eitaa logo
بایگانی اندیشکده
4 دنبال‌کننده
92 عکس
73 ویدیو
20 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📰 صفحه‌ی آغازینِ اولین شماره‌ی روزنامه وقایع اتفاقیه (به‌مناسبت پنجم ربیع‌الثانی سالروز انتشار روزنامهٔ وقایع اتفاقیه به دستور امیرکبیر) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ آیا عزت‌الله فولادوند اتفاقی سراغ آثار هانا آرنت رفت تا آنها را به کتب مرجع دانشگاهی تبدیل كند و تئوری‌های این یهودی به کار پروژه کودتای سبز در ایران آید؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سازمان میراث فرهنگی در دوره ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی برای محسن ثلاثی به سبب ترجمه کتاب «توتالیتاریسم» هانا آرنت بزرگداشت گرفت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌺 با سلام و عرض تبریک به‌مناسبت میلاد امام حسن عسکری صلوات‌الله‌علیه 1⃣ قبلاً در مورد رئیس باند قاچاق دختران زیر سن قانونی، و رفیق صمیمی رؤسای جمهور آمریکا، مطالبی نوشته بودیم که اگر فراموش کرده یا از همراهان جدید کانال هستید، می‌توانید لینک زیر و پست‌های بعد از آن را مطالعه کنید: 👉 https://eitaa.com/jscenter/7034 2⃣ درباره‌ی «هویت یهودی خاندان سلطنتی انگلیس» هم قبلاً مطالبی عرض شد، که می‌توانید برای یادآوری به لینک زیر و پست‌های بعد از آن مراجعه کنید: 👉 https://eitaa.com/jscenter/6651 3⃣ در ادامه، توجه شما را به فیلمی از اعتراف شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی مبنی بر گرفتار شدن خاندان سلطنتی در رسوایی بزرگ اپستین جلب می‌کنیم. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
6.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✡ اعتراف بی بی سی فارسی به گرفتار شدن خاندان سلطنتی انگلیس در رسوایی فساد جنسی در شبکه جفری اپستین! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ تصویر نفتالی بنت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که کتابی درباره‌ی اندیشه‌های امام خمینی (ره) در دست دارد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «فریدریش ماکس مولر» بنیان‌گذار «آریایی‌گرایی» است. او نخستین کسی است که اقوام سلتی، ژرمن، اسلاو، یونانی، ایتالیایی، ایرانی و هندی را در یک گروه‌بندی نژادی جای داد و آن‌ها را از اقوام «تورانی» که در سده نوزدهم به اقوام ترک اطلاق می‌شد، و «سامی» متمایز کرد و «آریایی» نامید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
هدایت شده از استاد مهدی طائب
