eitaa logo
کانال تحلیلی حامیان ولایت
1.5هزار دنبال‌کننده
11.8هزار عکس
9.9هزار ویدیو
130 فایل
کانال تحلیلی حامیان ولایت @gh63_soldier_velyatfagih.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۲) تمام در س و زندگی بزرگ بانوی اسلام این است که در این زمان حقیقتِ قرآن، امام زمان ارواحنافداست اسلام، امام زمان است نماز، امام زمان است بسم الله الرحمن الرحیم، امام‌ زمان است صلوات، امام زمان است و ... خلاصه اصل همه ی خوبی ها، امروز امام زمان است و از اینها بالاتر 👆در این زمان، حقیقتِ👇 امیرالمومنین، امام زمان است امام حسین، امام زمان است امام رضا، امام زمان است حالا کمی تفکر و تعقل کنیم؛ به کجا داریم میریم ما ؟ چرا راهِ خدا که حجت خداست را گم کردیم ما ؟ چرا غافلیم از حقیقتِ بندگیِ خدا ؟ چرا او را صدا نمیزنیم و نمیخواهیم از خدا ؟ چرا غافلیم از یاد او و دعا برای فرج او ؟ با بدی ها که بماند،‌ ما با خوبی ها از اصلِ خوبی ها در این زمان، غافل شدیم، نماز میخوانیم اما از حقیقت نماز غافلیم، قرآن میخوانیم اما از حقیقت قرآن غافلیم و ... تمام فریاد و نفرین فاطمه ی زهرا سلام الله در مسجد بر قاریان قرآن و پیشانی پینه بستهای نماز بود که در خانه ی خدا و قرآن به دست بنده ی شیطان شده و غافل از حجت خدا بودند یا فاطر بحق فاطمه عجل لولیک الفرج...
بسم الله القاسم الجبارین سلام وعرض ادب خدمت شما همراهان گرامی ❇️ ❇️ تحلیلگروکارشناس مسائل سیاسی وفرهنگی واجتماعی : 💐 📆 زمان شروع : چهارشنبه ۱۴۰۰/۱۰/۱ در @sameir
🔴 (س) 🔻 🔻(س) حتی الامکان از ظاهر شدن در انظار عمومی اجتناب می کرد اما این بدان معنی نبود که در مواقع و از انجام وظیفه خود شانه خالی کند . 🔻 نقل می کند : " که پس از جنگ احد حضرت زهرا (س) با گروهی از زنان مدینه از خانه خارج شد وچون چهرهدمجروح پدرش را دید، اورا در آغوش گرفت وخون از صورت مبارکش پاک کرد، سپس آبی فراهم نبود وخونها را ازچهره مبارک صلی علی الله علیه واله شست وشمشیر اورا پاک کرد " 🔻 " همچنین می نویسد : " زنانی که آمده بودند ، چهارده نفر بودند که (س) یکی از آنان بود ، که و باخود به برده ودر کنار ازمجروحین می کردند " ادامه دارد... 6
🔴 (س) 🔻حضرت زهرا (س) مقام و موقعیت و جایگاه امام علی علیه السلام را خوب شناخته بود و از تواناییهای ذاتی و خدادادی و شایستگیهای ایشان مطلع بود وهمچنین دیدگاههای پیامبر اکرم (ص)را نسبت به امام به صورت مرتب شنیده بود و بدان ایمان و اعتقادی راسخ داشت و صلاح و مصلحت جامعه نوپای اسلام را در رهبری و امامت امام علی (ع)می دانست و جایگزین دیگری را با وجود ایشان برای این مقام و منصب جایز نمی دید. از اینرو برای و تحقق آن از هیچ تلاشی دریغ نکرد و تا آخرین لحظه دست از حمایت و دفاع از امام( ع )و مقام امامت بر نداشت. 🔻در بیعت با خلیفه اول سه گروه از قبول بیعت با ابوبکر امتناع کردند: 👈: 👇👇👇 : گروه انصار، که در سقیفه حضور داشتند و هر چند در ابتدا از بیعت با ابوبکر خودداری کردند، ولی مسائلی موجب شد تا بیشتر آنها در همان جلسه به ابوبکر دست بیعت دهند. 👈: 👇👇👇 بنی امیه و در رأس آنها ابوسفیان، که منتظر رسیدن به پست و مقام و منصب بودند و در عصر جاهلیت، مقداری از آن برخوردار بودند. 👈:👇👇👇 بنی هاشم و تعدادی دیگر از مسلمانان مانند عمار، سلمان، مقداد و ابوذر و دیگران. 🔻مشکل انصار تا حد زیادی به نفع خلیفه حل شد، بنی امیه نیز با تطمیع مالی و مقام و منصب حکومتی بیعت کردند؛ اما مشکل بنی هاشم همچنان باقی بود، هر چند حزب حاکم در جلب رأی و نظر آنان نیز تلاش زیادی کرد و حتی چند شب بعد از بیعت در سقیفه به منزل عبداللّه بن عباس رفتند و پیشنهاد پست و حکومت به او و دیگر افراد خانواده اش را داده اند اما مورد قبول او قرار نگرفت و ابن عباس مسئله را به امام علی علیه السلام واگذار کرد و هیچ یک از بنی هاشم ـ تا امام بیعت نکرد ـ دست بیعت به ابوبکر ندادند. و تا حضرت زهرا(س) زنده بود، امام نیز بیعت نکرد. به همین جهت حزب حاکم چاره دیگری اندیشید و به فکر تهدید افتاد. 7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) 🔻وفات پیامبر اکرم (ص)، حضرت فاطمه (س) غرق در سوگ و ماتم شد. از یک طرف نه تنها پدر او بلکه آخرین فرستاده خداوند و ممتازترین مخلوق او، از میان بندگان به سوی خداوند، بار سفر بسته بود. هم او که در وجود خویش برترین مکارم اخلاقی را جمع نموده و با وصف صاحب خلق عظیم، توسط خداوند ستوده شده بود. هم او که با وفاتش باب وحی تشریعی بسته شد؛ از طرفی دیگر حق وصی او غصب گشته بود. و بدین ترتیب دین از مجرای صحیح خود، در حال انحراف بود. 🔻حضرت فاطمه (س) هیچگاه غم و اندوه خویش را در این زمینه کتمان نمی‌نمود. 🔻گاه بر مزار پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) حاضر می‌شد و به سوگواری می‌پرداخت و گاه تربت شهیدان احد و مزار حمزه عموی پیامبر را برمی‌گزید و درد دل خویش را در آنجا بازگو می‌نمود. حتی آن هنگام که زنان مدینه علت غم و اندوه او را جویا شدند، در جواب آنان صراحتاً اعلام نمود که محزون فقدان رسول خدا و مغموم غصب حق وصی اوست.   8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) 🔻هنوز ساعاتی از وفات رسول خدا (ص) نگذشته بود که سفارش رسول خدا (ص) و فرمان الهی توسط ایشان در روز ، مبنی بر نصب امام علی (ع) به عنوان حاکم و ولی مسلمین پس از پیامبر (ص)، توسط عده ای نادیده گرفته شد و آنان در محلی به نام جمع گشتند و از میان خود فردی را به عنوان حاکم برگزیدند و شروع به جمع‌آوری بیعت از سایرین برای او نمودند. 🔻 به همین منظور عده‌ای از مسلمانان به نشانه به غصب حکومت و نادیده گرفتن فرمان الهی در نصب امام علی (علیه السلام) به عنوان ولی و حاکم اسلامی پس از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در خانه حضرت فاطمه (علیها السلام) جمع گشتند 🔻هنگامی که ابوبکر - منتخب سقیفه - که تنها توسط حاضرین در سقیفه انتخاب شده بود، از اجتماع آنان و عدم بیعت با وی مطلع شد؛ عمر را روانه خانه فاطمه (علیها السلام) نمود تا امام علی (علیه السلام) و سایرین را به زور برای بیعت در مسجد حاضر نماید. عمر نیز با عده‌ای به همراه پاره آتش، روانه خانه حضرت فاطمه (علیها السلام) شد. 