فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دانستنی_سینمایی
🔹 برای سکانس سیلی زدن در فیلم "شلاق"، در ابتدا با کمک جلوههای صوتی و زاویهبندی دوربین، سیلیها را به صورت مصنوعی درآوردند، اما "جی.کی. سیمونز" و "مایلز تِلِر" بعدا توافق کردند که بگذارند سیمونز سیلیهای واقعی بزند!
این چنین است که سرخی روی گونهی تلر به وضوح دیده میشود.
🎬Whiplash (2014)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش
#ساختار_سه_پرده_ای
آموزش ساختار سه پرده ای با نگاهی به فیلم Whiplash
برگرفته از کانال ایران استوری لوگ
#wiplash
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «شلاق»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ شروع: ساعت ۱۵:۳۰، دوشنبه ۲۴ آذر
🌿 @GeraFilm1
28.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 فیلم #کوتاه «شلاق»
کارگردان: #دیمین_شزل
#Whiplash (2013)
این فیلم کوتاه قبل از ساخت نسخه بلند آن توسط کارگردان ساخته شده است و نسخه بلند فیلم سال بعد ساخته شد و چند اسکار هم گرفت.
🌿 @GeraFilm1
#دیالوگ_ماندگار
اندرو: من ترجيح ميدم تو ۳۴ سالگي مست و ورشکسته بميرم و باشند کسايي که سر ميز شام در موردم صحبت کنند
تا اينکه طوري زندگي کنم که تو ۹۰ سالگي پولدار و هوشيار باشم و کسي يادش نياد من کي بودم.
#Whiplash /2014
🌿 @GeraFilm1
#خبر
حمایت ۳۰ هزار یورویی جشنواره برلین از فیلم پیمان معادی
🔹سایت جشنواره فیلم برلین فهرست ۱۲ فیلم منتخب برای دریافت حمایت مالی از صندوق سینمای جهان را اعلام کرد و فیلم «چیزهایی که تو میکشی» به کارگردانی علیرضا خاتمی و تهیه کنندگی پیمان معادی و یک شرکت فرانسوی نیز مبلغ ۳۰ هزار یورو در این فهرست حضور دارد.
🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#a_beautiful_day_in_the_neighborhood_2019 ❇️ ژانر: بیوگرافی، درام ❇️ محصول: آمریکا، چین ❇️ IMDb: 7
#تحلیل
#بخش_۱
✅ در صحنهای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولینبار برای دیدن مستر راجرز به داخل استودیو میرود برنامه در حال ضبط است اما راجرز با دیدن او از جلوی دوربین به پشت صحنه رفته و به وی خوشامد میگوید و گپی کوتاه میزند. طبیعی است که عوامل صحنه از این وقفه راضی نیستند و پیگیر بازآمدن راجرز میشوند اما به خوبی پیداست که با این منش او آشنایی دارند و تا حدی بدان عادت کردهاند.
این صحنه دو ویژگی از شخصیت یک «مجری-مربی» را به خوبی آشکار میکند:
📌 یک: برای مستر راجرز ایفای «نقش» تربیت و درمانگری همتراز و بلکه دلیل اصلی انتخاب و انجام «شغل» و وظایف کاری اوست، او که نقش و شغلش را تلفیق و در طول بیش از 30 سال اجرای برنامه هر دو معیار ضروری برای تبدیل شدن به الگوی «مجری-مربی» را در خود تقویت و حفظ نموده است.
📌 دو: با نگاهی دقیقتر به نوع خوشامدگویی در اولین دیدار و سایر ملاقاتهای مستر راجرز با لوید متوجه رازی مهم در توفیق او برای کیفیتبخشی به ارتباطات و زمینهسازیاش در کار تعلیم و تربیت میشویم...
🌿 @GeraFilm1
گرافیلما
#تحلیل #بخش_۱ ✅ در صحنهای از فیلم «یک روز زیبا در محله» وقتی لوید برای اولینبار برای دیدن مستر ر
#تحلیل
#بخش_دو
📌در میان معلمین و مربیان قائدهای مورد تأکید است با این مضمون که تعلیم و تربیت عمیق جز با ارتباط نزدیک و «چهره به چهره» با دانشآموز و متربی امکان نمییابد. در حالی که تحقق این نوع ارتباط نهایت مطلوب بسیاری از ماست در این صحنه راجرز علاوه بر چهره به چهره شدن با لوید و البته فشردن دستهای او که امری معمول است دست دیگرش را بسان چتری روی ارتباطی که میانشان به وجود آمده میگذارد! گو اینکه به خوبی ارزش این رابطه را میداند و از آن محافظت خواهد کرد. و ما در ادامه این فیلم مستر راجرز را تماشا میکنیم که چگونه ایجاد علاقه میکند، چگونه دوست میشود و چگونه خشونت محیط و اطرافیانش را به مهربانی و همسایگی تبدیل میکند! شاید راز موفقیت و ماندگاری راجرز همین باشد؛ ارتباط «روح به روح».
