eitaa logo
خواهران مسجد قبا
91 دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
7.3هزار ویدیو
105 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ🌼 ✍پیامبر خدا :دزدترینِ مردم کسی است که از نماز خود می‌دزدد؛ نماز چنین کسی، همانند یک جامه کهنه، مُچاله میگردد و به چهره او زده می‌شود 📙میزان الحکمه ج۶ص۳۲۴ ⏳امروز جمعه ۴ آذر ماه ۱۴۰۱ ۳۰ ربیع الثانی ۱۴۴۴ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۲ ✅ @ghoba12
امام صادق علیه السلام: در شب و روزت منتظر امر (فرج) مولايت باش تَوَقَّع أمرَ صاحِبِكَ لَيلَكَ و نَهارَكَ بحارالأنوار جلد 98 صفحه 159 🎴 @ghoba12
🔰اعلام راهیافتگان به مرحله سوم اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن 🔹اسامی راهیافتگان به مرحله سوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اعلام شد. 🔸آزمون مرحله سوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم جمعه دوم دی ماه سال جاری در سازمان دارالقرآن الکریم برگزار خواهد شد. 🔗 I لینک خبر I 🆔 @ghoba12
💢 اسامی راه یافتگان و زمان آزمون مرحله سوم هفدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن اعلام شد + لیست حائزین دریافت مدرک درجه ۳ تا ۵ 🔸 مشاهده کامل خبر و اسامی 👇👇👇👇 https://telavat.ir/?p=34077 🔹 @ghoba12
💠هفت رفتاری که فرزندت را با آن فلج میکنیدستش نباشید 🔸از همون بچگی عادتش بدین که چیزی رو دستش ندین و روی میز یا جای دیگه ای بزارین تا خودش بیاد برداره اگر نمیاد نزدیکش بذارید تا اینجوری مسئولیت‌پذیر بشه. ✅ زبانش نباشید 💥به جاش سلام نکنید، خداحافظی نکنید، شعر نخونید و اجبارش نکنید که این کارا رو انجام بده و اگه دوست نداشت انجام بده، سرزنشش نکنید. ✅ حامی افراطی نباشید 🔸درسته که بعضی مواقع باید از کودکان حمایت کنیم ولی اگه همیشه و همه جا بخواهیم این کار رو بکنیم خیلی اشتباهه؛ برای این که یاد بگیره از حقش دفاع کنه با بازی و نمایش بهش یاد بدین. ✅ بلندش نکن 🔸وقتی زمین می خوره یا یه آسیب خیلی کوچیک می بینه فوراً بلندش نکنید و بذارید خودش تلاش کنه و از جا بلند شه ولی باهاش همدردی کنید. (البته اگه به شدت زمین نخوره) ✅ کنترلگر نباش 🔸اگه همه کارا و رفتارهای کودک‌ مثل بازی کردن، تمیزی اتاقش، رفت و آمدش و.... رو بیشتر از حد کنترل کنید از خودش ناامید میشه. ✅ پاهاش نباش 🔸بچه بالای دوسال رو نباید مرتب حمل کنید و اینطرف و اونطرف ببرید بلکه باید به راه رفتن تشویقش کنید. ✅ به جاش تصمیم نگیر 💥توی نیمی از تصمیم گیری ها اجازه بدین کودک انتخاب گر باشه مخصوصاً کودک بالای ۳ سال؛ مثلاً میتونی تو انتخاب غذا و رنگ لباس و.... از کودک نظرخواهی کنید. 🧡 @ghoba12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️ در از به قصد ❗️ از آن جا كه در قرآن آمده است: "لا يحب الله الجهر بالسوء الا من ظلم" اگر مادری در مورد خصوصيات ناپسند همسرش (مثل بدخلقی، بددهنی نسبت به همسر، مادر و اطرافيانش) با خواهر يا برادرش صحبت و درد دل كند، آيا غيبت است؟ يا به عنوان تظلم و داد خواهی، اشكال ندارد؟