شماره شبهه:2026
🔆متن شبهه:
در زمان تشکیل حکومت صفویه مناطقی مانند طبرستان، گیلان، آذربایجان، خراسان، عراق عجم دارای اکثریت سنی بود و سنیهای ایران بیشتر شافعی و حنفی بودند.
تا پیش از استقرار سلسله صفوی، ایران در شمار کشورهای سنی مذهب قرار داشت که با قدرت گرفتن دولت صفوی و به تصمیم شاه اسماعیل، مذهب کشور از تسنن به تشیع تغییر یافت.
از آنجا که دولت صفوی در رقابت شدید با دولت عثمانی بود، شاهان شیعه صفوی به ویژه مؤسس آن شاه اسماعیل، در تغییر مذهب ایران سعی وافر به خرج دادند تا ایرانیان را از فرمان پذیری پادشاه عثمانی (که خود را خلیفه رسولالله میدانست) خارج کنند وگرنه استقرار دولت مستقل ایرانی ناممکن مینمود. چنین شد که شاه اسماعیل صفوی با بهره جستن از ارتش خود و ورود فاتحانه به تبریز این شهر سنینشین را پایتخت دولت تازه تأسیس خود قرار داد و در سال ۱۵۰۱میلادی (۹۰۷ هجری) تشیع را مذهب رسمی ایران اعلام کرد.
شاه اسماعیل افزون بر ارتش خود، از روحانیان و مبلغان شیعه کمال استفاده را برد تا مذهب شیعه را در سرتاسر قلمرو خود بگستراند. روحانیان شیعه در دربار شاهان صفوی از ارج و منزلت بالایی برخوردار بودند. این شد که شیخ بهایی از بزرگان علمای شیعه لبنان در سن ۱۳ سالگی به همراه پدرش از بعلبک به قزوین کوچ کرد. پدرش هنگامی که او ۱۷ سال بیش نداشت از سوی شاه تهماسب به شیخالاسلامی قزوین و خودش در ۴۳ سالگی به شیخالاسلامی اصفهان منصوب شد. بدین ترتیب ریشه ارتباط تنگاتنگ شیعیان ایران و لبنان به قرن ۱۶ میلادی بازمیگردد.[۱]
معروف است که شاهان صفوی در کنار ارتش مجهز خود همواره شیخالاسلامها (لقب مبلغان شیعه) را همراه میبردند. برخی تاریخ نویسان سنی این روش را با طعن و کنایه تبشیر شیعی (به مثابه گروههای تبشیری مسیحی) نام نهادهاند.[۲] البته، شیعه کردن ایران بدون خونریزی صورت نگرفت و چندین هزار تن از سنیهای ایرانی در جریان آن کشته شدند یا به سرزمینهای سنی نشین پناه بردند.
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣ اکثر ایرانیان از ابتدا، اسلام را با گرایش شیعه پذیرفتند. (نه با گرایش سنّی). در این باره اسناد تاریخی فراوان است.
در همان قرن 3 هجری، شیعیان در شمال ایران به قدری قدرت داشتند که اولین حکومت #علوی را در جهان تشکیل دادند. (علویان طبرستان)
@GhararGahShayeat
2⃣همچنین حکومت #آل_بویه که شیعه بودند،(در قرن 4 و 5 هجری یعنی 500 سال قبل از صفویان) به قدری پشتوانه مردمی داشت که در مدتی اندک، نه تنها بخش اعظم ایران، بلکه بخش زیادی از عراق، و حتی در برههای از زمان، #مکه را نیز در تصرف خود درآوردند و مراسم حج را بر اساس فقه #شیعه انجام دادند. اینها اولین حکومت برگزار کننده ی روضه اباعبدالله در ایران نیز بودند.
3⃣حکومت #مشعشیان در جنوب و غرب ایران هم شیعه بودند. و پشتوانه مردمی داشتند. در خیلی از مناطق از جمله کاشان و قم و ... همواره اکثریت با شیعه بود.
ولی بعضاً حکومتهای سنّی که با حمایت خلفای بنی العباس روی کار می آمدند، به دلیل فشارها باعث میشد که مردم نتوانند تشیع خود را اظهار کنند.
@GhararGahShayeat
4⃣ اتفاقی که در زمان صفویه رخ داد این بود که حکومت مطلق در دست شیعیان افتاد و در این هنگام، اکثر مردم ایران مذهب شیعه را به صورت علنی اعلام کردند.
خانم مری بویس (از بزرگترین زرتشتی پژوهان جهان) در کتابش تصریح می کند که اکثر ایرانیان از همان ابتدا گرایش به سمت خاندان علی (ع) داشتند (یعنی شیعه بودند).
در واقع قرنها پيش از صفويان ايرانيان شيعه مذهب بودند (در اكثر مناطق) و دولت صفوي تنها وظيفه يكپارچه سازي مملكت و خروج كشور از جكومتهاي ملوكالطوايفي را داشت. نه شیعه سازی مردم.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2027
🔆متن شبهه:
ط س م (طسم) !
سوره قصص آیه 1
مپپرسی: معنی و ترجمه اش چیست؟
میگویند: کلمهٔ رمز است و ترجمه ندارد! اما تفسیر چرا!
میپرسی: خوب تفسیرش چیست؟
میگویند: از رموز قرآن است و کسی از آن بجز خود الله خبر ندارد!
میپرسی: یعنی چه، این که نشد پاسخ! مگر الله نگفته که ما (!) آیات مان را با زبانی ساده و قابل فهم به شما عرضه کرده ایم! پس آوردن یک آیه به شکل نا مفهوم آنهم به شکل رمز دیگر به چه معناست؟ گذشته از این ها اصلاً الله که بقول خودش آفرینندهٔ همه کائنات، دانا و توانای کل است چه نیازی میبیند که از بندگانش کلامش را مخفی و سری نگه دارد؟
میگویند: پرسش نکن، اطاعت کن و در کار الله هم ابدا فضولی نکن!
