eitaa logo
گرافیلما
53 دنبال‌کننده
130 عکس
116 ویدیو
2 فایل
کارگروه تخصصی فیلم «جور دیگر باید دید» ادمین: @ensankade1 https://gerafekr.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار می‌کند. ▫️تحلیل و بررسی فیلم "شلاق" ▫️با حضور استاد نادر خواجه‌زاده ▫️ | 🗓 دوشنبه ۲۴ آذر ماه 🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و جلسه را در پُست‌های بعدی کانال گرافیلم ببینید. اگر نیت یک‌ساله دارید برنج بکارید... اگر نیت ده‌ساله دارید درخت غرس ‌کنید... اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند! 🌿 @Gerafilm1
📌با توجه به درخواست اعضای محترم کانال جلسات تحلیل فیلم از روزهای جمعه به روزهای دوشنبه تغییر یافت. 👆🏻به روز و ساعت پوستر توجه شود. 🌿 @GeraFilm1
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : ، ⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 8.5 ﺍﺯ 10 👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : Damien Chazelle 👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : J.K. Simmons, Miles Teller, Melissa Benoist ⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : 1:46:45 🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ﺁﻣﺮﯾﮑﺎ 📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ : ﺍﻧﺪﺭﻭ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﺵ ﯾﮏ ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﻧﺎﻣﻮﻓﻖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻭﺿﻊ ﻣﺎﻟﯽ ﺯﯾﺎﺩ ﺧﻮﺑﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭﺍﺭﺩ ﯾﮏ ﺁﮐﺎﺩﻣﯽ ﻣﻮﺳﯿﻘﯽ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﻫﻨﺮ ﺩﺭﺍﻡ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺑﺮﺳﺎﻧﺪ ﺍﻣﺎ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ﺑﺎ ﻣﺮﺑﯽ ﺍﯼ ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﮐﻪ... 🔴 فیلم " شلاق" را می‌توانید از لینک‌های زیر تماشا نمایید: 🖥 فیلیمو (تماشای تمامی فیلم‌های فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.) 🖥 آپ تی وی (حجم مصرفی در آپ تی وی نیم‌بها محاسبه می‌شود) 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 برای سکانس سیلی زدن در فیلم "شلاق"، در ابتدا با کمک جلوه‌های صوتی و زاویه‌بندی دوربین، سیلی‌ها را به صورت مصنوعی درآوردند، اما "جی.کی. سیمونز" و "مایلز تِلِر" بعدا توافق کردند که بگذارند سیمونز سیلی‌های واقعی بزند! این چنین است که سرخی روی گونه‌ی تلر به وضوح دیده میشود. 🎬Whiplash (2014) 🌿 @GeraFilm1
💽 Album: Whiplash 👤 Artist: Various Artists 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش ساختار سه پرده ای با نگاهی به فیلم Whiplash برگرفته از کانال ایران استوری لوگ 🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم «شلاق»: https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm (بعنوان میهمان وارد شوید) 👤 با حضور آقای ⏱ شروع: ساعت ۱۵:۳۰، دوشنبه ۲۴ آذر 🌿 @GeraFilm1
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم «شلاق» کارگردان: (2013) این فیلم کوتاه قبل از ساخت نسخه بلند آن توسط کارگردان ساخته شده است و نسخه بلند فیلم سال بعد ساخته شد و چند اسکار هم گرفت. 🌿 @GeraFilm1
اندرو: من ترجيح ميدم تو ۳۴ سالگي مست و ورشکسته بميرم و باشند کسايي که سر ميز شام در موردم صحبت کنند تا اينکه طوري زندگي کنم که تو ۹۰ سالگي پولدار و هوشيار باشم و کسي يادش نياد من کي بودم. /2014 🌿 @GeraFilm1
حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی 🔹سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو می‌کشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی پیمان معادی و یک شرکت فرانسوی نیز مبلغ ۳۰ هزار یورو در این فهرست حضور دارد. 🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#a_beautiful_day_in_the_neighborhood_2019 ❇️ ژانر: بیوگرافی، درام ❇️ محصول: آمریکا، چین ❇️ IMDb: 7
۱ ✅ در صحنه‌ای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولین‌بار برای دیدن مستر راجرز به داخل استودیو می‌رود برنامه در حال ضبط است اما راجرز با دیدن او از جلوی دوربین به پشت صحنه رفته و به وی خوشامد می‌گوید و گپی کوتاه می‌زند. طبیعی است که عوامل صحنه از این وقفه راضی نیستند و پیگیر بازآمدن راجرز می‌شوند اما به خوبی پیداست که با این منش او آشنایی دارند و تا حدی بدان عادت کرده‌اند. این صحنه دو ویژگی از شخصیت یک «مجری-مربی» را به خوبی آشکار می‌کند: 📌 یک: برای مستر راجرز ایفای «نقش» تربیت و درمان‌گری هم‌تراز و بلکه دلیل اصلی انتخاب و انجام «شغل» و وظایف کاری اوست، او که نقش و شغلش را تلفیق و در طول بیش از 30 سال اجرای برنامه هر دو معیار ضروری برای تبدیل شدن به الگوی «مجری-مربی» را در خود تقویت و حفظ نموده است. 📌 دو: با نگاهی دقیق‌تر به نوع خوشامدگویی در اولین دیدار و سایر ملاقات‌های مستر راجرز با لوید متوجه رازی مهم در توفیق او برای کیفیت‌بخشی به ارتباطات و زمینه‌سازی‌اش در کار تعلیم و تربیت می‌شویم... 🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#تحلیل #بخش_۱ ✅ در صحنه‌ای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولین‌بار برای دیدن مستر ر
📌در میان معلمین و مربیان قائده‌ای مورد تأکید است با این مضمون که تعلیم و تربیت عمیق جز با ارتباط نزدیک و «چهره به چهره» با دانش‌آموز و متربی امکان نمی‌یابد. در حالی که تحقق این نوع ارتباط نهایت مطلوب بسیاری از ماست در این صحنه راجرز علاوه بر چهره به چهره شدن با لوید و البته فشردن دست‌های او که امری معمول است دست دیگرش را بسان چتری روی ارتباطی که میانشان به وجود آمده می‌گذارد! گو اینکه به خوبی ارزش این رابطه را می‌داند و از آن محافظت خواهد کرد. و ما در ادامه این فیلم مستر راجرز را تماشا می‌کنیم که چگونه ایجاد علاقه می‌کند، چگونه دوست می‌شود و چگونه خشونت محیط و اطرافیانش را به مهربانی و همسایگی تبدیل می‌کند! شاید راز موفقیت و ماندگاری راجرز همین باشد؛ ارتباط «روح به روح». 🌿 @GeraFilm1
✅ از برنامه آقای مجری و کلاه قرمزی می توان به عنوان نمونه‌ای موفق از سبک برنامه مستر راجرز در ایران یاد کرد. 🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار می‌کند. ▫️تحلیل و بررسی فیلم "سکسکه" ▫️با حضور استاد نادر خواجه‌زاده ▫️ | 🗓 دوشنبه ۱ دی ماه 🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰ اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و جلسه را در پُست‌های بعدی کانال گرافیلم ببینید. اگر نیت یک‌ساله دارید برنج بکارید... اگر نیت ده‌ساله دارید درخت غرس ‌کنید... اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت می‌کند! 🌿 @Gerafilm1
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : ، ⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 7.5 ﺍﺯ 10 👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : سیدهارت پی. مالوترا 👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : رانی موکرجی ⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۱۶ دقیقه 🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : هند 📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ : ناینا ماتور یک معلم است که به نشانگان توره مبتلاست و در مدرسه معتبر سنت نکتکر او را برای معلمی می‌پذیرند. او برای تدریس به کلاس ۹f فرستاده می‌شود، ناینا به خاطر بیماری اش مرتب سکسکه می‌کند و دانش آموزان صدای او را تقلید می‌کنند و او را مسخره می‌کنند... 🔴 فیلم " سکسکه" را می‌توانید از لینک‌های زیر تماشا نمایید: 🖥 فیلیمو (تماشای تمامی فیلم‌های فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.) 🖥 آپ تی وی (حجم مصرفی در آپ تی وی نیم‌بها محاسبه می‌شود) 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 شب یلدا مبارک عزیزانِ عشقِ هر مراسم، این مدت خودتون رو به خونه منگنه کنید، باور کنید هیچ‌کس از شما، هیچ انتظاری ندارد که ندارد هیچ، خوشحال هم می‌شوند. @dirindirin 🍀 @cheshmejari
⃣1⃣ ✅ انواع كشمكش و شخصيت 📌 در آثار سینمایی برخی از كشمكش‌­های مهم اصولاً فیزیكی­‌اند، مثل دعوای تن‌به‌تن یا تیراندازی­‌ها در آثار وسترن. البته كشمكش‌­های دیگری سراغ داریم كه تقریباً به‌­طور كامل روانی هستند، مانند آن‌­چه كه اغلب در آثار فدریكو فلینی یا اینگمار برگمان شاهدیم. البته در خیلی از فیلم‌ها، كشمكش‌­ها هم ابعاد فیزیكی­ دارند و هم روانی و اغلب خودِ آن­‌ها مشخص می‌­كنند كه چه زمانی یكی متوقف شده و دیگری آغاز می­‌شود. شاید راه ساده‌تر و بامعنا­تر برای دسته‌­بندی كشمكش‌های مهم و اساسی آن باشد كه تحت عنوان كلی كشمكش‌­های بیرونی و درونی از آن‌­ها یاد كنیم. 📌 ساده‌­ترین شكل یك كشمكش بیرونی می­‌تواند مبارزه‌ی فردی و شخصی بین شخصیت اصلی و یك شخصیت دیگر باشد. در این سطح، كشمكش و تضاد چیزی نیست مگر ستیزه و جدال بر سر خواسته‌هایی كه همخوانی ندارند، مثل تصاحب یك جایزه، دوئل كردن یا دو نفر كه دلبسته‌ی یك زن هستند. اما این كشمكش‌­ها كه ممكن است در ابتدا ساده به نظر برسند و نشانه ه­ایی از تضاد­های بشری باشند، چه بسا در ادامه پیچیده بشوند. كشمكش‌­های شخصی در سطح فرد یا افراد باقی نمی­‌مانند و به جامعه تسری پیدا كرده و یا به نظام‌­های ارزشی و اخلاقی آدم­‌ها ربط پیدا می­‌كنند. بنابراین چنین كشمكش‌­هایی اغلب به نمادی از تضاد گروه‌­های مختلف، نهاد­های اجتماعی یا نظام‌­های ارزشی متفاوت بدل می‌­شوند. 📌 نوع دیگری از كشمكش ها بیرونی هستند كه شخصیت اصلی یا دیگر شخصیت­‌ها را به مواجهه با مسائلی مانند تقدیر، طبیعت یا نظام اجتماعی می‌­كشانند. چنین مسائلی شخصیت­‌های یك فیلم را اساساً درگیر مسائل غیرشخصی و غیربشری می­‌كنند. جفرسون اسمیت (جیمز استوارت) در آقای اسمیت به واشنگتن می­‌رود (۱۹۳۹) بر علیه‌ی فساد سیاسی مبارزه می­‌كند و با «نظام سیاسی» درگیری دارد. یك مثال درگیری و كشمكش فیزیكی بیرونی فیلم جدا افتاده (۲۰۰۰) ساخته‌ی رابرت زمكیس است كه تام هنكس تلاش می‌كند تا اثبات كند كه توان ایستادگی در برابر نیروهای طبیعی را دارد. 📌 یك نوع دیگر كشمكش درونی بر روی تضاد درونی شخصیت با خودش متمركز است. گاهی درون یك شخصیت دو نیروی مخالف با یكدیگر وجود دارند. نمونه‌ی واضح چنین شخصیتی شخصیت وودی آلن در فیلم­‌هایی مانند دوباره بنواز سام (۱۹۷۲)، آنی هال (۱۹۷۷) و منهتن (۱۹۷۹) است كه درگیر تضاد­ها و ناامنی‌­های درونی است. در فیلم نخست، شخصیت اصلی سعی دارد با قهرمان سینمایی­‌اش همفری بوگارت، رقابت داشته باشد تا بر تردید­ و ناامنی­ درونی­اش غلبه كند. ✅ شخصیت­‌پردازی فرانك كاپرا كارگردان سرشناس سینما می­‌گوید «نمی­‌شود تماشاگران را فریب داد و با نماهای دوربین روی دست، زوم كردن و با چیزهای دیگری سرشان را گرم كرد كه برای‌شان هیچ اهمیتی ندارد. انسانی­‌ترین عنصری كه در یك فیلم وجود دارد و تماشاگر می‌خواهد بداند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد، شخصیت­‌های یك فیلم هستند.» شخصیت‌­ها برای این كه جذاب به نظر برسند باید واقعی، باورپذیر باشند؛ همان‌­طوری كه داستان یك فیلم نیز باید این­‌گونه باشد. به عبارت دیگر شخصیت­‌های یك فیلم از قوانین احتمالات و الزامات پیروی می‌­كنند، از برخی حقایق درونی اطاعت می­‌كنند یا این كه طوری پرداخت شده­‌اند كه بر اساس هنر بازیگری یك بازیگر، واقعی جلوه كنند... 🔹برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم 🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه تحلیل فیلم «سکسکه»: https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm (بعنوان میهمان وارد شوید) 👤 با حضور آقای ⏱ دوشنبه ۱ دی، ساعت ۱۵:۳۰ ✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام می‌شود. 🌿 @GeraFilm1
بعد یه مدت فهمیدم که فقط شکستن قوانین، کافی نیست؛ باید به قدری قوی باشی که بتونی قوانین خودت رو بسازی! 🎥 Live by Night/2016 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن کوتاه و تأثیرگذار «Man»، اثر Steve Cutts، محصول ۲۰۱۲. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ به مناسبت فرا رسیدن فصل زمستان، وبسایت imdb میکس جالبی از لوکیشن های برفی سینما تهیه کرده است. 🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مزاح رهبر انقلاب با مهدی فخیم‌زاده: شما طاغوتی هستید؟ ▫️فخیم‌زاده: من از سپاه یزید آمده‌ام 🌿 @GeraFilm1