eitaa logo
آکادمی سواد رسانه‌ای گرالیت
738 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
117 ویدیو
45 فایل
آموزش تخصصی سوادرسانه‌ ای 🔖برگزارکننده کارگاه‌ های عمومی و تخصصی سواد رسانه‌ ای 🕹سرگرم آموزی 💡یک سواد بی‌مزه 📎#سوادرسانه_ای
مشاهده در ایتا
دانلود
منتخب روزنامه‌های ۲۶ مهر ماه 1403 @geraliit 🔅آکادمی تخصصی سواد رسانه‌ای گرالیت
🔘بنگاه های دروغ پراکنی ▪️تعداد اخبار کذب منتشر شده درباره سردار قاآنی در ۱۲ رسانه معاند @geraliit 🔅آکادمی تخصصی سواد رسانه‌ای گرالیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی بعد از پخش گزارش توهین‌آمیز شبکهٔ سعودی mbc علیه رهبران شهید مقاومت 🔺عراقی‌ها بعد از آنکه شبکه سعودی از رهبران شهید مقاومت با عنوان تروریست نام برد، آدرس دفتر این شبکه در بغداد را به‌طور عمومی برای برگزاری تجمع مقابل آن به اشتراک گذاشتند. @geraliit 🔅آکادمی تخصصی سواد رسانه‌ای گرالیت
منتخب روزنامه‌های ۲۹ مهر ماه 1403 @geraliit 🔅آکادمی تخصصی سواد رسانه‌ای گرالیت
یکشنبه 29 مهر ماه 1403 🔸پیام تسلیت رهبر انقلاب در پر شهادت سنوار 🔸اصابت دقیق پهپاد حزب‌الله به خانه نتانیاهو ⁣🔸عراقچی: منطقه تبدیل به یک بشکه باروت شده است 🔸ظریف: مبنای وفاق گفت‌وگو است، نه تحمیل نظر 🔸موضع پکن درباره برخورد ایران و اسرائیل 🔸سرمربی آفریقایی استقلال با 4 دستیار خارجی در ایران http://www.newswire.ir/bulletin/2e50c9f74a
44.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹در آخرین درگیری یحیی السنوار با نیروهای اشغالگر چه گذشت؟ @geraliit
منتخب روزنامه‌های ۳۰ مهر ماه 1403 @geraliit 🔅آکادمی تخصصی سواد رسانه‌ای گرالیت
🔴 ربات‌های روایت ساز ❓مزرعه تولید انبوه محتوای شبکه ایران اینترنشنال کجاست؟ 📍بسیار طبیعی است که تمام تلاش شبکه ایران اینترنشنال -مانند هر رسانه دیگری- بر ، ، و انعکاس داده‌ها در کوتاه‌ترین زمان متمرکز بوده باشد. اما برای بسیاری از کسانی که در حوزه خبرنگاری و تولید محتوا صاحب تجربه هستند، محتوای تولیدی شبکه ایران اینترنشنال در سکوهای رسانه‌ای از نظر نوع محتوا، حجم محتوا، تناوب تولید محتوا و حضور بی وقفه و همزمان در تمام سکوهای رسانه‌های اجتماعی غیرمعمول و فراتر از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسانی به نظر می‌آید. 📍به یاد بیاوریم که معماران لندنی شرکت دی.ام.ای مدیا، رسانه مادر شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال، همه برای دهه‌ها در حوزه تولید خبر ۲۴ ساعته، و ای مهارت‌های بی بدیلی را کسب کرده بودند. استفان کلیپول خود سپهسالار جنگ رسانه‌ای بوده است و ریچارد سمبروک نیز در جریان پوشش و هم پوشش اخبار حوادث سال ۱۳۸۸ ایران جزء مدیران ارشد خبر بی.بی.سی و بای.بی.سی فارسی بوده است. هر دوی این مدیران شرکت دی.ام.ای مدیا به اهمیت بی رقیب زمان، تولید سلسله وار خبر و روایت سازی در رویدادهای سیاسی و جبهه های جنگ رسانه‌ای اشراف داشتند. به یاد بیاوریم که با هوشمندی بی نظیر استفان کلیپول توانست در دهه ۱۹۸۰ پوشش خبری تصاویر میدان تی.آن.مان چین را به سراسر جهان مخابره کند و بی.بی.سی فارسی تنها پس از حوادث سال ۱۳۸۸ بود که توانست موقعیت رسانه ای خود را تثبیت کند. 📍کارخانه محتواسازی URBS از دل نگاه راهبردی و آینده نگرانه استفان کلیپول، ریچارد سمبروک و رابرت بینون-مدیران ارشد شرکت مادر تلویزیون ایران اینترنشنال زاده شد. 📍شرکت اوربز متعلق به دو کارآفرین انگلیسی حوزه خبرنگاری و مدیریت داده بود که از سال ۲۰۱۴ بر سیستم‌های فناورانه تولید محتوا فعالیت می‌کردند و هدف‌شان صرفه‌جویی در نیروی انسانی، وقت و هزینه در میدان تولید محتوا برای رسانه های محلی انگلستان بود. دی.ام.ای مدیا با وقت شناسی قابل تحسینی در آوریل سال ۲۰۱۶ شرکت URBS را خریداری کرد، البته تصادفی نیست که سال ۲۰۱۶ همان سالی است که نطفه مشارکت میان سرمایه گذاران سعودی ایران اینترنشنال و اهالی رسانه دی.ام.ای مدیا بسته شد. 📍اینگونه ستاره اقبال آلن رنویک Alan Renwick و گری راجرز Gary Rogers با سرمایه‌گذاری گسترده دی.ام.ای مدیا در سپهر یک کسب و کار کوچک مقیاس محلی طلوع کرد. پس از این رویداد نرم‌افزار ساخته شده در شرکت اوربز ربات ساخته شرکت را برای روایت گری و روایت سازی و تولید خبر برای مخاطبانی از سرتاسر جهان، از جمله فارسی زبانان، به کار گرفت تا ده‌ها هزار محتوای کارخانه‌ای رسانه ای با صرف کمترین زمان و کمترین هزینه در تمام سکوهای رسانه ای تولید و منتشر شوند. 📍محورهای فعالیت‌های خبرنگارانه-فناورانه شرکت URBS در درگاه اینترنتی آنها اینگونه ثبت شده است: 🔺روایت سازی در مقیاس کارخانه‌ای 🔺تولید محتوای خواندنی و جذاب 🔺بهره‌گیری از ربات‌ها برای تولید خبر 🔺تولید انبوه خبر از منابع باز داده‌ای        @geraliit 🔅آکادمی تخصصی سواد رسانه‌ای گرالیت