eitaa logo
بچه های گل یاس
33 دنبال‌کننده
845 عکس
427 ویدیو
161 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنا تهران
📁صلح امام حسن (ع)/۲ کتاب با گفتاری نسبتاً مفصل از علامه عبدالحسن شرف‌الدین، رهبر شیعیان لبنان در نیمه دوم قرن گذشته هجری قمری و پیشگفتار کوتاه نویسنده درباره تحقیق و کتابش آغاز می‌شود و پس از پرداختی کوتاه به زندگی‌نامه و سیره و سیمای حضرت امام حسن علیه‌السّلام به سراغ محور اصلی بحث یعنی زندگی سیاسی پرفراز و نشیب ایشان می‌رود. در بخش‌های دوم و سوم که پیکره اصلی تحقیق را شکل می‌دهند، سخن از موقعیت سیاسی ویژه آن روزگار و چرایی و چگونگی صلح و پیامدهای آن است؛ نویسنده با نگاهی ژرف به تحلیل داده‌های تاریخی و مدارک و اسناد معتبر پرداخته و تصویر روشن و منسجمی از موضوع ارائه نموده است. در بخش پایانی نیز مقایسه‌ای کوتاه و فشرده میان شرایط زمانه امام حسن با روزگار امام حسین علیهما‌السلام صورت گرفته است. بخشی از مقدمه کتاب صُلحُ‌الحَسَن(علیه‌السّلام) کتابی درباره صلح امام حسن(ع)، اثر شیخ راضی آل یاسین پژوهشگر و عالمی دینی شیعی است. این کتاب از معدود آثار تحلیلی و تفصیلی است که درباره زندگانی امام حسن مجتبی(ع)، موقعیت سیاسی او و شرایط صلح امام با معاویه سخن گفته است. این اثر به همّت حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به فارسی ترجمه شده است. این کتاب در زمرۀ متقن‌ترین کتب تاریخی در موضوع خود است و مؤلف در آن به موضوعاتی پرداخته که در کتب مشابه به آنها کمتر توجه شده است. منابع پژوهشی این اثر نیز قریب به صد منبع معتبر و ارزشمند است. کتاب، فراهم‌آمده فکری منظم، مبتکر و قوی است. (ع) ای
هدایت شده از روشنا تهران
📁 صلح امام حسن(ع)/1 🔺🔺 حسن روحانی درباره «صلح» امام حسن (ع) چه گفته است؟🔺🔺 🔸🔸 مسئله اینجاست که آیا صلح همانطور که روحانی در جمع خادمان قرآن گفت نتیجه استقامتی سخت‌تر از جنگ و جهاد است یا اینکه نتیجه دنیاطلبی مردم و تن به جهاد ندادن آنهاست؟🔸🔸 دولت‌ها به عنوان قوه مجریه بایستی در حوزه اجرایی به کار خود بپردازند اما دیده می‌شود که برخی دولت‌ها برای توجیه برخی از عملکردهای خود در جامعه که چندان مثمر ثمر نبوده دست به توجیه‌گری و ایدئولوژی‌سازی می‌زنند و به اصطلاح آسمان و ریسمان به هم می‌بافند. در این خصوص حسن روحانی در مراسم تجلیل از خادمان قرآنی و مصادف با روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: ‏امروز روز بسیار مبارکی است چرا که امام حسن(ع) مظهر حلم و صبر بود. صبر و حلم برای صلح، سخت‌تر ‏از صبر و استقامت در میدان جنگ است. ‏ وی افزود: صبر و حلم امام خمینی در دوران پایانی جنگ در پذیرفتن صلح به گونه‌ای بود که کسانی ‏که در متن امور بودند، می‌توانند سختی این صبر و شجاعت را درک کنند.‏ روحانی گفت: تحمل صلح بسیار دشوارتر از جنگیدن است؛ امام(ره) برای ‏دوران انقلاب و جنگ هرگز نگفت که جام زهر نوشیدم، اما در زمان صلح این مطلب را بیان کرد.‏ وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد:‌ مبادا روزی فرا برسد که ببینیم غیرمسلمانان ‏بهتر از مسلمانان به معنا و مفهوم قرآن عمل می‌کنند.