eitaa logo
قرآن‌ومعارف‌مدافعان‌حریم‌‌‌‌‌ولایت
319 دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
3.6هزار ویدیو
82 فایل
اهداف 🔷 ترویج قرآن و معارف اهل بیت(ع) 🔷 تفسیر و تجوید 🔷 داستانگویی 🔷 روشنگری و بصیرت افزایی 🔷 تقوا و خوسازی آیدی مدیر @Mohamadjalili1 __________ ادمین پاسخگو @yakhoodaaaa _________________ http://eitaa.com/joinchat /3990290446C9b55326945 _______
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خداوندا... تومیدانے آنچه راکه من نمےدانم✨ در دانستن توآرامشے ست و در ندانستن من تلاطمها...🍃 خدایا با آرامشت❄️ تلاطم هایمان را آرام ساز🌺 🌹
اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی نَفْسَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی نَفْسَکَ لَمْ أَعْرِفْ رَسُولَکَ؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی رَسُولَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی رَسُولَکَ لَمْ أَعْرِفْ حُجَّتَکَ؛ اللَّهُمَّ عَرِّفْنِی حُجَّتَکَ فَإِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دِینِی. اى خدا تو مرا به خود شناسا کن که اگر تو شناسایم به خویش نفرمایى رسولت را نخواهم شناخت؛ اى خدا تو رسولت را به من بشناسان و گرنه حجتت را نخواهم شناخت؛ خدایا تو حجتت را به من بشناسان و گرنه از دین خود گمراه خواهم شد.
را از بیاموزیم  ادامه سخن در مورد حکمت ۲۲۴ نهج البلاغه هفت فضيلت مهم اخلاقى: بخش دوازدهم: ادامه فضیلت حلم و بردباری علما و بزرگان دين نيز اين روش را از پيشوايان معصوم آموخته بودند: در حالات يكى از فقهاى بزرگ نجف نقل مى كنند: روزى شخصى نيازمند و خشمگين، نامه بسيار توهين آميزى به او نوشته بود كه من مى خواهم سرپناهى تهيه كنم و بايد نصف قيمت آن را شما بپردازيد. آن فقيه برجسته نامه توهين آميز و هتاكانه را خواند بعد بى آنكه عكس العمل نامناسبى نشان بدهد به دوستان حاضرش فرمود: اگر ما نصف سرپناه او را تهيه كنيم، نصف ديگرش را چه كسى تهيه مى كند. البته در حديثى از امام صادق(عليه السلام) مى خوانيم: «كَفى بِالْحِلْمِ ناصِراً وَإذا لَمْ تَكُنْ حَليماً فَتَحَلَّمْ; براى يارى انسان، حلم و بردبارى كافى است و اگر واقعا بردبار نيستى خود را به صورت بردباران در آور». در حديث ديگرى از مولا اميرمؤمنان(عليه السلام) آمده است: «جَمالُ الرَّجُلِ حِلْمُهُ; زيبايى انسان در حلم اوست». اشتباه نشود. حلم اين نيست كه انسان بر اثر عجز و ناتوانى بردبارى پيشه كند و بدى هايى را كه به او شده به خاطر بسپارد تا به موقع خود انتقام گيرد. در حديثى از اميرمؤمنان(عليه السلام) مى خوانيم: «لَيْسَ الْحَليمُ مَنْ عَجَزَ فَهَجَمَ وَإذا قَدَرَ انْتَقَمَ إنَّمَا الْحَليمُ مَنْ إذا قَدَرَ عَفى; كسى كه به خاطر عجز و ناتوانى اقدام به كارى نكند و به هنگام توانايى انتقام گيرد حليم و بردبار نيست. حليم كسى است كه به هنگام توانايى عفو كند». اين سخن را با داستان ديگرى از حلم اميرمؤمنان(عليه السلام) پايان مى دهيم. بعد از جنگ جمل «صفيه» دختر «عبدالله خزاعى» رو به اميرمؤمنان(عليه السلام) كرد و گفت: خدا زنانت را بى شوهر كند آن گونه كه زنان ما را بى شوهر كردى، بچه هايت را يتيم كند آن گونه كه فرزندان ما را يتيم كردى. جمعى برخاستند كه به او حمله كنند. اميرمؤمنان فرمود: «دست از اين زن برداريد» آنها دست نگه داشتند. كسانى كه سخن آن زن را شنيده بودند از حلم على(عليه السلام) نسبت به او تعجب كردند..... پایان شرح حکمت ۲۲۴ نهج البلاغه از آیت الله مکارم شیرازی
