هدایت شده از کانال حسین دارابی
متأسفانه تو برخی مجالس ولادت امام حسن شنیدم مداحان شعرهایی میخوندن مبنی بر اینکه امام حسن در جنگ با ایران حضور داشت و عامل مسلمون شدن ما امام حسنه. از اونجایی که از لحاظ تاریخی این مطلب غلطه لازم دونستم مستندات تاریخی این موضوع رو بیارم. (عکسهارو ببینید)
🔻این دروغ و شبههای هست که دشمنان دین و ملیگراها برای جریحهدار کردن احساسات ایرانیها مطرح کردن و گفتن امام حسن و امام حسینتون به ایران حمله کردن و اجدادتون رو کشتن و حمام خون راه انداختن که اهل بیت رو تخریب کنن. ما نباید خودمون به این دروغها دامن بزنیم و تاییدشون کنیم.
🔻شاید این مداحان میخوان در جواب کسایی که میگن خلیفه دومِ اهل سنت مردم ایران رو مسلمون کرد این اشعارو بهکار میبرن که نفیش کنن. درحالیکه خلیفه دوم ایرانیا رو مسلمون نکرد. ایرانیها اگه حمله اعراب هم نبود بمرور زمان مسلمون میشدن، حتی با کیفیت بهتر.
ممنون میشم تامیتونید مطلبو بخاطر امام حسن علیه السلام منتشر کنید تا ذهنهایی که دچار اشکال شده، رفع شبهه بشه🙏
حسیندارابی 👈 عضوشوید
@hosein_darabi
💠شرح دعای هر روز ماه مبارک رمضان
#دعای_روز هفدهم
أللَّهُمَّ اهْدِنی فیهِ لِصَالِحِ الْأعْمالِ وَ اقْضِ لی فیهِ الْحَوائِجَ وَ الآمالَ یا مَنْ لایَحْتَاجُ إلیَ التَّفْسیرِ وَ السُّؤالِ یا عالِماً بِما فی صُدُورِ الْعالَمینَ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
خدایا! مرا در این روز به اعمال شایسته راهنمایی کن و حاجتها و آرزوهایم را برآورده ساز. ای کسی که نیازمند به شرح و سئوال بندگان نیستی! ای خدایی که ناگفته به حاجات و سرائر خلق آگاهی! درود فرست بر محمد و خاندان پاک او
🔹پیامهای دعا
1- درخواست هدایت الهی به سمت اعمال صالح
2- برآوردهشدن حوائج و آرزوها
3- خدا نياز به شرح و سؤال ندارد
4- صلوات در دعا موجب اجابت دعا
🔸پیام منتخب
✍️ شرط قبولی دعا و برآوردهشدن آرزو ها، این است که امیدمان فقط به خدا باشد. زیرا خدای سبحان به یکی از پیامبرانش فرمود: «قسم به عزت و جلالم! آرزوی هر آرزوکننده را از غیر خودم قطع میکنم؛ او را مأیوس میکنم، پیش مردم لباس خواری بر تنش میپوشانم و از گشایش و فضل خود، دورش میکنم. آیا بندهام غیر مرا در سختی ها امید دارد؛ درصورتی که سختیها در دست من است! و آیا امید به غیر من دارد؛ در حالی که من بینیاز و جوادم، کلیدهای درهای بسته شده در دست من است و درب رحمتم برای دعاکنندهها باز است.
📚کلینی، الکافی، ج ۲، ص ۶۶
#شیخ_فرهاد_فتحی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امر به معروف یعنی چی؟
هدایت شده از شیخ فرهاد فتحی
🔷شیخ زکزاکی در کمتر از ۲۰ سال تونسته ۲۵ میلیون نفر را شیعه کند که ۹۰ درصد آنها مقلد آیتالله خامنهای هستند.
📌جُرم کمی نیست! شش فرزندش را شهید کردند و خودش هم شکنجه شده و حبس کشیده و ...
و ما هم با بالا پایین شدن قیمت تخم مرغ اعتقاداتمون بالا پایین میشه ...
