eitaa logo
حمیدرضا غریب رضا
2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
451 ویدیو
24 فایل
🟢 شعارما: #گفتگوی_دینی راهکار عملی تحقق #وحدت_اسلامی 🤝مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت 🕌باکمال افتخار مبلّغ هستم (بهترین گفتمان هستی) 🌄وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ @gharibreza
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر مهربانی ها حضرت محمد(ص) می فرمایند: هنگامی که زن و شوهر به همدیگر نگاه می کنند، خدا به هر دو با رحمت خود نظر و توجه خواهد کرد. 🆔 @gharibreza1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به خدا قسم اگر انسان با جبرائیل هم نشین باشد از حرف و حدیث مردم در امان نخواهد بود درباره خدا هم سخنان نامربوط زده‌اند وقتی قرآن تلاوت کنید این سخنان را خواهید خواند گفته‌اند: خدا زن و فرزند دارد! دروغ و تهمت و گمراهی به زبان آوردند این سخنان برخی درباره خداوند آفریدگارشان است می خواهی درباره ما سخنان بیهوده نگویند؟! 🆔 @gharibreza1
عزیز دلم اگر از جا ماندی غصه نخور. به (ع) بگو: هر سال من می‌آمدم زیارتت... امسال تو بیا به دیدار دل شکسته ام... همه جا کربلاست، همه جا نینواست تو حسین منی نور عین منی https://twitter.com/gharibreza12/status/1440146287723122701 🆔 @gharibreza1
به نظر نمی رسد انتخابات پارلمانی جاری عراق ؛ از نظر نتایج محتمل ان برای جریانات ملی و فرقه ای یا آنچه از پارلمان و دولت بر اساس هنجار تعادل و سهمیه بندی نشأت می گیرد ، با انتخابات قبلی متفاوت باشد. اما در انتخابات فعلی ما شاهد دو پدیده اختلاف وتمایز در داخل دو جریانان شیعی و سنی هستیم یعنی: 1- ماهیت وچگونگی رقابت میان ائتلاف های اسلامی شیعه ، که یک رقابت واقعی بین سه بینش سیاسی را نشان می دهد و نه یک رقابت برنامه ریزی شده یا فقط یک رقابت برای تصاحب قدرت. این وضعیت در تقسیم این ائتلاف ها به سه جریان مساوی تقریبا در قدرت خودنمایی می کند : اول: جریان سرچشمه گرفته از بسیج مردمی (حشد الشعبی) ، که مورد حمایت وپشتیبانی مستقیم نیروهای مقاومت منطقه ای شیعه ، به ویژه جمهوری اسلامی ایران مانند: ائتلاف الفتح به رهبری هادی عامری ، اتحاد قرارداد ملی ( العقد الوطنی) به رهبری فالح فیاض و جنبش حقوق وابسته به گردان های حزب الله. روابط این جریان با آمریکا ، عربستان سعودی و اکثر کشورهای حوزه خلیج فارس تقریبا به دلیل رفتارها ومنش منفی و خرابکارانه این کشورها در قبال عراق متشنج است. این جریان از یک بدنه انتخاباتی مردمی بزرگ و پایداری برخوردار است به ویژه اجزای ائتلاف الفتح است. دوم: جریان میانه رو به نمایندگی ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی که مورد پذیرش غیر مستقیم نیروهای مقاومت منطقه ای شیعه برخوردار است ولیکن در عین حال روابط خوبی با جمهوری اسلامی دارد وروابط بین المللی متعادلی دارد ، اگرچه روابط این جریان با عربستان سعودی و آمریکا گاهی دچار تنش می شود. این جریان خودرا بنیانگذار و حامی حشد الشعبی "بسیج مردمی" می داند. مهمترین ویژگی جریان دولت قانون این است که علاوه بر داشتن یک بلوک وتوده انتخاباتی مردمی بزرگ و باثبات ، از حمایت فضای انتخاباتی خاکستری و اکثریت خاموش مردم عراق برخوردار است. جریان دولت قانون متحد سنتی جریان زاییده نیروهای بسیج مردمی است وشاید از نظر سیاسی نزدیکترین جریان به آن باشد. سوم: جریانی که خواهان انحلال حشد الشعبی و ادغام آن در بدنه آرتش است و مخالفت برقراری روابط ویژه با جمهوری اسلامی به قیمت از دست دادن روابط با عربستان سعودی ، آمریکا و دیگران است و روابط خوبی با سیستم کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و به همین خاطر مورد حمایت نیروهای مقاومت منطقه ای شیعه نیست. نمایندگان این جریان عبارتند از: جنبش صدریسم (التیار الصدری) به