eitaa logo
حمیدرضا غریب رضا
2.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
482 ویدیو
24 فایل
🟢 شعارما: #گفتگوی_دینی راهکار عملی تحقق #وحدت_اسلامی 🤝مدیر موسسه گفتگوی دینی وحدت 🕌باکمال افتخار مبلّغ هستم (بهترین گفتمان هستی) 🌄وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ @gharibreza
مشاهده در ایتا
دانلود
🤝 روش شناسی ارتباطات جهان اسلام (1) : مناسبت‌های مرتبط با اهل بیت علیهم السلام 🟢 یکی از راه‌کارهای عملیاتی «احیای امر اهل بیت» علیهم السلام و زنده کردن یاد و روش و اندیشه‌های ایشان، استفاده از مناسبت‌های ولادت و شهادت خاندان پاک پیامبر و بازنشر کتاب‌های مفیدی است که درباره ایشان نگاشته شده است. 🟠انتخاب کتاب‌های مفیدی که درباره اهل بیت علیهم السلام به زبان روز نگاشته شده و با روش تحلیلی درس‌های کاربردی سیره این رهبران را برای استفاده در زندگی انسان معاصر، ارائه می‌دهند یکی از شیوه‌های موثر تبلیغ محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام است. 🟣 روشی را که برای تحقق این هدف انتخاب کردیم، اهدا کردن کتابخانه‌ای الکترونیک از کتاب‌های ارزشمند درباره هر یک از معصومین است که در مناسبت‌های مرتبط برای مخاطبان کشورهای عربی ارسال می‌کنیم. 🟦شما هم با ارسال این فهرست برای مخاطبان خود در ثواب احیای امر اهل بیت علیهم السلام مشارکت بفرمایید. ——————————————————- 🔗لینک فهرست کتابخانه امام جواد علیه السلام به زبان عربی: https://eitaa.com/gharibreza1/1889 —————————————————— 🔗برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های جهان اسلام و امکان و فرصت‌های گفتگوی دینی با رویکرد وحدت گرایانه و تمدن ساز اسلامی، کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید: 🆔 @gharibreza1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 وقتی یکی از طنزپردازان از رهبر انقلاب درخواست انگشتر کرد و با یک اشکال فنی مواجه شد! 🌷 انگشتر درخواستی، یادگار عقد ازدواج رهبر انقلاب بود ❤️ بازنشر به مناسبت اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی علیه‌السلام و حضرت زهرا سلام‌الله علیها 💻 Farsi.Khamenei.ir
💠 نماز دهه اوّل ماه ذی الحجه 🗓 به مدت ۱۰شب مابین نماز مغرب و عشاء خوانده می‌شود. 🔻 کیفیت خواندن نماز: 🔸 «مابین نماز مغرب و عشاء دو رکعت نماز بجا آورد، در هر رکعت پس از حمد، سوره توحید و سپس آیه ۱۴۲ از سوره اعراف را می‌خواند: «وَ واعَدْنا مُوسى ثَلاثینَ لَیْلَةً وَ أتْمَمْنا‌ها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أرْبَعینَ لَیْلَةً وَ قالَ مُوسى لِأخیهِ هارُونَ اخْلُفْنی فی قَوْمی وَ أصْلِحْ وَ لا تَتَّبِعْ سَبیلَ الْمُفْسِدین» ✅ در روایتی که در کتاب اقبال الاعمال نقل شده، امام باقر (علیه السلام) به فرزندش امام صادق (علیه السلام) سفارش کرده که این نماز را در دهه اول ذی‌ الحجه ترک نکند، چرا که اگر آن را در این دهه بخواند در ثواب حاجیان شریک خواهد بود، هرچند که به حج نرفته باشد. (الاقبال، ج۱، ص۳۱۷)
آگاه باشید که در روزهای زندگیتان، نسیمهایی از بهشت وزیدن می‌گیرد. خود را در معرض این نسیمها قرار دهید... نماز روزه
