eitaa logo
بسوی گام دوم
181 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
42 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
ی سوال تاریخی کدام پادشاه بود مگلس را به توپ بست؟؟؟ 🔸سرنوشت نامعلوم میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی 🔹یارانه‌ای که بابت واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده معادل پرداخت ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار تومان به هر خانوار است. 🔹از نمایندگان مجلس که خبری نیست!!!!💥💥💥💥☄ دولت هم که همچنان به همان رویه غلط مشغول است، آیا می توان به دستگاه قضائی امید داشت عاملان حیف و میل عجیب ذخایر ارزی کشور را مجازات کند؟ @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🎆🎆🎆🎆🎆🎆 وَلِكُلٍّ جَعَلْنَا مَوَالِيَ مِمَّا تَرَكَ الْوَالِدَانِ وَالأَقْرَبُونَ وَالَّذِينَ عَقَدَتْ أَيْمَانُكُمْ فَآتُوهُمْ نَصِيبَهُمْ إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلَي كُلِّ شَيْءٍ شَهِيداً (33) و از آنچه پدر و مادر و خويشاوندان و كسانى كه با آنان پيمان بسته ايد، برجا گذاشته اند، براى هر يك وارثانى قرار داده ايم، پس سهم آنان را (از ارث) بپردازيد، زيرا كه خداوند بر هر چيز، شاهد و ناظر است. 🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺 «مَوالى» جمع «مولى» داراى معانى مختلفى است، ولى دراينجا مراد وارثان است. جمله ى «عقدت ايمانكم» اشاره به قراردادهاى است كه پيش از اسلام، ميان دو نفر برقرار مى شد و اسلام، با اندكى تغيير، آن را پذيرفت و نامش در كتب فقهى، «ضمان جريره» است. متن قرارداد به اين صورت بوده كه دو نفر پيمان ببندند در زندگى، همديگر را يارى كنند و در پرداخت غرامت ها، كمك هم باشند و از هم ارث برند. (چيزى شبيه قرارداد بيمه در امروز)، كه اگر خسارتى بر يكى وارد شد، هم پيمان او، ديه ى آنرا بپردازد. اسلام اين قرارداد را پذيرفت، ولى ارث بردن از ديگرى را مشروط به آن كرد كه انسان وارثى نداشته باشد. امام رضاعليه السلام درباره ى معناى «و الذين عقدت ايمانكم» فرمودند: مقصود پيمانى است كه مردم با رهبران الهى و معصوم بسته اند.[270] ----- 270) وسائل، ج 12، ص 241. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ ✴✴✴✴✴ 1⃣- تعيين ميزان ارث، به فرمان خداست. «لكل جعلنا موالى» 2⃣- خويشان نزديك تر، در ارث بردن اولويّت دارند. «الاقربون» 3⃣- انسان حقّ دارد در شرايطى مالكيّت خود را از طريق پيمان و قرارداد به ديگرى واگذار كند. «عقدت ايمانكم» 4⃣- تعهّدات انسان در زمان حياتش، پس از مرگ، محترم است. «والّذين عقدت ايمانكم فآتوهم نصيبهم» 5⃣- وفاى به پيمان و عهد، واجب است. «آتوهم نصيبهم» 6⃣- بدهكاران بايد براى پرداخت بدهى، به سراغ طلبكاران بروند. «آتوهم نصيبهم» 7⃣- ايمان به حضور خداوند، رمز تقوى و هشدار به كسانى است كه وفادار به پيمان هاى خود نيستند. «ان اللّه كان على كل شى ء شهيدا» 🍀🍀🍀🍀 @gamedovoom
حلول ماه پرفیض رمضان را تبریک عرض مینمایم انشااله از این ماه مهمانی بهره ببریم @gamedovoom