🔻 هنگامی که بر در خانه حاضر شد، حضرت فاطمه (علیها السلام) به پشت در آمد و علت حضور آنان را جویا شد. عمر علت را حاضر نمودن امام علی (علیه السلام) و دیگران در مسجد برای بیعت با ابوبکر عنوان نمود. فاطمه (علیها السلام) آنان را از این امر منع نمود و آنان را مورد توبیخ قرار داد. در نتیجه عده‌ای از همراهیان او متفرق گشتند. 🔻اما در این هنگام او که از عدم خروج معترضین آگاهی یافت، تهدید نمود در صورتی که امام علی (علیه السلام) و سایرین برای بیعت از خانه خارج نشوند، خانه را با اهلش به آتش خواهد کشید. 9
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با سلام و احترام خدمت همه دوستان گرامی 👈آغاز عملیات جریان سازی درسطح کاربران همه پلتفرم های فضای مجازی( تلگرام و واتساپ و ایتا و اینستاگرام و...) با استفاده از عکس فوق و در حمایت از پویش همگانی لطفا شما هم در حمایت از این پویش پروفایل خود را به این عکس شهید مزین نمایید. باتشکر از همراهی شما بزرگواران قریش حسین پور ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) 🔴حضرت زهرا (س) خطاب به عمر وهمراهانش فرمودند : 👇👇👇 ای گمراهان و دروغگویان چه می گویید و چه می خواهید؟ ای عمر! آیا از خدا نمی ترسی؟ می خواهی وارد خانه من شوی؟ آیا با حزبت که حزب شیطان است مرا می ترسانی، در حالی که شیطان ناتوان است.» 🔻در این موقع عده‌ای از معترضین از خانه خارج شدند که مورد برخورد شدید عمر قرار گرفتند و شمشیر برخی از آنان نیز توسط او شکسته شد. اما همچنان امیر مومنان، فاطمه و کودکان آنان در خانه حضور داشتند. 🔻عمر دستور داد تا هیزم حاضر کنند و به وسیله هیزمهاي گردآوری شده و پاره آتشی که با خود همراه داشت، درب خانه را به آتش کشیدند و به زور وارد خانه شدند در این میان بخاطر شکسته شدن درب خانه ای که حضرت زهرا(س) پشت آن بود ایشان به شدت مجروح و میخ بزرگ درب به شکم ایشان برخورد وباعث سقط حضرت محسن (ع) شدند؛ 🔻عمر به همراه عده‌ای از همراهانش خانه را مورد تفتیش قرار داده و امام علی(ع) را به زور و با اکراه به سمت مسجد کشان کشان بردند. 🔻 در حین این عمل، فاطمه (علیها السلام) باهمه صدماتی که دیده بود باز از پا ننشست و بنا بر وظیفه و الهی خویش در دفاع از زمان و امام خود به مسجد آمد. 🔻وقتی حضرت زهرا (س) وارد مسجد شد و با تهدیدی جدی فرمود: «پسر عمویم را رها کنید. قسم به آن خدایی که محمد صلی الله علیه و آله را بر حق برانگیخت، اگر از او دست برندارید گیسوان خود را پریشان کرده و پیراهن رسول خدا صلی الله علیه و آله را بر سرافکنده و در برابر خدا فریاد خواهم زد.» 🔻و هنگامی که سلمان فارسی با اشاره امام علیه السلام از آن بانوی بزرگوار خواست تا نفرین نکند و به منزل برگردد، خطاب به سلمان این چنین فرمود: «می خواهند علی علیه السلام را به قتل برسانند و [من] بر قتل علی علیه السلام صبر ندارم.» 🔻خلیفه و دیگران که مرعوب دفاع و حمایت جدی آن بانوی بزرگوار از امام علیه السلام شدند، به ناچار امام علیه السلام را آزاد کردند . 