فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً فَادْخُلِي فِي عِبادِي وَ ادْخُلِي جَنَّتِي
🏴به یاد شهید سیدحسن نصرالله و یاران شهیدش🍂
🤲شادی روح بلندش، فاتحه و صلوات
#انا_علی_العهد
࿐჻ᭂ⸙🍃🌸🍃⸙჻ᭂ࿐
اَللّهُــمَّ عَجـِّـل لِوَلیِّــکَ الفَــــرَج
❇️نشست #علمی_تخصصی
🔹 با محوریت :
عوامل بیداری و انحراف فطرت با ابتناء بر مهدویت
🔹 با حضور :
➖سرکار خانم دکتر طاهره شاکری (استاد حوزه و دانشگاه)
➖سرکار خانم دکتر الهام نصرتزادگان (استاد حوزه و دانشگاه )
➖سرکار خانم نسرین نوری( معاون پژوهش)
🔹زمان و مکان : سهشنبه ۷ اسفند ماه ساعت ۹:۳۰ سالن اجتماعات #حوزه_علمیه_کوثر ورامین
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kosar_varamin
╚═══ 🍃🌺🍃 ════
اگر اهل کتاب خواندن نیستیم، احتمالا:
۱. از حقوق شهروندی خود و دیگران آگاه نیستیم.
۲. خیلی حرفهای تکراری میزنیم.
۳. دایرهی واژگان ما بسیار محدود است.
۴. بخش استدلالی ذهن ما تقریبا تعطیل است.
۵. استعداد عوامگرا شدن را پیدا میکنیم.
۶. مستعد پذیرش شایعات هستیم.
۷. اهمیت تفاوت میان انسانها را کشف نمیکنیم.
۸. توان و انگیزه یادگیری ما کاهش مییابد.
۹. با واژه نقد بیگانهایم.
۱۰. زمینه استقرار و تداوم
اقتدارگرایی را فراهم میآوریم.
۱۱. حرفهای نسنجیده زیاد میزنیم.
۱۲. حاکمان مستبد را خوشحال میکنیم.
۱۳. راحت تحت تأثیر تبلیغات
و پروپاگاندا قرار میگیریم.
۱۴. یا در همه زمینهها، اظهارنظر
میکنیم یا اصلا توان اظهارنظر نداریم.
۱۵. جهل مرکب داریم، یعنی نمیدانیم که نمیدانیم!
۱۶. گرفتار توهم دانستن هستیم و
به اشتباه فکر میکنیم میدانیم.
۱۷. دامنهی لذت ما محدود است.
33.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️آغاز همه چیز از یک استخاره در حرم امیرالمومنین (ع)
🔹شهید سید حسن نصرالله چگونه سید مقاومت شد؟
🌹🌸🌹🌸
#شهید_حمید_باکری 🌷
قائم مقام فرماندهی لشگر 31 عاشورا
(سپاه پاسداران انقلاب اسلامی)
نام : حمید باکری
نام پدر : حسین
تاریخ تولد :-/9/1334
محل تولد :آذربایجانغربی / ارومیه
تاریخ شهادت : 1362/12/6
محل شهادت : جزیره مجنون
طول مدت حیات :28 سال
مزار شهید : مفقودالجسد
آخرین سمت : قائم مقام فرماندهی لشگر 31 عاشورا
پدرش فیض الله از مهاجرین آذربایجان شوروی و کارمند کارخانه قند ارومیه بود و مادرش اقدس زنوزی زنی خانه دار ، مؤمن و با تقوی بود که 18 ماه پس از تولد حمید در حادثه رانندگی کشته شد . حمید ششمین فرزند خانواده باکری به شمار می رفت . فرزندان زیاد پدر را مجبور به ازدواج مجدد کرد اما در تربیت فرزندان کوتاهی نکرد و خصوصاً عمه آنها خانم سکینه باکری با کمک مادر بزرگ بچه ها در سرپرستی آنها بسیار تلاش کرد.شهید «حمید باکری» برادر شهید مهدی باکری در اثر اصابت آرپیجی، در عملیات خیبر به شهادت رسید. پیکر او در میدان جنگ باقی ماند و به کشور بازگردانده نشد.