🌿 @GeraFilm1
✅ از برنامه آقای مجری و کلاه قرمزی می توان به عنوان نمونهای موفق از سبک برنامه مستر راجرز در ایران یاد کرد.
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "سکسکه"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۱ دی ماه
🕰 ۱۵:۳۰ الی ۱۶:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#Hichki
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #کمدی
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 7.5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : سیدهارت پی. مالوترا
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : رانی موکرجی
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۱۶ دقیقه
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : هند
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ :
ناینا ماتور یک معلم است که به نشانگان توره مبتلاست و در مدرسه معتبر سنت نکتکر او را برای معلمی میپذیرند. او برای تدریس به کلاس ۹f فرستاده میشود، ناینا به خاطر بیماری اش مرتب سکسکه میکند و دانش آموزان صدای او را تقلید میکنند و او را مسخره میکنند...
🔴 فیلم " سکسکه" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " سکسکه "
🎬 Hichki (2018)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 شب یلدا مبارک
عزیزانِ عشقِ هر مراسم، این مدت خودتون رو به خونه منگنه کنید، باور کنید هیچکس از شما، هیچ انتظاری ندارد که ندارد هیچ، خوشحال هم میشوند.
@dirindirin
🍀 @cheshmejari
#چگونه_فیلم_ببینیم
#قسمت_2⃣1⃣
✅ انواع كشمكش و شخصيت
📌 در آثار سینمایی برخی از كشمكشهای مهم اصولاً فیزیكیاند، مثل دعوای تنبهتن یا تیراندازیها در آثار وسترن. البته كشمكشهای دیگری سراغ داریم كه تقریباً بهطور كامل روانی هستند، مانند آنچه كه اغلب در آثار فدریكو فلینی یا اینگمار برگمان شاهدیم. البته در خیلی از فیلمها، كشمكشها هم ابعاد فیزیكی دارند و هم روانی و اغلب خودِ آنها مشخص میكنند كه چه زمانی یكی متوقف شده و دیگری آغاز میشود. شاید راه سادهتر و بامعناتر برای دستهبندی كشمكشهای مهم و اساسی آن باشد كه تحت عنوان كلی كشمكشهای بیرونی و درونی از آنها یاد كنیم.
📌 سادهترین شكل یك كشمكش بیرونی میتواند مبارزهی فردی و شخصی بین شخصیت اصلی و یك شخصیت دیگر باشد. در این سطح، كشمكش و تضاد چیزی نیست مگر ستیزه و جدال بر سر خواستههایی كه همخوانی ندارند، مثل تصاحب یك جایزه، دوئل كردن یا دو نفر كه دلبستهی یك زن هستند. اما این كشمكشها كه ممكن است در ابتدا ساده به نظر برسند و نشانه هایی از تضادهای بشری باشند، چه بسا در ادامه پیچیده بشوند. كشمكشهای شخصی در سطح فرد یا افراد باقی نمیمانند و به جامعه تسری پیدا كرده و یا به نظامهای ارزشی و اخلاقی آدمها ربط پیدا میكنند. بنابراین چنین كشمكشهایی اغلب به نمادی از تضاد گروههای مختلف، نهادهای اجتماعی یا نظامهای ارزشی متفاوت بدل میشوند.
📌 نوع دیگری از كشمكش ها بیرونی هستند كه شخصیت اصلی یا دیگر شخصیتها را به مواجهه با مسائلی مانند تقدیر، طبیعت یا نظام اجتماعی میكشانند. چنین مسائلی شخصیتهای یك فیلم را اساساً درگیر مسائل غیرشخصی و غیربشری میكنند. جفرسون اسمیت (جیمز استوارت) در آقای اسمیت به واشنگتن میرود (۱۹۳۹) بر علیهی فساد سیاسی مبارزه میكند و با «نظام سیاسی» درگیری دارد. یك مثال درگیری و كشمكش فیزیكی بیرونی فیلم جدا افتاده (۲۰۰۰) ساختهی رابرت زمكیس است كه تام هنكس تلاش میكند تا اثبات كند كه توان ایستادگی در برابر نیروهای طبیعی را دارد.
📌 یك نوع دیگر كشمكش درونی بر روی تضاد درونی شخصیت با خودش متمركز است. گاهی درون یك شخصیت دو نیروی مخالف با یكدیگر وجود دارند. نمونهی واضح چنین شخصیتی شخصیت وودی آلن در فیلمهایی مانند دوباره بنواز سام (۱۹۷۲)، آنی هال (۱۹۷۷) و منهتن (۱۹۷۹) است كه درگیر تضادها و ناامنیهای درونی است. در فیلم نخست، شخصیت اصلی سعی دارد با قهرمان سینماییاش همفری بوگارت، رقابت داشته باشد تا بر تردید و ناامنی درونیاش غلبه كند.
