فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اولین تصاویر از بازداشت و اعترافات روح الله زم
🆔 @gharar_a
◾️ شوق زیارت
🔹 زیارت، در نظر او [حضرت آیتالله بهجت]، عملی ظاهری و صوری نبود؛ بلکه در هنگام زیارت واقعاً در محضر زیارتشونده حاضر میشد. معتقد بود:
اگر میخواهید زیارت، زیارتی اساسی باشد، باید قلبتان هم همان را بگوید که زبانتان میگوید؛ یعنی قلب هم همان چیزی را درک کند که در زیارتنامه قرائت میشود.
🔹 زیارت را با آدابش بهجا میآورد و میفرمود:
از اهمّ آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات معصومین علیهمالسلام و مماتشان هیچ فرقی وجود ندارد؛ یعنی الآن هم امام حیّ است و حرفت را میشنود.
🔹 اهتمامش به امر زیارت کمنظیر بود. اعتقادش بود که اگر کسی بخواهد تشنگی و عطش دیدار با معصومین علیهمالسلام را در وجود خود تخفیف دهد، زیارت مشاهد مشرفه بهمنزلۀ ملاقات آنها و دیدار آن حضرات است.
📚 رحمت واسعه، ص١٨
☑️ @gharar_a
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ منظور از عبارت عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَین علیهالسلام
✅حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
[منظور از عبارت] عِنْدَ قَبْرِ الْحُسَین علیهالسلام، [در روایات] معلوم است. این زمین به این وسیعی کجایش عند قبر الحسین است؟ همینکه شخص شروع کرد به قرب قبر حسین علیهالسلام، عند قبر حسین صادق است. یادم میآید در اربعین، کربلا بهاندازهای شلوغ میشد و بهاندازهای اجتماع میشد که از همان جایی که آدم از اتومبیل پیاده میشد، مثلاً همان گاراژی که مطابق [و روبهرو] با در قبلۀ صحن حضرت سیدالشهدا علیهالسلام است، از آنجا ابداً دیگر کسی نمیتوانست حرکت بکند و بیاید، مگر در غایت صبر و طمأنینه که آیا بگذارند یک قدم جلو برود یا نه؟! مثل همان که میگویند اگر سوزن بیندازید به زمین نمیرسد. از آنجا تا به صحن چقدر مسافت است؟ از صحن تا خود حرم چقدر مسافت است؟ حالا اگر یک وقتی چنین شد و انسان قادر نبود راه برود ـهمین الآن هم اگر راه را باز بگذارند[١]، شاید جمعیت برسد به اینجا که خدا میداند از چند فرسخی اینطور ازدحامی میشود که آدم نمیتواند قدم از قدم برداردـ بر همۀ اینها عند قبر الحسین علیهالسلام صادق است، خصوصاً در مواقع ضرورت که آدم میفهمد عند قبر الحسین علیهالسلام است. آن جای به آن دوری عند قبر الحسین علیهالسلام است نسبتبه دهفرسخی و بیستفرسخیای که مثلاً خارج از چهار فرسخ است [که در روایت آمده است].
#پی_نوشت:
١. حضرت آیتالله بهجت این بیانات را در اسفند ماه سال ١٣٧٧ بیان فرمودهاند که در آن زمان حزب بعث، راهپیمایی اربعین را ممنوع کرده بود.
☑️ @gharar_a
"نکات قرآنی"
(۴۲۸)
یَنهَونَ عَنِ المُنکَرِ"
(از بدیها و ناهنجاریها نهی می کنند!)
