eitaa logo
قدمی تا ظهور
68 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
3.7هزار ویدیو
22 فایل
. 🌸﷽🌸. محڣلےساختہ‌اٻم‌ٺاهدیہ‌ڪنٻم،ٻاࢪٻماݩ‌ࢪا‌ بہ‌آخࢪٻݩ‌مـ🌙ـاه‌آسماݩ‌امامٺ‌•🌿• کپے‌باصلواٺ‌براےظھــوࢪ ࢪآه‌اࢪٺبـاط🌸↯ مدیریت @eamohamd @ghadamitazohoor313 ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 جوشش خون امام حسین علیه السلام تا قیام امام مهدی‌ ارواحنا فداه 🔵 سالار شهیدان علیه السلام به فرزندش امام سجاد علیه السلام فرمود: 🌕 «سوگند به خدا؛ خون من از جوشش باز نمی ایستد تا سرانجام خداوند، مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالی فّرجه الشِریف را برانگیزد» (۱) 🔹 ‌شکی نیست که امام مهدی عّجّّل اللَّهُ تعالي فّرجه الشِریف یگانه منتقم خون امام حسین علیه السّلام است. 🔸‌چنان‌که در دعای ندبه می‌خوانیم: «این الطالب بدم المقتول بکربلا این المنصور علی من اعتدی علیه و افتری…؛ 🔹‌کجاست طالب خون حسین علیه السّلام که در کربلا کشته شد؟ کجاست آن‌که بر متجاوزان و مفتریان بر او یاری شده است؟» ‌📚 مناقب‌ابن‌شهر آشوب، ج۴، ص۸۵
⚫️ در مجالس عزا، برای غریبِ عالم هم گریه کنیم. همان آقایی که درباره‌اش اینطور فرموده‌اند: 1⃣ امیرالمومنین علیه السلام: صاحب این امر (حضرت مهدی علیه السلام) رانده و آواره و بی‌کس و تنهاست(۱) 2⃣ حدیث لوح حضرت زهرا سلام الله علیها: حضرت مهدی علیه السلام، صبر ایوب دارد!(۲) 3⃣ امام حسین علیه السلام: صاحب این امر (حضرت مهدی علیه السلام) رانده و آواره است و خونخواه پدرش خواهد بود.(۳) 4⃣ امام باقر علیه السلام: سنتی از یوسف در حضرت مهدی سلام الله علیه است و آن، زندانی شدن است.(۴) 5⃣ امام صادق علیه السلام: مهدی جان! سخت است که بلا تو را احاطه کند و من آسوده باشم! سخت است که بر تو گریه کنم و مردم تو را رها کنند!(۵) 6⃣ امام کاظم علیه السلام فرمودند: او رانده شده از میان مردم! بی کس! تنها! غریب! و غایب از خاندان خود! و خونخواه پدرش می باشد. (۶) 7⃣ امام جواد علیه السلام: حضرت مهدی علیه السلام قیام می‌کند بعد از آنکه یادش در بین مردم بمیرد. تردیدکنندگان، وجودش را منکر می‌شوند و اهل انکار، یاد او را مسخره می‌‌‎کنند.(۷) 8⃣ امام عسکری علیه السلام: مهدی تلخی غم‌های جانگداز را جرعه جرعه می‌نوشد... غصه‌هایی گلوگیر بر او وارد می‌شود، و دردهایی که هیچ پهلویی تاب تحمّل آن‌ها را ندارد!(۸) 🌕 منابع: (۱)📚 کمال‌الدین ج ۱ ص ۳۰۳ (۲)📚 کمال‌الدین ج ۱ ص ۳۱۰ (۳)📚 کمال‌الدین ج ۱ ص ۳۱۸ (۴)📚 کمال‌الدین ج ۱ ص ۱۵۲ (۵)📚 دعای ندبه (۶)📚 کمال الدین ص ۳۶۱ ح ۴ (۷)📚 کمال‌الدین ج ۲ ص ۳۷۸ (۸)📚 مهج الدعوات ص ۶۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚫️ اعمالی ویژه برای سلامتی امام زمان ارواحنا فداه در مصیبت ثارالله ◾️ ایام محرم هر چه به روز عاشورا نزدیک‌تر می‌شود بر قلب مبارک حضرت قائم عج غم و اندوه مصیبت و انتظار برای انتقام فشار زیادی وارد می‌شود. به‌جاست محبان و منتظران امام زمان عج برای سلامتی ایشان اعمالی از قبیل موارد ذیل را انجام دهند: ▪️دعای سلامتی:‌ اللهم کن لولیک.... ▪️صدقه برای سلامتی ایشان ▪️گریه برای امام حسین و یاران او که مرحم‌ بخش قلب حضرت است. ▪️تصمیم برای کنار گذاشتن یک عمل که حضرت را ناراحت می‌کند. ▪️و...
