eitaa logo
قرآن‌ومعارف‌مدافعان‌حریم‌‌‌‌‌ولایت
321 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
82 فایل
اهداف 🔷 ترویج قرآن و معارف اهل بیت(ع) 🔷 تفسیر و تجوید 🔷 داستانگویی 🔷 روشنگری و بصیرت افزایی 🔷 تقوا و خوسازی آیدی مدیر @Mohamadjalili1 __________ ادمین پاسخگو @yakhoodaaaa _________________ http://eitaa.com/joinchat /3990290446C9b55326945 _______
مشاهده در ایتا
دانلود
بطری وقتی پر است و میخواهی خالی اش کنی، خمش میکنی ... هر چه خم شود خالی تر میشود  اگر کاملا رو به زمین گرفته شود ، سریع تر خالی میشود... دل آدم هم همین طور است گاهی وقت ها پر می شود از غم ، از غصه ... قرآن میفرماید : هر گاه دلت پر شد از غم و غصه ها ، خم شو و به خاک بیفت " " سجده کن ؛ ذکر خدا بگو  این موجب می شود تو خالی شوی  تخلیه شوی سبک شوی... @ghoranmodafean
🌸 پيامبر صلى الله عليه و آله 🌸  🔸أَقْرَبُكُمْ غَداً مِنِّي فِي الْمَوْقِفِ أَصْدَقُكُمْ لِلْحَدِيثِ، وَ آدَاكُمْ لِلْأَمَانَةِ، وَ أَوْفَاكُمْ بِالْعَهْدِ، وَ أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً، وَ أَقْرَبُكُمْ مِنَ النَّاسِ.   🔹نزديك ترين شما به من در قيامت، راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد، خوش اخلاق ترين و نزديك ترين شما به مردم است. 📚امالی(طوسی) ص 229 ، ح 403 - بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 72، ص94، ح12 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 توزیع متناسب خونِ گرم به همه بدن ♦️ ♻ کسانی که آشنایی هرچند مختصری با طب سنتی دارند مطلع هستند که صفرا است و تجمع و ماندگاری صفرا در سر، دراثرِ این ویژگیِ صفرا، به مرور باعث ایجاد مشکلاتی چون ریزش مو، سردرد، ، کلافگی و در سر شده که موجب می‌شود در سایر اندامها نیز بدن، با کمبود صفرا و سردی و ضعف آن اندامها مواجه خواهد شد از جمله: سردی اندامهای انتهایی (دست و پا)، ضعف هاضمه، یبوست و سوء جذب، ضعف و خستگی پاها، دیسک و دردهای کمری..... که وقتی فرد سر به میگذارد این صفرای جمع شده در سر به دلیل بالانشین بودن به مرور درتمام بدن بطور متناسب میگردد و هرچه با آرامش و زمان بیشتری در سجده باشیم این اتفاق بهتر خواهد افتاد. @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عوامل (بخش اول) 🍂 عوامل مادی: 🌱رسول خدا (ص) می فرماید: ای علی! نُه چیز مایه فراموشی است : خوردن سیب ترش، گشنیز، پنیر، نیم خورده موش، خواندن نوشته قبرها، راه رفتن میان دو زن، زنده انداختن جانور از بدن، حجامت در فرورفتگی پشت گردن و ادرار کردن در آب راکد 🌱همچنین می فرماید: پنچ چیز پیسی آورد: استعمال نوره در روز جمعه و چهارشنبه، وضو و غسل با آبی که با تابش (مستقیم) خورشید گرم شده باشد، خوردن در حال جنابت، آمیزش با همسر در دوران حیض و غذا خوردن پس از سیری 🌱رسول خدا (ص) می فرماید: آب را هنگام نوشیدن بمکید (جرعه جرعه بنوشید) و یکباره سر نکشید، چرا که مایه ناراحتی کبد می شود. 🌱رسول خدا (ص) می فرماید : از نشستن زیر آفتاب بپرهیزید، زیرا لباس را فرسوده و بدن را بدبو و بیماری پنهان را آشکار می کند. 🌱نکته: این حدیث می تواند مربوط به شرایط خاص یا شخص خاص و یا زمان و مکان خاص باشد که در این حالت ها تابش آفتاب سبب آسیب های یاد شده و یا گرمازدگی می شود، ولی اگر اوضاع زمانی و مکانی و مانند آن به گونه ای باشد که تابش نور آفتاب مایه زدودن جانوران ذره بینی (میکروب¬ ها) از بدن یا لباس می شود، در این صورت نور آفتاب سودمند است؛ چنان که علم پزشکی به این نکته توجه می دهد. حضرت آیت الله العظمی @ghoranmodafean