میپرسی: پس از الله پرسش هم نباید کرد؟
میگویند: نه! چون یک بنده مطیع، با ایمان، سرسپرده و ذوب شده در راه الله که نباید به خود اجازه دهد از او پرسش نماید، فقط باید هر چه او میگوید و دستور میدهد بی چون و چرا شنید، پذیرفت و اجرا کرد!
میپرسی: اگر کار بندگانش پرسش و پیدا کردن ناشناخته ها نبوده و نیست، پس انسان هدف زندگی اش چیست و این جهان هستی به چه درد او میخورد؟
میگویند: کار و وظیفهٔ بندگانش فقط تائید کلام اوست، درست همانند پای منبر یک ملا نشستن و به گفتار او گوش دادن است، فقط باید به کلام الله گوش فرا داد و نهایتاً در تائید آیات او با مشت های گره کرده، با سینه هایی صاف و پر از هوا، با دهانی گشاد و با صدایی بلند "الله اکبر" را سر داد تا او از بندگانش خشنود و راضی گردد!
میپرسی: پس با این حساب چه فرقی بین انسان و گوسفند است؟
میگویند: در برابر عظمت بی همتای الله هیچ فرقی نیست. نقش او و بندگانش درست همانند نقش چوپان و گوسفندانش است!
به دنیای گوسفندان خوش آمدید!
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣قبل از هر چیزی باید مسئله ی تفسیر و لزوم تفسیر برای قرآن رو برای همیشه روشن کنیم که دوستان مدعی علم،مدام از تفسیر تعبیر به "ماست مالی" نکنند.
میگن کی گفته قرآن نیاز به تفسیر داره؟
مگه نمیگید که قابل فهم برای همگان هست؟
ولی نمیان بگن قرآن شما چی هست اصلا.
@GhararGahShayeat
2⃣قرآنی که ما شیعیان قبول داریم یه کتاب نیست که جلوی چشم همه ی ما بازه.
ما قرآن رو با اهل بیت با هم قبول داریم.
نه قرآن بدون اهل بیت
و نه اهل بیت بدون قرآن.
3⃣مدرک:
قرآن در مورد پیامبر میفرماید:
و ما ینطق عن الهوی.
یعنی پیامبر به هیچ وجه از روی هوی و هوس حرف نمیزنه.
یکی از چیزایی که پیامبر فرمودند اینه:
انی تارک فیکم الثقلین...
کتاب الله و عترتی....
لن یفترقا حتی یردا علی الحوض.
یعنی این دو به هیچ وجه از هم جدا نمیشه.
4⃣پس قرآنی ملاکه که با تعلیم معلم خودش باشه که اهل بیت هستند که ما بهش میگیم تفسیر.
کسی از خودش درنیاورده که. تمام این به قول شما "ماست مالی ها" همون کلام ائمه هستند.
5⃣نتیجه اینکه اگه جوابی قراره داده بشه با توجه به اینکه قرآن همراه با اهل بیت برای شیعه ملاکه، داده بشه.
اما قابل فهم بودن قرآن برای همه:
آیه ای که استناد میشه اینه:
"و لقد یسرنا القرآن للذکر فهل من مدّکر"
قرآن را برای "ذکر" آسان کردیم.
معنای آسان کردن این نیست که بیانی ساده است.
شما برای فهمیدن الفبای فارسی هم نیاز به معلم دارید.
6⃣فرض میگیریم که حرف شما درست باشه و قرآن کاملا قابل فهم باشه ولی وقتی به فارسی میگید: «من تو رو دوست دارم»، جملهی بسیار ساده و روشنییه که هر شنوندهای معنا و مفهوم اولیه و ظاهری اونو میفهمه. اما یکی اقدام به تفسیر میکنه و شروع میکنه به تشریح این که «من» کیه؟ آیا جسمه یا روح؟ آیا قلب و جان است و ...؟ سپس میپردازه به این که دوست داشتن یعنی چه و مراتب اون چگونه است و سپس در خصوص رابطهی عمیق انسان با «دوست داشتن» تفسیر میکنه و ناگهان مخاطب متوجه میشه که تو همین جمله سادهی «من تو را دوست دارم»، چه خبره.
@GhararGahShayeat
7⃣پس اولا خداوند نفرموده قابل فهم هست بلکه فرموده برای تذکر آسان کردیم
ثانیا اگر فرض رو بر "فهم" هم بگیریم باز برای همین جملات ساده هم نیاز به معلمه و با آموزش معلمه که فهم آن آسان میشه.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2027
🔆متن شبهه:
پیامبر (ص):
من در شگفتم از مردى كه همسرش را كتک مى زند، در صورتی كه خودش، به كتک خوردن، سزاوارتر است. زنان را با چوب كتک نزنيد كه قصاص دارد؛ بلكه زنان را با گرسنگى و برهنگى، تنبيه كنيد تا در دنيا و آخرت سود ببَريد.
مستدرك الوسائل، ج ٢، ص ٢۵٠
http://l1l.ir/eshia1
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣ کافر نمی گوید انتقادش از روایت فوق چیست و با این سکوت می خواهد تلقین کند که مرد می تواند بی دلیل با همسرش اینگونه برخورد کند!
مضمون روایت فوق در #قانون_مدنی هم آمده است
ماده ۱۱۰۸ :
هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.
ماده ١١٠٧ قانون مدنی:
#نفقه عبارت است از #مسکن و #لباس و #غذا و اثاث خانه، که به طور متعارف با وضعیت زن متناسب باشد و خادم در صورت عادت زن به داشتن خادم، یا احتیاج او ...
@GhararGahShayeat
2⃣ زن و مرد نسبت به یکدیگر حق و 👈 #تکلیف دارند.
هیچ تکلیفی در دنیا #بدون_ضمانت_اجرا نیست.
