eitaa logo
غدیر شناسنامه شیعه
160 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
44 فایل
✅ اصل و نسب و مذهب ما را چو بخواهید آغاز مسلمانی ما روز غدیــــــر است... 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 عید غدیر بخش عمده ای از شناسنامه ی شیعه ائمه محسوب می شود. مقام معظم رهبری @ggg1400 آیدی ادمین: @mohammaddostmr
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹یکی از زیباترین جلوه‌های انسانیت، «احسان بی توقع» به آفریده‌های خداوند است. به تعبیر زیبای پیامبر خوبی‌ها (ص): الْخَلْقُ كُلُّهُمْ عِيَالُ اللَّهِ، وَ أَحَبُّهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْفَعُهُمْ لِعِيَالِه؛ همه آفریده‌ها، عیال خداوندند؛ محبوب‌ترین آنها نزد خداوند نافع‌ترین آنها برای عیال خداوند است»
💎 شیعه واقعی در کلام رسول‌الله(ص) 🔻پيامبر صلي‌الله‌عليه‌و‌آله‌وسلم ❇️إنَّ شِيعَتَنا مَن شَيَّعَنا وَاتَّبَعَ آثارَنا وَ اقتَدى بِأعمالِنا. شيعه ما كسى است كه از ما پيروى كند و پا جاى پاى ما بگذارد و به كردار ما اقتدا كند. 📚 بحارالأنوار، ج ۶۸، ص ۱۵۴ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈•
❇️ راه رسیدن به حقیقت ایمان رسول خدا -صلي الله عليه وآله - 🌹🌹🌷هر كه خوب وضو سازد و نمازش را درست بخواند و زكات مالش را بپردازد و زبانش را نگاه دارد و خشمش را فرو برد و براي گناهانش طلب آمرزش كند و حقوق دوستي خاندان پيغمبر را ادا كند ، حقيقت ايمان را كامل كرده و درهاي بهشت برايش باز است 🌹🌹. من اسبغ وضوءه و احسن صلوته و ادي زكوة ماله و خزن لسانه و كف غضبه و استغفر لذنبه و ادي النصيحة لاهل بيت رسوله فقد استكمل حقائق الايمان و ابواب الجنة مفتحة له 📖(ثواب الاعمال ، ص 64) 🦋🍃🦋🍃🦋🍃🦋
💢 شما وارث ثقلین هستید ✳️ رئیس مذهب شیعه امام صادق علیه السلام فرمودند: "مردم" را واگذارید؛ چرا که آنها دینشان را از "مردم"ی دیگر همچون خودشان می‌گیرند ولی شما دینتان را از رسول خدا و علی صلوات الله علیهما می‌گیرید و این دو با هم برابر نیستند.[1] 📜 1. الکافی، جلد 2، صفحه 213 ( ذَرُوا النَّاسَ فَإِنَّ النَّاسَ أَخَذُوا عَنِ النَّاسِ وَ إِنَّكُمْ أَخَذْتُمْ عَنْ رَسُولِ الله وَ عَلِيٍّ وَ لَا سَوَاءٌ) ✔ پ.ن: روشن است در این روایت، منظور از «مردم» تمام مردم نیست، بلکه کسانی هستند دینشان را از رسول یا امیرالمومنین نمیگیرند.
برو ای گدای مسکین در خانه علی زن که نگین پادشاهی دهد از کرم گدا را... السلام علیک یا امیرالمومنین.
📜 حدیث امیرالمومنین عليه السلام : لا تَسألُوا فيها فوقَ الكَفافِ ، و لا تَطلُبُوا منها أكثرَ مِن البلاغِ در دنيا بيش از احتياج نجوييد و بيش از كفاف از آن نخواهيد . نهج البلاغة : الخطبة ۴۵
📜 حدیث امیرالمؤمنین(علیه السلام): إنما أنت عدد أیام، فكل یوم یمضی علیك یمضی ببعضك، فخفض فی الطلب وأجمل فی المكتسب. وجود تو همان شمارش روزهای عمر تو است، هر روزی که بگذرد قسمتی از وجود تو را با خود می برد. پس از خواسته هایت کم کن واز مال اندوزی بکاه غرر الحكم: ٣٨٧٤.
┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄ 📜 # نهج البلاغه، نامه53 :نامه به مالک اشتر 🔹 بازرگانان و صاحبان صنايع 🔻سپس سفارش مرا به بازرگانان و صاحبان صنايع بپذير، و آنها را به نيكوكاری سفارش كن بازرگانانی كه در شهر ساكنند، يا آنان كه همواره در سير و كوچ كردن می باشند و بازرگانانی كه با نيروی جسمانی كار می كنند، چرا كه آنان منابع اصلی منفعت و پديد آورندگان وسايل زندگی و آسايش و آوردندگان وسايل زندگی از نقاط دور دست و دشوار می باشند، از بيابانها و درياها، و دشتها و كوهستانها، جاهای سختی كه مردم در آن اجتماع نمی كنند، يا برای رفتن به آنجاها شجاعت ندارند. بازرگانان مردمی آرامند و از ستيزه جویی آنان ترسی وجود نخواهد داشت، مردمی آشتی طلبند كه فتنه انگيزی ندارند. در كار آنها بينديش چه در شهری باشند كه تو به سر ميبری، يا در شهرهای ديگر، با توجه به آنچه كه تذكر دادم. اين را هم بدان كه در ميان بازرگانان، كسانی هم هستند كه تنگ نظر و بد معامله و بخيل و احتكار كننده اند كه تنها با زورگویی به سود خود می انديشند. و كالا را به هر قيمتی كه می خواهند می فروشند، كه اين سود جویی و گران فروشی برای همه افراد جامعه زيانبار و عيب بزرگی بر زمامدار است. پس از احتكار كالا جلوگيری كن كه رسول خدا (صلّی اللّه عليه و آله و سلّم) از آن جلوگيری می كرد بايد خريد و فروش در جامعه اسلامی به سادگی و با موازين عدالت انجام گيرد، با نرخ هایی كه بر فروشنده و خريدار زيانی نرساند، كسی كه پس از منع تو احتكار كند، او را كيفر ده تا عبرت ديگران شود، امّا در كيفر او اسراف نكن. ┄═❁🍃❈🦋✨🦋❈🍃❁═┄
📌اما ما اهل فرار نیستیم، بلکه اهل مقاومتیم معاویه، به نمایندگان خود دستور میداد: «اگر دو نفر گواهی دهند که کسی از علی(ع) و خاندان او است، اسم او را از دفتر دولتی و او را قطع کنند. خانه اش را خراب کرده و بلایی بر سر او بیاورند که برای دیگران درس عبرت باشد.» (1) به اعتراف ، هدف از هایی که در حکومت امیرمؤمنان (ع) انجام می داد، فرار مردم از حکومت علی(ع) بود؛ چنانکه به سُفیان بن عَوف غامدی که از فرماندهان نظامی در به شهر هیت و شهر انبار بود، می گفت: «به خداوند سوگند بعد از اندك زمانى مردم از على(ع) فرار مى‏كنند و به طرف ما مى‏آيند.»(2) 📚ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج11، ص44. 📚 ابراهيم بن محمد ثقفى، الغارات، ج2، ص465.
📌گزارش امیرمؤمنان علی(ع) از یک امیرمؤمنان (ع) گزارشی از یک رشوه را چنین نقل می کند: «شب هنگام كسى ما را ديدار كرد و ظرفى سرپوشيده آورد.- درون آن ظرف - سرشته،- با روغن و قند آغشته- بود که من آن را دوست نداشتم؛ زیرا گويى آب دهان مار به آن آميخته است. گفتم: است يا ، يا براى رضاى خدا است؟ میدانی که گرفتن بر ما ناروا است؟ آن مرد گفت: نه اين است و نه آن است، بلكه ارمغان(رشوه) است. گفتم: مادرت بر تو بگريد! آمده‏اى من را از راه دين خدا برگردانى؟ يا بی عقلی يا به بيهوده سخن مي رانى؟ به خدا قسم، اگر هفت اقليم را با آنچه زير آسمانها است به من دهند، تا خدا را نافرمانى نمايم و پوست جوى را از مورچه‏اى به ناروا بربايم، چنين نخواهم كرد.» 📚سیدرضی، نهج‏ البلاغه، خطبه: 224، ص374.
🔹حضرت امیرالمؤمنین: خدا مرا پيشواي خلقش قرار داد، و بر من واجب ساخت كه درباره خود و خوراك و نوشابه و پوشاكم، مانند مردم ضعيف و مستمند، بر خود تنگ گيرم، تا فقير از فقر من پيروي كند و ثروتمند بوسيله ثروتش سركشي و طغيان ننمايد. إِنَّ اَللَّهَ جَعَلَنِي إِمَاماً لِخَلْقِهِ فَفَرَضَ عَلَيَّ اَلتَّقْدِيرَ فِي نَفْسِي وَ مَطْعَمِي وَ مَشْرَبِي وَ مَلْبَسِي كَضُعَفَاءِ اَلنَّاسِ كَيْ يَقْتَدِيَ اَلْفَقِيرُ بِفَقْرِي وَ لاَ يُطْغِيَ اَلْغَنِيَّ غِنَاهُ. منبع:الکافي (ط-الإسلامیة)، ج 1،ص410
✳ با امام میزان شو! 🔻 همان گونه که یک بنّا با بهره گرفتن از شاقول و دیگر ابزار از کج رفتن دیوار پیشگیری می‌کند و فروشنده برای عرضه‌ی کالای خود آن را با متر و ترازو می‌سنجد، سالک سبیل حق نیز باید قدم‌به‌قدم ، ، و خود را با ترازوی الهی بسنجد تا گرفتار انحراف، تندروی یا کندروی نگردد. 🔸 در زیارت (ع) می‌خوانیم «السلام علی میزان الأعمال»؛ علیهم‌السلام انحراف را می‌نمایانند و کژراهه را می‌شناسانند و حضرت امیر در حکمت ۱۰۹ فرمود «ما همانند آن پشتی میانی، حد وسط هستیم که هر که نرسیده، باید خود را برساند و هر که از ما در گذرد، باید که به ما باز گردد». 🔹 (ع) معروف‌ترین شخصیتی است که دین خود را به (ع) عرضه کرد و امام (ع) اعتقاداتش را تأیید و او را بر ثبات بر آن تشویق کرد، چنان که (ع) با فرمودن «هذا دین الله و دین ملائکته» پس از عرضه‌ی اسماعیل بن جابر، وی را تأیید کرد. 👤 📝 #⃣