✅ شخصیتپردازی
فرانك كاپرا كارگردان سرشناس سینما میگوید «نمیشود تماشاگران را فریب داد و با نماهای دوربین روی دست، زوم كردن و با چیزهای دیگری سرشان را گرم كرد كه برایشان هیچ اهمیتی ندارد. انسانیترین عنصری كه در یك فیلم وجود دارد و تماشاگر میخواهد بداند چه بلایی بر سرشان خواهد آمد، شخصیتهای یك فیلم هستند.» شخصیتها برای این كه جذاب به نظر برسند باید واقعی، باورپذیر باشند؛ همانطوری كه داستان یك فیلم نیز باید اینگونه باشد. به عبارت دیگر شخصیتهای یك فیلم از قوانین احتمالات و الزامات پیروی میكنند، از برخی حقایق درونی اطاعت میكنند یا این كه طوری پرداخت شدهاند كه بر اساس هنر بازیگری یك بازیگر، واقعی جلوه كنند...
🔹برگرفته از ماهنامه سینمایی فیلم
🌿 @GeraFilm1
🔗 لینک ورود به جلسه
تحلیل فیلم «سکسکه»:
https://www.skyroom.online/ch/gerafekr1/gerafilm
(بعنوان میهمان وارد شوید)
👤 با حضور آقای #نادر_خواجهزاده
⏱ دوشنبه ۱ دی، ساعت ۱۵:۳۰
✴️ این جلسات هفتگی، با رویکرد تربیتی و توسعه فردی انجام میشود.
🌿 @GeraFilm1
#دیالوگ_ماندگار
بعد یه مدت فهمیدم که
فقط شکستن قوانین، کافی نیست؛
باید به قدری قوی باشی که
بتونی قوانین خودت رو بسازی!
🎥 Live by Night/2016
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشن کوتاه و تأثیرگذار «Man»، اثر Steve Cutts، محصول ۲۰۱۲.
#فیلم_کوتاه
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ویدیو_جالب
✳️ به مناسبت فرا رسیدن فصل زمستان، وبسایت imdb میکس جالبی از لوکیشن های برفی سینما تهیه کرده است.
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مزاح رهبر انقلاب با مهدی فخیمزاده: شما طاغوتی هستید؟
▫️فخیمزاده: من از سپاه یزید آمدهام
🌿 @GeraFilm1
📣 گرافیلم (کارگروه فیلمِ مجموعهٔ چشمه جاری آسمان) برگزار میکند.
▫️تحلیل و بررسی فیلم "فراری"
▫️با حضور استاد نادر خواجهزاده
▫️#مجازی | #رایگان
🗓 دوشنبه ۸ دی ماه
🕰 ۲۰:۳۰ الی ۲۱:۳۰
اطلاعات تکمیلی راجع به فیلم و
جلسه را در پُستهای بعدی کانال گرافیلم ببینید.
اگر نیت یکساله دارید برنج بکارید...
اگر نیت دهساله دارید درخت غرس کنید...
اگر نیت صدساله دارید آدم تربیت کنید... سینماتوگراف آدم تربیت میکند!
🌿 @Gerafilm1
#Ferrari
🎭 ﮊﺍﻧﺮ : #ﺩﺭﺍﻡ ، #اجتماعی
⭐️ ﺍﻣﺘﯿﺎﺯ : 5 ﺍﺯ 10
👤ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻥ : علیرضا داوودنژاد
👥ﺳﺘﺎﺭﮔﺎﻥ : محسن تنابنده، ترلان پروانه
⏱ ﻣﺪﺕ ﺯﻣﺎﻥ : ۱۰۵ دقیقه
🌏 ﻣﺤﺼﻮﻝ ﮐﺸﻮﺭ : ایران
📝 ﺧﻼﺻﻪ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ :
این فیلم دربارهٔ دختری است که از شهرستان به تهران میآید و تلاش میکند تا با خودروی «فِراری» چندین میلیاردی، عکس یادگاری بگیرد . او چون جایی را ندارد شبها را در بیمارستانها و مکانهای عمومی میگذراند. در این حین بامردی مسافرکش با بازی محسن تنابنده، آشنا میشود. راننده پس از شنیدن داستان دختر قصد کمک و نصیحت دختر را دارد و در این میان حوادثی نیز اتفاق می افتد...
🔴 فیلم " فراری" را میتوانید از لینکهای زیر تماشا نمایید:
🖥 فیلیمو
(تماشای تمامی فیلمهای فیلیمو با اینترنت رایتل و ایرانسل، نیازی به خرید اشتراک ندارد.)
🖥 آپ تی وی
(حجم مصرفی در آپ تی وی نیمبها محاسبه میشود)
🌿 @GeraFilm1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تریلر فیلم " فراری "
🎬 Ferrari (2018)
🌿 @GeraFilm1