اگر مرد بی دلیل به تکالیفش عمل نکند مجازات حقوقی و کیفری دارد.
«هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه زن خود را در صورت تمکین او ندهد یا از تأدیه نفقه سایر اشخاص واجب النفقه امتناع کند به حبس تعزیری درجه شش (حبس بیش از ۶ ماه تا ٢ سال) محکوم میشود.
ماده ۵۳ قانون حمایت از خانواده:
https://goo.gl/XAcAXH
حال اگر زنی بی دلیل از همسرش فاصله بگیرید، تَمکین نکند باید چه کرد؟! تحویل مقام قضایی داد؟! که همانند مردان برای آنها مجازات زندان باشد! یا که تا ابد نباید هیچ واکنشی نشان داد؟! آیا کافر غیر از سکوت پاسخی دارد؟
3⃣ تنها مورد تنبیه، #نشوز {سرپیچی از تکلیف اختصاصی بدون عذر موجّه} است.
امام صادق (ع) : «فَإِذَا نَشَزَتِ الْمَرْأَةُ كَنُشُوزِ الرَّجُلِ فَهُوَ خُلْعٌ فَإِذَا كَانَ مِنَ الْمَرْأَةِ فَهُوَ أَنْ لَا تُطِيعَهُ فِي فِرَاشِه»
نشوز زن آن است که در فراش {همبستر شدن} از شوهر تبعیت نکند.
📚 روضه المتقین، ج ٩، ص ١٣٣
https://goo.gl/FckTwS
🔮چند نکته:
1. اگر زنى از انجام کارهایى مثل خانه داری، بچه دارى و آشپزی و... سر باز زند، شارِع مقدس هیچ حَقى براى مرد در برابر آن قرار نداده است
2.واژه "ضرب" در روایت، برخلاف انتظارِ شایعه سازان، برای تنبیه غیر فیزیکی (قطع نفقه) به کار رفته است.
3. واژه "ضرب" اگر به معنای زدن هم باشد، کاملا متفاوت از چیزی است که ملحدین می گویند.
خشونت هایی که علیه زنان در جامعه رخ می دهد کاملاً مخالف آموزه های دینی است. مطلبِ لینک زیر را حتما مطالعه کنید
https://goo.gl/HOjBK7
@GhararGahShayeat
4⃣ سخنانِ حضرت محمد (ص):
💥أَيُّ رَجُلٍ لَطَمَ امرَأَتَهُ لَطمَةً، أمَرَ اللّهُ عز و جل مالِكا خازِنَ النّيرانِ فَيَلطِمُهُ عَلى حُرِّ، وَجهِهِ سَبعينَ لَطمَةً في نارِ جَهَنَّمَ.
هر مردى كه به زنش سيلى بزند، خداوند عز و جل به مالک، نگهبان دوزخ، دستور مى دهد كه در آتش دوزخ، هفتاد سيلى بر صورتِ او بزند.
📚 مستدرك الوسائل، ج ١۴، ص ٢۵۵
https://goo.gl/BXWPd6
💥 مَن ضَرَبَ امرَأَةً بِغَيرِ حَقٍّ فَأَنا خَصمُهُ يَومَ القِيامَةِ، لا تَضرِبوا نِساءَكُم، فَمَن ضَرَبَهُم بِغَيرِ حَقٍّ فَقَد عَصَى اللّهَ و رَسولَهُ.
هر كس زنى را به ناحق بزند، در روز قيامت، من طرفِ دعواى او خواهم بود. زنانتان را نزنيد؛ زيرا هر كه آنها را به ناحق بزند، از خدا و پيامبرش نافرمانى كرده است.
📚 إرشاد القلوب، ج ١، ص ٣٣٣
https://goo.gl/kPk8rE
💥 أما يَستَحي أحَدُكُم أن يَضرِبَ امرَأَتَهُ كَما يَضرِبُ العَبدَ؛ يَضرِبُها أوَّلَ النَّهارِ ثُمَّ يُضاجِعُها آخِرَهُ؟ أما يَستَحي
آيا هیچ یک از شما شَرم نمى كند كه زنش را مانند بَرده مى زند؟! اوّلِ روز، او را مى زند و شب هنگام، با او مى خوابد! آيا شرم نمى كند؟!
📚 كنز العمال، ج ١۶ ، ص ٣٧٧
http://bit.ly/2uk6dOQ
💥 جاءَتِ امرَأَةٌ إلى رَسولِ اللّه ِ صلى الله عليه و آله قَد ضَرَبَها زَوجُها ضَربا شَديدا، فَقامَ رَسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله فَأَنكَرَ ذلِكَ وقالَ: يَظَلُّ أحَدُكُم يَضرِبُ امرَأَتَهُ ضَربَ العَبدِ، ثُمَّ يَظَلُّ يُعانِقُها و لا يَستَحيي!
زنى كه شوهرش او را به شدّت زده بود، نزد پيامبر خدا (ص) آمد. پيامبر (ص) برخاست و به اين كار اعتراض نمود و فرمود: «هميشه يكى از شما زنش را مانند برده مى زند سپس با او هَم آغوش مى شود، و خجالت نمى كشد!»
📚 وسائل الشيعة، ج ١۴، ص ١١٩
https://goo.gl/tTB1YE
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2028
🔆متن شبهه:
تبعیض خداوند نسبت به بندگان خود
چگونه است که خدا جان موسی را نجات داد تا یک قوم به او ایمان بیاورد، اما به کودکان_آفریقا کمک نمیکند تا دنیا به آن ایمان آوَرَد؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣مقایسه ی نادرست حتما نتیجه ی نادرستی هم به دنبال داره.
اصلا قیاس حضرت موسی با مردم آفریقا بر اساس ملاک ایمان درست نیست.
@GhararGahShayeat
2⃣برای خداوند مهم ترین چیز اینه که انسان به سعادت برسه. البته سعادتی که از طریق اراده ی خود انسان صورت بگیره.
