اگر میخواهی گناه و معصیت نکنی، همیشه با وضو باش، چون وضو انساݧ را پاک نگه میدارد و جلوی معصیت را می گیرد..
الهـــــی🙏
یا حَمیدُ بِحَقِّ مُحَمَد
یا عالیُ بِحَقِّ علی
یا فاطِرُ بِحَقِّ فاطمه
یا مُحْسِنُ بِحَقِّ الحسن
یا قدیمَ الاِ حسان بِحَقِّ الحُسَیْن
عجِّلْ لِوَلیِّکَ الْفَرَجَ صاحبَ العصرِ والزَّمان🙏
❤️❤️❤️
رسم است وقتی بزرگی یا مسئول مملکتی رخت سفررا میپوشد و میرود به یادش دسته گلی را بر میز و صندلی او مینهند
عجبا هرچه میگردیم دفتر کار سردار سلیمانی را نمییابیم میز و صندلی اورا نمییابیم
خدایا دسته گلهایمان را کجا ببریم
کجا بگذاریم
راستی دوستان؛ شما هیچ عکسی از سردار دارید که پشت میزی نشسته باشد
شما هیچ عکسی از سردار سلیمانی دارید که مردم پشت دفتر کارش منتظر باشند
تا گلهایمان را آنجا ببریم
بله یادمان می آید عمده محل کارش پشت خاکریزها بود
ودفترکارش سنگری بود که از چند گونی خاک پرشده بود
دلها بسوزد به حال دسته گلهایی که حسرت نشستن برصندلی حاج قاسم به دلشان ماند ولی عطرشان دنیاگیرشد
ای مرد بزرگ عزتت وغرورمان ریشه در پشت خاکریز نشینی و سنگر نشینی تودارد
🌸راهت ادامه دارد ایل دیارم جهان پهلوانم😓🌸
☀️ به نام خدای توانا و منتقم..
سلام به همراهان خوبم...
📆به جمعه👈۹۸/۱۰/۲۰👉خوش آمدید...
پگاه آدینه تون بخیر و تندرستی..
📿 ذکرروز"اللهم صلی محمد و آل محمد"
💯طلوع مجدد حیات را با کلام نورانی وحی معطر سازیم
اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ ذُكِّرَ بِآيَاتِ رَبِّهِ ثُمَّ أَعْرَضَ عَنْهَا ۚ إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِينَ مُنْتَقِمُونَ
چه کسی ستمکارتر است از آن کس که آیات پروردگارش به او یادآوری شده و او از آن اعراض کرده است؟! مسلّماً ما از مجرمان انتقام خواهیم گرفت!
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
👈 ( سوره سجده، آیه ۲۲)
💠 التماس دعا
💚 اللهُمَ عَجِلَ لِوَلیِکَ الفَرجَ
🖤شادی روح سردارسپهبدشهیدسلیمانی وهمرزمانش ؛فاتحه صلوات🖤
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۱۷۸)
امام علیه السلام به كميل بن زياد نخعى فرمود: اى كميل! خانوادهات را دستور ده كه روزها در كسب فضايل و مكارم بكوشند وشامگاهان در انجام حوائج مردمى كه در خوابند تلاش كنند.....
حکمت ۲۵۷ نهج البلاغه
بخش سوم:
تعبير به «يُدْلِجُوا» از ماده «اِدْلاج» كه به معناى سير در ابتداى شب يا تمام شب است اشاره به اين است كه انسان بايد خدماتش به مردم بى سر و صدا و غالبآ مخفيانه باشد
مخصوصاً با تعبير «مَنْ هُوَ نائِمٌ» (كسى كه در خواب است) تا آبروهاى آنها محفوظ بماند و در برابر ديگران شرمنده نشوند.
