🔴 تأثیر دعا و توسل در نتیجه انتخابات
🔹 مرحوم آیت الله مصباح یزدی:
🔵 «در #انتخابات، هرگز نباید تأثیر دعا و توسل به ائمه اطهار (علیهم السلام) را به فراموشی سپرد. در اوایل انقلاب، كسانی بودند كه در ایام انتخابات، و حتی انتخابات مجلس شورای اسلامی، روزه میگرفتند و خود و زن و بچههایشان نذر میكردند تا مبادا كسی وارد مجلس شود كه صلاحیت و اعتبار لازم برای تصدّی آن را ندارد. نمیدانم كه آیا در حال حاضر نیز در میان متدینین و مقدسین چنین اموری را میتوان یافت یا خیر؟»
#انتخابات
#امام_زمان
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
🔴 امکان خوب ایتا برای دیدن لیست کامل شعب اخذ رای روی نقشه
https://map.eitaa.com/
🔵 برای دیدن شعب حوزه انتخابیه جی پی اس (GPS) گوشی خود را روشن کنید. و نشان دایره ای در پایین سمت راست نقشه را لمس کنید.
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️میهمان متفاوت حاضر در حسینیه امام خمینی
🔹ابراز خوشحالی خبرنگار لبنانی پس از دریافت چفیه رهبر انقلاب در محل اخذ رای حسینیه امام خمینی(ره)
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
🔵🔴 «رابطه انتخابات و ظهور»
از مهم ترین آرزوهای هر انسان آزاده در عالم، برقراری عدالت اجتماعی و حذف ظلم و فساد از جهان هستی است؛ و معمولا ادیان و مذاهب گوناگون دنیا، برای تحقق این آرزو، در انتظار یک منجی و یک موعود هستند.
اما تفاوت اساسی و مهم شیعیان حقیقی با دیگر ادیان و مذاهب در نوع انتظار است.
بسیاری از انسان های عالم صرفا منتظر آمدن منجی و موعود هستند تا بیاید و ظلم را ریشه کن کند، اما برای آمدن او برنامه یا تلاشی ندارند، که این نوع انتظار را میتوان انتظار منفعلانه نامگذاری کرد.
اما انتظار در تشیع حقیقی، یک انتظار همراه با تلاش است، همراه با برنامه، یا بهتر بگوییم یک انتظار فعال است.
یعنی در شیعیان حقیقی منتظر نیستند تا منجی بیاید، بلکه تلاش میکنند تا او را بیاورند.
در روایات متعدد از اهل بیت (علیهم السلام) شما مشاهده میکنید که انتظار را به عنوان یک عمل معرفی میکنند، نه صرفا یک حالت روحی و قلبی.
خب حالا از مهمترین اعمال برای تحقق ظهور، زمینه سازی ظهور، تربیت نیرو برای ظهور، نشر معارف مهدوی و آشنایی مردم عالم با حضرت بقیةالله الاعظم «عج» است.
از اهداف اصلی این انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی در ایران، همین مقدمه سازی ظهور است تا در بستر حاکمیت اسلامی هم معارف مهدوی منتشر شود و هم سربازان و سرداران حقیقی برای حضرت تربیت شود.
منتظر حقیقی امام زمان «عج» کسی ست که با اعمالش ظهور را نزدیک و نزدیک تر گرداند و طبیعتا کمک به حکومت اسلامی، کمک به تحقق ظهور و آمدن منجی است.
حالا با تشکیل حکومت اسلامی، وظیفه منتظران واقعی کمک به این حاکمیت است که قطعا این کمک، در راستای ظهور خواهد بود.
🔹 امروزه یکی از مصادیق کمک به حاکمیت، حضور پر شور در انتخابات و دعوت دیگران به مشارکت حداکثری است؛ چرا که انتخابات پر شور در وهله اول حاکمیت اسلامی را تقویت میکند، در گام دوم همدلی و اتحاد شیعیان و مسلمانان منتظر را به رخ جهانیان میکشاند و انتخاب فرد صالح، کمکی ست برای روی کار آمدن افرادی مهدوی، دلسوز اسلام و انقلاب، و مقدمه سازان ظهور.
پس یقینا قهر با صندوق های رای و بی تفاوتی نسبت به انتخابات، موجب تاخیر در ظهور و یک انتخابات پر شور و درست، به تحقق عدالت اجتماعی و نزدیک شدن ظهور منجی کمک خواهد کرد.
📚 حجت الاسلام سید هادی عظیمی
#انتخابات
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
🟢 چرا بعضی وقتها بدون هیچ دلیلی حس میکنیم حالمان خوب است؟
🔹 «بعضی وقتها انسان میبیند یک حال خوشی دارد؛ حالت نورانی دارد! نمیداند علتش چیست. هر چه فکر میکند، هیچ علتی پیدا نمیکند نه کار خاصی کرده، نه نماز خاصی خوانده؛ هیچ کاری نکرده است!
