به نام خدا
🔴 از بسیج چه مانده است ؟
🔷گاهی میپرسند، از بسیج چه مانده است؟ که در پاسخ باید در مفهوم بسیجی دقت کرد تا بتوان به پاسخ دقیقی برای این پرسش دست یافت. بسیجی که امام خمینی(ره) آنرا شجره طیبه نامید بسیار متفاوت است با علف های هرز پیرامون این شجره. که بیشتر بدنبال هویت یابی دنیایی خویشند.
♦️ بسیج مکتب و مدرسه عشقی است، که قبول شدگان و عشق آموختگان این مکتب را میتوان در توبه نامه شهید ۱۳ ساله, علیرضا محمودی پارسا؛ لبخند شهید محمدرضا حقیقی در وقت خاکسپاریش یافت.
بسیجی، همان ها هستند که در شوق و ذوق حقیقت؛ شریعت و طریقت را یک جرعه سر کشیدند. و هیچ دردی در این مجاهدت نداشتند و به مقام «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» رسیدند. و البته گروهی هم مردودین. همان هایی که دلیل مردودی خویش را اشتباه بودن راه دانستند و در پی اصلاح راه افتادند تا اصلاح خویش.
🔅 از بسیج چه مانده است ؟
🔷 شهید مجید شهریاری همه شب در سجده بود و اشک و عجز و توسل به حضرت زهرا (س) و در گمنامی تمام از دانشمندان بزرگ جهان بود و فقط با حقوق تدریس دانشگاهی و زندگی ساده، بزرگترین گره های علمی کشور را می گشود. و درست در همان زمان برخی بعنوان بسیجی و چفیه به گردن در حال خالی کردن صندوق ها بودند.
🔅 از بسیج چه مانده است ؟
♦️ و این سوال که اساساً غلط است. و باید پرسید از بسیجی بودن ما چه مانده است؟ نسبت ما با آن شاخص های بسیجی چیست؟ بسیج و بسیجی ثابت و استوار مانده است و همچون همیشه تاریخ، در گمنامی و مجاهدت و شهادت است. بسیج یک الگو و یک فرهنگ است و تغییر ناپذیر. و آنچه تغییر پذیر است میزان انحراف ما از این الگو است.
🔷 بسیجی اهل معرفت است و میدان شناس، علف هرز اهل دنیا و موقعیت شناس. بسیجی اهل مجاهدت در گمنامی و ذکرش کم من ثنا جمیل لست اهلا له نشرته… و علف هرز اهل شهرت و میز و عنوان و جلوی دوربین و تشویق دیگران.
📌 رهبری:
« پدیده بسیج چون اصیل است، ماندنی است. »
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
✨توبه نامه شهید ۱۳ساله علیرضا محمودی پارسا:
بار خدایا از کارهایی که کردهام به تو پناه میبرم از جمله:
از این که حسد کردم…
از این که تظاهر به مطلبی کردم که اصلاً نمی دانستم…
از این که زیبایی قلمم را به رخ کسی کشیدم….
از این که در غذا خوردن به یاد فقیران نبودم….
از این که مرگ را فراموش کردم….
از این که در راهت سستی و تنبلی کردم….
از این که عفت زبانم را به لغات بیهوده آلودم…..
از این که در سطح پایین ترین افراد جامعه زندگی نکردم….
از این که منتظر بودم تا دیگران به من سلام کنند….
از این که شب بهر نماز شب بیدار نشدم….
از این که دیگران را به کسی خنداندم، غافل از این که خود خنده دارتر از همه هستم….
از این که لحظه ای به ابدی بودن دنیا و تجملاتش فکر کردم….
29.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خاطره گویی مادر شهیدان محمد رضا و محمود رضا حقیقی.
به نام خدا
🔴 جنگ امروز ما
🔷 واقعیت جنگ امروز ما سلاح و قدرت نظامی محض نیست. و مرز های جغرافیایی هم محدوده های جنگ را تعیین نمیکند. نبردهای نظامی امروزه، نتیجه پیشران های سیاسی اجتماعی است. پیشرانی مانند انتخابات ریاست جمهوری ایران، که در واقع انتخابی بود بین عزت خواهی و ذلت پذیری.
