eitaa logo
بسوی گام دوم
187 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
45 فایل
باتوسل به انوارمعصومین(ع) درسربازی آتش به اختیارِسپهسالارمهدی(ع)، امام خامنه ای عزیز(مد)موظفیم به #مطالبه_گری و‌حرکت بسوی ایجاد #تمدن_مهدوی برای تحقق توصیه های #گام_دوم لازمست با: #جهاد_کبیر #سواد_رسانه #جهاد_تبیین تا #شهادت در سنگر بمانیم. @khkhhosein
مشاهده در ایتا
دانلود
مسئولین جمهوری اسلامی هنوز هم شهید می‌شوند؛ نه فقط سردارها و سربازهایش... جمهوری اسلامی همه‌جایش خط مقدم است. بدترین و کثیف‌ترین موجودات عالم از ما متنفرند؛ از صهیونیست‌ها تا منافقین تا فحشاطلبان... هروقت اسلحه داشتند با تیر، اگر تیرشان نرسید، با توییتر. ✍ یا با کلیه ی ابزارهای رسانه ای خصوصا مهمترین رسانه ی امروز یعنی فضای مجازی و البته مسئولان انقلابی و دلسوز نه غربگدایانی که به هر بهانه ای دنبال دیپلماسی التماسی هستند😡‼️
🟠 معرفی کتاب "گلوبالیست‌ها؛ پایان امپراطوری و تولد نئولیبرالیسم" Globalists: The End of Empire and the Birth of Neoliberalism 🔹نوشته کوئین اسلوبودیان به بررسی تاریخچه و ایدئولوژی نئولیبرالیسم می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه این ایدئولوژی در واکنش به بحران‌های قرن بیستم شکل گرفت و جهانی شد. اسلوبودیان در این کتاب استدلال می‌کند که برخلاف تصور رایج، نئولیبرال‌ها به دنبال ایجاد "بازارهای آزاد" بدون نظارت نبوده‌اند؛ بلکه تلاش کرده‌اند تا قوانین و ساختارهای فراملی را به‌گونه‌ای طراحی کنند که از بازار در برابر دموکراسی و نفوذ سیاسی محافظت کنند. 🔸موضوع اصلی کتاب کتاب نشان می‌دهد که نئولیبرالیسم به‌عنوان یک ایدئولوژی از دهه ۱۹۲۰ تا اواخر قرن بیستم توسط گروهی از اقتصاددانان، سیاست‌گذاران و حقوقدانان شکل گرفت. این افراد، که اسلوبودیان آنها را "گلوبالیست" می‌نامد، نگران فروپاشی اقتصاد جهانی و افزایش حمایت‌گرایی در میان‌دوره‌های جنگ جهانی بودند. آنها معتقد بودند که بازار جهانی باید از تصمیم‌گیری‌های محلی و دموکراتیک که می‌توانست بازار را مختل کند، محافظت شود. 🔹دیدگاه‌های گلوبالیست‌ها نویسنده بر ایده‌های نظریه‌پردازان نئولیبرال مانند اعضای "مکتب وین" و "مکتب شیکاگو" تمرکز می‌کند و توضیح می‌دهد که چگونه این گروه‌ها به دنبال چارچوب‌های حقوقی و نهادی بودند که بتوانند از سرمایه‌گذاری‌های فراملی و تجارت جهانی در برابر مداخلات دولت‌های ملی و جنبش‌های اجتماعی حمایت کنند. آنها نگران بودند که دموکراسی، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه، می‌تواند موجب تصویب قوانینی شود که با منافع اقتصادی نخبگان و سرمایه‌گذاران خارجی تضاد داشته باشد. به همین دلیل، هدف آنها ایجاد یک نظم اقتصادی جهانی بود که به "خروج سرمایه از مرزهای ملی" اولویت دهد. 🔸ایجاد نهادهای فراملی اسلوبودیان توضیح می‌دهد که نئولیبرال‌ها در طراحی و تقویت نهادهایی مانند سازمان تجارت جهانی (WTO)، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی (World Bank) نقش مهمی داشتند. این نهادها، به گفته نویسنده، به‌گونه‌ای طراحی شدند که اقتصاد جهانی را از نفوذ سیاست داخلی کشورها مصون نگه دارند و قوانین جهانی را بر بازارهای ملی ارجحیت دهند. 🔹دموکراسی در برابر نئولیبرالیسم یکی از موضوعات اصلی کتاب، تضاد میان دموکراسی و نئولیبرالیسم است. اسلوبودیان نشان می‌دهد که نئولیبرال‌ها بر این باور بودند که دموکراسی می‌تواند تهدیدی برای بازار آزاد باشد. آنها تلاش کردند تا با محدود کردن نقش دولت و انتقال تصمیم‌گیری به نهادهای بین‌المللی، تأثیر سیاست‌های داخلی بر اقتصاد جهانی را کاهش دهند. 🔸پیامدهای گلوبالیسم نئولیبرال اسلوبودیان نشان می‌دهد که ایده‌های گلوبالیست‌ها چگونه به شکل‌گیری جهانی‌سازی اقتصادی در دهه‌های پایانی قرن بیستم منجر شد. او استدلال می‌کند که این ایده‌ها، در عین حال که به رشد تجارت و سرمایه‌گذاری جهانی کمک کردند، نابرابری اقتصادی را نیز افزایش دادند و نقش دولت‌های ملی را در اقتصاد کاهش دادند. 🔹جمع‌بندی کتاب "گلوبالیست‌ها" نه‌تنها تاریخچه نئولیبرالیسم را به‌طور دقیق بررسی می‌کند، بلکه تصویری از تأثیرات این ایدئولوژی بر سیاست و اقتصاد جهانی ارائه می‌دهد. اسلوبودیان با استفاده از آرشیوهای تاریخی و تحلیل‌های دقیق نشان می‌دهد که نئولیبرالیسم، برخلاف شعارهای خود، به‌دنبال ایجاد نظم جهانی کنترل‌شده‌ای بوده که منافع سرمایه‌داران را در اولویت قرار دهد. این کتاب برای درک بهتر پویایی‌های سیاست اقتصادی معاصر و چالش‌های جهانی‌سازی بسیار ارزشمند است. 🌐 academic.oup.com/ejil/article/31/1/369/5882067 حکمران؛ روایت عمیق سیاست و اقتصاد @HokmranOnline
زمزمه کلام وحی؛ 🍀🌹🍀🌹🍀🌹🍀 وَلَقَدْ كَرَّمْنَا بَنِي آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُم مِّنَ الطَّيِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَي كَثِيرٍ مِّمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِيلاً (70) وهمانا فرزندان آدم را گرامى داشتيم و آنان را در خشكى و دريا (بر مركب ها) حمل كرديم و از چيزهاى پاكيزه روزى شان داديم و آنان را بر بسيارى از آفريده هاى خود برترى كامل داديم. 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 @gamedovoom
نکته ی آیه شریفه؛ 💐💐💐💐💐💐💐 كرامت، گاهى كرامت معنوى واكتسابى ونزد خداست، مثل كرامتى كه خاصّ اهل تقواست. «اِنّ اَكرمَكم عنداللّه اتقاكم»(152) وگاهى كرامت در آفرينش است، نظير «احسن تقويم»(153) كه در خلقت انسان آمده است. مراد از «كَرّمنا» در اين آيه، احتمالاً وجه دوّم باشد. كرامت انسان هم در خلقت و هوش و عقل و استعداد است، و هم در دارا بودن قانون آسمانى و رهبرى معصوم، و مسجود فرشتگان واقع شدن. انسان برتر از فرشته است، زيرا: الف: انسان، مسجود فرشتگان است. ب: فرشته، عقل محض است وشهوت ندارد و از اين رو كمالش به ارزش كمال انسان نيست. هر كه عقلش را بر شهوتش غلبه دهد، برتر از فرشته است. ج: در شب معراج، جبرئيل به پيامبرصلى الله عليه وآله گفت: تو امام باش تا به تو اقتدا كنم، زيرا خداوند شما را بر ما برترى داده است.(154) با آنكه خداوند بشر را بر همه ى موجودات، حتّى فرشتگان برترى داد، «فضّلناهم على كثيرٍ ممّن خلقنا» ولى سوء انتخاب و عمل ناپسند انسان او را به پست ترين درجه «اسفل سافلين»(155) و به مرتبه ى حيوانات و پست تر از آن پايين مى آورد. «كمثل الحمار»(156)، «كمثل الكلب»(157)، «كالانعام بل هم اضلّ»(158)، «كالحجارة او اشدّ...»(159) در آيه، براى انسان هم كرامت مطرح است، هم فضيلت. «كرّمنا، فضّلنا» شايد تفاوت اين دو، عبارت باشد از: الف: كرامت، امتيازى است كه در ديگران نيست، امّا فضيلت، امتيازى است كه در ديگران نيز هست. ب: كرامت اشاره به نعمت هاى خدادادى در وجود انسان است، بدون تلاش. ولى فضيلت اشاره به نعمت هايى است كه با تلاش خود انسان همراه با توفيق الهى بدست آمده است. ج: كرامت مربوط به نعمت هاى مادّى است، ولى فضيلت مربوط به نعمت هاى معنوى است. سفر يكى از لوازم زندگى بشر، براى رفع نيازها و كسب تجربه هاست، كه خداوند اسباب آن را در خشكى و دريا، در اختيار بشر قرار داده و آن را به عنوان يكى از نعمت هاى خود برشمرده است. به گفته ى بعضى مفسّران، «حمل در خشكى و دريا» اشاره به تسخير تمام قواى زمينى و دريايى به دست بشر است، نه فقط سوار شدن بر كشتى و الاغ و مانند آن! «طَيّبات»، اقسامى دارد: حيات طيّبه، ذرّيه ى طيّبه و رزق طيّب. و امام باقرعليه السلام مى فرمايد: رزقِ طيّب همان علم مفيد است.(160) ----- 152) حجرات، 13. 153) تين، 4. 154) تفسير نورالثقلين. 155) تين، 5. 156) جمعه، 5. 157) اعراف، 176. 158) اعراف، 179. 159) بقره، 74. 160) تفسير كنزالدقائق. 🌿🌿🌿🌿🌿🌿 @gamedovoom
پیام آیه ی شریفه؛ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 1⃣- توجّه انسان به مقام و كرامت خود، سبب شكر و دورى از كفران است. «بماكفرتم... و لقد كرّمنا» 2⃣- نه تنها حضرت آدم، بلكه نسل انسان مورد كرامت و برترى و گراميداشت است. «كرّمنا بنى آدم» 3⃣- تفاوت انسان با جانداران ديگر و برترى او، بسيار زياد است. «لقد كرّمنا...فضّلناهم... تفضيلاً» 4⃣- زمينه هاى رشد وكمال انسان از سوى خداست. «كرّمنا، حملنا، رزقنا، فضّلنا، خلقنا» 🌺🌺🌺🌺🌺🌺 @gamedovoom
غایت هوش مصنوعی.mp3
49.43M
🔘نشست غایت هوش‌ مصنوعی از منظر حکمت متعالیه ▪️حضرت آیت الله فرحانی ✅ یکی از توصیه‌های مهم بیانیه ی انقلاب اسلامی است @gamedovoom
9.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‍ ‍ ⭕️ طرحی برای ایران 🔴 در حال اجرای پروژه فروپاشی مانند آنچه آمریکا سر شوروی آورد و آنرا را مو به مو دارند در ایران اجرا می کنند !!! 🔻خواهش میکنم حتما و حتما ببینید و منتشر کنید. خیلی عالی و روشنگرانه.... جهاد_تبیین_واجب است نشر حداکثری بدهید تا اونایی که خودشونو بخواب زدند از خواب بیدار شوند وفریب وعده های غرب وغربزدگان داخلی را نخورند
دستگاه شبیه‌ساز جراحی چشم و سایر بافت‌های بدن تولید ایران مطمئنا خیلیاتون نمیدونین ما این دستگاه رو به بزرگ‌ترین صادرکننده جهان که چین باشه صادر میکنیم @gamedovoom
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ریشه درگیری های مرزی پاکستان و افغانستان 🔹داستان توطئه انگلیس در ترسیم مرز افغانستان و پاکستان و ریشه و علت درگیری های مرزی این دو کشور را در این کلیپ ببینید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفرین به زنان غزه 👏 جهادِ فرزندآوری رو باید از زنان غزه آموخت. ۴۵ هزار نفر در غزه در ۱۵ ماه اخیر شهید شده‌اند.... اما در این مدت بیش از ۸۵ هزار به دنیا آمده اند. و اینطوریه که مقاومت همچنان زنده است.... 🔶جهت دریافت بیش از ۳۰۰محتوای جمعیتی به کانال زیر مراجعه فرمایید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3788177457C1c24ab6741 💠 رسانه نهضت مردمی جمعیت 📞 ۰۹۱۰۴۴۴۱۴۱۲