از این رو در مواقعی که غفلت بر انسان مستولی میشه حتما کسی رو به عنوان هدایت کننده و راهنما قرار میده و انسان راه رو به اشتباه نره.
در زمان حضرت موسی هم خداوند ایشان را به عنوان راهنما برای این کار قرار داد.
3⃣طبیعیه وقتی کسی برای این کار نباشه حتما باید جان هادی در امان باشه.
وگرنه نقض غرض میشه و نمیشه که بعدا چوب بزنه به خاطر چیزی که اخطار و هشدار نداده و من هم نمیدونستم.
یعنی جان بهترین شخص و کاملترین شخص برای هدایت حفظ میشه.چون در حدیثی داریم که اگه حجت در هر زمانی وجود نداشته باشه،همه چیز از هم میپاشه.
پس موسی باید زنده میبود برای این کار.
4⃣اما زمان فعلی ما:
گفتیم که برای ابلاغ دین باید یک راهنما در قالب پیامبر و یا امام وجود داشته باشه و حتما باید جان او حفظ بشه.
در زمان فعلی خودمون جان امام زمان به عنوان هدایت گر حفظ شده و حضرت هم تمام آنچه برای هدایت لازم باشه رو گفته(حدیث رجوع به راویان حدیث). پس ابلاغ هست ولی این مردم هستند که ایمان نمی آورند.
5⃣اینجاست که گفتم مقایسه صحیح نیست.
چون ملاک ایمان آوردن از هر راهی نیست.
بلکه ایمان آوردن از طریق و مجرای طبیعی و عقلی خودشه.
عقل هم حکم میکنه که یه نفر باید به عنوان هدایت گر حرفش رو بزنه و اونوقت انتخاب راه با ما.
قرار نیست که ایمان از هر راهی صورت بگیره.
قرآن به عنوان معجزه ی جاویدان در اختیار همه هست.
آیا همه ایمان میاورند؟
پس چرا وقتی جواب معاندین رو مستدل میدیم،بازم حرف خودشون رو میزنند؟
@GhararGahShayeat
6⃣گرسنگی و سو هاضمه ی مردم آفریقا هم در اثر حق خوری ها و استعمار این کشور ها و سو مدیریت عوامل اجرایی این کشورها صورت میگیره.
مگه قراره خداوند هر اشتباهی که ما میکنیم رو راست و ریست کنه؟؟
حالا اصلا کمک هم بکنه. کیا میخوان ایمان بیارن؟
اونایی که حق اینها رو خوردند؟
پس دیدید که نه مقایسه درسته و نه ایمانی که این شکلی به دست بیاد ارزش داره.
اونوقت چه نیازی به وجود عقل هست؟
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2029
🔆متن شبهه:
امروز پیش یکی از دوستانم بودم ک بحث جنگ پیامبر با یهودیان کشیده شد وسط منظورم جنگ خندق هستش..ایشون میگفتن ک اگه پیامبر فرستادی خدا هستش..پس چرا مردم ب دستور جناب سلمان فارسی دور تا دورشون رو خندق کندن..مگر پیامبر علم ب این کار رو نداشت ک سلمان فارسی چنین ابتکاری رو احیاکردن...جواب شبهه رو زحمت بکشین با تشکر.
🔆پاسخ شبهه:
1⃣اتفاقا همین کار دلیل بر حقانیت دین اسلام هست.
دینی که بر پایه ی عقلانیت و امور حساب شده و منطبق بر طبع و عقل آدمی بنا شده.
قراره همه چیز طبق مجرای طبیعی خودش پیش بره. اگه قرار بود که پیامبر کاری بکنه که کاری میکرد که همه تو خونه بشینن و بیرون نیان و مشرکین هم از بین برن.
@GhararGahShayeat
2⃣ایمانی ارزش داره که انسان طبق عقل به اون برسه.
مردمی که ایمان میارن باید بدونن دین قراره که زندگی روزمره ی اونا رو سامان بده و در مسیر درست هدایت کنه. نه اینکه یه چیز دیگه براشون بسازه.
عقل آدمی به خودی خود پی به اهمیت مشورت میبره.
3⃣وقتی عقل ها روی هم گذاشته میشه و نتیجه ی نهایی حاصل بشه،اگه شکستی هم ایجاد بشه دیگه همدیگه رو سرزنش نمیکنن و یا تفرقه به وجود نمیاد.
اگه قرار بود پیامبر این کار رو میکرد و خودش دستور خندق میداد و یا کار دیگه ای میکرد، هیچ عقلی به دلیل اینکه نظرش نزد پیامبر قبول نمیشد رشد نمیکرد.
4⃣وقتی پیامبری مبعوث شده که عقول رو هدایت کنه و نه اسارت، باید فرصت مشورت به مردم بده.
منتها بعد از مشورت، بهترین نظر برگزیده میشه و پیامبر مهر تایید روی اون میزنه.
@GhararGahShayeat
5⃣نتیجه ی این کارها این میشه که الان همه ی ما میدونیم که برای هر کاری مشورت بهترین راه هست و با مشورت کارهامون رو انجام میدیم وگرنه باید منتظر نظر امام زمان و یا مجتهد و مرجع تقلید میموندیم.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2030
🔆متن شبهه:
آیا این درست
به زرتشت گفتند زندگی خود را چگونه ساختی؟ گفت:
1. دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم .
2. دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش كردم .
3. دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم .
4. دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم .
🔆پاسخ شبهه:
1⃣این جملات در حقیقت روایتی است که از امام علی علیه السلام به ما رسیده و ترجمه آن گاهی به کورش و گاهی به حضرت زرتشت نسبت داده می شود در حالی که درست نیست.