10 ادامه دارد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) 🔻مسئله_فدک از دیگر ستمها بر دختر پیامبر بود. قریه‌ای است که تا مدینه حدود 165 کیلومتر فاصله دارد و دارای چشمه جوشان و نخلهای فراوان خرماست و خطه‌ای حاصلخیز می‌باشد. این قریه متعلق به یهودیان بود و آن را بدون هیچ جنگی به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بخشیدند؛ لذا مشمول اصطلاح انفال می‌گردد و بر طبق صریح قرآن، تنها اختصاص به خداوند و پیامبر اسلام دارد. پس از این جریان و با نزول آیه «و ات ذا القربی حقه»، پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بر طبق دستور الهی آن را به فاطمه (علیها السلام) بخشید. 🔻فاطمه (س) و امیر مومنان (ع) در فدک عاملانی داشتند که در آبادانی آن می‌کوشیدند و پس از برداشت محصول، درآمد آن را برای حضرت فاطمه (س) می‌فرستادند. 🔻 فاطمه (علیها السلام) نیز ابتدا حقوق عاملان خویش را می‌پرداخت و سپس مابقی را در میان فقرا تقسیم می‌نمود؛ و این در حالی بود که وضع معیشت آن حضرت و امام علی (ع) در ساده‌ترین وضع به سر می‌برد. گاه آنان قوت روز خویش را هم در راه خدا انفاق می‌نمودند و در نتیجه گرسنه سر به بالین می‌نهادند. 🔻 اما در عین حال فقرا را بر خویش مقدم می‌داشتند و در این عمل خویش، تنها خدا را منظور نظر قرار می‌دادند. (چنانچه در آیات آغازین سوره دهر آمده است). 🔻 پس از رحلت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)، ابابکر با منتسب نمودن حدیثی به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) با این مضمون که ما انبیا از خویش ارثی باقی نمی‌گذاریم، ادعا نمود آنچه از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) باقی مانده، متعلق به تمامی مسلمین است.!!!! 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) 12 🔻حضرت فاطمه(س) در مقام از حق مسلم خویش دو گونه عمل نمود. 🔻 ابتدا افرادی را به عنوان معرفی نمود که گواهی دهند پیامبر (ص) در زمان حیات خویش فدک را به او است و در نتیجه فدک چیزی نبوده که به صورت ارث به او رسیده باشد. 🔻در مرحله بعد حضرت خطبه‌ای را در مسجد پیامبر (ص) ایراد نمود که حاوی مطالب عمیق در توحید و رسالت و امامت است. در این خطبه که در نهایت فصاحت و بلاغت ایراد گردیده است، بطلان ادعای ابابکر را ثابت نمود. 🔻فاطمه به ابوبکر خطاب نمود که چگونه خلاف کتاب خدا سخن می‌گویی؟! سپس حضرت به شواهدی از آیات قرآن اشاره نمود که در آنها سلیمان، وارث داود ذکر گردیده و یا زکریا از خداوند تقاضای فرزندی را می‌نماید که وارث او و وارث آل یعقوب باشد. 🔻 از استدلال فاطمه (س) به نیکی اثبات می‌گردد بر فرض که فدک در زمان حیات پیامبر به فاطمه (س) بخشیده نشده باشد، پس از پیامبر به او به ارث می‌رسد و در این صورت باز هم مالک آن (س) است و ادعای اینکه پیامبران از خویش ارث باقی نمی‌گذارند، ادعایی است خلاف حقیقت، و نسبت دادن این کلام به پیامبر اکرم (ص) امری است دروغ؛ چرا که محال است آن حضرت بر خلاف الهی سخن بگوید و خداوند نیز بارها در قرآن کریم این امر را تایید نموده و بر آن تاکید کرده است. اما با تمام این وجود، همچنان غصب فدک ادامه یافت و به مالک حقیقی‌اش بازگردانده نشد.  