🔶 شیخ فرهاد فتحی
عضو شوید👇👇👇
eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
💠 انس با قرآن
🔸ذکر یونسیه نسخه ای برای نجات همه مومنین
وَ ذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَیْهِ فَنَادَى فىِ الظُّلُمَتِ أَن لَّا إِلَاهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنىِّ كُنتُ مِنَ الظَّلِمِینَ(87)فَاسْتَجَبْنَا لَهُ وَ نجََّیْنَاهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذَالِكَ نُجِى الْمُؤْمِنِینَ(88- انبیاء ع)
و یاد كن صاحب ماهى (حضرت یونس) را زمانى كه خشمناك از میان قومش رفت و گمان كرد كه ما زندگى را بر او تنگ نخواهیم گرفت؛ پس در تاریكىهاى شب، زیر آب و در دل ماهى، ندا داد كه: معبودى جز تو نیست تو از هر عیب و نقصى منزّهى، همانا من از ستمكارانم. پس ندایش را اجابت كردیم و از اندوه نجاتش دادیم و اینگونه مؤمنان را نجات مىدهیم.
🔺«نون» در لغت به معنى ماهى عظیم یا به تعبیر دیگر نهنگ یا وال است. مراد از ذو النون (صاحب ماهى)، یونس پیغمبر علیه السلام است كه از طرف پروردگار بر اهل نینوا مبعوث شد و ایشان را دعوت كرد ولى ایمان نیاوردند. پس از مدتی که ایمانشان نا امید شد نفرینشان كرد و از خدا خواست تا عذابشان كند.
🔻یونس در حالی که از قومش غضبناک بود از میانشان بیرون شد و آنها را به عذاب خدا سپرد و رفت بدون اینكه از ناحیه خدا دستورى داشته باشد. اما همین كه نشانههاى عذاب نمودار شد قوم او توبه كردند و ایمان آوردند. پس خدا عذاب را از ایشان برداشت و خداوند صحنهاى به وجود آورد كه در نتیجه یونس به شكم یك ماهى بزرگ فرو رفت و در آنجا زندانى شد تا آنكه خدا آن بلیه را از او برداشته دو باره به سوى قومش فرستاد.(1)
🔻جمله « كَذلِكَ نُنْجِی الْمُؤْمِنِینَ» نشان مىدهد نسخه ای که یونس علیه السلام آن را برای نجات خود به کار بست و خداوند او را از گرفتاری رهایش کرد جنبه اختصاصی نداشته است. بسیارى از حوادث غمانگیز و گرفتاریهاى سخت و مصیبتبار مولود گناهان ماست.
🔻هر انسان مومنی می تواند با به کار بستن همان سه نكتهاى كه یونس علیه السلام به کار بست، نجات و رهایى حتمى خود را از خداوند متعال طلب کند: 1- توجه به حقیقت توحید و اینكه هیچ معبود و هیچ تكیهگاهى جز خدای سبحان نیست.2- پاك شمردن و تنزیه خدا از هر عیب و نقص و ظلم و ستم، و پرهیز از هر گونه گمان سوء در باره ذات پاك او 3- اعتراف به گناه و تقصیر خویش.(2)
(1) ر.ک: المیزان ج14 ص314-315
(2) ر.ک: همان ص488
🔰 شیخ فرهاد فتحی🔻
🔘سردار رادان: از شنبه ۲۶ فروردین افرادی که کشف حجاب کنند با تجهیزات هوشمند شناسایی میشوند
🔻افرادی که در مراکز عمومی کشف حجاب کنند بار اول تذکر میگیرند و در مرحلۀ بعد به دادگاه معرفی میشوند. خودروهایی که در آنها کشف حجاب شده، بار اول تذکر میگیرند و بار دوم خودرو توقیف میشود.
🔻تمام صنفهایی که کارمندان آنها کشف حجاب کنند، اخطار میگیرند و بعد پلمب میشوند.
@ghasemieeh
محمدرضا دبیرزاده:
قرآن کریم دربارهی فضیلت میفرماید:
«انّا انزلناه فی لیلة مبارکة انّا کنّا منذرین - فیها یفرق کل امر حکیم»
ما قرآن را در شبی فرخنده نازل کردیم؛ زیرا که هشدار دهنده بودیم. پس در آن شب هر کاری محکم و استوار می شود.
حضرت على علیهالسلام فرمود:
أنَّ رَسُولَ اللّهِ کانَ یَطْوى فِراشَهُ وَ یَشُدُّ مِئْزَرَهُ فِى الْعَشْرِ الاْءَواخِرِ مِنْ شَهْرِ رَمَضانَ وَ کانَ یُوقِظُ أَهْلَهُ لَیْلَةَ ثَلاثٍ وَ عِشْرینَ وَ کانَ یَرُشُّ وُجُوهَ النِّیامِ بِالْماءِ فى تِلْکَ اللَّیْلَةِ؛
رسول خدا صلی الله علیه و آله [این چنین] بود که رختخواب خویش را جمع میکرد و کمر [همّت براى عبادت] را در دهه آخر از ماه رمضان محکم میبست و همیشه این گونه بود که اهل و عیالش را در شب بیست و سوم بیدار نگه می داشت و بر روى خواب رفتگان در آن شب آب میپاشید تا از درک شب قدر، و درک شب زندهدارى محروم نشوند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
مَنْ اَحْیا لَیْلَةَ الْقَدْرِ حُوِّلَ عَنْهُ الْعَذابُ اِلَى السَّنَةِ الْقابِلَةِ؛
کسى که شب قدر را زنده بدارد، عذاب تا سال آینده از او روى می گرداند.
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمود:
مَن قامَ لَیلَةَ القَدرِ إیماناً وَ احتِساباً ، غُفِرلَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ؛
هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی، شب قدر را به عبادت بگذراند، گناهان گذشته اش آمرزیده می شود.
امام صادق علیه السلام فرمود:
قَلبُ شَهرِ رَمَضانَ لَیلَةُ القَدرِ؛
قلب ماه رمضان، شب قدر است.
امام صادق علیه السلام فرمود:
التَّقدیرُ فی لَیلَةِ تِسعَ عَشرَةَ و الإبرامُ فی لَیلَةِ إحدی و عِشرینَ و الإمضاءُ فی لَیلَةِ ثلاثَ و عِشرینَ؛
مقدّرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه [رمضان] امضا می شود.
امام صادق علیه السلام فرمود:
راس السنة لیلة القدر یکتب فیها ما یکون من السنة الى السنة؛
آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است. در آن شب برنامه سال آینده نوشته می شود.
امام رضا علیه السلام فرمود:
کانَ امیرُالمومِنینَ لا یَنامُ ثَلاثَ لَیال: لَیلَة ثَلاثَ و عِشرینَ مِن شَهرِ رَمَضانَ و لَیلَة الفِطرِ و لَیلَة النِّصفِ مِن شَعبانَ و فیها تُقسَمُ الاَرزاقُ و الآجالُ و ما یَکونُ فِی السِّنَه؛
امام علی (ع) سه شب را نمی خوابید: شب های شب بیست و سوم ، عید فطر و نیمه شعبان. زیرا در این شب ها روزی ها و اجل و آنچه در طول سال اتفاق می افتد، تقسیم و تعیین می شوند.
قال موسى (علیه السلام): الهى ارید قربک، قال: قربى لمن استیقظ لیله القدر،
قال: الهى ارید رحمتک، قال: رحمتى لمن رحم المساکین لیله القدر،
قال: الهى ارید الجواز على الصراط، قال: ذلک لمن تصدق بصدقه فى لیله القدر،
قال: الهى ارید من اشجار الجنه و ثمارها، قال: ذلک لمن سبح تسبیحه فى لیله القدر،
قال: الهى ارید النجاه من النار، قال: ذلک لمن استغفر فى لیله القدر،
قال: الهى ارید رضاک، قال: رضاى لمن صلى رکعتین فى لیله القدر.
موسی علیه السلام گفت:
خداوندا! مىخواهم به تو نزدیک شوم، فرمود: قرب من از آن کسى است که شب قدر بیدار شود،
گفت: خداوندا! رحمتت را مىخواهم، فرمود: رحمتم از آن کسى است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند.
گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تو مىخواهم فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر صدقهاى بدهد.
گفت: خداوندا! از درختان بهشت و از میوههایش مىخواهم، فرمود: آنها از آن کسى است که در شب قدر تسبیحش را انجام دهد.
گفت: خداوندا! رهایى از جهنم را مىخواهم، فرمود: آن، از آن کسى است که در شب قدر استغفار کند.
گفت: خداوندا خشنودى تو را مىخواهم، فرمود: خشنودى من از آن کسى است که در شب قدر دو رکعت نماز بگذارد.
سالته عن علامه لیله القدر، فقال: علامتها ان یطیب ریحها، و ان کانت فى برد دفئت، و ان کانت فى حر بردت فطابت.
(محمد بن مسلم) از علامت لیله القدر پرسید؟ پس امام (ع) فرمود: علامت لیله القدر این است که بوى خوشى از آن پخش مى شود، اگر در سرماى (زمستان) باشد گرم و ملایم مى گردد، و اگر لیله القدر در گرماى (تابستان) باشد خنک و معتدل و نیکو مى گردد. منبع حدیث ،نقل از کتاب " المراقبات "