🎯 نفوذی‌های جنگ اُحُد چه کسانی بودند؟/ چرا پيامبر(ص) حاضر نشدند زره را از تنشان درآوردند 🔹 دومین جنگ پیامبر(ص) با مشرکان نبرد اُحُد در سال سوم هجرت بود. ایشان به مشورت با ياران خود پرداخت و نخست خود آن حضرت پيشنهاد داد که در داخل مدينه بجنگيم و جنگ را به جنگ شهری تبديل کنيم؛ ولی برخی اصحاب نظر ايشان را نپذيرفتند. 🔹 اصحاب در برابر رأی مستحکم پيامبر(ص) که با اصول نظامی سازگار بود، می‌بايست دليلی واضح و منطقی می‌آوردند، اما چنان‌که در تاريخ نقل شده دليل مخالفان اين بود که عار است از شهر خارج نشويم. يا جوانان گفتند: ما در جنگ بدر نتوانستيم شرکت کنيم و امروز می‌خواهيم جبران کنيم. 🔹 دلايل مخالفانِ پيشنهاد پيامبر(ص) متعصبانه و بی‌اساس بود. غيرمنطقی بودن اين سخنان و سستی ادله خروج از مدينه، نشان می‌دهد که جريان‌سازی‌ای رخ داده بود تا واقعيتی را بپوشاند؛ آن واقعيت تحميل خروج از شهر بر پيامبر اکرم(ص)بود. 🔹 اگر جنگ در شهر اتفاق می‌افتاد، بی‌شک به‌سود پيامبر(ص) تمام می‌شد و ضربه‌ای که مشرکان می‌بايست در بدر می‌خوردند و از آن رَستند، در اين‌جا کامل می‌شد و سقوط شرک پيش می‌افتاد. 🔹 هنگامی که ابوسفيان به‌‌سوی مدينه می‌آمد، متوجه گماردگان پيامبر(ص) شد و از ماندن مسلمين در شهر ابراز نگرانی کرد؛ با وجود اين به مسير خود ادامه داد. آيا اين مطلب نشان‌دهنده آن نيست که او پيش از جنگ از خروج سپاه پيامبر(ص) مطمئن بوده است؟ به عبارت ديگر اين امر که او از قبل می‌دانست برخی پيامبر(ص) را مجبور به خروج از شهر می‌کنند، حاکی از ارتباط وی با عده‌ای از مسلمين نيست؟ 🔹 در پايان حضرت(ص) پذيرفت که از شهر خارج شوند. ايشان پس از اقامه نماز به منزل رفت تا لباس و زره بر تن کند و سلاح بردارد و همراه ايشان دو نفر[از سران منافقان] نيز داخل شدند. در اين لحظه مردم از اينکه رسول خدا(ص) را بر خروج از شهر مجبور کرده بودند، پشيمان شدند. 🔹 هنگامی که پيامبر(ص) از منزل خارج شد، مخالفانِ جنگ شهری به نزد ايشان آمدند و پشيمانی خويش را از مخالفت با نظر پيامبر(ص) ابراز کردند، اما حضرت(ص) نپذيرفت و فرمود: من شما را به اين امر دعوت کردم و شما نپذيرفتيد. شايسته نيست برای پيامبری پس از پوشيدن زره آن را درآورد تا زمانی که با دشمن نبرد کند. 🔹 در اين‌جا، جای اين پرسش است که چرا مردم نخست نظر به خروج دادند و سپس پشيمان شدند؟ آيا پاسخ اين پرسش با دو نفری که همراه پيامبر(ص) داخل خانه شدند، ارتباط نداشت؟ هنگامی که آن دو در بين مردم بودند، نظر مردم خروج از شهر بود؛ اما هنگامی که آن‌ها ساعتی از ميان مردم خارج شدند، يک‌باره نظر مردم دگرگون شد. 🔹 پس هسته مرکزی مخالفت با نظرِ نخست پيامبر اکرم(ص) مبنی بر نبرد در شهر مدينه اين دو تن بودند که چون ساعتی از ميان مردم دور شدند، توده مردم بر آن شدند که همان نظر پيامبر اکرم(جنگ در شهر) را اجرا کنند. در واقع نظريه خروج از جانب مردم نبود؛ بلکه به آنان القاء شده بود. 📌 برگرفته از کتاب دشمن شدید 🌐 کانال استاد مهدی طائب http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/ 🇮🇷 با ما همراه باشید.
هدایت شده از استاد مهدی طائب
✔️ امام صادق(ع) می‌فرمایند: «اَلَا اِنَّ حَرَمِی وَ حَرَمَ وُلدِی مِن بَعدِی قُم؛ آگاه باشید که حرم من و حرم فرزندانم بعد از من، قم می‌باشد.» 📕 محاسن المؤمنین، قاضی نورالله شوشتری 🌐 کانال استاد مهدی طائب http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/ 🇮🇷 با ما همراه باشید.
هدایت شده از استاد مهدی طائب
✅ چرایی سفر حضرت معصومه(س) به ایران/ اقدام اطلاعاتی - حفاظتی امام رضا(ع) برای شناسایی نشدن سازمان شیعه 📚 علت این‌که حضرت معصومه(س) و برادران امام رضا(ع) برای دیدار حضرت(ع) به ایران آمدند، این بود که امام(ع) آن‌ها را فراخوان کرده بودند تا در سراسر بلاد و میان شیعیان پخش شوند. 📚 علت دیگری که امام(ع) هیچ‌کسی را همراه خود به طوس نیاوردند، این بود که توسط مأمون شناسایی نشوند. 📚 مأمون، اهل‌‌بیت(ع) و برادران امام(ع) را می‌‌شناخت؛ اما هدف مأمون این بود که به سازمان شیعه دسترسی پیدا کند. کسانی که حضرت آن‌ها را فراخوان کردند، از بستگانشان بودند. 📚 البته کاری که امام رضا(ع) انجام دادند و مأمون متوجه اشتباه خود شد، این بود که حضرت(ع) خواهر و برادران خودشان را به این نکته توجه دادند که خود مأمون نسبت به ولایت‌عهدی ظاهری امام(ع) آگاه است و می‌‌داند امام(ع) به‌طور ظاهری ولی‌عهد است؛ اما مردم نسبت به این واقعه آگاه نیستند و خیال می‌کنند اقدام مأمون نسبت به پذیرش ولایت‌عهدی امام(ع) جدی است. 📚 وظیفه‌‌ای که خواهر و برادران حضرت(ع) در این رابطه داشتند، این بود که مردم آن‌ها را به‌عنوان خواهر و برادران ولی‌عهد می‌شناسند و تحویل می‌گیرند و این یک فرصت خوبی برای تبلیغ تشیع در بین مردم بود؛ لذا وقتی بستگان امام رضا(ع) به اقصی نقاط ایرانِ آن‌زمان می‌رفتند، مورد استقبال قرار می‌گرفتند. 📚 حضرت معصومه(س) زمانی به قم رسیدند که مأمون متوجه اشتباه خود شد؛ لذا دستور مقابله را صادر کرد و بسیاری از بستگان امام(ع) را به شهادت رساند. این در حالی است که بستگان حضرت، در مسیر، مورد توجه و استقبال مردم آن دیار قرار می‌گرفتند؛ لذا یک مورد هم وجود ندارد که حضرت معصومه(س) در طول مسیر، مورد بی‌مهری و بی‌احترامی از ناحیه مردم قرار گیرند. 📚 اما دیگر در شهر ساوه، دستور مقابله از ناحیه مأمون رسیده بود؛ هرچند در همین نقطه هم ظاهراً اقدام بدی علیه حضرت(س) انجام نشد و پوشش را رعایت کردند. 📌 برگرفته از دروس استاد طائب 🌐 کانال استاد مهدی طائب http://eitaa.com/joinchat/1594753028C349cce3301 🎯 آدرس سایت: https://www.tarikh.org/ 🇮🇷 با ما همراه باشید.
🔍برآورد وضعیت آتی و نرخ دلار تا سال 1404 ♦️با فرض نرخ میانگین 12هزار تومانی دلار در سال 98 و ادامۀ "خلق پول" ، سالیانه 20% تا 25% به نقدینگی اضافه میشود. بنابراین میانگین نرخ ارز را میتوان پیش بینی کرد : - سال 1399 دلار تعادلی 15 هزار تومان - سال 1400 دلار تعادلی 18 هزار تومان - سال 1401 دلار تعادلی21 هزار تومان - سال 1402 دلار تعادلی 25 هزار تومان - سال 1403 دلار تعادلی 30 هزار تومان - سال 1404 دلار تعادلی 36 هزار تومان ⭕️البته این ارقام نرخ تعادلی است و ممکن با فاصلۀ زمانی اتفاق بیفتد و در سال بعدی تجمیع گردد. 💵از طرفی همین کاهش ارزش در مورد "دلار" با نرخ سالیانه 2.5% حاکم است که حدود 11 سال تجمیع شده است و اخیرا مقداری آزاد شد. بنابراین میتوان نرخ جهانی طلا را در سال 1404 حدود 2500 دلار برآورد کرد. 🖋جمع بندی : قیمت سکۀ تمام در سال 1404 حدود ریال خواهد بود. 🔺البته بعید است در سال 1404 چیزی به نام "ریال" وجود داشته باشد. 🏅ان شاءالله تا آن روز پول رسمی ایران و جهان اسلام خواهد بود. : آقای پوریا بنی اسد @MataNevesht BinesheTamadoni.ir