✅ نشست های علمی؛ 🌍🤝ظرفیت های در شمال آفریقا (الزیتونه) ✳️ پنجاهمین نشست از نشست‌های علمی پژوهشگاه مطالعات تقریبی با حضور و ارائه حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمیدرضا غریب‌رضا (مدیر محترم مؤسسه گفت‌وگوی دینی وحدت) با موضوع «ظرفیت‌های تقریب مذاهب در شمال افریقا (الزیتونه)» با حضور پژوهشگران ارجمند پژوهشگاه به‌صورت حضوری و نیز با حضور مجازی فعالین و علاقه‌مندان بحث وحدت و تقریب برگزار گردید. 🔗چکیده محتوای ارائه شده در نشست علمی در لینک زیر قابل دسترسی و مطالعه است: https://gharibreza.com/?p=3076 ———————————————- 🔗برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های جهان اسلام و امکان و فرصت‌های گفتگوی دینی با رویکرد وحدت گرایانه و تمدن ساز اسلامی، کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید: 🆔 @gharibreza1
نقد محتوا: ۱. حجاب تکلیف شرعی است نه یک حق. مسلمان در برابر تکلیف شرعی وظیفه تعبد دارد و اختیار و حق معصیت و نافرمانی ندارد. وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ ۗ وَمَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُبِينًا و هيچ مرد و زن مؤمنى را نرسد كه چون خدا و فرستاده‌اش به كارى فرمان دهند، براى آنان در كارشان اختيارى باشد؛ و هر كس خدا و فرستاده‌اش را نافرمانى كند قطعاً دچار گمراهى آشكارى گرديده است. ۲. رعایت حجاب یک تکلیف شرعی اجتماعی است نه یک تصمیم شخصی. اعمال قانون نسبت به بی حجاب، هیچ تلازمی با تجسس ندارد، چون بی حجابی امر آشکار اجتماعی است و تجسس در امور مخفی معنا دارد. ________________________ كَبُرَتْ كَلِمَةً تَخْرُجُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ ۚ إِنْ يَقُولُونَ إِلَّا كَذِبًا چه بزرگ است سخنى كه از دهانشان بيرون مى‌آيد و جز دروغى نمى‌گويند. ——————————————— 🔗برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های جهان اسلام و امکان و فرصت‌های گفتگوی دینی با رویکرد وحدت گرایانه و تمدن ساز اسلامی، کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید: 🆔 @gharibreza1
✳️قابل توجه علاقمندان به مباحث اعتقادی و فراگیران مکالمه زبان عربی: اگر علاقمندید مباحث اعتقادی را به زبان عربی معاصر بیاموزید، در این کلاس مشارکت کنید. ✅ ادامه تدریس کتاب «آموزش عقاید» ج 3 نوشته مرحوم علامه آیت الله مصباح یزدی(ره) مباحث معاد به زبان عربی. ——————————————— 📙 الدرس الرابع والخمسون من كتاب ( ) لمؤلفه القدير العلامة المرحوم عنوان الدرس: دور الإيمان والكفر في السعادة والشقاء الأبديين ⏰الزمان: الأربعاء 21/6/2023 الساعة 21:30 بتوقيت طهران (الساعة 21 بتوقيت بيروت، دمشق و القاهرة وبغداد - الساعة 18:30 بتوقیت تونس ) 🔗رابط الغرفة الحوارية للمشاركة : https://www.skyroom.online/ch/saman2/1614-15875 ————————————————- 🔗برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های جهان اسلام و امکان و فرصت‌های گفتگوی دینی با رویکرد وحدت گرایانه و تمدن ساز اسلامی، کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید: 🆔 @gharibreza1
یکی از برکات ، دیدن مومنان و فعالان فرهنگی جبهه‌ انقلاب اسلامی است. افتخار داشتم امروز بعد از نماز جمعه با آقای انبیائی دیدار و گفتگوی خوبی درباره فعالیت فرهنگی جهان اسلام داشته باشم. آدرس صفحه ایشان در ویراستی: https://virasty.com/anbiaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋صبح فردا (سه‌شنبه ۶ تیرماه) پیام مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی به حجاج جهان اسلام صادر خواهد شد. 🔹از تمامی بزرگواران تقاضا می‌شود، در نشر آن در فضای مجازی با هشتک تلاش نمایند. 🔹این پیام به بیش از ۴۰ زبان ترجمه خواهد شد. 🔗برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های جهان اسلام و امکان و فرصت‌های گفتگوی دینی با رویکرد وحدت گرایانه و تمدن ساز اسلامی، کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید: 🆔 @gharibreza1