🔻باید توجه داشت صحت ادعای فاطمه (علیها السلام) چنان واضح و روشن بود و استدلالهای او آنچنان متین و استوار بیان گردید که دیگر برای کسی جای شک باقی نمی‌ماند و بسیاری از منکرین در درون خود به وضوح آن را پذیرفته بودند. 🔻دلیل این معنا، آنست که عمر خلیفه دوم هنگامی که فتوحات اسلامی گسترش یافت و نیاز دستگاه خلافت به در آمد حاصل از آن بر طرف گردید، فدک را به امیر مؤمنان (ع) و اولاد حضرت فاطمه (س) باز گرداند. اما بار دیگر در زمان فدک غصب گردید.!!! 12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) 🔻سرانجام حضرت فاطمه(س) بر اثر ضربات و لطماتی که به او بر اثر هجوم به خانه‌اش و پس از آن وارد گشته بود، بیمار گشت و در بستر بیماری افتاد. گاه به زحمت از بستر برمی‌خاست و کارهای خانه را انجام7 می‌داد و گاه به سختی و با همراهی اطفال کوچکش، خود را کنار تربت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) می‌رساند و یا کنار مزار حمزه عموی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و دیگر شهدای احد حاضر می‌گشت و غم و اندوه خود را بازگو می‌نمود.   🔻در همین ایام روزی زنان مهاجر و انصار که از بیماری او آگاهی یافته بودند، جهت عیادت به دیدارش آمدند. 🔻 فاطمه (علیها السلام) در این دیدار بار دیگر اعتراض و نارضایتی خویش را از اقدام گروهی که را به ناحق از آن خویش نموده بودند، اعلام نمود و از آنان و عده‌ای که در مقابل آن سکوت نموده بودند، به علت عدم انجام الهی و نادیده گرفتن فرمان نبوی درباره وصایت امام علی (علیه السلام) انتقاد کرد و نسبت به عواقب این اقدام و خروج اسلام از مجرای صحیح خود به آنان هشدار داد. 🔻همچنین برکاتی را که در اثر به تکلیف الهی و اطاعت از جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) از جانب خداوند بر آنان نائل خواهد شد، خاطر نشان نمود.   🔻در چنین روزهایی بود که ابابکر و عمر به عیادت حضرت آمدند. هر چند در ابتدا فاطمه (علیها السلام) از آنان رویگردان بود و به آنان اذن عیادت نمی‌داد، اما سرانجام آنان بر بستر فاطمه (علیها السلام) حاضر گشتند. 🔻فاطمه (علیها السلام) در این هنگام، این کلام پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) را که فرموده بود: "هر کس فاطمه را به غصب در آورد من را آزرده و هر که او را راضی نماید مرا راضی نموده"، به آنان یادآوری نمود. ابابکر و عمر نیز صدق این کلام و انتساب آن به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را تأیید نمودند. 🔻 سرانجام فاطمه (علیها السلام)، خدا و ملائکه را شاهد گرفت فرمود: "شما من را به غضب آوردید و هرگز من را راضی ننمودید؛ در نزد پیامبر، شکایت شما دو نفر را خواهم نمود." 13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) ▪️سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فرا رسید. فاطمه (س) آب طلب نموده و بوسیله آن بدن مطهر خویش را شستشو داد و غسل نمود. 