@GhararGahShayeat
2⃣متن کامل روایت:
« قیل له(علی علیه السلام) على ما بنیت أمرك ؟
قال على أربع خصال :
علمت أن رزقی لا یأكله غیری فاطمأنت نفسی و علمت أن عملی لا یعمله غیری فأنا به مشغول و علمت أن أجلی لا أدری متى یأتینی فأنا أبادره و علمت أنی لا أغیب عن عین الله فأنا منه مستحی »
ترجمه:
از علی (علیه السلام) پرسیدند:
زندگی خود را چگونه بنا کردی؟ فرمود بر چهار اصل :
1. دانستم رزق مرا دیگری نمیخورد پس آرام شدم .
2. دانستم كه كار مرا دیگری انجام نمیدهد پس تلاش كردم .
3. دانستم كه پایان كارم مرگ است پس مهیا شدم .
4. دانستم كه خدا مرا میبیند پس حیا كردم .
سند روایت:
1. ورام بن ابى فراس، مجموعة ورام، ج 2 ص 9، انتشارات مكتبة الفقیه قم
2. حسن بن ابى الحسن دیلمى، إرشاد القلوب، ج 1 ص 188 ، انتشارات شریف رضى، 1412 هجرى قمری
3. ابن ابى الحدید معتزلى، شرح نهج البلاغة، ج 2 ص 96 ، انتشارات كتابخانه آیت الله مرعشى قم، 1404 هجرى قمری
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2031
🔆متن شبهه:
ما فرزندان نسل هایی هستیم که:
صنعت شان، ساختن سقا خانه و حسینیه و علم و کتل .
سیاحت شان، رفتن به زیارت ائمه اطهار و امامزاده ها .
طبابت شان، دخیل بستن و قفل بستن .
راه حل مشکل شان، نذر کردن و سفره انداختن و توسل جستن و واسطه تراشی بین خود و خدا .
مراسم ملی شان، زنجیر زدن و قمه زدن و دسته راه انداختن .
سر گرمی شان، روضه خوانی رفتن و نوحه گوش دادن و زاری و گریه کردن .
و از همه مهمتر فرهنگ شان،
فرهنگ خشنونت و شهادت استشهادی است دل شیر میخواهد که خلاف جریان آب شنا کنی .
🔆پاسخ شبهه:
1⃣ ما فرزندان نسلهایی هستیم که برترین علوم را نزد امام شیعیان ، امام صادق (ع) فراگرفته اند، همچون جابر بن حیان پدر علم شیمی دنیا.
2⃣ما از نسل دانشمندان بزرگ اسلامی همچون بوعلی سینا و ابوریحان و زکریای رازی و... هستیم که مغزهای متفکر دنیا بحساب می آیند.
@GhararGahShayeat
3⃣ما نسل همانهاییم که اکنون در سکوهای نخست علمی دنیا قدعلم کرده اند.
4⃣ما از نسل آنهایی هستیم که سیاحت شان پشت خاک ریزهای دفاع از شرافت #ایرانی بود، سیاحت شان خوابیدن روی سیم خاردار بود،
نه خوابیدن روی ماسه های ساحلی آنتالیا و بدروم و کوش آداسی.
5⃣سیاحت مان ، پای پیاده رفتن به بزرگترین جلوه ی عظمت تشیع ، یعنی اجتماع اربعین که دنیا را مبهوت خود کرده .
6⃣قطعا سیاحت زیارت ، هزاران بار شرف دارد به #سیاحت تن فروشی در سواحل شیخ نشین و سیاحتی که سرمایه ی مملکت را به جیب بیگانگانی میریزند که دشمن ایرانند.
7⃣ما فرزندان نسل هایی هستیم که طبابت شان ، طب الرضا و طب الصادق است که دانشمندان علم پزشکی دنیا را مجذوب خود کرده است.
8⃣طبابت شان ، از قانون بوعلی ست که هنوز در دانشگاه های اروپا تحلیل میشود.
طبابت شان توسل و دخیل بستن نیست.
که توسل و دخیل ، فوق #طبابت است که علم بشری قادر به درمان آن نیست.
9⃣احتمالا نویسنده #قفل بستن بر روی پل آرزوها در فرانسه و آلمان و یونان را فراموش کرده است.
احتمالا جرز دیوارهای دیوار ندبه در اسرائیل را فراموش کرده که پراست از نامه های یهودیان.
🔟نذری دادن و سفره انداختن که فقیری برسرآن بنشیند ، کودک یتیمی شکمش سیر شود و دست مستمندی گرفته شود،
اگر مشکلت را هم حل نکند قطعا مشکلی را از دیگران حل کرده است، این است مرام فرزندان این نسل.
1⃣1⃣انسانیت به این نیست که فقط به فکرخود باشی، به فکر مشکل دیگران بودن اوج #انسانیت است.
« تونیکی میکن و در دجله انداز ، که ایزد دربیابانت دهد باز»
ما فرزندان نسلهایی هستیم که نه در فرهنگشان #قمه زنی بوده و نه در آئین مذهبشان.
2⃣1⃣قمه زنی بدعتی وارداتی از فرهنگ انحرافی مسیحیت خرافی غرب است.
مراسمات #عزاداری و دسته جات ما ، دراصل ، زنده نگه داشتن ندای ظلم ستیزی و آزادی خواهی ست،
فریاد اتحاد مستضعفان است برای رویایی با جبهه استکبار.
برای همین است که مستکبرین از آن بیزارند.
3⃣1⃣ما ملت گریه های سیاسی هستیم، تا آن قیام ظلم ستیزی امام حسین (ع) را برای همیشه تازه و زنده نگه داریم.
پس این نوحه ها وروضه ها برای سرگرمی نیست ، بلکه نسخه ی درمان ظلم استبدادهاست.
@GhararGahShayeat
فرهنگی که به انسانها یاد میدهد ، برای حفظ ارزش های انسانی ، برای تحقق امنیت بشریت، برای آزاده زیستن ، باید از همه ی موجودی ات بگذری ، فرهنگ شهادت است.