را از بیاموزیم وَسُئِلَ عَنِ الاِْيمَانِ، الاِْيمَانُ مَعْرِفَةٌ بِالْقَلْبِ، وَإِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ، وَعَمَلٌ بِالاَْرْكَانِ.  حکمت ۲۲۷ نهج البلاغه هنگامى كه از امام(عليه السلام) درباره تفسير ايمان سؤال كردند فرمود: ايمان معرفت با قلب(عقل) و اقرار به زبان و عمل به اركان (دين) است. بخش اول:  حقيقت ايمان: امام(عليه السلام) در اين كلام نورانى خود، كه بر گرفته از كلام رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) است حقيقت ايمان كامل را در عبارتى كوتاه و پرمعنا بيان كرده است، در واقع ايمان درختى است كه ريشه آن شناخت خدا و پيامبر اكرم و پيشوايان دين و معاد است و به دنبال آن بر زبان ظهور پيدا مى كند و ثمره اين شجره طيبه انجام وظايف الهى است، بنابراين كسانى كه در انجام وظايف كوتاهى مى كنند ايمانشان ناقص است و از دو حال خارج نيست: يا گرفتار ضعف ايمانند و يا هوا و هوس چنان بر آنها غالب شده كه از تجلى ايمان در عمل پيش گيرى مى كند. ابن ابى الحديد در اينجا به نفع مذهب معتزله استفاده كرده مى گويد: آنچه امام(عليه السلام)در اينجا فرموده عين چيزى است كه معتزله اهل سنت به آن معتقدند كه عمل به اركان و انجام واجبات (و ترك محرمات) را در مفهوم ايمان داخل مى دانند و آن كس كه عمل نكند نمى توان نام مؤمن بر او نهاد، هرچند با قلب پذيرفته و با زبان اقرار كرده باشد و اين بر خلاف اعتقاد اشعرى ها از اهل سنت و اماميه است. ولى ابن ابى الحديد از اين نكته غافل شده است كه اماميه، اسلام و ايمان را متفاوت مى دانند; كسى كه شهادتين را ابراز كند و يقين به خلاف گويى او نداشته باشيم در زمره مسلمانان است و جان و مال و خونش محفوظ، ذبيحه او حلال و ازدواج با او مباح است; اماميه آن را به معناى اقرار به شهادتين و اقرار به امامت ائمه دوازده گانه مى دانند و براى آن درجاتى قائلند; بعضى داراى درجات پايين، بعضى درجات متوسط و بعضى درجات عالى هستند و آنچه در كلام امام(عليه السلام)آمده اشاره به درجه عالى ايمان است. ادامه دارد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽❣ دارم خفه می شوم هوا دم دارد این شهرتو را فقط تو راکم دارد 🍃🌺 آویخته ام به بند،چشمانم را از دوری توهنوز هم نم دارد 🌺 🌺
💢 (ص)‼️ ⭕️قسمت °•1⃣•° ☀️⭕️ سلمان گفت: ای رسول خدا! آیا این ها واقع می شوند؟ ☀️ ⭕️رسول خدا (ص) فرمود: آری سوگند به آن که نفس من در دست قدرت اوست، ای سلمان! ☀️⭕️ در آن وضعیت، مردان امت من خود را به طلا زینت می کنند. ☀️⭕️ و لباس حریر و دیبا می پوشند. ☀️⭕️ و پوست پلنگ را برای خود جامه می کنند. ☀️ ⭕️سلمان گفت: آیا این ها از امور واقع شدنی است ای رسول خدا؟ ☀️⭕️ رسول خدا (ص) فرمود: آری سوگند به آن که جان من در دست قدرت اوست ای سلمان! ☀️ ⭕️در آن موقع رباخوری در بین مردم ظاهر و آشکارا می گردد. ☀️⭕️ و مردم با یکدگر با غیبت و رشوه معامله می کنند. 📚 تفسیر قمی 📌⭕️ ادامه دارد... ❗️ ✍
📝 🔹 🔴 می فرمایند: "اگر ما شما را نمی کردیم و یاد شما را از خاطر می بردیم، بلا بر شما نازل می شد"؛ پس این همه بلایی که بر سر وارد میشود چیست⁉️ ✔️ : ✍ابتدا لازم است اصل این که در نامه ای برای شیخ مفید نوشته شده را بدانیم. "سلام بر تو ای دوستی که در دین مخلص و در مورد ما به یقین مخصوص گشته ای، ما در مورد تو، را سپاس گزاریم.... ما از یاری رساندن به شما کوتاهی نکرده، فراموشتان نمیکنیم. و اگر چنین نبود ناگواری ها بر شما و دشمنان شما را نابود می ساختند..."(١) 👌اگر دقت شود ذیل میگوید بلایی که باعث نابودی میشود، نه اینکه سختی و چون ، و... دامن گیر هیچ یک از افراد نمیشود. چرا که این سنت است و بلاها باعث تربیت و رشد انسان میشود. ✅همچنین مهمترین شرط این و تداوم آن، دینداری است که باید بکوشیم تا به دامن گناه و نکنیم.(٢) 📚پی نوشتها: ١. بحار الانوار، جلد ٥٣ ٢. پرسش و پاسخ دانشجویی، ج٢٧