🔻سپس جامه‌ای نو پوشید و در بستر خوابید و پارچه‌ای سفید به روی خود کشید؛ چیزی نگذشت که دخت پیامبر، بر اثر حوادث ناشی از به خانه ایشان، دنیا را ترک نموده و به شهادت رسید؛ در حالیکه از عمر مبارکش بنا بر مشهور، 18 سال بیشتر نمی‌گذشت و بنا بر مشهور تنها 95 روز پس از رسول خدا در این دنیا زندگی نمود. 🔻حضرت فاطمه (علیها السلام) در حالی از این دنیا سفر نمود که بنا بر گفته معتبرترین کتب در نزد اهل تسنن و همچنین برترین کتب شیعیان، از و عمر خشمگین بود و در اواخر عمر هرگز با آنان سخن نگفت؛ و طبیعی است که دیگر حتی تأسف ابی‌بکر در هنگام مرگ از تعرض به خانه فاطمه (علیها السلام) سودی نخواهد بخشید. 🔻مردم مدینه پس از آگاهی از شهادت فاطمه (علیها السلام)، در اطراف خانه آن بزرگوار جمع گشتند و منتظر تشییع و تدفین فاطمه (علیها السلام) بودند؛ اما اعلام شد که تدفین فاطمه (علیها السلام) به تأخیر افتاده است. 🔻 لذا مردم پراکنده شدند. هنگامی که شب فرا رسید و چشمان مردم به خواب رفت، امام علی (علیه السلام) بنا بر وصیت فاطمه (علیها السلام) و بدور از حضور افراد، به غسل بدن مطهر و رنج دیده همسر خویش پرداخت و سپس او را کفن نمود. هنگامی که از غسل دادن او فارغ شد، به امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) (در حالی که در زمان شهادت مادر هر دو کودک بودند.) امر فرمود: 👈 تا عده‌ای از صحابه راستین رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) را که البته مورد رضایت فاطمه (علیها السلام) بودند، خبر نمایند تا در مراسم تدفین آن بزرگوار شرکت کنند. (و اینان از 7 نفر تجاوز نمی‌کرده‌اند). 🔻 پس از حضور آنان، امیر مؤمنان بر فاطمه (علیها السلام) نماز گزارد و سپس در میان حزن و اندوه کودکان خردسالش که مخفیانه در فراق مادر جوان خویش گریه می‌نمودند، به تدفین فاطمه (علیها السلام) پرداخت. هنگامی که تدفین فاطمه (علیها السلام) به پایان رسید، رو به سمت مزار رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نمود و گفت: 👈 "سلام بر تو ای رسول خدا، از جانب من و از دخترت؛ آن دختری که بر تو و در کنار تو آرمیده است و در زمانی اندک به تو ملحق شده. 🔻 ای رسول خدا، صبر و شکیبایی‌ام از فراق حبیبه‌ات کم شده، خودداریم در فراق او از بین رفت... ما از خداییم و بسوی او باز می‌گردیم... به زودی دخترت، تو را خبر دهد که چه سان امتت فراهم گردیدند و بر او ستم ورزیدند. سرگذشت را از او بپرس و گزارش را از او بخواه که دیری نگذشته و یاد تو فراموش نگشته..." 14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) ❇️ : 👇👇👇 🔻عبدالکریم بن احمد شافعی شهرستانی (548 - 479 ق.) نقل کرده: « اِن عُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ یَوْمَ الْبَیْعَةِ حَتی اَلْقَتْ اَلْجَنینَ مِنْ بَطْنِها ، به راستی عمر در روز بیعت، ضربتی به فاطمه علیهاالسلام وارد کرد که بر اثر آن، جنین خویش را سِقط نمود.» 🔻همین قول را (متوفای 429 ق)، به نظام نسبت داده و گفته است که او قائل بود: 👈{ « اَن عُمَرَ ضَرَبَ فاطِمَةَ وَ مَنَعَ میراثَ الْعِتْرَةِ ، عمر فاطمه علیهاالسلام را زد و از ارث اهل بیت علیهم السلام جلوگیری کرد.»