🔸سبک زندگی اسلامی را بشناسیم برای ساخت تمدنی درخور ظهور 🍀🍀🍀🍀🍀 💠 علاوه بر وحی تشریعی (قرآن،آیات، روایات، سیره و...)، یکی از منابع طب اسلامی؛ الهام از قانونمندیهای نظام طبیعت است که نوعی وحی تکوینی محسوب میشود. 🔸بعنوان مثال: 👈مورچه ها براى رفع کپک هنگامیکه ماه در اوج است کالاهای خود را جلوی نور ماه میگذراند. 🔹پرندگان که پای آنها میشکند برای بی حرکتی آنها به باتلاقهای گلی میروند و پای خود را در آن فرو میکنند و بعد خشک شدن گل خشک و تبدیل به آتل میشود. 🔸برخی حیوانات در هنگام بیماری کم خوراک یا مطلقا بی خوراکی را پیشه میکنند تا طبیعت بدن در کار درمان توحد داشته باشد و... 👈این همان غریضه یا وحی تکوینی نام دارد. حال انسان با مطالعه زندگی موجودات که همان قوانین و تکوین عالم است میتواند در راستای تعالی روحی و جسمی ودرمانی ازآنها الگو برداری کند. 💠چون حیوان در مقام حیوانیت خود مانند کودکان ساده و بی غل و غش است ارتباط واضحتری از بشرمعمولی با غیب عالم دارد 💥قلب وعقل بشرمتعارف بعلت اشتغالات وهمانی قابلیت درک حقایق را ندارد باسپاس از استاد غفاری @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 🌳🌳🌳🌳🌳🌳🌳 الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَي النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَي بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلاً إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيّاً كَبِيراً (34) مردان داراى ولايت بر زنانند از آن جهت كه خدا بعضى از ايشان (مردان) را بر بعضى (زنان) برترى داده (قدرت بدنى، توليدى واراده بيشترى دارند) و از آن جهت كه از اموال خود نفقه مى دهند، پس زنانِ شايسته، فرمان بردارند و نگهدار آنچه خدا (براى آنان) حفظ كرده، (حقوق واسرار شوهر،) در غياب اويند. و(امّا) زنانى كه از سرپيچى آنان بيم داريد، پس (نخست) آنان را موعظه كنيد و(اگر مؤثّر نشد) در خوابگاه از آنان دورى كنيد و(اگر پند وقهر اثر نكرد،) آنان را بزنيد (وتنبيه بدنى كنيد)، پس اگر اطاعت شما را كردند، بهانه اى بر آنان (براى ستم وآزار) مجوييد. همانا خداوند بزرگوار و بزرگ مرتبه است. 🍀⭐🍀⭐🍀⭐🍀 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌠🌠🌠🌠🌠 «قَوّام» به كسى گفته مى شود كه تدبير و اصلاح ديگرى را بر عهده دارد. «نشوز» از «نشز» به معناى زمين بلند وبه سركشى وبلندپروازى نيز گفته مى شود. شرط سرپرستى و مديريّت، لياقت تأمين و اداره زندگى است و به اين جهت، مردان نه تنها در امور خانواده، بلكه در امور اجتماعى، قضاوت و جنگ نيز بر زنان مقدّمند، «بما فضّل اللّه... و بما انفقوا» و به اين خاطر نفرمود: «قوّامون على ازواجهم»، زيرا كه مسئله ى زوجيّت مخصوص زناشويى است و خدا اين برترى را مخصوص خانه قرار نداده است. گرچه برخى زنان، در توان بدنى يا درآمد مالى برترند، ولى در قانون و برنامه، بايد عموم را مراعات كرد، نه افراد نادر را. براى جمله «حافظات للغيب بما حفظ اللَّه» معانى گوناگونى است: الف: زنان، آنچه را خدا خواهان حفظ آن است، حفظ نمايند. ب: زنان، حقوق