♦️ فعال شدن این پیشرانه اجتماعی سیاسی در ایران موجب شد تا گردش بزرگی در پیشرانه های سیاسی اجتماعی کشورهای منطقه رخ دهد. و نمود آنرا میتوانیم از پذیرش آتش بس در لبنان، رفع جنگ از تل آویو، و منتقل شدن آن به سوریه و دمشق، حرکت ترکیه بسوی بازیابی امپراطوری عثمانی و تصرف سوریه دانست.
🔷 در مورد سوریه میتوان گفت که با رسیدن مزدوران ترکیه به شهر حمص در روزهای آینده، باید شاهد ورود نیروهای اسرائیلی به سوریه و سقوط دمشق هم باشیم. و سپس در مرز شمالی ایران و از دست رفتن زنگزور. و کشیده شدن جنگ به مرزها و شهرهای ایران.
♦️ وقتی جامعه به شخصی رای میدهد که خود و کشورش را آدم نمیداند و میگوید: آمریکایی ها باید ما را آدم حساب کنند!! یعنی پیشرانه ذلت پذیری را فعال کردن. و عواقب این پیشرانه برای کشور ، متأسفانه جدی و پر هزینه خواهد بود.
🔷 سرباز دشمن دیگر فقط آن سرباز یونیفرم پوش صهیونیستی نیست. همین هموطن خودمان، همین مسئول خودمان سربازی است برای دشمن در لایه ای دیگر که توسط رسانه و فناوری روز سازمان دهی شده است. و شاید کسانی از این حرف ناراحت شوند. چون نمیدانند جنگ امروز چگونه شکل میگیرد و به نظرش این حرف توهین است.
🔷 جنگ امروز ما، تقابل سه مولفه یا سه پیشرانه اصلی در ایران و کشورهای منطقه و دشمنان است. دو پیشران ذلت پذیری و عزت خواهی در ایران و منطقه و البته بیشتر در ایران. و از سوی دیگر مولفه سلطه خواهی. و در واقع برآیند تقابل دو مولفه ذلت پذیری و عزت خواهی تعیین کننده نتیجه پیروزی یا شکست پیشران های متهاجم سلطه خواهان خواهد بود.
♦️عقب نشینی از پیشران عزت خواهی به موضع پیشران ذلت پذیری، نه تنها موجب گشایش امور و لبخند دشمن نمیشود. بلکه شاهد بروز فشارهای بیشتر و رفتن کشور به لبۀ پرتگاه های جدی است. همان امری که رهبری آز آن بعنوان غضب الهی یاد کردند.
📌 امید است با عنایات الهی و توجه بقیه الله و به برکت خون شهدا، دلهای گرفتار، از این مصیبت غرب پرستی رهایی یابد. که همین دلهای گرفتار تعیین کننده نتیجه جنگ های فعلی و پیش رو است.
📌توضیح:
پیشران ها، نیروهای محرکی هستند که باعث حرکت و تغییر متغیرهای مختلف و ایجاد وضعیت ها و تعادل های جدید می شوند.
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
به نام خدا
🔴 هم ارزی در جوامع
🔷 برخی افراد، گروه ها و یا جوامع، علیرغم اینکه در روش و راه و شعار دارای اختلاف هستند. اما در نقطه مبدأ اندیشه و فکر کردن مشترکند، و در نتیجه به یک هدف خواهند رسید. که این حالت را هم ارزی مینامیم و به معنای تشابه و یک شکل بودن نیست.
