✋
استکبارستیزی در قامت مقاومت
🔹[1] مقاومت در برابر دشمن یک اصل استوار در میان مؤمنان به خداست. بدین ترتیب با یک فرهنگ روبروییم که تمدن ساز است چراکه اولین و مهمترین ویژگی انسانهای تمدن ساز «صابر» و «ثابتقدم» بودن آنهاست. رهبر معظم انقلاب میفرمایند: «معنای مقاومت این است که انسان یکراهی را انتخاب کند که آن را راه حق میداند، راه درست میداند و در این راه شروع به حرکت کند و موانع نتواند او را از حرکت در این راه منصرف کند و او را متوقف کند؛ این معنای مقاومت است».14/03/1398
🔹[2] مقاومت دو جنبه دارد جنبه نظری و جنبه عملی. جنبه نظری این اصل باید با تحلیل هدف استکبار بهمنظور سیطره و سلطه بر ملتها تبیین گردد.«مقاومت زمانی معنا پیدا میکند که بنای مستحکمی همچون نظام جمهوری اسلامی به وجود میآید که روزبهروز اقتدار یافته و گریبان نظام سلطه را میگیرد و برای آزادی و عدالت اقدام میکند لذا دشمن با هر توان و قدرتی میخواهد آن را به عقب براند اینجاست که استقامت لازم است این یعنی مقاومت. (06/09/1398) لذا تأکید بر باور به مقاومت برای دشمن تهدید بزرگتری است.«آنچه رژیم صهیونیست را تهدید میکند، موشکهای ایران یا گروههاى مقاومت نیست تا در برابر آن سپر موشکى در اینجاوآنجا به پا کنند؛ تهدید حقیقى و بدون علاج، عزم راسخ مردان وزنان و جوانانى در کشورهاى اسلامى است که دیگر نمیخواهند آمریکا و اروپا و عوامل دستنشاندهشان بر آنان حکومت و تحکم و آنان را تحقیر کنند. البته آن موشکها هم هرگاه تهدیدى از سوى دشمن بروز کند، وظیفهى خود را انجام خواهند داد»(09/07/1390)
🔹[3] ازلحاظ عملی نیز باید با تقویت جریان مقاومت در بخش سختافزاری، به تقویت این فرهنگ پرداخت. چنانچه «معادلهى مقاومت در منطقه با کمک جمهورى اسلامى تغییر یافت. تبدیل و ارتقاء سنگ در دست فلسطینیان به «موشک جواب موشک» در غزه و سایر مقاومتهای اسلامى در برابر اشغالگران، الهام از انقلاب اسلامى بود».آری،«هر جا هر ملتی، هر گروهی با رژیم صهیونیستی، مبارزه کند، مقابله کند، ما پشت سرش هستیم و کمکش میکنیم و هیچ ابایی هم از گفتن این حرف نداریم».(14/11/1390) بنابراین حمایت از خط مقاومت تنها به حمایت لسانی ختم نمیشود این پیمانی ست که جمهوری اسلامی از بدو تولد با برادران آزادیخواه خود در سراسر جهان بسته است و از هیچ اقدام عملی نیز کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.
🔹[4] یکی از نمادهای مقاومت بهطورقطع فلسطین عزیز است. ملت فلسطین رهبران حقیقی مبارزات و مقاومتاند. در واقع هویت و ماهیت فلسطین مقاومت است چراکه هویت و ماهیت رژیم اشغالگر، توسعهطلبی و سرکوبی و تضییع حقوق حقه فلسطینیان است یعنی تا مادامیکه رژیم جعلی، سفاک و کودک کش اسرائیل در سرزمینهای اشغالی نفس میکشد مقاومت تنها راه نجات فلسطینیان خواهد بود. لذا اگر سخنی از جنبههای دیگر غیر از مقاومت که رنگ و بوی سازشکاری دارند از زبان کسی شنیده شود مسلماً نابودی فلسطین را هدف قرار داده و توطئهای از سوی مستکبران عالم خواهد بود. به همین دلیل حفاظت از فلسطین و پاسداری از مقاومت آن و تقویت هرچه بیشتر آن امری واجب و ضروری و جهادی مقدس است.