🔺 نمیداند در کوچهای، جایی، رد میشده و فقط گذرا ، حضرت (عج) از کنارش رد شده است.این نورانیّت و حال خوش، به همین جهت در این شخص ایجاد شده است»
📚 به نقل از مرحوم آیت الله بهجت(ره)
برشی از کتاب «حضرت حجت(ع)
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️امام خامنه ای هنگام رأی دادن خطاب به مرددین فرمودند:
در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست
#انتخابات
#امام_زمان
#انتخاب_مردم
#مشارکت_حداکثری
1_1533065627_۱۷۹.mp3
3.89M
🔹 پنجاه عمل پاک کننده گناهان
🔺هدیه نوروزی اول فروردین
🎙 #ابراهیم_افشاری
🔴 دعای حفظ در سال
🔵 این دعا یکی از دستورالعمل هایی است که به دست خط مبارک آیت الله بهجت برای حفظ در طول سال به آن توصیه شده است.
🌕 هرکس این عمل را حتی اگر یک بار در سال انجام دهد خداوند تمام گناهان او را آمرزیده و از همان لحظه روز ماه و سال تا سال دیگر از فقر، نیازمندی، دیوانگی، جذام، پیسی، مرگ بد و از هر گرفتاری و بلایی که از آسمان به زمین فرو می آید، عافیت می بخشد.
📚 برگرفته از کتاب بهجة الدعا ویراست دوم ص ۳۸۰
مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله بهجت(ره)
🔴 دعای شب دهم ماه مبارک رمضان
🌕 در کتاب اقبال الاعمال سید بن طاووس دو دعا برای شب دهم ماه مبارک رمضان آمده است:
1⃣ دعای اول :
يَا خَيْرَ مَنْ سُئِلَ وَ يَا أَوْسَعَ مَنْ أَعْطَى وَ يَا خَيْرَ مُرْتَجًى صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَوْسِعْ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ وَ افْتَحْ لِي بَابَ رِزْقٍ مِنْ عِنْدِكَ إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَ تَقَبَّلْ صَوْمِي وَ تَفَضَّلْ عَلَيَّ اللَّهُمَّ رَبَّ شَهْرِ رَمَضَانَ وَ مَا أَنْزَلْتَ فِيهِ مِنَ الْقُرْآنِ وَ الْبَرَكَاتِ أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِي حُبَّ الصَّلَاةِ وَ الصِّيَامِ وَ الْحَجِّ وَ الْعُمْرَةِ وَ صِلَةِ الرَّحِمِ وَ تُحَبِّبَ إِلَيَّ كُلَّ مَا أَحْبَبْتَ وَ تُبَغِّضَ إِلَيَّ كُلَّ مَا أَبْغَضْتَ اللَّهُمَّ إِنَّكَ تَكَفَّلْتَ بِرِزْقِي وَ رِزْقِ كُلِّ دَابَّةٍ يَا خَيْرَ مَدْعُوٍّ وَ يَا خَيْرَ مَسْئُولٍ وَ يَا خَيْرَ مُرْتَجًى وَ أَوْسَعَ مَنْ أَعْطَى صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ ارْزُقْنِي السَّعَةَ وَ الدَّعَةَ وَ السَّعَادَةَ فِي هَذَا الشَّهْرِ الْعَظِيمِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
2⃣ دعای دوم :
اللَّهُمَّ يَا سَلَامُ يَا مُؤْمِنُ يَا مُهَيْمِنُ يَا جَبَّارُ يَا مُتَكَبِّرُ يَا أَحَدُ يَا صَمَدُ يَا وَاحِدُ يَا فَرْدُ يَا غَفُورُ يَا رَحِيمُ يَا وَدُودُ يَا حَلِيمُ مَضَى مِنَ الشَّهْرِ الْمُبَارَكِ الثُّلُثُ وَ لَسْتُ أَدْرِي سَيِّدِي مَا صَنَعْتَ فِي حَاجَتِي هَلْ غَفَرْتَ لِي إِنْ أَنْتَ غَفَرْتَ لِي فَطُوبَى لِي وَ إِنْ لَمْ تَكُنْ غَفَرْتَ لِي فَوَا سَوْأَتَاهْ فَمِنَ الْآنَ سَيِّدِي فَاغْفِرْ لِي وَ ارْحَمْنِي وَ تُبْ عَلَيَّ وَ لَا تَخْذُلْنِي وَ أَقِلْنِي عَثْرَتِي وَ اسْتُرْنِي بِسِتْرِكَ وَ اعْفُ عَنِّي بِعَفْوِكَ وَ ارْحَمْنِي بِرَحْمَتِكَ وَ تَجَاوَزْ عَنِّي بِقُدْرَتِكَ إِنَّكَ تَقْضِي وَ لَا يُقْضَى عَلَيْكَ وَ أَنْتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِير
🔵 منتظران گرامی با توجه به اینکه این ادعیه در کتاب مفاتیح الجنان نیامده است در این شب های ارزشمند این ادعیه را از دست ندهید.
#امام_زمان
#رمضان_مهدوی
❤️ برخورد آیه الله گلپایگانی با حوریان بهشتی
سید جمالالدین گلپایگانی (۱۲۹۵-۱۳۷۷ق) فقیه شیعی قرن ۱۴ هجری قمری، از شاگردان میرزای نائینی بود و تقریرات دروس او را به رشته تحریر درآورد. همچنین با سید حسین بروجردی همدرس و هم مباحثه بود. در جریان جنگ جهانی اول و تهاجم به عراق در مقابله با مهاجمان فعالیت کرد. از وی آثاری بر جای مانده است.
می فرمودند: روزی نشسته بودم، ناگاه وارد باغی شدم که بسیار مجلّل و با شکوه بود و مناظر دلفریبی داشت. ریگهای زمین آن بسیار دلربا بود، و درخت ها بسیار باطراوت و خرّم، و نسیم های جان فزا از لابلای آنها جاری بود.
من وارد شدم و یکسره به وسط باغ رفتم، دیدم حوضی است بسیار بزرگ و مملوّ از آب صاف و درخشان، بطوری که ریگهای کف آن دیده می شد.
این حوض لبه ای داشت و دختران زیبائی که چشم آنها را ندیده، با بدنهای عریان دور تا دور این حوض نشسته و به لبه و دیواره حوض یک دست خود را انداخته و با آب بازی می کنند، و با دست آبهای حوض را بروی لبه و حاشیه می ریزند.
و آنها یک رئیس دارند که از آنها مجلّل تر و زیباتر و بزرگتر بود، و او شعر میخواند و این دختران همه با هم ردّ او را می گفتند و جواب میدادند.
او با آواز بلند یک قصیده طولانی را بندبند میخواند، و هر بندش خطاب به خدا بود که به چه جهت قوم عاد را هلاک کردی، و قوم ثمود را هلاک کردی، و فرعونیان را غرق دریا کردی، و و و. ..؟
و چون هر بند که راجع به قوم خاصّی بود تمام می شد این دختران همه با هم می گفتند: به چه حسابی به چه کتابی؟
❌ ادامه در پست های بعدی...
و همینطور آن دخترِ رئیس اعتراضات خود را بیان میکرد و اینها همه تأییداً و تأکیداً پاسخ میدادند.
من وارد شدم، ولی دیدم اینها همه با من نامحرمند، لذا یک دور استخر که حرکت کردم از همان راهی که آمده بودم به بیرون باغ رهسپار شدم.
مرحوم آقا سید جمال یک شاگرد مؤمن از شاگردان قرآن کریم بود، و یک تربیت شده به چندین واسطه از مکتب رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم؛ ولی چون این مکاشفه قبل از وصول به مقام کمال روحی برای ایشان رخ داده است و در سِرّ وجود ایشان مسأله هلاکت قوم عاد و ثمود و نوح بدست عوامل غیبیه کاملًا حلّ نشده بوده است، لذا در عالم معنی بصورت اعتراض حوریه های بهشتی تجلّی نموده است، و گرنه در عالم معنی و تجرّد اعتراضی نیست و تمام اهل ملا أعلی در تسبیح و تقدیس وجود و صفات و افعال حضرت احدیت هستند.
و نکته مهمّ که بشارتی برای آن مرحوم بوده است اینکه ایشان آن حوریه ها را بر خود نامحرم دیده است؛ و این یک مژده روحی است که از این منزل که محلّ شبهه و اعتراض است عبور خواهد نمود و به منزلگاه تسبیح و تقدیس مطلق ذات حضرت احدیت عزّ و جلّ خواهد رسید. کما آنکه در مکاشفاتی که در اواخر عمر برای ایشان حاصل شده است این معنی بخوبی روشن و مشهود است که به این مقام نائل شده اند؛ رحمةُ الله علیه رحمةً واسعة. آیا ارزش کلام خدا و بیانات رسول خدا از کلمات آقا سید جمال و أمثال او ضعیف تر و کوتاه تر است!؟ [1]
پی نوشت:
[1] حسینى طهرانى، سید محمد حسین، معاد شناسى، 10جلد، نور ملکوت قرآن - مشهد مقدس - ایران، چاپ: 11، 1423 ه.ق.
1_1540241380_۱۸۳.mp3
4.34M
🔹 ۴۰ عمل برای سبک زندگی مهدوی
🔺هدیه نوروزی دهم فروردین
🎙 #ابراهیم_افشاری