15.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | حکمرانی حجاب
🔺 پذیرش اجتماعی اصل ایده حجاب
👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه
🔸اکثریت جامعه زن ایرانی اصل ایده حجاب رو به عنوان یک ارزش قبول داره و حجاب رو رعایت میکنه؛ خانم هایی با حدود پوشش مختلف با مفهوم حیا، حریم، مراقبت و پرهیز آشنایی کافی دارند.
🔸زن در تلاش های بی صدا و بی کلمه شخصی خود و با تکیه به سنت تاریخی و فرهنگی خودش حجاب رو فهم کرده، دوستش داره، نمیتواند توضیح بدهد و نتونسته گفتمانش کنه؛ از این طرف که به گفتمان رسمی حاکمیتی درمورد حجاب که نگاه میکنه پس میزنه.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
15.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | حکمرانی حجاب
🔺 زنان در پیچ و خم تاریخ
👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه
🔸 ریشه انقلاب به واسطه این که انسان رو زوج میبینه، در انسانیت بین زن و مرد فرقی نمیبیند و توقع داره که که سرنوشت فرد، سرنوشت بشری، سرنوشت قوم و سرنوشت ملت به دست خودش اتفاق بیوفته.
🔸تعبیر های متعددی از امام (ره) و مقام معظم رهبری وجود دارد که میفرمایند: بدون زن هیچ حرکت اجتماعی به ثمر نمیرسد، شکل نمیگیرد و اگر هم شکل بگیرد، به ثمر نمیرسید.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
13.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | حکمرانی حجاب
🔺 حقیقت زن
👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه
🔸 باید روایت ها و نگاه های زنانه و اصیل متن دین را به گفتمان حجاب تزریق کنیم.
🔸رهبر انقلاب می گوید گفتمان اسلام در مورد زن، زن حقیقی است! حقیقت زن به چه شکلی است؟ زن خانه نشین خدمت گذار به مرد است؟ خب این که قطعا نیست پس چرا این فهم را دارید در همه جا جاری میکنید؟
🔸نمیشود در سطح کتب درسی تصور یک زن خانه نشین داشته باشید، بعد از همسرتان بخواهید تصویر زن بدون حجاب غربی را دوست نداشته باشد.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | حکمرانی حجاب
🔺ناکارآمدی قانون حجاب نسبت به اوایل انقلاب
👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه
🔸 کاری که قانون دارد اکنون برای ما در موضوع حجاب میکند، کاری نیست که اوایل انقلاب میکرد. اوایل انقلاب قانون حجاب یک سطح بالایی از اثر فرهنگی داشت که بلافاصله می بایستی با ساحت های گفتمانی، مردمی و معنایی تکمیل و تقویت میشد که نشد. اکنون شرایط لزوما این گونه نیست.
🔸 اکنون سطح فکری جامعه ما توسعه پیدا کرده است؛ میزان حضور زن در عرصه سیاسی بیشتر شده و زن دیگر با آن معناهای حداقلی کارش راه نمیافتد؛ لذا زن، دیگر همراهی نمیکند و مرد نیز نمیتواند با آن سنت ارتباط بگیرد.
🔸 آنچه آمار های جامعه ما میگوید و ما میبنیم این است که غالب جامعه ما با مداخله قهری و سخت مخالف اند؛ زیرا گفتمان حجاب را بر مبنای سعادت زن نفهمیده اند و گفتمان بد حجابی را که فهم فطری تری بوده، بر مبنای آزادی زن فهمیده اند. لذا میگویند که «بگذار هر کسی هر جوری که راحت است رفتار کند!»
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
21.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | حکمرانی حجاب
🔺 حجاب سیاسی
👤 مهدی تکلّو؛ پژوهشگر جنسیت و جامعه
🔸 دوگانه حجاب سیاسی- حجاب فرهنگی، مسئله غلطی است! اینکه میگویند حجاب را سیاسی نکنید نوعی نگاه منفعلانه است. نوعی نگاه است که پشت اراده زن ایرانی نمیخواهد بایستد.
🔸 ما اگر بتوانیم حجاب را جلوه ای از زنِ مبارزِ صاحب اراده، که یک تمدن نتوانسته است در مقابلش موفق شود، معنا کنیم، آن وقت کدام فطرت انسانی است که از اراده ورزی و سیاست بدش بیاید؟
🔸 من اتفاقا میگویم که مشکل ما سیاسی شدن حجاب نیست مشکل ما در ناتوانی در برساخت سیاسی درست از حجاب است.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
هدایت شده از مجموعه گرا
6.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تیزر | مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا
💢 یک کودتای آمریکایی
🔹 بررسی علل و چرایی کودتای ۲۸ مرداد
👤در گفتگو با: جواد منصوری
محقق و پژوهشگر تاریخ معاصر
🔗 مشاهده از صفحه رسمی گرا در آپارات
https://www.aparat.com/v/E2Pvd
🌐 #شبکه_گرا
🆔 @geraa_ir
11.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | نسبت جریان انقلابی با دولت سیزدهم چگونه باید باشد؟
👤حجت الاسلام مجتبی عرب:
🔸 نظارت، حمایت و کمک اما با قید برادرانه. نظارت و نهی از منکر و از بین بردن و تقویت برخی اراده ها در کنار هم لازم است. ورود ما هم باید ناظرانه باشد و هم حامیانه.
