فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
17.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 کلیپ : موازین ارتباط زن و مرد در نگاه قرآن کریم
👤 #حجت_الاسلام_والمسلمین_عابدینی
9.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️آرایش و زیبایی جلوی فرزندان میتوانیم داشته باشیم؟!
🎥 استاد دهنوی
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
⚡️کانال اگر الگو زینب س است 🔰
@zeinabion98
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ تبلیغ حجاب در صفحه پولی نژاد
🔰 حمید رسایی: از شیوههای موفق تبلیغ و انتقال یک مفهوم به دیگران، استفاده از ابزار تشبیه است. این شیوه در قرآن کریم و زبان معصومین بارها بکار رفته و تاثیرگذار هم بوده است.
گاهی دیدهاید که برای نشان دادن اهمیت حجاب نیز از این شیوه استفاده شده. حالا نادانی بزعم خود، خواسته مثالهایی که برای این موضوع استفاده میشود را به تمسخر بگیرد اما دقت نکرده که همین مثال هم درجای خودش صحیح و تبلیغ اهمیت حجاب است.
سیمی که لخت است را حتما باید مطابق عقل پوشانند تا به دیگران آسیب نزند یا سیم لخت، آماده است تاهمه از او استفاده کنند!
قصه زمانی جالب میشود که دلقکی به نام #پولینژاد، فیلم او را درصفحهاش گذاشته تا حجاب را به سخره بگیرد، غافل از اینکه ناخواسته در حال تبلیغ حجاب است آن هم با زبان تمثیل...
پولینژاد که رسما از دولت آمریکا خواسته به هیچ وجه بخاطر کرونا از #تحریم های ملت ایران کم نکند، اخیرا فقط دریک مورد، مبلغ قرارداد سالانه اش با صدای آمریکا را بابت چند ساعت برنامه در هفته از ۴۰ هزار دلار به ۱۰۲ هزار دلار (یک و نیم میلیارد تومان) افزایش داد تا با احکام دینی و فرهنگ ملی ملت ایران مبارزه کند.
▪️معصومیت از دست رفته «پایتخت»!
🔻سریال پایتخت پیش از این به واسطه ارائه کاراکترهایی به شدت ساده، صمیمی، خاکی و مثبت به دل مردم راه پیدا کرد؛ شخصیتهای باصفا و دوستداشتنی که در سبک زندگی آنها مهربانی، گذشت، خلوص، صداقت، یکرنگی، احترام به بزرگتر موج میزد و اگر هم پلشتی وجود داشت هرگز غلبه پیدا نمیکرد. پایتخت ۶، اما به شکل عجیب و کنترل نشدهای مشحون است از بداخلاقیهایی که رجحان دارند و اتفاقاً موقعیتها مبتنی بر همین بداخلاقیها پیش میرود.
🔻 تحول شخصیتها در این سری به گونهای است که دروغگویی تبدیل به یک عادت شده و خیلی عادی و معمولی نمایش داده میشود. اگر در پایتختهای قبلی سادگی شخصیتها منجر میشد صرفاً در قلیلی از موقعیتها؛ دورویی، نفاق و دیگر خصایص منفی خود را نشان دهد و بروز این ویژگیهای منفی هرگز به رویهای عادی تبدیل نمیشد، اما در پایتخت ۶ شاهد بیرون آمدن این خصایل از حاشیه به متن بودیم.
🔻اینکه برای خلق موقعیتهای کمیک از شوخیهای اینترنتی و کاراکتری چون احمد ذوقی که صرفاً طیفی از مشتریان خاص فضای مجازی با آن آشنایی دارند استفاده شود معنایی جز خالی بودن دست نویسنده و ناتوانی او در خلق موقعیتهای خلاقانه سالم ندارد. اگر دلمان خوش بود که سریال پایتخت در مقایسه با فیلمهای بیمایه و مبتذل سینمایی که مبتنی بر شوخیهای جنسی ساخته میشوند از طنزی به نسبت فاخر و مناسب برای خانوادهها و طیف وسیع مخاطبان تلویزیونی برخوردار است، در این سری از پایتخت شاهد بودیم که این مجموعه نیز تن به موقعیتهای آبکی و سطحی داده که صرفاً اصالت خنده در آن مطرح بوده و فرهنگ به کلی به حاشیه رفته است.