🔴 ‌‌ای کاش این زحمات را در راه امام زمان انجام میدادم 🔹 تأسّف مرحوم حاج شيخ حسنعلی نخودکی در رابطه با انجام عبادات و اوراد و ختومات 🔺 آقای سید مرتضی مجتهدی سیستانی می نویسد: 🌕 مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (معروف به نخودکی) از دوران کودکی به عبادات و ریاضت ها اشتغال داشته و زحمات فراوان و طاقت فرسایی را برای رسیدن به اهداف بلند روحی متحمل شده بودند که فوق العاده مهم و پر زحمت بوده است. 🔹 (تا جایی رسید که با یک نفسی و ذکری و... مریض شفا می دادند و ... ) 🔹 آن بزرگوار هر چه ذکر و ورد و ختم و نماز و آیات قرآنی که در مدت عمر خود از کودکی انجام داده بودند را یادداشت کرده و در کتابی جمع آوری نمودند؛ 🔹 و چون در این کتاب رازها و نکات مهمی وجود داشت، صلاح نمی‌دانستند که آن را در اختیار همگان قرار دهند، به همین جهت آن را مخفی نگه داشتند و در دسترس افراد قرار نمی دادند. 🔺 مرحوم پدرم در ارتباط با آن کتاب می فرمودند: 🔹 مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی در اواخر حیات خود آن کتاب را به مرحوم آیت الله حاج سید علی رضوی دادند. مقصود از نقل این جریان، نکته مهمی است که مرحوم حاج شیخ در آخر آن کتاب مرقوم فرموده اند. 🔹 نکته ای که باید درس مهمی برای همه کسانی که در راه معنویات و سیر و سلوک شرعی سعی می کنند. 🔺نکته مهم مطلب اینجاست: آنچه ایشان در آخر کتاب خود نوشته اند این است:️ 🔹 ای کاش این اذکار و ختومات و این وردها و زحمات را در راه نزدیک شدن و تقرب به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام می‌دادم. ( و ای کاش ما هم تمام تلاشمان را در راه تعجیل در فرج حضرت قرار دهیم) منابع: 📚 سند مطلب کتاب صحیفه مهدیه 📚 کتاب نشان از بی نشانها زندگی نامه شیخ حسنعلی اصفهانی ( نخودکی )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امام فروشی در هر زمان 🌕 برخی فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام نامه به معاویه نوشتند که تو تعیین کن حسن را زنده تحویلت دهیم یا مُرده؛ معاویه همین نامه ها را فرستاد برای امام حسن علیه السلام و گفت: با این‌ها می‌خواهی با من بجنگی؟! هنوز جنگ نکرده می‌خواهند تحویلت دهند! ✅ در همه اعصار، مشابه معاویه لعین وجود دارد؛ و نیز امام برحقی از جانب خدای تعالی؛ و بازاری است در این میان از امام فروشی و آدم فروشی..! 👈ما کجای این بازار کاسبی می‌کنیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعزام لشکر به سوی کربلا توسط عمربن سعد یک روز بعد از ورود امام به کربلا
‍ ‍  ثاره؛ یعنی، خون، دشمن، کین خواهی و خونخواهی. به شخص کین خواه «ثائر» گویند(لسان العرب، ج ۴، ص ۹۷؛ مجمع البحرین، ج ۳، ص ۲۳۴.) «ثار الله» برای اولین بار در ، در زیارت های مربوط به امام حسين عليه السلام و زیارت عاشورا ذکر شده است. مرحوم کلینی در باب زیارت قبر امام حسين عليه السلام، به این ترکیب اشاره کرده و پس از آن، در کامل الزیارات و مصباح کفعمی و بعدها در بحارالانوار نقل شده است ...: «السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره و الوتر المؤتور» (... ر.ک: الکافی، ج ۴، ص ۵۷۵؛ کامل الزیارات، ص ۱۷۴؛ مصباح کفعمی، ص۴۸۲.) 🔹این عبارت در زیارت وارث هم آمده. قرآن درباره و می فرماید: «و من قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا فلا يسرف في القثل إنه كان منصورة» (سوره اسراء (۱۷)، آیه ۳۳.) (و کسی که خون مظلومی را بریزد ما به ولی او حکومت و تسلط به قاتل دادیم، پس در مقام آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤيد و منصور خواهد بود.» 🔹 امام صادق عليه السلام ذیل این آیه فرمود: «مراد از این آیه حسین بن علی علیه السلام است که کشته شد و ما اولیای اوییم و ما وقتی کند «ثار» او را طلب خواهد کرد و انتقام او را خواهد گرفت.» 📚 (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۱۸، ح ۷.)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 عاقبت بدون امام حرکت کردن 🔹 اولین کلام امام حسین علیه السلام در لحظه ی ورود به کربلا : 🔺الناس عبیدالدنیا و الدین لعق علی السنتهم، یحوطونه ما درّت معایشهم فاذا محصوا بالبلاء قل الدیانون 🔸 مردم کارشان به جایی رسیده که به صورت ظاهر دین دارند، اما با همین دینداریشان بنده دنیا شدند و دین هم لقلقه زبانشان هست. 🔹 نماز و روزه و خمس و زکات را انجام می دهند اما این ها تا زندگی شان رونق دارد، شاید نماز شب هم بخوانند، امّا چرا عبید دنیا می شوند و دین لقلقه ی زبان شده است؟ هنگامی که با مشکلات روبرو شدند قل الدیانون؛ دین داران کم می شوند. 🔹 روح دین از دین خارج می شود! 🔺 خیلی جالب است ذیل همین فرمایش حضرت که در ورودی کربلا تبیین فرمودند، جمله ای را علامه مجلسی رحمه الله علیه بیان می فرماید: 🔺 چرا قلّ الدیّانون می شوند؟ 🔺 چرا بلا را نمی توانند تحمل کنند؟ 🔺 چرا عبید الدنیا می شوند؟ 🔺 چرا دین لقلقه زبان می شود؟ دلیل این است: خرجت روح الدین من الدین؛ روح دین از دین خارج شده است. بعد می فرماید: فهو الامام وقتی امام ندارند، معلوم است بلیه به واسطه ی همین هست که دین دار کم می شود، امام و پیشوا ندارند و اقتدای به امام نمی کنند. 🔸عاقبت بدون امام حرکت کردن همین است نماز بخوان، روزه بگیر، همه کاری را انجام بده اما فایده ندارد. 🔹 خیلی جالب است، ببینید، اینکه ظاهر دین می ماند ولی حقیقت دین نیست، در دعای عصر غیبت که دعای از امام زمان ارواحنافداست می گوییم: 🔹 اللهُمَّ وَ أَحْیِ بِوَلِیِّکَ الْقُرْآنَ 🔺 خدایا به ولیت قرآن را زنده کن اری جسم قران هست که روح ندارد 🔹و اینکه حضرت پشت به دیوار کعبه مردم عالم را صدا می زند یعنی روح کعبه در جسم کعبه دمیده می شود. 🌷 ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌لهی بعطش الحسين عجل لولیک الفرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 امام فروشی در هر زمان 🌕 برخی فرماندهان سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام نامه به معاویه نوشتند که تو تعیین کن حسن را زنده تحویلت دهیم یا مُرده؛ معاویه همین نامه ها را فرستاد برای امام حسن علیه السلام و گفت: با این‌ها می‌خواهی با من بجنگی؟! هنوز جنگ نکرده می‌خواهند تحویلت دهند! ✅ در همه اعصار، مشابه معاویه لعین وجود دارد؛ و نیز امام برحقی از جانب خدای تعالی؛ و بازاری است در این میان از امام فروشی و آدم فروشی..! 👈ما کجای این بازار کاسبی می‌کنیم؟
‍ ‍  ثاره؛ یعنی، خون، دشمن، کین خواهی و خونخواهی. به شخص کین خواه «ثائر» گویند(لسان العرب، ج ۴، ص ۹۷؛ مجمع البحرین، ج ۳، ص ۲۳۴.) «ثار الله» برای اولین بار در ، در زیارت های مربوط به امام حسين عليه السلام و زیارت عاشورا ذکر شده است. مرحوم کلینی در باب زیارت قبر امام حسين عليه السلام، به این ترکیب اشاره کرده و پس از آن، در کامل الزیارات و مصباح کفعمی و بعدها در بحارالانوار نقل شده است ...: «السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره و الوتر المؤتور» (... ر.