💠 عوامل (بخش دوم) 🌱امیرمومنان (ع) می فرماید: کسی که (نهال) هوس غذاهای گوناگون در دل بکارد، میوه های دردهای گوناگون بچیند و می فرماید: زندگی را برای خوردن مخواه، بلکه خوردن را برای زندکی بخواه. 🌱همچنین می فرماید: معده کانون بیماری ها و پرهیز سرآمد هر درمان است . بدن را به آنچه خوی کرده است عادت ده. تندرستی با پرخوری جمع نشود و مرضی ملال آور تر از کم خوری نباشد. 🌱همان حضرت می فرماید: هرگاه گوشت خریدید غده های (دُشبِل) آن را در آورید، چرا که رگ جذام را تحریک می کنند و می فرماید: طولانی نشستن در دستشویی موجب بواسیر (هموروئید ) می شود. 🌱به فرموده امام باقر (ع) مسواک کردن در حمام مکروه است، زیرا موجب وبای (فساد) دندان ها می شود. 🌱امام صادق (ع) می فرماید: خوردن گوشت نمک سود و خشک شده در برابر آفتاب، بدن را نابود می کند و چه بسا کشنده است؛ همچنین آن را عامل پیری زود رس می شناساند. حضرت آیت الله العظمی @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩 با فاتحه و صلوات ؛ ارواح مؤمنين و مؤمنات، پدران و مادران، شهیدان و...را در عصر پنج شنبه و شب و روز جمعه خرسند سازیم. «اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ امام صادق(ع) : ❗️در شگفتم از کسی که‌اندوه دارد چگونه به این آیه قرآن 🔰 🔸لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ🔸 پناه نمی‌برد در حالی که در ادامه آیه فرموده است: ▫️ما دعای او را پذیرفتیم و ▪️او را از اندوه نجات دادیم ▫️و مومنان را این گونه نجات می‌بخشیم. 🔰شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ✍۱۴۱۳ق، ج۴، ص۳۹۳ 🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @ghoranmodafean @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃﷽🍃🌸 🔻گناهانِ نفتی و بنزینی🔻 ✍ بعضی از مثل «نفت» هستند، و بعضی‌ها هم مثل «بنزین»❗️ قرآن درباره نفتی، میگه: ☜ «انجامش ندین»☹️👇 🕋 لَا تَلْمِزُوا أَنفُسَکُمْ (حجرات/۱۱) 💢 به همدیگه طعنه نزنید، تیکّه نندازید. 🕋 لَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ (حجرات/۱۱) 💢 همدیگه رو با القاب زشت صدا نکنید. 🕋 لَا تَجَسَّسُوا (حجرات/۱۲) 💢 توی کار همدیگه تجسّس و فضولی نکنید. 🕋 لَا یَغْتَب (حجرات/۱۲) 💢 غیبت همدیگه رو نکنید. امّا درباره بنزینی میگه: ☜ لَا تَقْرَبُوا: یعنی حتّی «نزدیکش هم نشید».😱 چون «بنزین»، بر خلافِ «نفت»، از دور هم آتیش می‌گیره.🔥👇 🕋 لَا تَقْرَبُوا الْفَوَاحِشَ، مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ (انعام/۱۵۱) 💢 به فواحش و کارهای زشت اصلاً نزدیک نشوید، چه آشکار باشد چه پنهان. 🕋 لَا تَقْرَبُوا الزِّنَا، إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَ سَاءَ سَبِیلًا (اسراء/۳۲) 💢 به نزدیک نشوید، که کار بسیار زشت، و راه بدی است! خواهرم! برادرم!⚠ 👀 نگاه به 👤 رابطه با 📱 چت کردن با 🗣 صحبت کردنِ بی‌مورد با و... همه مصداقِ نزدیک شدنِ به هستند. ❌ و جزوِ گناهانِ بنزینی هستند.🔥 نباید نزدیکش شد. 😈 برای حضرت موسی قسم خورد، که هرجا زن و مردی تنها باشند، من خودم شخصاً میام کنارشون، نه یارانم. 📚 امالی شیخ مفید، ص ۱۵۷. ، ، ، ، ، ، ، . * 🌸🍃بامنتشر کردن با لینک کانال در ثواب آن شریک باشید 🍃 @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸🌸 🔵درس اخلاق و 🔴👈 جواز 🗓 قسمت 4⃣
🍃 آفات زبان و قسمت چهارم موارد جواز لعن ۱۳ -لعن بر منکران قضا و قدر الاهى : کسانى که ارتباط سرنوشت و حوادث زندگانى انسان را با اراده و تقدیر الاهى انکار کنند، از سوى خداوند لعنت مى شوند. پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) در ادامه شمارش افراد ملعون مى فرماید: … والمکذب بقدر الله ). و کسى که قدر الاهى را تکذیب کند. ۱۴ -لعن بر مخالفان سنت رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) : آن کس که با سیره و روش پیامبر مخالفت کرده ، در صدد تغییر و حذف آن بر آید، از رحمت خدا به دور است . رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در ادامه شمارش افراد ملعون فرمود: والمخالف لسنتى . و مخالف با سنت من . ۱۵ -لعن بر حلال کنندگان حرام خدا: رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) در ادامه شمارش افراد ملعون فرمود: … والمستحل من عترتى ما حرم الله . و آن کس از خاندانم که آن چه را خداى عزوجل حرام کرده است ، حلال