🕋 الحج خارطة طريق المسلمين: البراءة من المشركين نموذجاً 📝 المقال منشور في جريدة الوفاق 🔰 وأَذَانٌ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَى النَّاسِ يَوْمَ الْحَجِّ الْأَكْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِيءٌ مِّنَ الْمُشْرِكِينَ ورسوله ✅ الإيمان بالله تبارك وتعالى ظاهرة لايمكن تحقيقها إلا بإعداد العدة للمواجهة المفتوحة والوقوف أمام أطماع وسياسات أئمة الجور والأصنام الجاهلية التي تريد فرض هيمنتها وقرارتها عنوة أو بأساليب ناعمة خادعة على حياة المسلمين. 🔗رابط المقال كاملاً : https://gharibreza.com/ar/?p=3827 🆔 @gharibreza1
پیام رهبر انقلاب اسلامی که صبح امروز (سه‌شنبه) توسط حجت‌الاسلام والمسلمین نواب (نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی) در صحرای عرفات قرائت شد، به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم و الحمد لله ربّ العالمین و صلّی الله علی الرّسول الاعظم محمّد المصطفی و آله الطّیّبین و صحبه المنتجبین. صلای ابراهیمیِ حج و فراخوان جهانیِ آن، بار دیگر از دل تاریخ، همه‌ی گیتی را مخاطب ساخت و دلهای مستعد و ذاکر را به شور و شوق افکند. ندای دعوت‌کننده، خطاب به همه‌ی آحاد بشر است: و اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجّ،(۱) و کعبه، میزبانِ مبارک و رهنمای همه‌ی انسانها است: اِنَّ اَوَّلَ بَیتٍ وُضِعَ لِلنّاسِ لَلَّذی بِبَکَّةَ مُبارَکاً وَ هُدیً لِلعالَمین.(۲) کعبه به عنوان نقطه‌ی مرکزی و محور اصلی توجّهات آحاد مسلمانان، و آئین حج همچون نمونه‌ی کوچک از گستره‌ی متنوّع دنیای اسلام، میتواند در خدمت تعالیِ جامعه‌ی بشری و سلامت و امنیّت همه‌ی انسانها باشد. حج میتواند به کلّ بشریت، اعتلای معنوی و ارتقاء روحی و اخلاقی برساند؛ و این، نیاز حیاتی بشرِ امروز است. حج میتواند همه‌ی برنامه‌های استکبار و صهیونیسم برای سقوط اخلاقی بشر امروز و فردا را باطل و بی‌اثر کند. شرط لازم برای این اثرگذاری جهانی، آن است که مسلمانان در گام نخست، خطاب زندگی‌بخشِ حج را خود بدرستی بشنوند و همه‌ی همّت خود را برای عملی کردن آن به کار گیرند. دو پایه‌ی اصلی این خطاب، «وحدت» و «معنویّت» است. وحدت و معنویّت، ضامن ارتقاء مادّی و معنوی جهان اسلام و نورافشانیِ آن به همه‌ی گیتی است. وحدت به معنیِ ارتباط فکری و عملی است؛ به معنی نزدیک شدن دلها و اندیشه‌ها و جهتگیری‌ها است؛ به معنی هم‌افزایی علمی و تجربی است؛ به معنی پیوند اقتصادی کشورهای اسلامی است؛ به معنی اعتماد و همکاری دولتهای مسلمان است؛ به معنی همیاری در برابر دشمنان مسلّم و مشترک است. وحدت بدین معنی است که نقشه‌ی طرّاحی‌شده‌ی دشمن نتواند فرقه‌های اسلامی، یا ملّتها و نژادها و زبانها و فرهنگهای متنوّع جهان اسلام را در برابر یکدیگر قرار دهد. وحدت بدین معنی است که ملّتهای مسلمان یکدیگر را، نه از راه معرّفیِ فتنه‌انگیز دشمن، بلکه از راه ارتباط و گفتگو و رفت و آمد بشناسند؛ از امکانات و ظرفیّتهای یکدیگر آگاه شوند و برای بهره‌برداری از آن برنامه‌ریزی کنند. وحدت بدین معنی است که دانشمندان و