eitaa logo
مجموعه گرا
11هزار دنبال‌کننده
945 عکس
636 ویدیو
293 فایل
🌐 شبکه تولیدمحتوا و جریان‌سازی سیاسی 💡تبیین، اساس کار ماست! 🔸️ارتباط با ما: 09046631709 @geraa_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | آمریکا از درون آمریکا "ویژه برنامه ایام استکبارستیزی" آمریکا کشور یک درصدی‌ها است... 🔺برشی از آنچه در گفتگو با مرضیه هاشمی گذشت: ▫️در آمریکا چهارچوب وجود ندارد. ▫️آمریکا کشور یک درصدی‌ها است‌. یعنی ۹۹ درصد در اختیار و خدمت یک درصد هستند. چندسال پیش هم یک جنبش در وال‌استریت نیویورک دراین مورد ایجاد شد. ▫️دراین سیستم فقط پول مطرح است و هیچ چیز به جز پول مهم نیست. ▫️آمریکا از کجا شروع شد؟ از نابودی سرخ پوستها و بردگی سیاه پوستها و هیچوقت هیچ غرامتی به آنها پرداخت نکرد.هیچ وقت عذرخواهی نکرد. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://aparat.com/v/oM8v0 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | آمریکا از درون آمریکا "ویژه برنامه ایام استکبار ستیزی" آمریکا استکبار است؟! 🔻برشی از آنچه در گفتگو با مرضیه هاشمی گذشت: ▫️بله من آمریکایی هستم و باید بگویم آمریکا ظاهری قدرتمند دارد و داخلش خالی از هرچیزی است: ✔ از نظر GDP (سود ناخالص ملی) اول بود که الان در رقابت با چین است ✔ قدرت وتو در سازمان ملل ✔ بزرگترین قدرت نظامی است و بسیار برایش هزینه می کند ✔ قدرت رسانه ای زیادی دارد که برایش هزینه می کنند؛ البته این را باید درنظر گرفت که رسانه‌ی آمریکا در انحصار پنج شرکت است و وظیفه ی آنها زیبا جلوه دادن این کشور است مانند هالیوود. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://aparat.com/v/oM8v0 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | آمریکا از درون آمریکا "ویژه برنامه ایام استکبار ستیزی" زن در آمریکا آزاد و محترم است؟! 🔻برشی از آنچه در گفتگو با مرضیه هاشمی گذشت: ▫️ این نکته خیلی مهم است که اصل در همه‌جا امنیت است؛ وقتی امنیت نباشد، آزادی و زندگی برای هیچ جنسی وجود ندارد. ▫️ همه‌ی حرکتها ازخانواده شروع می‌شود. وقتی خانواده‌ای نباشد، مرجع مشورتی هم نیست، تکیه گاهی نیست درنتیجه جنبشی هم نیست‌ ▫️ چگونه خانواده را نابود کردند؟! ✔ با شعار آزادی و فمینیسم زن ها را بزرگ کردند و مردها را حقیر ✔ خانواده‌ها را تحت شرایط مالی سخت قرار دادند و بعدخانه‌‌های دولتی را به زنان و فرزندان تنها اختصاص دادند. ✔ هم جنس بازی را رواج دادند ▫️ این برنامه ها را برای کشور ایران هم پیش گرفتند، ما در اعتراضات خارج از کشور علیه ایران پرچم همجنسگراها را می‌بینیم. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://aparat.com/v/oM8v0 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | آمریکا از درون آمریکا "ویژه برنامه ایام استکبار ستیزی" این شرایط واقعی آمریکا است و با فیلم های هالیوودی تفاوت دارد! 🔻برشی از آنچه در گفتگو با مرضیه هاشمی گذشت: ▫️ میزان بی خانمان‌ها درآمریکا را جستجو کنید، در شهرهای بزرگی مانند فیلادلفیا این اختلاف طبقاتی را خواهید دید. ▫️ آنجا همه چیز در خدمت همان یک درصد مرفه جامعه است، ۹۹ درصد درخدمت همان یک درصد اند. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://aparat.com/v/oM8v0 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | آمریکا از درون آمریکا "ویژه برنامه ایام استکبار ستیزی" آمریکا این یک ماه‌و‌نیم بیشتر از تمام سالهای بعداز جنگ‌سخت پول خرج کرده است... 🔻برشی از آنچه در گفتگو با مرضیه هاشمی گذشت: ▫️ جوانهای عزیز، امروز جمهوری‌اسلامی‌ایران قوی است و یک الگو برای کشورهای دیگر است . ▫️ جوانهای عزیز، فقط منفی نگاه نکنید. بله مشکلات وجود دارد ولی ما خودمان می‌توانیم درکنار هم آنها را درست کنیم. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://aparat.com/v/oM8v0 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 اخراج ابلیس ▫️ قسمت هفدهم 👤 در گفتگو با: عبدالحسین روح‌الامینی، دانشجوی پیرو خط امام در جریان تسخیر لانه جاسوسی 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/AzLiv 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | اخراج ابلیس "ویژه برنامه ایام استکبارستیزی" فضای دانشجویی، فضای گفتمان و مطالبه است 🔻برشی از آنچه در گفتگو با عبدالحسین روح‌الامینی گذشت: ▫️ این شیوه ای که امروز دشمن انتخاب کرده است، شیوه‌ی جنگ ترکیبی است. ▫️ دانشجو همیشه مطالبه‌گر و ضداستکبار بوده است، در شانزده آبان،۱۳ آبان و روزهای دیگر آمریکا را تحقیر کرده است، تحقیرهای بزرگ. امروز دشمن این جریان دانشجویی، این جریان فکری را هدف گرفته است. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/AzLiv 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | اخراج ابلیس "ویژه برنامه ایام استکبارستیزی" می خواهند جنبش دانشجویی را تحقیر و کوچک کنند، چرا؟! 🔻برشی از آنچه در گفتگو با عبدالحسین روح‌الامینی گذشت: ▫️ اگر مصاحبه‌های شهید ابومهدی المهندس را ببینید، پشت سر ایشان فقط یک عکس هست، عکس "شهید دقایقی" کسی که سپاه بدر عراق را راه می اندازد و می‌شود پایه حشدالشعبی امروزی؛ یک دانشجوی ساده‌ی علوم تربیتی بود. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/AzLiv 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | اخراج ابلیس "ویژه برنامه ایام استکبار ستیزی" تسخیر لانه جاسوسی بخشی از هویت جنبش دانشجویی است 🔺 برشی از آنچه در گفتگو با عبدالحسین روح‌الامینی گذشت: ▫️برخی می‌گویند امام اطلاع داشت؟ یا نداشت؟ منع می کردند و یا نمی‌کردند؟! حضرت امام در روز بعد از تسخیر لانه فرمودند: در ایران انقلاب است؛ انقلابی بزرگتر از انقلابی دیگر. فرمودند: خوب جایی را گرفته‌اید، نگهش دارید. ▫️ما برای این اتفاق بزرگ کم گذاشته‌ایم. تا به اکنون می بایست ده ها فیلم، کار هنری، کار داستانی، کار مستند از این واقعه تولید می شد. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/AzLiv 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | اخراج ابلیس "ویژه برنامه ایام استکبارستیزی" هرکاری می کنید، کاری باشد که ناله‌ی دشمن بیشتر دربیاید! 