eitaa logo
حضرت آیت الله قاضی(ره)
2.2هزار دنبال‌کننده
513 عکس
33 ویدیو
28 فایل
عارفان که جام حق نوشیده‌اند رازها دانسته و پوشیده‌اند هر که را اسرار حق آموختند مهر کردند و دهانش دوختند تبادل،تبلیغ ⛔کپی مطالب با ذکر منبع جایز است
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 منزل آخرت هم سقف می‌خواهد، فرش می‌خواهد، آئينه و گل مي‌خواهد، ولى: 🔺سقفش سپر آتش است و آن اجتناب از محرّمات است 🔺فرشش استقرار در محلّ امن است و آن تقوى است 🔺آئينه‌‏اش صفاى باطن است تا جلوه‌‏گاهِ اسماء و صفات خدا گردد 🔺گُلش، نسيم معطّرِ رحمت از جانب بهشت است و آن تجلّى به جمال الهى است. 📝. علامه طهرانی قدّس الله سرّه 📚. ج 1 ص 270 @ghazi_ir
﷽ 📌 | قسمت ۳ : احوالات عارف فقیه میرزا جواد آقا ملکی تبریزی رضوان الله علیه 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ آورده اند: ✍🏻... " در " نقباء البشر " ج۱، ص ۳۲۹ و ۳۳۰ تحت شماره ۶۷۳ آورده است که: آقا شیخ میرزا جواد آقا ملکی تبریزی فرزند شفیع ملکی بوده است. او عالمی فقیه ، و اخلاقی فاضل و با ورع و موثق. او در نجف اشرف حضور بزرگان از اساتید درس خوانده است، و مراتب سلوک را از اخلاقی شهیر مولای حسین قلی همدانی و غیره از علماء‌ تتلمذ نموده است. در سنه ۱۳۲۰ به ایران مراجعت کرد، و در دارالایمان قم توطن نمود، و به وظائف شرع و ترویج دین و تربیت مومنین همت گماشت تا در روز عید قربان سنه ۱۳۴۳ رحلت کرد. " | ، ص ۳۱ | ❖ مرحوم صدیق ارجمند آیةالله شیخ مرتضی مطهری رحمةُ الله علیه به حقیر گفت: من خودم از رهبر عظیم انقلاب: آیةالله خمینی اعلی الله تعالی مقامه شنیدم که میفرمود: " در قبرستان قم یک مرد خوابیده است و او حاج میرزا جواد آقای تبریزی است. " ... کتب وی عبارت اند از : " لقاء الله " " اسرارالصلوة " و " المراقبات " ( اعمال السنه ) که الحق مستغنی از تعریف است، بالاخص کتاب " لقاء الله " ایشان آتشی مخصوصی دارد و برای فتح باب سالکین الی الله کلید و رمز موفقیت است. | ص ۲۸۵ | 🗃‌ جهت اطلاع بیشتر رجوع شود به : • مطلع انوار ، ج٣ ، ص٣٤ • الله شناسی ، ج۲ ، ص ۳۹ • رساله لب اللباب ص ۳۳ و ۱۱۷ @ghazi_ir
✅ نسخه دوم نرم‌افزار «مشكات» 📚متن ۱۰۰ جلد از آثار آیت الله مصباح یزدی (قدس‌سره) در موضوعات تفسیر و علوم قرآن، شرح روایات و سیره معصومان، فلسفه و منطق، كلام و فلسفه دین، اخلاق و عرفان، مدیریت، علوم سیاسی، حقوق و مسایل اجتماعی و فرهنگی همراه با امكانات پژوهشی. 🛒جهت دانلود نرم افزار به صورت رایگان: http://mesbahyazdi.ir/meshkat.zip ◀️جهت اطلاعات بیشتر: https://mesbahyazdi.ir/node/8083
🔸اين عبارت هميشه بر زبان مرحوم علامه طهرانی بود كه می‌فرمودند: «حالاتى كه براى سالك پيش می‌آيد، ميهمان سالك است؛ انسان بايد از اين ميهمان، پذيرايى كند.» 🔸یعنى با اموری مواجه نشود که در تضاد با آن حالات قرار دارد؛ کاری انجام ندهد که موجب بیرون رفتن آن حال شود؛ به مطالبی نپردازد که باعث شود آن ربط، سست و گسسته شود. اين معنا، معناى پذيرايى است. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد‌محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔈. ، جلسه ١٠، رمضان ١۴٣۵ @ghazi_ir