دانشگاه‌های جهان اسلام دست در دست یکدیگر نهند؛ علمای مذاهب اسلامی با حُسن ظن و مدارا و انصاف به یکدیگر بنگرند و سخنان یکدیگر را بشنوند؛ نخبگان در هر کشور و هر مذهب، آحاد مردم را با مشترکات یکدیگر آشنا و آنان را به همزیستی و برادری تشویق کنند. وحدت همچنین بدین معنی است که پیشروان سیاسی و فرهنگی در کشورهای اسلامی، به گونه‌ای هماهنگ، خود را آماده‌ی شرایط نظم جهانیِ پیش رو کنند؛ جایگاه شایسته‌ی امّت اسلامی را در تجربه‌ی جدید جهان که سرشار از فرصتها و تهدیدها است، به دست خود و به اراده‌ی خود تعیین کنند؛ نگذارند تجربه‌ی تلخِ «مهندسی سیاسی و سرزمینیِ غرب آسیا به دست دولتهای غربی پس از جنگ جهانی اوّل» تکرار شود. معنویّت به معنی ارتقاء اخلاق دینی است. افسونِ اخلاق منهای دین که مدّتها از سوی منابع فکری غربی ترویج میشد، سرانجامش همین سقوط بی‌مهار اخلاقی در غرب است که همه در دنیا شاهد آنند. معنویّت و اخلاق را از مناسک حج، از ساده‌زیستی در احرام، از نفی امتیازات موهوم، از «وَ اَطعِمُوا البائِسَ الفَقیر»،(۳) از «لا رَفَث وَ لا فُسوقَ وَ لا جِدال»،(۴) از گردش همه‌ی امّت بر گِرد محور توحید، از رمی شیطان و برائت از مشرکان باید آموخت. برادران و خواهران حج‌گزار! از فرصت حج برای تدبّر و تعمّق در راز و رمزهای این فریضه‌ی بی‌نظیر بهره گیرید و توشه‌ی همه‌ی عمر خود سازید. «وحدت» و «معنویّت» در این مقطع زمان بیش از گذشته در معرض دشمنی و کارشکنی استکبار و صهیونیسم است. آمریکا و دیگر قطبهای سلطه‌ی استکباری، با وحدت مسلمانان، با تفاهم ملّتها و کشورها و دولتهای مسلمان، و با تدیّن و تشرّع نسل جوان این ملّتها بشدّت مخالفند و با هر وسیله بتوانند با آن مقابله میکنند. وظیفه‌ی همه‌ی ما و همه‌ی ملّتها و دولتهای ما ایستادگی در برابر این نقشه‌ی خباثت‌آلود آمریکایی و صهیونیستی است. از خداوند علیم و قدیر کمک بخواهید؛ روحیه‌ی برائت از مشرکین را در خود تقویت کنید؛ و خود را به نشر و عمق‌بخشیِ آن در محیط زندگی خود موظّف بدانید. توفیق همگان و حجّ مقبول و مشکور را برای شما حجّاج ایرانی و غیر ایرانی از خداوند متعال مسئلت میکنم و دعای مستجاب حضرت بقیّة‌الله‌الاعظم (ارواحنا فداه) را برای همگان آرزو مینمایم. والسّلام علیکم و رحمة ‌الله ششم ذی‌الحجّة ۱۴۴۴ ۴ تیرماه ۱۴۰۲ 🆔 @gharibreza1
فليحدّد روّاد السياسة والثقافة في البلدان الإسلاميّة المكانة الجديرة بالأمّة الإسلاميّة عبر وحدتهم بسم الله الرحمن الرحيم، والحمد لله ربّ العالمين، وصلّى الله على الرسول الأعظم محمّد المصطفى وآله الطيبين وصحبه المُنتجبين. مرّة أخرى ينطلق النداء الإبراهيمي للحج ودعوته العالميّة من عمق التاريخ مخاطباً أرجاء المعمورة فيلهب القلوب المستعدّة والذاكرة بالشوق والحماسة. ويخاطب النداء الداعي جميع أفراد البشر: {وَأَذِّنْ فِي النَّاسِ بِالْحَجِّ} (الحج، 27) والكعبة هي المضيف المبارك والدليل للبشرية جمعاء: {إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ} (آل عمران، 96). يمكن للكعبة بصفتها النقطة المركزيّة والمحور الرئيس لتوجّهات آحاد المسلمين، وكذلك لشعيرة الحج بصفتها نموذجاً مصغّراً لنطاق العالم الإسلامي المتنوّع، أن تكونا في خدمة ارتقاء المجتمع البشري وسلامة الناس جميعاً وأمنهم. يمكن للحجّ أن يرفد البشريّة كلّها بالاعتلاء المعنوي والارتقاء الروحيّ والأخلاقي، وهذه هي الحاجة المصيريّة للبشر اليوم. في استطاعة الحجّ أن يدحض جميع مشاريع