eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 🔵. چون به آزادی نبوّت هادی است مومنان را ز انبیاء آزادی است 🔸. پيغمبر كه در روز عيد غدير، هشتاد هزار نفر را جمع كرد و امیرالمؤمنین را معرّفی کرد براى اين بود كه بفرماید: "ای مردم! آن كسى كه می‌تواند شما را به آزادى برساند، اين علیّ است" 🔸. كسى غير از اين علىّ نمی‌تواند شما را به اين آزادى برساند، نمی‌تواند اين زنجيرها را باز كند. كسى غير از اين علىّ نمی‌تواند اين زنجيرهايى که به خود بسته‌اید و قطار و كشتى را با آن حركت می‌دهند را باز کند؛ اين زنجيرها را فقط علىّ می‌تواند باز کند. به دنبال ابوبکر نرويد كه او مرتّب بر زنجيرهایتان اضافه می‌‏كند! 🔸. كيست مولا آن كه آزادت كند بند رقّيّت ز پايت بگسلد 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. ثمالی سنه 1429، جلسه 2 علیه السلام رحمه الله @ghazi_ir
﷽ ❈. اعتقاد مرحوم قاضی رضوان الله علیه نسبت به مولانا جلال الدین رومی بلخی از زبان مرحوم علامه طهرانی قدس الله سره: اما ملای رومی را عارفی رفیع مرتبه می دانستند و به اشعار وی استشهاد می نمودند و او را از شیعیان خالص امیرالمؤمنین علیه السلام می شمردند و قائل بودند که : محال است شخصی به کمال انسانی برسد و ولایت برای او مشهود نگردد و می فرمودند: وصول به توحید فقط از ولایت است و ولایت و توحید یک حقیقت است بنابراین بزرگان از معروفین و مشهورین از عرفاء که اهل سنت بوده اند یا تقیه می کرده اند و در باطن شیعی بوده اند و یا به کمال نرسیده اند. مرحوم حداد نیز بار ها تصریح فرمودند: وصول به مقام توحید و سیر صحیح الی الله و عرفان ذات احدیت عز اسمه بدون ولایت امامان شیعه و خلفای به حق از علی بن ابیطالب و فرزندانش از بتول عذراء صلوات الله علیهم محال است. 📕 حریم قدس ص89 🔹 ما را در اینستاگرام دنبال کنید: https://www.instagram.com/p/CDds9Acnztw/?igshid=1u0fzkwep7oz9
﷽ 💠. مقاله : 🔠. زبان: فارسی 📌. موضوع: 🖇. گروه: 📊. سطح : 📑. صفحه: ۳۵۰ 💾 حجم: ۵.MB 📋. توضیح: جایگاه عید غدیر در فرهنگ تشیع و پیام ها و آموزه های مکتب غدیر برگرفته از آثار سیدالطائفتین علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی و عالم ربانی آیةالله سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیهما 📲 @ghazi_ir
آموزه_های_مکتب_غدیر_در_فرهنگ_تشیّع.pdf
4.95M
﷽ 💠. مقاله : 🔠. زبان: فارسی 📌. موضوع: 🖇. گروه: 📊. سطح : 📑. صفحه: ۳۵۰ 💾. حجم: ۳.MB ✅دانلود pdf در کانال: 📲 @ghazi_ir
﷽ ترجمه حدیث علیهما السلام فرمودند: اگر در روز همدیگر را ملاقات کردید، به یکدیگر سلام کرده و با هم مصافحه کنید، در این روز انسان ثروتمند به انسان فقیر و انسان قوی به انسان ضعیف عیدی دهد که این از دستورات صلی الله علیه و آله به من بوده است. (مرحوم عاملی)، ج‏10، ص: 445 @ghazi_ir
