eitaa logo
آکادمی سواد رسانه‌ای گرالیت
741 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
117 ویدیو
45 فایل
آموزش تخصصی سوادرسانه‌ ای 🔖برگزارکننده کارگاه‌ های عمومی و تخصصی سواد رسانه‌ ای 🕹سرگرم آموزی 💡یک سواد بی‌مزه 📎#سوادرسانه_ای
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸۱۰ تئوری جالب درباره انیمیشن های دیزنی که نگاه تان را به آن ها تغییر می دهد 🔹برخی به این تئوری معتقدند که دیزنی جهانی عظیم خلق کرده که همه‌ی داستان‌هایی که برای ما روایت می‌کند، در آن رخ می‌دهند. این بدان معنی است که همه‌ی داستان‌ها و شخصیت‌های دیزنی می‌توانند به نوعی با یکدیگر مرتبط باشند و طرفداران آثار دیزنی شیفته‌ی آن هستند که به دنبال این ارتباطات بگردند. تئوری‌های زیادی در اینباره مطرح شده که برخی از آن‌ها به قدری شگفت انگیز و قانع کننده هستند که رفته رفته به این فکر می‌افتید که هیچ چیز در دنیای دیزنی واقعاً به آن سادگی که به نظر می‌رسد نیست. 🔸 بعنوان مثال گرچه اینطور به نظر می‌رسد که در انیمیشن «علاء الدین» (Aladdin) همه چیز در گذشته‌های دور رخ می‌دهد، اما برخی مخاطبان این تئوری را مطرح کرده اند که داستان «علاء الدین» در حقیقت در آینده‌ی دور، در یک دنیای پساآخرالزمانی رخ می‌دهد. در این انیمیشن، غول چراغ جادو به این نکته اشاره می‌کند که ۱۰ هزار سال در چراغ جادو بوده است. با این حال شوخی‌های غول چراغ جادو مملوء از اشاراتی به فرهنگ قرن بیستم است. 📌  https://www.entekhab.ir/0035Vm @geraliit
💠 تکنیکهای جذب مخاطب خبر رادیو و تلویزیون 🔺️کاربردهای تدوین حرفه‌ای 🔹خبر تلويزيونى بدون تصوير، شبيه به گل  بیرنگ و بو است. اگر خبري واجد تصوير باشد، فرستنده مي تواند با استناد به آن تصاوير ارزش و اعتبار خبر خود را بالا برد و بدان سنديت بخشد. طبیعی است دراین صورت بيننده نيز با ديدن تصاوير با خيالي راحت، خبر را مي پذيرد و با آن ارتباط برقرار مي كند.  🔺️در ايــن مرحلــه به مجموعه قواعد حاكم بــر تدوين اخبار تلويزيوني اشــاره مي كنيم: 1⃣ تصويري كردن متن خبر 🔺مهم تريــن وظيفــه تدوينگر اخبار تلويزيوني آن است كه متون مكتــوب خبري را به تصاويــري ملموس و متحرك تبديل كند. در اينجا تدوينگران بايد به اصل تطابق تصوير، صدا و نوشتار به  خوبى توجه كنند و با ارائه تصاوير مناسب به خبر جنبه اي مستند دهند. الف) نگارش متن قبل از ديدن تصاوير ‌ج) نگارش متن بعد از تدوين تصاوير ‌د) روش تلفيقى 🔺براي اجراي اين شيوه بايد چهار مرحله به ترتيب زير طي شود:  🔹خبرنگار يا دبير خبر، تصاوير خام (راش ها) را مى بيند. 🔹متن را بر اساس آن مي نويسد و هر مقطع را به طور دقيق محاسبه مى كند. 🔹بر اساس پاراگراف هاى متن مكتوب و يا خوانده شده، كار تدوين انجام مى شود. 