4⃣1⃣فرهنگ #شهادت ، خشونت نیست ، فرهنگ ایثار و از خود گذشتی در راه آرمان هاست.
فرهنگ خشونت، فرهنگ ترور است که رسم و شیوه ی فرهنگ غیرانسانی غرب است، فرهنگ ظلم و استعمار است، فرهنگ آمریکایی و تروریسم دولتی #صهیونیسم است.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2032
🔆متن شبهه:
(چرا امام حسین سرانجام در بیعت با یزید انعطاف نشان داد) گزارش شیخ مفید.
امیر ترکاشوند
شیخمفید از بزرگترین اعاظمِ شیعه و کتابش "ارشاد" معروفترین کتاب در تاریخ امامان است. گزارش مفید از اِعراض نخستِ امام حسین از بیعت، که آخرالامر با دیدن گروهگروه لشکرِ مسلح در برابر خانواده و همراهانِ بیدفاع و اندکش، به قبولِ بیعت با خودِ یزید (و نه تسلیمِ ابنزیاد شدن) منجر شد چنین است ......
حسین ع هنگامی که متوجه شد پیدرپی کمک برای پسرِ سعد میآید و آمادۀ کارزارند کسی را پیش پسرِسعد فرستاد و اظهار داشت میخواهم با تو ملاقات کنم شب را برای ملاقات مقرر داشتند و بالاخره در میان دو لشکر مدتی طولانی با یکدیگر مذاکره کردند پس از آن پسر سعد به طرف لشکریان خود رفته و نامه به این مضمون به پسر زیاد نوشت:
«اما بعد خدای متعال آتش جنگ را خاموش کرد و سخن را یکی کرد و کار اُمت را به سازش کشانید اینک حسین ع متعهد میشود به همان جایی که بوده مراجعت نماید و یا به یکی از سرحدات پناهنده شود و مانند یکی از مسلمانان زیست نماید و موظف به انجام قوانین معموله باشد و یا "پیش یزید رفته دست در دست او بگذارد تا او خود تصمیم بگیرد" [فیضع یده فی یده فیری فیما بینه و بینه] و من خیال میکنم تعهد حسین مورد خرسندی تو و به صلاح امت تمام میشود».
هنگامی که پسر زیاد این نامه را خواند تصدیق کرده گفت آری این نامه مشفقانه و اندرز برای ماست و شایسته است مطابق با مضمون آن رفتار کرد......
[و پاسخ حسین ع به بنبستِ "یا تسلیم یا کشته شدن .... این بود]
وای بر شما مگر کسی از شما را کشته یا مال شما را نابود کردهام یا آهنگ قصاص دارید که اینگونه آمادۀ قتل من شدهاید ... به خدا سوگند من "دستِ خواری به شما نمیدهم و مانند بندگان فرار نمیکنم" [لا والله لا اُعطیکم بیدی إعطاء الذلیل ولا أفرّ فرار العبید]
(شبهه خلاصه شده است)
🔆 پاسخ شبهه:
1⃣اگر امام حسین قصد بیعت داشت اصلا از مدینه بیرون نمی آمد، توافقی هم که داشت این بود که اگر کسی با من کار نداشته باشد من هم کار به کار کسی ندارم. منتها یزید و به تبع او ابن زیاد کسانی نبودند که به کمتر از بیعت راضی باشند. همانطور هم که امام حسن علیه السلام هم با معاویه بیعت نکردند، تنها با او صلح کردند نه بیعت به عنوان خلیفه.
@GhararGahShayeat
2⃣فراز آخر متن هم به خوبی گواه این مدعاست. چرا که حضرت میفرمایند: هرگز با شما دست بیعت نمیدهم.
3⃣اینکه در نامه عمر سعد آمده است، حسین ع قبول کرده یا به همانجا که بوده برگردد یا بیعت کند، اولا کلام امام علیه السلام نیست که قابل استناد باشد بلکه ادعای عمرسعد است. ثانیا طبق همین ادعا امام اختیار داشته یا بیعت کند و یا به مدینه برگرددـ خب معلوم است امام که از اول تا آخر به دنبال عدم بیعت بوده، آن شقّ یعنی برگشتن به مدینه را برمیگزیند.
@GhararGahShayeat
4⃣عجیب است که چرا بعضی اینقدر اصرار دارند عاشورا را آنطور که دوست دارند تفسیر کنند و عجیبتر اینکه دوست دارند تفسیری سازشکارانه و ذلیلانه ارائه کنند.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋 ✒️ 📋
نشر مطلب با ذکر منبع بلامانع و نشانه پایبندی به اخلاق اسلامی است
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2033
🔆متن شبهه:
محمّد پیامبر الله، برده داری را لغو نکرد، و آن را جزو تعالیم کتاب خود منظور نمود، تا انسان ها را برده تازیان کند
اما شخصی به نام "ابراهام لینکلن" آمریکایی، این رسم شوم را در کره زمین برای همیشه لغو نمود؛ کسی که خود را یک آدم زمینی می دانست.
🔆 پاسخ شبهه:
🔮صدور فرمان "اِبراهام لینکلن" {شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا} مبنی بر آزادی بردگان فقط محدود به خاک امریکاست و آن هم صرفاً با انگیزه سیاسی برای جلوگیری از شورش داخلی و تضعیف شورشیانِ تحت رهبری برده داران بود
چنانچه خود او در نامهای به «آلبرت هادگِز» تصریح میکند:
My paramount object in this struggle is to save the Union, and is not either to save or to destroy slavery. If I could save the Union without freeing any slave I would do it
هدف اصلی من در این مبارزه این است که اتحادیه را حفظ کنم، نه این که بردهداری را حفظ کنم یا از بین ببرم.
اگر میتوانستم اتحادیه را بدون آزاد کردن هیچ بردهای حفظ کنم این کار را میکردم...
