پیامبر اڪرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید:
«نَوِّرُوا بُيُوتَكُمْ بِتِلاَوَةِ اَلْقُرْآنِ»؛
خانههاے خودتان را به تلاوت قرآن ڪریم نورانی ڪنید تا اهل خانه با قرآن انس بگیرید و مانند برخی از ادیان دیگر نباشید ڪه ڪتاب خدا را به ڪلیسا و ڪنیسه بردند💫
«إِذَا كَثُرَ فِيهِ تِلاَوَةُ اَلْقُرْآنِ كَثُرَ خَيْرُهُ»
وقتی در خانهاے تلاوت قرآن زیاد شود، خیر آن زیاد میشود و اهل آن وسعت پیدا میڪنند🌱
« وَ أَضَاءَ لِأَهْلِ اَلسَّمَاءِ»؛
و براے اهل آسمانها طلوع میڪنند، مثل ستارهها ڪه بر اهل زمین در شب طلوع میڪنند✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قَالَ رَبِّ اشْرَحْ لِي صَدْرِي ﴿۲۵﴾
گفت پروردگارا سينه ام را گشاده گردان
وَيَرۡزُقۡهُ مِنۡ حَيۡثُ لَا يَحۡتَسِبُۚ وَمَن يَتَوَكَّلۡ عَلَى ٱللَّهِ فَهُوَ حَسۡبُهُۥٓۚ
و از جايى ڪه گمان نمىبرد او را روزے مىدهد، و هر ڪس بر خدا توڪل ڪند پس همو برايش بس است؛
لا به لاے دلواپسیهایمان با خودمان تڪرار ڪنیم
(وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ )
و ڪار خود را به خدا مىگذارم...
#یاد_خدا
✘ ذڪر با زبان بارها تڪرار میشود تا قلب باورش ڪند!
اساساً تعداد و تڪرار در اذڪار، براے راه افتادنِ قلب است!
این تڪرارها بالاخره باید در قلب تثبیت شود.
حرڪت زبان و ذڪر زبانی، جایی قلب را به ذڪر میرساند بگونهاے ڪه تا زبان مومن شروع میڪند به ذڪر، قلبش به حضور میرسد.
و بعدها اول قلب شروع میڪند بعد زبان.
🔆🔆🔆🔆🔆
🛑 #امیرالمومنین_علی_علیه_السلام :
خشم را با خاموشی درمان ڪنید و خواهش نفس را با خرد.
غرر الحکم ، حدیث۵۱۵۵
#حدیث
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خانوما توجه ڪنید، مانتو حجاب ڪامل نیست
❌خانما نذارید شماها رو وسیله و ابزار قرار بدن براے رسیدن به خواستههاشون.
ڪی جرأت ڪرده زنان ایران زمین رو وسیله قرار بده؟
ایران با عملیات وعده صادق ثابت ڪرد ڪه اونا تو جنگ نظامی حریف ما نمیشن، اجازه ندید از طریق جنگ فرهنگی تمام دستاوردهاے نظامی هم به فنا بره.
🚫 باید مقابل ایجاد اندلس دیگهاے ایستاد. چشم مردم مظلوم جهان و به خصوص مردم غزه به جهاد زنان ایرانی دوخته شده.
نتیجه جنگ به دست زنان ایران رقم میخوره. باورتون میشه؟!
___
#برخورد_قاطع #حجاب
هرطور با نماز رفتار ڪنیم،
بازتاب آن را در همه زندگیمان خواهیم دید،
آیت الله قاضی ره:
اگر نماز را تحفظ ڪردید، همه چیزتان محفوظ میماند.
#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج
🔶 وَمَنْ يَرْغَبُ عَنْ مِلَّةِ إِبْرَاهِيمَ إِلَّا مَنْ سَفِهَ نَفْسَهُ
🔸ما به آدمهای ابله میگوییم سفیه.
ولی قرآن به ڪسی سفیه میگوید ڪه از آئین حنیف ابراهیمی ڪه همان راه راست یڪتاپرستی است، رو بگرداند. فرقی هم نمیڪند ڪه دانشمندے فرهیخته باشد یا بیسوادے خام.
بقره آیه ۱۳۰
6-khane aram man.mp3
20.72M
🔆🔆🔆🔆🔆
❇️جلسه ششم کارگاه "خانه اَمنِ من"
#جلسه_آخر
مباحث خانواده
🍃استاد محمد #شجاعی
#دوره_خانه_امن_من
🔶 اللَّهُمَّ انتَ كَشَّافُ الكَربِ وَالبَلوَى
خدایا تو برطرف ڪننده سختیها و حوادث ناگوارے
رسول الله (صلّی الله عليه وآله):
قَيِّدُوا العِلْمَ بِالكِتابَةِ.
علم را با نوشتن [آن] به بند بڪشید.
بحارالأنوار، ج 2، ص 151
#حدیث
براے قلم(نوشتن) سه امتياز است ڪه در بيان نيست:
امتياز اول: باقی بودن.
سخن فرار میڪند و نوشته باقی است
«قيّدوا العلم بالكتابه» علم را نگذاريد فرار ڪند اما جلوگیرے از فرار علم با نگارش است.
امتياز دوم: دقيق بودن نوشته.
بيان دقيق نيست، ولی نوشته دقيق است.
اگر ڪتاب «ڪافی» بنا بود با بيان در اين مدت هزار سال به دست ما برسد اڪنون غير از آن چيزی ڪه «ڪلينی(ره)» نوشته بود، به دست ما میرسيد.
هر ڪس مطالبش را نقل به معنا میڪرد، ولی نوشته دقيق است.
امتياز سوم: عميق بودن.
مطالب نوشته عميق است، در حالی ڪه سخن ڪم محتواست.
نويسندگان گاهی يك ساعت فڪر میڪنند و يك خط مینويسند ولي سخن نمیتواند آن دقت را داشته باشد. از اين رو مصاحبهها هيچ وقت ارزش اعلاميهها را ندارد.
اعلاميهها با دقت نوشته شده است، سند است،
بنابراين بقا، دقت و عمق، سه امتياز براے نگارش و نويسندگی است.
برگرفته ازبیانات آیت الله العظمی مکارم شیرازی