eitaa logo
قرآن‌ومعارف‌مدافعان‌حریم‌‌‌‌‌ولایت
321 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
3.6هزار ویدیو
82 فایل
اهداف 🔷 ترویج قرآن و معارف اهل بیت(ع) 🔷 تفسیر و تجوید 🔷 داستانگویی 🔷 روشنگری و بصیرت افزایی 🔷 تقوا و خوسازی آیدی مدیر @Mohamadjalili1 __________ ادمین پاسخگو @yakhoodaaaa _________________ http://eitaa.com/joinchat /3990290446C9b55326945 _______
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌸🌸 🔵 درس اخلاق ✅موضع ابلیس در برابر و 🔴👈 راه های درمان 👉🔴 🗓 قسمت آخر
🍃🍃🍃🍃🍃 آفات تهمت قسمت ششم موضع ابلیس در برابر تهمت و بهتان تهمت و بهتان به اندازه اى زشت و زننده است که حتى شیطان هم از انجام دهنده آن دو بیزارى مى جوید. شیطان از رفتارهاى زشت و اعمال خلاف استقبال مى کند؛ ولى برخى از رفتارهاى ناروا آن قدر زشت و پلیدند که شیطان هم آن ها را تاءیید نمى کند. یکى از این اعمال ، نابود کردن وجهه افراد در جامعه ، و ریختن آبروى آن ها به وسیله بهتان یا نعمت است . امام جعفر صادق (علیه السلام ) در این زمینه مى فرماید: من روى على مؤ من روایه یرید بها شینه و هدم مروءته لیسقط من اعین الناس اخرجه الله من ولایته الى ولایه الشیطان ، فلا یقبله الشیطان . اگر کسى سخنى را بر ضد مؤ منى نقل کند و قصدش از آن ، زشت کردن چهره او و از بین بردن وجهه اجتماعى اش باشد و بخواهد او را از چشم مردم بیندازد، خداوند او را از محور دوستى خود خارج مى کند و تحت سرپرستى شیطان قرار مى دهد؛ (ولى ) شیطان هم او را نمى پذیرد. (۶): راه هاى درمان تهمت پاک ساختن زبان از آفت تهمت ، با کوششى مداوم میسر خواهد بود. درمان این بیمارى را باید با اندیشه و دقت در پیامدهاى زشت و نازیباى آن آغاز کرد؛ سپس به یادآورى مستمر آن ها پرداخت که : ((فان الذکرى تنفع المومنین )). یادآورى پیامدهاى تهمت ، تنفر و انزجار قلبى انسان از این رفتار زشت و پلید را در پى خواهد داشت و بدیهى است که تمام حرکات درونى و برونى انسان ، بر پایه ((دوست داشتن )) و ((نفرت ورزیدن )) انجام مى گیرد؛ از این رو مى باید در صدد ایجاد و تقویت حالت انزجار از تهمت بر آمد تا بتوان به سوى ترک آن گام برداشت . همچنین باید به ارزش و عظمت آبروى دیگران اندیشید تا به سادگى به سمت تخریب آن گام برداشت . دین مبین اسلام ، آبرو و حرمت مؤ من را بزرگ تر از کعبه و حتى قرآن دانسته است و با آگاهى از چنین ارزشى ، هیچ کس نباید به خود اجازه دهد به حریم آبروى دیگران تجاوز کند. تقویت حسن ظن و حمل رفتار دیگران بر وجه نیکو، راه دیگرى براى درمان این بیمارى نابود کننده است . اخلاق الاهی جلد چهارم ، آفات زبان//استاد آیت الله مجتبى تهرانى ✅✅ 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 @ghoranmodafean
موضوع: در رحمت خدا 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 @ghoranmodafean
🍃صبحت بخیر ای غزل ناب دفترم ای اولین سروده و ای شعر آخرم 🍃صبحی که یادتو در آن شکفته شد گویا تلنگری زده بر صبح محشرم 🌸☘🌸☘🌸☘🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. اي مسلــمان قــدر قــرآن را بــــدان تــــا بمــــاني از بـــلاهـا در امــــان اي مــسلمان گــوش كــن آواز حـق تا بَري پــــي بــر رمـــــوز و راز حق 🌻🍃🌸🍃🌻🍃🌸🍃🌻 @ghoranmodafean @ghoranmodafean
راضی به رضای تو_31.mp3
11.2M
۳۱ تَــهِ مسابقه های دنیا و موفقیتهاش تا دمِ وفات، همراه ماست! ببا بریم در یه میدان بزرگتر که موفقیتش تا ابد باماست... کدوممون میتونه خدا رو بیشتر از خودش راضی کنه؟
امام صادق....... هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت به لطف خداوند بد گمان شده است چرا که خداوند می فرماید اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل کرم خود بی نیازشان می کند🙏🥀
دوشنبه‌ها، دنیا با همه بزرگی‌اش کوچک می‌شود در قاب تصویر حرمت! از میان روزهای هفته، دوشنبه منسوب است به امام حسن و امام حسین علیهما السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زنگ خطر.mp3
