eitaa logo
نکات بشارت از حجت(ع)
774 دنبال‌کننده
0 عکس
0 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠آیت الله بهجت می‌فرماید: ائمه ما هزار سال پیش خبر دادند که گرفتاری و ابتلائات برای اهل ایمان به حدی خواهد بود که عده کثیری از آنان از ایمان خارج میگردند.ایا خروج از ایمان،خروج از ابتلائات را هم به دنبال دارد؟ 🔸همان روایت امیرالمومنین ع که فرمود:به خدا قسم طوری شما را غربال کنند که اندازه کف دستی از شما باقی نماند. 🔹یعنی آزمون های الهی به خصوص در آخرالزمان خیلی شدید میشوند،تا کسانی که خالص اند را از کسانی که خالص نیستند جدا کنند. 🔸بسیاری از افراد وارد ابتلائات میشوند,دین و ایمان خود را رها میکنند تا از ابتلا خارج شوند.در صورتی که خروج از ایمان به معنای خروج از ابتلاء نیست. 🔹خیلی از افرادی که در زمان کنونی بی ایمان شدند همان مذهبی های سابق اند‌ 🔸یک بلا در منزلشان نازل شده که موجب شده دین سطحی که داشت از دست دهد. 🔹یک نشانه👈🏻هر کسی که دینش سطحی باشد در فتنه های آخرالزمان دینش را از دست میدهد.و هر کسی که دینش عمقی و ذاتی باشد در فتنه های آخرالزمان دینش قوی تر میشود. 🔸شما ببینید در این فتنه ها ایمانت قوی تر میشود یا ضعیف تر میشود؟بدبین تر میشوی یا خوشبین تر میشوی؟ امیدت به امام زمان ع قوی تر یا ضعیف تر میشود؟طبق این شاخصه متوجه میشوید که رو به رشدی یا رو به انحطاط. 🔹در قرآن فرمودند:مومنین کسانی هستند که وقتی بهشان گفتند مردم همه دارند ضد شما قیام میکنند ،ایمانشان زیاد تر میشود 🔸در مقابل اشخاصی هستند که شیطان آنها را میترساند،وقتی مواجه میشود با جبهه دشمن در قلبش رعب و وحشت ایجاد میشود. 🔹پس دو حالت دارد: یک شخصی وقتی فتنه ها را میبیند قلبش محکم تر و ایمانش به امام شدیدتر می‌شود.و یک شخصی ته دلش خالی میشود،امام زمان از ذهنش در میرود.این کسی ست که در امتحان رفوزه شده. 🔸ذهن ما اگر به اقتصاد گره بخورد ما انسان مادی هستیم. 🔹یک اصل: شما دایره زندگی خودت را نگاه کن:غذات فراهم هست یانه؟سقفی بالا سرت هست یا نه؟مسافرت میری یا نه؟ همه چیزت فراهم هست اما قوه واهمه میره دنبال دلار.دلار چه ربطی به من دارد؟ 🔸حضرت رسول فرمودند: اگر غذات آماده و سقفی بالا سرت است،تو ثروتمند ترین فرد عالم هستی،و دغدغه فردا را نباید داشته باشی.خداوند روزی ات را متکفل شده. 🔹ذهن انسان برای اندیشیدن به این مسائل خلق نشده اصلا. 🔸ذهن انسان باید متمرکز شود در قدس عالم. و باید تفکر کند در خلقت عالم و تفکر کند در انسان کامل،تا اینکه شبیه او شود. 🔹چون ذهن انسان روی هر چیزی قفل کند، شبیه همان مسئله میشود. 🔸اگر انسان همیشه پیرامون مسائل اقتصادی اندیشید،چون مسائل اقتصادی مربوط به عالم دنیا است و دنیا هم پراکنده است،انسان هم پراکنده میشود،حالا میخواهی نمازت را بخوانی ذهنت مثلا به سمت هیئت دولت و نفوذی و دغدغه ی این مسائل میرود. 🔹اکثر ما مشغول مسائلی میشویم که در زندگیمان اصلا با آن مواجه نمی‌شویم.بعد عمر ما در این راه تلف میشود و و.ارد قبر و قیامت میشویم میبینیم در مورد چه چیزهایی فکر کردیم که اصلا به من ربطی نداشت!!؛: 🔸قرار نبود رزق من از ناحیه گران شدن دلار قطع شود و من همیشه به آن فکر میکردم. 🔹تا زمانی که واقعه ای به وقوع نپیوست کاری به آن نداشته باش. 🔸جناب آیت الله بهجت چند تا سوال میپرسد که خیلی سنگین اند و انسان رویش فکر کند پیر میشود:میفرماید آیا ما هم میخواهیم امام زمان ظهور کند؟!! 🔹کسی منتظر ظهور است که اینطور فکر کند: امام زمان همین حالا اینجاست،از اعمالت راضی است یا نه؟ نمیترسی با ایشان روبرو شوی؟! اگر نمیترسی که منتظر ظهور هستی.یا میترسی مثلا به تو بگوید فلانی آن کارها را کردی خجالت نمیکشی؟!! 🔸اگر ما می‌ترسیم با امام مواجه شویم چون دست میگذارد روی خیلی از مسائل منتظر ظهور نیستیم. 🔹منتظر ظهور کسی است که هیچ غل و غشی نسبت به امام زمان ع ندارد.یعنی با تمام وجودش آقا را میخواهد و در دوراهی ها هم طبق نظر امام عمل میکند.و میگوید هر گاه با امام مواجه شوم به لطف او میتوانم مواجه شوم،یعنی او من را گرفته.اما اگر خجالت میکشم امام داخل خیالاتم را بررسی کند،خاطراتم را ببیند،و اگر ترسیدی بدان منتظرش نیستی 🔸آیا ما به ظهورش راضی هستیم؟!!! مثلا جمعه ظهور کند راضی هستی؟یا اینکه میگویی صبر کن من اول عروسی ام بگیرم یا من کنکور دارم و چون امام بیاد کنکور را بر میدارد و مسائل دیگه. 🔹یا اینهمه تلاش کردم به فلان پست رسیدم. چون امام زمان بیاد پست ها را بر اساس تقوا و تخصص تعیین میکند.
قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۱۳۸ 💠اینها را باید با خودمان بررسی کنیم که امام بیاید پست ها و جایگاه‌ها را تغییر میدهد. 🔹میفرمایند آیا آن حضرت از کارهای ما راضی است؟! این را انسان با یک محاسبه ذهنی متوجه میشود.انسان یک توجهی به باطن خودش بکند،نامه ی اعمالش باز میشود و یکی از شئون اعمال انسان قوه ی خیال است. 🔸قوه ی خیال در روز قیامت منبسط میشود،و تمام خاطرات انسان میشوند مکتوبات نامه ی اعمال. 🔹ما وقتی توجه میکنیم به قوه خیال باطنمان دستمان می آید که در این ۴۰,۵۰ سال چطور خودمان را ساختیم؟از طریق بررسی قوه خیال متوجه می‌شوی باطنت کجایی است. 🔸میفرماید این قوه خیال را به امام زمان عرضه اش کنیم آیا امام زمان راضی است از این قوه خیال؟! 🔹آیا آن حضرت راضی است که مالش را در مواردی صرف کنیم که گویا مال آن حضرت نیست؟!!(بحث خمس هست) 🔸آیا آن حضرت راضی است که در ترویج مذاق او و پدرانش تقصیر و کوتاهی نماییم و یا آن را ترک کنیم؟ترویج مذاق یعنی ترویج روش او،روش او یعنی ترویج دین و علم و ترویج فرهنگ اسلامی. 🔹هر کسی توانش را دارد که این مسئله را انجام دهد،ولی انجام ندهد،نسبت به امام کوتاهی کرده. 🔸می‌توانست یک کلمه یاد مردم بدهد،میتوانست سمت نماز آنها را ببرد،میتوانست آنها را با امام زمان آشنا کند اما خجالت میکشم و یک سری محذوریت های وهمی جلوش رو میگیرند. 🔹بالاخره تو روی یک نفر میتوانستی اثر بگذاری اما نگذاشتی،روی خواهرت ،خانوادت،همکارت،و امتحان هم نکردی ببینی این شخص پذیرش دارد یا نه. 🔸خیلی از مردم هستند که پذیرای معارف اند اما کسی نیست که به آنها ورود کند. 🔹یک مشکلی که هست معلم های مذهبی ما روانشناس نیستند و نمی‌توانند درست ارتباط برقرار کنند. 🔸آیا امام زمان از معلم های ما فقط خواست که فیزیک یاد دانش اموز دهد؟! وهابیت دارد کار میکند،صهیونیست دارد کار میکند،از کوچکترین فرصت دارند استفاده میکنند که ذهن بچه را تخریب میکنند.ایا تو مقیدی همان سیستم آموزش پرورش را پیاده کنی؟! این خیانت است. 🔹جناب رهبری میفرماید دغدغه من فرهنگی ست،اول باید پرورش باشد،بعد آموزش.. 🔸معلم کسی ست که باید این بچه ها را بیدار کند و رشدشان دهد و آنها را با حقیقت و جنگی که در اطرافشان هست مواجه شان کند و اینها متوجه شوند که در زیر اماج حملات صهیونیست ها هستند و گرنه فریب میخورند. 🔹حالا شخص سعادتمندی باشد که بیاید مذاق آقا را در بین نوجوان ها پرورش دهد،این از صدها روزه گرفتن و کارهای عجیب و غریب کردن بالاتر است. 🔸همین که نوجوان ها را بیدار کند و آشنایشان کند با فرهنگ مهدویت.که اولین مرحله معلم باید مقبولیت داشته باشد در بین شاگرد و باید خودش را اثبات کند،از لحاظ علمی باید خیلی قوی باشد. 🔹آن شیطان بزرگ در حقیقت روحی دارد،که روحش صهیونیست است. مرحوم امام قدس سره فرمود آمریکا شیطان بزرگ است که این شیطان بزرگ جسمی دارد و روحی دارد که روحش صهیونیست است. 🔸کسی که معلم میشود باید روزی ده دوازده ساعت مطالعه و تحقیقات داشته و با روش های نوین آشنا باشد،اما در ازاش چیز سنگینی میگیرد و رضایت امام را میگیرد،اگررنیت اش رضای امام باشد،ان چیزی که در ازاش بهش میدهند بالاتر از تلاش هایی است که دارد انجام میدهد. 🔹در این زمان وقت این نیست که شخص در اتاق خودش فقط درس و بحث داشته باشد،باید برود چند نفر را بیدار کند. 🔸فضای مجازی همه را دارد شکار میکند و به قدری قوی کار میکنند مذهبی و غیر مذهبی ندارد،اذهان را شکار میکنند. 🔹مذاق جامعه را کاملا دگرگونش کردند و آن جامعه ای که حیا آرمانش بود،الان بی حیایی آرمانش شده. 🔸نیروهای حزب الهی باید وارد آموزش و پرورش شوند،نه ادارات دیگر. 🔹شما معلم میشوی تقریبا صد نفر زیر دستت هست،یکی از این شاگردات استاندار نمیشود؟ فرماندار نمیشه؟یکی از ایشان امنیتی نمیشود؟ 🔸وقتی اینها را درست پرورش دادی بعدها مدیون جامعه آینده نیستی،چون روی جوامع آینده هم اثر گذاریم. ✨والحمدلله رب العالمین✨ ✨اللهم سلّم و تمم✨
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠آیت الله بهجت می‌فرماید:آیا ما هم می‌خواهیم امام زمان ع ظهور کند؟! آیا ما به ظهورش راضی هستیم؟! آیا آن حضرت از کارهای ما راضی است؟! 🔸سوال یا جنبه استفهامی دارد و یا جنبه تنبیهی دارد.در اینجا جنبه تنبیهی و تلنگری دارد.یعنی شخص از ما سوال میپرسد تا ما را به خودمان بیاورد،و ما یک تلنگری بخوریم. 🔹یک روایتی هست که از امام پرسیدند: حکمت اینکه خداوند آنقدر به پدر و مادر بها داده و فرمودند که شما بی چون و چرا از ایشان اطاعت کنید چیست؟؟ 🔸اطاعت از پدر و مادر در امور دنیوی بی‌چون و چرا است،مگر اینکه این اطاعت منجر به معصیت شود که در آنجا یک قاعده فقهی این اطاعت را باطل میداند.و میفرماید هیچ طاعتی برای مخلوق نیست در معصیت خالق.حالا مخلوق هر کسی میخواهد باشد. 🔹ولی اگر پدر و مادر در امور دیگری به ما امر کنند،گرچه این پدر مادر کافر و یا یهودی باشند تو باید بگویی چشم. 🔸در سوره لقمان خداوند میفرماید:أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا ۚ 🔹یعنی بعد از توحید پدر و مادر است.و از بالاترین عبادات است. 🔸حضرت موسی ع گفت خدایا در قیامت, در بهشت چه کسی هم درجه ام است؟خداوند فرمود یک جوانی است که اهل بر و نیکی بود به والدینش. 🔹پرسیدند چرا در مورد اطاعت از پدر و مادر همچین تاکیدی شده؟ در حالی که ما شاید عالِم باشیم،اهل فضل و تقوا و دانش باشیم و از پدر و مادرمان بالاتر باشیم،حتی اگر پدر و مادرشان یهودی اند، مگر علم از جهل بالاتر نیست چرا باید اطاعتشان کنیم؟!! 🔸میفرماید خداوند این اطاعت را بر فرزندان والدین واجب کرد تا اینکه تمرینی باشد بر اطاعت پذیری از امام. 🔹شاید پدر و مادر خیلی زبان بدی داشته باشند و عصبانی ات کردند،در عین حال بهت میگوید برو نان بگیر.یا مثلا زمین به برادرت داده به تو نداده.میفرماید اگر تیز نگاهش کردی نمازهایت پذیرفته نیست. 🔸میفرماید این برای اطاعت پذیری است برای اینکه تسلیم شوید در مقابل امام. 🔹چون اگر تو نتوانی از این عقبه عبور کنی,فردا روزی امام هم اگر عصبانی ات کرد،و در عین حال یک امری داشت، می‌گویی چرا انجامش دهم و در مقابلش می‌ایستی. 🔸انسان تا زمانی یک مسئله ای را تمرین نکرده باشد،نمیتواند از آن مرحله عبور کند،و بگوید من به وقتش خیلی تسلیم هستم.نمیشود چون تمرین نکردی تمرین‌ها در بعد عملی‌اند که قوای انسان را به فعلیت می‌رسانند. 🔹اگر ما در بعد عملی کار نکنیم آن قوه را در درونمان نداریم. 🔸میفرماید روزی که ما به آنها امر میکنیم که سجود کنید،در قیامت،برخی هستند که نمی‌توانند سجده کنند.در روایت می‌فرماید پشت این شخص مانند فولاد محکم می‌شود و علتش این است،چون اینها در دنیا سجده نمی‌کردند,در قیامت نمی‌تواند و می‌فرماید پشتش مانند فولاد محکم می‌شود، زور می‌زند سجده کند نمی‌شود و با صورت می‌افتد زمین سجده کردن در قیامت نیاز به تمرین دارد و تمرین اش هم در دنیاست. 🔹انسان اگر پیش از آزمون تمرین نکرده باشد وارد آزمون شود قطعاً خطا می‌کند 🔸اگر من نمی‌توانم در مقابل پدر و مادری که یاغی‌اند،اطاعت محضی داشته باشم که حتی لبخند بر چهره داشته باشم،میفرماید تو قطعاً در مقابل امام آن خضوع را نداری. 🔹امام هم گاهاً یک امرهایی می‌کند که شاید اصلاً با باطن ما نسازد،همیشه گل و بلبل نیست،دستوراتی می‌دهد که با خواسته‌های ما نمی‌سازد،و در مقابل امیال و خواسته‌های نفسانی ماست،میفرماید که شما که تمرین نکردی آیا می‌توانی بگویی چشم؟و چشمی که میگویی ظاهری و باطنی باشد؟!
قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۱۳۹ 💠اطاعت پذیری از امام نیاز به تمرین دارد. 🔹انشاءالله وقتی امام بیاید،تا یکی دو ماه برای ما تازگی دارد،اما از ماه سوم به بعد دیگر تازگی ندارد،و عادی میشود. 🔸انسان چیزی که در دسترسش نباشد برایش خیلی مهم است،اما همین که در دسترسش باشد دیگر مهم نیست. 🔹اگر ما اذن تشرف اختیاری داشته باشیم به سمت امام زمان، و امام همیشه به ما حرف‌های جدید نگوید، که از آینده به ما خبر بدهد و این‌ها.بلکه فقط برویم او را ببینیم. شاید تا یک سال هر روز بروی،اما بعد از آن کم کم یک روز در میان و،دو روز در میان و، سه روز در میان می‌شود. 🔸علی بن مهزیار ۲۰ سال تمام دنبال امام بود، ایشان مدتی در محضر امام قرار می‌گیرند،در نهایت علی بن مهزیار خودش می‌گوید،آقا کاروان می‌خواهد برود، اگر برود تا یک سال دیگر کاروانی نیست،اقا فرمودند، من مانعت نمی‌شوم اگر می‌خواهی بروی برو.و رفت. ۲۰ سال دنبال امام بود اما حالا خودش می‌خواهد برود و این ظرفیت انسان است. 🔹پس نمی‌شود بگوییم چون امام زمان است،با پدر و مادرم فرق می‌کند. تمرین اگر نکردی در مقابلش می ایستی. 🔸میفرماید چه پدر مادرت بد بودند و چه خوب بودند باید از ایشان اطاعت کنید. 🔹یک نکته:شما مقام معظم رهبری را در نظر بگیرید،جامعه اسلامی ست و پایه حکومت بر اساس اسلام است،حالا یک مسئولی است که دارد بر ضد اسلام عمل می‌کند این ربطی به سیستم ندارد،و این نیروی اجرایی است. 🔸اینکه شخصی وارد دستگاه اجرایی می‌شود و بر اساس اسلام عمل نمی‌کند به این نمی‌گویند آلودگی سیستمی، این آلودگی فردی است. 🔹اینکه جناب رهبری می‌فرمایند سیستم سالم است حرف ایشان درست است. این افراد هستند که خرابکاری می‌کنند. 🔸سیستم یعنی قوانین جامعه اسلامی. شخصی که شده رهبر این جامعه اسلامی یک ولی فقیه هست. و در بین همین مذهبی‌هایی که منتظر امام زمان هستند،نسبت به ولی فقیه دو دسته شده اند، و بعضی ها می‌گویند ما اصلاً ایشان را قبول نداریم،چون سیستم فاسد است. 🔹در صورتی که سیستم اصلاً فاسد نیست. شما اول باید سیستم را تعریف کنید اینکه جمهوری اسلامی یعنی چه؟ 🔸ما در حکومتمان سه قوه داریم: قوه قضاییه،قوه مجریه، قوه مقننه 🔹هیچ قوه‌ای نمی‌تواند وارد قوه دیگری شود. 🔸جناب رهبری در مورد وظیفه خود فرمودند: زمانی که ریل انقلاب بخواهد تحریف شود وظیفه من این است که از تحریف مصون اش کنم. 🔹شما که مذهبی هستی و هنوز وظیفه رهبر را نمی‌دانی و از او خرده می‌گیری مشخص است که وقتی امام زمان هم بیاید،نقصی چیزی ببینی در مقابلش می‌ایستی. شهید همت می‌فرماید: اگر در هنگام جنگ امر بر شما مشتبه شد،ببینید گلوله‌های دشمن به کجا دارند شلیک می‌شوند.ان قسمت دوست است، آن طرفی که دارد شلیک می‌کند دشمن است. 🔹در زمان کنونی تمام شبکه‌های ماهواره‌ای دارند درباره چه کسی حرف می‌زنند؟ در مورد رهبر سخن می‌گویند و تویی که مذهبی هستی, و داری رهبر را می‌کوبی،تو هم داری مثل طاغوت عمل می‌کنی، یقیناً این مورد رضای امام نیست. چون داری طاغوت را تقویت می‌کنی. 🔸ما در این عصر تقابل داریم بین حزب الله و حزب طاغوت.و تقابل جدی است به همین جهت است که این نبردها را بهش می‌گویند نبرد آخر زمانی. 🔹طبق قاعده و گفته خیلی از بزرگان،این نبردها، نبردهای آخرالزمانی است.چون تقابل اصلی بین طاغوت و جبهه اسلام واقع شده.و سردمدار اسلام در عصر حاضر رهبری است 🔸قلب اگر آلوده نباشد میل به طاغوت پیدا نمی‌کند. 🔹شما فقط از این طریق می‌توانید حقانیت رهبر را بفهمید گرچه آماج شبهات هم هست:کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا: یک طرف یزیدیان هستند و یک طرف هم حزب الله یی‌ها و حسینی‌ها هستند. خوب، به نظر شما رهبر در آن یزیدی‌هاست؟یا در آن حسینی‌هاست؟ اگر ایشان هم معاذ الله یزیدی باشد,اسرائیل با چه کسی سر جنگ دارد؟؟!!! 🔸ما چون اشراف نداریم به خیلی از قضایا نمی‌توانیم در مورد خیلی از مسائل نظر بدهیم و مثلاً بگیم چرا رهبر فلانی را نصب کرد؟! و ما با دید محدودمان حرف می‌زنیم. 🔹خیلی از مسائل برای ما گنگ است.اما یک چیز برای ما روشن است،اگر آن را تحلیل کنیم و آن این است که تمام جبهه کفر ضد ایشان هستند.اینکه می‌دانی جبهه کفر ضد ایشان است همین در حقانیتش کفایت می‌کند. 🔸در این عصر فقط یک نفر است که در مقابل جبهه کفر ایستاده است و آن جناب رهبری است،اگرما نتوانیم در مقابل ایشان آن اطاعت را داشته باشیم،یقینا در مقابل امام هم نمی‌توانیم. 🔹اینطور نیست که ما فکر کنیم وقتی ظهور محقق شد همه چیز گل و بلبل است. بالاخره برای اینکه جبهه طاغوت شکست بخورد،امام وارد جنگ میشود.بالاخره اصطکاک‌های شدید ایجاد می‌شود،و اینطور نیست همه تسلیم شوند.امام امرهایی می‌دهد که شاید ضد هواهای نفسانی ما باشد.و در مقابلش می‌ایستیم.