اصل نهی از زشتی ها و بدیها، و در یک کلمه نهی از ناهنجاریها، از اوصاف جامعه ی به رشد رسیده است. جامعه ای که به قول قرآن بهترین است "خَیرَ اُمَّةِِ"! این یک اصل تکاملی و کارآمد است. اما متاسفانه در جهان اسلام چنان بسته و نامقبول به آن عمل شده که امروزه تلقی اغلب مردمان از آن، چیزی جز یک پدیده ی خشن و مزاحم زندگی نیست. امروزه تا اسم نهی از منکر می آید همه ذهن ها فقط متوجه روسری و طرز پوشش و ساز و آواز فلان می رود. چنان شده اند که گویی ذهن شان فراتر از اینجور چیزها نمی رود. حال آنکه منکرات مصادیق فراوان دارند و برخی شان به مراتب حائز اهمیت ترند. آن که حق مردمان را نمی دهد و ثروت را عادلانه توزیع نمی کند، مصداق بارز منکر است، وقتی صاحب منصبی بجای آنکه فرصت های شغلی برابر ایجاد کند فقط این فرصت ها را در اختیار اطرافیانش بگذارد، مصداق بارز منکر است، وقتی بجای آنکه بورسیه های تحصیلی به نوابغ و نخبگان جامعه تعلق گیرد، به خویشان و نزدیکان بعضاً بی استعداد و کم استعداد داده شود، مصداق بارز منکر است، وقتی داروهایی که باید به موقع در اختیار دردمندان جامعه قرار گیرد، در انبار سودجویان ذخیره می شود و از بازار آزاد سر در می آورند، مصداق بارز منکر است، آنگاه که زوج جوانی برای دریافت یک وام ساده ازدواج ماهها و بلکه سالها در انتظار می مانند و از آن طرف قلیل انگشت شماری میلیاردها بدون کمترین ضمانتی از بانک ها می ستانند، این مصداق بارز منکر است... پس ابتدا منکرهای مادر را ببین. ای دوست اهل قرآن، حواست فقط به طرز روسری و ساز و آواز این و آن پرت و مشغول نشود، نگاهت را وسیع کن، هشیار باش تا مبادا از مصادیق بزرگتر و خانمانسوزتر منکرات غفلت کنی. ابتدا علت ها را ببین و بعد معلول ها را. و یادت باشد که امام حسین (ع) قیامش را بر پایه اصل مترقی امر به معروف و نهی از منکر به جهانیان می شناساند. اصلی که در مرتبه ی اولیه اش متوجه مسئولین یک جامعه است و در مرتبه ثانویه اش متوجه مردمان عادی است. زیرا آموزش متعالی امری است که از بالا به پایین نزول می یابد. این اصلِ رشد دهنده اگر خوب و همه جانبه فهمیده شود، بدون شک جامعه ای پاک و رشدیافته و عاری از زشتی ها به ظهور رسیده است.
@gharar_a
🔺 علامت قبولی زیارات و اعمال
🔹 مرحوم میرزا جواد آقای #ملکی_تبریزی فرمودند که ما یک سال از #تبریز عازم #عتبات بودیم، آن سالها نه موتوری بود، نه ماشینی بود و نه قطاری. مشکلاتی داشت سفر از تبریز تا عتبات شاید یک ماه، ۲۵ روز، اقلّاً ۲۰ روز باید در راهها زحماتی را تحمل میکردند.
این بود که ما هر چند ساعت که راه میرفتیم و خسته میشدیم، مینشستیم و چادر میزدیم.
مسئول ادارهی مالیات تبریز هم آنجا بود و میآمد دیدن ما، مینشست و با ما صحبت میکرد. تا رسیدیم عتبات عالیات و زیاراتی کردیم و برگشتیم، تا در یک منزل، باز همان فرد آمد به چادر ما و اینجا گِله کرد و گفت: آقا! من در سفر #زیارت و در آنجا چند مرتبه به خدمت شما و مجلس شما مشرَّف شدم و به زیارت شما آمدم و شما یک مرتبه پاسخی ندادید و بازدیدی از ما نکردید!.
ایشان میفرمایند که خب، بفرمایید ببینیم، آنجا که بودیم چند مرتبه شما مشرف شدید به زیارت؟
عرض میکند مثلا ۲۰ مرتبه.