اين يك برنامه جامع و كامل است كه زندگى فردى و اجتماعى را كاملاً اصلاح مىكند. دنياى مادى امروز، كمكرسانى به نيازمندان را تحت برنامههاى محدود، در اختيار دولتها قرار مىدهد و افراد، كمتر مسئوليتى براى خود قائلند، در حالى كه در اسلام چنين نيست؛ همه كسانى كه توانايى دارند، در برابر مشكلات ونيازهاى حاجتمندان مسئوليت دارند
تا آنجا كه پيغمبر اكرم صلی الله علیه و آله در حديث معروفى مىفرمايد:
«وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لا يُوْمِنُ بِي عَبْدٌ يَبِيتُ شَبْعَانَ وَأَخُوهُ أَوْ قَالَ جَارُهُ الْمُسْلِمُ جَائِعٌ؛
سوگند به كسى كه جان محمد در دست قدرت اوست كسى كه شب سير بخوابد و برادر مسلمانش (يا فرمود: همسايه مسلمانش) گرسنه باشد به من (كه پيغمبر اسلام) ايمان نياورده است».
در نامه معروف امام علیه السلام به «عثمان بن حنيف انصارى» (نامه ۴۵) نيز همين معنا با تعبير جامع ديگرى آمده است، آنجا كه مىفرمايد:
«هَيْهَاتَ أَنْ يَغْلِبَنِي هَوَايَ وَيَقُودَنِي جَشَعِي إِلَى تَخَيُّرِ الأَطْعِمَةِ وَلَعَلَّ بِالْحِجَازِ أَوِ الْيَمَامَةِ مَنْ لا طَمَعَ لَهُ فِي الْقُرْصِ وَلا عَهْدَ لَهُ بِالشِّبَعِ أَوْ أَبِيتَ مِبْطَاناً وَحَوْلِي بُطُونٌ غَرْثَى وَأَكْبَادٌ حَرَّى؛
هيهات كه هواى نفس بر من چيره شود و حرص و طمع مرا وادار به انتخاب طعامهاى لذيذ نمايد در حالى كه شايد در سرزمين حجاز يا يمامه (يكى از مناطق شرقى عربستان) كسى باشد كه حتى اميد براى به دست آوردن يك قرص نان نداشته و هرگز شكمى سير به خود نديده باشد. آيا من با شكمى سير بخوابم در حالى كه در اطراف من شكمهاى گرسنه و جگرهاى تشنه باشد».
#سبک_زندگی را از #نهج_البلاغه بیاموزیم (۱۷۹)
امام علی علیه السلام:
...... سوگند به كسى كه تمام صداها را مىشنود، هركس سرور و خوشحالى در قلبى ايجاد كند خدا از آن سرور برايش لطفى مىآفريند كه هرگاه مصيبتى بر او وارد شود اين لطف همچون آب (در يك سطح شيبدار، به سرعت) به سوى او سرازير شود تا آن مصيبت را از وى (بشويد و) دور سازد....
حکمت ۲۵۷ نهج البلاغه
بخش چهارم:
آنگاه امام علیه السلام در ادامه اين سخن به نكته ديگرى پرداخته كه نكته اوّل را كاملتر مىكند و آن، دستور به شاد كردن دلهاى افسرده است.
در اينجا امام علیه السلام پاداش بزرگى را براى چنين اشخاصى ذكر مىكند و آن اينكه اين ادخال سرور در قلب انسان نهتنها در سراى ديگر به يارى انسان مىشتابد، بلكه در همين دنيا نيز مأموريت دارد كه در مشكلات، او را يارى كند و مصائب و حوادث تلخ را به شدت از او دور سازد.
امام علیه السلام براى بيان تأثير سرعت آن به دو مثال پرداخته است:
نخست جريان آب در يك سراشيبى
و دوم دور ساختن شترهاى بيگانه از مرتع اختصاصى.
در احاديث اسلامى نيز درمورد ادخال سرور در قلب مؤمنان بهطور خاص، يا انسانها بهطور عام، روايات زيادى وارد شده است؛
از جمله كلينى؛ در جلد دوم كافى بابى تحت عنوان «اِدْخالُ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤمِنينَ» ذكر كرده و شانزده روايت در آن آورده است؛
از جمله در حديثى از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله نقل مىكند.