5.62M
💌 😣 فکرهای مختلف دست از سرم برنمیداره... کلافه شدم؛ این همه فکرهای مزخرف از کجاست ؟ 🎤 @ghoranmodafean
🔰امام خامنه ای: ✨《دهه‌ ی فجر، آن آیینه ‌یی است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد. اگر این آیینه نبود، باز هم مثل همان دوره‌ های تاریک و قرون خالیه، بایستی ما می نشستیم و اسمی از اسلام می آوردیم.》 ۱۳۶۹/۱۰/۱۱ 🇮🇷 @ghoranmodafean
tulip-blood.mp3
1.36M
┈•‌‌‌‌‌‌꧁༼﷽༽꧂•┈       🎙به لاله در خون خفته 🌷 دست از جان شسته ...❤️ 🌹 مبارک 🇮🇷 ☞‌‌‌‌‌‌‌‌‌ @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
«قَالَ قَدْ وَقَعَ عَلَيْكُم مِّن رَّبِّكُمْ رِجْسٌ وَغَضَبٌ ۖ أَتُجَادِلُونَنِي فِي أَسْمَاءٍ سَمَّيْتُمُوهَا أَنتُمْ وَآبَاؤُكُم مَّا نَزَّلَ اللَّهُ بِهَا مِن سُلْطَانٍ ۚ فَانتَظِرُوا إِنِّي مَعَكُم مِّنَ الْمُنتَظِرِينَ» (حضرت هود ع) گفت: «پلیدى و غضب از سوى پروردگارتان، شما را (به سبب اعمالتان) فرا گرفته است. آیا با من در مورد اسم هایى (بى مسمّا) که شما و پدرانتان آنها را (خدا) نامیده اید مجادله مى کنید، در حالى که خداوند هیچ دلیلى درباره آن نازل نکرده است؟! پس شما منتظر باشید، من هم با شما انتظار مى کشم! (شما انتظار شکست من، و من انتظار عذاب الهى براى شما!)» (سوره مبارکه اعراف/ آیه ۷۱) @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📸رهبرانقلاب: در دهه فجر بر سر در هر خانه‌ای پرچم جمهوری اسلامی بزنید. @ghoranmodafean @ghoranmodafean
🌸🌸🌸 🔵درس اخلاق و 🔴👈 تعریف لعن و نفرین و اقسام آن 🗓 قسمت 1⃣
🌸🌸🌸🌸 آفات و قسمت اول شخص با ایمان اهل لعنت کردن نیست . پیامبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) (۱): تعریف لعن و نفرین لعن در لغت به معناى خوار کردن ، راندن و دور کردن از روى خشم و غضب ، و در علم اخلاق ، به معناى طلب و درخواست دور شدن شخص از رحمت خداوند است . وقتى انسان ، شخصى را لعن مى کند، مى خواهد که او از درگاه لطف و رحمت خداوند دور شود و ملعون به کسى گفته مى شود که از رحمت خداوند به دور است ؛ البته لعن از سوى خداوند به این معنا است که کسى را از درگاه رحمت خویش دور سازد که در آخرت به صورت عقوبت و کیفر نمایان مى شود؛ اما ((نفرین )) به معناى درخواست هر گونه بدى و شر از خداوند براى دیگران است ؛ حال چه درخواست دورى از رحمت و چه امر ناخوشایند دیگرى باشد؛ بدین سبب مى توان ((نفرین )) را داراى معنایى شامل تر از ((لعن )) دانست ؛ یعنى هر لعنى ، نفرین است ؛ ولى هر نفرینى ، لعن نیست . (۲): اقسام لعن لعن به دو صورت انجام مى گیرد: ۱ – لعن از راه اخبار یعنى انسان خبر مى دهد و حکم کند که فلان شخص از رحمت خداوند دور است و خداوند او را از درگاه رحمت خویش طرد کرده است . در این قسم از چیزى خبر مى دهد و بر کسى حکم مى کند. ۲ – لعن از راه انشا به این معنا که انسان لعن را ایجاد کند؛ مانند آن که بگوید: خداوند لعنتش ‍ کند یا لعنت خدا بر او باد! در این جا دیگر خبر نمى دهد؛ بلکه چیزى را تقاضا مى کند؛ یعنى از خداوند مى خواهد که او را از رحمت خویش دور سازد. لعن از جهت معین بودن یا نبودن ملعون به دو صورت انجام مى گیرد: ۱ – لعن فرد یا افراد معین گاه انسان ، فرد یا افرادى را که لعن مى کند، با نام مشخص مى سازد؛ مانند آن چه در برخى زیارت ها گفته مى شود:اللهم العن اباسفیان و معاویه و یزید ابن معاویه . ۲ – لعن فرد یا افراد نامعین گاه فرد یا افراد مورد لعن فقط با وصف و بدون تعیین نام و مشخصات لعنت مى شوند؛ مانند آن چه خداوند متعالى در قرآن فرموده : فلعنه الله على الکافرین . در این جا به نام و مشخصات کسى اشاره نشده و فقط به وصف کفر تصریح شده و افرادى که ببه این صفت متصف هستند، لعنت شده اند. اخلاق الاهی جلد چهارم آفات زبان//استاد ایت الله مجتبی تهرانی 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃 @ghoranmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا