🔴🔴🔴 حکم مرگ به جرم گفتن اشهد ان علیا ولی الله
◀️ پنجشنبه نهم جمادی الثانیه سال هفصد و هشتاد و شش، پیش از اذان ظهر، مردی را که پنجاه و دو سال داشت با ضربات شمشیر کشتند. او از بزرگترین فقیهان تمام تاریخ #شیعه بود که کتاب فقهی او ،۸۰۰سال است کتاب درسی حوزه شیعیان است ! تو او را نمیشناسی! تلویزیون چیزی درباره اش نگفته. چیزی درباره اش نخواهد گفت.
🔺او نه فوتبالیست است و نه خواننده و نه هنرپیشه و نه صوفی و نه عارفی در مسلک مولوی و ابن عربی! پس چرا باید تلویزیون چیزی درباره اش بگوید!!
◀️ عالمان سنّی اجتماع کردند و او را خطری برای «دین خدا» معرفی کردند. جرم بزرگ او دفاع از مکتب امیرالمومنین بود. در «حکومت ظلم و نیرنگ و فریب» همواره عالمان حقیقت گو مهجور و در بند و محصورند! دروغگویان نامه ای برای حاکم دمشق نوشتند و او را «اهل بدعت» نامیدند. گفتند: به «خلفای غاصب» مومن نیست! گفتند اهل «نفاق» و «ضد وحدت» است!
◀️ مدعی شدند از اسلام برگشته و با نهضت سربداران شیعه در ایران مرتبط است. «ابن جماعه» قاضی القضات دمشق حکم به «ارتداد» و فرمان به «قتل» او داد. گفتند: «بیا و از منبر مسجدی بالا برو و توبه کن! تا تو را آزاد سازیم» گفت: «از حب اهل البیت توبه کنم؟! هرگز!»
◀️ پنجشنبه نهم جمادی الثانیه سال هفصد و هشتاد و شش، پیش از اذان ظهر با ضربات شمشیر او را کشتند. پس از آن که بدنش ساعت ها بر زمین ماند و عالمان سنّی بر پیکرش لعن و نفرین سر دادند، بدن بی جان او را برداشته و از گردنش طنابی عبور داده و پیکر مُرده او را به دار آویختند.
◀️ جماعت سنی جمع شدند تا این کافر بزرگ را که جرمش «محبّت آل الله» بود نگاه کنند. به یکبار فقیهی از فقیهان سنّی حکم به سنگسار او داد. زن و مرد سنگ برداشته و پیکر بی جان این فقیه شیعه را سنگ باران کردند.
◀️ اما هنوز دل های جماعت سنّی آرام نگرفته بود. فقیهی دیگر از جماعت سنی ها فتوایی تازه صادر کرد. «بسوزانیدش!» او را از دار پایین کشیدند و جسم بی جانش را در شعله های آتش انداختند و بعد خاکستر سرد شده او را به باد سپردند.
👈 او شیخ شمس الدین محمد بن مکی معروف به #شهید_اول است. گوش کنید ... هنوز صدای او در میان زوزه ی باد به گوش میرسد که فریاد می زند.
«اشهد ان علیا ولی الله»
شهادتت ای یاور امام زمان عج الله فرجه الشریف، گرامی باد
تقدیم به روح ملکوتی اش ، فاتحه مع الصلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم والعن اعدائهم اجمعین
7.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 خطایی همگانی هنگام دعا به درگاه الهی
🔻گفتاری از شهیدمطهری:
ما همیشه که دعا میکنیم به خدا میگوییم خدایا به ما بده!
هیچ وقت دعا نمیکنیم خدایا از ما بگیر!
در صورتی که ما به این دعا بیشتر احتیاج داریم.
تا اینهایی که از ما باید بگیرد از ما نگیرد هیچ چیز اصلاً قابل دادن نیست.
ما باید بگوییم خدایا این حب جاه و مال را از ما بگیر!
این حسادتها را از ما بگیر!
این کینهها و عقدهها را از ما بگیر!
این کدورتهای قلبی را از ما بگیر!
این پردهها را از جلوی چشم ما بردار!ا
اول آنچه باید از تو بگیرند آنها را بریز بیرون، بعد آنوقت بگو بده.
آن وقت است که دعای تو مستجاب میشود.
@HawzahNews
*عمامه عاریتی؟!*
مرحوم حاج شیخ عبدالکریم حائری از شاگردان مرحوم میرزای بزرگ شیرازی در سامرا بود.