🔹در صورت بروز مشكل و يا ناهماهنگي خاصي بين متن و تصاوير، آنها را بر اساس يكديگر تعديل مى كند. 2⃣ استفاده بهينه از مواد موجود 🔺براي به تصوير كشــيدن خبر بايد از بهترين تصاوير (از بعــد محتوايي، فني و هنري) اســتفاده كرد، نه از نزديك ترين و دم دســت ترين آنها. بنابراين بايد همه تصاوير را با دقت رصد كــرد و از كنار هيچ تصويري بي اعتنا عبور نكرد. اي بســا يك تصوير دو ثانيه اي در بعضي جاها فوق العاده ارزشــمند باشــد. 3⃣ بازنمايي و روايت صحيح رويداد 🔺نخستين قانون تدوين اين است كه محصول نهايى بايد با معنى و فهميدني باشد. اخبار تلويزيوني به مدد تصاوير واقعي و مستند خود مي تواند به خبر حالتي نمايشي ببخشد و از خستگي وكسالت تماشاگر خود بكاهد. 4⃣ اصلاح اشكالات احتمالي 🔺يكي از وظايف تدوينگران در همه عرصه هاي فيلم سازي و برنامه سازي، اصلاح اشكالات احتمالــي موجود در كار اســت. لزوم انجام دادن اين مورد بــه خصوص در تدوين تصاوير خبري، بيشتر احساس مي شود. 5⃣حذف تصاوير زايد 🔺يكي ديگر از خصوصيات يك مونتور " بيرحمي" در حذف تصاوير زايدي است كه هيچ كمكي به روند بازنمايي رويدادها  نميكنند و حتي گهگاه آن را دچار لكنت و آســيب هاي جدي و مختلف محتوايي و هنري نيز مي كنند. 6⃣ دادن ريتم و تمپوي مناسب به اثر 🔺" تمپو" عبارت است از طول هر نما كه بستگي به اندازه زماني آن نما دارد و"ريتم" عبارت است از برآيند همه حركت هايي كه در نتيجه قطع و وصل نماها در ساختمان يك فيلم يا برنامه تلويزيوني به وجود مي آيد. 7⃣ استفاده صحيح از افكت ها و فيلترهاي تصويري 🔺تدوينگران بايد در صورت لزوم بتوانند علل منطقي و محكمي براي اعمال افكت يا فيلترهاي خاص بر روي تصاوير بيان كنند. 8⃣ استفاده صحيح از تصاوير آرشيوي  🔺برخي اوقات اخبار مهمي وجود دارند كه ممكن اســت به علل مختلف فاقد تصوير روز باشند و يا در يك گزارش و خبر ضمن اشاره به سابقه يك موضوع، از آرشيو استفاده كنيم. 9⃣ تصحيح كادر 🔺در بسياري مواقع ممكن است در يك بسته خبري از تصاوير مختلف و متنوعي استفاده شــود كه از نظر ابعاد و يا ســاير مولفه هاي تصويري، نظير استفاده از تصوير اسكوپ و... با استانداردهاي تلويزيوني ما هماهنگ نباشند در اين گونه موارد تدوينگر موظف است تصاوير را معمولي كند. @geraliit
⁉️یک شرکت سوئدی با نام پامگرنت، سرمایه‌گذار دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، شیپور و… در ایران است! 🔺 این شرکت سوئدی در سال ۱۳۹۲ شمسی تاسیس شده و اولین جایی هم که سرمایه‌گذاری کرده، ایران بوده! ‼️ اتهام عماد ادوارد شرقی در سال ۱۳۹۷، جاسوسی نظامی بود؛ ماجرای بازداشت عماد شرقی، معاون بین‌الملل سرآوا، هلدینگ بالادستی دیجی‌کالا به اتهام جاسوسی نظامی، نشان داد که حکایت سکوهای اینترنتی مستقر در ایران، عمیق‌تر از یک کسب‌وکار صرف است… در گزارش ۲۲ سپتامبر ۱۹۹۱ روزنامه واشنگتن‌پست تحت عنوان «دنیای جدید کودتاهای بدون جاسوس» نقل قول قابل تأملی از بنیانگذار یهودی NED آمده است؛ آلن وینستین صریحاً می‌گوید: «بسیاری از کارهایی که ما امروز انجام می‌دهیم، ۲۵ سال پیش به‌طور مخفیانه توسط CIA انجام می‌شد.» هدف نهایی NED در جنگ سرد، فتح بدون شلیک یک گلوله بود… 🔺سیامک نمازی روز ۲۲ مهر ۱۳۹۵ در ایران بازداشت شد؛ یکی از حوزه‌های فعالیت نمازی، استارت‌آپ‌ها بود؛ سیامک نمازی از نوامبر ۲۰۰۵ تا مارس ۲۰۰۶ عضو NED بود؛ بنیاد NED نمازی را به موسسه CIPE معرفی می‌کند! 