#ادامه_مطلب 👇
زندگی نامه و وصیت نامه شهید حمید باکری
http://gfrsha.blogfa.com/page/znvvnshhb.aspx
🌷 🌷 🌷 🌷 🌷
http://eheyat.com/%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D9%85%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B1%DB%8C/
•┈┈••✾••┈┈•
🤲شادی ارواح طیبه شهدا و امام شهدا و این شهید عزیز فاتحه با صلوات
🤲دعای این شهید بزرگوار بدرقه زندگیمان، ان شاء الله
سلام دوستان عزیز 🦋
لطفاً صلوات های امروز خودتون رو به
برادر عزیز و شهیدمان هدیه کنید 👇
🌷 شهید حمید باکری 🌷
#محفل_شهدا
8.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقا آقا
آقا جان صدا مفهومه؟❤️
مهدی مهدی
فرمانده صدا مفهومه؟🥺
#امام_زمان
👇
┏═࿐❅❁••❅❁࿐═┓
┗═࿐❅❁••❅❁࿐═┛
4_6015005529435275375.mp3
17.31M
#شکرانه ۹
شــادی و آرامـش؛
بیشتر به قلب کسانی نازل میشه:
که اهل تشکـرند!
اگه کسی بهت محبتی کرد؛
حتی خیلی کوچیک....
به بهترین نحـــو ازش تشکر کن.
#سخنرانی_مذهبی 🎤
✊ شیر عرب به بیشهی شیران حق شتافت...
🎧 سرودهی افشین علا به مناسبت تشییع پیکر مطهر شهید سید حسن نصرالله که در ویژهنامه خط حزبالله دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب اسلامی منتشر شد.
💗 روز وداع
🤲فرمان رسید: آید و فرماندهی کند
در ملک لایزال شهیدان، شهی کند
🤲حق خواست تا اهالی باغ بهشت را
مبهوت آن فصاحت و قد سهی کند
🤲خواهد فلک که روز وداعش برهنهپا
در گریه با سپاه ملک همرهی کند
🤲ترسم که در قیامت تشییع قامتش
شمسالضحی چو ضاحیه قالب تهی کند
🤲آتش زنم به خامهی گریان خویش اگر
در وصف سربلندی او کوتهی کند
🤲تابوت او به دیده نشانم که پیکرش
جانم عجین به نافهی حزباللهی کند
🤲شیر عرب به بیشهی شیران حق شتافت
گیرم دو روز شیخ دغل، روبهی کند
🤲گیرم دو روز حاکم خونخوار خودفروش
می در حرمسرا خورد و فربهی کند
🤲او رفت سوی لایتناهی که راه را
با خون خود به قدس و حرم منتهی کند
🤲اسطوره ساخت قاتلش از او به دست خود
بگذار با تمام توان ابلهی کند!
👌افشین علا
اسفند ۱۴۰۳
💢 سقوطِ سرود...
🔻 آسیبشناسی تربیتی سرودهای مذهبی سالهای اخیر
✍ محمد حسین ابوطالبی
🔹 شباهت پرواز و سقوط، حس رهایی و شکوه است؛ و خطای کسی که سقوط میکند، مست شدن از احساس پرواز است غافل از مقصدی که انتظارش را میکشد.
🔸 شاید تا همین چند سال پیش هم با شنیدن نام گروه سرود، تصویری که در ذهن تداعی میشد این بود:
«جمعی با لباس متحدالشکل و رسمی،
چهرههای جدی،
متن و موسیقی حماسی،
تنها چیزی که حرکت میکند دهانهاست،
همه به افق خیره هستند
و تکخوان را به سختی میشود پیدا کرد اگر تکخوانی وجود داشته باشد»
🔹قطعا رشد و تکثیر گروههای سرود قوی و موفق در سراسر کشور، اتفاق بسیار مبارک و ارزشمندی است و جای شکر دارد.
اما تغییر هریک از عناصر فوق در سالهای اخیر، علیرغم ثمراتش آفتی را با خود به همراه آورده است که بیش از هرکسی، دامنگیر کودک و نوجوان ما میشود.
1⃣ ولع دیدهشدن: وقتی گروه سرود، وحدت خودش را از دست بدهد و هر عضوی از گروه با لباس متفاوتش یا کرشمه و اطوار خاصش منحصر به فرد بشود، سرود ماهیت موسیقایی خودش را از دست میدهد و تبدیل به «نمایش» میشود.
و در این نمایش، فیلمبردار و تدوینگر به دنبال شکار لحظههاست و هر عضو گروه سرود، به دنبال شکار توجه آنها.