*میرودمحضر امیرالمؤمنین (ع)* در حرم زیارت و به آقا امیرالمؤمنین میگوید:
*آقا ما داریم برمیگردیم به ایران و میدانم برگردم، سیل مقلّدین و مراجعین در مسائل شرعیه به سمت ما میآید.آقا، یک الگویی را به ما معرفی کنید که من در آیندهی زندگیام،این الگو بشود برای ما شاخص،این استقبال دنیا، مرجعیت، عزّت، ثروت و آقایی، ما را غافل نکند.*
*حاج شیخ عبدالکریم حائری سه ماه نجف می ماند* و صبح و شام وقتی حرم مشرّف میشد، از امیر المؤمنین (ع) همین خواسته را تقاضا میکرد.
*سه ماه هم ایشان کربلا میماند.*
جمعاً میشود شش ماه. دیگر ایشان داشته باز ناامید میشد که شاید آقا امام حسین (ع)هم مصلحت نمیدانند که معرفی کنند،آن شب با دل شکسته از حرم میرود در همان منزلی که در کربلا اسکان داشتند، ایشان شب میخوابد،
*خواب سیدالشهداء (ع) را میبیند. آقا میفرمایند:* "شیخ عبدالکریم! از ما یک انسان جامعِ کاملِ وارسته میخواهی به عنوان الگو؟" میگوید: بله آقا.
*میفرمایند:"فردا صبح وارد حرمِ ما که میخواهی بشوی طلوع فجر،کنار قبرِ حبیب بن مظاهر اسدی، یک جوان 18 سالهای نشسته،* عمامهای کرباسی به سر دارد و یک عبای کرباسی ولباس کرباسی هم پوشیده.شما که وارد میشوی،این جوان بلند میشود وارد حرم میشود یک سلامی پایین پا به من میکند،یک سلام به علی اکبر،یک سلام به جمیع شهداء،از حرم خارج میشود بعدازطلوع فجر.این جوان را دریاب که یکی از انسانهای بزرگ است ".
حاج شیخ میفرماید:بیدار شدم.طلوع فجر،وقتی وارد حرم شدم،دیدم کنار قبر حبیب بن مظاهر،همان گوهری که امام حسین (ع) حواله کرده بود،نشسته بود. وارد شدم، این قیام کرد و آمد در حرم و یک سلام به حضرت سیدالشهداء(ع)،یک سلام به علی اکبر ویک سلام به جمیع شهداء،ازحرم خارج شد آمد به ایوان و از آنجا به صحن رفت. دنبالش دویدم. در صحن،صدایش زدم و گفتم:آقا،بایست من با تو کار دارم. برگشت یک نگاهی به من کرد و گفت: "آقا! عمامهی من عاریتی است "و رفت. از صحن رفت بیرون،رفت در کوچه پسکوچههای کربلا، دنبالش دویدم:آقا! عرضی دارم، مطلبی دارم، بایست. دوباره درحال حرکت برگشت و گفت:
"آقا! عبای من هم عاریتی است "؛ و رفت.
آقای حاج شیخ عبدالکریم میگوید:
دیدم دارد از دستم میرود؛ محصول شش ماه زحمت درِ خانهی دو امام،بااین دو کلمه دارد میگذارد و میرود. دویدم و خودم را به او رساندم و دستش را گرفتم و گفتم:بایست.عبای من عاریتی است؛ عمامهی من عاریتی است یعنی چه؟ *شش ماه التماس کردهام تا شما را معرفی کردهاند، کار داریم با شما*. یک نگاهی به حاج شیخ میکند و میگوید: "چه کسی من را به شما معرفی کرد؟". آقا شیخ عبدالکریم میگوید: صاحب این بقعه و بارگاه، سیدالشهداء(ع).
به حاج شیخ عبدالکریم میگوید: "امروز چندمِ ماه است؟"
حاج شیخ عبدالکریم روز را میگویند.
میگوید: "دنبال من بیا ".
در کوچهپسکوچههای کربلا میروند تا به خارج از کربلا میرسند.یک تلّی بود که روی آن تل،یک اتاقکی بود.میرسد به درِ آن اتاق و میگوید: "اینجا خانهی من است،فردا طلوع فجر،وعدهی دیدار من و شما همین جا ".
میرود داخل و دررا میبندد.