🔻برشی از آنچه در گفتگو باعبدالحسین روح‌الامینی گذشت: ▫️ اگر عراقی‌ها اختیار نفت وگاز خودشان را داشته‌ باشند، ناله‌ی دشمن در می‌آید. ▫️ خودباوری‌ که امام فرمود مصادیقی دارد، مصادیقش باید به روز شود. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/AzLiv 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | اخراج ابلیس "ویژه برنامه ایام استکبارستیزی" اگر به چهل‌وسه‌ سال پیش برگردید، باز هم این راه‌ را انتخاب می‌کنید؟! 🔻برشی از آنچه در گفتگو باعبدالحسین روح‌الامینی گذشت: ▫️ این مسیر، مسیر ظهور است. ▫️ ما یک قطعه‌ی کوچک از‌هزاران قطعه‌ی دیگر دراین مسیر تاریخی هستیم ولی همین‌ قطعه‌ی کوچک آثار ماندگاری دارد. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/AzLiv 🎥 🌐 🆔 @geraa_ir
♨️ جشنواره نشریات دانشجویی شهید صارمی ➕ در دو بخش محتوا و فنی 🔺 بخش‌های ویژه جشنواره: ▪️ اغتشاشات اخیر و مسائل پیرامون آن ▪️ ۱۳ آبان و دهه استکبارستیزی 👥 با داوری: علی رضوانی فضه‌سادات حسینی محسن جندقی آمنه‌سادات ذبیح‌پور علی اسدی محمدمحسن فیضی‌پور ⏰ مهلت ارسال آثار: ۱۱ الی ۲۷ آبان 📬 جهت ارسال آثار به کانال نشریات آنلاین در شبکه‌های اجتماعی مراجعه نمایید: @nashriat_online 🌐 🆔 @geraa_ir
📌 چهارمین شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» منتشر شد 🔸 آنچه خواهید خواند: ▪️ مقاومت؛ تنها نسخه مواجهه با استکبار جهانی 👤 حجت‌الاسلام اسماعیل فخریان ▪️ روایت فتح، این‌بار از جنس دانشجویی 👤 محمد رمضان‌زاده ▪️ استقلال و اضلاع آن 👤 عمران علیزاده ▪️ تسخیر سفارت آمریکا، چرا؟ 👤 سردار علیرضا افشار ▪️ بیستمین سالگرد پیام رهبر انقلاب در خصوص عدالت و عدالت‌خواهی 👤 محمدصادق شهبازی ▪️ از اسلام عدالتخواه تا حق‌طلبی رهبر انقلاب 👤 محمد جلیلی ▪️ منطق انقلاب اسلامی در مواجهه با حجاب 👤 مهدی جمشیدی ▪️ هندسه معرفتی انقلاب اسلامی در حوزه زنان 👤 مریم مجتهدزاده ▪️ التهاب اخیر در دانشگاه فردوسی 👤 مهدی طالبی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی ماهنامه 👇🏼 💡 🌐 🆔 @geraa_ir
گرای انقلاب الکترونیکی 4.pdf
11.16M
📖 | چهارمين شماره ماهنامه تخصصی «گرای انقلاب» 💡 🌐 🆔 @geraa_ir
💠 مناسبت‌های آذرماه جهت انجام فعالیت‌های تبیینی: 🔸 ۲ آذر: فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه 🔸 ۵ آذر: سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در سال ۱۳۵۸ 🔸 ۷ آذر: شهادت دکتر محسن فخری زاده در سال ۱۳۹۹ 🔸 ۸ آذر: شهادت دکتر مجید شهریاری در سال ۱۳۸۹ 🔸 ۹ آذر: سالروز ولادت حضرت زینب (س) 🔸 ۱۰ آذر: روز مجلس؛ شهادت آیت‌الله مدرس توسط مأموران رضا شاه 🔸 ۱۲ آذر: روز قانون اساسی (تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۵۸) 🔸 ۱۱ آذر: شهادت میرزا کوچک خان جنگی در سال ۱۳۰۰ 🔸 ۱۶ آذر: درگذشت علی‌اصغر زارعی در سال ۱۳۹۹ 🔸 ۱۶ آذر: روز دانشجو - به خون نشاندن تظاهرات دانشجویان توسط مأموران رژیم پهلوی 🔸 ۱۷ آذر: شهادت شاهرخ ضرغام در سال ۱۳۵۹ 🔸 ۲۵ آذر: اعلام سلطنت توسط رضاخان در سال ۱۳۰۴ 🔸 ۲۷ آذر: روز وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت آیت‌الله دکتر محمد مفتح 🔸 ۲۹ آذر: رحلت آیت‌الله منتظری در سال ۱۳۸۸ 🌐 🆔 @geraa_ir