🔸 معیار ما در نقد یا حمایت از دولت باید تلاش برای حل مشکلات مردم باشد. نباید از برچسب هایی مثل عدالتخوار و ماله کش سیستم ترسید.
🔸 جریان دانشجویی و طلبگی باید در جهت رفع و از بین بردن ضعف های گفتمانی دولت، به او کمک بکند و ظرفیت های خودش را پای کار این مسأله بیاورد.
🔗 مشاهده فایل کامل گفتگو از صفحه رسمی گرا در آپارات:
https://www.aparat.com/v/XNsyx
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🔗 @geraatv
🆔 @geraa_ir
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا
💢 اغتشاش فرومایگان
🔹 ناجنبشی که فروریخت
▫️ قسمت چهل و یکم
👤 در گفتگو با: مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
📅 پخش زنده: دوشنبه ۲۷شهریورماه؛ ساعت۱۵
زمان بازپخش: چهارشنبه ۲۹شهریورماه؛ ساعت۲۰
📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو
https://snn.ir/fa/livetv
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
-----
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
گفتگوی اینترنتی گرا
🎥 مجموعه گفتگوهای اینترنتی گرا 💢 اغتشاش فرومایگان 🔹 ناجنبشی که فروریخت ▫️ قسمت چهل و یکم 👤 در گف
📍هم اکنون، پخش قسمت چهل و یکم (اغتشاش فرومایگان)
🔸گفتگو با مهدی جمشیدی، نویسنده و پژوهشگر انقلاب اسلامی
📺 پخش از تلویزیون اینترنتی خبرگزاری دانشجو
https://snn.ir/fa/livetv
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
37.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 نظام تحلیلی
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸مسئله ما حضور و فاعلیت بدنه اجتماعی تجددی است؛ یعنی تمدن غربی یک بدنه اجتماعی درون جامعه ما دارد که این ها جزو تاریخ و فرهنگ ما نیستند؛ از نظر هويتی بیگانه هستند.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
22.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺برهنگی، ماحصل محافظهکاری
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸 بنده عمیقا معتقدم که متأسفانه رسانه های رسمی، دچار افت محافظهکاری هستند و این کار موجب شده یک مقدار دچار عقب افتادگی و تاخیر از جامعه بشویم .ندیدن لبه های تیز واقعیت و مسئله را زیر یک پوشش قرار دادن، نامش «محافظهکاری» است.
🔸 جریان برهنگی و کشف حجاب به تدریج از سال ۱۳۹۰ با ماجرای کشف حجاب سلبریتی های پناهنده، چهارشنبههای سفید، آزادیهای یواشکی و... شروع شد، در سال ۱۳۹۹ میوه خیابانی آن چیده شد و در تابستان ۱۴۰۱ توانستند در خیابانها بر سر این مسئله تنش ایجاد کنند. رسانه به این روند نپرداخت و از آن غفلت کرد.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir
37.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | اغتشاش فرومایگان
🔺 طبقه معطوف به غرب
👤 مهدی جمشیدی؛ نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب
🔸 طبقه تجددی، بعد از انقلاب تصور میکند که انقلاب، فقط در پی گشایش سیاسی است و شریعت را یک امر حداقلی در حاشیه و معطوف به زندگی شخصی میدانند؛ یعنی ما یک تابستان ۱۴۰۱ در هفدهم اسفند سال ۱۳۵۷ داشتیم؛ این همان جنس است و فرقی ندارد.
🔸تا سال ۱۳۶۲ طول میکشد که حجاب تبدیل به یک الزام قانونی شود و بعد از سال ۱۳۶۸ طبقه معطوف به غرب به تدریج خودش را نمایان میکند؛ احساس میکند که میتواند سبک زندگیاش را عیان کند؛ بعد از سال ۱۳۶۷ با سیاست دولت اصلاحات، دچار جهش میشوند و احساس میکنند که پایی در حاکمیت هم دارند و سیاست های رسمی در راستای خواستههای آنهاست.
🎥 #گفتگوهای_اینترنتی
🌐 #شبکه_گرا
🖥 @geraatv
🔗 @geraa_ir