«مَنْ سَرَّ مُوْمِناً فَقَدْ سَرَّنِي وَمَنْ سَرَّنِي فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ؛
كسى كه مؤمنى را مسرور كند مرا مسرور ساخته و كسى كه مرا مسرور كند خدا را مسرور كرده است».
در حديث ديگرى از رسول خدا صلی الله علیه و آله مىخوانيم:
«إِنَّ أَحَبَّ الأَعْمَالِ إِلَى اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ إِدْخَالُ السُّرُورِ عَلَى الْمُوْمِنِينَ؛
محبوبترين اعمال نزد خداوند، وارد كردن سرور بر مؤمنان است».
از امام صادق علیه السلام روايت گويايى در اين زمينه نقل شده است كه خلاصهاش اين است:
«هنگامى كه در قيامت انسانِ باايمان از قبرش خارج مىشود شخصى (نورانى) از قبر با او برمىخيزد و او را بشارت به خير مىدهد ودر تمام مراحل قيامت با اوست و از ترس و وحشت او مىكاهد تا زمانى كه او را وارد بهشت مىسازد.
شخص مؤمن از او مىپرسد: تو كيستى كه همراه من آمدى و در تمام اين مسير مونس من بودى؟ مىگويد:
«أَنَا السُّرُورُ الَّذِي كُنْتَ تُدْخِلُهُ عَلَى إِخْوَانِکَ فِي الدُّنْيَا خُلِقْتُ مِنْهُ لاُِبَشِّرَکَ وَأُونِسَ وَحْشَتَکَ؛
من همان سرورى هستم كه بر برادرانت در دنيا وارد ساختى. من از آن آفريده شدم كه تو را بشارت دهم ومونس تنهايى و وحشت تو باشم».
پایان شرح حدیث ۲۵۷ نهج البلاغه از آیت الله مکارم شیرازی
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_189
و قال عليهالسلام
مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ.
امام عليه السلام فرمود:
كسى كه صبر و شكيبايى او را نجات ندهد بىتابى او را از پاى در مىآورد
شرح و تفسير
بىتابى كشنده است
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به اثر زيانبار ترك صبر و پيشه نمودن جزع اشاره كرده مىفرمايد:«كسى كه صبر و شكيبايى او را نجات ندهد بىتابى او را از پاى در مىآورد»؛ (مَنْ لَمْ يُنْجِهِ الصَّبْرُ أَهْلَكَهُ الْجَزَعُ) .
به يقين در طول زندگى انسان، مصائب و مشكلات فراوانى است كه هيچكس از آن بر كنار نمىماند. عكس العملى كه انسان مىتواند در مقابل اين حوادث دردناك و غمانگيز نشان بدهد يكى از دو چيز است: نخست صبر و تحمل و شكرگزارى به درگاه خدا و دقت در يافتن راه نجات از آن مشكل يا مصيبت و حداقل كاستن از آثار زيانبار آن است.
ديگر جزع و بىتابى است كه هم اعصاب انسان را در هم مىكوبد و او را گرفتار بيمارىهاى مختلف كرده و گاه به مرگ مىكشاند و هم سبب ناشكرى به درگاه خداوند و وزر و وبال براى سراى ديگر مىشود.
انسان عاقل راه نخست را بر مىگزيند كه هم اجر صابران را دارد و هم فوايد و بركات صبر را.
بنابراين مفهوم اين كلام حكيمانه بسيار روشن و شفاف است و اينكه بعضى تصور كردهاند در مفهوم آن پيچدگى است كاملاً اشتباه است.