ک: الکافی، ج ۴، ص ۵۷۵؛ کامل الزیارات، ص ۱۷۴؛ مصباح کفعمی، ص۴۸۲.) 🔹این عبارت در زیارت وارث هم آمده. قرآن درباره و می فرماید: «و من قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا فلا يسرف في القثل إنه كان منصورة» (سوره اسراء (۱۷)، آیه ۳۳.) (و کسی که خون مظلومی را بریزد ما به ولی او حکومت و تسلط به قاتل دادیم، پس در مقام آن ولی در قتل و خونریزی اسراف نکند که او از جانب ما مؤيد و منصور خواهد بود.» 🔹 امام صادق عليه السلام ذیل این آیه فرمود: «مراد از این آیه حسین بن علی علیه السلام است که کشته شد و ما اولیای اوییم و ما وقتی کند «ثار» او را طلب خواهد کرد و انتقام او را خواهد گرفت.» 📚 (بحارالانوار، ج ۴۴، ص ۲۱۸، ح ۷.)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعزام لشکر به سوی کربلا توسط عمربن سعد یک روز بعد از ورود امام به کربلا
02b449b3-dbde-463b-9a37-0b497b0a72eb.mp3
5.26M
🔈شور گفتی اربعین میام کربلا 🎙کربلایی محمدحسین حدادیان ۱۰مردادماه ۱۴۰۱
۶ 💠معجزات حضرت مهدی (عجل الله فرجه) 🔹امام صادق عليه السلام مى‌‌فرمايند: هيچ معجزه‌اى از معجزات انبياء نيست، مگر اين که خداوند آن را به دست حضرت قائم(عجل الله فرجه) براى اِتمام حجت، بر دشمنان ظاهر خواهد کرد. 📚کتاب منتخب الأثر ص ۳۱۲ 🔹بنابراين، معجزات آن حضرت به دوره قبل از غيبت و غيبت ختم نمى‌شود و به هنگام ظهور نيز آن حضرت، براى معرفى حقانيت خويش و اتمام حجت بر دشمنان و منکران معجزاتى را انجام خواهند داد.
الهی دردهایی هست كه با هیچ گوشی نمیتوان شنيد ... گفتنی‌ هایی هست كه هیچ قلبی محرم آن نیست ... الهی تلاش‌ هایی هست كه جز به مدد تو ثمر نمی‌ بخشد ... تغییراتی هست كه جز به تقدیر تو ممكن نیست ... دعاهایی هست كه جز به آمین تو اجابت نمی‌ شود ... الهی قدم‌ های گمشده‌ای دارم كه تنها هدایتگرش تویی ... افكار آشفته‌ای دارم ، كه تنها سامان دهنده‌اش تویی ... الهی مرا تو دعا كن ...
💚امام رضا علیه السّلام فرمود : ♦️چون ماه محرم می رسید، کسی پدرم (موسی بن جعفر ع)را خندان نمی دید. و غم و اندوه بر او غلبه می یافت تا آن که ده روز از محرّم می گذشت ، روز دهم محرّم که می شد ، آن روز ، روز مصیبت و اندوه و گریه پدرم بود،و می فرمود: این همان روزی است که حسین که درود خداوند بر او باد در آن روز کشته شد. 📚«امالی صدوق ، ص 111»
📚 عربى بادیه‌نشین نزد پیامبر اکرم آمد و گفت: اى رسول خدا، قیامت چه زمانی برپا می‌شود؟ در این هنگام وقت نماز شد. پیامبر نمازش را خواند و سپس فرمود: «کو آن مردى که از قیامت پرسید؟» مرد گفت: من هستم اى پیامبر خدا؛ حضرت فرمود: «براى قیامت چه فراهم آورده‌اى؟» گفت: به خدا، چیز زیادى از نماز و روزه فراهم نیاورده‌ام، جز آن‌که خدا و پیامبرش را دوست می‌دارم. پیامبر به او فرمود: «انسان با کسى است که دوستش دارد»(۱). همچنین فرموده‌اند: «هرکس، مردمى را به سبب کردارشان دوست بدارد، روز قیامت، در جمع آنان گرد خواهد آمد و مانند آنان محاسبه خواهد شد؛ اگرچه کردارش مانند کردار آنان نباشد»(۲). امام علی فرمود: «هرکه ما را دوست بدارد، در روز قیامت، همراه ما خواهد بود، و اگر شخصى سنگى را دوست بدارد، خداوند، او را با آن، گِرد خواهد آورد»(۳). پ.ن: هر چند محشور شدن همراه انبیاء و اولیاء فواید زیادی دارد اما به معنای قرار گرفتن در جایگاه آنان نمی‌باشد. (علل الشرائع،ج۱ص۱۳۹) (تاریخ بغداد،ج۵ص۴۰۵) (أمالی صدوق،ص۲۰۹)