نتیجتاً این دیدهشدن و راههای دیدهشدن، برای نوجوان دختر و پسر ارزشمند میشود.
2⃣ سلبریتیسالاری: وقتی دیدهشدن ارزشمند شد، کسی که دیده شود هم ارزشمند میشود و مخاطب، کنجکاو میشود او را بیشتر بشناسد.
کمااینکه میبینیم برخی گروههای سرود، به معرفی و برجسته کردن اعضای گروه میپردازند و نوجوان ما هم در کامنتها، قربانصدقه آن نوجوان دیگر میرود.
قبلا ما چه کار داشتیم ایندفعه تکخوان سرود امیرعلی است یا هانیه؟؟؟
و چه کسی سلامت اعتقادی و سیاسی امیرعلی و هانیه را در آینده یا حتی در حال، تضمین میکند که او را الگوی نوجوانمان میکنیم؟؟
3⃣ حیازدایی: اینکه یک دختر با صدای خود یا با ناز و ادای خود حین اجرای سرود، تلاش میکند برای دیدهشدن (که اسمش را میگذارند خوانندگی همراه با زبان بدن فعال!)، اولین چیزی که در او و در مخاطبش نابود میشود، مفهوم «حیا» است.
یک زمانی این اجراها محدود بود به دختران ۵-۶ ساله اما اخیرا رسما دختران نوجوان ۱۱-۱۲ ساله را هم وارد این فضا کردهاند. آنهم با چادرهای صورتی و اجرای مختلط! و طبیعتا با ساعتها تمرین در کنار پسران همسن و سال خودشان برای چنین اجرایی.
4⃣ سنّت زدایی: معمولا نوآوریهای بیضابطه که در این قبیل عرصهها به قصد «جذب مخاطب جدید» صورت میگیرد، بیشتر منجر به «تغییر ذائقه مخاطب فعلی» میشود. کودکان ما ده سال دیگر در لیست پخش گوشی خود، چه چیزهایی را گوش خواهند داد؟؟
آن مخاطب جدید هم نهتنها جذب نمیشود، بلکه بابت تبعیض و استاندارد دوگانه، ما را به سخره میگیرد که مثلا اگر نیمهشعبان باشد، همهچیز حلال میشود!!
5⃣ ترویج موسیقی مضلّ: یک چیزی به گوش برخی خورده که رهبری فقط موسیقی مضلّ را حرام میدانند و با همین دستفرمان، روی هر مداحی و سرود حرامی، مُهر حلال میزنند!
درحالی که رهبری سه نحوه اضلال را مطرح کردهاند که فقط یکی از آنها مضلّ بودن محتوا است.
ایشان تصریح دارند که «صوت مرقّص (رقصآور) مصداق اتمّ و اظهر صوت لهوی مضلّ عن سبیل الله است»
همچنین گفتهاند: «معیار، شأنیت است. یعنی لزومی ندارد در شنونده بالفعل چنین آثاری داشتهباشد»
در شرایطی که تنها عنصر متفاوت خیلی از سرودها و مداحیها با یک موسیقی حرام قطعی، متن شعر آن است، نمیتوان حکم به حلیت آن سرود و مداحی کرد.
🔻 عمده این موارد فارغ از شرایط خاص اجرا برای اهلبیت علیهمالسلام است و در فرض اجرای یک سرود کاملا ملّی در یک سالن موسیقی هم جاریست.
اما باتوجه به اینکه عمدتا در مصادیق کاملا مذهبی هست و حتی خیلی از مواقع شاهد سرود-مداحی یا مداحی استدیویی با چنین مختصاتی هستیم، طبیعتا کسی که دستش میرسد کاری کند و اصلاح این وضعیت به گردن اوست، بزرگان سخنران و مداح عرصه هیئت هستند و متولیان سازمان تبلیغات اسلامی؛ آنهم نه صرفا با موضعگیری، بلکه با اقدام و عمل.
🔹 اگرچه این نقدها پَر برنامه ارزشمند «معلی» را هم میگیرد اما ناظر به آن نیست. همانطور که در ساخت یک «برنامه شاد مذهبی» ملاحظات زیادی هست، به همان اندازه در نقد آن هم ملاحظات جدی باید باشد و نباید از دایره انصاف خارج شد.
این پیام در جهت نفی سرودهای اخیر نیست👆 دقت کنید فقط به تغییراتی که کم کم در آن پدید می آید، نگاه تربیتی دارد.