🔺سیامک نمازی تعریف می‌کند: «با چند تن از دوستان صحبت کردم که چرا یک دانشگاه مدیریت در ایران نمی‌زنیم؟… آن‌ها من را به سایپ (CIPE) معرفی کردند؛ سایپ گفت که من پول اساتیدی‌ که می‌خواهید بیاورید را می‌دهم.» ‼️ حضور استارت‌آپ‌های ایرانی در این جشنواره با حمایت دولت یازدهم به عنوان امنیتی‌ترین دولت تاریخ انقلاب رخ داد؛ دشوار است تصور کنیم دولتی که عمدۀ وزرای آن از جناحی خاص در وزارت اطلاعات بودند، از عقبه این کنفرانس اطلاع نداشته‌اند. 🔺 دیجی‌کالا یکی از شرکت‌های حاضر در کنفرانس ۲۰۱۵ iBRIDGES در برلین بود؛ مدتی بعد، هلدینگ سرآوا یکی از سرمایه‌گذاران دیجی‌کالا در اردیبهشت ۱۳۹۵ بیانیه‌ای با این مضمون داد که ۶۰ میلیون یورو سرمایه اروپایی جذب کرده است!… در این بیانیه آمده: «شرکت سرمایه‌گذاری پامگرنت (Pomegranate) شریک اروپایی سرآوا، موفق به جذب ۶۰ میلیون یورو سرمایۀ جدید از ده‌‌ها سرمایه‌‌گذار اروپایی شد»… 🔺 لازم به ذکر است که شرکت پامگرنت همزمان در شرکت‌هایی نظیر کافه‌بازار، علی‌بابا، نوار، باهمتا و شیپور، سرمایه تزریق کرده است؛ همزمانی دو واقعه در سوئد با این جذب سرمایه قابل تامل است؛ شرکت پامگرنت (Pomegranate) سال ۲۰۱۴ تأسیس شده و بلافاصله در یک پروژۀ ایرانی سرمایه‌گذاری کرده است؛ از طرفی، فردی ایرانی‌تبار به نام آزیتا راجی در بهمن ۹۴ به عنوان سفیر جدید آمریکا به سوئد می‌رود؛ راجی از سوی دولت اوباما، مسئول سفارت آمریکا در سوئد شد. 🔺 این به اصطلاح استارت‌آپ‌ها در یک هلدینگ مشترک هستند؛ به عنوان نمونه آپارات، فیلیمو، سینما‌تیکت، صباویژن و آپارات کودک متعلق به هلدینگ صبا ایده است؛ یا در نمونه‌ای دیگر، هلدینگ سرآوا سرمایه‌گذار بالادستی گروه دیجی‌کالا، گروه علی‌بابا، گروه پژواک، نوار، باهمتا، شیپور و هلدینگ هزاردستان است؛ گروه دیجی‌کالا شامل دیجی‌کالا، دیجی‌استایل و فیدیبو است؛ گروه علی‌بابا شامل علی‌بابا، جاباما و زورق است؛ هلدینگ هزاردستان شامل کافه‌بازار، دیوار و بلد است؛ گروه پژواک شامل فاینال‌تارگت، ادرو و ای‏‌نتوورک است؛ تخفیفان، الوپیک و چیلیوری نیز از جمله سکوهایی است که سرآوا در آن سرمایه‌گذاری کرده است؛ 📍 نکته جالب ماجرا این‌جاست که وزارت خارجۀ آمریکا نیز نسبت به پلمب ساختمان اداری دیجی‌کالا واکنش نشان داد! 🔺متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می‌گوید پلمب ساختمان شرکت دیجی‌کالا حامل این پیام است که حکومت این کشور از هیچ اقدامی برای کنترل زنان و دختران، حتی «بستن راه تنفس» شرکت‌های استارتاپی محلی رویگردان نیست!! 🔻 واقعاً معلوم نیست چرا واشنگتن باید به وقایع یک شرکت در ایران، واکنش نشان دهد؟!! @geraliit