در ضمن از آنچه گفته شد معلوم شد كه هلاكت در اين جمله هلاك دنيوى و اخروى هر دو را شامل مىشود همانطور كه (نجات) در پرتو صبر نيز نجات دنيوى و اخروى را در بر مىگيرد، هرچند گاهى در بعضى از روايات تنها به هلاكت اخروى اشاره شده؛ مانند حديثى از امام صادق عليه السلام كه مىفرمايد:
«اتَّقُوا اللّه وَ اصْبِرُوا فَإِنَّهُ مَنْ لَمْ يَصْبِرْ أهْلَكَهُ الْجَزَعُ وَ إنَّما هَلاكُهُ فِى الْجَزَعِ أَنَّهُ إذا جَزِعَ لَمْ يُؤجَرْ ؛تقواى الهى پيشه كنيد و در برابر مشكلات و مصائب صبر و شكيبايى داشته باشيد، زيرا كسى كه صبر نكند جزع او را هلاك خواهد كرد و هلاكت او در جزع اين است كه وقتى بىتابى كند اجر و پاداشى به او داده نخواهد شد». ١
نكته:
صبر و جزع
بارها در كلام امام عليه السلام موضوع صبر و جزع و آثار نيكوى صبر و آثار شوم جزع مطرح شد و ما نيز بحثهايى داشتهايم. در اينجا لازم مىدانيم به سبب اهميت موضوع باز اشارهاى به اين مطلب داشته باشيم.
همان گونه كه اشاره شد، حيات دنيا آميخته با انواع مشكلات است. در مسير اطاعت الهى مشكلات كم نيست و در طريق پرهيز از گناه و تقوا مشكلات، زياد است. مصائب ناخواسته دامان همه را در دنيا مىگيرد و اگر توجه به اين حقيقت داشته باشيم كه در گذشته چنين بوده و در آينده نيز چنين خواهد بود از وجود اين مشكلات ناراحت نمىشويم، پيمانۀ صبر ما لبريز نمىگردد: شكيبايى خود را از دست نمىدهيم و ناراحتىهاى روانى ناشى از جزع و بىتابى به سراغ ما نمىآيد، زيرا مىدانيم همه در اين گونه امور به شكلى دست به گريبانند. اين صبر و شكيبايى افزون بر اينكه پاداش الهى فوقالعادهاى دارد؛ از جمله در حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم كه فرمود:
«مَنِ ابْتَلى مِنْ شيعَتِنا فَصَبَرَ عَلَيْهِ كانَ لَهُ أجْرُ ألْفِ شَهيدٍ ؛كسى كه از شيعيان ما مبتلا به مصيبتى شود و شكيبايى كند پاداش هزار شهيد را دارد». ١
در حديث ديگرى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم:
«ما مِنْ مُؤْمِنٍ إلّاوَهُوَ مُبْتلىً بِبَلاءٍ مُنْتَظِرٍ بِهِ ما هُوَ أشَدُّ مِنْهُ فَإنْ صَبَرَ عَلَى الْبَلِيَّةِ الَّتي هُوَ فيها عافاهُ اللّهُ مِنَ الْبَلاءِ الَّذي يَنْتَظِرُ بِهِ وَإِنْ لَمْ يَصْبِرْ وَجَزِعَ نَزَلَ بِهِ مِنَ الْبَلاءِ الْمُنْتَظَرِ أبَداً حَتّى يَحْسُنَ صَبْرُهُ وَعَزاءُهُ ؛هيچ فرد باايمانى نيست مگر اينكه به بلايى مبتلا مىشود و آنچه را انتظار آن مىكشد (اى بسا) از آن هم شديدتر است. هرگاه بر بلايى كه در آن است شكيبايى كند، خدا او را از بلايى كه انتظارش مىكشد بركنار مىدارد و اگر بىتابى نمايد بلاها يكى پس از ديگرى بر سر او مىآيد تا صبر و شكيبايى پيشه كند». ٢
در حديثى از امام هادى عليه السلام مىخوانيم:
«الْمُصيبَةُ لِلصّابِرِ واحِدَةٌ وَلِلْجازِعِ اثْنانِ ؛مصيبت براى انسان صابر يكى است و براى انسان ناشكيبا دوتاست». ٣
مضاعف شدن مصيبت افراد ناشكيبا از اينجاست كه ضربههايى بر جسم و روح آنها وارد مىكند و آنها را در هم مىكوبد. كوتاه سخن اينكه همانگونه كه در گذشته نيز اشاره شد جزع و بىتابى افزون بر نوعى ناسپاسى در پيشگاه خدا، آثار بسيار مخرّبى روى اعصاب انسان دارد و او را گاه تا سر حد جنون پيش مىبرد.
براى درمان جزع لازم است انسان توجه به مصائب اولياء الله در گذشته و مصائب دوستان و خويشان و بستگان كند كه هر يك به نوعى گرفتارند. به علاوه در آثار مثبت صبر و شكيبايى و آثار منفى جزع و بىتابى بينديشد. نيز به امورى بپردازد كه فكر او را به خود مشغول مىسازد و از مصيبت منصرف مىكند تا در سايۀ آن تدريجاً مصيبت را فراموش كند.
اضافه بر اين، همانگونه كه در روايتى از امي
رمؤمنان على عليه السلام اشاره شده، بسيارى از مشكلات پايانى دارد و به تعبير ما از اين ستون تا آن ستون فرج است.
نبايد انسان خيال كند كه هميشه مشكل به يك حال باقى مىماند
«إنَّ لِلْمِحَنِ غاياتٌ لابُدَّ أنْ تَنْتَهِىَ إلَيْها ؛مشكلات غمانگيز پايانى دارد». ١
در گفتار حكيمانۀ ٢٩١ نيز بحثى دربارۀ صبر و جزع خواهد آمد و براى توضيح بيشتر مىتوانيد به جلد دوم اخلاق در قرآن ،مباحث مربوط به صبر و شكيبايى و جزع، مراجعه فرماييد.
4_5830227278923040330.mp3
1.47M
🎙حجت الاسلام و المسلمین #استاد_رفیعی
🔰 موضوع : توفیق هدایت‼️
💝حداقل برای یک☝️نفر ارسال کنید.
┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آیا ارواح سرگردان باعث اذیت انسان در حالت خواب می شود؟
#استاد_محمدی
#پرسمان_اعتقادی
✨﷽✨
*✍خوابی که سردار سلیمانی پس از شهادت سردار مهدی زینالدین دیدن :*
دوماه از شهادتش میگذشت...
نبود که دلداریمان بدهد،
که غصه دلمان را بشوید و حالمان را خوب کند.
آن شب تا ساعت دو بیدار بودم. داشتم کارهای لشکر را سامان میدادم.
توی قرار گاه نصرت جلسه گذاشته بودند؛
از خستگی نتوانستم بروم.
خواب دست از سرم برنمیداشت؛
یک گوشه دراز کشیدم و پلکهایم روی هم رفت.
داشتم آماده میشدم بروم جلسه که آقا مهدی از در وارد شد.
هیجانزده پرسیدم:
«آقا مهدی مگه تو شهید نشدی؟
همین چند وقت پیش، توی جادهی سردشت...»
حرفم را نیمهتمام گذاشت.
اخم كوتاهی كرد و چین به پیشانیاش افتاد.
بعد باخنده گفت :
«من توی جلسههاتون میام.
مثل اینكه هنوز باور نكردی شهدا زندهن.»
عجله داشت. میخواست برود. یك بار دیگر چهره درخشانش را كاویدم.
حرف با گریه از گلویم بیرون ریخت:
«پس حالا كه میخوای بری، لااقل یه پیغامی چیزی بده تا به رزمندهها برسونم.»
رویم را زمین نزد.
قاسم، من خیلی كار دارم، باید برم. هرچی میگم زود بنویس.
هولهولكی گشتم دنبال كاغذ.
یك برگه كوچك پیدا كردم.
فوری خودكارم را از جیبم درآوردم و گفتم:
«بفرما برادر! بگو تا بنویسم.»
بنویس: «سلام، من در جمع شما هستم»
همین چند كلمه را بیشتر نگفت. موقع خداحافظی، با لحنی كه چاشنیِ التماس داشت، گفتم:
«بیزحمت زیر نوشته رو امضا كن.»
برگه را گرفت و امضا كرد. كنارش نوشت:
«سیدمهدی زینالدین» نگاهی بهتزده به امضا و نوشته زیرش كردم.
با تعجب پرسیدم :
«چی نوشتی آقامهدی؟ تو كه سید نبودی!»
اینجا بهم مقام سیادت دادن.
🔹از خواب پریدم.
موج صدای آقامهدی هنوز توی گوشم بود؛
«سلام، من در جمع شما هستم»
📚برشی از کتاب "تنها؛ زیر باران"
روایتی از حاج قاسم سلیمانی درباره شهید مهدی زین الدین...
روایت شده: حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) دو رکعت نماز میخواند که جبرئیل به ایشان تعلیم داده بود.
آن حضرت در رکعت اوّل پس از سوره «حَمد» «صد مرتبه» سوره «قَدر» و در رکعت دوّم بعد از سوره «حَمد» «صد مرتبه» سوره «توحید» را قرائت میکردند و چون سلام میدادند این دعا را میخواندند:سُبْحَانَ ذِى الْعِزِّ الشَّامِخِ الْمُنِيفِ ، سُبْحَانَ ذِى الْجَلاَلِ الْباذِخِ الْعَظِيمِ ، سُبْحَانَ ذِى الْمُلْكِ الْفَاخِرِ الْقَدِيمِ ، سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْبَهْجَةَ وَالْجَمَالَ ، سُبْحَانَ مَنْ تَرَدّىٰ بِالنُّورِ وَالْوَقَارِ ، سُبْحَانَ مَنْ يَرَىٰ أَثَرَ النَّمْلِ فِى الصَّفَا ، سُبْحَانَ مَنْ يَرَىٰ وَقْعَ الطَّيْرِ فِى الْهَوَاءِ ، سُبْحَانَ مَنْ هُوَ هَكَذَا لَاهَكَذَا غَيْرُهُ.پاک و منزّه است آن خدایی که دارای شکوه افراشته و بلند است، پاک و منزّه است خدایی که صاحب شوکت والا و بزرگ است، پاک و منزّه است خدایی که دارنده فرمانروایی پرافتخار دیرینه است، پاک و منزّه است آنکه لباس خرّمی و زیبایی به بر دارد، پاک و منزّه است آنکه در پوششی از نور و وقار است، پاک و منزّه است آنکه ردّ پای مورچه را بر سنگ سخت میبیند، پاک و منزّه است آنکه خطّ سیر پرنده را در هوا میبیند، پاک و منزّه است آنکه او چنین است و جز او چنین نیست.
سید ابن طاووس فرموده: در روایت دیگری وارد شده که پس از این نماز «تسبیح مشهور حضرت زهرا» (سلاماللهعلیها) را که بعد از هر نماز خوانده میشود، بخوانند و پس از آن «صد مرتبه» صلوات بر محمّد و خاندان او فرستند؛
و شیخ در کتاب «مصباح المتهجّدین» فرموده: نماز حضرت فاطمه(سلاماللهعلیها) دو رکعت است: در رکعت اوّل سوره «حَمد» و «صد مرتبه» سوره «قَدر» و در رکعت دوّم سوره «حَمد» و «صد مرتبه» سوره «توحید» خوانده شود و چون سلام داده شد، «تسبیح حضرت زهرا»(سلاماللهعلیها) را بخوانند، آنگاه دعای «سُبحانَ ذِی العِزِّ الشّامِخِ» [که در بالا آمد] را تا آخر قرائت کنند؛
و شیخ فرموده است: کسی که این نماز را بجا میآورد، چون از تسبیح فارغ شود زانوها و دستان خود را تا آرنج برهنه نماید و همه مواضع سجود خود را بدون مانع و حائل به زمین بچسباند و از خدا حاجت بخواهد و به هر کیفیتی که دوست دارد دعا کند و در همان حال سجده بگوید:يَا مَنْ لَيْسَ غَيْرَهُ رَبٌّ يُدْعىٰ، يَا مَنْ لَيْسَ فَوْقَهُ إِلٰهٌ يُخْشَىٰ، يَا مَنْ لَيْسَ دُونَهُ مَلِكٌ يُتَّقَىٰ، يَا مَنْ لَيْسَ لَهُ وَزِيرٌ يُؤْتَىٰ، يَا مَنْ لَيْسَ لَهُ حَاجِبٌ يُرْشَىٰ، يَا مَنْ لَيْسَ لَهُ بَوَّابٌ يُغْشَىٰ، يَا مَنْ لَايَزْدَادُ عَلَىٰ كَثْرَةِ السُّؤالِ إِلّا كَرَماً وَجُوداً، وَعَلَىٰ كَثْرَةِ الذُّنُوبِ إِلّا عَفْواً وَصَفْحاً، صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَافْعَلْ بِى كَذَا وَكَذَا.