حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی(ره)
📎و اگر روى قلب به طرف آخرت باشد و قلب ادراك نمايد
كه ماوراى اين عالم محسوس عالمى است بس فرح بخش و دلپذير، و تمام خيرات و لذات در آنجا است
و در واقع لذات عالم فانى جز دفع آلام چيزى نمى باشد و
لذت اصلى و حقيقى لذت معنوى و روحانى است،
در اين صورت معلوم است كه اگر به كارى از كارهاى دنيا هم مشغول شود
آن كار در طول آخرت و حقيقت قرار مى گيرد و خواهى نخواهى رنگ روحانى به خود گرفته
، و اثر روحانى از آن احساس مى شود.
و البته ادراك اين مرتبه جز با عنايات حضرت ربوبيت كه به واسطه ى قلوب كلى بر قلوب جزئى افاضه مى شود ميسر نيست و بنده اين مطلب را به واسطه ى عالم رؤيا كه يكى از آيات و نشانه هاى خداوندى براى اثبات عالم برزخ مى باشد دريافتم.
شرح حال و توصيه هايي از عارف ربّاني جناب آقاي حاج سيد حسين يعقوبي قائني (ره) در زمينه ي ادعيه و اذکار
http://eitaa.com/joinchat/1896022017Cb15d0074bf
ترك نماز
🔷🔷 ترك نماز، قطع رابطه كردن با آفریدگار هستى است و این در دنیا و آخرت، عواقب تلخى دارد. در قیامت، اهل بهشت از دوزخیان مى پرسند: چه چیز شمارا روانه جهنّم كرد؟ یكى از پاسخ هایشان این است كه ما پابند به نماز نبودیم: «لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ» (مدّثر،43)
🔷🔷 در جایى دیگر، به نمازگزارانى كه نسبت به نمازشان سهل انگار و بى اعتنا هستند و گاهى مى خوانند و گاهى نمى خوانند، مى گوید: واى بر آنان: «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلّینَ الَّذِینَ هُمْ عَن صَلَاتِهِمْ سَاهُونَ» (ماعون،5)
🔷🔷 رسول خدا صلى الله علیه وآله فرموده است: «مَنْ ترك الصّلاة مُتعمّداً فَقَد كَفر» (محجة البیضاء، ج1، ص301) هر كه از روى عمد و با توجّه نماز را رها كند، از اسلام خارج شده و كافر است.
🔷🔷 و نیز فرموده است: «بَیْنَ الْعَبدِ وَ بَیْنَ الكُفرِ تَرْكُ الصَّلاةِ» (نهج الفصاحه، ج1098) مرز میان اسلام و كفر، چیزى بیش از رها كردن نماز نیست.
【 الّلهُــمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَــرَج
🔻کانـالِ حضرت آیت الله یعقوبـــی قائنی(ره)
@ghaeni_ir
حضرت آیت الله سید حسین یعقوبی قائنی(ره)
✨ آیت الله قائنے(رحمه الله علیه):
🌼🌼دین با سلیقه درست نمیشه
🌼🌼خداوند دو اراده ی تکوینی و تشریعی دارد
🌼🌼 آنچه در علم خداوند گذشته است اتفاق می افتد
🌼🌼 خداوند می فرماید: اول من برای بنده ام توبه می کنم
🌼🌼 انسان باید دریابد که خالقی دارد و همه چیز را به او واگذار نماید
🌼🌼همه چیز در اطاعت است
🌼🌼 انسان مادامی که تاریکی را نشناخته نمی تواند نور را بشناسد
🌼🌼ببین به دستور چه کسی عمل می کنی
🔻کانـالِ حضرت آیت الله یعقوبـــی قائنی(ره)
@ghaeni_ir
مسجد واقعي، دل مؤمن است
و چون انسان به اين گشادگى دل و روشن شدن درون، قدرتمند شد، خود مطلقا مسجد و خانه خدا مى شود. و اگر آن قدرت و تمكّن را در آن دو پيدا نكرد، هنگامى كه به اين انشراح و نورانيّت متّصف شد، على الاطلاق مسجد و خانه خدا در او صدق پيدا مى كند. و هر چه اين اتّصاف فزونى يابد و شدّت گيرد، مسجد بودن و خانه خدا بودن آن شديدتر مى شود و هر اندازه كه مسجد بودن آن براى خدا شدّت پيدا كند، مسجد بودن آن براى آنچه براى خدا بنا كرده نيز، شدّت پيدا مى كند. و به همين معنى مولوى قدّس سرّه اشاره كرده است: آن بناى انبيا بى حرص بود لا جرم پيوسته رونقها فزود
اى بسا مسجد برآورده كرام
ليك نبود مسجد اقصاش نام
كعبه را كه هر زمان عزّ مى فزود
آن ز اخلاصات ابراهيم بود
ترجمه بيان السعادة، ج۲، ص۲۳۰
سلطان محمد گنابادي رضوان الله عليه
🔻کانـالِ حضرت آیت الله یعقوبـــی قائنی(ره)
@ghaeni_ir
✨﷽✨
❤️امام باقر (علیه السلام): آيا كسى را كه ادعاى تشيّع مى كند همين كافى است كه دم از محبّت ما اهل بیت زند؟
👈به خدا سوگند، شیعه ما نيست، مگر آن كسى كه از خدا بترسد و از او فرمان برد!اينان شناخته نمیشوند، مگر با:
🔹تلاوت قرآن
🔸نیکی به پدر و مادر
🔹تواضع، خشوع و امانت دارى،
🔸بسيار به ياد خدا بودن
🔹راستگويى و روزه و نماز
🔸و رسيدگى به همسايگان تهيدست
🔹رسیدگی مستمند و بدهكاران و يتيمان
🔸درباره مردم چيزى جز خير و خوبى نگفتن
🔹و اينكه درهمه چيز، امين و امانتدار معاشران خود باشند.
📚كافى
🔻کانـالِ حضرت آیت الله یعقوبـــی قائنی(ره)
@ghaeni_ir