آکادمی سواد رسانه‌ای گرالیت
سخنرانی دکتر محمد هاشمی در نقد و تحلیل فیلم مستند "معضل اجتماعی" (A Social Dilemma) برنامه مستندات یکشنبه خانه هنرمندان. این فیلم درباره تعدادی از مشکلات اجتماعی است که شبکه های اجتماعی در جامعه امریکا پدید آورده اند. هاشمی در سخنان خود، از نظرات جامعه شناسان و فیلسوفانی چون ریمون بودون، سی رایت میلز، ژان بودریار، هربرت مارکوزه و یورگن هابرماس استفاده کرده تا چنین بحث هایی را طرح کند: - چگونه شبکه های اجتماعی موجب می شوند به جای واقعیت ها، به تجربه حادواقعیت ها عادت کنیم. - چگونه شبکه های اجتماعی می توانند تحولات اجتماعی مخربی را باعث شوند که ما از پیامدهای پیش بینی ناپذیر و تصادفی شان بی اطلاعیم و نمی توانیم کنترلی بر آنها داشته باشیم. - چگونه شبکه های اجتماعی می توانند نوعی کنترل را بر اذهان ما ایجاد کنند و جهانی ماتریکس وار بیافرینند که پشت آنها نهادهای قدرت و ثروت قرار دارند. -چگونه شبکه های اجتماعی به عنوان مظاهر تکنولوژی جدید، جوامع طبقاتی جدید با حاکمیت تمامیت خواه فن سالار و سرمایه مدار می سازند. - چگونه شبکه های اجتماعی به عنوان مظاهر جدید تکنولوژی می توانند ما را انسانیت زدایی کنند و امکان زندگی اصیل را از ما بگیرند. - چگونه شبکه های اجتماعی به عنوان مظاهر جدید تکنولوژی می توانند نیازها و علایق صاحبان قدرت و ثروت را نیازها و علایق خودمان جلوه دهند و از این طریق، بر ما سلطه گری کنند. - چگونه می توان، آن چنان که هابرماس در مورد راه غلبه بر معایب علم و تکنولوژی پیشنهاد داده بود، به وسیله ارتباط بین الاذهانی از طریق گفتگوی اجتماعی، عقل خودتعیین گر جمعی را به کار گرفت و به این وسیله اسیب های کاربری فضای مجازی را کاهش داد. در پایان هم این نتیجه را گرفته که این فیلم، با به پرسش کشیدن آسیب های فناوری هوشمند و مجازی، تا حدودی به دنبال همان گفتگوی بین الاذهانی هابرماسی و خواهان به کارگیری عقل خودتعیین گر جمعی برای رهایی از آن آسیب هاست. قابل ذکر است که این گفته ها بر مبنای گفتمان خود فیلم که مبتنی است بر تامل نسبت به آسیب های استفاده از شبکه های مجازی شکل گرفته وگرنه واضح است که می توان از شبکه های مجازی استفاده های بسیار مثبتی هم داشت. @geraliit
• معرفی 8 اپلیکیشن بسیار کاربردی برای حواس پرت ها که باید تو گوشیشون داشته باشن : 1- TickTick → Download 2- Remember the Milk → Download 3- Todoist → Download 4-IFTTT → Download 5- Instapaper → Download 6- Google Keep → Download 7- Pocket → Download 8- Evernote → Download @geraliit