میفرمایند که #امام (علیهالسلام) چند مرتبه از شما بازدید کرد؟!. این یک مرتبه با این سؤال حساب نشده روبرو میشود که چه بگویم.
عرض میکند: نمیدانم.
میفرماید که نمیدانم، ندارد!، هیچ فردی نیست که امام از او بازدید کند و او بیخبر بماند!.
بازدید امام خبر آور است. خبردار کننده است. تغییر دهنده است. #انقلاب درونی آورنده است. سازنده است. شما ببین وقتی میآمدی چه حالی داشتی و حالا که بر میگردی چه حالی داری. روشن است نزد خودت که آیا امام پاسخ سلام شما را داده یا نداده.
همهی #اعمال اینطوری است. اعمالیکه انسان انجام میدهد و از آن #لذت ظاهری میبرد. اما آیا این علامت این است که این زیارت را هم امام #حسین (علیهالسلام) جواب داده یا نه. علامت آن چیست؟
اینکه آیا در درونش نسخهای اضافه کرده یا نه. بر دانشش، بر #علم او، بر #فهم و شعورش، بر #محبت و ارادتش نسبت به پروردگارش در #حج و نسبت به #ائمه معصومین و #رسول_الله علیهمالسلام در زیارتشان. این علامت قبولی است.
۸۵٫۷٫۱۱
☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
@gharar_a
🗓سالروز دو واقعه مهم و پرعبرت
🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین
🏴جنگ امیرالمومنین علیه مارقین/۱۸
💠امام خمینی
‼️ما باید این تأسف را به گور ببریم که نگذاشتند آن طوری که حضرت امیر میخواست حکومت تشکیل بدهد. جنگهایی که در داخل پیش آوردند آنهایی که مدعی اسلام بودند و با اسم اسلام با ایشان معارضه کردند، و با اسم اسلام، اسلام را کوبیدند و با اسم قرآن کریم ایشان را از مقصد باز داشتند. اگر آن حیلهای که معاویه و عمروعاص به کار برده بودند، آنهایی که از طبقه مقدسین باصطلاح بودند مانع نشده بودند از این که حضرت امیر بشکند آن حیله را و آن حیله شکسته میشد، سرنوشت اسلام غیر از این بود که حالا هست، نه غیر از آن بود که بعدها شد. شاید قضایای امام حسن سلام الله علیه و فاجعۀ کربلا پیش نمیآمد. جرم گناه همۀ این امور به گردن آن مقدسین نهروان بود که لعنت خدا تا ابد بر آنها باشد. ۶۳/۲/۹
#نقل از جهاد تبیینی
@gharar_a
🗓سالروز دو واقعه مهم و پرعبرت
🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین
🏴جنگ امیرالمومنین علیه مارقین/۲۰
💠امام خمینی
‼️اشخاصی که میگویند که بیایید صلح بکنیم، بیایید یک سازشی بکنیم. ما از تاریخ باید این امور را یاد بگیریم؛ به حضرت امیر تحمیل کردند، مقدسین تحمیل کردند، آنهایی که جبههشان داغ داشت آنها تحمیل کردند به حضرت امیر حکمیت را و میخواستند بکشندش اگر نکند؛ این ابتلا را حضرت امیر داشت، الآن نظیر او را ما داریم. اینکه میگویند، این ور و آن ور میافتند که بگذارید یک حکمیتی پیدا بشود، بیایند حکم، حکم پیدا بشود که کارها را انجام بدهد، تشخیص بدهد که کی چی است، دنیا نمیداند که کی متجاوز است؟! ما از آن قضیه باید عبرت بگیریم و زیر بار حکمیت نرویم. آن حکمیت تحمیلی که در زمان امیرالمؤمنین واقع شد و هر دویش به دست اشخاص حیلهگر درست شد، این ما را هدایت میکند به اینکه زیر بار حکمیت تحمیلی نرویم! ۶۵/۲/۲
#نقل از جهاد تبیینی
@gharar_a
🗓سالروز دو واقعه مهم و پرعبرت
🏴تحمیل حکمیت بر امیرالمومنین
🏴جنگ امیرالمومنین علیه مارقین/۱۷
💠امام خمینی