مرحوم حاج شیخ فرموده بود: من در عجب بودم؛ خدایا،این چه مطلبی میخواهد به من بگوید که موکول کردبه فردا.چرا امروز نگفت؟! آن درسی که بناست به من بدهد و زندگی آیندهی من راتضمین کنددر معنویت؛ بشود درس؛ بشود پیام.
ایشان میفرماید: لحظهشماری میکردم.آن روز گذشت تا فردا و طلوع فجر، رفتم بیرونِ کربلا،روی همان تل.پشتِ همان اتاقک.آمدم در بزنم،صدای نالهی پیرزنی از درون آن اتاق بلند بود و صدا میزد:
وَلَدی! وَلَدی.پسرم، پسرم.
در زدم، دیدم پیرزنی با چشمان اشک¬آلود در را گشود.
گفتم:خانم دیروز یک جوانی زمان طلوع فجر، وارد این خانه شد و گفت اینجا خانهی من است و با من وقت ملاقات گذاشته.این آقا کجاست؟ گفت: این پسرِ من بود،الآن پیشِ پای شمااز دنیا رفت.وارد شدم. دیدم پاهای این جوان به قبله دراز، هنوز بدن گرم. گفتم: وا أسفا! دیر رسیدم..یک روز حاج شیخ بر فراز تدریس کرسی درس خارج در قم،این خاطره را نقل کرده بود ازدوران جوانی و بعد فرموده بود: آن درسی که آن جوانِ بزرگ و کامل از طرف امام حسین (ع)به من آموخت، درسِ عملی بود. روز قبل به من گفت: آقا عمامهی من عاریتی است، عبای من عاریتی است.فردا جلوی چشمانِ من،عبا و عمامه را گذاشت و رفت. میخواست به من بگوید: *شیخ عبدالکریم حائری! مرجعیت،عاریتی است؛ ریاست،عاریتی است؛ خانههایتان،عاریتی است؛ پولهای حسابتان،عاریتی است؛وجودتان،عاریتی است؛سلامتیتان،عاریتی است.هر چه میبینید،عاریه است و امانت است؛ دل به این عاریهها نبندید.اینها را یاازشمامیگیرند.یا حوادث، یا وارث میبرد.
🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹
#ساده-زیستی
#زهد
#ملاصالح_مازندرانی
🔰مرحوم محدث نوری در خاتمه مستدرکالوسائل به نقل از ملاصالح مازندرانی مینویسد: من حجّت بر طالبان علم هستم، زیرا کسی از من فقیرتر نبود و گاه اوقاتی بر من میگذشت که جز نور مستراح نوری [برای مطالعه] نداشتم.
▪ذهن و حافظه ام از همگان بدتر بود، به صورتی که گاهی راه خانه ام را گم می کردم و نام فرزندانم را فراموش می کردم. سی سال از عمرم گذشته بود که به آموختن الفبا پرداختم! آن قدر کوشش کردم تا خدا آن چه را دارم به من تفضّل فرمود.!!!
📗خاتمه مستدرکالوسائل، ج۲، ص۱۹۷.
مولوی عبدالحمید امام جمعه زاهدان : ۴۰ سال شما اداره کردید، اجازه دهید چند صباحی هم ما اداره کنیم!
🏵🏵🏵🏵
پیام یکی از اساتید برجسته کشور در بخش تماس پیام جواب ایشان را داده اند:
سلام علیکم
بنده در خصوص صحبت های مولوی عبدالحمید نکته ای رو می خواستم تا به ایشون برسونید.
همانطور که می دانید پس از رحلت پیامبر اسلام حکومت در اختیار اهل سنت بوده و هم اکنون نیز حکومت قریب به اتفاق کشورهای اسلامی در اختیار اهل سنت است.
ثمره نوع نگاه و تفکر اهل سنت طی 1400 سال این بوده که تمامی کشورهای اسلامی مستعمره کشورهای چپاولگر شده و فلسطین از کف مسلمان ها خارج شده و حکومت های مسلمان اهل سنت روابط خود را با اسرائیل کودک کش عادی سازی می کنند.
سوال بنده این است که در ام القرای اهل سنت یعنی عربستان سعودی اجازه می دهند شیعیان مانند شما به راحتی خطبه نماز جمعه بخوانند و عملکرد حکومت را زیر سوال ببرند و از حکومت هم طلبکار باشند یا اینکه کوچکترین انتقاد از سوی شیعیان نتیجه اش تخریب خانه ها و گردن زدن شیعیان خواهد بود.