} 🔻 یکی دیگر از علمای اهل سنت می‏گوید: 👈 {«اِن عُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ یَوْمَ الْبَیْعَةِ حَتی اَلْقَتْ اَلْمُحْسِنَ مِنْ بَطْنِها ، به راستی عمر آن چنان فاطمه علیهاالسلام را در روز بیعت زد که محسن را سقط نمود . »} 👈: 🔻 ابابکر بعد از آن که با تهدید و ترس و شمشیر از مردم بیعت گرفت، عمر و قنفذ و جماعتی را به درب خانه علی و زهرا علیهماالسلام فرستاد. 🔻عمر هیزم را درِ خانه فاطمه جمع نمود و درب خانه را به آتش کشید، هنگامی که فاطمه زهرا علیهاالسلام پشت در آمد، عمر و اصحاب او جمع شدند و عمر آن چنان حضرت فاطمه علیهاالسلام را پشت در فشار داد که فرزندش را سقط نمود و میخ در به سینه حضرت فرو رفت (و بر اثر آن صدمات) حضرت به (بستر) بیماری افتاد تا آن که از دنیا رفت.» 15
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 (س) ❇️... 🔻دوستان در پاسخ به این سوال که: ⁉️ می‌گویند، زهرا(س) فرموده‌اند که کرامت من این است که هیچ مردی من را ندیده است و این را استنادی برای زنان می‌دانند❓ ❇️: 👈 باید عرض کنیم که: این روایت درست فهمیده نشده است و این روایت عامل حذف زنان از اشتغال نیست. 🔻از آنجایی که را پیامبر(ص) به حضرت زهرا (س) هدیه داده و به اندازه 12 روستا بوده است، باغات فراوانی داشته که توسط شخص حضرت زهرا(س) اداره می‌شده است و ایشان کارمند و کارگر داشته‌‌اند، چطور می‌شود فردی در این فعالیت گسترده اقتصادی حضور داشته و کسی او را نبیند؟ 🔻 مادر ایشان( ) هم تاجر بوده‌‌اند و این تجارت و مال پشتوانه پیامبر(ص) می‌شود. 🔻 وقتی پیامبر در شعب ابی طالب گرفتار بودند حضرت خدیجه در این سه سال تجارت می‌کردند و وسایل مورد نیاز را برای پیامبر(ص) می‌فرستادند بنابراین زنان خاندان پیامبر اینگونه در عرصه اجتماع فعال بوده‌اند. 🔻👈اینکه حضرت فرموده است: 👈خیری است برای زنان که مردان او را نبینند و او هم مردان را نبیند دارای معنای روشنی است. 🔰: 👈 که به نحوی حضور داشته باشند که حجاب آنان مانع خودنمایی و جلب نظر مردان باشد و روی مردان به آنان باز نشود و به طور کلی باشد. 🔰: 👈 که می‌توان از آن برداشت کرد این است که شغلی را انتخاب کنند که این شغل کمترین اختلاط را با محیط‌های مردانه داشته باشد مگر آنکه مجبور شوند چرا که از( )استفاده می شود و نه واجب (بنابراین این یک توصیه است). 🔻 و این جمله خود نشان 👈 از حمایت حضرت زهرا (س) از زنان است. 🔻 چرا که زنان باید در همه مشاغل قرار بگیرند تا زنان برای مراجعه به زنان مراجعه کنند 👈 مثلا پزشک زنان، آرایشگاه زنانه، پارک بانوان، بازارچه زنان، تاکسی برای بانوان و غیره این‌ها نشان از حضور فعال زنان در اجتماع را دارد. 👈دوستان گرامی وقتی فردی فعالیت اقتصادی می‌کند و چنین جمله‌ای را می‌گوید باید چنین معنایی از آن را برداشت کرد، بنابراین باید تا حد ممکن فرصت‌های شغلی برای زنان زیاد شود و مکان‌های اختصاصی زنان افزایش یابد تا مشاغل زنان توسعه یافته و زنان برای حل مسایلشان به مردان مراجعه نکنند و این هم برای آنان بهتر است. 16