‏ این درحالی است که حسن روحانی پیش از این در کتاب « مقدمه‌ای در تاریخ امامان شیعه»‌ در تحلیل رفتار مردمان آن روزگار آورده است: « در مدائن، امام مجتبی «ع» مردم را در مسجد شهر جمع کرد و وقایع را برای آنها توضیح داد. خیانت‌ها را گفت و افرادی را که در صحنه جنگ با دشمن، خیانت کرده بودند، معرفی کرد. رو به مردم کرد و اتمام حجت کرد. به مردم گفت: آیا برای ایثار و فداکاری و جانبازی و دادن خون، که برای شما عزت دنیا و آخرت است، آماده هستید؟ فرمود: اگر بایستید، خداوند شما را یاری می کند و ما پیروز می‌شویم و اگر آمادگی نداشته باشید، دنیای شما توأم با غم و اندوه و آخرت شما با مشکلات زیادتری توأم خواهد بود.» وی افزود: «مردم چه جوابی به امام حسن «ع» دادند؟ گفتند: ما می‌خواهیم زنده بمانیم و زندگی کنیم. ما آمادگی برای جنگ و فداکاری نداریم. این پاسخ مردم در مسجد مدائن در محضر فرزند رسول خدا و عقب نشینی از صحنه فداکاری و ایثار بود که دست روی دست گذاشتن امام مجتبی‌ «ع» را رقم زد. آنچه بعد به نام صلح لقب گرفت، چیزی بود که به دست مردم، در مدائن حاصل شد و نه به دست امام مجتبی‌ در کوفه. ایثار مردم و فداکاری مردم و جهاد می‌توانست سرنوشت دیگری را رقم بزند.» به نظر می‌رسد دراین مطلب تناقضی آشکار وجود دارد. مسئله اینجاست که آیا صلح همانطور که روحانی در جمع خادمان قرآن گفت نتیجه استقامتی سخت‌تر از جنگ و جهاد است یا اینکه بنا بر نوشتار حسن روحانی در کتاب مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه نتیجه دنیاطلبی مردم و تن به جهاد ندادن آنهاست؟ سئوال اساسی دیگر این است که تبیین و تحلیل تاریخ و قیام و صلح امام حسن مجتبی (ع) بستگی به شرایط دارد و هر کسی بنا بر شرایط و منافع خود می‌تواند تحلیل‌های گوناگونی از این واقعه عبرت آموز تاریخی بدهد یا اینکه تاریخ قابل تغییر است و مردمی که یک روز روحانی آنان را خائن می‌نامید امروز به الگو تمام عیار تبدیل شده‌اند؟ این رفتار متناقض را چگونه می‌توان توجیه و تفسیر کرد؟ (ع)
هدایت شده از روشنا تهران
📁صلح امام حسن(ع)/۳ فایل پی دی اف کتاب انسان ۲۵۰ ساله فصل امام حسن(ع) ۲۵۰ساله
هدایت شده از چریک سایبر🇵🇸
5.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبری بارها از شرایط جنگ احزاب (خندق) صحبت کردن شرایطی که تمام دشمنان اسلام بیرون از مدینه متحد شده بودن و در داخل مدینه منافقین با همکاری برخی یهودی‌ها بیشترین فشار روانی رو به مسلمان‌ها میاوردن! اما نکته مهم اینجاست: خندق آخرین تلاش دشمن برای شکست مدینه بود! بعد از خندق فتح مکه رخ داد خودتون بسنجید: خندق = قدرت بازدارندگی موشکی ما احزاب کفار = آمریکا؛ انگلیس؛ عربستان و ... منافقین داخلی؟ @basirat_shahriyar
هدایت شده از روشنا تهران
🔸چرا پیامبر(ص) به‌دنبال کسب قدرت بود؟ 🔸چرا پیامبر بسیاری از منافقین را به مردم معرفی و رسوا نکرد؟ 🔸پیامبر نتوانست منافقین و طاغوت‌چه‌ها را از بین ببرد چون مردم به‌خوبی یاری نکردند 🔻 رسول‌خدا(ص) که هدایت‌کننده و مبلّغ است، چه نیازی به قدرت دارد؟ اساساً یک پیامبر یا امام، قدرت را برای چه می‌خواهد؟ آیا این قدرت را برای کنترل مردم یا برای منافع خودش می‌خواهد؟ ابداً! این قدرت را برای برطرف کردن بردگی انسان‌ها و برای از بین بردنِ طواغیت و طاغوت‌چه‌ها می‌خواهد. 