🔻همه اینها باعث میشود که فقدان مرحوم خشایار الوند بیش از پیش برایمان محسوس باشد؛ نویسندهای که تا پیش از مرگش کمتر اسمی از او میشنیدیم و حالا میفهمیم که سالم و تروتمیز بودن پایتخت چقدر به وجود او وابسته بوده و ما از این مسئله غافل بودهایم. چقدر دوست داشتیم و دلمان خوش بود که نقی معمولی با پدری که مشاعرش را از دست داده به شکلی احترامآمیز رفتار میکند. او را روی دوش میگیرد و نسبت به رعایت احترام و حرمت پدر حساس است و این رفتارها چقدر به دلمان مینشست و چقدر حالمان بد میشود وقتی میبینیم بهتاش با آن قدوقواره پدرش را در جمع کتک میزند و با مادرش مثل چالهمیدانیها صحبت میکند و برای پدر و مادر مدام شاخ و شانه میکشد
🔻 این آفت زده گی ربط مستقیمی با همان اتفاقی دارد که به تدریج توانسته مانند یک بیماری سایهاش را روی مدیران صداوسیما سنگینتر کند و آن هم اصالت دادن به خنده و جذب مخاطب به هر قیمتی است. مدیرانی که در رقابت با ماهواره و در وضعیتی که دولت از اهرم بودجه برای کنترل سازمان سوءاستفاده میکند تا حدودی تن به حاکمیت اسپانسرها دادهاند و ظاهراً از درک تأثیرات مخرب بداخلاقیهای نمایشی غافلند. هدف سطحی، اولیه و کاملاً تاکتیکی میتواند این باشد که آثاری، چون پایتخت مردم را در رقابت با ماهواره جذب تلویزیون خودمان کند، اما این استراتژی حداقلی در غیبت نگاه کلانی که باید به فرهنگساز بودن این آثار توجه داشته باشد میتواند خسرانزا باشد
📝 جواد محرمی
@Fars_plus
🔴″پایتخت، بی پا در تخت″
🎞پایتخت ۶ مجموعه ای از خرده داستان هایی بود که به اعتبار فصل های گذشته، تحت عنوان ″واقعیت جامعه″به مردم تحمیل شد.
🔺افراد پایتخت، اینبار درگیر چالش ″سنت مدرنیته اند″ و همگی دچار تغییر و تحول شدند، بهعبارتی؛ بازیگران سریال در حکم نمادی از جامعه ایرانیاند که مورد ″تهاجم فرهنگی″ واقع شدند.
🔺جامعهای بیقاعده که زن، مرد، جوان، نوجوان و مسئولانش، هر کدام به نوعی با انواع معضلات فکری، اخلاقی و اجتماعی تصویر شده اند و شخصیت اصیل و معقولی در آن بهچشم نمیخورد. دروغ، کینه، انواع ضعف ها، دورویی، خودخواهی، بی حرمتی و... درونشان رواج یافته است.
❌گویا قصد تیم جدید نویسنده این سریال، تعریف قصه نبوده است؛ بلکه ایشان ″عصاره یا کنسانترهای″ از محتوای پوچ ″جشنوارههای فیلم و تئاتر کشور″ را در تلویزیون ارائه کردهاند؛ نه به وجوه ملی رحم کردند و نه به مناسبات دینی و خط قرمزها! بهعبارت بهتر، هر آنچه در تضاد با ″فرهنگ ایرانی-اسلامی″ مردم است را با سوءاستفاده از سابقه و محبوبیت سریال، به خورد مخاطب دادهاند.
🔍تفکر حاکم بر جریان کلی هنر، به بنبست رسیده؛ پویایی ندارد، از حل مسئله و حرکت رو به جلو عاجز مانده و در تلاش برای ترویج و تزریق افکار خود بین عموم جامعه است. شاکله این تفکر، حاصل ″جریان مرموز نفوذی تصمیمساز و تصمیمگیر″ در بدنه فرهنگ و هنر کشور است. تا زمانیکه ″ساختارها″ اصلاح نشود، فرهنگ و به تبع آن مردم هستند که متضرر شده و محکوم به زوال خواهند بود.
Panahian-KhanevadeKhoob-f1-mobile.pdf
447K
📌 فایل PDF | جزوه "خانواده خوب(فصل اول) "
📱 نسخه مناسب مطالعه در تلفن همراه
#جزوه
@Panahian_ir
🔰 #معرفی_کتاب_تربیتی
📚نام کتاب: تربیت اسلامی با تاکید بر دیدگاه امام خمینی(ره)
🖋نویسنده: محمد رضا شرفي
🔺🔺🔺🔺
👇👇👇👇خلاصه ای از کتاب(pdf)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | بانوان طلبهای که در غسالخانه خدمت میکنند
گفتوگوی خبرگزاری حوزه با بانوان طلبهای که در خط مقدم مبارزه با کرونا به صورت داوطلب در غسالخانه خدمت میکنند.
قرآن و رابطه دختر و پسر در خلوت ++.doc
32.3K
#مقاله
🔺قرآن و رابطه دختر و پسر🔺
✅ویژه مربیان و والدین عزیز
👈کانال جامع یادداشت های تربیتی
https://eitaa.com/joinchat/1630666788Cc5dcc4c2a3
8.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 #اخلاق_نامه
💠 «سبک زندگی مهدوی»
🔸 اشتباهات یک منتظر ...
⚠️ خطر #غفلت ‼️
▫️مشکلی در تنظیمات فکری