هم اکنون که بیش از 40 سال از حاکمیت شیعه بر این مملکت می گذرد کشور ایران به عنوان الگویی برای جهان قرار گرفته که حتی کشورهای اسلامی سنی هم حسرت آن را می خورند و این موضوع را هم در اظهارات خود نمی توانند پنهان کنند.
آقای مولوی عبدالحمید شیعیان 1400 سال بر عملکرد فضاحت بار اهل سنت بر جهان اسلام صبر کردند. لطف کنید شما هم 1400 سال سکوت کنید تا شیعیان هم کارشان را بکنند و بعد از 1400 سال دیگه نسبت به حکومت داری شیعیان قضاوت کنید.
ما هم می تونیم مودبانه صحبت های عبدالحمید رو نقد کنیم.👇👇👇
https://abdolhamid.net/persian/contact-us/
هدایت شده از سبک زندگی دینی
4_6051124370443601307.mp3
3.21M
🔴مهمترین مراقبه اهل معرفت در ماه رجب
پیامبر اکرم فرمود؛ خدای متعال در آسمان هفتم فرشتهای را گماشته است که به او «داعی» گفته میشود. زمانی که ماه رجب فرامیرسد کار این فرشته این است که در طول ماه رجب هر شب تا صبح ندا میدهد:
🌹طوبى للذاكرين؛ خوشا به حال ذاکرین (یادکنندگان خدا و نعمتهای او)؛
🌹طوبى للطّائعين؛ خوشا به حال فرمانبران و منقادان؛
🔷سپس پیام خداوند به بندگان خود را چنین فریاد میزند:
۱. أنا جليس من جالسني؛ من همنشین کسیام که همنشین من باشد؛
۲. و مطيع من أطاعني؛ من فرمانبر کسیام که فرمانبرم باشد؛
۳. و غافر من استغفرني؛ من بخشنده کسیام که از من طلب بخشش کند؛
۴. الشّهر شهري، و العبد عبدي، و الرّحمة رحمتي؛ این ماه ماه من است، بنده هم بنده من است، و رحمت هم رحمت من است،
۵. فمن دعاني في هذا الشهر أجبته؛ پس هر کس در این ماه مرا بخواند اجابتش میکنم؛
۶. و من سألني أعطيته؛ و کسی که از من بخواهد، به او عطا خواهم کرد؛
۷. و من استهداني هديته؛ و کسی از من طلب هدایت کند، او را هدایت میکنم.
۸. و جعلت هذا الشّهر حبلًا بيني و بين عبادي، فمن اعتصم به وصل إليّ؛ این ماه را ریسمانی میان خودم و بندگانم قرار دادهام، کسی که به این ریسمان چنگ زند به من میرسد.
#ماه_رجب
👆👆👆👆👆
🔊 بشنوید| توصیهها و دستورات ویژه استقبال از ماه رجب.
🔸بیایید در این ماه با امیرالمومنین(ع) معامله کنیم!
استاد فیاض بخش
❗️پیشنهاد میکنیم این فایل صوتی را حتما تا قبل از روز جمعه (اول ماه رجب) گوش دهید تا فرصت کافی برای ادای مقدمات ورود به ماه رجب داشته باشید.
💚 سفارش اهل معرفت:
در ماه رجب سوره توحید ( قل هو الله احد ) را زیاد بخوانیدو ثوابش را هدیه کنید بهامامزمان علیه السلام
این عمل باعث زیاد شدن توحید انسان می شود.
💎👌 پاداش شگفت آور صدقه در ماه رجب
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيهِ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَبِيهِ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ أَبِيهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ عَنْ أَخِيهِ الْحَسَنِ عَنْ أَبِيهِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیهم السلام قَالَ: مَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فِي رَجَبٍ ابْتِغَاءَ وَجْهِ اللَّهِ، أَكْرَمَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ فِي الْجَنَّةِ مِنَ الثَّوَابِ بِمَا لَا عَيْنٌ رَأَتْ وَ لَا أُذُنٌ سَمِعَتْ وَ لَا خَطَرَ عَلَى قَلْبِ بَشَرٍ. (بحارالانوار ،ج97 ، ص33 به نقل از امالی صدوق)
حضرت صادق علیه السلام، از حضرت باقر علیه السلام، از حضرت سجاد علیه السلام، از حضرت سیدالشهدا علیه السلام، از حضرت مجتبی علیه السلام، از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می کند که فرمود: هرکس در ماه رجب به خاطر خداوند صدقه دهد، خداوند روز قیامت در بهشت با آنچنان ثوابی وی را اکرام می نماید که نه چشمی دیده باشد، نه گوشی شنیده باشد، و نه بر قلب بشری خطور کرده باشد.
