بسم الله الرحمن الرحیم
اشتباهات رایج در روایت وقایع عاشورا:
⛔️اشتباه اول:
اوج عزاداری امام حسین علیه السلام ده روز اول ماه محرم الحرام است.
بین سخنرانان و مداحان، مشهور است که هر شب را به یکی از شهدای کربلا اختصاص دهند
🔴 و همین قرار داد بین مداحان و منبری ها باعث شده است که عده ای گمان کنند، حضرت رقیه روز سوم محرم به شهادت رسیده است و یا حضرت اباالفضل روز تاسوعا!
✅اما حقیقت این است که تمام شهدای کربلا در روز عاشورا به شهادت رسیده اند و حضرات اباالفضل، علی اکبر و علی اصغر همه قبل از امام حسین(علیه السلام) و در روز عاشورا در پیکار با سپاه عمر سعد کشته شده اند.
💔رقیه(سلام الله علیها) نیز پس از شهادت پدرش در شام از دنیا رفته است.
⛔️اشتباه دوم:
🔴باور عمومی این است که حضرت حسین بن علی(علیه السلام) و اهل بیت و اصحابش سه شبانه روز آب ننوشیدند و سپس تشنه کام به مقابله با دشمن رفته اند؛
✅ اما حقیقت این است که عمر سعد سه روز قبل از عاشورا عمروبن حجاج را با پانصد سوار فرستاد تا کنار شریعه فرود آیند و میان یاران حسین و آب فاصله اندازند.
اما این به این معنی نیست که هیچ ذخیره آبی در خیمه ها نبوده است.
📚در کتاب ارشاد نوشته شیخ مفید(ره) آمده است: « در شب عاشورا زینب...دست بر گریبان برده...و بیهوش بر زمین افتاد. حسین(علیه السلام) برخاسته آب بر روی خواهر پاشید و...» این نقل معتبر نشان می دهد که تا شب عاشورا هنوز آب در خیمه ها بوده و اصل تشنه کامی به روز عاشورا، گرمی هوا و شدت مبارزه مربوط است.
⛔️اشتباه سوم:
یکی از معروف ترین تحریف ها ماجرای لیلی مادر حضرت علی اکبر(علیه السلام) است وچه روضه ها که در این زمینه خوانده نمی شود؛
🗣در روضه ها ذکر می شود که حضرت علی اکبر قبل از رفتن به میدان با مادرش چه نجواهایی می کرد، یا اینکه لیلی مادرش در خیمه ها رفته و در آنجا دعا کرده که خداوند حضرت علی اکبر را سالم برگرداند که متأسفانه این موضوع محور بعضی تعزیه ها نیز شده است.
✅اما حقیقت این است که اصلاً لیلایی در کربلا نبوده است؛ البته لیلی مادر حضرت علی اکبر(علیه السلام) هست؛ اما حتی یک مورخ هم به حضور آن حضرت در کربلا و روز عاشورا گواهی نمی دهد.
⛔️اشتباه چهارم:
🔴مطلب بعدی مربوط به حضرت علی اکبر(علیه السلام) این است که آن حضرت قبل از رفتن به معرکه جنگ از پدر رخصت خواست و آن حضرت اذن میدان نداده اند و مثلاً فرموده اند که تو هنوز جوانی و حیف است که از دست بروی و چه اشعار و تعزیه ها که پیرامون آن نساخته ایم؛
✅ اما حقیقت این است که تمام مورخین نوشته اند، هر کس از امام حسین(علیه السلام) اذن میدان می خواست، اگر می شد حضرت برایشان عذری می آورد ولی در مورد جناب علی اکبر گفته اند: «فاستأذن اباه،فأذن له» یعنی تا اجازه خواست گفت برو...
📚منبع: حماسه حسینی،، استاد شهید مرتضی مطهری.
کلیپ صوتی | روز حسین علیهالسلام http://farsi.khamenei.ir/audio-content?id=43425
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا لعنتتون کنه
صورتشونو به آسفالت میکشن و مداح هم یسره میگه سگ عباسم!
عوضی اون یزید بود که سگ باز بود
خدا اون فرقه #صادق_شیرازی رو نابود کنه که این مسخره بازیارو واردِ عزاداری یِ ابا عبدالله کردن
#شیعه_انگلیسی
"مَشت مسود🏴"
🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
🌀 طبق آیۀ قرآن، چند قطبیکردن جامعه یک روش فرعونی برای تسلط بر جامعه است
🌀 برای هردو گروه که دوقطبیِ «اصلاحطلب اصولگرا» را پذیرفتند متأسفم! چون به ضعیفشدن جامعه کمک کردند
🔻 #آخرین_آمادگی_برای_ظهور (ج۷)- ۲
🔹 قرآن دربارۀ مدیریت فرعونی توضیح میدهد و میفرماید «جَعَلَ أَهْلَها شِيَعاً» فرعون قومی را که میخواست بر آنها تسلط پیدا کند «چند قطبی» کرد! چند قطبیکردن جامعه یکی از رفتارهای فراعنه برای تسلط بر جامعه است.
🔹 برخی از سیاستمداران در جامعۀ ما اگر مقولهای مثل «دوقطبیکردن جامعه به اصلاحطلب و اصولگرا» نباشد اصلاً حیات سیاسی نخواهند داشت.
🔹 بنده برای هردو گروه که این دوقطبی را پذیرفتند کاملاً متأسفم! اگر کسی انقلابی بوده و به او گفتند «اصولگرا» حتماً اشتباه کرده که پذیرفته؛ چون به «شِیَعاً»شدنِ جامعه کمک کرده و این یعنی ضعیفشدن جامعه و امکان سلطه بر جامعه توسط فراعنه.
🔹 این دوقطبیسازی، از ابتدا یا دست افراد نادان بوده یا دست دشمنان دانا. صهیونیستها تمام دنیا را به این شیوه دارند اداره میکنند، یعنی جامعه را پاره پاره و قطببندی کرده و مردم را سر کار میگذارند که «یکدفعه به این طرف رأی بده، یکدفعه به آن طرف رأی بده!» جالب اینجاست که تهِ هر دو قطب هم خودشان هستند!
🔹 البته در جامعۀ ما نتوانستند این طرح را واقعاً خوب اجرا کنند و این طرح در جامعۀ ما، بهشدت گیج اجرا شده است. همین رئیسجمهور ما یک زمانی جزء رئوس جریان اصولگرایی بود و همیشه اسمش در لیستها بود ولی حالا آمده است اینطرف! یا آنیکی میرود آنطرف و...
🔹 چرا در کشور ما نمیتوانند این دوقطبیسازی را خوب اجرا کنند؟ چون اینجا یک جریان مدیریتی صحیح به نام «مدیریت ولایی» وجود دارد. اما وقتی ببینند بازیشان به نتیجه نمیرسد، یک دو قطبیِ دیگر درست میکنند. روزنامههای بیبیسیچی هم سعی میکنند همهچیز را دو قطبی کنند؛ همانطور که بیبیسیِ خبیث این کار را میکند!
🔹 بین مادر و نامادری اگر دعوا بشود، مادر از حق خودش میگذرد تا بچه سالم بماند، ولی اگر هردو طرفِ دعوا نامادری باشند چه؟ بچه شقّه میشود! این طرحی است که صهیونیستها دارند آمریکا و اروپا را با آن اداره میکنند؛ خُب چرا همین را در ایران اجرا نکنند؟! شما فکر میکنید سیاستمدارهای ما خیلی باهوش هستند که بازی نخورند!
🔹 ما به این بازیِ کثیف «اصولگرا اصلاحطلببازی» رسمیت دادهایم و این موجب خفقان روانی در جامعه شده است؛ چون هرکسی میخواهد حرفی بزند اول انگِ اصولگرا یا اصلاحطلب به او میزنند تا نگذارند آن طایفۀ مقابل، حرفش را بشنود. وقتی دو گروه به همدیگر ناسزا میگویند؛ نه جای اظهار نظر و گفتگو باقی میماند نه جای نقد علمی!
🔹 این خفقان موجب شده است در هر دو گروه، ضُعفای آنها بالا بیایند، چون میگویند: «این بالاخره آدمِ ما است و باید از او طرفداری کنیم و اِلا آبرویمان در خطر است!» مگر اینجا عصر جاهلیت است؟!
🔹 در تاریخ اسلام فقط یکبار پیامبر با امت خودش قهر کرد، آن هم زمانی بود که «عبداللهبناُبی» مردم مدینه را به دو قسمت کرد و بر شقاق مهاجر و انصار تأکید کرد. گفت «ما انصار باید علیه مهاجرین قیام کنیم، آنها ما را قبول ندارند و ما آنها را قبول نداریم!» وقتی این حرف به گوش پیغمبر(ص) رسید آنقدر غضبناک شد که یکروز با کسی حرف نزد. سورۀ منافقین هم در همین باره نازل شد.
👤علیرضا پناهیان
🚩دانشگاه امامصادق(ع)- ۹۸.۶.۱۵
@Panahian_ir
23.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | ای لشکر حیدر کرار خنجر یمنی را بردار
▪️ گزیدهای از نوحهخوانی جناب آقای میثم مطیعی در شب تاسوعای حسینی در حسینیه امام خمینی. ۹۸/۶/۱۷
📥 سایر کیفیتها👇
http://farsi.khamenei.ir/video-content?id=43427
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضهخوانی حضرت آیت الله جوادی املی در سوگ سیدالشهداء(علیه السلام)
@Bisimchimedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضهخوانی حضرت آیت الله جوادی املی در سوگ سیدالشهداء(علیه السلام)
@Bisimchimedia
هر سال برای تو و رفتنت به گودال قتلگاه گریسته ایم ، بگذار یک بار هم که شده برای ماندنمان در مرداب گناه بگرییم و گودال را ترجیح دهیم به دست و پازدن در این گنداب.
در این تلاطم خیر و شری که گیر کرده ایم خودت دستمان را بگیر.مگذار بگویند زور نَفْسش بر زور نَفَسش چربید.
که تو نَفَس و زندگی و حیات همه ی عالمی حسین.
✍#م.رمضانی
@navashtahayekallmaa