eitaa logo
قطره
384 دنبال‌کننده
325 عکس
202 ویدیو
5 فایل
فقط حیدر جل جلاله امیرالمؤمنین است لعن الله قاتلیک یا فاطمه الزهرا جل جلالها لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/1477640206Cd71ef3902f
مشاهده در ایتا
دانلود
بر عثمان حرامزاده لعنت
اللهم العن الجبت و الطاغوت و نعثل
➖صحیفه ملعونه اول 🛑ِّ عَنِ الْحَارِثِ بْنِ الْحَصِيرَةِ الْأَسَدِيِّ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: كُنْتُ دَخَلْتُ مَعَ أَبِي الْكَعْبَةَ فَصَلَّى عَلَى الرُّخَامَةِ الْحَمْرَاءِ بَيْنَ الْعَمُودَيْنِ فَقَالَ فِي هَذَا الْمَوْضِعِ تَعَاقَدَ الْقَوْمُ إِنْ مَاتَ رَسُولُ اللَّهِ ص أَوْ قُتِلَ أَلَّا يَرُدُّوا هَذَا الْأَمْرَ فِي أَحَدٍ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ أَبَداً قَالَ قُلْتُ وَ مَنْ كَانَ قَالَ كَانَ الْأَوَّلُ وَ الثَّانِي وَ أَبُو عُبَيْدَةَ بْنُ الْجَرَّاحِ وَ سَالِمُ بْنُ الْحَبِيبَةِ. 🔰حارث بن حصيره اسدى گويد: امام باقر عليه السّلام فرمود: با پدرم(امام سجاد) عليه السّلام داخل كعبه شدم، حضرتش بر روى سنگ سرخ ميان دو ستون نماز گزارد. آن‌گاه فرمود: در اينجا آن منافقان با يكديگر پيمان بستند كه اگر رسول خدا صلّى اللّه عليه و اله مُرد و يا كشته شد هرگز اين امر خلافت را به هيچ‌يك از اهل بيت او بر نگردانند. گفتم: آنها چه كسانى بودند؟ فرمود: اولى ، دومى، ابو عبيدة بن جرّاح و سالم بن حبيبه. 📚: الکافی ج4 ص 545 اللهم العنهم جمعیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4631_متن زیارت غدیریه وترجمه.pdf
508.4K
زیارت غدیریه امام هادی جل جلاله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌مدح ماندگار مولا🌸🌹 هر چی گوش کنی بازم کمه👌 التماس دعا🤲 ╭━━⊰❀🌹🌹🌹❀⊱━━╮
حضرت امام کاظم (جل جلاله) فرمودند: مَثَل دنیا همانند مار است كه پوست ظاهر آن نرم و لطیف و خوش رنگ، ولی در درون آن سمّ كشنده ای است كه مردان عاقل و هشیار از آن گریزانند و بچّه صفتان و بولهوسان به آن عشق می ورزند. ولادت با سعادت حضرت امام کاظم (جل جلاله) مبارک باد🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
enc_16277139853120511843825.mp3
7.12M
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 سفره لطف تو روزی مردم دنیاست....✨
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 فردا که هر کسی به شفیعی برد پناه چشم تمام خلق به موسی بن جعفر است... 💚 ولادت حضرت امام موسی کاظم علیه‌السلام مبارکباد. 💚
حُرِّه دختر حلیمه سعدیه، خواهر رضاعى نبى ‌اکرم (جل جلاله) روزى به کاخ حکومتى حجّاج بن یوسف ثقفى لعنت الله علیه وارد شد.حجاج لعنت الله علیه از طرز برخورد او که خیلى وزین و بى‌اعتنا بود فهمید که یک زن معمولى نیست. بعد از اینکه او را شناخت از او سؤال کرد: تو حُرّه دختر حلیمه سعدیه اى؟ گفت: بلى حجاج لعنت الله علیه گفت:مدتى در انتظار دیدار تو بودم زیرا به من خبر رسیده که تو على را برتر از صحابه ٔ‌پیامبر(جل جلاله) میدانى و او را بر ابوبکر ، عمر ، عثمان لعنت الله علیهما ترجیح مى دهى؟ حرّه گفت: نه تنها از صحابه، بلکه از تمام افرادى که از صحابه بهترند ، بالاتر و بهتر میدانم ! حجاج لعنت الله علیه گفت:مقصود خویش را روشنتر بیان کن. کیست که بالاتر از اصحاب پیغمبر باشد؟ حرّه گفت: بهتر از اصحاب پیغمبر بسیارند از جمله آدم ، نوح ، لوط ، ابراهیم ، موسى ، سلیمان و ... حجّاج لعنت الله علیه ناراحت شده و گفت: واى برتو ، چقدر ادّعاى بزرگى کردى که على (جل جلاله) را از بعضى انبیاء بالاتر و برتر شمردى اگر در این باره دلیل و برهانِ قوى اقامه نکنى تو را خواهم کشت. حرّه با کمال شهامت، به قرآن شریف تمسک کرد و براى هر یک از ادّعاهاى خود دلیل قاطع از کلام خدا ، اقامه کرد و چنین گفت: اى حجّاج قرآن درباره حضرت آدم میفرماید: (وَ عَصى آدَمُ رَبَّهُ فَغَوى،آدم عصیان کرد) ولى درباره حضرت على(جل جلاله) و خانواده‌اش میفرماید : (وَ کانَ سَعْیُکُمْ مَشْکُوراً) سعى وکار شما موردتقدیر و ستایش است. بعلاوه، خداوند متعال حضرت آدم را در بهشت آزاد گذاشت و فقط او را از گندم ممنوع کرد و فرمود: (وَ لا تَقْرَبا هذِهِ الشَّجَرَه) نزدیک این درخت نروید ولى او با همسرش، به نزدیک آن درخت رفتند و از آن خوردند. امّا حضرت على(جل جلاله) در عین حالیکه تمام نعمتها بر او حلال بود اما از نان گندم هم نخورد. حجاج لعنت الله علیه با صداى بلند گفت: اَحْسَنْتِ... اَحْسَنْتِ بعد از او تقاضا کرد که برترى على (جل جلاله) را بر نوح و لوط بیان کند. حرّه گفت: خداوند به عنوان مثال براى کافران زنهاى لوط و نوح پیامبر را نامبرده که به آن دو بزرگوار، خیانت کردند گر چه همسر دو پیغمبرند، امّا این باعث رفع عذاب آنها نخواهد شد. روز قیامت به هر دو خطاب میشود: داخل شوید، به همراهى آنانکه داخل آتش‌اند امّا حضرت على(جل جلاله) را همسرى است که خشنودى او خشنودى خداست و خشم او خشم خداست. حجاج لعنت الله علیه گفت:اَحْسنتِ یا حرّه! قبول کردم امّا دلیل برترى على را بر ابراهیم بیان کن حُرّه گفت: خداوند درباره حضرت ابراهیم (علیه السلام) در قرآن می‌فرماید: (وَ اِذْقالَ اِبْراهیمُ رَبِّ اَرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوْتى قالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبى) خدایا به من بنمایان که چگونه مردگان را زنده مى کنى خطاب رسید:مگر تو ایمان نیاورده اى؟ عرض کرد، بلى ایمان آورده ام ولى می‌خواهم که مطمئن شوم خدا هم به او نمایاند. امّا حضرت على(جل جلاله) جمله‌اى را فرمود که دوست و دشمن آنرا نقل کرده‌اند حضرت در جواب صعصعة بن صوحان که وقتى پرسید: یا امیرالمؤمنین تو بالاترى یا حضرت ابراهیم؟ فرمود: ابراهیم(علیه السلام) براى اطمینان قلبى خودش به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ أرِنى کَیْفَ تُحْىِ الْمُوتى) امّا من آنچنان اطمینان دارم که اگر پرده‌هاى غیبى از مقابل من برداشته شود بر یقین من افزوده نخواهد شد. حجاج لعنت الله علیه گفت: آفرین بر تو اى حرّه، استدلال بسیار خوبى کردى، حالا بگو برترى على جل جلاله بر موسى(علیه السلام) چیست؟ حرّه گفت: حضرت موسى(علیه السلام) وقتیکه در دفاع ازمظلوم یکى از یاران فرعون را کشت و به‌ او خبردادند که طرفداران فرعون میخواهند تو را به قتل برسانند. (فَخَرَجَ مِنْها خائِفاً یَتَرَقَّبُ) او در حالیکه میترسید،از مصرخارج شد و به سوى مدین رفت. امّا حضرت على(جل جلاله) در لیلة المبیت به‌جاى پیامبر(جل جلاله) خوابید و جان خود را بدون واهمه فداى پیامبر کرد، این درحالى بود که خطر قتل او حتمى بود این عمل آن حضرت مورد تقدیر خداوندى قرار گرفت که میفرمایند: (وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّه)ِ بعضى از مردم جان خود را براى رضاى خدا مى‌فروشند. حجاج لعنت الله علیه گفت: احسنتِ، حالا دلیل خویش را بر فضلیت على جل جلاله نسبت به حضرت سلیمان (علیه السلام) بیان نما.حرّه گفت:حضرت سلیمان به خداوند عرضه داشت: (رَبِّ اغْفِرْلى و هَبْ لى مُلْکاً لایَنْبَغىِ لاَِحَدٍ مِنْ بَعْدى) پروردگارا! مرا ببخش و ملک و سلطنتى به من کرامت فرما که سزاوار احدى بعد از من نباشد. امّا على(جل جلاله) درباره دنیا و بیزارى از ریاست آن فرمود:(هَیْهاتَ ! غُرّى غَیْرى لاحاجَةَ لى فیک قَدْ طَلَّقْتُک ثَلاثاً لارَجْعَةَ)اى دنیا ! از من دور شو و غیر مرا فریب ده من نیازى به تو ندارم من تو را سه طلاقه نموده‌ام و رجوعى در آن نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهتر ز صد طبیب و مداوا و مرهم است یک جرعه چای روضه‌ی هر هفته‌ات حسین (جل جلاله)
*🌺🍃الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ عَلیِّ بنِ أَبِی طالِب وَ الْأَئِمَّةِ الْمَعصومیٖن عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ 🍃* ✅✅✅ 👌👌👌 توجه، توجه، توجه.👌👌👌 √ شیعیان آگاه باشند بهانهٔ تشکیل سقیفه و استمرار آن در طول تاریخ بوده است. (بخش اول) ❶ از ابوبکر سوال شد؛ مگر نمی‌گفتى ریاست را بر دو نفر هم نباید قبول کرد! پس چطور خودت خلافت را پذیرفتى؟ ابوبکر پاسخ داد؛ چاره‌اى نداشتم. خَشِیتُ عَلَىٰ اُمّّةِ مُحَمَّدٍ صَلِّى اللهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ سَلَّم الْفُرْقَةَ🔥ترسیدم بین امت اسلام ایجاد شود. √ منابع روایت؛ سیره حلبیة، ج ۳، ص ٤٨٤. سیره ابن هشام، ج ٤، ص ١٠٤٢. ❷ از ابوسعید خدرى منقول است؛ هنگامى که ابوبکر بر منبر خلافت نشست، نگاهى به جمعیت انداخت و امیرالمؤمنین (علیه السلام) را حاضر ندید. با وساطت انصار، ایشان به مسجد تشریف آوردند. ابوبکر گفت؛🔥ای پسر عمو و داماد پیامبر (صلى الله علیه و آله)، آیا می‌خواهى بین مسلمانان بیندازى؟ √ منابع؛ سنن بیهقى، ج ۸، ص ۱٤٣. مستدرک حاکم، ج ٣، ص ٧٦. تاریخ الاسلام ذهبى، ج ٣، ص ١٠. السیرة النبویة ابن کثیر، ج ٤، ص ٤٩۵. ❸ ابن عبدربه اندلسى روایت کرده؛ با هجوم عمر بن الخطاب و سپاهیان او به منزل امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، حضرت فاطمه (صلوات الله علیها) فرمودند؛ ای پسر خطاب! آمده‌اى خانهٔ ما را به آتش بکشی!🔥عمر پاسخ داد؛ آرى. تا شما نیز آنچه را که امّت پذیرفته‌اند، قبول کنید و داخل در شوید. √ منابع؛ الطرائف، ص ۲۳۹. العقد الفرید، ج ٤، ص ٢٤٢. اعلام النساء، ج ٤، ص ١١۵. تاریخ أبی الفداء، ج ۱، ص ١۵٦. ❹ عایشه بنت الشاطى نقل نموده؛🔥صبح روز سقیفه، عمر بن الخطاب قسم یاد می‌کرد که بالاخره على (علیه السلام) را به بیعت با ابوبکر وادار خواهم کرد، تا فتنه‌اى پیش نیاید و مبدّل به تفرقه نگردد. √ منبع؛ موسوعة آل النبی ع، ص ٦١٤. ❺ از عبد المقصود منقول است؛ با مشورت عمر و معاونین وی🔥اتفاق نظر حاصل شد که آتش بهترین وسیله برای و برقراری آرامش در جامعه مسلمانان است. √ منبع؛ الامام علی ع، ج ۱، ص ۱۹۰. ❻ عمر بن الخطاب به منظور جلب نظر جناب عباس، عموی پیامبر (صلی الله علیه و آله) به بیان اهمیت وحدت