eitaa logo
قاصم الجبارین
80 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
3.7هزار ویدیو
66 فایل
https://eitaa.com/ghasem_jabarin1401 لبیک یا خامنه ای ارتباط با مدیر: tsz8731@
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به کمتر از سه فرزند فکر نکنید😊 🔴اگر در تربیت فرزند اول موفق باشیدفرزند دوم و سوم خودشون تربیت میشن ✔️ ~~~~🌸🍃🌸🍃🌸 @madinefazele1001 https://eitaa.com/madine_fazele
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ شبهات دانش آموزی 5️⃣9️⃣1️⃣ وقتی ما حاجتی از اهل بیت علیهم السلام می‌خواهیم باید پول یا صلوات یا نماز یا.... نذر ‌کنیم آیا این‌ها باج دادن نیست؟! چرا بعضی اوقات امامان بدون نذر حاجت ما را نمی‌دهند؟ 🔶 اول: باج دادن با زور و اجبار است و شما را مجبور می‌کنند باج بدهید، ولی در نذر شما را کسی مجبور نکرده و شما با اختیار خود نذر می‌کنید. 🔷 دوم: چه کسی گفته با دادن نذر حتما حاجت می‌گیرید اگر نذر هم کنید احتمال دارد حاجتتان برآورده شود احتمال دارد بنابر مصلحت برآورده نشود. 🔻 چون بنابر روایت که فرمود: «دعا یا برآورده می‌شود یا بلایی را رفع می‌کند یا ذخیره آخرت می‌شود».(1) 🔶 سوم: نذر در واقع برای نشان دادن شایستگی‌های دریافت حاجت است. شما وقتی می‌خواهید شایستگی خودتان را به دیگری نشان دهید سعی می‌کنید کاری کنید که این مسأله را اثبات کند. در حالی که او اصلا به این کار شما نیاز ندارد و سود این کار به او نمی‌رسد فقط می‌بیند شما لیاقت کافی برای دریافت نعمت جدید را دارید. 🔷 چهارم: بنابراین خیر و سود نذر به دیگران می‌رسد و چیزی به اهل بیت علیهم السلام نمی‌رسد که بگویید ما به اهل بیت علیهم السلام باج دادیم تا حاجت ما را برآورده کنند. 🖇 لینک ادامه مطلب: http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/134 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 https://eitaa.com/ghasem_jabarin1401
5.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ دیگر به چشمان خود هم اعتماد نکنید تلفیق دیپ فیک با هوش مصنوعی از سلاح هسته ای هم مخرب تر است. با این تکنولوژی می توان دو نفر، دو کشور، دو گروه و چند گروه را به جان هم انداخت. میتوان صحنه ها و تصاویری خلق کرد که تشخیص حق و باطل از هم امر محالی باشدحتی برای متخصصین و اهل فن. در اینجا با هوش مصنوعی صدا و تصویر مهران مدیری و علی دایی و هادی حجازی فر شبیه سازی شده است. این تازه اول راه پر خطر هوش مصنوعی است، خداوند به آیندگان رحم کند. ✍ محمد باقر پزنده @daily_notes https://eitaa.com/ghasem_jabarin1401
هی میگه مگه حجاب اولویته؟! باور بفرمایید حجاب اولویت اول ما نیست...😡 ✾ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ https://eitaa.com/joinchat/1130102787C66c4502167
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪻 موکب سفیــــــــران مهر 🪻 ◽️ ایستگاه صلواتی ◽️ قصر بازی ◽️ آتلیه امام رضایی ◽️ کافه کتاب ◽️ کافه گفت و گو ◽️ اجرای گروه‌های سرود ☘ مورخ: ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ☘ روز: سه‌شنبه ☘ ساعت: ۲۰_۱۷ ☘ مکان: مقابل بوستان شهید رجایی 📌 منتظر حضور گرم همشهریان عزیز هستیم. ------------------------------ ---------------------------------------------🦋🦋🦋 حوزه مقاومت بسیج خواهران فاطمه الزهرا سلام الله علیها حوزه مقاومت بسیج برادران ثار الله سپاه ناحیه امام صادق علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