💢 به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو، جزوه پیشگامان رهایی منتشر شد ⁉️ گریزی دقیق بر راه و رسم مسلمانی حقیقی و بسیجی بودن واقعی 👤 به روایت: استاد رحیم‌پور ازغدی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی جزوه 👇🏼 🌐 🆔 @geraa_ir
Rahimpoor digital final_1-.pdf
9.36M
⁉️ جزوه پیشگامان رهایی 🔹 گریزی دقیق بر راه و رسم مسلمانی حقیقی و بسیجی بودن واقعی 👤 به روایت: استاد رحیم‌پور ازغدی 📖 🌐 🆔 @geraa_ir
📝 🔸 برخی با اشاره به بروز رفتارهای ضد دینی مانند حمله به برخی از ارزش‌ها و نمادهای مذهبی همچون چادر و اصل حجاب شرعی، ساده‌انگارانه تصور می‌کنند، ستیز با احکام اسلامی خصوصا حجاب شرعی در ایران حاصل تجربه حکومت دینی است. 🔹 احتمالا تاریخ نخوانده‌اند تا بدانند، در همان بدو انقلاب و در آن فضای شور انقلابی و دینی جامعه، شاهد تظاهرات چند ده هزار نفری علیه حکم قصاص و حجاب بودیم. 🔸 اوج این اعتراضات را در ۱۷ اسفند ۵۷ شاهدیم. روز جهانی زن. یعنی فقط ۲۵ روز بعد پیروزی انقلاب اسلامی. یک روز بعد از سخنان تاریخی امام در ارتباط با لزوم وجود حجاب شرعی در ادارات و سازمان‌ها و وزارتخانه ها. راهپیمایی حدودا ۱۵ هزارنفری علیه حجاب که چند روزی به طول انجامید و موجبات درگیری و زد و خورد و مباحثه های مختلف میدانی را برای مردم فراهم آورد. فیلم‌های منتشر شده از تجمعات آن روزها یکی از اسناد جذاب و ماندگار تاریخ انقلاب است. خصوصا تجمعاتی که در دانشگاه تهران شکل گرفت. 🔹 واقعیت این است که دین ستیزی در بخشی از جامعه ایران، ریشه در سیاست‌های فرهنگی حکومت رضاخان و سپس پهلوی دوم دارد. فضای اجتماعی بعد از انقلاب اسلامی هم فقط مدتی آن را به محاق خاموشی برد. امروز فقط زمینه بروز دوباره این دیدگاه، آن هم در مقیاس بسیار کوچک‌تری، توسط اقلیتی که از اول انقلاب همیشه وجود داشتن فراهم شده است. فلذا نباید پدیده رخ داده فعلی را امری عجیب و خارق‌العاده دانست و نباید متحیرانه به آن نگاه کند. ✏️ علی ریاحی‌پور؛ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران 🌐 🆔 @geraa_ir
💢 کتابچه نعمت جمهوری اسلامی منتشر شد 🔸 حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌ کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. (صحیفه امام، جلد ۱۵) 👤 به روایت: محمدصادق شهبازی 📥 دریافت نسخه الکترونیکی کتابچه 👇🏼 🌐 🆔 @geraa_ir
نعمت جمهوری اسلامی.pdf
28.76M
⁉️ کتابچه نعمت جمهوری اسلامی 👤 به روایت: محمدصادق شهبازی 📖 🌐 🆔 @geraa_ir
Podcast.mp3
5.22M
🎙 | مشکل اولی که نسل شما را تهدید می‌کند، بی‌دردی است! ⁉️ تفاوت بسیج دانشجویی دوره ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با بسیج دانشجویی متعهد و انقلابی دهه ۵۰ و ۶۰ چیست؟ 👤 به روایت: حسن رحیم‌پور ازغدی 📎 دریافت جزوه پیشگامان رهایی: https://eitaa.com/geraa_ir/113 🌐 🆔 @geraa_ir
مجموعه گرا
💢 به مناسبت فرارسیدن سالروز صدور فرمان تشکیل بسیج طلبه و دانشجو، جزوه پیشگامان رهایی منتشر شد ⁉️ گ
Rahimpoor Mob2 By Cover.pdf
8.07M