♦️ به نظر میرسد واژه « جِبت» در قرآن به همین نکته در جوامع اشاره دارد و بشدت مردم را از آن نهی کرده است. جِبت حالتی است که گرایش فرد یا جامعه، از تعالی گرایی به خودگرایی ( بت پرستی) تغییر میکند. یعنی برخی افراد که ادعای تعالی گرایی دارند. در تفکر و اندیشه مانند مشرکین و کفار شوند و اسم این کار را بگذارند تدبیر یا وفاق.در همین راستا میتوان متوجه شد که چرا جایی که امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ معرفی کرد. دیگرانی آمریکا را برادر معرفی میکنند و همواره آنرا تطهیر میکنند. و تفاوت ها در کلام رهبری با دیگران، که مبدأ تعالی گرا دارد نه خودگرا.
🔷 در وقایع سوریه، تحلیل ها و صحبت های فراوانی در حال انجام است. برخی آنرا یک پیروزی دانسته و شادی میکنند، مانند بخشی از مردم سوریه و ....؛ و برخی آنرا یک شکست برای جبهه مقاومت میدانند و اظهار گله مندی و تاسف.
♦️ آنکه خوشحالی میکند و به نظرش فتح الفتوحی کرده، و آنکه غصه محور مقاومت و خون شهدای مدافع حرم را میخورد و میگوید پس این هزینه ها چه شد؟؟ ... همه اینها در یک مبدأ هم ارزی هستند. یعنی مبدأ فکری هر دو یکی است. و دارای بینشی هم ارز هستند. هر دو از یک منظر به یک چیز فکر میکنند. یکی بخاطر بدست آوردنش شاد است. و دیگری بخاطر از دست دادنش خود را در شکست یا آستانه شکست می پندارد.
🔷 برای دشمنان مهم این است که جوامع در یک مبدأ فکری و هم ارزی قرار بگیرند. و عناوین مهم نیستند. خواه با عنوان یک انقلابی در ایران، یا با عنوان یک تروریست در سوریه، زیرا هم ارزی فکری در ادامه به یک همبستگی و یک هم سطحی میرسد. که برآیند آنها به یک نقطه میرسد. و آن هم نابودی هم ارزی فکری مردم با مبدأ تعالی گرایی در جوامع است. زیرا این مبدأ مولد انسان هایی است فراتر از خودگرایی و سدی مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی.
♦️ در فضایی که همه از سوریه و بشار اسد و ترکیه و ضربه به مقاومت میگفتند. رهبری دقیقا از منظر تعالی گرایی بار دیگر آمریکا و اسرائیل را مسبب این جنایات نشان داد. تا مردم مواظب اهالی جِبت باشند و متوجه باشیم که با تطهیر شیطان، ایران را به پای تعظیم چه بُتی میکشانند به اسم رفع تحریم ها و گشایش اقتصادی. و نتایج آن سوریه ای است که میبینیم.
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
به نام خدا
🔴 مقاومت، دولت تا ملت
🔷 سقوط دولت بشار اسد در سوریه، فرصتی شد تا خودی و غیر خودی کار محور مقاومت را یا تمام شده و یا از دست رفتن بخشی مهم از این محور بدانند. و پایان دولت بشار اسد را بخشی از دومینوی شکست مرحله ای محور مقاومت، توسط اسرائیل دانستند. و آنرا پیروزی تدبیر راهبردی دشمن خواندند.
♦️ مقاومت، یک وجه دولتی دارد و یک وجه مردمی. و آنچه در سوریه شکل گرفت از دست رفتن وجه دولتی، و زایش وجه مردمی مقاومت است.
🔷 دولت ها برای ابقاء خویش، بیشتر گرایش به ادغام در نظم جهانی، و به تعبیری همراهی و پذیرش سلطه دارند. مانند آنچه از دوران دولت سازندگی تاکنون در ایران بوده است. و این مردم بودند که با ایستادن در کنار رهبری، در مقابل این تفکر دولتها مقاومت و ایستادگی کردند.