طرح احتمالی : اتصال گوشی های اندرویدی به یکدیگر 🔹گوگل احتمالاً اتصال دستگاه‌های اندرویدی به یکدیگر برای جابه‌جایی تماس‌ها را ممکن می‌کند 🔹 به‌گزارش «میشال رحمان»، به‌نظر می‌رسد که گوگل مشغول کار روی قابلیتی برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی به یکدیگر است. این ویژگی تحت عنوان Link Your Devices مشاهده شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا چند دستگاه را از طریق یک اکانت گوگل به هم وصل کنند. 🔹این منوی جدید اطلاعاتی مثل ایمیل اکانت گوگل را ارائه می‌کند تا مطمئن شوید که با چه اکانتی باید دستگاه‌ها را به هم وصل کنید. همچنین، در این‌جا می‌توانید فهرستی از دستگاه‌های متصل‌شده را ببینید. 🔹ویژگی دیگری که میشال رحمان پیدا کرده، در این منو نبوده است، اما Internet Sharing نام دارد و ظاهراً بخشی از همین قابلیت است. این ویژگی به احتمال زیاد مشابه قابلیت هات‌اسپات خواهد بود که اجازه به‌اشتراک‌گذاری وای‌فای یا اینترنت موبایل را فراهم می‌کند. جزییات بیشتر: 👇👇 https://dgto.ir/33lp @geraliit
مجید رضائیان: صداوسیما دست از سر سایر رسانه‌ها بردارد استاد ارتباطات و روزنامه‌نگاری گفت: رویکرد حاکم بر صداوسیما هم از نظر «مطالعات رسانه» و هم از نظر «مطالعات ارتباطی» کاملا مردود است. ، استاد مطرح ارتباطات و روزنامه‌نگاری در گفتگويي درباره رویکرد حاکم بر صداوسیما گفت: از منظر «مطالعات رسانه»، قطع به یقین قانون اساسی و کلا قوانین بالادستی ما در خصوص صداوسیما، باید اصلاح شود. چراکه ما هرگز نمی‌توانیم تنها یک رسانه دیداری و شنیداری به بصورت «تک رسانه‌ای» داشته باشیم، اجازه ندهیم او هیچ رقیبی داشته باشد و پلتفرم‌های نوین، تلویزیون‌های اینترنتی و نمایش خانگی را هم ببندیم و بگوییم که ما مسئول آن‌ها هستیم و آن‌ها را به ساترا واگذار کنیم. ادامه مطلب👇 https://ettelaatonline.com/fa/news/11861/مجید-رضائیان-صداوسیما-دست-از-سر-سایر-رسانه%E2%80%8Cها-بردارد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان جنجالی معاون اول رئیس جمهور ✍ تقاضا برای دریافت سخنان دکتر مخبر معاون اول رئیس جمهور، پس از  حذف کلیپ آن از خروجی سایت و کانال تلگرامی خبرگزاری دانشجو، به شدت بالا رفت! سانسور در رسانه های اجتماعی بر خلاف رسانه های جمعی ناشدنی است و به علت ساختار نامتمرکز، نتیجه معکوس ببار می آورد و به انتشار گسترده آن دامن می زند! ✍مخبر معاون اول رئیس جمهور دیروز(۲۴ مرداد) با اشاره به تحریم های بین المللی علیه ایران گفت: «بیشترین تحریم‌ها شامل من شد و هیچ کشوری نیست که من را تحریم نکرده باشد. البته وکیل گرفتیم ، ظرف دو سال توانستیم استدلال کنیم و رفع تحریم شدم. حالا بگذریم از این که دوباره از جای دیگه در تحریم بردند»! ✍یک کاربر ذیل سخنان معاون اول ابراهیم رئیسی نوشته بود. «کف هزینه گرفتن وکیل بین المللی افزون بر ۱۰۰ هزار دلار است. چنین پولی را آقای مخبر از چه منبعی تامین کرده و دیگر اینکه چرا دولت برای لغو تحریم ها علیه کشورمان وکیل نگرفته است.؟! ✍حجت اله عباسی @geraliit
🔸تازه‌ترین ابزارها ستون سمت چپ نوع نیازها رانشان می‌دهد و ستون سمت راست ابزارهای مرتبط با این نیازها را.