پرداخته و گفت؛🔥ما نیازى نداشتیم که نزد شما بیآئیم، ولى از طرفی هم دوست نداشتیم بیعتی که مورد است، از ناحیه شما خدشه‌دار شود. √ منابع؛ کتاب سلیم، ج ۲، ص ۵۷٤. بحار الانوار، ج ۲۸، ص ۲۹۳. شرح ابى الحدید، ج ۱، ص ۲۱۸. ❼ عبدالله بن زبیر🔥عده‌ای از سادات را در درّه‌ای محاصره نموده و به سوزاندن آنان فرمان داد. این اقدام او با اعتراض مواجه گشت و برادرش عروة بن زبیر با توجیه مردم، هدف از این زنده‌سوزی را حفظ بیان نمود. √ منبع؛ شرح ابی الحدید، ج ۲۰، ص ۱٤٧. ❽ پس از شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)🔥مردم اقدام به اهانت به امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) نمودند «لِإِرَادَهُ دُخُولَهُ فِیمَا دَخَلَ فِیهِ النَّاسَ» تا او هم آنچه را که مردم پذیرفته‌اند، بپذیرد و متزلزل نگردد. √ منبع؛ فتح الباری، ج ۷، ص ۳۸۷. ❾ وقتى عثمان، جناب اباذر را دستگیر کرد، مدام به او پرخاش می‌کرد و او را دشنام می‌داد.🔥عثمان به اصحاب گفت؛ به نظر شما با این پیر دروغگو چه کنم؟ او را بزنم و حبس کنم؟ یا به قتل برسانم؟ و یا تبعیدش کنم؟ چراکه او باعث بین مسلمانان شده است. √ منابع؛ الشافی، ج ٤، ص ٢٩٧. شرح ابی الحدید، ج ۳، ص ۵٦. شرح ابی الحدید، ج ۸، ص ۲۵۹. الفتوح احمد ابن اعثم، ص ۳۷۵. 🌼استخوانی را که حیدر می دهد دست کسی🌼 🌼از طعام سفره اهل سقیفه است پاک تر🌼 *فرج منتقم بسیار نزدیک است اگر بخواهیم* *🌹🍃اللَّهُـــمَّ عَجّــِـلْ لِوَلیــِـّکَ المَظلومِ الفَرَجْ، السّاعَـة السّاعَـه* ناز شصت حضرت ابولؤلؤ *✊اللَّهُمَّ الْعَنْ عُمَر ،ثُمَّ ابابَکرٍ وَعُمَر ،ثُمَّ عُثمانٍ وَعُمَر ،ثـُمَّ مُعاویةَ وَ عُمَر ،ثُمَّ عائِشَةَ وَ حَفصَه وَ عُمَر 🔥 🔥 🔥 🔥*
❌❌❌نکته بسیار مهم: ❌❌❌ هرجا اسم این حرامزاده ها(دشمنان اهل بیت علیهم السلام ) را شنیدید یا خواندید بلافاصله لعنتشان کنید. در کتاب معتبری که از آوردن اسمش معذورم دیدم که فرموده اند وقتی اسم دشمنان اهل بیت علیهم السلام را بر زبان میاورید ، زبان جنب میشود و غسل جنابتش گفتن لعن است پس هرجا اسم این ملعون هارا شنیدید و یا خواندید بلافاصله بگویید لعنت الله علیه
اینگونه برای فرج امام زمان دعا کنیم! «اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ» خیلی از ما این جمله زیبا را بازگو می‌کنیم ولی نمی‌دانیم که این جمله یادگاری از امام صادق علیه السلام است؛ البته جملهٔ آن حضرت دو کلمه دیگر هم اضافه دارد که بهتر است آن دو کلمه را هم بازگو کنیم و چنین بگوئیم: اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ یعنی: «خدایا تو امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را از زندان غیبت آزاد بگردان و هر چه زودتر به او عافیت و یاری عطا کن!» «عافیت» یعنی چه؟ یعنی بلاها را از آن حضرت دور کن؛ پس از این جمله معلوم می‌شود که الآن امام مهدی در سختی و بلا گرفتار است و ما باید دعا کنیم که هر چه زودتر آن بلاها و گرفتاری ها از آن حضرت دور شود. اَللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ وَ الْعافِیَةَ وَ النَّصْرَ
✍🏻 باعث سرزنش امام زمانتان نشوید! 💎عَنْ هِشَامٍ الْكِنْدِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ‌ إِيَّاكُمْ أَنْ تَعْمَلُوا عَمَلًا يُعَيِّرُونَّا بِهِ فَإِنَّ وَلَدَ السَّوْءِ يُعَيَّرُ وَالِدُهُ بِعَمَلِهِ كُونُوا لِمَنِ انْقَطَعْتُمْ إِلَيْهِ زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا عَلَيْهِ شَيْناً مبادا كارى كنيد كه به سبب آن، ما را سرزنش كنند، چرا که پدر را بخاطر رفتار فرزند بدش سرزنش می‌کنند برای کسی که به سوی او منقطع شده اید (امام زمانتان) زینت باشید و باعث ننگ و سرافکندگی او نباشید 📚 کافی (شیخ‌کلینی)، ج۲، ص۲۱۹، ح۱۱ بحار الانوار (علامه‌مجلسی)، ج۷۲، ص۴۳۱
💠 السلام علیک یا میثم التمار 🌷 ۲۲ ذی الحجه، سالروز شهادت میثم تمار از یاران مخلص امیرالمومنین علیه السلام به دست ابن زیاد 🍇نثار جناب میثم تمار رحمت الله علیه سه صلوات تقدیم کنید🍇
➖حذف حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ از اذان  🛑مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي عُمَيْرٍ أَنَّهُ سَأَلَ أَبَا الْحَسَنِ (ع) عَنْ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ لِمَ تُرِكَتْ مِنَ الْأَذَانِ فَقَالَ تُرِيدُ الْعِلَّةَ الظَّاهِرَةَ أَوِ الْبَاطِنَةَ قُلْتُ أُرِيدُهُمَا جَمِيعاً فَقَالَ أَمَّا الْعِلَّةُ الظَّاهِرَةُ فَلِئَلَّا يَدَعَ النَّاسُ الْجِهَادَ اتِّكَالًا عَلَى الصَّلَاةِ وَ أَمَّا الْبَاطِنَةُ فَإِنَّ خَيْرَ الْعَمَلِ الْوَلَايَةُ فَأَرَادَ مَنْ أَمَرَ بِتَرْكِ حَيَّ عَلَى خَيْرِ الْعَمَلِ مِنَ الْأَذَانِ أَلَّا يَقَعَ حثا [حَثٌّ عَلَيْهَا وَ دعا [دُعَاءٌ إِلَيْهَا 🔰 ابن ابی عمیر نقل میکند: از امام کاظم علیه‌السلام سوال کردم: چرا عامه عبارت "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" را از اذان حذف کردند⁉️ حضرت فرمودند: «علّت ظاهری آن را می‌خواهی یا علّت باطنی را؟!» عرض کردم: هر دو را می‌خواهم. حضرت فرمودند: «اما علّت ظاهری این بود که مردم با تکیه و تأکید بر نماز، جهاد را ترک نکنند! و اما علّت باطنی آن این بود که همانا منظور از "خَيرَ العَمَل" (بهترین عمل)، ولایت است؛ پس آن کس که به ترک "حَيَّ عَلَى خَيرِ العَمَل" از اذان دستور داد، قصد داشت که ترغیب و دعوت به ولایت انجام نشود!» 📚 علل الشرائع ، ج۲، ص۳۶۸ ✅ لذا بعد از هربار گفتن عبارت حی علی خیر العمل بلافاصله بگویید اللهم العن الجبت و الطاغوت
🛑 و هر که بخوانند خدا آنهارا می کند ⭕️ سَعْدِ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ اَلْبَلْخِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ يَقُولُ ✅ إِنَّ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كُلِّ وَقْتٍ صَلاَةً يُصَلِّيهَا مُصَلِّيهَا أَرْسَلَ اَللَّهُ رَحْمَةً لِعِبَادِهِ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلْمُعْتَقِدِينَ وَ فِي بَعْضِ هَذَا اَلْخَلْقِ يَلْعَنُهُمْ قَالَ جُعِلْتُ فِدَاكَ وَ لِمَ قَالَ بِجُحُودِهِمْ حَقَّنَا وَ تَكْذِيبِهِمْ إِيَّانَا ⭕️ سعيد بن ابى سعيد بلخى مى‌گويد: از حضرت ابو الحسن الکاظم جل جلاله شنيدم كه مى‌فرمود: 🔰 خداوند به هنگام هر كه نمازگزار به جاى مى‌آورد را بر بندگان و كسانى كه اعتقاد درست دارند فرو مى‌فرستد 👈 و بر بعضى از اين مردم زا نيز مى‌فرستد. راوى مى‌گويد: گفتم: فدايت شوم، اين لعنت براى چيست‌؟ فرمود: به سبب اينكه حق ما را كردند و ما را شمردند. 📚ثواب الأعمال و عقاب الأعمال ج ۱، ص ۲۰۸