شوهران را حفظ كنند، همان گونه كه خدا حقوق زنان را در سايه تكاليفى كه بر مرد نهاده، حفظ كرده است. ج: زنان حافظ هستند، ولى اين توفيق را از حفظ الهى دارند. وقتى راههاى مسالمت آميز سود نبخشيد، يا بايد دست از انجام وظيفه كشيد، يا بايد در صورت تأثير نداشتن موعظه و قهر، خشونت به خرج داد. به گفته ى روانشناسان، بعضى افراد، حالت مازوشيسم (آزار طلبى) پيدا مى كنند كه تنبيه مختصر بدنى، برايشان همچون مرهم است. در تنبيهات بدنى هم، اسلام سفارش كرده كه نبايد به مرحله ى كبودى جسم يا زخمى شدن بدن برسد. به علاوه، مرد متخلّف هم گاهى توسط قاضى تنبيه بدنى مى شود. رسول خداصلى الله عليه وآله فرمود: كتك شما نبايد به نحوى باشد كه اثر آن در جسم زن نمودى داشته باشد، يا كتك نشانه خودنمايى و اظهار قدرت مرد باشد كه زهره چشمى بگيرد. «ضرباً غير مبرّج»[271] امام صادق عليه السلام فرمودند: نشوز زن آن است كه در فراش (همبستر شدن) از شوهر تبعيت نكند و مقصود از «اضربوهنّ»، زدن با چوب مسواك و شبيه آن است، زدنى كه از روى رفق و دوستى باشد.[272] ----- 271) تفسير طبرى، ج 5، ص 68 و درّالمنثور، ج 2، ص 522. 272) من لايحضره الفقيه، ج 3، ص 521. ⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐ @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🎆🎆🎆🎆🎆🎆🎆 1⃣- در يك اجتماع دو نفرى هم، يكى بايد مسئول و سرپرست باشد. مدير خانه مرد است. «الرّجال قوّامون على النساء» 2⃣- در اداره امور زندگى، بايد تعقّل و تدبير، بر احساسات و عواطف حاكم باشد. «الرّجال قوّامون على النساء» 3⃣- نظام حقوقى اسلام با نظام تكوين و آفرينش هماهنگ است. حقّ مديريّت مرد، به خاطر ساختار جسمى و روحى اوست. «الرّجال قوّامون على النساء» 4⃣- برترى هاى طبيعى فضل الهى است. «بما فضّل اللَّه» 5⃣- هزينه زندگى، بر عهده مرد است. «بما انفقوا» 6⃣- قانونگذار بايد در وضع قانون، به تفاوت هاى طبيعىِ زن و مرد در آفرينش، توجه داشته باشد. «الرّجال قوّامون... بما فضّل اللّه» 7⃣- نشانه شايستگى زن اطاعت و تواضع او نسبت به شوهر است. «قانتات» 8⃣- نشانه همسر شايسته، حفظ خود در غياب شوهر است. «حافظات للغيب» 9⃣- اطاعت زن از شوهر و حفظ حقوق وى، مشروط به تأمين زندگى او از سوى مرد است. «بما انفقوا...فالصالحات قانتات حافظات» 🔟- علاج واقعه را قبل از وقوع بايد كرد. پيش از آنكه زن ناشزه شود، چاره اى بينديشيد. «تخافون نشوزهنّ» 1⃣1⃣- مرد هيچ حقّى در آزار همسر مطيع خود ندارد. «فان اطعنكم فلاتبغوا عليهنّ سبيلاً» 2⃣1⃣- سه مرحله موعظه، ترك هم خوابى وتنبيه، براى مطيع كردن زن است. پس اگر از راه ديگرى زن مطيع مى شود، مرد حقّ برخورد ندارد. جمله ى «فان اطعنكم» نشانه آن است كه هدف اطاعت است، گرچه از طريق ديگرى باشد. 3⃣1⃣- تواضع زن، ضعف نيست، ارزش است. «فالصالحات قانتات» 4⃣1⃣- نشانه ى همسر شايسته، رازدارى، حفظ مال و آبرو و ناموس شوهر در غياب اوست. «فالصالحات ... حافظات للغيب» 5⃣1⃣- برخورد با منكرات بايد گام به گام و مرحله به مرحله باشد. موعظه، قهر تنبيه. «فعظوهنّ واهجروهنّ...» 6⃣1⃣- تا موعظه مؤثر باشد، قهر و خشونت ممنوع و تا قهر و جدايى موقت اثر كند، تنبيه بدنى ممنوع است. «فعظوهنّ واهجروهنّ... واضربوهنّ» 7⃣1⃣- برخورد خشن و تنبيه، تنها براى انجام وظيفه است، نه انتقام و كينه و بهانه. «فان اطعنكم فلاتبغوا عليهن» 8⃣1⃣- برترى مردان، نبايد سبب غرور شود، چون خدا از همه برتر است. «ان اللّه كان علياً كبيراً» 9⃣1⃣- توجّه به برترى خداوند، كليد تقوى و پرهيز از ستم بر همسران است. «ان اللَّه كان علياً» ✴✴✴✴✴✴ @gamedovoom
دعاي روز اوّل : اَللَّـهُمَّ اجْعَلْ صِيامي فيهِ صِيامَ الصّآئِمينَ، خدايا روزه ام را در اين ماه روزه روزه داران قرار ده، وَقِيامي فيهِ قيامَ الْقآئِمينَ، وَنَبِّهْني فيهِ عَنْ نَوْمَةِ الْغافِلينَ، و شب زنده داري ام را شب زنده داري شب زنده داران،و بيدارم كن در آن از خواب بي خبران، وَهَبْ لي جُرْمي فيهِ يا اِلـهَ الْعالَمينَ، وَاعْفُ عَنّي يا عافِياً عَنِ الْمُجْرِمينَ. و ببخش گناهم را در آن اي معبود جهانيان،و از من درگذر، اي درگذرنده از گنهكاران. https://sapp.ir/sheidayehosein
این هم گرافی برای ضعف باطری بدن در ماه مبارک #رمضان باسپاس از جناب آل داوود @gamedovoom
♦️سیاست انگلیسی 🔹چرچیل جمله معروفی دارد که گفته :گاهی برای نابودی يک کشور نیازی به جنگ نیست تنها کافیست جای افراد آگاه و برجسته آن کشور را با تعدادى سياستمدار نادان و احمق عوض کنید !! ◀️بیاد بیاورید در هنگام انتخابات ما شبکه بی بی سی انگلیس از چه کسانی در ایران حمایت میکرد... #سرطان_اصلاحات وغیر اصلاحات چرا؟ چون فکر نکنید حامی برخی #خر_حزب_الهی که مثلا#اصولگرایند!!! هستم @gamedovoom @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ ✴✴✴✴✴✴ وَإِنْ خِفْتُمْ شِقَاقَ بَيْنِهِمَا فَابْعَثُواْ حَكَماً مِّنْ أَهْلِهِ وَحَكَماً مِّنْ أَهْلِهَا إِن يُرِيدَا إِصْلاَحاً يُوَفِّقِ اللّهُ بَيْنَهُمَا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيماً خَبِيراً (35) و اگر از (ناسازگارى و) جدايى ميان آن دو (زن و شوهر) بيم داشتيد، پس داورى از خانواده ى شوهر، و داورى از خانواده ى زن برگزينيد (تا به اختلاف آن دو رسيدگى كنند) اگر اين دو بناى اصلاح داشته باشند خداوند ميان آن دو را به توافق مى رساند، زيرا خداوند، (از نيّات همه) با خبر و آگاه است. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌠🌠🌠🌠🌠🌠 اين آيه، براى رفع اختلاف ميان زن و شوهر، و پيشگيرى از وقوع طلاق، يك دادگاه خانوادگى را با امتيازات زير مطرح مى كند: ⭐- داوران، از هردو فاميل باشند تا سوز، تعهّد وخيرخواهى بيشترى داشته باشند. ⭐- اين دادگاه، نياز به بودجه ندارد. ⭐- رسيدگى به اختلاف در اين دادگاه، سريع، بدون تراكم پرونده و مشكلات كارِ ادارى است. ⭐- اسرار دادگاه به بيگانگان نمى رسد ومسائل اختلافى در ميان خودشان مى ماند. ⭐- چون داوران از خود فاميلند، مورد اعتماد طرفين مى باشند. براى حل همه مشكلات، انتخاب داور جايز است. امام باقرعليه السلام در پاسخ اعتراضى كه به پذيرش حكميّت در صفّين براى حضرت على عليه السلام بود اين آيه را تلاوت فرمودند.[273] از امام صادق عليه السلام درباره ى «فابعثوا حَكماً...» سؤال شد، حضرت فرمود: حَكمين نمى توانند به طلاق وجدايى حكم كنند، مگر آنكه از طرفين اجازه داشته باشند. [274] ----- 273) تفسير نورالثقلين و احتجاج طبرسى، ج 2، ص 58. 274) كافى، ج 6، ص 146. @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 1⃣- علاج واقعه قبل از وقوع بايد كرد. نگرانى از شقاق و جدايى كافى است تا اقدام به گزينش داوران شود. «ان خفتم» 2⃣- قبل از نگرانى از شقاق، در زندگى مردم دخالت نكنيم. «وان خفتم» 3⃣- طلاق و جدايى، سزاوار ترس و نگرانى است. «خفتم شقاق» 4⃣- زن و شوهر، يك روح در دو پيكرند. كلمه «شقاق» در جايى بكار مى رود كه يك حقيقت به دو قسمت تقسيم شود. 5⃣- اقدام براى اصلاح ميان زن و شوهر بايد سريع باشد. حرف «فاء» در جمله «فابعثوا» براى تسريع است. 6⃣- جامعه در برابر اختلافات خانواده ها، مسئوليّت دارد. «وان خفتم... فابعثوا» 7⃣- بستگان، در رفع اختلاف خانواده ها، مسئوليّت بيشترى دارند. «من اهله» 8⃣- زن ومرد در انتخاب داور، حقّ يكسان دارند. «حَكماً من اهله و حَكماً من اهلها» 9⃣- در جامعه به افرادى اعتماد كنيم و داورى آنان را بپذيريم. «فابعثوا حكماً...» 🔟- مشكلات مردم را با كمك خود مردم حل كنيم. «فابعثوا حكماً من اهله» 1⃣1⃣- از آشتى دادن نااميد و مأيوس و نسبت به آن بى تفاوت نباشيم. «فابعثوا» 2⃣1⃣- بيش از نگرانى، موج ايجاد نكنيم، يك داور براى هر يك كافى است. «حَكماً من اهله و حَكماً من اهلها» 3⃣1⃣- اسلام به مسائل شورايى وكدخدامنشى توجّه دارد. «حكماً من اهله و... اهلها» 4⃣1⃣- همه مسائل را به قاضى و دادگاه نكشانيد، خودتان درون گروهى حل كنيد. «فابعثوا حكماً من اهله» 5⃣1⃣- هرجا سخن از حقّ و حقوق است، طرفين بايد حضور داشته باشند. «حكماً من اهله و حَكماً من اهلها» 6⃣1⃣- بايد زن و شوهر، داورى داوران انتخاب شده را بپذيرند. (لازمه انتخاب داور، اطاعت از حكم اوست.) 7⃣1⃣- در انتخاب داور بايد به آگاهى، رازدارى واصلاح طلبى آنان توجّه كرد. «ان يريدا اصلاحاً» 8⃣1⃣- هرجا حسن نيّت و بناى اصلاح باشد، توفيق الهى هم سرازير مى شود. «ان يريدا اصلاحاً يوفّق اللّه بينهما» 9⃣1⃣- دلها بدست خداست. «يوفّق اللَّه بينهما» 0⃣2⃣- به عقل و تدبير خود مغرور نشويد، توفيق را از خداوند بدانيد. «يوفّق اللّه» 1⃣2⃣- طرح قرآن براى اصلاح خانواده برخاسته از علم و حكمت الهى است. «عليماً خبيراً» 2⃣2⃣- بايد حسن نيّت داشت، چرا كه خداوند، به انگيزه هاى همه آگاه است. «انّ اللّه كان عليماً خبيراً» 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 @gamedovoom
پس از شش سال که همه امور مردم را حتی آب خوزدن را به مذاکره گره زدند والان یکسال هست که گاوباز از برجام ومذاکره بیرون رفته دوباره یک دولتمرد بنفش سخن از مذاکره میزند شیخ مضرهم که گفت ما همچنان منتظر مذاکره ایم!!! ی غیرکارشناس میگه بعدماه مبارک میشود!!! ی نماینده میگه پایان این همه نمایش ها است ... واین درحالیست که پیش از این فرمود نه جنگ میشود ونه پای میز مذاکره برمیگردیم... وقت آن نرسیده است که از مردم بخورند بخاطر خیانت های پی درپی!؟ @gamedovoom
⭕️ سه نماینده مجلس که روزنامه‌ دارند، در ۱سال گذشته بیش از ۳میلیارد تومان کمک از وزارت ارشاد گرفته‌اند. 🔺انتظار دارید این این نماینده ها جلوی دولت بایستند؟ اینها هستند نه نماینده مردم ✅ @gamedovoom
زمزمه کلام وحی؛ 💐💐💐💐💐💐 وَاعْبُدُواْ اللّهَ وَلاَ تُشْرِكُواْ بِهِ شَيْئاً وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَاناً وَبِذِي الْقُرْبَي وَالْيَتَامَي وَالْمَسَاكِينِ وَالْجَارِ ذِي الْقُرْبَي وَالْجَارِ الْجُنُبِ وَالصَّاحِبِ بِالجَنبِ وَابْنِ السَّبِيلِ وَمَا مَلَكَتْ أَيْمَانُكُمْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبُّ مَن كَانَ مُخْتَالاً فَخُوراً (36) و خدا را بپرستيد و هيچ چيز را شريك او قرار ندهيد و به پدر و مادر نيكى كنيد و به بستگان و يتيمان و بينوايان و همسايه ى نزديك و همسايه ى دور و يار هم نشين و در راه مانده و زيردستان و بردگانتان (نيز نيكى كنيد.) همانا خداوند، هر كه را متكبّر و فخرفروش باشد، دوست نمى دارد. ✴✴✴✴✴✴✴✴ @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ ⭐⭐⭐⭐⭐⭐ اين آيه، از حقّ خدا «واعبدوااللَّه» تا حقّ بردگان «ملكت ايمانكم» را بيان كرده و اين نشانه ى جامعيّت اسلام است. «الجار ذى القربى والجار الجنب»، شامل همسايه ى فاميل و غير فاميل، هم عقيده و غير هم عقيده نيز مى شود. به گفته ى روايات تا چهل خانه از هر طرف، همسايه اند.[275] يعنى در مناطق كوچك، همه همسايه اند. «الصاحب بالجنب»، شامل رفقاى دائمى يا موقّت، رفقاى سفر، يا آنان كه به اميد نفعى سراغ انسان مى آيند، مى شود. «ابن السبيل»، ممكن است در وطن خود متمكن باشد و ما شناختى از او و بستگانش نداشته باشيم، فقط بدانيم كه درمانده ى در سفر و فرزند راه است كه بايد مورد حمايت قرار گيرد. «مختال»، كسى است كه در دنياى خيال، خود را بزرگ مى پندارد و تكبر مى كند. اگر به اسب هم «خيل» مى گويند چون متكبّرانه راه مى رود. احسان به پدر و مادر، شامل محبّت، خدمت، كمك مالى، علمى، عاطفى و مشورت با آنان مى شود. شرط احسان به والدين خوب بودن آنان نيست، ولى اطاعت از والدين در صورتى است كه آنان به امرى بر خلاف رضاى خدا فرمان ندهند. امام صادق عليه السلام فرمودند: پيامبرصلى الله عليه وآله و على عليه السلام پدران اين امّت هستند، زيرا در قرآن آمده: «اعبدوا اللّه... و بالوالدين احساناً»[276] ----- 275) وسائل، ج 12، ص 131. 276) تفسير عيّاشى، ج 1، ص 241. 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🍀🌸🍀🌸🍀🌸🍀🌸 1⃣- تنها عبادت خدا كافى نيست، دورى از هرگونه شرك و ريا لازم است. «واعبدوا اللَّه ولاتشركوا...» 