الاستكبار والصهيونيّة الرامية إلى السقوط الأخلاقي للبشريّة في اليوم والغد، ويبطل مفاعيلها. الشرط اللازم لهذا التأثير على المستوى العالمي أن يسمع المسلمون أنفسهم – كخطوة أولى – الخطاب الباعث على الحياة للحجّ على نحو صحيح، ويسخّروا كلّ ما لديهم من همم من أجل تحقّقه عملياً. إنّ الركيزتين الأساسيّتين لهذا الخطاب هما الوحدة والروحانيّة. الوحدة والروحانيّة هما الضامن للارتقاء المادي والمعنوي للعالم الإسلامي وتَشعشع أنواره في أرجاء المعمورة. الوحدة تعني الارتباط الفكري والعملي، أي بمعنى تقارب القلوب والأفكار والتوجّهات، وكذلك بمعنى التكامل العلمي والتطبيقي، وبمعنى الترابط الاقتصادي بين الدول الإسلاميّة، وكذلك الثقة والتعاون بين الحكومات المسلمة، وأيضاً التعاضد في وجه الأعداء المشتَرَكين والمسلّم بعدائهم. الوحدة تعني ألّا تستطيع خطّة العدوّ المُعدّة جعل مختلف الفرق الإسلاميّة أو الشعوب والأعراق واللغات والثقافات المتنوّعة في العالم الإسلامي تقف في وجه بعضها بعضاً. الوحدة تعني ألّا تتعرّف الشعوب المسلمة إلى بعضها بعضاً عبر التعريف الفتنوي للعدوّ، بل بالتواصل والحوار وتبادل الزيارات، وأن تطّلع على إمكانات بعضها بعضاً وطاقاتها وتخطّط للانتفاع بها. والوحدة تعني أن يضع علماء العالم الإسلاميّ وجامعاته أيديهم بأيدي بعضهم بعضاً، وينظر علماء المذاهب الإسلاميّة إلى بعضهم بعضاً بحُسن الظنّ والمداراة والإنصاف، وينصتوا إلى كلام بعضهم بعضاً، وأن يُعرّف النُّخب في كلّ بلد ومن كلّ مذهب آحاد الناس على مشتركات بعضهم بعضاً ويشجّعوهم على التعايش والأخوّة. كما أنّ الوحدة تعني أن يُعِدّ روّاد السياسة والثقافة في البلدان الإسلاميّة أنفسهم لمواجهة ظروف النظام العالمي المُقبل بتنسيق كامل، ويُحدّدوا بأيديهم وإراداتهم المكانة الجديرة بالأمّة الإسلاميّة في التجربة العالميّة الجديدة الزاخرة بالفرص والتهديدات، وألّا يسمحوا بتكرار تجربة الهندسة السياسيّة والجغرافيّة لغربيّ آسيا على يد الحكومات الغربيّة عقب الحرب العالميّة الأولى. أمّا الروحانيّة، فتعني ارتقاء الأخلاق الدينيّة. إنّ أكذوبة الأخلاق دون الدين، التي طالما روّجت المصادر الفكريّة الغربيّة لها مآلها هذا الانهيار الأخلاقي الجامح في الغرب، والذي يتراءى أمام العالم بأسره. لا بدّ من تعلّم الروحانيّة والأخلاق من مناسك الحجّ، ومن البساطة في الإحرام، ومن نبذ الامتيازات الواهية، ومن: {وَأَطْعِمُوا الْبَائِسَ الْفَقِير} (الحج، 28)، ومن: {لَا رَفَثَ وَلَا فُسُوقَ وَلَا جِدَالَ فِي الْحَجِّ} (البقرة، 197)، ومن طواف الأمّة كافّة حول محور التوحيد، ومن رمي الشيطان والبراءة من المشركين. أيّها الإخوة والأخوات الحجّاج، اغتنموا فرصة الحجّ للتدبّر والتعمّق في أسرار هذه الفريضة الاستثنائيّة ودلالاتها واجعلوها زاداً لعمركم بأكمله. إنّ الوحدة والروحانيّة في هذه المرحلة من الزمان تتعرّضان لعداء الاستكبار والصهيونيّة وعرقلتهما أكثر من السابق. فأمريكا وسائر أقطاب الهيمنة الاستكباريّة يعارضون بشدّة وحدة المسلمين وتفاهم الشعوب والدول والحكومات المسلمة، وتديّن الجيل الشاب لهذه الشعوب والتزامه بالشريعة، وهم يواجهونها بأيّ وسيلة ممكنة. إنّ مسؤوليّتنا جميعاً والشعوب كافّة وحكوماتنا هي الوقوف في وجه هذا المخطط الأمريكي والصهيوني الخبيث. استعينوا بالله العليم القدير، وعزّزوا روحيّة البراءة من المشركين في أنفسكم، وعُدّوا أنفسكم مكلّفين بنشرها وتعميقها في بيئتكم.