ای آنکه جز او پروردگاری نیست که خوانده شود! ای آنکه ورای او معبودی نیست که از او پروا شود! ای آنکه جز او فرمانروایی نیست که از او پرهیز شود! ای آنکه او را وزیری نیست که به او روی آرند! ای آنکه او را نگهبانی نیست تا به او رشوه داده شود! ای آنکه او را دربانی نیست تا به وسیله او به درگاهش آیند! ای آنکه بر اثر بسیاری درخواست، جز کرم و جود و بر اثر کثرت گناهان جز عفو و گذشت نیفزاید، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و با من چنین و چنان کن.و بهجای «کذا و کذا» حاجات خویش را از خدا بخواهد
☀️ به نام خداوندی که هستـی از اوست و هرچه داریم از لطف اوست!
سلام به شما عزیزان..
🗓به شنبه👈۹۸/۱۰/۲۱👉خوش آمدید...
آنچه خداوند می دهد پایانی ندارد...
و آنچه آدمی می دهد دوامی ندارد...
روزتون پر از داده های خداوند مهربان...
صبح اولین روز هفته تون بخیر و تندرستی...
📿 ذکرروز"یارَبَ اَلعَالِمیِنَ"
💯 صبحگاهان،جانمان را میهمان جرعه های ناب کلام الهی کنیم
اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
☘️ و مَا كَانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّهِ كِتَابًا مُؤَجَّلًا ۗ وَمَنْ يُرِدْ ثَوَابَ الدُّنْيَا نُؤْتِهِ مِنْهَا وَمَنْ يُرِدْ ثَوَابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْهَا ۚ وَسَنَجْزِي الشَّاكِرِينَ
هیچکس، جز به فرمان خدا، نمیمیرد؛ سرنوشتی است تعیین شده؛ (بنابر این، مرگ پیامبر یا دیگران، یک سنّت الهی است.) هر کس پاداش دنیا را بخواهد (و در زندگی خود، در این راه گام بردارد،) چیزی از آن به او خواهیم داد؛ و هر کس پاداش آخرت را بخواهد، از آن به او میدهیم؛ و بزودی سپاسگزاران را پاداش خواهیم داد.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
👈 ( سوره آل عمران، آیه ۱۴۵)
💠 التماس دعا
🖤شادی روح سردارسپهبدشهیدسلیمانی وهمرزمانش ؛فاتحه صلوات🖤
4_5843480036170008675.mp3
7.5M
#راضی_به_رضای_تو ۲۳
به مقام رضــا نخواهی رسید!
اگر....
نعمت های عظیـــم اخروی و معنوی خدا رو نبینی
و فقط به دنبال خواسته های حیوانی باشی!
هدایت شده از دلنوشته های یک طلبه
🛑 فوری
با علم و شواهد قطعی عرض میکنم که طرح استعفای بزرگان سپاه و سایر نیروهای مسلح، از اتاق فکر صهیونیزم مطرح شده و حجم بالایی از این دسته از پیام ها با اکانت های فیک در حال ایجاد موج هستند تا به مطالبه عمومی تبدیل کنند.
ضمن محکوم کردن این عملیات ننگین روانی دشمن، و اعلام حمایت از نیروهای خدوم و مخلص مسلح جمهوری اسلامی، توصیه میشود به هیچ وجه اینگونه پیام ها را منتشر نکنید.
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه