هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸متن خوانی و گفتوگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
🔺جلسه چهاردهم، مقاله چهارم
📆 چهارشنبه، ۱۶ اسفند ماه، ساعت ۱۶:۳۰
▪️ حضور برای عموم آزاد است.
🕌 آستانه قاب هشت
#آستانه_اندیشه
#اصول_فلسفه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
اصول فلسفه و زبان حقیقت جویی_جلسه سیزدهم.mp3
26.88M
🎙صوت جلسه سیزدهم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸 گفتوگو درباره مقدمه مقاله چهارم کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
📆 ۱۸ بهمن ماه ١۴٠٢
🕌 آستانه قاب هشت
#اصول_فلسفه
#آستانه_اندیشه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
🔰افتتاحیه باشگاه نمایش قاب هشت:
🔸کارگاه «بازیگری و حضور در عالمی دیگر»
🔹کارگاه به شکل نظری و عملی برگزار میشود.
👤 با حضور ارسطو خوشرزم
🎖برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر (فیلم صبح اعدام) و بازیگردان فیلم «آب از آتش»
📆 جمعه ۱۸ اسفند ١۴٠٢
▪️برای ثبتنام و اطلاع از جزییات کارگاه با این شماره تماس بگیرید:
٠٩٣٣٨۵۶۶٨۵۵
#باشگاه_نمایش_قاب_هشت
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰نشست دیگری از مجموعه نشستهای «سینما و راه دانشبنیان» 🔺 موضوع نشست: «مساله بازیگری در سینمای اقت
🔰بازیگری و حضور در عالمی دیگر
🔸در نگاه اول آنچه از بازیگری در ذهن متبادر میشود، بازیکردن یک نقش است، و با پانتومیم و ادا شباهتهایی دارد، اما آیا میشود به گونه دیگری به بازیگری نظر کرد؟
🔹میتوان بازیگری را امکانی برای حضور در عالمی دیگر دید، که با رفتن در آن عالم، درک دوبارهای از جهان به دست آورد؟ و با قرار گرفتن در نقش، احوال و تجربهی آن شخصیت را درک و لمس کرد؟
🔸آیا میتوان بازیگری را رفتن در دل تاریخ و قرار گرفتن در مسیر تاریخ دید؟ اگر آن نقشها نقش شخصیتهایی باشد که روزی در تاریخ حضور داشته و نقش آفرینی کردهاند، آیا میتوان با قرار گرفتن در جای آنها، نحوه حضور تاریخی آنها را فهمکرد و چشید؟
🔹و شاید اساسا حقیقت بازیگری همین اجازه فهم و وارد شدن در عالم انسانهایی است که یادشان در نظرمان باقی است و لازم است حضورشان زنده شود. و این در بازیگری و نسبتش با واقعیت و اقتباس از آن معنا مییابد، و ما در این مسیر چشم انتظار تحقق چنین احوالی در کار هنری هستیم.
🆔 @ghabe_hasht
43.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیدهای از پنجمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان - بخش اول
🔺سینما و روایت قدس
🔸 با حضور سید مهدی ناظمی
📆 پنجشنبه ١٩ بهمن ١۴٠٢
🏢 سالن سوره
#جشنواره_فیلم_فجر
#سینما_و_راه_دانش_بنیان
🆔 @ghabe_hasht
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیدهای از پنجمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان - بخش دوم
🔺سینما و روایت قدس
🔸 با حضور سید مهدی ناظمی
📆 پنجشنبه ١٩ بهمن ١۴٠٢
🏢 سالن سوره
#جشنواره_فیلم_فجر
#سینما_و_راه_دانش_بنیان
🆔 @ghabe_hasht
جلسه نهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
45.37M
🎙صوت جلسه نهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔻هویت جمعی و نسبت آن با روشنفکری در ایران
🔻هایدگر میگوید:"هنرمندان عطیه قوم را به آنها عطا میکنند".یعنی این قوم برای اینکه نقششان را در تاریخ بشر بتوانند ایفا بکنند نیاز به یک راهنما دارند. و هنرمند در جایی قرار میگیرد که حقیقت از زبان او این راهنمایی را انجام میدهد و این اتفاق در نزدیکی شهادت قرار دارد و به این معنا شهادت با هنر اساسا ارتباط دارد.
📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳
مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۴۶ تا ۱۵۴
📆 ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲
🕌 آستانه قاب هشت
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
جلسه دهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
38.73M
🎙صوت جلسه دهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔻به طور کلی مخاطب سینما باید مردم باشند...سینمای تجربی هم البته باید خودش را از غرب زدگی و تقلید تجربه های دیگران باز دارد، باید سعی کند خودش را در مرحله ابداع و ابتکار نگهدارد. اما در ضمن سینما چاره ای ندارد جز اینکه به سوی مردم برگردد و آنها را مورد خطاب قرار دهد.(شهید آوینی_ص.۱۵۸)
🔻نگاهی گذرا به برنامه های تلویزیونی و ضرورت سعی و خطای دانشبنیان
📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳
مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۵۴ تا ۱۶۴
📆 ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲
🕌 آستانه قاب هشت
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
44.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیدهای از هفتمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان
🔺مردمیسازی سینما
🔸 با حضور احمد مقیمی
📆 ٢١ بهمن ١۴٠٢
🏢 سالن سوره
#جشنواره_فیلم_فجر
#سینما_و_راه_دانش_بنیان
🆔 @ghabe_hasht
جلسه یازدهم _زبان آوینی زبان سینما.mp3
36.48M
🎙صوت جلسه یازدهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔻تکنولوژی و ولایت تکنولوژی
🔻پذیرش ولایت تکنیک، آدم را به پرستش لوازم و مقتضیات تکنولوژی نیز میکشاند؛... اما با این همه، قبول ولایت به نسبتی رجوع دارد که ما با شیء برقرار میکنیم.
پذیرفتن موجبیت ها و ضرورت ها غیر از قبول ولایت است. موجبیت اختیار شما را به طور مطلق نفی نمیکند، اگرچه محدود میکند. من معتقدم که تقوا راه خروج از هر ولایتی غیر از ولایت خداست.
( شهید آوینی ص. ۱۶۸ و ۱۷۲)
📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳
مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۶۳ تا ۱۷۳
📆 ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲
🕌 آستانه قاب هشت
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
🔰 «رشد با فیلمنامه»
🔸جلسات فیلمنامه نویسی رشد در سال ٩٨ برگزار شد. این جلسات ادامه ای بر روند جلسات «سیرت سینما» بود که در آن متنهای سینمایی شهید آوینی مطالعه و گفتوگو میشد.
🔹جلسات رشد قرار نبود کلاس فیلمنامهنویسی آن هم به نحو آموزش تکنیک باشد. بلکه میتوان گفت برآمده از جلسات گذشته و راهی متفاوت از ورود به عرصه فیلمنامهنویسی است که میتوان آن را «حکمت فیلمنامه» دانست.
🔸مسیری که در آن تکنیک، راه شناخت و فهم میشود و تمرکزش بر نگاه و عالم فیلم است و نه صرفا بحثهای فنی صرف.
🔹این جلسات از بحثهای فکری و فلسفی آغاز شده و در ادامه با نظر به برخی کتابهای فیلمنامه به بحث های ناظر به کار عملی فیلمنامهنویسی میرسد.
🔸صوت این جلسات به همت و توجه دوستان ویرایش شده و در ایام ماه مبارک رمضان که بهار فکر و ذکر و زبان است به مرور خدمت علاقمندان حکمت و سینما تقدیم خواهد شد.
#رشد_با_فیلمنامه
🆔 @ghabe_hasht
May 11