🔸لایه‌های گفتمانی تلویزیون تلویزیون پر قدرت است، زیرا: گوینده خبر راوی خبر است نه نویسنده خبر (و این یعنی راوی گفتمان حقیقت)، گوینده خبر در استودیو است (و این یعنی مشروعیت)، گوینده خبر با مخالفت مواجه نمی‌شود (و این یعنی القای حقیقت)
⭕️ فتنه‌جویی رادیو BBC فارسی و جنگ روانی علیه مصدق 🔻در جریان ملی شدن نفت، انگلستان که بیشترین زیان را دیده بود تلاش کرد تا بار دیگر نفت ایران را در اختیار خود بگیرد. در سال ۱۳۳۰ در ابتدای ورود «اورل هریمن» نماینده آمریکا به ایران، انگلیس سعی داشت از طریق حزب توده در خیابان‌های تهران آشوب ایجاد کند. این آشوب در ۲۳ تیر به وجود آمد که طی آن عده‌ای کشته و زخمی شدند. روز ۲۴ تیر رادیو BBC در تفسیر وقایع ایران گفت: «فاجعه روز یکشنبه نشان داد که دکتر مصدق، حاکم و مسلط بر اوضاع نیست و کمونیست‌ها در کمین هستند که ایران را ببلعند و اگر انگلستان، پای خود را کنار بکشد، کار ایران تمام خواهد شد.» این تبلیغات سوء بر بستر زمینه سیاسی ایران تا زمان سقوط دولت ادامه داشت. 🔴 در این زمان BBC سه وظیفه مهم و سرنوشت‌ساز برعهده داشت: ۱ـ ارتباط میان کودتاچیان و شاه. ۲ـ ابلاغ پیام رمزی به شاه برای جلب اعتماد او. ۳ـ حمایت از کودتاچیان و ضعیف کردن جبهه مصدق با تبلیغات وسیع. ‼️برهمین اساس در لندن داربی شر و وود هاوس ترتیبی دادند که برنامه اخبار BBC که همیشه با عبارت «اکنون نیمه شب به وقت لندن است» آغاز می‌شد، با عبارت «اکنون دقیقاً نیمه شب است» آغاز شود. این علامت رمزی بود برای شاه که انگلیسی‌ها از او حمایت خواهند کرد. رادیوی BBC فارسی در فاصله ۲۵ تا ۲۸ مرداد همچنان به پخش و انتشار «گفتنی‌های لازم» مشغول بود. BBC فارسی در شب ۲۸ مرداد در پایان برنامه‌ای که بر ضد مصدق پخش کرد بار دیگر همان شعر فردوسی را یاد کرد که در شب ۲۵ شهریور ۱۳۲۰ آورده بود: چو فردا برآید بلند آفتاب/ من و گُرز و میدان و افراسیاب. 🔹رادیوBBCجاده‌ صاف‌کن تجزیه ایران ♦️در تابستان ۱۳۵۰ با فشار انگلستان، بحرین طی یک رفراندوم ساختگی و غیرقانونی از ایران جدا شد. بخش وسیعی از تبلیغات در این رابطه بر عهده BBC بود. این شبکه که یکی از عوامل شکل‌دهنده ۲۸ مرداد بود، در جریان جدایی بحرین از ایران با خیانت به ملت ایران شاه را نیز فریب داد. این شبکه طی برنامه‌های خود در مورد مطالبات ایران در خلیج فارس، علیه ایران و به سود اعراب (و در واقع به نفع منافع استعماری خود) وارد عمل شد. پخش برنامه‌های BBC در این رویداد ننگین به صورت ویژه‌ای جریان داشت؛ به گونه‌ای که مستمر و مدام در راستای آماده سازی زمینه‌های فکری ایرانیان برنامه‌سازی و تبلیغ می‌شد. BBC فرایند فریب افکار عمومی در ایران را طوری با موفقیت انجام داد که بعد از این اقدام هیچ اعتراضی صورت نگرفت. @geraliit
🔸"من شیطانم" 🔻 بازتاب نوزادکشی پرستار بریتانیایی ▫️لوسی لتبی پرستار ۳۳ ساله با تزریق هوا به خون و معده، تغذیه بیش از حد با شیر، حمله فیزیکی و مسموم کردن با انسولین به نوزادان تحت مراقبت خود آسیب رسانده و در یک مورد نوزاد پسری را با وارد کردن هوا به جریان خونش به قتل رسانده است. روز بعد با مسموم کردن برادر دوقلوی نوزاد کشته شده، سعی داشته او را نیز بکشد که نوزاد جان سالم به در می‌برد. پلیس در بازرسی از خانه او یادداشت‌های را یافته که روی یکی از آن‌ها نوشته شده: من شیطانم. سابقه ماجرا
تیتر روزنامه فرانسوی لوفیگارو: "دستگیری یک مشاور املاک در ایران به دلیل فروش خانه به یک سگ" "پلیس روز یکشنبه اعلام کرد مدیر یک آژانس املاک در ایران پس از فروش یک آپارتمان به یک سگ به اتهام «تضعیف ارزش های اخلاقی» بازداشت شد. مانند بسیاری از کشورهای مسلمان، سگ در ایران نجس تلقی می شود اما قانون داشتن آن را منع نمی کند" ✍🏼مهدی حیدری. @geraliit