»»» آیه ی روز : ********** (ارسال شده توسط برنامه ی «قلم قرآنی هُدی» دریافت و نصب از https://zenderoid.ir ) فَاعْلَمْ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَاسْتَغْفِرْ لِذَنبِكَ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مُتَقَلَّبَكُمْ وَمَثْوَاكُمْ محمد - ١٩ پس بدان که معبودی جز «اللّه» نیست؛ و برای گناه خود و مردان و زنان باایمان استغفار کن! و خداوند محل حرکت و قرارگاه شما را می‌داند! ********** نکته ها: «متقلَّب»، مصدر میمى به معناى انقلاب و انتقال و جابجایى و «مثوى » نیز مصدر میمى به معناى محل استقرار و آرامش است. در آیه 55 سوره غافر نیز همین جمله «واستغفر لذنبك» آمده است كه با توجّه به اینكه همه انبیا معصوم و به دور از گناه مى باشند، این استغفار و طلب بخشش، براى یكى از این چند امر است: الف) استغفار یك عبادت است، گرچه گناهى در كار نباشد. ب) استغفار از ترك اولى، یعنى كارهایى كه گناه نبوده، ولى بهتر بود كه شخصى همچون پیامبر انجام نمى داد. ج) براى آنكه استغفار از گناه، براى مردم یك سنّت و روش شود. د) استغفار، سبب علوّ درجات پیامبر مى شود. ه) مراد، استغفار براى گناهانى است كه مردم نسبت به پیامبر مرتكب شده اند. و) استغفار همیشه از تقصیر نیست، بلكه گاهى از قصور است. بنده وقتى عزّت و عظمت خداوند و حقارت و ذلّت خود را مى بیند، استغفار و طلب بخشش مى كند.(48) بعضى از مفسّران گفته اند كه «ذَنب» همیشه به معناى عصیان و گناه نیست، بلكه به معناى «ذَنَب فعل» و تبعات افعال و رفتار نیز مى باشد. بنا بر این معنا، «ذنبِ» پیامبر، همان تبعات دعوت پیامبر به سوى خداوند است كه رسیدن بدى و شر از جانب مخالفان است، مانند هتك حرمت، قتل و آزار و اذیّت. هرچه دعوت الهى سنگین تر باشد، ذنب و تبعات آن نیز مشكل تر خواهد بود و استغفار بیشترى را مى طلبد و استغفار از آن به این معنا است كه از خداى متعال بخواهیم ما را از شرّ مخالفان حفظ كند.(49) در قرآن، از پیامبران دیگر همچون حضرت داود، موسى و ابراهیم علیهم السلام نیز استغفار نقل شده است. استغفار بزرگان براى عموم مردم نیز بارها در قرآن مطرح شده است، نظیر استغفار حضرت ابراهیم براى پدر و مادر و مؤمنان(50) و حتّى عمویش(51) و استغفار حضرت یعقوب براى فرزندانش،(52) استغفار حضرت موسى براى برادرش(53) و استغفار فرشتگان براى مردم(54) و در این آیه استغفار پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله براى مؤمنان و مؤمنات كه این خود نوعى شفاعت است. ----- 48) تفاسیر مجمع البیان، كبیر فخررازى و المیزان. 49) تفسیر فرقان. 50) ابراهیم، 41. 51) شعراء، 86. 52) یوسف، 98. 53) اعراف، 151. 54) شورى، 5 و غافر، 7. ********** پیام ها: - اكنون كه دیدى مؤمنان را پاداش و كافران را كیفر مى دهیم، پس بدان كه همه كاره خداست. «فاعلم» - ایمان و توحید باید آگاهانه باشد. «فاعلم انه لا اله الا اللّه» (تقلید در اصول عقائد جایز نیست.) - در نظام الهى، اولیاى خداوند واسطه هاى دریافت لطف و مغفرت الهى براى مردم هستند. با اینكه خداوند قادر است بدون دعاى پیامبر مردم را ببخشد، امّا به آن حضرت فرمان دعا و استغفار مى دهد. «استغفر... للمؤمنین» - رهبر باید نسبت به مردم دلسوز باشد. «استغفر... للمؤمنین و المؤمنات» - زنان و مردان، هر دو مشمول دعاى پیامبرند و ملاك دعاى پیامبر، مؤمن بودن است نه جنسیّت. «للمؤمنین والمؤمنات» - تنها به استغفار پیامبر تكیه نكنید، بلكه خودتان نیز خدا را حاضر و از گناه در محضر او حیا كنید. «واللّه یعلم متقلّبكم و مثواكم» - اصلاح خود باید قبل از اصلاح دیگران باشد. «و استغفر لذنبك و للمؤمنین...» - همه ى مردم حتّى رسولان الهى نیازمند لطف خداوند هستند. «و استغفر لذنبك و للمؤمنین...» (عظمت ویژگى خالق، ضعف و كوچكى مخلوق و درخواست چشم پوشى از كوتاهى ها) - خداوند، خواهان عفو و بخشش مردم است و لذا به پیامبرش فرمان مى دهد تا براى مردم استغفار كند و واسطه شود. «و استغفر لذنبك و للمؤمنین...» - احاطه علمى خداوند بر تمام حالات انسان، سبب نگرانى از عقوبت لغزشها و موجب روى آوردن به استغفار مى شود. «استغفر... اللّه یعلم متقلّبكم و مثواكم» - علم خداوند محدودیّت ندارد و هیچ چیز از دید او دور نمى ماند. (حركت یا سكون ما براى خدا فرقى ندارد.) «یعلم متقلّبكم و مثواكم» ********** https://eitaa.com/ghasem_jabarin1401
خطبه ۲۲۰ تا خطبه ۲۱۷ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄ 📜 : در وصف سالكان 🔹پوينده راه خدا ♦️عقلش را زنده کرد و نفس خويش را كشت، تا آنكه جسمش لاغر و خشونت اخلاقش به نرمی گراييد، برقی پرنور برای او درخشيد و راه را برای او روشن كرد و در راه راست او را كشاند و از دری به در ديگر برد تا به در سلامت و سرای جاودانه رساند، كه دو پای او در قرارگاه امن با آرامش تن استوار شد، این پاداش آن بود كه دل را درست به كار گرفت و پروردگار خويش را راضی كرد. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : (در ميدان نبرد جمل در سال ۳۶ هجری وقتی به جنازه طلحه و عبد الرحمن بن عتاب رسید،فرمود:) 🔹تأسف بر كشتگان جمل ♦️ابومحمد (طلحه) در اين مكان غريب مانده است، به خدا سوگند خوش نداشتم قريش را زير تابش ستارگان كشته و افتاده بينم. به خونخواهی بر فرزندان "عبدمناف" دست يافتم، ولی سركردگان "بنی جمح" از دستم گريختند، آنان برای كاری كه در شان آنها نبود سر برافراشتند و پيش از رسيدن به آن سركوب شدند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : درباره كسانی برای جنگ با حضرت به بصره رفتند 🔹 افشای خيانت ناكثان ♦️بر كارگزاران و خزانه داران بيت المال مسلمانان كه در فرمان من بودند و بر مردم شهری كه تمامی آنها بر اطاعت من و وفاداری در بيعت با من وحدت داشتند هجوم آوردند، آنان را از هم پراكندند و به زبان من در ميانشان اختلاف افكندند و بر شيعيان من تاختند، گروهی را با نيرنگ كشتند و گروهی دست بر شمشير فشرده با دشمن جنگيدند تا صادقانه خدا را ملاقات كردند. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 📜 : گله از قریش 🔹شكوه از قريش ♦️خدايا من بر ضد قريش و يارانشان از تو كمك می خواهم، كه پيوند خويشاوندی مرا بريدند و كار مرا دگرگون كردند و همگی برای مبارزه با من در حقّی كه از همه آنان سزاوارترم متّحد گرديدند و گفتند: «حق را اگر توانی بگير و يا تو را از حق محروم دارند، پس يا با غم و اندوه صبر كن، يا با حسرت بمير». به اطرافم نگريستم ديدم كه نه ياوری دارم و نه كسی از من دفاع و حمايت می كند، جز خانواده ام كه مايل نبودم جانشان به خطر افتد، پس خار در چشم فرو رفته، ديده بر هم نهادم و با گلویی که استخوان در آن گير كرده، جام تلخ را جرعه جرعه نوشيدم و در فرو خوردن خشم در امری كه تلخ تر از گياه حنظل و دردناك تر از فرو رفتن تيزی شمشير در دل بود شكيبایی كردم. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃 https://eitaa.com/ghasem_jabarin1401