🤔 نظرات مراجع عظام تقلید👇🏻👇🏻👇🏻 آیت الله (رحمة الله علیه)🔻 گفتن ظلم ظالم را در نزد كسي كه قدرت بر دفع ظلم دارد جايز است. امام (دام ظله العالی)🔻 اگر به شخصی ظلمی شده است آن شخص می‌تواند نزد دیگران شکایت و تظلم کند و آن ظلمی را که به او شده نقل نماید. البته مقصود آن جایی است که ظلم صورت گرفته در خفا انجام گرفته باشد زیرا چنانچه این ظلم آشکارا انجام شده باشد به سبب تجاهر، غیبت جایز است. آیت الله (دام ظله العالی)🔻 اگر مظلوم باشد يعني حق واجب او تضييع شده غيبت جائز است ولي احتياط واجب اين است اگر به قصد كمک خواهي باشد غيبت كند و در غير اين‌صورت غيبت نكند. آیت الله (دام ظله العالی)🔻 اشكال ندارد. آیت الله (دام ظله العالی)🔻 به طور كلی در مواردی كه مصلحت غيبت اهم از مفسده‌ی آن باشد غيبت آن حرام نيست. آیت الله لنکرانی (رحمة الله علیه)🔻 تظلم و دادخواهي در صورتي صدق مي‌كند كه شنونده بتواند احقاق حق كند، مانند قاضي و امثال آن اما براي كسي كه امكان احقاق حق ندارد حكم تظلم و دادخواهي ندارد و غيبت محسوب مي‌شود. آیت الله شیرازی (دام ظله العالی)🔻 در صورتي كه تنها راه نهي از منكر باشد يا به عنوان تظلم و داد خواهي صورت بگيرد و اثري داشته باشد مانعي ندارد. 🔹منبع : مرکز پاسخ به سؤالات جامعه الزهراء ∞═┄༻•✾✿❤️✿✾•༺┄═∞ 🕊 @ghoba12
بدترین مردم🔻 ◽قال رسول الله صلي الله عليه و آله : 🔹شَرُّ النّاسِ مَن تَأَذّى بِهِ النّاسُ ، وشَرٌّ مِن ذلِكَ مَن أكرَمَهُ النّاسُ اتِّقاءَ شَرِّهِ ، وشَرٌّ مِن ذلِكَ مَن باعَ دينَهُ بِدُنيا غَيرِهِ. ◽پيامبر خدا صلي الله عليه و آله : 🔹بدترينِ مردم ، كسى است كه مردم از او آزار ببينند ، و از او بدتر ، كسى است كه مردم از بيمِ گزندش ، به او احترام بنهند ، و از او بدتر ، كسى است كه دينش را براى دنياى ديگرى بفروشد. 📚 بحار الأنوار : ج 75 ص 281 ح 7 ∞═┄༻•✾✿💜✿✾•༺┄═∞ @ghoba12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 خدا از قریش امتحان خیلی سختی گرفت، چون سرمایۀ معنوی و ایمانی بالایی داشتند 🔻 الآن معنویت در جامعۀ ما افزایش یافته؛ پس آمادۀ امتحان‌های سخت‌تر باشید! 📌 محفل هفتگی هیئات دانشجویی استان تهران- ج۵ 🔘 داستان بعثت پیامبر و تاریخ اسلام، در چه ژانری است؟ ژانر امتحان و معمّاگونه؛ یک امتحان بزرگ الهی از جامعه 🔘 فلسفه و محور اصلی حوادث تاریخ اسلام، امتحان‌شدن مردم است؛ بدون این نگاه نمی‌توان تاریخ اسلام را فهمید 🔘 امتحان‌های خدا برای افراد مدعی سخت‌تر است 🔘 گاهی خدا بهانه‌ای در ظاهر به نفع منافقین جور می‌کند، تا مردم را امتحان کند ____ در جلسۀ پنجم مبحث تاریخ اسلام: به نظر شما داستان بعثت پیامبر(ص) و تاریخ اسلام در چه ژانری است؟ آیا مثل یک داستان حماسی و جنگی است یا مثل یک رمان دربارۀ یک قهرمان اجتماعی است؟ یک مثال بزنم. امام‌صادق(ع) می‌فرماید: اگر خواستی یک رفیق انتخاب کنی، سه‌بار او را عصبانی کن، ببین چه‌کار می‌کند؟ اگر دست از محبت و وفاداری برنداشت، این رفیق خوبی است. (تحف‌العقول، ص۳۵۷) نه اینکه حتماً این کار را انجام بدهی اما ببین موقع عصبانیت چگونه برخورد می‌کند. خدا هم آدم‌ها را امتحان می‌کند. شما با کسی که می‌خواهد تو را امتحان بکند چطوری برخورد می‌کنی؟ با هوشیاری، هوشمندی و تفکر. برخورد کردن با کسی که می‌خواهد تو را امتحان کند سخت و پیچیده است. داستان زندگی پیامبر(ص)، داستان یک امتحان بزرگ الهی از یک جامعه است. ژانر تاریخ پیامبر(ص) ژانر امتحان و معمّاگونه است. باید ببینیم که مردم در آن امتحان، چه‌کار کردند و چه عکس‌العملی نشان دادند؟ اصلی‌ترین فلسفه حوادث تاریخ اسلام، امتحان‌کردن مردم است. اگر بدون این نگاه به حوادث تاریخ نگاه بکنی، یا اصلاً متوجه نمی‌شوی تاریخ چیست یا از آن غلط برداشت می‌کنی. اصلاً دین، همه‌اش امتحان است. مثلاً وقتی می‌فرماید «نماز اول وقت بخوان» این یک امتحان است. مثلاً شما چند مرتبه، اول وقت نماز می‌خوانی، بعدش خدا موقع اذان تو را در یک پیچی می‌اندازد تا امتحانت کند. بعثت پیامبر، نزول وحی و قرآن، همه وسیله‌ای برای امتحان هستند. امام‌صادق(ع) می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ بَعَثَ نَبِيَّهُ بِإِيَّاكِ أَعْنِي وَ اسْمَعِي يَا جَارَة» (تفسیر قمی، ج۲، ص۱۸). خدا پیامبرش را بر این مبنا مبعوث کرد که به در بگوید تا دیوار بشوند. پیامبر مأمور است که خیلی چیزها را مستقیم نگوید بلکه با اشاره بگوید. چرا؟ برای اینکه با اشاره‌گویی، افراد و جامعه آزادیِ بیشتری دارند و فرصت بهتری برای امتحان و انتخاب آزادانۀ مردم فراهم می‌شود. هرچه یک انسان یا یک جامعه‌ای در مقابل خدا مدعی‌تر باشد، امتحان‌های خدا سخت‌تر است. شما که در جمهوری اسلامی دارید زندگی می‌کنید، خیلی هم حسین‌حسین می‌کنید، اربعین هم رفتید و مدام یابن الحسن می‌گویید و دعا می‌کنید: «اللهمَّ عجّل لولیّک الفرج»، طبیعتاً امتحان‌های سخت برای شما می‌آید و با حادثه‌های تلخ و شیرین، شما را امتحان‌ می‌کنند. پیغمبر خدا هم از جانب خدا مأمور است که امتحان کند. مثلاً یک‌جایی منافقین خیلی علیه پیامبر(ص) جوّسازی کرده بودند و جامعه در حال انفجار بود. همان موقع، پیامبر(ص) شترش را گم می‌کند و دنبالش می‌گردد و می‌گوید: «شتر من کجاست؟» همین یک بهانه‌ای به‌دست منافقین داد و گفتند: پیامبر به ما از اسرار آسمان خبر می‌دهد اما نمی‌داند شترش کجاست (الخرائج و‌الجرائح، ج۱، ص۳۰) داستان بعثت پیامبر، داستان امتحان است. مثلاً چرا پیامبر(ص) باید یتیم باشد؟ این هم یک پایۀ امتحان است یتیم‌بودن، پایگاه اجتماعی پیغمبر(ص) را ضعیف می‌کرد چون یتیم‌بودن در جامعۀ مکه، به معنای کم بودن اعتبار فرد بود. خدا از قریش امتحان خیلی سختی گرفت و آنها را با شخصیت باعظمت پیغمبر امتحان‌ کرد. چون آنها مدعی بودند که پرده‌دار خانۀ کعبه هستند و به خدا ایمان دارند. خدا معجزۀ نابودی سپاه ابرهه را به آنها نشان داده بود. آنها از نظر معنوی مردم فقیری نبودند و خدا حق داشت از آنها امتحان سخت بگیرد چون امکانات بالای معنوی به آنها داده بود. هرچه به‌ظهور نزدیک‌ شویم، امتحان‌های ما سخت‌تر می‌شود، چون مدعیان ایمان باید غربال بشوند الان معنویت در جامعۀ ما نسبت به دهه‌های قبل، افزایش پیدا کرده است پس آمادۀ امتحان‌های سخت‌تر باشید! ما اربعین حسینی را دیده‌ایم. شهدای ما در آن زمان دسته‌های عزاداری حداکثر هزار نفری را دیده بودند و امتحان دفاع مقدس از آنها گرفته شد. ما الان عظمت اربعین را دیده‌ایم و چشیده‌ایم و امکانات معنوی ما بسیار بیشتر شده، لذا طبیعی است که خدا برای غربال‌کردن ما، از ما امتحان سخت‌تر بگیرد. 🚩 فاطمیۀ تهران؛ مبحث تاریخ اسلام،ج۵- ۱۴۰۱/۰۸/۲۹ 📢صوت: @Panahian_mp3 📎 @ghoba12