‼️آنقدر که اسلام از این مقدسین روحانینما ضربه خورده است، از هیچ قشر دیگر نخورده است و نمونه بارز آن مظلومیت و غربت امیرالمؤمنین علیه السلام که در تاریخ روشن است! ۶۷/۱۲/۳
‼️در قضیه حکمیت، حضرت امیر در عین حالی که در فشار ابوموسی را تعیین کرد البته ایشان میخواست کس دیگر را تعیین کند. لکن فشار آوردند دوستان خودش، همان دوستانی که باید حضرت امیر از آنها فریاد کند، فشار آوردند که نه، ابوموسی برای این کار خوب است. حضرت، ابوموسی را تعیین کرد، بعد که ابوموسی آن حکمیت را کرد، همین دوستها میخواستند نقض کنند! حضرت امیر مقاومت کرد و فرمود حالا که حَکَم حکم کرده ما باید به احترام قائل بشویم. در صورتی که بر ضد او بود! ۶۰/۳/۲۵
#نقل از جهاد تبیینی
@gharar_a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #اربعین
🎥موضوع: توصیه ای به جامانده های قافله اربعین
🔺حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
@gharar_a
#شاکله #اشک #امام_حسین
💠 جنس افراد ملاک شقاوت و سعادت
🔻ائمه (عليهم السلام) جنس و جوهره را میشناسند. وقتي به افراد نمره مي دهند مي فرمايند: اين سعيد است و آن شقي است! چون بطن کار را مي شناسند ديگر رد خور ندارد.
🔸 يک وقت علم ما تعلق ميگيرد که زيد سعيد است ولي مقدمات رسيدن به اين علم اموري موهوم و سست است مي پرسيم چرا سعيد است؟ مي گويد: چون ريش دارد و نماز اول وقت مي آيد. ولي اين ها هيچ کدامش ما را به آن حقيقت نمي رساند؛
🔹 ولي يک مرتبه بالاتر، ممکن است يک نفر به ريش توجهي نکند، با طرف بوده و صفات او را بررسي کرده و ديده است خوب فردي است؛ به اين هم باز نمي شود اکتفا کرد.
🔸 آخرين حدي که میشود نسبت به سعادت و شقاوت افراد قضاوت کرد، اگر خداوند کسي را اهل شناخت کرد و بينا شد، انسان نسبت به فردي اطلاع پيدا کند که سعيد است يا نه، دقيقترين مقدماتي که انسان را به نتيجه میرساند اين است که انسان جنس فرد را بشناسد و اين کارِ هر کسي از اولياء نبوده، اصل و حقيقتش کار چهارده معصوم است و اگر شعبه باريکي از آن نصيب کسي شده باشد و قطره اي از اين دريا نصيب کسي شده باشد باز منشأش آنجا است.
🔹 آنچه جنس انسان را عالی می کند و جوهره را طلایی می کند پیوند با کربلا و گریه بر سیدالشهداء است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺 حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
@gharar_a
🔸آیت الله مکارم شیرازی تا دو روز آینده از بیمارستان مرخص می شوند
دولتمند رییس دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در گفت وگو با #رسا:
🔹 وضعیت جسمانی حضرت آیت الله #مکارم_شیرازی مطلوب است و تا دو روز آینده از بیمارستان مرخص می شوند.
🔹بستری شدن این مرجع تقلید در بیمارستان به دلیل توصیه پزشکان و به منظور تکمیل روند درمان است.
🌐 @gharar_a
🔸 آیتالله امینی در بیمارستان بستری شد
🔹آیتالله ابراهیم امینی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به علت بیماری گوارشی در بیمارستان بستری شد و حال عمومی ایشان خوب است.
🔹این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دلیل بیماری گوارشی از روز جمعه در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری شد.
🌐 @gharar_a