🔹[5] و در پایان "هرچه این مقاومت بیشتر بشود رژیم صهیونیستی ضعیفتر خواهد شد، فجایعش آشکارتر خواهد شد، وضع واقعا فلاکتباری که امروز رژیم صهیونیستی دارد ناشی از ایستادگی جوانهای فلسطینی است". ۱۴۰۲/۲/۲
✍زینب نجیب
@ghalamenajib
افول آمریکا، یک روز به دست شنها و امروز بهدست فرزندان مقاومت
💫خداوند همیشه دین خود را و قیامهایی که برای احیای دیناش شکل گرفته است، حفظ میکند گاهی با بازشدن نیل برای موسی و اصحابش، گاهی با ابابیل و سجیلهایشان، گاهی با دانههای شن و امروز با دستان پرقدرت جوانان خط مقاومت...
💫همیشه نیاز به معجزه نیست. زمانی که انسان هنوز در مسیر رشد است و گاهی قد و اندازهی فهمش به قامت اندیشهی ولیِ زمان نمیرسد و یا سپاهش اندک است و کمتوان، خداوند متعال آب و باد و آتش و خاک را به یاری ولی زمان مأمور میکند اما امروز که شجرهی طیبهی انقلاب میوه داده و نسل برومند آن در خطوط مقاومت کمر همت بستهاند، سپاهیانش بسیار گشته و گوش به فرمان ولایت شدهاند؛ دیگر چه حاجت به معجزه و نقش آفرینی اجزاء بیجان عالم؟
💫معجزهی امروز، فتحالفتوح خمینی کبیر است که دنیا در تحلیل حتی یک خط از خاطرات انقلاب او درمانده است.
💫معجزهی امروز، نفسِ قدسیِ خمینیِ دیگر است که با یک جمله...تنها با یک جمله نقشههای دشمن را چنان در هم میپاشد که گویی هرگز نوشته نشده است.
آری یک روز افول چند هواپیما و بالگرد آمریکایی در صحرای طبس، به کمک دانههای شن محقق شد و امروز افول هیمنهی آمریکا در کل کرهخاکي به دست نیروهای مقاومت.
✍زينب نجیب
@ghalamenajib
در مقابله با اژدهای هفتسر
[۱]. یکی از نکاتی که در بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران(۹اردیبهشت،۱۴۰۲) مطرح شد، تأکید بر تحقق فرهنگِ ارتباط درآمد با کار بود که برگرفته از آیهی «وَأَن لَيسَ لِلإِنسانِ إِلّا ما سَعىٰ»(نجم،۳۹) است.یعنی درآمد یک فرد باید ناشی از سعی و کار و تلاش او باشد. این قاعده علاوهبر تأکید بر اهمیت و ارزش «کار» و «کارگر» که ارزشِ حیات جامعهاند و باعثِ پویاییِ سرمایههای ملی یک سرزمیناند، قاعدهایست که ریشهی بسیاری از فسادها و تبعیضها را خواهد کَند، جلوی بسیاری از کارهای بی فایده و غرق شدن در تجملات و ثروتهای مضر را خواهد گرفت و در نتیجه، سایهی مترفین در جامعه را کمرنگ خواهد کرد. سایه افرادی که فزونی نعمت آنها را غافل، مغرور و سرمست کرده و به طغیان کشیده است که حقیقتا ریشهی بسیاری از فسادها همین افرادند. به طور قطع تحقق کامل این فرهنگ مسیری بلندمدت و دشوار خواهد داشت. چرا که نیازمند سیاستگذاریها، برنامهریزیها و بسترسازیهایی است که از یکسو جامعه را تربیت کند، تا برای کسب درآمد سعی و تلاش نماید و از دگر سو، فرهنگ کسب ثروتهای بادآورده را متوقف سازد. از راههای تحقق این فرهنگ، مبارزهی جدی با کسب و کارهای کاذبی همچون واسطهگریها، دلالبازیها، رشوهدادنها و رشوهگرفتنها، رباخواریها، ویژهخواریها و در یک کلام مبارزه با فساد خواهد بود.