﷽ 📌 | قسمت ۴ : احوالات فقیه بزرگوار آیةالله میرزا علی اکبر مرندی رضوان الله علیه 📚 سیدالطائفتین علامہ سید محمد حسین حسینے طهـرانے قدس اللہ سرہ در مهرتابناک ج۱ ص ۹۹ پاورقی آورده اند: ✍🏻...آیةالله میرزا علی اکبر مرندی در سال ۱۳۱۴ ه.ق در خانواده ای بسیار متدین و متقی در شهرستان مرند چشم به جهان گشود. آقا میرزا علی اکبر مرندی مقدمات علوم الهیه را در محضر پدرش سپری کرد. سپس برای طی مراحل عالیه راهی تبریز شد و از علمای برجسته آن خطه حظ وافر برد. در سنه ۱۳۴۴ ه.ق توفیق تشرف و اقامت در نجف اشرف را کسب نمود. و در همان روزهای بدو ورود با علامه طباطبایی و مرحوم الهی طباطبایی آشنا شد. ❖ آیةالله مرندی در استفاده از درس های رسمی حوزه نیز جدیت و پشتکار وصف ناپذیری داشت. استادان خارج فقه و اصول او در حوزه علمیه نجف عبارت بودند از: آیات عظام محمدحسین نائینی، شیخ علی ایروانی ، علامه محمدحسین کمپانی ، علامه بادکوبه ای، سید ابوالحسن اصفهانی ، آقاضیاء عراقی. ایشان شیفته مرحوم علامه سید علی قاضی بود و حدود ۱۶ سال در محضر این استاد عرفان به سیر و سلوک پرداخت. سرانجام پس از عمری عبودیت و ارشاد و هدایت مردم، روح بلند آن عارف و فقیه فرهیخته در سنه ۱۴۱۵ ه.ق از عالم ناسوت به عالم ملکوت پیوست. رحمةالله علیه @ghazi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 اینکه در روایت دربارۀ حضرت عبدالعظیم حسنی آمده است که «أَمَا إِنَّكَ لَوْ زُرْتَ قَبْرَ عَبْدِ الْعَظِيمِ عِنْدَكُمْ لَكُنْتَ كَمَنْ‏ زَارَ الْحُسَيْنَ‏ بْنَ عَلِيٍّ علیه السلام: اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شما است زیارت کنی مانند آن است که سیدالشهداء علیه السلام را زیارت کرده‌ای!» 🔹 علّت این مسئله، ولایت امام علیه السلام است که در حضرت عبدالعظیم تجلّی کرده است. چرا برای ما روایتی نیامده است؟! چون ولایت در ما تجلّی نکرده است! مگر ولایت کشک و دوغ است که در هر جایی بیاید و به هر اعتباری معتبر شود؟! حضرت عبدالعظیم علیه السلام خود را در ولایتِ امام هادی علیه السلام ذوب و فانی کرد؛ لذا آن حقیقتِ ولایت در نفسِ حضرت عبدالعظیم تجلّی کرده است. 🔹 تصوّر نکنیم که این مسئله اختصاص به حضرت عبدالعظیم دارد. اگر ما هم مانند حضرت عبدالعظیم با تمام وجود خود (نه در مقام شعار و ادعا) ولایت و لوازم ولایت را پذیرفتیم و تا آخر هم پای قضیه ایستادیم، همان ولایتی که در حضرت عبدالعظیم تجلّی کرده است در ما هم تجلّی خواهد کرد؛ به هیچ عنوان تفاوتی نمی‌کند. 🎙. حضرت آیة الله حاج سید محمد‌محسن حسینی طهرانی قدّس الله سرّه 🔉. سال 1425، با ویرایش @ghazi_ir
🔸عاشق که شد که یار به حالش نظر نکرد!؟ ای خواجه درد نیست و گرنه طبیب هست! علیه الرحمة @ghazi_ir
📿 معنای ذِکر و معنای وِرد 📿 🔘ذکر خدا: یعنی یاد خدا. مراد از ذکر، یاد کردن است؛ نه اینکه با زبان ذکری را جاری کردن. به اذکاری که انسان با زبان جاری می‌کند، وِرد می‌گویند: ذکر برای قلب است و برای توجه به آن معنی مذکور. می گویند: فلان چیز در ذُکر من است؛ یعنی: در یاد من است، در خاطر من است. آن وقت اگر انسان به این اذکار هم اذکار بگوید، از باب این است که اینها، آن چیزی را که قلب انسان یاد می کند به یاد می آورند و ظاهر می کنند؛ و لذا از این باب به اینها ذکر می گویند. 🔘آن چیزی که در واقع به درد انسان می خورد این است که یاد خدا باشد؛ و چون این اذکار لفظی موجب یاد کردن خدا می شد، قیمت دارد. هر ذکری می شود، هر ذکری باشد که موجب یاد کردن خدا باشد، قیمت دارد؛ و هر ذکری که خدا را به یاد انسان نیاورد، قیمت ندارد. آن کارِ کمی که انسان بکند و دوام داشته باشد، بهتر است از آن عبادتی که زیاد باشد اما دوام نداشته باشد. مثلا یک شب، هزار رکعت نماز بخواند و فردا شب هیچ نخواند، یا شب تا صبح عبادت کند اما نماز صبحش خواب بماند و قضا شود. 🔘بعضی ها اول شب می‌نشینند، ذکر می‌‌گویند، دعا می‌خوانند، آن وقت خسته می‌شوند و آخر شب خوابشان می‌برد، نماز شبشان خواب اند و نماز صبح هم خواب اند و بین الطلوعین هم خواب اند و احیاناً آفتاب هم می‌زند و خواب اند! عبادت اینها مثل «قورباغه» است. چون اینها از سرِ شب در باغها مُرداب ها می خوانند تا نزدیک سحر، سحر دیگر خاموش می شوند؛ صدای قورباغه دیگر آن وقت بلند نیست. قورباغه نه بین الطلوعین می خواند نه نزدیک اذان صبح. 📗 شرح فقراتی از دعای ابوحمزه برگرفته از صفحهٔ ۲۵۷تا۲۵۹ ✍ حضرت علامه آیت الله حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی @ghazi_ir
❈ عملی که از روی احتیاط و دو دلی انجام پذیرد فاقد جزم و یقین و استقرار نفس و ثبات قلب است، و چنین عملی از روح و جان و حقیقت عبادت خالی، و نصیبی نخواهد داشت؛ آن عملی موجب تاثیر در نفس و قلب است که از روی یقین و جزم صورت پذیرد، و انسان در هنگام انجام آن اتصال خود را با حضرت حق احساس کند، و ربط خود را وجدان کند! ✍🏼. عالم ربانی آیةالله طهرانی قدس سره 📚. اسرارملکوت، ج۲، ص ۳۹۳ @ghazi_ir
🔘 تأثیر رفتار شیعه در نفس و روح امام علیه السلام 🔹امام صادق علیه السلام: «وقتی شخصی از شما شیعیان باتقوا و راستگو و امانت‌دار بوده، و اخلاقش با مردم نيكو باشد، دربارۀ او می‌گویند: ”اين مرد، جعفرىّ مذهب است.“ و من از این مسئله خوشحال می‌شوم و از ناحیهٔ وی، سرور و شادی در دلِ من پدید می‌آید. 🔹ولی اگر غیر از این باشد، بر دلِ من، بَلا و گرفتاری و عار و ننگش پديدار مى‌‏شود! و درباره‌‏اش می‌گویند: ”اين اخلاقِ ناپسند، حاصلِ ادب و تربیت جعفر [صادق علیه السلام] است!“» 🔹«فَإنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إذَا وَرَعَ فِى دِينِهِ، وَ صَدَقَ الْحَديثَ، وَ أدَّى الامَانَةَ، وَ حَسُنَ خُلْقُهُ مَعَ النَّاسِ، قيلَ: هَذَا جَعْفَرِىٌّ، وَ يَسُرُّنِى ذَلِكَ وَ يَدْخُلُ عَلَىَّ مِنْهُ السُّرُورُ، وَ إنْ كَانَ عَلَى غَيْرِ ذَلِكَ دَخَلَ عَلَىَّ بَلَاؤُهُ وَ عَارُهُ، وَ قِيلَ: هَذَا أدَبُ جَعْفَر.» 📚. الکافی ج 2 ص 636 علیه السلام @ghazi_ir
🔹عرشیان دسته ای از خاک نشینان تواند فرشیان از همه سو دست به دامان تواند 🔹علم از روز ازل، سائلِ دیرینۂ تو است آنچه در سینۂ خلق است در آیینۂ تو است 🏴. غروب جانگدازِ ششمین خورشید آسمان احدیّ، تجلّیِ عقل نبوی و رئیس مذهب علویّ، حضرت امام جعفر صادق علیه السلام بر جمیع حق پویان عالم تسلیت باد. علیه السلام @ghazi_ir