📎 نسخه ویژه مطالعه در تلفن همراه ⁉️ جزوه پیشگامان رهایی 🔹 گریزی دقیق بر راه و رسم مسلمانی حقیقی و بسیجی بودن واقعی 👤 به روایت: حسن رحیم‌پور ازغدی 📖 🌐 🆔 @geraa_ir
Podcast2.mp3
5.45M
🎙 | از این خوابی که هستید بیدار شوید! 🔺 من میخواهم یک مقدار به شما سیلی بزنم. خیلی سرخوش هستید و خیال می‌کنید خیلی آدم رو به راهی هستید. اول باید دوتا سیلی بخورید از این خوابی که هستید بیدار شوید. 👤 به روایت: حسن رحیم‌پور ازغدی 📎 دریافت جزوه پیشگامان رهایی: https://eitaa.com/geraa_ir/113 🌐 🆔 @geraa_ir
🖇 🔺️ فروپاشیِ جنبش دانشجوییِ تجدّدی ۱- دانشگاه و دانشجو، یک کلّیّت یکپارچه و همگون نیست و نباید دربارۀ آن، قضاوت‌ عام کرد. دست‌کم می‌توان سه لایه را در دانشگاه شناسایی کرد: یکی «لایۀ بی‌طرف‌ها و وسط‌نشینان» که همیشه بوده‌اند و نوپدید نیستند و به فراتر از زندگی روزمرّۀ خویش نمی‌اندیشند و بیش از خود را نمی‌بینند؛ دیگری «لایۀ نیروهای تجدّدی و غرب‌اندیش» که از اوایل دهۀ هفتاد، به وجود آمدند و هویّت خویش را در هندسۀ درآمیختن سنّت و تجدّد تعریف کردند و حتّی در قالب لیبرالیسم و مارکسیسم و فمینیسم و قومیّت‌گرایی، به‌کلّی از سنّت دینی بریدند؛ و سرانجام، «نیروهای مؤمنِ انقلابی» که همزاد انقلاب هستند و به همان اصالت‌های اوّلیّه و روایت نخستین از انقلاب و ارزش‌های آن معتقد هستند و یک هویّتِ ریشه‌دارِ مستمر داشته‌اند. ۲- جنبش دانشجوییِ تجدّدی، دچار «انسداد فکر و نظریه»، «فقدان رهبر و مغز طرّاح»، و «فقر هوادار و بدنۀ دانشجویی» شده است. ‌چیزی در دست ندارد جز «چاقو» و «انگشتش به‌مثابه نشانۀ جنسی»، و سخنی هم ندارد جز «فحاشی‌های بی‌سابقه» و «رکیک‌گویی‌های بی‌شرمانه»، و آینده‌ای هم تصوّر نکرده است جز «ابتذال اخلاقی» و «ولنگاری جنسی». البتّه از ابتدا نیز تا حدی این‌چنین بود و می‌کوشید با ترجمه و تقلیدِ دست‌چندمِ شبه‌روشنفکرانه، ضعف خویش را پنهان کند، امّا امروز، حتّی توان گرته‌برداریِ طوطی‌وار را نیز ندارد. همچنان که جریان «اصلاحاتِ تجدّدی»، مُرده و می‌خواهد با کج‌روایت، خود را زنده و بانشاط نشان بدهد، شاخۀ دانشجویی آن نیز که مقلّد و دنباله‌رو بود، از رمق افتاده و دیگر بضاعتی ندارد. نه‌فقط «زایش فکری» ندارد، بلکه قادر به «تکرار گذشته» نیز نیست. اینان از آرمان‌های معطوف به ایدئولوژیِ لیبرال-دموکراسی در دهۀ هفتاد و هشتاد که بر روی «آزادی» و «مردم‌سالاری» و «حقوق فردی» و «گفتگوی جهانی» و ... بود، به مطالبۀ «کشف حجاب» و «غذاخوری مختلط» و ... رسیده‌اند. این سقوط، نه‌تنها «سقوط اخلاقی و معنوی» است، بلکه «انحطاط فکری» و «تنزّل ایدئولوژیک» نیز هست. سقفِ آرمان‌های اینان، این اندازه کوتاه و خواسته‌های‌شان حقیر و پَست شده است. «خیابانی‌شدن» به معنی هرزه و هرجایی شدن، مفهومی است که می‌تواند هویّت فرهنگیِ این پاره از جنبش دانشجویی را توصیف کند؛ نوعی لمپنیسمِ عریان و به‌شدّت مبتذل، همۀ وجود آنها را درگیر خود کرده و از آنها، چهرۀ «اراذل و اوباش» یا «ناکسانِ بی‌ریشه» را ساخته است. ۳- در مقابل، پارۀ انقلابی از جنبش دانشجویی به کمال و وزانت بیشتر رسیده است. کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ انقلابی، «انقلابی‌گری» و «مقاومت» و «عدالت» و «جهادی‌اندیشی» و «پیشرفت» و «ایران قوی» و «حلقه‌های میانی» و «روایت» و «تمدّن‌سازی» و «پیچ تاریخی» است و کلان‌مسأله‌های جنبش دانشجوییِ تجدّدی، «کشف حجاب» و «بدن‌نمایی» و «برهنگی» و «غذاخوریِ مشترک» و «فحاشی» و «هم‌باشی» و «هم‌جنس‌بازی». تاریخِ «حیاتِ هویّتی» این دو بخش، به این «نقطۀ شفاف» رسیده است و اکنون بیش از هر زمان دیگری می‌توان به قضاوت نشست. جنبش دانشجوییِ انقلابی از آیت‌الله خامنه‌ای الهام گرفت و اندیشه‌اش را شنید و پی گرفت و «دغدغه‌های متعالی» و «آرمان‌های تمدّنی» دست یافت، و جنبش دانشجوییِ تجدّدی، آن بیراهه را رفت و این‌گونه خوار و زار شد. در یک سو، «قانون» و «شرع» و «اخلاق» و «واقعیّت» قرار دارد و در سوی دیگر، «اغتشاش» و «سکولاریسم» و «برهنگی» و «کج‌روایت». در یک سو، «تبیین» و «مباحثه» و «مناظره» و «گفتگو» وجود دارد و در سوی دیگر، «کُشته‌سازی» و «انسان‌سوزی» و «فحاشی» و «دروغ‌پراکنی». ۴- جریان اغتشاش، «ظرفیّت اجتماعیِ» جنبش دانشجوییِ تجدّدی را آشکار کرد و ما اینک از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌ها فراتر رفتیم و دریافتیم که «واقعیّتِ نهان» چیست. آن‌همه غوغا و هیاهوی روایی، با این‌چنین استقبال بی‌مایه و نحیفی روبرو شد؛ چنان‌که در دانشگاه‌های چند هزار نفری، تنها جماعت‌هایی با حجم پانصد نفر به جریان اغتشاش پیوستند. این «واقعیّتِ آشکارشده»، بسیار تعیین‌کننده است و نشان می‌دهد «روند عمومیِ دانشگاه»، چه سمت‌وسویی دارد و چه رویش‌ها و ریزش‌هایی رخ داده است. اینک مشخص شده است که ما با یک «اقلّیّتِ پُرمدعا» روبرو هستیم که فقط «صدای بلند» دارند و می‌خواهند با «نعره‌زدن»، خود را غالب کنند و اگر به نعره‌های‌شان بی‌اعتنایی شد، «رکیک‌گویی» کنند و حرمت اخلاق را نادیده بگیرند و زشت‌ترین و بی‌سابقه‌ترین فحاشی‌ها را در دانشگاه به نمایش بگذارند. به‌این‌ترتیب، هم «اقلّی» و «اندک» بودن‌شان نمایان شد و هم «هتاک» و «بی‌اخلاق» بودن‌شان. آیا نظام جمهوری اسلامی باید تسلیم این «اقلّیّتِ مطلق» شود و در برابر «مطالبه‌های فرومایه»، سر تعظیم فرو آورد؟! 🖋 مهدی جمشیدی 🌐 🆔 @geraa_ir
16 آذر.pdf
5.12M
💢 ۱۶ آذر ۱۳۳۲ به روایت شاهد عینی 🔹 و این‌گونه «روز دانشجو» در تاریخ ثبت شد... 🔸 ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ به دليل قرار گرفتن در بطن ايام حكومت طاغوت، از تاريخ‌نگاری بسيار ضعيفی برخوردار است. خفقان حاكم بر آن سال‌ها و کهولت سن شهود اصلي ماجرا در سال‌هاي پس از پيروزی انقلاب اسلامی باعث شد كه تاريخ شفاهی اين حادثه سرنوشت‌ساز كه از آن با عنوان سر آغاز جنبش دانشجويی ايران ياد می‌شود از ضعف فراوانی برخوردار باشد. 🔸 آنچه خواهيد خواند از معدود تك‌نگاري‌هاي به‌جای مانده از شهود ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ است كه به قلم «شهيد دکتر مصطفی چمران» و در سال ۱۳۴۱ به رشته تحرير در آمده است. ❗️ مناسب جهت چاپ و توزیع در دانشگاه، خوابگاه، نمازجمعه و... 📚 🌐 🆔 @geraa_ir