[۲]. از آنجا که مسئلهی مبارزه با فساد مطرح شد بهتر است تأکید کنیم که یکی از شاخصهای اصلی برای اصلاح امور کشور مبارزه در سه مسئلهی فقر، فساد و تبعیض است. در واقع اگر ادعایی برای اصلاحات مطرح است، ریشه در مبارزه با این سه موضوع دارد و تا زمانی که به صورت اساسی و بنیادین به این سه پرداخته نشود؛ نهتنها هیچ اصلاحی در کشور صورت نمیگیرد بلکه یا این سخن در حد شعار باقی خواهد ماند و یا جای خود را به مفاهیمی خواهد داد که اصالتا اصلاحات نیستند بلکه مفاهیمیاند که برای فریب اذهان عمومی طراحی شدهاند. از طرف دیگر باید توجه کرد اگر شعاری بر زبان جاری شود اما در مسیر عمل قرار نگیرد ایجاد ناامیدی خواهد کرد بنابراین نهتنها مبارزه با فقر و فساد و تبعیض از وظایف اساسی دولت اسلامی است و برای داشتن یک جامعه اسلامی ضروری مینماید بلکه اگر نظامی با عنوان اسلامی پا بگیرد اما در این مسیر(مبارزه با فقر،فساد،تبعیض) تلاشی جدی صورت نگیرد، قطعا پیامد آن عدم تحقق آرمان نخواهد بود بلکه ناامیدی و یأس از تحقق آرمان شکل خواهد گرفت و شکی نیست که پیامد دومی از پیامد اولی خانمانسوزتر است.
[۳]. رهبر معظم انقلاب ضرورت مسئلهی مبارزه با فساد را تا بدانجا میداند که ادارهی کشور را متوقف بر مبارزه با فساد میانگارد و فساد مالی را مثل «خوره»، «ایدز» و «سرطان» بر میشمارد.(۲۷خرداد۱۳۸۳، دیدار نمایندگان هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی) و اذعان دارد؛ «وقتی مناسبات غلط اقتصادی در جامعه حاکم باشد، وقتی رانتخواری رواج داشته باشد، وقتی سوءاستفادهی از قدرت برای به دست آوردن ثروتهای بادآورده رواج داشته باشد، کسی که تولیدکننده و زحمتکش واقعی است، ناامید میشود ... این پدیدهها اساس پیشرفت کشور را دچار آسیبهای جدی میکنند».(۱۵ تیر ۱۳۸۳،اجتماع بزرگ مردم همدان) پس مشکلات ما از این سه پایهی شوم و مخرب است و اگر بخواهید امنیت کشور، معیشت مردم و عزت بینالمللی را تأمین کنیم راهش دفع این آفتها است و باید دانست، آنچه باعث مخالفت آحاد جامعه میشود اساس نظام نیست بلکه تبعیض، فقر، فساد، عدم رعایت ضوابط در بخشی از تشکیلات اداری کشور و شکاف طبقاتی است که آنها را بیزار میکند.
