eitaa logo
گفتگوی اینترنتی گرا
394 دنبال‌کننده
73 عکس
220 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 از حجاب اجباری تا لوایح قانونی 🔹 بررسی ابعاد جامعه‌شناختی و قانونی لایحه عفاف و حجاب ▫️ قسمت سی و هفتم 👤 در گفتگو با: دکتر ابوالفضل اقبالی؛ پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 📅  پخش زنده: سه‌شنبه ۲۰تیرماه؛ساعت۱۴ | بازپخش: چهارشنبه ۲۱تیرماه؛ساعت۲۰ 🔗 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
8.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از حجاب اجباری تا لوایح قانونی 👤 دکتر ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🔸 آن چیزی که ما در قانون کشور داریم حجاب الزامی و قانونی است؛ پوشش اجباری را به جز حیوانات همه دارند! واژه حجاب اجباری ساخته دست دشمن است که بار معنایی اشتباهی دارد و واژه درست حجاب قانونی و قانون لازمه زندگی اجتماعی است. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
45.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از حجاب اجباری تا لوایح قانونی 👤 دکتر ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🔸 آسیب شناسی عملکرد جمهوری اسلامی در بحث عفاف و حجاب در چه بحث هایی است؟ مولفه اصلی تغییرات حجاب در ایران ناظر به عدم هارمونی دستگاه های ذی ربط در مسائل مربوط است. قانون مدوّن درباره پوشش و فرهنگ سازی و حمایت از پوشش اسلامی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در دهه هشتاد است. عملکرد دستگاه های فرهنگ ساز و گفتمان ساز در حوزه حجاب بسیار مختل و ضعیف بوده و حتی گاها در تعارض با ارزش های اسلامی بوده است. از طرفی دشمنان هم تجهیز قوی شده اند و روایت و گفتمان سازی کرده اند و متاسفانه جامعه در حال گرایش به روایت آنهاست. در جامعه مدرن ارزش های اخذ شده در مخالفت با حجاب است و بخشی از این تغییرات طبیعی است. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
40.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | از حجاب اجباری تا لوایح قانونی 👤 دکتر ابوالفضل اقبالی، پژوهشگر مطالعات جنسیت و خانواده 🔸 در نگرش لیبرالی جامعه باید رهاشود تا خودش در زمینه های فرهنگی به رشد برسد؛ اما در جامعه اسلامی الگو هایی وجود دارند که باید پیگیری بشوند. چالش اصلی این است که آیا فرهنگ امکان مهندسی کردن دارد یا ندارد. کاری که غرب طی سالها در ایران انجام داده مهندسی فرهنگی بوده و اهدافی برای خود مشخص کرده که سبب تغییر در فرهنگ مردم ایران شده است. تعیین سازوکار های فرهنگی در زمان های مختلف به روش های متفاوت است؛ گاهی نیاز جامعه به گفتگو و تعامل است و گاهی جامعه بر علیه حکومت وارد عمل می شود. با کسی که عامل فساد است و رفتار های ضد فرهنگ و ارزش ها بروز می دهد، باید مواجهه به صورت سلبی و سخت باشد. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 خط امام(ره) بدون روتوش 🔹 بررسی ابعاد مختلف پیام امام(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه۵۹۸ ▫️ قسمت سی و هشتم 👤 در گفتگو با: مجتبی نامخواه؛ مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعوم(ع) 📅  زمان پخش: چهارشنبه ۲۸تیرماه؛ساعت۲۰ 📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 خط امام(ره) بدون روتوش 🔹 بررسی ابعاد مختلف پیام امام(ره) به مناسبت پذیرش قطعنامه۵۹۸ ▫️ قسمت سی و هشتم 👤 در گفتگو با: مجتبی نامخواه، مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو https://snn.ir/fa/livetv 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
28.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | خط امام (ره) بدون روتوش 👤 مجتبی نامخواه، مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 🔸 اسلام آمریکایی امام(ره)، اصلاً به معنای اسلام لیبرال و غرب‌زده نیست.امام(ره) بحث تحجّر و بحث مقدس‌نماها را مطرح می‌کند. وجود یک جریان مقدس‌نما مثل این است که شما می‌خواهی بجنگی و یک نفر از داخل دستت را گرفته و به شما امکان تقابل نمی‌دهد. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
29.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | خط امام (ره) بدون روتوش 👤 مجتبی نامخواه، مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 🔸 جامعه ایران خالق اتفاق‌های مهمی حتی پیش از انقلاب بوده است. انسان انقلابی به تعبیر امام در اثر یک انقلاب درونی و در ادامه همراه با انقلاب اجتماعی شکل می‌گیرد و این خود امام است که انسان انقلاب اسلامی را وارد این مرحله مهم تاریخی کرده است. انسان انقلابی به هر اندازه که از امام و رهبر خود فاصله بگیرد دچار گمشدگی می‌شود و نیروی دگرگون‌ساز خویش را از دست می‌دهد. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
27.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | خط امام (ره) بدون روتوش 👤 مجتبی نامخواه، مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 🔸 نمی‌گویم نخبگان و تحلیلگران در مورد امام (ره) حرف نزنند؛ حرف بزنند، ولی ما باید یک معیاری داشته باشیم که این حرف‌ها چقدر حرف صندلی‌است، چقدر حرف قیام است؟! چقدر حرف دگرگونی است، چقدر حرف ثبات و محافظه کاری است؟! و آن معیار، بازگشت مستقیم به متن صحیفه است. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
31.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | خط امام (ره) بدون روتوش 👤 مجتبی نامخواه، مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) 🔸 در سال‌های پیش از انقلاب و سال‌های جنگ تحمیلی مبارزه انقلابی صحنه روشنی دارد اما با تصویب قطعنامه و پایان جنگ ابهام بزرگی به وجود می‌آید. پیام قطعنامه چه چیزی بوده که با گذشت سی و پنج سال همچنان یادآوری و خوانده می‌شود؟ این پیام، پاسخی است به مسئله‌ای که تا امروز همچنان وجود دارد؛ مسئله‌ای که ابعاد مختلفی دارد. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
18.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | خط امام (ره) بدون روتوش 👤 مجتبی نامخواه، مدیر گروه مطالعات اجتماعی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) 🔸 اگر در جامعه فقر وجود داشته باشد، دلیلش فقط عاملیت فقیر نیست؛ در ابعاد کلان اجتماعی وجود فقر یعنی در این جامعه تکاثر و استضعاف رخ داده است. فقیر، علت و معلول پدیده فقر نیست. جنگ فقر و غنا، به معنای جنگ فقیر و غنی نیست؛ جنگ فقر و غنا یعنی حاکمیت در حمایت از طبقات فقیر و مستضعف مسئولیت مستقیم دارد. 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir
19.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | عبرت‌های عاشورا 🔺 ریشه کربلا در ثقیفه است 👤 محمد حسین رجبی دوانی، محقق و پژوهشگر تاریخ اسلام: 🔸هر جامعه‌ای بسته به نوع فرهنگ و ارزش‌هایی که در آن وجود دارد، افرادی پر نفوذ در افکار عمومی دارد که از آن به «خواص یا نخبگان» تعبیر می‌شود. پیامبر اکرم تلاش کرد تا معیارهای جاهلی در جامعه را تغییر دهید و معیارهای جدیدی را برای انتخاب خواص معرفی کند. اما متاسفانه ثقیفه با معیارهای جاهلی تشکیل می‌شود. 🔗 مشاهده گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات https://www.aparat.com/v/0hqSj 🎥 ----- 🔗 @geraatv 🌐 @geraa_ir