متن کاملِ نامهٔ "ابراهام لینکلن" با ترجمه و توضیح
https://goo.gl/M6a4fe
https://goo.gl/3ykWJ
🔮بنابراین هیچ انگیزه خیرخواهانه ای برای خود بردگان به چشم نمی خورَد و وضعیت وخیم کشور، اجباراً منجر به صدور این فرمان شد.
در زمان ظهور اسلام، برده داری قانون پذیرفته شدهٔ جهان آن روز بود که اسلام با آن به مبارزه برخاست.
هر چند به سببِ وجودِ موانع، امکانِ لغوِ یکبارهٔ بردگی وجود نداشت. ولی اسلام با روشِ الغاى #تدريجى اقدام به ریشه کن ساختنِ این معضل اجتماعی نموده است.
1⃣ در قرآن کفاره برخی گناهان آزاد سازی برده است:
١- قتل غیر عمدی {نساء ـ ٩٢}
٢- شکستن سوگند {مائده ـ ٨٩}
٣- کفارهٔ ظهار {مجادله ـ ٣}
کافران دروغگو می گویند آزاد سازی برده در قرآن فقط محدود به موارد ٣ گانه فوق است و تاثیر چندانی در این امر ندارد {تصویر را در لینک زیر یببینید
http://l1l.ir/ime1
اما نمی گویند: قرآن در آیهٔ دیگری بدون سبب مشخص و با تهدید، همه را دستور به آزاد سازی برده می دهد
«فَلَا اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ * و َمَا أَدْرَاكَ مَا الْعَقَبَةُ * فَكُّ رَقَبَة»
باز هم به عقبه (تکلیف) تن در نداد. و چگونه توان دانست که آن عقبه (تکلیف) چیست؟! 👈🏿 آن آزاد کردن بَرده است.
📚سوره بلد آیات ١١ـ١٣ {توضیحِ المیزان}
https://goo.gl/etmdAW
@GhararGahShayeat
2⃣ أن أميرُالمُؤمِنينَ (ع) أعتَقَ ألفَ مَملوكٍ مِن مالِهِ وكَدِّ يَدِهِ
امام علی (ع) هزار برده را از دسترنج خود آزاد کردند.
📚روضه المتقین، ج ۶، ص ٣۶٣ {صحیح}
https://goo.gl/G9pXWs
📚مرآة العقول، ج ١٩، ص ١٧ {حسن
https://goo.gl/LhNQv1
3⃣ پیامبر (ص): شَرُّ النَّاسِ مَنْ بَاعَ النَّاسَ
بدترين مردم كسى است كه انسان مى فروشد
📚روضه المتقین، ج ۶، ص ۴١٠ {الموثق کالصحیح}
http://bit.ly/2iaJYpe
📚مرآة العقول، ج ١٩، ص ٧٢ {الحديث الرابع موثق}
https://goo.gl/BR2prU
@GhararGahShayeat
ادامه مطلب 👇👇👇
ادامه مطلب2033
4⃣ پیامبر (ص):
...و أمّا النَّخّاسُ فإنّهُ أَتَانِي جَبْرَئِيلُ (ع) فَقَالَ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ شَرَّ أُمَّتِكَ الَّذِينَ يَبِيعُونَ النَّاسَ
...و امّا برده فروش؛ زيرا جبرئيل (ع) نزد من آمد و گفت: اى محمّد! بدترين افراد امّت تو، كسانى هستند كه انسان خريد و فروش می كنند.
📚روضه المتقین، ج ۶، ص ۴٠٨ {في الموثق كالصحيح}
https://goo.gl/rKkpxB
https://goo.gl/aTTAKU
5⃣ والإمام زين العابدين (ع) تمشيا مع خط الإسلام في تحبيذ العتق أعتق الألوف من العبيد
فهو يشتري العبيد لا لحاجة به إليهم ولكن ليعتقهم، وقالوا: إنه أعتق مائة ألف
امام سجاد در راستای مسیر اسلام در ترویج آزادسازی بردگان هزاران برده را آزاد کرد
او با اینکه به بردگان نیازی نداشت اما می خرید تا آزادشان کند
گفتند: او صد هزار نفر را آزاد کرد.
📚الإمام السجّاد جهاد و أمجاد، ج ١، ص ٢٢٩
https://goo.gl/5HHL7L
🔮سوال:
١- اگر آنطور که ناباوران شایعه می کنند، اسلام موافق برده داری است؛ پس این آیات و روایاتی که برده فروشی را مذمت می کند، و آزاد سازی برده و کنیز را تشویق و اجبار نموده چیست؟!
٢- کافران معترض اند: چرا اسلام برده داری را یکباره لغو نکرد؟
پاسخ: اگر امکان اعلامِ چنین حکمی بود، دیگر چه لزومی داشت که امامان خودشان کار کنند و با دسترنج خود برده ها را بخرند و آزاد کنند؟!
پيش از ظهور اسلام، بردگى پديده اى جهانى و رایج بود اسلام باید آن را یا به طور كلى لغو می كرد يا آن را كاملا تأييد می كرد و يا آن كه با آن مبارزه تدريجى می نمود.
🔮 مقاله زیر را جهت رفع شبهات مرتبط { از جمله موانعِ لغو یکبارهٔ بردگی} مطالعه بفرمایید
مقالهٔ بردگان از جاهلیت تا اسلام
https://goo.gl/3rcini
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634
شماره شبهه:2034
🔆متن شبهه:
🔻حق حضانت برای تو - درد زایمان برای من
🔻زن فرزند می زاید - تو برایش نام انتخاب میکنی
🔻من درد میکشم - تو نگران این که بچه دختر نباشد
🔻من بیخوابی میکشم - تو خواب حوریان بهشتی میبینی
🔻سند خانه برای تو - بیگاری خانه برای من
🔻هزار صیغه برای تو - حکم سنگسار برای من
🔻هوس برای تو - عفاف برای من
🔻من از تو خیلی مردترم!
