eitaa logo
غریبہ186
189 دنبال‌کننده
519 عکس
154 ویدیو
6 فایل
- بسم الله.. مودب متخلق مي شود؛ متخلق سالك مي شود؛ سالك عارف مي شود؛ عارف طالب مي شود؛ طالب عاشق ميشود؛ عاشق كامل مي شود؛ كامل سائل مي شود؛ سائل در ميزند . . در را با سر مي زند! كسي كه با سر در مي زند ؛ خـــــدا به او سر ميزند . . :) مسیر ‌ِبندگی🌿
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از شوق پرواز
السلامه في التَّفَرُّدِ سلامتی، در است! آقای نجف علیه السلام .. غررالحکم،حدیث۴۲۴۸
هدایت شده از تینآࢪ¹²⁸ 🇵🇸
[ماه رجب،ماهِ خصوصی‌هاست!]
هدایت شده از طوبیٰ مُحَبَّت؛
-گَر هَشت، رضا و نُه، جَواد است چه غم؛ بُگذار که هَشتم گِرو نُه باشد ... @mafghood_138
اگر یک ذره از محبت علی‌ع به قلبتان بیفتد ذاتتان به جنبش در می‌آید . - حاج اسماعیل دولابی
غریبہ186
اگر یک ذره از محبت علی‌ع به قلبتان بیفتد ذاتتان به جنبش در می‌آید . - حاج اسماعیل دولابی
• اگر انسان عالِمی باشی، به تو حسد می‌برند و براي اين‌كه تو را از چشم ديگران بیاندازند، درصدد عیب‌جویی و خرده‌گیری از تو برمی‌آیند؛ • اگر مطلبي را ندانی، و بخواهی از دیگران استفاده کنی، همت ندارند که تو را راهنمایی و ارشاد کنند. • اگر به دنبال دقایق و ظرايف علمی باشي، طعنه مي‌زنند كه آدم بیکاری است، كه در پي چنين مسائلي است. • اگر طلب علم را رها کنی،‌ تو را کودن و کم‌استعداد مي‌خوانند. • اگر نسبت به انجام عبادات اهتمام داشته باشی؛ می‌گویند: این آدمِ ظاهرساز و ریاکاری است. • اگر سکوت پيشه کنی، می‌گویند: لال است. • اگر صحبت کنی، می‌گویند: چه قدر پرحرف است. • اگر پول خرج کنی، می‌گویند: آدم ولخرجی است • اگر اقتصاد داشته باشی، تو را خسیس می‌نامند. • اگر به پولشان نياز داشته باشی، و از آنها درخواست کمک کني، رابطه‌شان را با تو قطع می‌کنند؛ • اگر نسبت به آنها بی‌اعتنا باشی، حتي ممكن است تو را كافر و خارج از دين معرفي کنند. این چنین اند... _ اول‌جامعه‌شناس‌عالم،علی‌علیه‌السلام | بحارالانوار،ج۷۴، ص۲۳۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طبعی نپرداخت به نام تو تلف شد بر خاک نوشتند علی ع؛ دُرِّ نجف شد!
از خویش به خدا پناه برد فروالی الله ..!
روزت مبارک پدر مهربان🙃❤️
[هو امیرالمؤمنین مولا مدد♥️🌿]
[ الحمدالله الذي جعلنا من المتمسکین به ولایة أمیرالمومنین و الأئمه علیهم‌ السلام ]
درلحظه ی مرگ اطراف بدن شل می شود،رنگ می پرد. مرگ می آید.زبان می گیرد.انسان هنوزمی بیند و می شنود ولی قدرت حرف زدن ندارد. فکرش کارمی کند. باخود فکر می کندکه عمرش را در چه راهی صرف وتباه کرده و ایامش راچگونه سپری کرده است؟! درآن لحظه از اموال و ثروت هایی که درطول عمرش جمع کرده یاد می کند و باخودمی گوید:این اموال را از چه راهی بدست آورده ام و فکر حلال و حرام آن نبودم اکنون گناه و حسابش بامن است ولذت وبهره اش بادیگران... ولی مامور مرگ همچنان روح او را ازاعضای اوجدامی کند تا زبان وگوش هم از کارمی افتد و فقط چشمانش می بیند وبه اطراف خودنگاه می کند و تلاش و وحشت حرکت اطرافیان خود رامشاهده می کند. دیگر نمی شنود و حرفی هم نمی زند. درلحظه آخر روح ازچشم هم گرفته می شود و او مانند مرداری درمیان دوستان و بستگان می افتد و همه از او می ترسند و از کنارش فرار می کنند. پس از اندکی او را به خاک سپرده از او دور می شوند و او را به دست عملش می سپارند و برای همیشه از دیدارش چشم می پوشند.. در روایات آمده: جان کندن انسان گنه کارشبیه کندن پوست از بدن حیوان زنده است. و هنگام مرگ خوبان بشارتی به آنها داده می شود که چشمانشان روشن شده(جایگاهشان را در آن دنیا می بینند)به مرگ علاقه پیدامی کنند و راحت جان می دهند.