رهبری مقتدی صدر ، ائتلاف نیروهای دولتی (تحالف قوی الدولة ) به ریاست عمار حکیم و تحالف النصر( ائتلاف پیروزی) به رهبریت حیدر العبادی. جنبش صدریسم با برخورداری از یک بلوک وتوده انتخاباتی مردمی بزرگ و پایدار از دو متحد خود متمایز می شود. 2- رقابت در جامعه اهل سنت میان نیروهای جدید به نمایندگی احزاب عملگرا یا براگماتیسم به رهبری شخصیت های نسل سوم محدود است ولیکن این جریان فاقد نامزدهای بزرگ شخصیتی وحزبی است . اما دو نیروی جدید سنی در حال رقابت عبارتند از ائتلاف همت " اتحاد العزم " به رهبری خمیس خنجر و ائتلاف پیشرفت" تحالف تقدم " به رهبری محمد حلبوسی. شاید برخی از ناظران ظواهر دیگری را دال بر ویژگی خاص این دوره از انتخابات مشاهده کنند ، مانند: تمایل قطعی جریان صدر به انتخاب نخست وزیر بعدی از درون خود جریان . ورود احزاب جدید زاییده جنبش تشرین (تظاهر کنندگان میدان التحریر بغداد) به عرصه انتخابات که این طیف مخالف ائتلاف های اسلامی شیعه است اگرچه دارای وابستگی اجتماعی شیعه است. پدیده عدم وجود نامزدهای سنتی بزرگ ، مانند مالکی ، علاوی و عامری. با این حال فکر نمی کنم این سه پدیده بتوانند نشان دهنده یک وجه تمایز باشند ؛ زیرا احزاب بزرگ شیعه معمولاً برای کسب ریاست دولت وارد رقابت انتخاباتی می شوند ،به همین خاطر تمایل جریان صدر در مورد انتخاب نخست وزیر از بدنه خود یک نوآوری یا بدعت در این زمینه نیست بلکه این یک حق مشروعی است برای همه به دون استثنا. همچنین شرکت احزاب سکولار اپوزیسیون که اعضای آنها متعلق به محیط اجتماعی شیعه هستند درانتخابات نیز نمی تواند یک پدیده نو ظهوری باشد ؛ چرا که حضور این طیف از احزاب در سال 2003 تا 2010 از احزاب برآمده از خیزش Tishreen ، بسیار قوی تر وپر رنگتر بود . اگر زمانی احزاب سکولار قدیمی ، مانند جنبش ایاد علاوی ، تهدیدی بالقوه برای جنبش اسلامی شیعه در قدرت بودند ؛اما احزاب جدید هیچ خطری برای ان ایجاد نمی کنند ونمی توانند نقش یک رقیب جدی وپر خطر باشند حتی در صورت به وجود آمدن دگرگونی در معادلات قدرت در فرایند سیاسی کشور . همچنین غیبت کاندیداهای بزرگ نیز نمی تواند یک پدیده نوینی باشد ؛ کما اینکه قبلا شاهد غیبت نام های بزرگ دیگری مانند جعفری ، بارزانی و طالبانی در نامزدی بودیم که این امر نتوانست جلوی بقا وقدرت فعالیت احزاب آنها در قدرت را سلب کند .
تفاوت های انتخابات فعلی با قبلی پارلمان عراق به قلم استاد مصدق مصدق پور، تحلیل گر سیاسی مسایل جهان اسلام.
📜وصیت نامه امام حسن عسگری(ع) یا سند جامع همزیستی امّت اسلامی 🎙 فایل سخنرانی در سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه السلام تاریخ سخنرانی 1400/7/23 ✅موضوعات سخنرانی: 1. شرایط سیاسی و امنیتی حضرت امام حسن عسگری علیه السلام 2. اشاره به برخی اقدامات دینی و سیاسی حضرت در دوران حصر 3. افراط و تفریط در امر به معروف و نهی از منکر: از برخوردهای تحقیر آمیز تا حلال نشان دادن حرام خدا! 4. روایت زیبایی از سیره امام حسن عسگری در آموزش نهی از منکر به وکیل خود در شهر قم 5. بررسی روایت ارزشمند امام حسن عسگری درباره شیوه سخن گفتن با پیروان مذاهب اسلامی 6. معرفی وصیت نامه بسیار مهم و راهبردی حضرت امام حسن عسگری خطاب به شیعیان 7. دو محور وصیت های حضرت ناظر به مدیریت رفتار درون جامعه شیعیان و رفتار شیعیان با پیروان مذاهب اسلامی 🔗 لینک دانلود سخنرانی : http://gharibreza.com/?p=2769 🆔 @gharibreza1
❓السؤال والجواب ✅السؤال: 🔵السلام عليكم شيخنا الغالي 🌸 اجتنبوا البرد في أوله، واستقبلوه في آخره، فإنه يفعل بكم كما يفعل بأوراق الشجر هل هذه الرواية صحيحة عن الامام علي كرم الله وجهه؟ 🔴الجواب في موقع غريب رضا في الرابط التالي: https://gharibreza.com/ar/?p=3335 🆔 @gharibreza1