♦️ شرایط بطرف زایش مقاومت مردمی در سوریه است. که در طی آن، گرایش طوایف مختلف به طرف همگرایی است. و این وجه از مقاومت، برای نظام سلطه، بسیار خطرناکتر از وجه دولتی قبل، در سوریه است. زیرا در گذشته تعارض منافع مردم با دولت بشار اسد بود ولی اکنون تعارض منافع جهتش آمریکا و گروه های همسو با اوست. یعنی همگرایی حول محور مقاومت در برابر آمریکا قوی تر خواهد شد. و نقش قدرت منطقه ای ایران در ایجاد این پیوند ها و تشکیل مقاومتی قوی تر در منطقه، خود را نشان خواهد داد.
🔷 واقعیت مسئله فروپاشی الگوهای حاکم و شکل گیری الگوهای جدیدی است که ملتها میسازند. و نظام سلطه غربی توسط رسانه ها فقط در حال بزک کردن الگوهای پوسیده خویش و تکفیر و نفی این واقعیت جدید در منطقه و جهان است.
♦️ به نظر میرسد نقش و الگوی جدیدی از مفهوم روابط دولت و ملت در حال شکل گیری است. که محور مقاومت مردمی، نقش مهمی در آن خواهد داشت.
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 فرهنگ بی غیرتی
🔷 از عوارض جوامع تحت سلطه شیوع فرهنگ بی غیرتی است. بی غیرتی نسبت به همه چیز خود. از جسم تا روح و کشور و فرهنگ و تاریخ و خانواده و ....
اصولاً بی غیرتی میشود نماد روشنفکری و مد روز، برای آنکه از همه محتاج تر است، زمانی که حس کند تهی است.
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
6.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به نام خدا
🔴 سکوت انقلابی تا هیاهوی انقلابی نما
انقلابی بودن و حزباللهی بودن به سروصدا کردن و خود را سوار بر خر مراد دیدن نیست. و البته در گوشه انزوا رفتن هم نیست.
ایستادن است و صبر،
گاه صبر در میدان رزم و تیر و ترکش خوردن.
گاه صبر در برابر منافق و متظاهرین به انقلابی و ولایی، و پاره آجر خوردن.
مهم شناخت میدان است،
وگرنه صبر، بر حفظ شهوات جاه و مقام، ضلالت است.
برخی حفظ نظام را در حفظ خود و جایگاه خود میدانند.
انقلابی نماهایی که خود را وارث همه چیز میدانند.
صبر انقلابی، چهره نااهلان و انقلابی نماها را آشکار خواهد کرد.
و صبر چیز خوبی است، اگر در جهت درستش باشد، وگرنه ظلالت است.
انقلابی نما، گوساله ای است سامری که موجب گمراهی و ظلالت است و سخت است شناخت این گوساله ها. بصیرت میخواهد. و بصیرت حاصل نمیشود مگر با تقوا .
امیدواریم امثال جناب حجت الاسلام راجی بر این صبر در روشنگری مستدام باشند. و الگویی هستند برای انقلابی های جوان امروزی.
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چیزی برای نوشتن نیست .
معمولا مینویسند بدون شرح.
اما شرح این نافهمی به درازای تاریخ است.
از کربلا تا این نافهمان امروزی.
لطفاً خفه شو و پا روی خونهای به حق شهدا نگذار برای چند سال ریاست جمهوری و خوشایند دیگرانی.
✍ سید محمود احمدزاده
https://eitaa.com/ghalam_ahmadzadeh
سوره توبه (آیه ۲۴)
قُلْ إِنْ كَانَ آبَآؤُكُمْ وَأَبْنَآؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَآ أَحَبَّ إِلَيْكُمْ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِي سَبِيلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْفَاسِقِينَ (٢٤)
بگو: اگر پدرانتان و فرزندانتان و برادرانتان و همسرانتان و خویشانتان و اموالی که فراهم آورده اید و تجارتی که از بی رونقی و کسادی اش می ترسید و خانه هایی که به آنها دل خوش کرده اید، نزد شما از خدا و پیامبرش و جهاد در راهش محبوب ترند، پس منتظر بمانید تا خدا فرمان عذابش را بیاورد؛ و خدا گروه فاسقان را هدایت نمی کند.