هدایت شده از شوق پرواز
اخبار و احادیث را که جمع کنی، اولین آسیب شما جوانان از «غضب» است. هر دری که بسته شود به روی شما از غضب بسته می شود. اسم بعضی‌ها را گذاشته‌ام حاجی زهرمار! از بیرون می‌آید، میگوید: جایتان خالی کمیل بودیم، حالی پیدا کردیم! وقتی بلد نیستی با زنت حرف بزنی، زبانت را کنترل کنی،‌ چه حالی؟!
هدایت شده از شیخ‌حجره‌نشین
استادمان گوشزد کرد که شیخ حواست به دلت باشد که حریم است ؛ گوشزد کرد با آن ذات مقدس الهی معامله کن . . .
‌ خلقت انسان بر اساس «رنج» و «مشقت» است، هيچ شانی از شؤون حيات را نخواهی ديد كه توام با تلخی‌ها و «رنج‌»ها و خستگی‌ها نباشد، انسان از آن روزی كه در شكم مادر روح به كالبدش دميده شد، تا روزی كه از اين دنيا رخت بر می‌بندد هيچ راحتی و آسايشی كه خالی از تعب و مشقت باشد نمی‌بيند، و هيچ سعادتی را خالص از شقاوت نمی‌يابد، تنها خانه آخرت است كه راحتی‌اش آميخته با تعب نيست. علامه طباطبایی
مداومت بر "یا حی و یاقیوم" برای صفای نفس و تجرد روح، تأثیر قریبی دارد، ولی با حضور قلب و اطمینان خاطر باشد، نه صِرف لقلقه ی لسان، و آن هم دو صد پریشانی. تجربه ضرری ندارد. •معرفت نفس •
ممات عین حیات است و نار عین بهشت کسی که دل به علی‌ع بسته است خوش‌بین است ..
گفتند حضرتِ رسول رحمةٌ للعالمين است. تا کجا؟ تا آنجا که جایی میان گریه‌هایشان فرمودند: اَبکی رحمة للاشقيا. اَبکی رحمة للعالمين. گریه می‌کنم. برای؟ برای ظالم‌‌ها، برای اشقیا، برای بدهای عالم، برای همه آن‌ها که بد بودن را انتخاب کردند، برای بیچاره‌ها..! ما معمولا از هلاکت ظالمان و اشقیا خوشحال می‌شویم اما پیامبر ما برای آن‌ها گریه می‌کند که چرا این‌ها هدایت نشدند، چرا خوب بودن را انتخاب نکردند؟ حریصٌ علیکم. حرص امت را می‌خورد، بیشتر از خودشان نگران‌شان است. فلذا رسول‌ الله رحمتش بسیار گسترده است. شعاع مهربانی و دلسوزی‌اش کل عالم را در بر می‌گیرد. آدم‌های خوب، آدم‌های بد، گیاهان، درخت‌ها و همه‌ی موجودات و کائنات عالم تحت رحمت او هستند. وسعت رحمتی کل شی. .
مرحوم ملّا آقای دربندی در جواب سوالی که باب عصمت قمر بنی‌هاشم از ایشان پرسیدند فرمودند : ما که‌ یقین داریم به عصمت حضرت ذوالجناح ! شما در عصمت ابالفضل العباس‌ع گیر کرده‌اید ؟
خطابم با كسي ست كه روزگار حالش را به هم ريخته، در هم شكسته، و اميدي به بهبودش نيست، اندوهگين نباش و اميدوار به عباس پناه ببر.
إبتَهجتْ روحِي بـِقُربِ مَولدِكَ وَظَننتهُ الّلقاء، وإنَّ بَعض الظَنِ في لُقياك حَياة روح من از نزدیکی ولادتت شاد شد و گمان کرد دیداری خواهد بود و بعضی از از گمان‌‌ها در زندگی حیات هستند.
– یا امیرالقلوب –
‌‌  محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام  توحید برسد. سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیشکار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابالفضل العباس علیه السلام است. • آیت الله قاضی •
هدایت شده از غریبہ186