🔴 پاسخ امام حسین به جنیان یاری‌گر... 🌕 آقا امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «گروه‌هايى از مؤمنان جنّ‌ به محضر امام حسين عليه‌السلام آمدند و عرض كردند: «اى مولاى ما! ما از شيعيان و ياران تو هستيم، آنچه را بخواهى به ما فرمان بده؛ اگر در همين جا باشى و به ما دستور نابودى همۀ دشمنانت را بدهى، ما قبل از اينكه از اينجا حركت كنى، آن را اجرا مى‌كنيم.» امام براى آنها دعاى خير كرد، و به آنها فرمود: «آيا قرآن را كه به جدّم رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله نازل شده نخوانده‌ايد كه مى‌فرمايد: «بگو اگر هم در خانه‌هايتان بوديد، آنهايى كه كشته شدن بر آنها مقرّر شده بود، قطعا به سوى آرامگاه‌هاى خود بيرون مى‌آمدند. (آل‌عمران/۱۵۴)، اگر من در وطن خود بمانم اين مردم واژگون شده به وسيلۀ چه كسى آزمايش مى‌گردند، و چگونه آنها امتحان مى‌شوند، و چه كسى در قبر من سكونت گزيند؟ با اينكه خداوند هنگام «دحوالارض» (كشيده شدن و گستردگى زمين) آن قبر را براى من برگزيده است، و آن قبر را و پناهگاه شيعيان و دوستان ما نموده است؛ خداوند اعمال و نمازهاى آنها را بپذيرد و دعاهاى آنها را اجابت كند، و شيعيان ما در آنجا ساكن گردند، تا آنجا مايۀ ايمنى آنها در دنيا و آخرت از عذاب باشد؛ ولى شما در روز شنبه كه روز عاشورا است و به قولى فرمود: در روز جمعه كه روز عاشورا است، در آنجا حاضر گرديد و در پايان آن روز كشته مى‌شوم، و بعد از من كسى از اهل و خويشان و برادرانم و اهل بيتم (كه دشمن با آنها بجنگد) باقى نخواهد ماند، و سر بريده‌ام را براى يزيد بن معاويه بفرستند... 📗اللهوف، ج ۱، ص ۶۶
دشمنان ولایت؛ از زنازادگی قاتلان امام حسین (ع) تا آمار بین‌المللی کشورها در جهان امروز!! 👤 عبیدالله بن زیاد کیست؟ 👤 عبیدالله در زمان حادثه عاشورا فرمانده‌ی کوفه بود که شهادت امام حسین -علیه‌السلام- و یاران او به دستور وی انجام گرفت. 🔻 ابن زیاد را «ابن مرجانه» هم می‌گویند! زیرا نام مادر او کنیزی زناکار به نام «مرجانه» بود. پس از عاشورا که اسرای اهل بیت -علیهم‌السلام- را در کوفه وارد دارالاماره کردند، حضرت زینب -علیهاالسلام- خطاب به ابن زیاد، او را «ابن مرجانه» خواند که این، اشاره به نسب ناپاک و زنازادگی او بود و رسواگر حاکم مغرور کوفه. 📍عبیدالله از سرداران مشهور اموی بود که در سال ۵۴ هجری از طرف معاویه به حکومت خراسان گمارده شد و در سال ۵۶ از آن‌جا عزل و به حکمرانی بصره منصوب شد. پس از مرگ معاویه و روی کار آمدن یزید و با حرکت مسلم بن عقیل به سمت کوفه، با حفظ سمت، والی کوفه نیز شد و اوضاع را تحت کنترل درآورد و مسلم بن عقیل را به شهادت رساند و پس از آن، فرمان قتل سید الشهدا -علیه‌السلام- و یاران او و اسارت اهل‌بیت -علیهم‌السلام- را به عمر بن سعد ـ که فرمانده سپاه کوفه در کربلا بود ـ داد. 🔻 عبیدالله، فرزند زیاد بن ابیه است؛ زیاد کسی بود که به خاطر ارتباط فراوان (گناه زنای) مردان با مادرش، کسی نتوانست نسب او را مشخص کند و نام پدر وی را ذکر کند! 📍از این رو، او را زیاد، پسر پدرش (زیاد بن ابیه) می‌نامیدند. معاویه می‌کوشید این حلقه مفقوده را مشخص کند و زیاد را از این ننگ دور سازد. بدین خاطر، او را زیاد بن ابی‌سفیان خطاب کرد. اما اقبال و استقبال از سوی عموم آشنایان با تاریخ خانوادگی زیاد، صورت نگرفت و باز هم او را زیاد بن ابیه می‌نامیدند. 📜 منابع: 🔹سفینة البحار، ج۱، ص۵۸۰ 🔸معارف و معاریف، ج۴، ص۱۵۳۰ 🔹دایرة المعارف بزرگ اسلامی، ج۳، ص۶۴۰ 🔸فرهنگ عاشورا، ص۳۰۵