📌این نرم افزار را یکی از فارغ التحصیلان دانشگاه برکلی آمریکا درست کرده با NLP. (هوش مصنوعی) / هر آیه ای در قرآن را انتخاب کنید، آیات #مرتبط با آن آیه را در تمام قرآن نشان میدهد. برای محققات بسیار مفید است.
🌐 Quran.dhresearch.info
┅❅❈❅┅
رسول مکرم اسلام فرمودند: حقیقتاً خدای تبارک و تعالی برای برادرم علی ابن ابیطالب (ع) چنان فضیلتهایی قرار داده که شماره آنها را خود پروردگار میتواند احصا فرماید، پس هر کس یک فضیلت از این فضیلتها را بر زبان جاری سازد، در حالی که در دل به آنها اقرار دارد، خدای متعال نیز جملگی گناهان گذشته و آینده او را بیامرزد، هر چند در روز قیامت همه گناهان جن و انس در کارنامهاش ثبت باشد و هر کس یک فضیلت از فضیلتهای علی ابن ابیطالب (ع) را بنویسد تا مادامی که از این نوشته اثری باقی باشد، فرشتگان برای او از درگاه الهی آمرزش میطلبند و هر کس هنگام بیان فضیلتی از این فضیلتها به آنها گوش سپارد، خدای متعال جملگی گناهانی را که از طریق شنیدن در کارنامه اعمالش ثبت شده، میآمرزد و هر کس به نوشتهای در باب فضیلتهای علی (ع) نظر کند خدای متعال جملگی گناهانی که از طریق دیدن در کارنامه اعمالش ثبت شده بیامرزد و ببخشاید.
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
قال رسول الله صلی الله علیه و آله :
«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی جَعَلَ لِأَخِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَضَائِلَ لَا یُحْصِی عَدَدَهَا غَیْرُهُ فَمَنْ ذَکَرَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِهِ مُقِرّاً بِهَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ وَ لَوْ وَافَی الْقِیَامَةَ بِذُنُوبِ الثَّقَلَیْنِ وَ مَنْ کَتَبَ فَضِیلَةً مِنْ فَضَائِلِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع لَمْ تَزَلِ الْمَلَائِکَةُ تَسْتَغْفِرُ لَهُ مَا بَقِیَ لِتِلْکَ الْکِتَابَةِ رَسْمٌ وَ مَنِ اسْتَمَعَ إِلَی فَضِیلَةٍ مِنْ فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِی اکْتَسَبَهَا بِالاسْتِمَاعِ وَ مَنْ نَظَرَ إِلَی کِتَابَةٍ فِی فَضَائِلِهِ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ الذُّنُوبَ الَّتِی اکْتَسَبَهَا بِالنَّظَ (الامالی شیخ صدق، ص ۱۳۸)
جابر میگوید : امام باقر (علیه السلام) به من فرمودند:
ای جابر، آیا گمان می کنی صرف دوست داشتنِ ما برای ادعای تشیع کافی است؟ به خدا سوگند شیعه ی ما نیست جز آنکه از خدا، پروا کند و او را اطاعت کند.
ای جابر چنین شیعیان واقعی، شناخته نمی شوند جز با فروتنی در برابر خلق خدا، و خشوع در برابر خدا، و امانت داری و در هر حال به یاد خدا بودن، و نماز و روزه و نیکی به پدر و مادر، و مراعات همسایگان تهی دست و بینوا، و مراعات بدهکاران و یتیمان، و راستی در گفتار و تلاوت قرآن، و بازداشتن زبان از پرخاش بر مردم، و گفتار نیک با مردم، و شناخته شدن به امانت داری بین دوستان .
جابر، اگر کسی بگوید پیامبر و امیرالمومنین را دوست دارد ولی به سنت و رفتار آنان اقتدا ننماید، سودی برای او ندارد. پس تقوای الهی را مراعات کنید و برای آنچه نزد خداست، عمل کنید و بدانید که بین خدا و هیچ کس، خویشی و نزدیکی وجود ندارد و هیچ کس خود را به خدا نزدیک نمیکند جز با طاعت .
(اصول کافی، جلد ۲، صفحه ۷۴)