قسمت سوم بشارت ازحجت جلسه ۱۳۹ 💠اینجا یک نکته ای دارد:پدر و مادر،با تمام منفیاتی که گفتیم در نظر بگیرید.که از ما یک خواسته‌ای دارد که برای ما خیلی سنگین است انجامش دهیم،میفرماید همینکه شما در چهرت لبخندی ایجاد کنی و از لحاظ ظاهری ناراحتی ات را ابراز نکنی،بگویی چشم و انجامش دهی،گرچه قلبت خیلی ناراحت از اوست،ما از تو می‌پذیریم.و ارتقایت هم میدهیم. 🔹اما در مورد امام اگر امام یک حکمی دهد و ما بهمان بر بخورد،می‌فرماید اگر تو ظاهرت را ملایم بکنی، لبخند هم بزنی و بگویی چشم اما قلبت ناراحت باشد یعنی تو ایمان نداری.از تو نمی‌پذیریم. 🔸مثلاً امام زمان ع به تو بگوید برو خادم فلان شخص شو و آن فلان شخص کسی است که سال‌ها از او متنفر بودی،و میفرماید آن شخص رابط ما باشد،همینکه بگویی چرا اینطور حکم کرد،سقوط کردی.باید بگویی چشم و چرا ندارد. 🔹خیلی ها بهشان برمی‌خورد وقتی امام زمان ظهور می‌کند.مثلاً یک مرجع.چون امام زمان تمام توضیح المسائل‌ها را جمع می‌کند.و ان مرجع هم باید مثل یک مردم عادی باشد،بعد از آن همه سال درسی که خوانده و جان کندنها دیگه به کارش نمی آید. 🔸کم بودن اشخاصی که در مقابل امیرالمومنین ع ایستادند؟؟!!! خیر. امیرالمومنین بعد از رسول الله تنها حکومت ائمه بوده.و خیلی از دوستانش در مقابلش ایستادند.طلحه و زبیر جزء خواص بودند.زیبر شخصی بود که در تشییع پیکر مبارک حضرت زهرا حضور داشت،اما در مقابل حضرت امیرالمومنین ایستاد. 🔹خودمان را فریب ندهیم که فریب دادن خود یک آفت سنگینی است که باعث انحراف دیگران هم می‌شود. 🔸ایشان رهبر جامعه اسلامی است نه فقط رهبر کشور ما،و تضعیف او میشود تضعیف اسلام و شوخی هم نیست و این‌ها گاهاً گناهانی هستند که قابل آمرزش هم نیستند. 🔹اطاعت از رهبری یک تمرینی است برای اطاعت از امام زمان. 🔸رهبری با امام زمان اصلاً قابل قیاس نیست،و هیچ کدام از علمای تراز اول ما هم با امام زمان قابل مقایسه نیستند. قیاس کردن امام با انسان های دیگر اشتباه است. 🔹امام تجلی اعظم خداست و هر کسی هر چیزی دارد از اوست. 🔸اما در جنبه اطاعت پذیری این خود یک آزمون است برای ما که ببینیم چقدر اطاعت داریم. ✨والحمدلله رب العالمین✨ ✨اللهم سلّم و تمم✨
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠آیت الله بهجت می‌فرماید: وای بر ما اگر هم دنیا و اهل ان از ما رو گردان باشند و هم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف از ما رو گرداند و ما را قبول نداشته باشد. 🔸خیلی از ما، همچین باوری برایمان ایجاد شده بر اساس تلقینات منفی که در طول سالیان به ما رسیده،که نمی‌توانیم کاری کنیم که موجب جلب توجه امام زمان ع شویم.و بگوییم ما کجا و امام زمان کجا؟!! 🔹اینکه بگوییم ما کجا و امام زمان کجا؟! در مقایسه ذات ما با ذات ما با ذات امام زمان صحیح است,چون اصلاً نسبتی ندارند اینها با هم و در اینجا قیاس غلط است. 🔸این بحثی که ما در اینجا می‌گوییم بحثی دیگر است،یعنی به این معنا که ما می‌توانیم کاری انجام دهیم که مورد توجه امام زمان قرار بگیرد،و به ما توجه ویژه ای داشته باشد؟ قطعا بله. 🔹امام صادق ع در مقابل برخی یارانش می ایستاد و به آنها احترام می‌گذاشت. 🔸در زیارتنامه میثم تمار،عبارات خیلی عجیب و زیبایی میبینید:مثلا یکی از عباراتش این بود, سلام بر کسی که امام باقر ع در وصف او فرمود:من میثم را دوست دارم،و دوست داشتنی شدید. 🔹این عبارت در قرآن در مورد خداوند آمده, که میفرماید: و کسانی که اهل ایمانند، این‌ها نسبت به الله شدیدترین حب را دارند. 🔸امام باقر انسان کامل است که میگوید من میثم را دوست دارم و دوست داشتنی شدید.و این خیلی حرف است. 🔹جناب میثم اختصاصی به این حالت ندارد، و این راهی است که تمام ابناء حضرت ادم می‌توانند آن را طی کنند،و به صورتی می‌توانند شوند که امام زمانشان از آنها راضی هست که،بلکه قبولشان هم دارد و به آنها علاقه دارد،علاقه شدید هم دارد. 🔸ما چون از روز اول در ذهنمان تلقین کردند که تو کجا و امام زمان کجا و قیاسی غلط هم بود،دیگر همچین ذهنیتی در باطن ما ایجاد نمی‌شود که برویم رضایت امام را جلب کنیم.اصلاً بنشینیم با خودمان فکر کنیم امام زمان آیا من را قبول دارد یا نه؟! 🔹اگر امام زمان بگوید من فلانی را قبولش ندارم این یک مصیبت است.چون این به این معناست که هیچ کدام از اعمال اش پذیرفته نیست. 🔸زمانی که حجت خدا کسی را قبول نداشته باشد خداوند هم قبولش ندارد. 🔹خداوند فقط از متقین قبول می‌کند.و اگر من متقی نباشم قطعا امام هم من را قبول ندارد. 🔸جوهره باطن انسان در امتحان‌ها خودش را نشان میدهد،نه اینکه ما در دوران آرامش شروع کنیم به کارهای نیک.این به ما نمره نمی‌دهد. 🔹بر اساس آیات قرآن اعمالی که ما در دوران آرامش انجام می‌دهیم هیچ کدام نمره ندارند.چیزی که نمره دارد نحوه عملکرد انسان در آزمون و ابتلا است. 🔸ببین در امتحانات و در دوراهی ها چه کار میکنی؟!وقتی بین منفعت شخصی ات و یک منفعت الهی گیر افتادی و منفعت شخصی ات را انتخاب کردی،امتحانت را رد شدی. 🔹هر کسی خودش را در امتحان میتواند بسنجد و ببیند نمره اش چند است. 🔸خیلی از مواقع ما خطا می‌کنیم و یک طوری آن را توجیه می‌کنیم که صورت مسئله پاک شود. 🔹گیرم صورت مسئله را پاک کردی،اما ان مشکل درونت هست و پاک نشده و هر چند وقت یکبار خودش را نشان میدهد. چیزی که به ما نمره میدهد همان نحوه آزمون است. 🔸یکی از نشانه های اینکه امام زمان ارواحنا فدا ما را قبول دارد این است که وقتی به مکان هایی که منتسب آن حضرت هستند وارد میشویم حس حضور به ما دست میدهد،چون امام ما را قبول دارد،یعنی ما را پذیرفت و ما را به محضر خودش راه داد. 🔹اگر امام زمان عج من را به محضر خودش راه داده باشد،اثارش این است که من همیشه او را حس میکنم،چون در محضر او هستم. 🔸راه ندارد او من را راه بدهد اما حالات من دگرگون نشود. 🔹یک بحثی است در مسیر سیر و سلوک که گفته می‌شود علوم باطنی بدون تغییر حال به کسی داده نمی‌شود. 🔸اینطور نیست شخصی رفتار و کردارش مثل سابق باشد، گبعد یکباره به او علم لدن هم بدهند. 🔹اگر کسی علم اش افزایش پیدا کرد،این توأم است با تغییر حالات باطنی اش. 🔸اگر انسان یک درجه تغییر کرد.یک درجه ادراکش تغییر می‌کند.اگر دو درجه تغییر کرد،ادراکش دو درجه تغییر می‌کند. 🔹هر چقدر ارتقا ما بیشتر شود،ادراکات ما قوی میشود. 🔸من خودم را می‌سنجیم،اصلا نمیتوانم امام زمان را درک کنم و نمی‌فهمم اش،یعنی احساس اش نمیکنم که حاضر است، پس یعنی ادراکش نمی‌کنم. 🔹می‌فرماید تو در حدی نیستی که امام تو را پذیرفته باشد،چون ادراکش نکردی،پس حس حضور هم نداری. آیا به مسجد سهله رفتی،در آنجا نماز هم خواندی،حس حضور کردی که این منزل امام زمان است؟!
قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۱۴۰ 💠این یک حالت بسیار مذمومی است که در درون من هست که هنوز نمیتوانم امام خودم را ادراکش کنم .از این حالت مذموم ترسی هم ندارم،و اصلا بنام بر این نیست که معادلات زندگی ام را تغییر دهم،اگر محاسبات و معادلات را تغییر ندهیم،با همان سکان میرویم جلو و در نهایت انسان با حسرت وخسارت زده از این دنیا میرویم. 🔹ما حرف امام زمان را می‌زنیم و مباحث علمی را متوجه می‌شویم، اما زندگی ما بر اساس معادلات نفسانی دارد میچرخد. و محور زندگی ما بر اساس نفس ماست یعنی هر چیزی که موافق نفس ما است را می‌پذیریم و هر چه که موافق نفس نیست را نمیپذیرم،گرچه آنچه که می‌پذیرم از جمله عبادات باشد.بعضی اوقات عبادات جنبه نفسانی دارد. 🔸ما گرفتار توجیهاتمان هستیم یعنی خطاهایمان را توجیه می‌کنیم،چون توجیه می‌کنیم راهی برای اصلاح نیست. اگر انسان صادقانه خطای خودش را بپذیرد، اصلاح می‌کند. 🔹کسانی که به مسیر امام زمان علیه السلام می‌روند مثل یک تخم مرغ اند.تخم مرغ زیر مرغ قرار می‌گیرد،چند روزی که می‌گذرد این دیگر خاصیت خوردن را از دست می‌دهد، نمی‌شود شما ان را نیمرو کنی،چون تحولاتی درونش ایجاد شده، و در عین حال به صورت نارس از زیر مرغ بکشی‌اش بیرون، فاسد می‌شود و دیگر جوجه نمی‌شود. 🔸ما که همش حرف از امام زمان و دین و این‌ها زدیم اهل دنیا دیگر از ما خوششان نمی‌آیند و می‌گویند شما افراطی هستید. از آن طرف هم امام زمان اگر ما را تحویل نگیرد،به دلیل معادلاتی که در زندگی ما است، می‌فرماید وای بر ما اگر اینطور باشیم!!!!! چون هم از اینجا رانده،و از آنجا مانده و انسان در یک برزخی گرفتار می‌شود که دو طرف او را نمی‌خواهند. 🔹معادلات زندگی ما اینطور رقم زده که پوشش ما پوشش اهل مذهب و دین است اما خودمان می‌دانیم که در درون ما چه دیوی هست،که در موقع خودش وقتی که هیجانی می‌شود و طغیان می‌کند هیچ کسی حریفش نمی‌شود. 🔸شخصی انسان مطیعی است،اهل تواضع خضوع هم است،اما در دوران عصبانیت هیچ کسی حریفش نمیشود و اصلا نمی‌پذیرد که دارد خطا میکند.و آن شخصیت واقعی اش همین است.دوران آرامش اصلا باطن انسان را نشان نمی‌دهد. 🔹انسان طبق دوران آرامش اش اصلاً وارد قبر و قیامت نمی‌شود.انسان طبق دوران آزمون اش وارد قیامت میشود،نه طبق آرامش. 🔸فشار مرگ هم از همین جهت است که باطن ها را آشکار میکند. 🔹ما باید یک محاسبه ای کنیم و معادلات زندگی مان را تغییر بدهیم. و این تغییر لازم است تا پیش از اینکه مرگ انسان فرا برسد. 🔸ما یک اصولی را میدانیم و مشکل اینجاست که به آن اصول پایبند نیستیم و این شده رهزن. 🔹ما باید خوشحال باشیم کسی به ما تذکر میدهد،چون اشکالاتشان را میفهمیم. در مجموعه علمی اصلا نباید ناراحتی داشته باشیم و از هم ناراحت شویم. 🔸مجموعه علمی یک مجموعه عقلی است و کسانی که در ان مجموعه هستند بر اساس آن سنخیت باطنی که دارند یک مسیری را طی می‌کنند و مسیر،مسیر ابدی است. 🔹زندگی های هر کدام از ما،در حاشیه وجود ما قرار گرفته،یعنی در متن نیست،کسی که شاکله زندگی ظاهری و مادی خودش را اصل میگیرد و مسیر را در فرع قرار می‌دهد،این شخص در قیامت شکست می‌خورد،چون چیزی که باقی میماند خودسازی است. 🔸باید نوع دیدگاه تغییر کند.تا نوع دیدگاه تغییر نکند،زندگی انسان عوض نمیشود،و آثار و نتایجی که در روح ایجاد میشوند هم تغییر نمی‌کنند. 🔹ما قطع به یقین باید بدانیم اگر مورد رضای امام باشیم نشانه‌هایی در زندگی ما پدیدار میشود،اصلا بدون نشانه نمیشود. 🔸کسی که در زندگیش اصلاً نشانه‌ای از امام نیست مشخص است که امام اصلاً به او محل نمی‌گذارد.علت بی محلی امام نسبت به ما به خود ما برمی‌گردد نه به امام. 🔹بحث های معنوی اینطورند که هر مرحله ای که سالک طی میکند نشانه هایی با او هست. 🔸یعنی سالک متوجه حالت خودش در آن مرحله میشود. 🔹همه این‌ها را بیان کردند.مثلاً کسی که در مقام توکل است نشانه‌اش این است. کسی که در مقام رضا هست نشانه‌ روحش این است،و خودش تغییراتی را مشاهده می‌کند و آثاری را در روح خودش می‌یابد. 🔸متوجه میشود بر اساس این شاخصه‌هایی که در درون من هست من در فلان مرتبه سیر و سلوک قرار گرفتم. 🔹در قرآن میفرماید مومن واقعی کسی است که وقتی آیات قرآن بر او خوانده می‌شود ایمانش افزایش پیدا می‌کند. 🔸انسان مومن گوینده را میبیند،وگوینده خداست. 🔹وقتی خداوند با تو سخن می‌گوید قلبت مخاطب اش است. خداوند با هر کسی سخن بگوید سخنان اش اثرات تکوینی دارد و باطن اش را منقلب میکند. 🔸می‌فرماید اگر از ایات فقط الفاظش را شنیدی و باطنت متحول نشد تو مومن واقعی نیستی‌. 🔹راه ندارد شخصی امام زمان از او راضی باشد اما هیچ نشانه‌ای از امام زمان در زندگی خودش نداشته باشد. 🔸مقصود از نشانه، نشانه‌های روحی است که در درون انسان ایجاد می‌شود.