[۴]. این نکات و توصیههایی است که حدود ۲۰ سال پیش بر زبان رهبر انقلاب جاری شد. در آن روز ایشان پدرانه فرمودند: «بنده دو سه سال پیش آن نامه را درباره مبارزه با فساد به مسئولان کشور نوشتم... آن روزی که بنده مسئلهی مبارزهی با فساد را گفتم، توقعم این بود که مجلس شورای اسلامی سینه سپر کند و جلو بیاید و در این میدان حرکت کند تا ما دیگر احتیاج نداشته باشیم دنبال کنیم؛ اما متأسفانه اینطور نشد. آنها نکردند، شما بکنید ... البته ... اگر انسان بخواهد با فساد مبارزه کند، باید در درجهی اول مراقب باشد که فساد دامن خودش را نگیرد.(۲۷خرداد۱۳۸۳، دیدار نمایندگان هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی)
✍زينب نجیب
ادامه دارد....
@ghalamenajib
امروز هم پس از بارها تکرار در طول سالهای متمادی بار دیگر فرمودند: "بنده حدود بیست سال پیش یک نوشتهی مشروحی در باب مبارزهی با فساد دادم؛ مربوط به سال ۸۰،۸۱... در آن نوشته هم من گفتم که مبارزهی با فساد پیگیری میخواهد؛ به قول این داستانها و افسانهها، مثل مار هفتسر، اژدهای هفتسر است که یک سرش را بزنی، شش سر دیگرش آن طرف زندهاند و مشغول کارند. باید همهجانبه مبارزه کرد. اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم این قضیه را دنبال میکردند، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزهی با فساد را دنبال کنند.(۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، دیدار با کارگران)
[۵]. آن روز رهبر انقلاب از سه قوه خواستند که لباس مبارزه به تن کنند و در این مسیر، سختی را به جان بخرند چرا که "مبارزه با فساد، یک مبارزه جدّی و واقعی است. مفسدین تهاجم خواهند کرد و فشار خواهند آورد؛ بنابراین کار سختی است و برای مقابله با شیوع فساد اقتصادی و مالی، باید لباس مبارزه به تن کرد". (۱۱ مرداد۱۳۸۰، مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری) امروز نیز از دولت مردمی و مجلس انقلابی نیز این انتظار به مراتب بیشتر خواهد بود.
البته اینها بدان معنا نیست که افرادی آن چنان در این موضوع مبالغه کنند که این تصور ایجاد شود که فساد همهگیر شده است. به عبارتی باید مواظب بود که در تحلیل و بیان بهگونهای نباشیم که با دشمن مخرج مشترک پیدا کنیم. دشمنی که به واسطهی تبلیغات دروغین در باب تعمیم و گسترش فساد در پیِ ریشهکن کردن فساد نیست بلکه هدفش ناامیدی و یأس از مبارزهی با فساد است. همانطور که در زمان اغتشاشات هدفش از به آتش کشیدن و ایجاد و هرج و مرج اعتراض و اصلاح خطاهای کشور ایران نبود، بلکه هدفش مقابله با ایران قوی بود و همچنان هست.
✍زينب نجیب
@ghalamenajib
انتشار یادداشت "در مقابله با اژدهای هفتسر" با نام "باید لباس مبارزه بهتن کرد" در روزنامه راه مردم
@ghalamenajib
غیرتی در پاسداشت غیرت
[۱]. غیرت و حمیت یعنی تلاش در نگهداری از آنچه که حفظش ضروری است. این صفت انسانی از شجاعت و بزرگمنشی سرچشمه میگیرد و جزء کمالات عالیه انسان بوده و به آن میزان مُعرّف انسانیت است که اگر در فردی از بین برود به ورطهی پوچی و تباهی سقوط میکند. از سوی دیگر باید توجه داشت باغیرتترین موجود، خداوند است که انسانها را از زشتیها دور میکند. بهعبارتی، خداوند هم تکویناً انسان را بر فطرت پاک آفریده است و هم تشریعاً برای او قوانینی وضع میکند تا از پلیدیها دور بماند و دقیقاً بر همین اساس است که خدا به هر غیرتمندی نظر لطف و رحمت دارد. چنانچه امام صادق (عليه السلام) میفرماید: «اِنَّ اللهَ غَیوُرٌ یُحِبُّ كُلَّ غَیورٍ» خداوند، غیور است و هر غیرتمندی را دوست دارد. (فروع كافی، ج ۵، ص ۵۳۵)