🔻 پیامبر این قدرت را نمی‌خواهد برای اینکه دین را به اجبار به مردم بدهد و مردم را کنترل کند که مبادا بی‌دین بشوند! بلکه این قدرت را لازم دارد برای اینکه مردم را آزاد کند و زمینۀ انتخاب آزادانه و آگاهانۀ مردم را فراهم کند. اصلاً راهِ آزادی یک ملت این است که امام صالحِ آن جامعه، قدرتمند باشد. راه دیگری وجود ندارد. 🔻 پیامبر نیاز به قدرت دارد تا بتواند صدایش را به همه برساند و الا طواغیت و زورگویان نمی‌گذارند؛ کمااینکه الان هم قدرت‌های طاغوتی و طاغوت‌چه‌هایی که در میان مردم هستند، با هزار ترفند نمی‌گذارند سخن حق، به مردم برسد. 🔻 اگر پیامبر بخواهد ملتی را آزاد کند، طبق سنت‌های الهی باید به کمک خودِ آن ملت آنها را آزاد کند، لذا صدا می‌زنند «مَنْ أَنْصارِي إِلَى اللَّهِ» چه کسی می‌آید من را کمک کند؟ بدون یاری مردم، پیامبر نمی‌تواند این کار را انجام دهد. 🔻 مردم آن قدرتی که رسول‌خدا(ص) برای از بین بردن طاغوت لازم داشت، کامل برای پیامبر(ص) تامین نکردند. البته بخشی از قدرت تامین شد و مشرکان با آن از بین رفتند اما پیامبر نتوانست منافقین و طاغوت‌چه‌ها را از بین ببرد چون مردم به‌خوبی ایشان را یاری نکردند. 🔻 چرا پیامبر(ص) بسیاری از منافقین را به مردم معرفی نکرد و آنها را رسوا نکرد؟ چون از قدرت کافیِ اجتماعی برخوردار نبود و منافقین میان مردم ریشه دوانده بودند. اگر این قدرت، در اثر نصرت مردم، کامل برای پیامبر تامین می‌شد منافقین هم از بین می‌رفتند. 👤علیرضا پناهیان 🚩 حرم رضوی- ۹۹.۷.۲۵ @roshana_tehran
هدایت شده از چریک سایبر🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبرانقلاب: نه آمریکا، و نه بزرگتر از آمریکا؛ قادر نیستند بر دنیای امروز اسلام، حادثه‌ای مثل ‎ را تحمیل کند؛ اگر دشمن خیلی فشار بیاورد، حادثه‌ "کربلا" اتفاق خواهد افتاد... @basirat_shahriyar
بایدن و ایران.pdf
229.8K
🌀 یادداشت/ 🔰نسخه pdf ❇️موضوع: ریاست‌جمهوری احتمالی بایدن و مسائل مربوط به ایران @basiratsh1357
Sedayeenghelab 182 - صدای انقلاب - افول آمریکا - دکتر عابدینی.mp3
12.14M
📢 شماره: 182 💠 افول امریکا در آستانه ی انتخابات 🎙 دکتر عابدینی 🔻رسانه ما باشید کانال بصیرت افزایی شهرستان شهریار 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @basiratsh1357
🔶اگر همان موقع که رویش ملت با وقاحت تیتر زد "سرتیپ همدانی در سوریه کشته شد" با این هرزنامه برخورد جدی می‌شد، ارگان رسمی شهرداری تهران تیتر نمی‌زد "مرگ مرد بسیجی در درگیری با اشرار" 🔻رسانه ما باشید کانال بصیرت افزایی شهرستان شهریار 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @basiratsh1357
9.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شب نامه / حضور قالیباف در جمع پزشکان ، چرا رادیو فردا ، بی بی سی و ایران وایر به این حضور انتقاد و از روحانی حمایت کردند ؟ / طرف مقابل می خواهد شکاف بین مردم و حکومت زیاد شود ، روحانی در افزایش این شکاف نقش قابل توجهی داشته ، حضور قالیباف و رئیسی و تبدیل شدن این حضور به فرهنگ می تواند این شکاف را کم کند ، طرف مقابل ترسیده و حالا در بحثِ حضور و عدمِ حضور حامی روحانی شده است 🔻رسانه ما باشید کانال بصیرت افزایی شهرستان شهریار 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @basiratsh1357
99-07-30.pdf
851.9K
🔸نشریه الکترونیکی پیشخوان خبر 🔹شماره 298 🔻رسانه ما باشید کانال بصیرت افزایی شهرستان شهریار 👇👇👇👇👇👇👇👇👇 @basiratsh1357