﷽ آیه الله سید محمد محسن حسینی طهرانی قدس سره: شیعه امیرالمؤمنین کسی است که به دنبال حق باشد نه شخص! اگر انسان با یک فرد سنی مذهب برخورد کند و به خاطر سنی بودنش بخواهد به او بی اعتنایی کند باید بداند در آن هنگام علی در کنار او نیست. 💽 درس های اسفار جلسه 778 @ghazi_ir
﷽ 💎راز زنده بودن غدیر... 🔹پیغمبر 1400 سال پیش امیرالمؤمنین علیه السلام را به خلافت نصب کرد و به مردم معرفی نمود و تمام شد؛ این مسئله در امروز به ما چه ارتباطی دارد و امروز چه باید کرد؟ غدیر، امروز برای ما چه مفهومی دارد؟ قضایای بسیاری در گذشته اتفاق افتاده است؛ حمله مغول هم مثلا 800 سال پیش بوده است؛ در گذشته خونریزی شده، زلزله شده، شخصی به دنیا آمده؛ اینها چه ارتباطی با من دارد؟! 🔹اینکه ما را به اینجا آورده‌اند و در این محفل نشاند‌ه‌اند برای چیست؟! ما که الان در 1400 سال پیش نیستیم! خدا اگر می‌خواست ما را در آن موقع خلق می کرد؛ ما که تقصیر نداریم که در آن موقع نبوده‌ایم. 🔹چرا امروز را باید جشن بگیریم و خوشحال باشیم و منبسط و مسرور و مبتهج و مشعوف باشیم؟ عید غدیر در امروز بیعت با امام زمان علیه السلام است؛ این معنای عید غدیر است! که ما امروز باید با امام زمان خود تجدید بیعت کنیم که یک سال گذشت و امروز رسول خدا، امام زمان را به نام حجّة بن الحسن علیه السلام برای ما معرّفی می‌کند و دست او را بالا می‌برد و می‌فرماید: «مَن کُنتُ مَولاه فهذا ابنى حُجّةُ ابنِ الحَسَن مَولاه» معنایِ عید غدیر در امروز این است. 🔺اگر عید غدیر اینگونه باشد همیشه حیات دارد و زنده و پابرجاست. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. 1435 علیه السلام علیه السلام @ghazi_ir
﷽ خطبهٔ امیرالمؤمنین پس از جنگ صفّين در سال 37 هجرى قمری در كوفه ايراد فرمودند: ”أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّ الْوَفَاءَ تَوْأَمُ الصِّدْقِ وَ لَا أَعْلَمُ جُنَّةً أَوْقَى مِنْهُ وَ مَا يَغْدِرُ مَنْ عَلِمَ كَيْفَ الْمَرْجِعُ، وَ لَقَدْ أَصْبَحْنَا فِي زَمَانٍ قَدِ اتَّخَذَ أَكْثَرُ أَهْلِهِ الْغَدْرَ كَيْساً وَ نَسَبَهُمْ أَهْلُ الْجَهْلِ فِيهِ إِلَى حُسْنِ الْحِيلَةِ. مَا لَهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ، قَدْ يَرَى الْحُوَّلُ الْقُلَّبُ وَجْهَ الْحِيلَةِ وَ دُونَهَا مَانِعٌ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ فَيَدَعُهَا رَأْيَ عَيْنٍ بَعْدَ الْقُدْرَةِ عَلَيْهَا وَ يَنْتَهِزُ فُرْصَتَهَا مَنْ لَا حَرِيجَةَ لَهُ فِي الدِّينِ. پرهيز از حيله و نيرنگ: 📌اى مردم وفا همراه راستى است، كه سپرى محكم تر و نگهدارنده تر از آن سراغ ندارم. آن كس كه از بازگشت خود به قيامت آگاه باشد خيانت و نيرنگ ندارد. امّا امروز در محيط و زمانه اى زندگى مى كنيم كه بيشتر مردم حيله و نيرنگ را، زيركى مى پندارند، و افراد جاهل آنان را اهل تدبير مى خوانند. چگونه فكر مى كنند، خدا بكشد آنها را. 📌چه بسا شخصى تمام پيش آمدهاى آينده را مى داند، و راه هاى مكر و حيله را مى شناسد ولى امر و نهى پروردگار مانع اوست، و با اينكه قدرت انجام آن را دارد آن را به روشنى رها مى سازد، امّا آن كس كه از گناه و مخالفت با دين پروا ندارد از فرصت ها براى نيرنگ بازى، استفاده مى كند. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🌐 @ghazi_ir 🌐 instagram.com/seireelallah
اللهم اشف کل مریض
4_5906637762185922638.pdf
3.04M
﷽ 💠. مقاله : 🔠. زبان: فارسی 📌. موضوع: 🖇. گروه: 📊. سطح : 📑. صفحه: ۱۶۴ 💾. حجم: ۳.MB 📋. توضیح: " تبیین مکتب عاشورا از منظر عرفان " برگرفته از آثار سیدالطائفتین علامه سید محمد حسین حسینی طهرانی و عالم ربانی آیةالله سید محمد محسن حسینی طهرانی رضوان الله علیهما 📲 @ghazi_ir
﷽ ❈. و أبو مخنف روايت كرده است كه لَمَّا قُتِلَ حَبِيبُ بْنُ مَظَاهِرٍ، هَدَّ ذَلِكَ حُسَيْنًا وَ قَالَ عِنْدَ ذَلِكَ: أحْتَسِبُ ، نَفْسِى وَ حُمَاةَ أصْحَابِى! «چون حبيب كشته شد، اركان وجودى حسين را سست نمود، و گفت: خدايا! جان مرا با اين حاميان اصحاب من كه مرده‏ اند بگير!» شهادت اين پيرمرد ناسك و عابد و زاهد و فقيه و قارى قرآن كه صاحب علم بلايا و منايا، و از اصحاب خاصّ أميرالمؤمنين عليه السّلام بود، بر سيّد الشّهداء عليه السّلام بسيار سنگين آمد. چهره حضرت متغيّر شد، و حضرت شكسته شد! ✍🏼. سیدالطائفتین علامه طهرانی قدس سره 📚. نورملکوت قرآن، ج۳، ص ۳۹۵ @ghazi_ir
﷽ 🔘. حکایت طرح ترورِ ابن زیاد 🔹”شریک ابن اعوَر“ که به ظاهر با ابن زیاد دوستی داشت ولی در واقع شیعه بود، مدتی به اتفاق مسلم بن عقیل مهمان هانی بن عُروَه شد. پس از چند روز از ورودش به سختی بیمار شد. وقتی خبر بیماریش به ابن زیاد رسید، پیغام فرستاد که به عیادتش می‌آید. شریک طرحی به ذهنش رسید که ابن زیاد را که یک ستمگرِ لازم القتل است را در این مهمانی ترور کنند. به حضرت مسلم گفت: «تو در پستوی اتاق پنهان شو، چون او نزد من قرار گرفت بیرون بیا و او را بکُش و به قصر حکومتی برو و آن را تصرف کن!» 🔹هانی قدری از کشتن ابن زیاد در منزل خویش اظهار کراهت کرد. شریک اصرار می‌کرد و تأکید می‌نمود و در این هنگام که هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده بود، خبر دادند که ابن زیاد به درِ خانه رسیده است. حضرت مسلم پنهان شد. وقتی ابن زیاد داخل آمد و مشغول گفتگو شدند شریک با خواندن اشعاری، به حضرت مسلم علامت می‌داد که کار را یکسره کند ولی خبری نشد و در انتها هیچ حرکتی از جانب حضرت مسلم صورت نگرفت و ابن زیاد از خانۀ هانی بیرون رفت. وقتی حضرت مسلم از پستو بیرون آمد، شریک گفت: جز ترس و سستی هیچ چیز مانع تو نشد! 🔹حضرت مسلم فرمود: دو چیز مانع شد؛ اول اینکه هانی مایل نبود ابن زیاد در خانۀ او کشته شود و دوم حدیث رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم که فرمود: «الإیمان قیّد الفَتکَ: ایمان ترور و کشتن غافل‌گیرانه را منع کرده است و مؤمن کسی را غافل‌گیرانه نمی‌کشد.» 📚.الأخبارالطوال، کتاب الفتوح، تاریخ طبری، کامل ابن اثیر. با اختلافاتی در جزئیات. @ghazi_ir