أسأل الله العلي التوفيق للجميع وحجّاً مقبولاً ومشكوراً لكم، أيّها الحجّاج الإيرانيّون وغير الإيرانيّين. وأرجو للجميع أن يشملهم الدعاء المستجاب لبقيّة الله الأعظم، أرواحنا فداه. والسّلام عليكم ورحمة الله. السّادس من ذي الحجّة 1444 4 تير 1402 25 حزيران/يونيو 2023 🆔 @gharibreza1
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
کودکان افغانستانی سپر انسانی زره‌پوش‌های آمریکایی «بتول محقق» کارشناس فرهنگی افغانستانی: 🔹جان ویلسون، کهنه سرباز آمریکایی در خاطراتش بیان می‌کند زمانی که می‌خواستیم از جاده‌ای عبور کنیم که ترس وجود تله‌های انفجاری در آن را داشتیم، شکلات و آبنبات را به کف جاده می‌ریختیم تا کودکان افغانی وسط جاده حاضر شوند و جاده پاکسازی شود. 🔹فمنیست‌هایی که پرچم دفاع از حقوق زن را بلند کرده‌اند و در خصوص مهسا امینی اینقدر سروصدا بپا کردند، زمان پایمال شدن حقوق زنان افغانی کجا بودند؟ 🔹برادران و خواهران افغانی در دفاع مقدس و در دفاع از حرم اثبات کرده‌اند که همواره در کنار ملت ایران هستند و هرگز خواهران و برادران ایرانی را تنها نمی‌گذارند. @TasnimNews
🔺فضیلت جناب مسلم بن عقیل در کلام پیامبر (ص) 📌شیخ صدوق رضوان الله علیه در کتاب شریف "امالی" می نویسد: 📜 عن ابن عباس، قال: قال علی (علیه السلام) لرسول الله (صلى الله علیه وآله): یا رسول الله، إنک لتحب عقیلا؟ قال: إی والله إنی لاحبه حبین: حبا له، وحبا لحب أبی طالب له، وإن ولده لمقتول فی محبة ولدک، فتدمع علیه عیون المؤمنین، وتصلی علیه الملائکة المقربون. ثم بکى رسول الله (صلى الله علیه وآله) حتى جرت دموعه على صدره، ثم قال: إلى الله أشکو ما تلقى عترتی من بعدی 🔸ابن عباس می گوید: امیرالمومنین علیه السلام به پیامبر صلی الله علیه و آله عرض کرد: یا رسول الله! آیا شما عقیل را دوست می دارید؟ پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: آری، به خدا سوگند من عقیل را به دوجهت دوست می دارم، علاقه ای به خاطر خودش، و علاقه ای به خاطر محبت ابوطالب علیه السلام نسبت به او. به راستی که فرزند او در راه محبت فرزند تو کشته خواهد شد، پس چشمهای مومنین بر او می گریند و فرشتگان مقرب بر او درود می فرستند. پس پیامبر صلی الله علیه و آله به حدی گریست که اشک های ایشان بر روی سینه مبارکشان جاری شد، سپس فرمود: از آن چه که پس از من بر خاندانم وارد می شود به خداوند شکوه می کنم. 📚امالی (ترجمه ابوالفضل هدایتی).ج1 ص220. انتشارات نسیم کوثر 📲 @yafaresalhejaz313
🌹 عید سعید قربان مبارک 🌹
🤝روش شناسی ارتباطات جهان اسلام 🕌 اعیاد اسلامی فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط معنوی و ابراز برادری و دوستی با سایر مسلمانان است. عید فطر و عید قربان دو عید اسلامی بزرگ هستند که در اکثر کشورهای اسلامی، به ویژه کشورهای عربی، جشن گرفته می‌شوند. معایده یا تبریک گفتن عید برای عرب زبان‌ها یکی از آداب و رسوم رایج است. وقتی این تبریک گفتن توسط شخصی ایرانی، با استفاده از الفاظ فصیح و بلیغ و مانوس با ذوق و سلیقه عربی انجام بشود، شیرینی عید را در کام مخاطبان شما دو چندان خواهد کرد. در ترویج فرهنگ برادری و وحدت امت اسلامی کوشا و پیش رو باشید. __________________________ 🔗برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های جهان اسلام و امکان و فرصت‌های گفتگوی دینی با رویکرد وحدت گرایانه و تمدن ساز اسلامی، کانال غریب رضا را در ایتا در آدرس زیر دنبال بفرمایید: 🆔 @gharibreza1