🔻آرام بمیر بانو، حتی عکست را پس از مردن بر روی آگهی ترحیمت نمیزنند!
🔆پاسخ شبهه:
به این ادعاهای خنده دار، می توان 2 نوع پاسخ داد:
1⃣نوع اول 😊
🔸با سرافکندگی تقاضای خواستگاری از من➖جواب رد دادن متکبرانه برای تو
🔸پرداخت «شیربها» به مامانت از من➖خوردن «شیرهای مامانت» برای تو
🔸زیر تعهد بدهی صدها سکه طلا رفتن از من➖تصاحب آن سکه ها برای تو
🔸همۀ مخارج منزل و تو و فرزندان با من➖شکایت از «ندادن نفقه» و به زندان انداختن من برای تو
🔸دو سال سربازی رفتن و جانباز و شهید شدن برای من➖فرار از دفاع و خدمت به کشور برای تو
🔸عملگی در اعماق معدن های کُشنده تا نوک برج های وحشتناک برای من➖ماندن در امنیت منزل و استراحت برای تو ...
2⃣نوع دوم
ابتدا از اینکه مردان نمی توانند حامله شوند و زایمان نمایند، از شما شدیدا عذر میخواهم!😉
🔮حق «حضانت» (به معنی پرستاری در تربیت و حفاظت، نگهداری و پرورش - لغتنامۀ دهخدا)؛
نه تنها برای مردان «امتیازی» نیست!
بلکه برعکس، برداشتن «مسئولیت سنگین نگهبانی و دفاع از خانواده و همسر و فرزندان» از دوش زنان و گذاشتن آنها بر عهدۀ شوهران است.
🔮خانواده یک «سازمان اجتماعی» است و مثل هر سازمان دیگری، برای درست و قانونمند کار کردن، نیاز به «یک مدیر اصلی» دارد،
که بنا بر تناسب جسمانی و ارجحیت تعقل بر «عاطفه» در مردان، این مسئولیت، قانونا و شرعا بر عهدۀ مرد گذاشته شده.
(پیداست که1سازمان نمی تواند2مدیر اصلی داشته باشد،
همچنین اگر بجای مردان، این مسئولیت سنگین به زنان واگذار می شد، بجز عدم تناسب ساختاری، باز همان ایراد وجود داشت که: چرا زنان؟!
(البته اگر شوهر از داشتن «شرایط حضانت» ساقط شود، دادگاه می تواند مسئولیت حضانت را بر عهدۀ مادر بگذارد.)
اولا در اکثر خانواده ها، مادر و پدر نام فرزندانشان را مشترکا و با توافق همدیگر انتخاب می کنند،
ثانیا انتخاب نام خانوادگی پدر برای فرزندان، «قانون دینی» نیست، بلکه «قانون عُرفی» است،
(که علی الظاهر بر اساس همان «مسئولیت و نقش شوهر در خانواده»، به مردان واگذار شده.)
ضمن اینکه راه حل دیگری برای این موضوع وجود ندارد،
اگر نام خانوادگی زن را بر فرزندان بگذارند، باز همان ایراد مشابه وجود خواهد داشت،
و اگر از «نام های خانوادگی زن و شوهر، مشترکا» استفاده شود! بعد از چند نسل، طول نام خانوادگی فرزندان به چند متر خواهد رسید!
🔮جالب است بدانید در اکثر کشورهای غربی و غیر اسلامی، نام خانوادگی شخصی زنان، پس از ازدواج، به نام خانوادگی شوهرش تغییر می کند!
شما از کدام مردان سخن می گویید؟!
الان مردان جامعه ما دختران را بر پسران ترجیح می دهند؟! 😳
🔮شما از کجا می دانی من خواب حوریان بهشتی را می بینم؟! ای ناقلا! نکنه از «اجنه» هستی! 😁
چشم دفعات بعد خواستم خواب ببینم، قبلش با شما هماهنگ می کنم🤓
اولا قبل از این که سند خانه ای به نام من بخورد، سند صدها میلیون تومان سکه به نام شما می خورد!
ثانیادر«شرایط 12گانۀ ضمن عقد»، مرد متعهد می گردد ضمن اعطای چندین اختیار به زنان- هنگام طلاق (بجز پرداخت مهریه های سنگین)، نصف اموالی که در زندگی مشترک به دست آورده را نیز به زن بدهد.
ثالثا زنان قانونا و شرعا موظف به انجام کارهای خانه نیستند.
(اما مردان قانونا و شرعا موظف به تامین مخارج خانه و همسر و فرزندان هستند)
🔮ببخشید ها! این هزاران خانم که صیغۀ من 1 نفر می شوند! از جنس خود شما هستند!
باید فکری به حال این زن های خائن بکنید و براشون شوهر مناسب جور کنید تا دنبال شوهران مردم نباشند!
🔮عفاف، هم برای مردان لازم و واجب است، هم برای زنان.
🔮سنگسار، هم شامل مردان می شود، هم شامل زنان.
تو از من خیلی مردتری؟! اما ارزش زنان به «خیلی زن بودن» است!
🔮شرع و قانون، منعی برای زدن عکس زن روی اعلامیه فوت ندارد.
این مراعات نمودن ها، از قوانین و سنت های دین زرتشتی و خوی ایرانیگری به جا مانده.
نمونه های اینگونه پایبندی ها را در آثار باستانی، نقش های سنگی و مجسمه ها و «قوانین ایران باستان» (و حتی در برخی سنت های زردشتیان کنونی) می توانید ببینید و بخوانید.
نشر این پیام صدقه جاریه است.
👈قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات👉 در تلگرام 👇
https://telegram.me/joinchat/A9RIwjvuaKGX3QS979_J_w
در سروش 👇
http://sapp.ir/gharargahshayat
در ایتا 👇
http://eitaa.com/joinchat/2775384064Ccbdd7dd634