🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
قُلْ أَتُحَاجُّونَنَا فِي اللَّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ{ ۱۳٩ - بقره }
قُلْ = بگو
أَ= آیا
تُحَاجُّونَنَا = با ما محاجه میکنید؟!
فِي= در باره
اللَّهِ = خداوند
وَ هُوَ = در حالی که (واو حالیه) او،
رَبُّنَا = پروردگار ما
وَرَبُّكُمْ = و پروردگار شماست؛
وَلَنَا = و از آن ماست
أَعْمَالُنَا = اعمال ما
وَلَكُمْ = و از آن شماست؛
أَعْمَالُكُمْ = اعمال شما
وَنَحْنُ = و ما
لَهُ = او را
مُخْلِصُونَ = با اخلاص پرستش میکنیم، (و موحد خالصیم)
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
(آیه 139)- و از آنجا که یهود و غیر آنها گاه با مسلمانان به محاجه و گفتگو بر میخاستند و میگفتند: تمام پیامبران از میان جمعیت ما برخاسته، و دین ما قدیمیترین ادیان و کتاب ما کهنترین کتب آسمانی است، اگر محمد نیز پیامبر بود باید از میان ما مبعوث شده باشد! قرآن خط بطلان به روی همه این پندارها کشیده، نخست به پیامبر میگوید:
«به آنها بگو: آیا در باره خداوند با ما گفتگو میکنید؟ در حالی که او پروردگار ما و پروردگار شما است» (قُلْ أَ تُحَاجُّونَنا فِی اللَّهِ وَ هُوَ رَبُّنا وَ رَبُّکُمْ).
این را نیز بدانید که «ما در گرو اعمال خویشیم و شما هم در گرو اعمال خود» و هیچ امتیازی برای هیچ کس جز در پرتو اعمالش نمیباشد) (وَ لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ).
با این تفاوت که «ما با اخلاص او را پرستش میکنیم و موحد خالصیم» اما بسیاری از شما توحید را به شرک آلوده کردهاند (وَ نَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ).
خلاصه تفسیر نمونه
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند جهاد بود
14.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 السلام على رقيه بنت الامام الحسين عليه السلام
#رقيه #بنت_الامام_الحسين
💚(أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ)💚
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
✨💎✨خدایا! ای پروردگاری که بهترین پرورشدهنده، نور هدایت تو و دستان پر مهر و محبت توست. ای بهترین و یگانهترین آموزگار! ای یگانه معلمی که در جهان هستی بهترینها را بر شاگردان مکتب خویش تعلیم میدهی و آسانترین آزمون را برای شاگردان مطیع و مؤدب خود داری، و صالحان زمین و اولیاءات در پای درس تو دو زانو نشستهاند و تسلیم مشق تو صُمٌ بُکم گردیدهاند. به عزّت و جلالت قسم، در مکتب حدیث ثقلین ما را برای خود تربیت کن که اگر ما را تربیت نکنی، نفسمان ما را برای لذّتهای گذرای دنیایی که فرجاماش آتش ابدی است، تربیت خواهد کرد.
آمین یَا رَبَّ ٱلعَالَمِین🤲
🔘س🌺ــلام
🕊روزتـــون
🔘پر از خیر و برکت
🕊امروز چهار شنبه↶
✧ 16 اسفند 1402 ه.ش
❖ 25 شعبان 1445 ه.ق
✧ 6 مارس 2024 میلادی
🔘✨↯ ذڪر روز ؛
🕊✨《 یا حَیُّ یا قَیّومُ
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
**┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈
💠امام على عليه السلام :.
شيفتگى به دنيا ، منشأ همه آفات است.
📚(غرر الحكم : ۵۲۶۴ )
**┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈
تا برق قطع نشود، قدرش را نمیدانیم. تا شوفاژ خراب نشده و آب گرم هست، نمیفهمیم دوشگرفتن ممکن است چه موهبتی باشد. تا وقتی تنمان سلامت است، نمیفهمیم یک دندان خراب، یک سردرد تخیلی، یک دیسک کمر ناقابل، چه روزگاری از آدم سیاه میکند.
تا وقتی شبکار نباشیم، نمیفهمیم گذاشتن سر روی بالش چقدر رؤیایی و لذتبخش است.تا وقتی پدر و مادر هستند، نمیفهمیم خشم و غیظ و قهرشان هم چقدر دوستداشتنی است.برای حسکردن خوشبختی شاید امکانات زیادی نیاز نباشد.فکر کردن به اینکه فقط تو از بین میلیونها موجود ریز، کلهگنده و دمدار، شانس زندگی پیدا کردهای، خودش یک قوتقلب بزرگ است.
فکر کردن به اینکه زندگی هرچند سخت و کوتاه به «تو» فرصت «بودن» داد و آن میلیونهای دیگر حتی همین فرصت کوچک را هم نداشتند، اگر لبخند به لب نیاورد، ما را دستکم کمی فکری میکند.بعد شاید بشود از چیزهای کوچکِ زندگی، از چیزهای خیلی کوچک مثل لامپ روشن بالای سر، دوش آب گرم، تن سالم، خواب راحت و خانواده بیشتر لذت برد.
بله... آدمی قدر داشتههایش را تا وقتی که داردشان، نمیداند...
🌴💠 یاعلی 💠🌴
✨ #فوق_کلام_مخلوق_دون_کلام_خالق 🌿
🔻هر هفته، کلامی از امام سجاد علیهالسلام برگرفته از کتاب #صحیفه_سجادیه
🔸وَ أَنَا أَبْرَأُ إِلَيْكَ مِنْ أَنْ أَسْتَكْبِرَ،
🔹و من از این که در برابر تو سرکشی کنم، بیزارم،
🔸وَ أَعُوذُ بِكَ مِنْ أَنْ أُصِرَّ،
🔹و از این که بر گناه پافشاری ورزم،
🔸وَ أَسْتَغْفِرُكَ لِمَا قَصَّرْتُ فِيهِ،
🔹به تو پناه میآورم؛ و نسبت به آنچه کوتاهی کردم، از تو آمرزش میخواهم،
🔸وَ أَسْتَعِينُ بِكَ عَلَى مَا عَجَزْتُ عَنْهُ.
🔹و بر آنچه از انجامش ناتوانم، از تو یاری میطلبم.
📚صحیفه کامله سجادیه، دعای دوازدهم، فراز ١۴
🗓 چهارشنبه ١۶ اسفند ماه ١۴٠٢
#استفتاء از حضرت آیتالله بهجت قدسسره
❓ سؤال: آیا میتوان نماز شب یا سایر نمازهای مستحبّی را در حال حرکت خواند؟
✅ حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔷 نمازهای مستحبّی را در حال حرکت و سواری میشود خواند و حرکت، لازم غالبی آن است و استقبال قبله(روبه قبلهبودن) در آنها لازم نیست و در حال استقرار [روبه قبلهبودن] لازم است.
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ وَالْأَسْبَاطَ كَانُوا هُودًا أَوْ نَصَارَىٰ ۗ قُلْ أَأَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ ۗ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ كَتَمَ شَهَادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ ۗ وَمَا اللَّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ{ ۱۴۰ - بقره }
أَمْ = یا ( آیا)
تَقُولُونَ = میگویید:
إِنَّ = همانا
إِبْرَاهِيمَ = ابراهیم
وَإِسْمَاعِيلَ = و اسماعیل
وَإِسْحَاقَ = و اسحاق
وَيَعْقُوبَ = و یعقوب
وَالْأَسْبَاطَ = و نوادگان از آنها (اسباط،)
كَانُوا = بودند»؟!
هُودًا = یهودی
أَوْ = یا
نَصَارَىٰ ۗ = نصرانی
قُلْ = بگو:
أَ = آیا
أَنْتُمْ = شما
أَعْلَمُ = بهتر میدانید
أَمِ = یا
اللَّهُ ۗ = خدا؟!
(و با اینکه میدانید آنها یهودی یا نصرانی نبودند، چرا حقیقت را کتمان میکنید؟)»
وَمَنْ = و چه کسی
أَظْلَمُ = ستمکارتر است
مِمَّنْ = از آن کس که
كَتَمَ = کتمان میکند؟!
شَهَادَةً = گواهی و شهادت الهی را
عِنْدَهُ = که نزد اوست،
مِنَ = از
اللَّهِ ۗ = خدا.
وَمَا = و نیست
اللَّهُ = خدا
بِغَافِلٍ = غافل
عَمَّا = از آنچه
تَعْمَلُونَ = انجام میدهید(اعمال شما)
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
(آیه 140)- این آیه به قسمت دیگری از این ادعاهای بیاساس پاسخ گفته میفرماید: «آیا شما میگویید: ابراهیم و اسماعیل و اسحاق و یعقوب و اسباط همگی یهودی یا نصرانی بودهاند»)؟ (أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْراهِیمَ وَ إِسْماعِیلَ وَ إِسْحاقَ وَ یَعْقُوبَ وَ الْأَسْباطَ کانُوا هُوداً أَوْ نَصاری).
«آیا شما بهتر میدانید یا خدا»؟! (قُلْ أَ أَنْتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللَّهُ).
خدا بهتر از همه کس میداند که آنها، نه یهودی بودند، و نه نصرانی.
شما هم کم و بیش میدانید و اگر هم ندانید باز بدون اطلاع، چنین نسبتی را به آنها دادن تهمت است و گناه، و کتمان حقیقت «و چه کسی ستمکارتر از آن کسی است که شهادت الهی را که نزد او است کتمان کند»؟ (وَ مَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ کَتَمَ شَهادَةً عِنْدَهُ مِنَ اللَّهِ).
خلاصه تفسیر نمونه
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