کند. ۱۶ -لعن بر زورگوى سلطه گر: سلطه گر ظالمى که صاحبان عزت الاهى را ذلیل و ذلیل ها را عزیز کند. حضرت رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) در ادامه فرمود: …والمسلط بالجبروت لیعز من اذل الله و یذل من اعزالله . و کسى که به زور چیره شده تا آن که را خدا ذلیل کرده ، عزیز کند و آن که را خدا عزیز کرده ، ذلیل کند. ۱۷ -لعن بر تاراج کننده بیت المال : کسانى که اموال عموى را به یغما برده ، به خود اختصاص مى دهند، مورد لعن قرار مى گیرند. رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه و آله و سلم ) در ادامه فرمود: والمستاثر على المسلمین بفیئهم منتحلاله . ۱۸ -لعن بر حرام کنندگان حلال خدا: پیامبر مکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) در پایان شمارش افراد ملعون فرمود: والمحرم ما احل الله عزوجل . و کسى که آن چه را خداى عزوجل حلال کرده است ، حرام کند. ۱۹ -لعن بر یارى کنندگان ستمگر: امام صادق (علیه السلام ) به نقل از رسول اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) مى فرماید: من تولى خصومه ظالم او اعان علیها ثم نزل به ملک الموت قال له ابشر بلعنه الله و نار جهنم و بئس المصیر. هر کس مخاصمه از سوى ستمگرى را به عهده گیرد یا بر آن مخاصمه او را یارى رساند، سپس فرشته مرگ بر او فرود آید، به او مى گوید: به تو لعنت خدا و آتش دوزخ و سرانجامى بد را بشارت مى دهم . حال پرسش این است که آیا مى توان افراد متصف به صفاتى چون کفر، شرک ، نفاق و ظلم به صورت معین و مشخص لعنت کرد یا حکم جواز لعن فقط به کافران ، مشرکان ، منافقان ، ظالمان و… به صورت کلى و نامعین مربوط مى شود؟ نام بردن از شخص خاص و لعنت کردن او، فقط زمانى صحیح است که آن شخص صفت کفر یا ظلم یا… را داشته باشد و گرنه لعن او حتى به صورت نامعین هم ، چه به صورت اخبار و چه به صورت انشا، جایز نیست ؛ اما از آن جا ممکن است شخص داراى یکى از این صفات تا زمان مرگش توبه کند و به راه خدا باز گردد، بهتر است نام اشخاص در لعن برده نشود و فقط به صورت کلى و نامعین لعن شوند. امیر مؤ منان على (علیه السلام ) فرمود: اهل شام را لعن نکنید؛ البته این نهى ، شاید از این رو بوده که حضرت به بازگشت ایشان به راه راست امید داشته یا شاید همه آن ها ملعون نبوده اند؛ زیرا بدون شک در بین آنها افرادى هم بوده اند که در راه راست گام مى گذاشته اند. دانشمند بزرگ شیعى مرحوم نراقى در این مورد برداشت زیبایى دارد و مى گوید: اگر این نهى درست باشد، شاید به امید بازگشت ایشان به راه حق بوده است که این شان رئیس دلسوز بر مردم است . امام على (علیه السلام ) رهبر جامعه است و براى جامعه مسلمانان ، مهربان و دلسوز و براى امت اسلامى مانند پدر است . پدر خانواده ، هیچ گاه افراد خانواده را طرد نمى کند. از سویى ، برخى از اشخاص به وسیله پیشوایان معصوم (علیه السلام ) نفرین شده اند؛ از جمله در تاریخ آمده است که ابوسفیان در هجو پیامبر اکرم هزار خطر شعر گفت و حضرت در پاسخ او فرمود: پروردگارا! من که نمى توانم شعر بگویم و سزاوار هم نیست که بخواهم با شعر پاسخش را بدهم . پروردگارا! او را در برابر هر حرفى از این شعرها که گفته ، هزار بار لعنتش کن . گفته شده است که حضرت على (علیه السلام ) در قنوت نمازش معاویه ، عمروعاص ، ابوموسى اشعرى و ابواعور سلمى را لعنت مى کرد. مرحوم نراقى از شیخ طوسى نقل مى کند که امام صادق (علیه السلام ) نیز پس از سلام نماز، چهار نفر را لعن مى کرد. لعن این افراد از سوى اولیاى معصوم (علیه السلام ) گویاى آن است که ایشان به خوبى مى دانستند افراد مذکور تا پایان عمر، بر کفر یا فسق خود باقى مى مانند. از این موارد مى توان چنین برداشت کرد که لعن برخى افراد یا گروهها نه تنها حرام نبوده ، بلکه جایز است و نیکو و مستحب نیز به شمار مى رود. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان//استاد ایت الله مجتبی تهرانی ادامه دارد... @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا