی لزرگترها جا بیندازیم، به طور قطع از این ناحیه آسیب جدی می بینیم و این طور هم نیست که حالا بگوییم فلانی که شیعه و محب اهل بیت(ع) است و اهل نماز و عبادت و یا روحانی و خانواده مذهبی است پس دیگر آسیبی نمی بیند، به این جهت که میکروب و ویروس، عالِم و غیر عالم و مذهبی و غیر مذهبی نمی شناسد و همه را آلوده می سازد. و از طرفی اینترنت، تفاوت هایی از نظر ساختاری با فضای حقیقی دارد که دینداری و رعایت تقوا را با چالش های اساسی روبرو کرده است.
بسوی گام دوم
🔰تقویت فرزندان در برابر هجوم آسیب های فضای مجازی والدین باید نقش خود را در تربیت و آموزش سواد رسان
به دلیل همین تفاوت ها، فعالیت کردن در فضای مجازی و پاک ماندن در آن تقوای دو چندانی می خواهد. ▫️بی شک در این باره، چنانچه سواد رسانه ای به موازات تقوای رسانه ای افزایش یابد می توان تا حدود زیادی جلوی تنش ها و آسیب های عصر نوین را گرفت. ادامه دارد... @gamedovoom
بعد از یک دوره بیماری كه برای من ثابت شد اغلب جامعه صرفا مدرک دار پزشکی با سلامتی مردم حسابی کیسه پر کرده و می‌کنند و همچنان به این روش استثمار انسانها ادامه می دهند گاهی در کلاس ها عزیزان فراگیر را توصیه می کنم که با توان وسلامتی خود را ارتقا دهند واگر خدایی نکرده بیمار شدند به و مراجعه کنند حال ببینید این مدرک گرفته های خالی از انسان دوستی چه بر سر سلامت جامعه خواهند آورد البته همچنان به معدود که همواره دغدغه دارند برای سلامتی مردم احترام خواهیم گذاشت @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃 وَاسُتَبَقَا الْبَابَ وَقَدَّتْ قَمِيصَهُ مِن دُبُرٍ وَأَلْفَيَا سَيِّدَهَا لَدَي الْبَابِ قَالَتْ مَا جَزَاء مَنْ أَرَادَ بِأَهْلِكَ سُوَءاً إِلاَّ أَن يُسْجَنَ أَوْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (25) و هر دو به سوى در سبقت گرفتند و آن زن پيراهن يوسف را از پشت دريد. ناگهان شوهرش را نزد در يافتند. زن (با چهره حق به جانبى براى انتقام از يوسف يا تبرئه خويش) گفت: كيفر كسى كه به همسر تو قصد بد داشته جز زندان و يا شكنجه دردناك چيست؟ 🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺 @gamedovoom
نکته آیه ی شریفه؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳 «استباق» به معناى سبقت و پيشى گرفتن دو يا چند نفر از يكديگر است، يوسف براى فرار از گناه به سوى در فرار كرد و زليخا نيز به دنبال او مى دويد. گويا به سوى در مسابقه گذارده اند. «قدّ» به معناى پاره شدن پارچه از طرف طول است. «لفاء» به يافتن ناگهانى چيزى گفته مى شود. ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️ @gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ ⭐️🌹⭐️🌹⭐️🌹⭐️🌹 1⃣- گفتن «معاذ اللَّه» به تنهايى كفايت نمى كند، بايد از گناه فرار كرد. «استبقا» 2⃣- گاهى ظاهر عمل يكى است، ولى هدف ها مختلف است. (يكى مى دود تا به گناه آلوده نشود، ديگرى مى دود تا آلوده بكند.) «استبقا» 3⃣- هجرت و فرار از گناه، لازم است. «استبقا الباب» 4⃣- بهانه ى بسته بودن در براى تسليم شدن در برابر گناه كافى نيست، بايد به سوى درهاى بسته حركت كرد شايد باز شود. «استبقا الباب» 5⃣- مجرم معمولاً از خود جاى پا باقى مى گذارد. «قدّت قميصه من دُبُر»* 6⃣- گاه بايستى سرزده به منازل و محل كار سركشى كرد. «الفَيا»* 7⃣- گاهى شاكى، خود مُجرم است.«قالت ما جزاء...» 8⃣- گنهكار براى تبرئه خود، از عواطف واحساسات بستگان خود استمداد مى كند. «باهلك» 9⃣- صاحبان قدرت معمولاً اگر مقصّر باشند، ديگران را متّهم مى كنند. «مَن اراد باهلك سوء»* 🔟- مجرم براى تبرئه خود، به ديگران اتهام مى بندد. «اراد باهلك سوء» 1⃣1⃣- چه بسا سخن حقّى كه از آن باطل طلب شود. (كيفر براى كسى كه سوء قصد به زن شوهردار دارد، حرف حقّى است، امّا چه فردى سوء قصد داشته بايد بررسى شود) «اراد باهلك سوءً الاّ ان يسجن»* 2⃣1⃣- زليخا عاشق نبود، بلكه هوس باز بود؛ چرا كه عاشق حاضراست جانش را فداى معشوق كند، نه اين كه او را متهم و به زندان افكند. «اراد باهلك سوء...»* 3⃣1⃣- زندان و زندانى نمودن مجرمان، سابقه تاريخى دارد. «يسجن» 4⃣1⃣- اعلام كيفر، نشانه ى قدرت همسر عزيز بود. «يسجن او عذاب اليم» 5⃣1⃣- عشق هوس آلود، گاهى عاشق را قاتل مى كند. «ان يسجن او عذاب اليم» 6⃣1⃣- زليخا داراى نفوذ در دستگاه حكومتى و خط دهنده بوده است. «الاّ ان يسجن او عذاب اليم»* 🌱🌹🌱🌹🌱🌹🌱🌹 @gamedovoom
⭕️ دیده بان حقوق بشر: تعداد خودروهای پارک شده در مرز مهران از تعداد جمعیت براندازها بیشتر است. 🔹 فتوشاپه یا واقعیت؟؟ بنظر من فتوشاپه.
💢کاربران فیک مشغول کارند 🔸تفرقه‌افکنی و نفرت پراکنی کابران فیک آلبانی نشین و منافق در پس‌ اکانت‌های فیک