قسمت سوم بشارت ازحجت جلسه ۱۴۰ 💠هرچقدر شخص بیشتر تلاش کند که رضای امام را بیشتر به دست بیاورد،نشانه ها هم شدید تر و قوی تر میشود. 🔸آن چیزی که اصل و اساس است جلب و رضایت امام است به هر طریقی که ممکن است. 🔹آیت الله بهجت فرمودند,که بحث تبلیغ خیلی مورد توجه امام است. که انسان صرف انرژی بکند برای تبلیغ. 🔸انسان زمانی می‌تواند تبلیغی داشته باشد که مثمر ثمر است، که در باطن خودش هم یک طوری سلوک کرده باشد که رضای امام را جلب کرده باشد. 🔹مثلا مجموعه فرهنگی علمی که دارد کار فرهنگی انجام میدهد،افراد در این قوام مجموعه نقش دارند،و هر کسی یک گوشه کار را باید بگیرد. 🔸به یک شخصی یک مسئولیتی را بدهی و او بگوید چون مشغله‌ام زیاد است نمی‌توانم این کار را انجام بدهم.این را بگذاریم روی ترازوی فلسفه،معناش این است که کارهای شخصی من از این کاری که شما می‌دهید به مراتب ارزشش خیلی بالاتر است. 🔹وقتی همچین دیدگاهی باشد،مشخص است این شخص هیچ ارزشی برای این مجموعه و کار تشکیلاتی که مورد رضای امام است،قائل نیست. 🔸هر کدام از ما همچین دیدگاهی داشته باشیم وارد خلل می‌شویم و باید دیدگاهمان را تغییر دهیم،و تا این دیدگاه تغییر نکند کار پیش نمی‌رود 🔹ما یک وظیفه جمعی داریم و یک وظیفه فردی، وظیفه فردی ما این است که به معلوماتمان عمل کنیم و وظیفه جمعی این است که هر کسی یک گوشه کار را بگیرد و کار را جلو ببرد. 🔸در مسیر عقلی بین افرادش تعارض نیست،و همه باید نسبت به همدیگر حالت خوش بینی داشته باشند. 🔹کمی ایثار میخواهد،اینکه انسان از وقت خودش بگذارد و فکر کند که چگونه روی جامعه می‌شود بیشتر اثر بگذاریم و همینطور روی خودمان. 🔸ندامت در صورتی صادقانه است که انسان تغییر روش دهد. 🔹ما حقیقتاً هیچ تغییر روشی در خودمان نمی‌بینیم. 🔸اگر من تغییر روش می‌دادم تا به حال خیلی از حالات زندگی من تغییر می‌کرد اما تغییر نکرد. 🔹در بحث مجموعه فرهنگی،آن هسته مرکزی باید خیلی قوی‌تر عمل کند.کسی که مسئول موسسه شده باید همه افراد را جمع کند، مقصود از مسئول تک تک افراد هستند نه یک شخص خاص. 🔸و تک تک افراد باید به فکر باشند که علت اینکه مثلاً ما به مشکل خوردیم، و قبل از این مشکل راه پیش می‌رفت و حرکت هموار بود،ولی حالا سد ایجاد شده،این سدها به چی برمی‌گردد؟ نکند به نفسانیت من به شخصه برگشته؟ باید حلش کنم 🔹گاهی اوقات شخصی سنگ راه می‌شود و راه حلش این نیست که خودش را حذف کند. انسان فرصت حذف کردن خودش را ندارد.راهش این است که خودش را بسازد،و سنگ راه نباشد و انرژی باشد برای این مسیر. 🔸گاهاً ما دلگیر می‌شویم و کنار می‌کشیم که این خودش آسیب زا است. 🔹آیت الله همدانی قدس سره از بزرگان عرفان هستند،یکی از شاگردانشان نقل میکردند،استاد میخواستند به مسافرت بروند،به شاگردانش فرمودند: مبادا یکی از شما از مسیر خارج شد،روش برادران خودش را تکذیب کند که به قعری میافتد که هیچ گاه بر نمیگردد. ✨والحمدلله رب العالمین✨ ✨اللهم سلم و تمم✨
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠آیت الله بهجت می‌فرماید:انتظار ظهور و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با اذیت دوستان آن حضرت سازگار نیست. 🔶اذیت دوستان حضرت به چه معناست؟ دوستان حضرت کسانی هستند که با ایشان در ارتباطند و کسی با حجت خدا رفیق می‌شود که خودش هم ولی الله باشد. این اشخاص اولیا هستند و اذیت کردنشان بر این صورت است که ما بر اساس قواعد شرعی عمل نکنیم. چون اینها شاهدان اعمال هستند. 🔹در قرآن می‌فرماید:عمل انجام دهید, همانا که خداوند و رسولش و مومنین شما را شهود می‌کنند.مومنین معصومین و کملین شاهدان اعمال هستند، و این‌ها از کارهایی که ما می‌کنیم در رنج قرار می‌گیرند حتی بعضاً مریض هم می‌شوند. 🔸یک شخص که مدام داعیه انتظار را دارد و فکر میکند امام زمانی هست،اما به وقتش به عمد خطا هم میکند،این خطا کردن قلب اولیا الهی را به درد می آورد. 🔹در احوالات یکی از اولیا خدا بود،ایشان هر وقت می‌دیدیمش تب داشت،از ایشان پرسیدیم چرا همیشه تب دارید؟ فرمودند اعمالی که در جامعه ایجاد می‌شود مستحق عذاب است و ما ان عذاب را به جان می‌خریم و به صورت مریضی برای ما جلوه میکند. 🔸شما دو دوتا چهارتا کنید،اوضاع جامعه ما آیا مستحق عذاب است یا نیست؟بر اساس قرآن و روایات اگر گناه در جامعه آشکار شود عذاب نازل میشود.گرانی قیمت ها عذاب است،و... 🔹اما عذاب استیصال(ریشه بر انداز) هنوز نیامده، که برای قوم عاد و ثمود و .. آمد. 🔸محرماتی که ما چند سال گذشته به عنوان امر مذموم تلقی میکردیم الان ممدوح شده و این انسان ها را مستحق عذاب میکند. که مشخص است برخی عنایتی دارند. 🔹در روایت آمده: خداوند نظر میکند به شهر ها و محله ها،و محله ای است یک نفر نماز شب خوان است.میفرماید خداوند به خاطر آن یک نماز شب خوان عذاب را از آن کسانی که نماز شب نمی‌خوانند برمی‌دارد.یا شخصی هست خمس میدهد،بقیه نمیدهند،یا شخصی نهی از منکر میکند بقیه نمیکنند، خداوند به خاطر صفات مثبتی که در برخی از افراد است عذاب را دفع میکند از بقیه. 🔸یک ولی خدا چون جامع تمام خوبی هاست،او میشود سپر کامل برای تمام عذاب ها.و چون عذاب ها امور وجودیه هستند نمی‌شود این‌ها نابود شوند،باید به جان یکی بخورد.که این ها به اولیای خدا اصابت میکند. 🔹این نکته که جلسه گذشته گفته شد که آیت الله بهجت فرمودند: وای بر ما اگر امام زمان از ما روی گردان باشد،و ما را قبول نداشته باشد.این خیلی ترسناک است. 🔸حالا اگر تمام عالم انسان را قبول نداشته باشند مهم نیست،اما اگر امام زمان هم بگویند اینها راست میگویند،دیگر تمام شده و وای بر انسان اگر امام زمان او را قبول نداشته باشد. 🔹امام زمان اگر دوستانش را آزار دهیم ،از ما روی برمیگرداند،چون شیعیانش را دوست دارد 🔸انسان به سادگی میتواند امام زمان را ناراحت کند، یعنی اگر ما عامدانه برخی کارهایی را انجام دهیم که نباید انجام دهیم،امام زمان روی برمی‌گرداند. 🔹علی ابن یقطین از کارگزاران دستگاه هارون الرشید و از نفوذی های امام بودند. و خیلی از تصمیماتی که ضد شیعه گرفته می‌شد این‌ها خنثی می‌کردند. 🔸حتی در احوالات زراره که از خواص امام کاظم علیه السلام هستند و ایشان در دستگاه حاکمه بودند.حضرت در یک برهه از تاریخ ایشان را رد کرده بودند و فرمودند من دیگه زراره را قبول ندارم،و جلوی جمع ردش میکرد و بعد از گذشت زمانی زراره نزد امام رفتند و آقا راهش داد،حضرت فرمودند من همان کاری را کردم که خضر کرد. خضر کشتی را سوراخ کرد برای اینکه حکام آنجا کشتی‌های سالم را غارت می‌کردند و خضر به کشتی صدمه‌ای وارد کرد که اصل کشتی باقی بماند. 🔹من هم به زراره صدمه وارد کردم برای اینکه دستگاه حاکمه داشت متوجه می‌شد او نفوذی است، من هم ردش کردم وگرنه سر زراره بالای دار بود. 🔸این‌ها کارهای خضر گونه است،که ضربه می‌زند به طرف،اما آینده را دارد می‌بیند. 🔹امام کاظم ع شبکه مخفی داشت،یکی از اعضای این شبکه علی ابن یقطین بود و نفوذ کرده بود در دستگاه هارون الرشید، 🔸ابراهیم جمال یکی از شیعیان و از شاگردان خاص امام کاظم علیه السلام هستند. و جمال یعنی شتربان،از لحاظ موقعیت اجتماعی خیلی پایین‌تر از علی بن یقطین بود. 🔹علی ابن یقطین به حج مشرف شدند،و میخواستند در مدینه به خدمت حضرت موسی بن جعفر برسد و حضرت او را نپذیرفت چون یک پیشینه ای داشت.👈🏻 یک روز ابراهیم جمال به دستگاه حاکمه می‌آید و می‌خواستند علی بن یقطین را ملاقات کنند و ایشان ردش میکند،در حالی که می‌دانستند او کیست.
قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۱۴۱ 💠حضرت هم به ایشان اجازه ورد نمی‌دهد تا اینکه حضرت را در کوچه و خیابان میبیند و به آقا میگوید آقا من چند بار به شما رجوع کردم و شما به من اجازه ندادین،اقا فرمودند تو راه را بر ابراهیم جمال بستی و خداوند اعمال حج ات را رد کرد و تا زمانی که ابراهیم جمال را راضی نکنی کارت درست نمیشود و من هم تو را نمی‌پذیریم. 🔹ایشان میگوید آقا جان،ابراهیم جمال در کوفه است و من در مدینه ام او را کجا پیدا کنم؟اقا فرمودند امشب بدون همراه،وارد قبرستان بقیع شوید، یک مرکبی آنجا هست سوارش شوید و به سمت کوفه بروید.او هم سوار مرکب شد و خیلی زود به کوفه رفت و به منزل ابراهیم جمال رفت.و گفت من علی ابن یقطین هستم. ابراهیم جمال گفت من کجا علی بن یقطین کجا؟!من یک شتربان هستم و تو در دستگاه حاکمه هستی. 🔸گفت یک امر خیلی مهم و بزرگی پیش آمده خواهش میکنم دم در بیا،و ایشان آمد و از او طلب بخشش کرد.ابراهیم جمال گفت خداوند تو را بخشید.علی ابن یقطین گفت نه این کفایت نمیکند،صورتش را روی خاک گذاشت و قسم اش داد که پایت را روی صورتم بگذار و چون قسم اش داد او پا را روی صورتش گذاشت،و علی ابن یقطین گفت من در مقابل تو دیگر هیچ تکبری ندارم. و همینکه برگشت امام کاظم ع او را با آغوش باز پذیرفتند. 🔹بعضی اوقات انسان تا انسدادی که برایش ایجاد شده را حل نکند امام زمان به او رو نمی‌کند. 🔸اگر شخصی خدایی نکرده یکی از اولیای خدا را برنجاند امام زمان اصلاً به او رو نمی‌کند،تا وقتی رضایت را جلب نکند. 🔹آیت الله بهجت می‌فرماید وای بر ما اگر امام زمان از ما رو برگرداند. 🔸گاهی اوقات انسان نمی‌داند که اولیای خدا را دارد در رنج قرار می‌دهد،و این خیلی سخت است. 🔹انسان باید خیلی در رفتارهایش احتیاط کند. 🔸این نحوه ضربه ها مثل گناهان عادی نیست که با استغفار و توبه تمام شود. گناهی که یک طرفش ولی خدا باشد به این سادگی‌ها بخشیده نمیشود.و راهبندان ایجاد میشود 🔹طرف هرچه زور خودش را بزند نماز بخواند،روزه بگیرد،کتاب بخواند،یک قدم بر نمی‌دارد چون امام زمان رو برگردانده. 🔸ما باید خودمان را در این موقعیت قرار دهیم،و این احتمال را بدهیم که چه بسا امام زمان ع از ما ناراحت باشد.. 🔹چون نشانه‌هایی از رضایت حضرت را شاید ما در زندگی خودمان نبینیم. 🔸در ادعیه آمده تو امام زمان را از چشم ظالمین محجوب کردی.کسی که ظالم است امام را نمیبیند 🔹دیدن اقسام مختلف دارد.اینطور نیست که حتماً انسان پیکر مبارک حضرت را ببیند مهم دیدن قلبی است. 🔸بزرگان فرمودند:شما روی دیدن ظاهری زیاد کلید نکنید،انچه مهم است معرفت به حضرت است. 🔹معرفت به حضرت,یعنی اینکه قلب ما امام را ادراک می‌کند.وجودش را حس می‌کند،در حضور قرار میگیرد. 🔸وقتی می‌خواهیم خطا کنیم آنقدر اضطراب می‌گیریم که انگار می‌خواهد قلب ما از دهن در بیاید. 🔹اما اگر با آرامش خاطر معاذ الله گناه را انجام می‌دهیم باید بترسیم چون این قلب مرده است. 🔸قلب زنده در مقابل گناهان عکس العمل نشان میدهد.هر چقدر قلب لطیف‌تر باشد در مقابل گناه،عکس‌العمل اش شدید تر میشود. 🔹امام زمان به کسی رو بیاورد،تمام وجود آن شخص زنده میشود،قلبش زنده و شعور و ادراک دارد. امام زمان پشت بکند همه چیز آن شخص می‌میرد، قلبش می‌میرد و حیوانی می‌شود. 🔸ما از کجا بفهمیم که امام زمان رو آورده یا پشت کرده؟ حالاتت را باید بررسی کنی. 🔹ما وقتی قرآن را برایت قرائت میکنیم یک دیدگاه غلطی داریم که باید آن را درستش کنیم.ما وقتی به آیات بهشت می‌رسیم آب دهنمان راه میوفتد، بعد به آیات جهنم می‌رسیم غرق در خیالات می‌شویم.چرا؟ چون خودمان را مخاطبش نمی‌دانیم و می‌گوییم جهنم مال شمر و فلان و ...است. در قران آنجا که خداوند میفرماید: برای آنها گرزهایی از آتش و آهن است،هر گاه که پوست آنها می‌سوزد پوست جدیدی برای آنها ایجاد می‌کنیم، یک درصد خودمان را در معرض این خطر قرار نمی‌دهیم.و فکر میکنیم کار ما درست است. 🔹در بحث‌های امام زمان‌شناسی هم خودمان را در جایگاه حق قرار ندهیم و یک درصد بگیم امام زمان چه بسا از من ناراحت باشد. 🔸اگر من با این حال از دنیا بروم چی؟ما وقتی محاسبه باطنی میکنیم ذهن ما به این سمت میرود که من در طول این چهل سال زندگی یکبار توانستم لبخندی روی صورت امام زمان ایجاد کنم؟!!!!!! 🔹اگر باعث لبخندش نشدی،پس باعث رنجش شدی و این خیلی ترسناک است. 🔸انسان باید قواعد زندگی‌اش را تغییر دهد،قواعد زندگی ما مادی و طبق امور وهمی و خیالی می‌چرخد.وطبق قواعد امام زمانی نمی‌چرخد. یعنی امام زمان در زندگی ما همه کاره نیست.
قسمت سوم بشارت ازحجت جلسه ۱۴۱ 💠امام زمان در آن حد است که امور ما را بچرخاند،اقتصاد و وضعیت سیاسی کشور را بیاید سامان دهد. 🔸هر کسی او را به خاطر خود شخص ایشان نمیخواهد. 🔹آن چیزی که اهمیت دارد کسب رضای امام زمان به وسیله عمل است،نه اینکه همش یک دعایی را بخواند. 🔸چیزی که از ما انتظار میرود،یاد امام زمان در هنگام عمل مهم است که آیا من کوتاه می‌آیم یا نه؟! حق هم با من هست آیا کوتاه می ایم؟گاهی انسان باید ایثار کند. 🔹گاهی باید روشمان را تغییر دهیم.گاهی داریم به دیگران صدمه وارد میکنیم باید فرمان را بچرخانیم. 🔸نه اینکه فقط دعا داریم،بین الطلوعین داریم،اما هنوز همان انسان سابق هستیم و این خطرناک است. ✨والحمدلله رب العالمین✨ ✨اللهم سلّم و تمم✨
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠تمام ماجراهایی که از اهل بیت علیهم السلام و شاگردان خاصشان نقل میشود یه ظرایف و لطایفی داخلشان هست,تا ما ازشان استفاده کنیم به عنوان مرحمی بر زخم خودمان. 🔸علی بن یقطین دارای مقام سیاسی بلند مرتبه ای بود،از آن طرف ابراهیم جمال از لحاظ موقعیت اجتماعی پایین بوده.ایشان رجوع میکند به علی ابن یقطین و او راهش نمی‌دهد.همین که ردش کرد چند صباحی بعد ایشان عزم حج میکند و به سمت مدینه میرود.بعد از حج میخواهد به زیارت امام مشرف شود،در کتاب وافی آمده:تمامیت حج به زیارت امام است. اگر کسی زیارت امام نکند حج اش تمام نیست. 🔹انسان بعد از اینکه حج را انجام داد باید به زیارت امام برود چون امام باطن حج است. 🔸ایشان یک انسان وارسته و انسان علمی است و این مسئله را میداند،و بعد از حج به سمت بیت امام رهسپار میشود،در میزند ،امام به ایشان اذن ورود نمی‌دهد. انسان وقتی اذن ورود نداشته باشد دلش میریزد،چون میداند که امام بی حساب کتاب کاری نمیکند،وقتی امام او را راه نداده یعنی خدا او را راه نداده است. 🔹در قرآن میفرماید: شما از طریق ابواب وارد خانه ها شوید. امام امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: هم ما باب هستیم و هم بیوت ما هستیم، جز از طریق ما شما نمیتوانید وارد وادی های معرفتی شوید 🔸رسول الله همه راه ها را بست جز باب ولایت را. 🔹ایشان در زد و در باز نشد. ما هم اینطوریم،گاهی یک ظلمی انجام میدهیم ارتباطمان با امام زمان قطع میشود.میخواهیم توسل کنیم،قلبمان راه نمیدهد،میبینیم چند روز گذشته یک کلام با امام حرف نزدیم. 🔸همه اینها روی حساب است و حتما باید رزقش باشد،تا آن در باز نشود قلب ما راه نمی‌دهد و ارتباط نمی‌تواند برقرار کند. ارتباط انسان زمانی برقرار میشود که آن نور ولایت به آن بتابد و روشن و زنده شود.بعد بتواند ارتباط بگیرد. 🔹در روایت فرمودند: هیچگاه نشد یک شخصی با سلام کردن از حضرت رسول (ص) سبقت بگیرد. 🔸شخصی که میخواهد سلام کند سلامش از کانال انسان کامل عبور میکند،او سلام میکند،بعد ما میتوانیم سلام میکنیم. 🔹یعنی سلام دادن او,اذن سلام دادن ماست 🔸انسان در این مورد باید دقت داشته باشد که فریب نخورد.چون سلام دادن واقعی,سلام دادن قلبی است نه سلام دادن زبانی. 🔹اگر انسان وقتی سلام داد قلبش شکست و اشک جاری شد،به آن سلام میگویند.و زمانی قلب شکسته میشود که باطنا امام سلام ات کرده باشد. 🔸شما در اذن دخول حضرت میخوانید که من شهادت می‌دهم شما با من سخن میگویید,اما گوشم از شنیدن این سخنان بسته است. ولی لذت مناجاتتان را حس میکنم،ولی صدای شما را نمی شنوم.این لذتش همان گفتگوی باطنی است که ما نمی‌شنویم اش. 🔹وقتی ما میگوییم السلام علیک یا بقیه الله اعظم،هر کاری میکنیم زبانمان میگوید. چه بسا دعای ندبه و زیارت آل یس هم می‌خوانیم اما خیلی قرائت این دعا برایمان سخت است،یعنی ارتباط برقرار نمیشود و قلب متصل نیست،مشخص است درب منزل حضرت بسته است. 🔸یعنی از آن ناحیه چیزی به قلب ما نرسید که قلب ما بازتابش را نشان بدهد به صورت مناجات. ارتباط واقعی ارتباط باطن است. 🔹علی ابن یقطین درب به روش بسته شد چون یک حقی را ضایع کرد و گردن گیرش شد 🔸به همین جهت فرمودند سالک باید با استغفار قرین باشد،همیشه در مقام استغفار واقعی باشد برای گناهانی که میداند و نمی‌داند و همیشه عزمش بر این باشد که من واقعا دارم استغفار میکنم. 🔹بعضی گناهان جنبه حق الناس دارند و شاید با استغفار آمرزیده نشوند. 🔸اکثریت افراد ارتباط با امام برایشان مهم نیست.همینکه میبیند حس اش نیست زیارت بخواند بیخیالش میشود. 🔹اینکه ما نمی‌توانیم دعا را تا آخر بخوانیم یا مدام صفحه آخر دعا را رصد می‌کنیم که کی این دعا تمام میشود،به دلیل اینکه ارتباط برقرار نمیشود. 🔹علی ابن یقطین مجدد برگشت وقتی در به رویش باز نشد.و دوباره در به رویش باز نکردند.و چون ایشان خیلی برایش مهم است که با امام ارتباط داشته باشد،امام این فرصت را در اختیارش قرار میدهد که در کوچه ای با او ملاقات کند.از لحاظ ظاهری این ها اتفاقا همدیگر را دیدند.اما از لحاظ باطنی امام است که صحنه گردان است. 🔹گاهی اوقات در که بسته است یک خطور ذهنی برایت پیش می آید که نکند من فلان جا گیر افتادم،این خطور ذهنی هم از جانب امام است که شما برگردید و درستش کنید. 🔸علی ابن یقطین به یکباره با امام کاظم علیه السلام روبه رو شد،که آقا راهم ندادید؟اقا فرمودند یادت هست با ابراهیم جمال چه کردید،ایشان به یکباره تلنگر خورد.