[۲]. غیرت انواع گوناگونی دارد. غیرت دینی، غیرت ناموسی و غیرت ملی که هر یک از اشکال آن به فراخور عرف و آنچه بر ذهن افراد جامعه حاکم است و یا بر زبانها جاری است؛ به معنایی اشاره دارد اما آنچه بر همه این عناوین سایه افکنده، روح انسانیت و حفظ ارزشهاست چرا که این صفت هم ریشه در آفرینش او دارد و هم بر پایهی ایمان و اعتقاد به یکسری ارزشهاست. امیرالمومنین غیرت را عین دیانت دانسته و میفرماید: "«غَیْرَهُ الرَّجُلِ ایمانٌ» غیرت مرد (عین) ایمان است.(شرح غررالحكم، ج ۴، ص ۳۷۷)
[۳]. بدین ترتیب غیرت را میتوان از مهمترین شاخصههای یک ایرانی دانست. چرا که هم در طول تاریخ حیاتش اثبات کرده که در حراست از کیان اسلام و همه آنچه بدان مربوط میشود حساس است و با تمام توان در اثبات و اجرای احکام آن میکوشد و هم نسبت به حفظ زنان و نوامیس خود همت میگمارد و هم در حفظ تمامیت ارضی کشور اسلامی و دلسوزی و حمایت از مسلمانان و عزت و شرف آنان در تلاش است. این همان وطندوستی و مشارکت در دفاع از میهن و پاسداری از مذهب خود است که در دین مبین اسلام نیز بر آنان تأکید بسیار شده است.
[۴]. از آنجا که وجود این خصلت شریف در انسان مهمترین مانع و دیوار دفاعی در برابر تهاجم و تجاوز دشمنان داخلی و خارجی است؛ هر چقدر این ویژگی در افراد یک جامعه بیشتر و عمیقتر باشد، امنیت و بازدارندگی و تابآوری آن ملت در همهی زمینههای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... بیشتر خواهد بود. بنابراین میتوان نتیجه گرفت یکی از روشهای دشمن برای هرگونه نفوذ مخصوصاً نفوذ فرهنگی، سست کردن و نابودی این صفت قدرتبخش در یک ملت است.
[۵]. از آن رو که ایران اسلامی به دلایل بسیاری، از جمله ذخایر، استعدادهای فراوان، موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، فرهنگ و تمدن، استقلال و ...، همیشه مورد تهاجم دشمنان بوده است، میتوان از بین بردن و سست کردن "غیرت" در میان افراد جامعهی ایرانی را یکی از حربههای دشمن برای شکننده کردن آنها دانست.
[۶].حال سؤال این است که دشمن چگونه در این مسیر( تخریب غیرت)، قدم میگذارد و بستر آن را فراهم میکند؟ البته باید توجه داشت که منظور از دشمن، دشمنان داخلی و البته مهمترین آن، نفس انسان و هم دشمنان خارجی است. یکی از آن روشها مشغول کردن افراد جامعه به تفریحات مبتذل، سرگرمیهای خلاف شرع، دیدن فیلمها و تصاویر نامناسب و غیر اخلاقی، عادیسازی ارتباط بین نامحرمان، نشر واژهها و تعابیر خلاف عفت عمومی و... است که حساسیتها را در درازمدت کمرنگ میکند. این کمرنگ شدنِ حساسیت نسبت به همه چیز میتواند باشد نه فقط نسبت به ناموس. چنانچه در تاریخ بسیار شاهد آن هستیم که استعمارگران برای بهثمر رساندن اهداف خود در جامعهی مخاطب، به روشهای گوناگونِ ضدفرهنگی به دنبال انحراف جوانان بودند تا بدون مزاحمت از روحیهی پرسشگری آنها به چپاول خود ادامه دهند.دومین روش، تن دادن به یکسری مفاسد اجتماعی و عبور از آنها به دلایل مختلف است مانند آنجا که به علت جلب منافع خویش یا جلب رضایت دیگران، در برابر فحشایی، کنشگری نباشد. به عنوان مثال، به بهانهی رضایت یک قشر گمراه از جامعه، در برابر کشف حجاب سکوت اختیار شود یا وقتی مبارزه با آن، با منافع عدهای در تعارض قرار گیرد؛ با آن همراهی شود. گاهی حتی به دلیل اذعان ناتوانی در امر به معروف و نهی از منکر واکنشی نشان داده نمیشود. از دیگر عوامل ایجاد بیغیرتی، همچنین اعتیاد و خوردن گوشت خوک و حضور در محیطهای آلوده است.