2⃣- نيكى به پدر و مادر، در كنار بندگى خدا وتوحيد مطرح است. «واعبدوااللَّه... و بالوالدين احسانا» 3⃣- خداپرست واقعى بايد نسبت به بستگان، محرومان و همسايگان خود، متعهّد و مسئول باشد. «اعبدوااللَّه... ذى القربى و اليتامى» 4⃣- همسايگان دور نيز بر انسان حقّ دارند. «الجار الجنب» 5⃣- در احسان كردن به اولويّت ها توجّه كنيد. نام والدين قبل از بستگان و نام آنان قبل از يتيمان آمده است. 6⃣- بى توجّهى به والدين و بستگان و يتيمان و محرومان جامعه، نشانه ى تكبّر و فخر فروشى است. «ان اللّه لايحبّ من كان مختالاً فخوراً» 7⃣- احسان، بايد همراه با تواضع باشد. در ابتداى آيه سفارش به احسان شده و در پايان از تكبّر نهى نموده است. «لايحبّ كلّ مختال» @gamedovoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از پخش این صحنه ها شرمنده ام!!! اما مقایسه کنید وقتی فرهنگ غربگدایی از سیاست مداران کشور تراووش میکند ودشمن هم این را خوب فهمیده است!!!!٪رقص مبتذل برای ما و ملیت گرایی وهمبستگی برای او رقم میخورد در#گام_دوم_انقلاب محاکمه ی این خائنان در راس امور باید باشد قاسمی @gamedovoom
همه روز روزه بودن، همه شب نماز کردن  همه ساله حج نمودن، سفر حجاز کردن  ز مدینه تا به مکه، سر و پا برهنه رفتن دو لب از برای لبیک، به وظیفه باز کردن به معابد و مساجد، همه اعتکاف جستن  ز مناهی و ملاهی، همه احتراز کردن   شب جمعه‌ها نخفتن، به خـدای راز گفتن  ز وجود بی‌نیازش، طلب نیاز کردن   به خدا که هیچیک را، ثمر آن قدر نباشد؛ که به روی ناامیدی، در بسته باز کردن... مرحوم شیخ_بهایی انشااله در #ماه_مبارک ‌#محرومان_رابیشتر_دریابیم sapp.ir/sheidayehosein
زمزمه کلام وحی؛ 🌳🌳🌳🌳🌳 الَّذِينَ يَبْخَلُونَ وَيَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبُخْلِ وَيَكْتُمُونَ مَا آتَاهُمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَأَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ عَذَاباً مُّهِيناً (37) (متكبّران خود برتربين) كسانى هستند كه (هم خود) بخل مى ورزند و (هم) مردم را به بخل فرمان مى دهند و آنچه را كه خداوند از فضل خود به آنان بخشيده پنهان مى دارند. و ما براى كفران كنندگان نعمت ها عذابى خواركننده آماده كرده ايم. 💐💐💐💐 @gamedovoom
نکته آیه شریفه؛ 🌸🌸🌸🌸🌸 بخل، علاوه بر بخل ورزيدن در اموال و نبخشيدن به ديگران، شامل بخل نسبت به علم، آبرو، قدرت و امكانات نيز مى شود. ✴✴✴✴✴ @gamedovoom
پیام آیه شریفه؛ 🍀🌸🍀🌸🍀🌸 1⃣- امراض روحى انسان، گسترش يافتنى است. افراد بخيل و مريض، دوست دارند ديگران هم بخيل باشند. «يبخلون و يأمرون الناس بالبخل» 2⃣- بخيل از محبّت خدا محروم است. «لا يحبّ كلّ مختال...الّذين يبخلون» 3⃣- از نشانه هاى تكبّر و فخرفروشى، بخل كردن است. «مختال فخور الّذين يبخلون» 4⃣- اظهار نعمت هاى الهى نوعى شكر، و كتمان آن يك نوع ناسپاسى و كفران است. «يكتمون ما اتاهم اللَّه» 5⃣- بخيل، براى ترك احسان فقرنمايى مى كند. «يبخلون و يكتمون» 6⃣- نعمت ها فضل خداست، نه تنها نتيجه ى تلاش وتدبير ما. «آتاهم اللّه من فضله» 7⃣- اگر بدانيم نعمت ها از اوست بخل نمى كنيم. «اتاهم اللَّه من فضله» 8⃣- بخل، گاهى مى تواند زمينه ساز كفر باشد.[277] «يبخلون ... كافرين» 9⃣- كيفر تكبر در دنيا تحقير در آخرت است. «مختال - مهين» ----- 277) در آيه اى ديگر آمده است: «و ويل للمشركين الّذين لايؤتون الزكاة». فصّلت، 7. ⭐⭐⭐⭐⭐ @gamedovoom