❓السؤال والجواب ✅السؤال: 🔵ما معنى حديث (من استمع الى ناطق فقد عبده)؟ الجواب: بسم الله الرحمن الرحيم الحديث كاملاً كالتالي: روي عن الإمام جواد عليه السلام: مَنْ أَصْغَى‏ إِلَى‏ نَاطِقٍ‏ فَقَدْ عَبَدَهُ فَإِنْ كَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللَّهِ فَقَدْ عَبَدَ اللَّهَ وَ إِنْ كَانَ النَّاطِقُ يَنْطِقُ عَنْ لِسَانِ إِبْلِيسَ فَقَدْ عَبَدَ إِبْلِيسَ. المصدر:تحف العقول، حسن بن شعبة الحرّانى‏، ص ۴۵۶؛ بحارالأنوار، العلامة المجلسی، ج ۲، ص ۹۴؛الحياة، محمدرضا حكیمی الإيضاح: ليس المقصود من الإستماع هنا سماع الأصوات بالأذن وإنّما الاستجابة الفكرية والروحية وتلقّي كلام المتحدّث والناطق بالقبول. والحديث في سياق التأكيد على توخي الدقة في اختيار من يتلقى منه الإنسان التوجيه الفكري والروحي وفي وارد التحذير من مغبة سوء الإختيار في هذا الجانب فهو يؤكد على أنّ الذي يطمئنّ إليه الإنسان معلّماً أو مربيّاً أو مرشداً روحياً يجب أن يمتلك منظومة فكرية مستلهمة من الدين ويكون شخصية مهذّبة روحياً على ضوء التعليمات الدينية بحيث أنّه يفهم أولاً ماذا أراد الله من الإنسان في حياته الفردية والإجتماعية وثانياً يسعى جاهداً أن يعبّر في توجيهاته وتعليماته عن الله ويبيّن للناس إرادة الله ولايتكلّم من منطلق أهوائه الشخصية أو يكون منبراً للمدارس غيرالدينية أوالآراء ووجهات نظر المعادية للدين. فبالتالي الحديث يقسّم أصحاب الفكر والإعلام والدعاة و بشكل عام كلّ من له حظ التعليم والتوجيه ( وعبّر عن هذه الشريحة بالناطق) إلى قسمين: من يعبّر عن الدين وما يريده الله من الإنسان فمن خلال الاستماع إلى أقواله وآرائه نعبد الله. ومن ينطق بلسان إبليس فيجب علينا رفضه ونقد أفكاره وآرائه لئلا نتعبّد إبليس من خلال اتبّاع من يمثّل في مواقفه إرادة شياطين الإنس والجنّ من أعداء الدين. 🔗الجواب: في موقع غريب رضا في الرابط التالي: https://gharibreza.com/ar/?p=3323
🌺🌸مولد النبي الأعظم محمّد(ص) ربيع الوحدة والمودّة 🌹🌹 النبي الأعظم محمّد (صلى الله عليه وآله) هبة السماء للأرض و لم لايكون مولده الشريف ربيعاً لتوحيد الكلمة وكلمة التوحيد؟ اللهم اجعله عيداً لأوّلنا وآخرنا وآية منك في استنهاض الأمّة لأداء واجباتها وخصّنا من الفائزين للاحتفال بذلك واجعلنا ممّن يغتنم نفحات هذه المناسبة العظيمة : للاعتصام بحبل الله وإقامة الدين والاجتناب من الفرقة فيه… ولإدخال المسلمين في السلم كافة وإنهاء الحروب الطائفية والمذهبية والقومية والمناطقية والحدودية مهما كانت مبرراتها حفاظاً على حرمة دماء وأموال وأعراض المسلمين… وللمّ شمل الأمة الإسلامية وجمع كلمتها على التقوى… ولنزع الغلّ الذي في الصدور والاجتماع مع المسلمين إخواناً على سرر متقابلين… ولتأليف القلوب وإصلاح ذات البين… ولمحاربة تكفير أهل القبلة وتحريمه وتجريمه شرعاً وقانوناً … وللانفتاح على أتباع المذاهب الإسلامية وإعذارهم في اجتهاداتهم… وللحوار البنّاء واستماع الاقوال واتّباع أحسنه… ولتلاقح الأفكار وضرب الرأي بالرأي ليتولّد منه الصواب… ولنكون جسداً واحداً نواسي المسلمين في آلامهم ونتطلع إلى آمالهم… وللتعاون على البرّ والتقوى وتحقيق ما أجمعت واتفقت عليه كلمة الأمة … وللإحسان إلى العباد والقيام بالقسط وإقامة العدل في البلاد… ولنبذ الطائفية وتحقيق المداراة والتسامح بين المسلمين … ولتجاوز الإنتمائات الضيقة وصولاً إلى الأممية الإسلامية الشاملة… ولأداء الحقوق والواجبات تجاه الإخوة في الدين والنظراء في الخلق… ولنشر الوعي والفكر والبصيرة في الدين بدل ترويج العصبيات التي لم أنزل الله بها من سلطان… بتوفيق منك يارب العالمين لنميت بدعة الفرقة ونحيي سنّة نبيك ونذكّر أمّته بهذه الفريضة الغائبة لنكون أمّة وسطاً شهيداً على سائر الأمم… 🔗 رابط المنشور في موقع غريب رضا https://gharibreza.com/ar/?p=3341 🔗 رابط المنشور في صفحة غريب رضا في شبكة فيس بوك: https://www.facebook.com/gharibreza1001 🆔 @gharibreza1