ادامه دارد...👇
@ghalamenajib
[۷]. اما نگارنده معتقد است گاهی در شرایطی از همه این موارد مهمتر، عدم حمایت از غیرتمندان در یک جامعه است. آری، عدم حمایت از غیرتمندان در جامعه بیش از عوامل دیگر میتواند در نابودی غیرت مؤثر باشد. امروز یکی از مواردی که میتواند در برگشت فرهنگ عفاف و حجاب ما را یاری رساند؛ بزرگداشت تمامی افراد و اشخاصی است که در طول تاریخ ایران پرچمدار شعار غیرت هستند.
از آرش کمانگیر و بهرام چوبین و سورنا، فرماندهان غیور و شجاع ایرانی گرفته تا تمام علما و فقها و روحانیون و مردمانی که در بنای تاریخ ایران، مفتخرند به صفت غیرتورزی، بهویژه پاسداشت شهدای گرانقدر امربهمعروف و نهیازمنکر و شهدای غیرت و جوانمردی که احیاگرِ این امر حیاتی در جهان امروزاند. فرقی نمیکند در کجای ایران و در چه دورهای از تاریخ این سرزمین نفس کشیده باشند و تفاوت نمیکند در کسوت روحانیت، بسیجی، سپاهی یا ارتشی باشند یا در لباس یک شهروند عادی، همان که از جرگهی غیرتمندان سرزمین ایران، نامشان پرآوازه شود تا ابد قابل ستایشاند و بر ماست که یاد و نام و عمل شایستهی ایشان را دمادم بر صفحهی تاریخ پرافتخار کشور مهر زنیم. چه بسا اکنون، حفظ نام ایشان از سوی ما، به میزان عمل ایشان نزد خداوند قبول واقع شود.
✍زينب نجیب
#شهیدغیرت
#شهیدالداغی
@ghalamenajib
این شهر اگر پر شود از یاغی ها
از گله ی گرگ ها و الباقی ها
هر گز تو گمان مبر که خاموش شود
حتی به دمی غیرت الداغی ها
مائیم و شکوه غیرت الداغی
شوق شرف و صلابت الداغی
فصلی دگر آغاز شد از قصه عشق
با واقعه ی شهادت الداغی
شاعر: مهتا صانعی
#شهید_غیرت
#شهید_حمیدرضا_الداغی
@ghalamenajib
به نظر شما اینها چه کسانی هستند؟
وقتی دشمن تلاش میکند یک حقیقت را کتمان کند و با مشتی خاک بر تصویر درخشان آن، غبار نشاند... و از آن بالاتر، عدهای فریب خورده و با غفلت و جهلشان دشمن را تأیید میکنند، برگزیدهای از سوی خدا در صحنه حاضر میشود و با خونش غبار را کنار میزند.
آری، این جماعت، مردانِ با غیرت سرزمینم ایرانند...مردانی که مدافع اسلام و وطن و ناموساند و این تصویر تاریخی، نمایشی از "غیرت در پاسداشت غیرت" است.
✍زينب نجیب
@ghalamenajib